Pistäytymisunikoulu kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Nyt kaipaan kokemuksia tästä unikoulusta. En kaipaa mitään saarnaa kuinka unikoulu on vaarallista lapselle yms.

Meillä 10kk tyttö ei osaa öisin nukahtaa uudestaan itsekseen. Noin kuukausi sitten jätettiin yömaito tassuttelun avulla pois. Siinä meni vain pari yötä.
Tilanne on ajautunut tähän sillä pinnasänky oli meidän sängyn vieressä sen 9kk ja puoliunessa reagoin pienimpäänkin kitinään laittamalla käden sänkyyn ja rauhoittelemalla (en saa päivisin nukuttua univelkoja pois sillä esikoinen ei päiväunia nuku).
Nyt tyttö on nukkunut siskonsa huoneessa jo tuosta yömaidon pois jättämisestä lähtien ja sekään ei ole auttanut.

Tällä hetkellä hoidamme miehen kanssa yöt vuorotellen, mutta välillä herätyksiä on niin paljon että kumpikaan ei yötä jaksa yksin. Tietämättäni olen jo tuon unikoulun avulla opettanut vauvan nukahtamaan iltaisin yksin. Nukahtaa myös päiväunille vaunuihin ilman apua (sen kun vain vie tytön vaunuihin niin sinne nukahtaa). Netin avulla tuo pistäytymisunikoulu olisi apu tähän. Eli kokemuksia, kuinka kauan meni että tehosi?

Meillä pistäytymis-unikoulu meneillään,eka yö takana :)

Meillähän yöhulinat hurjia. Tyttö 10kk ja nukahti aina tissille meidän sänky,kun omaansa nostin meni se 30min. kun heräsi ja vain tissi auttoi,ja tätä jokaikinen yö 4kk ajan! Tyttö heräsi pian uudelleen ja meidän vieressä annoin nukkua yöllä,että itsekin saisi nukuttua vähän,edes huonosti. Tissiähän tyttö luputti pitkin yötä sen 5-25 kertaa,pitäen mua tuttinaan. Oikeaa tuttia ei ole koskaan syönyt. Mä aloin olla kypsä tähän tissi-hommaan,kun koko yö meni hyppiessä tytön yli puolelta toiselle riippuen siitä kumpi tissi vuorossa.
Aatelin kyllä ettei mikään saakelin unikoulu auta tähän hillujaan. Eikä tyttö ole ikinä nukkunut 1h pidempään pinniksessään.

Eilen illalla aloitettiin koulu. Annoin tissiä sohvalla ja isi luki sadun ja laittoi tytön sänkyynsä ja toivotti hyvät yöt. Tyttöhän protestoi ja itki. Isi odotti eka 1min. ennenkuin kävi pyörähtämässä tytön luona,toivotti hyvät yöt. Viipyi 1min tytön luona.Sitten isi odotti 3min.,sitten 5min. sitten 8min. sitten 11min ja kun oli 14min. odotus menossa n. 9min kohdalla,tyttö nukahti itse! Meni 40min. kun tyttö itki ja nukahti. Tyttö nukkui heti 1h15min. ennenkuin heräsi ensimmäisen kerran,kuitenkin nukahti itse 1min. tuhinan ja äninän jälkeen.
Mä nukuin sohvalla ettei maito tuoksu tytölle. Itse en kovinkaan hyvin nukkunut..Kuulin tytön heräävän 02:45,mies sanoi vaan että käy nukkumaan,tyttö änähti muutaman kerran ja nukahti. Kertaalleen vielä kuulin 03:45 tytön äninän,mies kuorsasi ja tyttökin nukahti. :heart:

Ihan ihmeellistä Koko yö pinniksessä! :) Ainakin näin yhden yön perusteella voin suositella,kaikki suosittelee jotka kokeilleet. Saapa nähdä mitä ensiyönä tapahtuu. Tsemppiä ap:lle!

tyttö heräsi 7-15 kertaa yössä,ei tosin maitoa halunnut,uudelleen nukahtaminen oli vaikeeta,usein valvoikin 1-2½h yöllä. N. 10 kuisena aloin unikouluttamaan,eli ensin opeteltiin nukahtamaan sänkyyn,ilman tissiä,silittelin vaan. Seuraavaksi nukahtamaan ilman silittelyä ja lopuksi itsekseen,eli sitten pidin tuollaisen pistäytymisunikoulun. Ekana iltana kiukkusi n.1h.20min ja nukkui heräämättä aamuviiteen,jolloin imetin,nukahti vielä 2 tunniksi. Tokana iltana nukahti 30 minuutissa ja kolmantena 5 minuutissa. Tämän jälkeen nukkui enimmäkseen hyvin,heräämisiä 0-3 krt. yössä,eikä enään valvomisia.

Ihana kuulla että teillä on apu tullut noin nopeasti. Meidän tytöllä on nyt flunssa päällä ja toivon että unikoulu pystyttäisiin aloittamaan viikonpäästä. Jos vaika esikoisen saisi yökyläilemään niin ei tarvitsisi pelätä hänen unensa häiriintymistä. Luulen että meilläkin ensimmäinen yö on pahin ja jospa se siitä rupeaisi helpottumaan. Päästäisiin myös yövalvomisista eroon. Tyttö kun saattaa välillä havahtua ja valvoa 1-2h unta hakien ja itse tulee nuokuttua siinä pinnasängyn reunalla.

[QUOTE="väsynyt";28361538]Ihana kuulla että teillä on apu tullut noin nopeasti. Meidän tytöllä on nyt flunssa päällä ja toivon että unikoulu pystyttäisiin aloittamaan viikonpäästä. Jos vaika esikoisen saisi yökyläilemään niin ei tarvitsisi pelätä hänen unensa häiriintymistä. Luulen että meilläkin ensimmäinen yö on pahin ja jospa se siitä rupeaisi helpottumaan. Päästäisiin myös yövalvomisista eroon. Tyttö kun saattaa välillä havahtua ja valvoa 1-2h unta hakien ja itse tulee nuokuttua siinä pinnasängyn reunalla.[/QUOTE]

just samaa. Meillä loppui yöimetyksetkin ihan itestään pian unikoulun jälkeen.Juu,esikoinen olisi hyvä saada hoitoon koulutuksen ajaksi. Muistakaa ettette luovuta,kun aloitatte,muuten vain huononnatte tilannetta. Tsemppiä.

Meillä toinen yö pistäytymistä takana ja tyttöhän nukkui 21-08 lähestulkoon putkeen!:) Pikku äninää unissaan piti 04 maissa,mies ei reagoinu mitenkään ja tyttö jatkoi unia. Mä en ole nukkunut ainakaan vuoteen yhtä monta tuntia putkeen, kuin viime yönä :) Sohvalla ei mikään kamalan hyvä ole nukkua,että toisinaan havahduin kelloa katsomaan.. Kyllä tämä toimii näköjään ainakin meillä!

Nostelempa tätä vielä. Jospa vaikka ELJ huomaisi, kiinnostaisi kuulla miten yöt ovat sujuneet. Kokemuksia kuulisin myös mielelläni vielä miten on toiminut.

Meillä on nyt aloitettu vähän kevyemmällä versiolla eli herätessä tutti suuhun ja ihan hetki tassutusta. On nyt tyytynyt siihen ja kädestä en ole antanut pitää. Perjantaina otetaan sitten ihan tuo odotusaikakin mukaan kun saadaan esikoinen ainakin yhdeksi yöksi muualle.

Yhteistyössä