PISTEPIRKOT pinoon äkkiä!!!

Mun on pakko kanssa joka aamu hypätä vaakaan ;) Ei sitä malta olla käymättä, vaikka paino heitteleekin ja varsinkin menkkojen aikaan :whistle: Mutta on eilisaamusta melkein kilo noita nesteitä lähteny, motivaatio nousee kuten äikilläkin =)

Hyvä Miiuliini, nyt tsemppi päälle, että mahdut mekkoon =) Mun ois kanssa hommailtava jotain juhlavaatetta, reilun viikon päästä ois veljen häät. Aioin laittaa ylioppilasjuhliin ostamani vaatteet (siis äitiysvaatteita), mutta kohtalo päätti toisin ja nyt on taas ongelmat edessä :eek: Jospa sitä jonkun vanhan tuolta kaivelis, vaikka ei taida kovin montaa tän kokoista juhlavaatetta olla, on sen verran harvoin noita juhlia :/ Paitsi tänä kesänä, kolmet häät, ristiäiset, ja parit muut juhlat...
 
Mullakin on tapana käydä vaa'alla joka päivä :ashamed:
Nyt onneksi lähtenyt -800g=) vaikka eilen oli herkkupäivä, enkä pisteistä välittänyt tuon taivaallista:) pitäis opetella siihen että käy vaan kerran kaks viikossa vaa'alla.

aamun liikunta saldo 15km/30min kuntopyörällä polkemista=)

nyt menen tonnikalasalaatin kimppuun ja jos sit vaikka lähtis muksujen kanssa ulos, kun ei sada vettä!

Moro!
 
Kävin tänäänKIN aamulla vaakassa ja taas kilo oli lähteny. Siis oonks mä jotain nestettä täynnä vai mitä mulle tapahtuu? Huimalta tuntuu, eikä varmaan kovin pysyvää oo tällanen...kai se tästä tasottuu ja todellisen painon puotoksen näkee sit viikko tasolla. Hyvin mulla kyl lähti sillon aikoinaan ryhmässä käydessäkin aluks paino tippuu, se pitkäjänteinen (onkohan tuo ees mikään oikee sana :D ) painon pudotushan se sit rasvaa poistaa ja jos joskus siihen tasapainoiluvaiheeseen pääsis...

Aamulla olin pisteilevän kaverin luona kahvilla. Oli tehny suolasta piirakkaa kahvin kanssa. Oli sika hyvää! Ja vaan 3,5 pojoo meni palasesta. Tosin aluks kuullosti siltä et yks kaheksas osa pyöreestä piirakkavuokasta saa vaan pahalle tuulelle, mut oikeesti se oli just sopivan kokonen "kahvileipä". Laitanpa tän ohjeen siis tähän jos joku innostuu kokeilemaan. Mä ainakin teen viikonloppuna ku tuttuja tulossa kylään. Niin ja tää ohje on siis paikkareitten ohje.

Peruspiirakan pohja (15p):
2dl vehnäjauhoja
1 muna
100g tuorejuustoa (rasvaa enintään 10%)
ripaus suolaa

Täyte (8p):
200g paistijauhelihaa
sipulia
mausteita omanmaun mukaan
kirsikkatomaatteja


Kuorrute (3,5p):
1dl rasvatonta maitoa
1 muna
2,5 rkl juustoraastetta (rasvaa enintään 10%)

Suosittelen tota piirakkaa. Ite aattelin tehä sen viikonloppuna muuten samoin mut jauhelihan vaihan kinkkuun. Jos jotakuta kiinostaa ni mul on paikkareitten ohje myös makealle piirakalle. Pohja on sama. Tai jospa näpytän sen täs samalla.

Peruspiirakan pohja

Täyte (10p):
100g maustamatonta tuorejuustoa (rasvaa 11-20%)
3tl vaniljasokeria
2dl maustamatonta rasvatonta jugurttia
1 muna
0,5dl uuninkestävää makeutusainetta
4-5dl marjoja
1rkl perunajauhoja


Tätäkin täytyy kokeilla!

Onko teillä muilla mitään itsensä kidutus tapoja? Mä nimittäin huomaan et ajattelen kaikenmaailman herkkuja vähän väliä ja mietin paljonko missäkin on pisteitä. Mieli ei varsinaisesti tee, mut vähän niinku haaveilen. Ja siksipä kysynkin et josko joku omistas kahviloiden ja ravintoloiden pisteoppaan ja kurkkais et paljonko subwayn teriakikana (kirjotetaankohan noin) subista menee?

Mut nyt löpinät seis ja ulos muksujen kanssa. Nurmikonleikkuu odottaa...

-illalla sählyn pelaamisella kaloreita kuluttava äiki-
 
äiki, no panic =) Musta tuntuu kanssa, että kun jotain alan kirjottaan, niin juttua tulee enemmänkin... Ja aika usein se menee sitten asian vierestä :ashamed:

Mulla ois vielä 6 pojoo käyttämättä, vaikka join kevytsiideriäkin tuossa :p Mietin just, että kun mieskin lähti kylille ja muksut menee ihan just nukkumaan ;) siis pitäiskö vähän herkutella :p :D Voisin syödä viimeisen jäätelötötterön eikä kukaan tulis vaatimaan osaansa, ja vielä jäis pojoja :)

Tää on aika jännää, yleensä mulla on tiukilla ettei mene pointsit yli. Liikuntapisteitä en laittanu, vaikka tänään uskaltauduin lenkille... Tirppis hyvin oot polkenu, onnittelut :flower:
 
äiki siitä teriyaki kanasta meneepi 6pistettä.
Kiitos piirakkaohjeista, täytyypi kokeilla joskus :)

Kylläpä niistä herkuista tulee aina välillä haaveiltua, eilen sitten kaupasta ostin solero jäätelön (2p) ja geishapatukan. En nimittäin suklaata oo syöny pitkiin aikoihin. Huomasin vaan että mulle olis riittänyt 1-2palaa siitä suklaasta, sitten nimittäin rupes tökkimään... Eli jotain on mullekin tapahtunut, ennen kun sitä suklaata olis menny koko levy yhteen menoon :)

tirppis aivan oon kateellinen sun polkemisista, mistähän itse löytäis taas tuon liikuntakärpäsen parin viikon tauon jälkeen. Mutta hienosti siis oot polkenut, jatka samaan malliin! :)

herkkupeppu hyvin sulle jäi pisteitä, sillon onkin lupa herkutella :)

Masentava aamu, paino on yhtäkkiä +500g keskiviikosta. (Menkkojen kyllä pitäis alkaa ja se kerää nestettä muhun). Näinä päivinä olis todellakin parempi ettei siellä puntarissa kävis ollenkaan! :kieh: ja huomenna vielä pitäis rippijuhliin mennä... pitää olla tarkkana ettei paino nouse pysyvästi ;)

Nyt aamupuurolle..
Aurinkoista päivää kaikille ja paljon miinuskiloja!!! :flower:
 
Miiuliini, mulla on sama homma menkkojen kanssa, turvottaa |O Lupa herkutella, jep. Paitsi silloin kun kirjottelin, täällä oli illan sellanen ralli että oksat pois :headwall: Ite nukahdin varmaan ekana ja muut veti yliväsyneinä ympäri kämppää :/

Eilen menikin pisteet ylija pahasti :headwall: Nyt vähän masentaa, varsinkin kun tiedossa on pitsan leipomista ja pahoin pelkään, että en osaa lopettaa ajoissa :whistle: Ja huomenna on meidän hääpäivä ja kakku pitäis leipasta :p Hyvin menee taas mun laihis :xmas:
 
Tänään otankin punnauksen, en huomenna.. Nimittäin tulee finaali ja otan yhden tahi kaks olutta ja ehkäpä herkkujakin :ashamed:
Pidän toisen lepopäivänkin, eilen poljin vajaan 30km yhteensä niin tänään voin huilata, tai käyn vaan pikaseen lenkin hölkkäämässä/kävelemässä. On niin kauheen laiska olo! Ja herkut kävelee IHAN VÄKISIN mun suuhun |O

23.6 85,9kg
29.6 85,2kg (-700g)
pudotus yhteensä 700g (1vko)
 
No niin, menihän se eilinenkin penkin alle :ashamed: Illalla mentiin vielä sukuloimaan, ja lettukestithän siellä oli :p Mutta ei sillä, ei mua oikeesti harmita. Aamulla vaaka näytti -1,3 viime keskiviikosta :D :D :D Täytyy tänään tsempata taas, jos keskiviikkoon mennessä sais enempi poijes ;) Mulla kanssa herkut tulee syötyä ihan väkisin :/ Tänään aattelin syödä kakkua VAIN yhden palan, onnistuiskohan se :LOL: Aika harvinaista meikäläiseltä, jos niin käy :kieh:
 
No niin, se on 1 vko tiukkaa pisteilyä takana. Tämän aamun lukemat oli 63.8kg elikkäs viikon saldo -3,7kg. Nyt vaan tarris jatkaa samaan malliin. Eilinen oli kyl tiukka päivä. Koko ajan ois tehny mieli karkkia, mut selvisin. Katsotaan kuinka vaikee päivä tästä tulee.

-äiki himojen kourissa-
 
Mullakin oli tänään punnituspäivä.. Joka päivä kylläkin käyn puntarilla motivaatiota hakemassa.. Eipä ole muutosta tämän viikon aikana tapahtunut painossa.. Eli siinä 100.4-100.8 kilon välillä ollaan menty koko viikko.. Noh, ehkäpä nyt sitten tämän viikon aikana saisi tuon puntarin lukeman laskemaan alle 100 kiloon.. Olisi se vaan mahtavaa..

Kokeilin sitten huvikseni yhtä vanhaa hametta joka ei ole mahtunut ikinä oikeastaan kunnolla päälle ja nyt sitten meni kiinni ilman vatsan vetämistä sisälle.. Mahtava fiilis.. Housuissa ja hameissa voinkin ostaa jo kokoa 46 joka on pienempi kuin aikoihin.. Ennen raskautta jotkut housut piti olla koko 50.. Varsinkin reisissä ja pyllyssä huomaa vaikutuksen tuolla kaikella kävelemisellä, siis koska ennen monet housut/hameet eivät vaan menneet reisistä mihinkään päin mutta nyt.. On se mukavaa nähdä että jotain tapahtuu sentään kunhan vaan jaksaa tehdä..

Pisteily mulla tosiaan viime viikolla jäi vaan aika taustalle viime viikolla.. En pistänyt niitä mihinkään ylös vaan mielessä pelkästään laskeskelin.. Ehkäpä sekin sitten on syynä siihen ettei paino laskenut..

Mutta nytten pitääpi mennä. Vaipanvaihto kutsuu..

 
äiki, WAU mikä pudotus =) Onnea! Katotaan huomenna paljonko itseltä lähtee, tämän aamun vaakailu näytti lupaavia merkkejä ;)

Ja taas, eilen meni muutama piste yli :ashamed: Ja tulevana viikonloppuna menee ihan varmasti yli, kun on veljeni häät B) Mutta katsotaan viikko kerrallaan, ja toivotaan tuloksia :)
 
äikin pudotus on kyllä hieno! :)

sofku tsemppiä!! Kyllä se paino siitä putoaa! :) hieno tunne se kun saa ostaa pienempiä vaatteita :)

herkkupeppu herkuttele oikein kunnolla siellä veljesi häissä, niin sit taas paino lähtee putoamaan kun palaat pisteille! :) ja menee juhlat mukavammin jos ei kyttää että mitähän nuostakin menee pisteitä....

Mulla oli eilen erittäin jännittävä päivä...
Viikon ajan jo menkkoja odotellut saapuvaksi, ja niitä ei vaan näkynyt. Muutamana iltana oli huono olo, päätä särki usein, ja mahaa nipisteli päivittäin. Kunnes toissapäivänä meinasin pyörtyä ja samana iltana lämmöt oli 37asteessa. Ajattelin että joko mä oon jollain tapaa sairas, tai raskaana.
Eilen sitten tein testin, ja plussa siihen tuli heti! :) Tänään vielä toisen testin tein, piti varmistella, ja kunnon viiva siihenkin tuli.

Että tällaista kerrottavaa mulla tänä aamuna! :)
 
Miiuliinille erittäin paljon onnea :hug: Ihana uutinen! En maalaile piruja seinille, enkä halua masentaa, mutta toivottavasti teillä on parempi onni kuin meillä =) Saakos kysäistä, onko esikoinen vai mones lapsi tulossa? Onnea vielä, palataan huomenissa :wave:
 
Kiitos onnitteluista!

herkkupeppu hieno pudotus sulla! :)
Tosiaan ensimmäistä lasta tässä odotellaan, ja täytyy vaan toivoa että pieni pysyy matkassa mukana. Joten varovasti tässä mennään eteenpäin. Täytyy olla realistinen että sekin mahdollisuus on että kesken menee, joten tässä ihan rauhassa vaan elää päivä kerrallaan :)

Jotakin hyötyä siis tästä painonpudotuksesta oli ainakin mun kohdalla, kun tämä oli 11kierto ilman ehkäisyä. Ylipainoa on silti paljon vieläkin, mutta onpa 13kg vähemmän kuin maaliskuun lopussa.
Joten jos kaikki menee hyvin niin tänne palailen keväällä 2009 taas kunnolla pisteilemään. (Nytkin toki täytyy kattoa mitä suuhunsa laittaa kun paino nousee muuten liikaa..)
Mutta eipä täällä enää sit taida olla ketään, kun kaikilta kilot tippuu niin hyvin ;)
 
HP: Mahtava pudotus!!!! :flower:

MITEN PÄÄSEE HERKUTTELUSTA/NAPOSTELUSTA EROON!!!!???? :kieh: taas en pysty näpejäni erossa pitämmän kaikesta hyväskästä...
maanantaina alkaa ens alkuun 3pvän karkki/herkkulakko!!! Jatkuu siitäkin toivottavasti vielä..mun kauheen vaikee olla ees päivää ilman herkkuja..saatikka kolme!!

Olen sentäs jaksanut pyörällä polkee aamulla 13,2km, jotain hyvää siis tässäkin päivässä! :)

Nyt menen kokeilemaan joskos pikku-ukko suostus kohta p-unille..moikka =)

muoks. Miiuliini, mä oon tällä menolla täällä edelleen jahka palajat jakautuneena takas riveihin ;)
 
Kiitos B) Oon tyytyväinen, varsinkin kun aloitin viime viikolla enkä merkannut sitä juhannuksen edellistä painoa alkupainoksi ;) On paljon parempi motivaatio, kun on viikossa lähtenyt kaksi kiloa, kuin että kahdessa viikossa kilo :D Ehkä vähän huijasin itseäni, mutta pisteitä aloin laskea oikeastaan vasta viikko sitten, eli en ehkä huijannutkaan :LOL:

Herkuttelusta/napostelusta eroon on mullekin ihan utopiaa :ashamed: Joka päivä tekis mieli jotain hyvää, ihan sama mitä (karkkia/leivonnaisia/jätskiä/sipsiä jne)... Ja pisteiden rajoissa olen niitä tainnut syödäkin. Tänään paino oli 75,9 ihanaa =) En olekaan painanut noin vähän sitten viime syksyn. Mutta nyt on pidettävä pää, muuten viikonloppuna tulee syötyä ihan liikaa ja varmasti rasvaista ja sitten paino nousee. Mutta sinne reissulle en ota pistejuttuja mukaan en varmasti. Tsempataan sitten taas ensi viikolla, ja tietysti tänään ja huomenna :wave:
 
Onnea Miiuliini! Älä huolehdi liikaa kiloista raskausaikana. Tulee jos on tullakseen. hyvä on jos pystyy syömään ns. normaalisti ja turhia kiloja ei tule. Mutta vauvalle voi olla haitaksi jos äiti on koko ajan hirmu stressaantunut, siis esim. syömisestä.

HP: Hyvä pudotus! Tuollaisista lukemista saa aina motivaatiota hiiiirmuisesti lisää, eikös?

Tirppis: Mahtava homma että jaksat sitkuttaa sillä fillarilla noin paljon. Mä tykkään liikunnasta ja eritoten joukkuelajeista, mut näin kesäsin käyn vaan kerta viikkoon pelaamassa 1,5 tuntia sählyä. Talvelle sit 2 kertaa vko. Siinäpä ne mun liikkumiset sit onkin... Jotenkin ei kerkee eikä viitti muuta...vaikka pitäs. Sellasta hyötyliikuntaa on muu liikkuminen esim. nurmikon leikkuu, lumityöt, lasten kanssa kävely.

Sofku: Tsemppi päälle vaan! Laitat jotkut nätit vielä vähän tiukat vaatteet vaatekaapin etualalle, siinä ne sit muistuttelee sua joka päivä

Mites muuten syöttekö te niitä liikunta pisteitä? Mä en oo syöny muuten, paitsi jos oon tienny et on erityinen herkkupäivä tulossa ni sit yrittäny liikkua enempi ja sit hyvällä omallatunnolla syöny pisteistä kauheasti välittämättä. Vähän itsepetosta mut silti.

Eilen oli muuten ihan kauhee mennä nukkumaan! Yritin nukkua ni kaikenmaailman keksit vaan pyöri mun mielessä. Mietin et kuinka mukava ois mennä sofvalle kattelee töllöö ja juomaan kaakaota ja syömään keksejä. Taivahan kiitos et kämpässä ei ollu mitään herkkuja. Tiukasti vaan puristin silmät kii ja aloin nukkumaan.

Aamupaino olikin sit taas ilonen ylläri 62,9kg. Eli kyl se kuuskymppinen lähestyy... Nyt lähen kaupungille alennusmyyntejä kattelee ja subwayhin kuluttamaan sen 6 pojoo. Miiuliinille kiitos tuosta pistetiedosta!


-laihduttavaa viikonloppua toivottava äiki-
 
Mahtavasti sulla ÄIKI putoaa paino!!! :flower: Mites siun miekkosella?

Vai subista lähtee vaan noin vähän pisteitä(siis siitä kanasydeemistä) ehkäpä siis haluankin sellaista seuraavan kerran kun tekee roskaruokaa mieli!
Mun painossa ei oo onneksi muutosta tapahtunut, olen nääs kauheesti mässännyt :kieh:
Nyt opettelen kahvinjuonnin saloja uudestaan, jos se helpottas tätä napostelua...en oo kahvia juonukkaan 4vuoteen :D

nyt meen nauttimaan kesästä, moro!
 
Kyllä oli taivaallisen hyvää tuo subi! Kalpiksen karkkikaupan ohi kulkiessa käänsin pään toiseen suuntaan ja kävelin vähän rivakammin. Alennusmyynneistä en kauheesti mitään löytäny, siis itelle, lapsille tietty tuli ostettua syksyks vaatetta. Mut kiva oli sovitella vaatteita ku M koon vaatteet oli ihan sopivia ja vasta oli L koon vaatteet käytössä. Ens kuussa oleviin häihin löysin edullisesti asun itelle ja muutaman perus paidan itelle. Näin kotiäitinä ollessa tulee yleensä vetästyä "kuhan jotain vaatetta" päällensä, ni nyt muutaman uuden paidan siis ostin, jotta ihmisten ilmoille lähtiessä jotain puettavaa ois. Täytys tsekata toi vaatekaappi lävitte ja kattoo et jos vanhoista vaatteista alkas sopia päälle jo jotain. Oon meinaan säästäny omat pieneks käyneet vaatteet ja AIJON mahtua niihin vielä. Ehkä oon hiukka pihi mut kun on hyviä vaatteita ni ei viittis uusia ostaa.

Mies kävi siis tiistaina vaakassa kun oli ollu pisteillä 1viikon ja 1päivän ja 3,2kg oli lähteny. Eli hyvin sillä eka viikko meni. Eilen just keskusteltiin asiasta ja se sano et ei ees tee mieli herkutella :kieh: ärsyttää tollaset ihmiset ku itella koko ajan herkut mielessä.

Mut nyt pihalle nauttimaan auringosta

-kesäisin fiiliksin äiki-
 
23.6 85,9kg
29.6 85,2kg (-700g)
6.7 84,9kg (-300g)
pudotus yhteensä 1kg (2vko)

Kovin on hidasta tää pudotus mun syömingeillä! Oli kyllä iloinen yllätys et kuitenkin oli paino tippunut! Huomenissa alkaa herkkulakko(aion kahvin kanssa toisinaan ottaa keksin yms) Eka olen kolme päivää ilman karkkeja, sipsejä. Ja jatkan jos/kun kykenen! Tuo kolme päivääkin voi olla jo liikaa mulle;) herkkuholistille!

Nyt mentävä vähän siivoilemaan tulee kummipoika perheineen kylään :heart:
 

Yhteistyössä