pistää silmään eräs äiti, joka ilmestyy hiekkalaatikolle aina tähän aikaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt:
päivällä ei näy äitiä eikä lasta, seitsemän pintaan kun muut lapset häviävät sisälle tämä äiti ilmestyy taaperoineen hiekkalaatikon reunalle. tulee mieleen, että pelkääköhän se raukka ihmisiä... :( ! hetki sitten kun kävin parvekkeella, niin eikös tämä äiti kyyhötä pitkässä mustassa mekossaan ja tukka silmillä hiekkalaatikon reunalla ja taapero väsää siinä hiekkakakkuja . muitten lapset saavat tähän aikaan iltakylvyt & puurot, mutta tuolle pienelle alkaa näköjään leikki-aika... sanokaa vain naapurikyyläksi, mutta hiton omituista !

Jos sitä ei kiinnosta kökkiä siellä äiti-ihmisten kanssa, joilla ei muuta tekemistä ole ku päivitellä toisten tekemisiä :)

Kyllä mäki toisinaan katon ikkunasta, et onko puistossa ketää ku ollaan lähdössä ulos. Jos siel on hirveesti porukkaa ni me mennään johonki muualle.. :) Aina ei jaksa olla sosiaalinen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja rw:
Mä luulin, että kaikki äidit (itseäni lukuunottamatta) ovat ap:n kaltaisia, mutta vastauksista päätellen se on vaan sitten meiän pihapiiri missä tollasia asuu, tietenkin ap:n lisäksi. Ellei sitten hänkin asu täällä.

kyllä ne on kaikki tollasia kyttääjiä, mutta sitä kyttäystäkin pahempaa on juoruaminen ja pashkan jauhamine muista.

Ajatella, että ennen kuin minusta tuli äiti, ei minulla ollut mitään hajua, että ihmiset ovat niin kiinnostuneita ketä muilla käy ja mitä toinen tekee ja milloin on ulkona ja milloin sen lapset ovat ulkona ym ym ym.

Aivan käsittämätöntä, mutta tällaisia sitä joutunut oppia. Ei tällaisia tajunnut lapsena tai nuorena opiskelijana. vasat lapset saatuaan ja tietylle alueelle muutettuaan on joutunut nähdä millaisia ihmiset ovat. yök.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihmetyttää vain, eikö se pieni tyttö kaipaa kavereita?! joskus lapsi kiljahtelee tuuletusikkunasta, kun väkeä siinä laatikolla enemmän... tulee mieleen että pikkuinen haluaisi liittyä seuraan ! :( toisaalta nyt kun joku mainitsi ihottuman.. lapsella on aika pahannäköiset käsivarret & kaula. samoin äidillä on ihottumaa. että olisiko se jonkun mainitsema ruusufinni/ aurinkoherkkyys ? vai pelkääkö tämä äiti että ihmiset karkaavat lapsen nähdessään ?!

: DDDD Tää oli jo pohjanoteerus. Voit joku ilta vaikka ajoittaa teidän ulkoilun samoihin aikoihin. Kyttäät ikkunasta koska aurinkoherkkyy/ruusufinni-perhe saapuu ja hyökkäät. Jos tohdit niin keskustelun voit avata esim samalla tavalla kuin tämän keskustelun. "Hei, olen Marja. Oon tässä useempana iltana katellu tuolta ikkunasta, että ulkoilette tosi myöhään. Ootko yksinäinen? Onko sulla tai lapsella joku sairaus? Sun lapsi kiljahtelee tuuletusikkunasta, se haluis varmaan tulla päivisin leikkimään?"

Päivän paras :``DDDD

en jaksa lukea ketjua kokonaan mutta.. me ollaan monesti tohon aikaan vielä ulkona.. siis nyt ku on valosta ja lämmintä.. 20.30-21.00 ollaan iltapalalla viim.21.30 nukkumassa. onks se sitten niin outoa... lapset on 3,5v ja 1,5v.

Tänäänkin tultiin sisälle 20.30 ja hyvin ehdittiin iltapöperöt ja toimet tehdä niin et nuorempi nukkui 21 ja vanhempi 21.30 mennessä. Ja reilu 3-vee sekä piirun alle 1-vee lapset.
Musta täysin normaalia, täällä maalla on vaan paha kenenkään kytätä kuinka myöhään pihalla ollaan... ;)

Mä en ainakaan tiedä mitään kamalampaa kuin lauma perushiekkisraiskimammoja laatikollaan kykkimässä.

Eli jos me asuttaisiin vielä kerros- /rivitalossa, mekin ulkoiltaisiin juuri noin pienimmän kanssa. Tai sitten mentäisiin muualle.

Enkä ole muuten rajoittunut tai sosiaalivammainen, mä en vain jaksa jauhaa pikkuliinan pepussa olleesta näpystä tai uusien hiekkalapioiden ergonomiasta uppo-outojen mammojen kanssa. Sori. :D

Meillä ainakin eletään oman aikataulun mukaan. Nukkumaan mennään klo 23 ja herätään klo 10. Ollaan oltu lasten kanssa pihalla vielä yhdeksänkin aikaan enkä jaksaisi murehtia sitä mitä muut äidit siitä ajattelevat. Onneksi asutaan maalla.

me sit varmaan kamalia kun ollaan vieläkin ulkona ja tarkoitus on olla vielä pari tuntia :D ollaan kalastusreissulla ja huomenna nukutaan yli puolenpäivän :) boheemi elämä on kivaa.

Kyllä tota kyylämistä maallakin tapahtuu PALJON! varsinki rivareis tai kerrostalon asukit..ennemmi asuisin kaupungis...en sit tiiä onko kytätäänkö sielläki paljo..

En mä yhtään ihmettelis, vaikka hän pelkäiskin ihmisiä... Siel teidän hiekkalaatikolla meinaan on just niitä kyyliä, jotka kyylää sit viel ikkunasta, kun ovat itse menneet sisälle ja laittavat omia mukuloitaan jo nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja monta syytä:
me saatetaan välillä mennä tähän aikaan puistoon lasten kanssa, päivät vietetään töissä ja viiden jälkeen vasta kotiudutaan ja syödään yms. seiskan kasin aikaan sit ulkoileen näin kesällä.
lapset menee paremmin unillekkin ysin aikoihin kun saavat purkaa vielä energiaa ulkoleikeissä.

mun naapurissa asui joskus sellainen perhe, joilla oli äidillä sekä lapsella yliherkkyys auringolle, ulkoilivat usein vasta kun aurinko oli laskemassa.

tätä yliherkkyyttä auringolle ajattelin myös itsekin ehdottaa...

ihmetyttää vain, eikö se pieni tyttö kaipaa kavereita?! joskus lapsi kiljahtelee tuuletusikkunasta, kun väkeä siinä laatikolla enemmän... tulee mieleen että pikkuinen haluaisi liittyä seuraan ! :( toisaalta nyt kun joku mainitsi ihottuman.. lapsella on aika pahannäköiset käsivarret & kaula. samoin äidillä on ihottumaa. että olisiko se jonkun mainitsema ruusufinni/ aurinkoherkkyys ? vai pelkääkö tämä äiti että ihmiset karkaavat lapsen nähdessään ?!

Siis sen lisäks et vakoilet sun naapuria ja tuomitset sen oudoksi vaan sen takia, että sillä on erilainen päivärytmi kun sulla, sä vielä meet märisemään asiasta nettiin? Musta ei oo mikään ihme, että sun naapuri menee pihalle vasta kun sä oot sisällä.

Kaikenlaista...mä en todellakaan ole kiinnostunut jaarittelemaan mammajuttuja naapurin akkojen kanssa, kokeiltu ollaan ja kaukana pysyn. Saavat katella nenänvarttansa pitkin ihan rauhassa. Mein muksuilla on omat kaverinsa muualla kun taloyhtiön hiekkiksella, murehdi mielummin jotain olennaista..

No me ollaan kanssa sitten erilainen perhe, meillä esikoinen menee iltapalalle klo21 aikaan ja klo 22-> nukkumaan. Useasti ollaan vielä ulkona myöhäänkin. Sitten taas meidän aamu alkaa vasta klo 9->. Kuopus menee jo ennen klo 21 nukkumaan.

Tämä päivärytmi sopii meidän perheelle parhaiten koska mies tulee täistä vasta klo 18 jälkeen ja haluaa olla lasten kanssa. Meidän mielestä tässä ei ole mitään outoa.

Varmasti monta Ap:n tyylistä kyylää ihmettelee miksi näin toimitaan, mutta omapa on häpeänsä. Meidän perhe on tyytyväinen :D

eri rytmissä varmaan elävät =)

mut mä ihmettelen, oonko sitte ainoo,kun tykkään, et jos leikkaril ois joku muukin äiti/isä niin itekin viihdyn paremmin siellä. vaikka sitten jauhamassa niistä "meidän villen kakkavaipoista" :D
mä olen ainakin jutskaillut vaan kivojen äitien kans tuol leikkareilla ja saanu osasta jopa sellasii äitikavereita joita ei oo koskaan oikeen liikaakaa. kai mul on ollut hyvä säkä =)

no jos on töissä 18.00 sakka ja sitten käy hoitamassa kaupat/asiat ja syö lapsen kanssa niin ei sitä ennen tuota aikaa hiekkikselle kerkiä. Ei oo meidänkään viisi lasta pilalle menneet vaikka kesällä varsinkin ulkoillaan myöhään ja vastaavasti aamulla nukutaan myöhään. Eikö sulla ole omaa elämää? rupea vaikka seuramaan jotain saippuasarjaa ja jätä meidät tavikset rauhaan?

No mä olen sitä mieltä etten mäkään uskaltaisi sinne laatikolle tulla ennenkuin tiedän että ap:n kaltaiset kyylät on visusti siällä puuroa keittelemässä.

Oliko sen mekkokin herranjestas musta, ja vielä pitkä mekko ?!?! Ja lapsi rimpuilee tuuletusikkunassa ja koittaa huutaa ap:lle hätäviestiä, jotta tulisi pelastetuksi. Joo, kyllä se varmaan on vampyyri :/

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
se on tietenkin gootti, kenties vampyyri myös !
Onneksi olet turvassa häneltä, tuskin himoitsee keskiluokkaista pikkukotirouvavertasi ;-)

:laugh: juuri näin!

ja btw, toisten ihmisten (varsinkin ärsyttävien) mukulat voi olla toisinaan niin rasittavia, että eihän niitä jaksa siellä hiekkisellä kattella!

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
se on tietenkin gootti, kenties vampyyri myös !
Onneksi olet turvassa häneltä, tuskin himoitsee keskiluokkaista pikkukotirouvavertasi ;-)

:laugh: juuri näin!

ja btw, toisten ihmisten (varsinkin ärsyttävien) mukulat voi olla toisinaan niin rasittavia, että eihän niitä jaksa siellä hiekkisellä kattella!

Joo ja niiden mukuloiden ärsyttävät kyylä-äidit. :laugh: