pirkanmaalta kolmekymppisiä kuumeilijoita joilla alkaa yritys vuonna 2008

Ymmärsin kans kun luin niitä pesun sivuja että pitäis tarkkaila ja pitää kirjaa useammasta kierrosta niin sitten on helpompi arvioida milloin ovisaika on. Siellä neuvottiin että lyhin kierto -21 päivää menkkojen jälkeen on turvallista ja sit taas pari päivää oviksesta ennen seuraavien menkkojen alkua. Oonkohan yhmmärtänyt oikein, korjatkaa joku jos olen väärässä! Ja onko nyt siis niin että alan laskemaan nyt tyhjennysvuodon 1. päivästä kierron pituutta?
 
Hilbert: Siellä on jännää, pidän peukkuja sulle!

Toivo79: Voimia sulle, elät jännää aikaa :D saa miettiä ja miettiä ja laskea. ala laskea heti vaan ekasta vuotopäivästä. Sitku luomumenkat alkaa niin sulla on jo yksi kierron pituus. Mulla eka kierto veny hiukan pidemmäksi kun sen jälkeen tulevat ja yks tais olla lyhempi mut muuten jäi heti melko tasaseksi.

Tänne, mahaan koskee ajoittain, mut miksi tiedä häntä... Kuvottaa tällä hetkellä (okei pitäs mennä syömään, en oo tälle päivää vielä mitään syönyt). Huomenna pitäs alkaa oviksen metsästys, aika jännittää, löytyykä mitään vai ei. No se on huomisen murhe sitten.
 
Kiitos Unico, kyllä kieltämättä vähän perhosia pörrää mahassa.. En kyllä usko, että olisi heti ekasta kerrasta voinut tärpätä, mutta tätiä ei ainakaan vielä näy.. No, asiaan tulee sitten varmistus huomenna tai viimestään keskiviikkona kun lääkäri soittelee tuloksista...
 
Heippa! Mitäs teidän tiistaihin kuuluu? Täällä Kisut voi hyvin ja paksusti. Ovat jo kasvaneet kovasti, ovat 4 kk vanhoja. saa nauraa niille kun ne täällä temmeltää. Mies osti itelleen leluks radio-ohjattavan auton ja sen perässä ne säntäilee ja yrittää saalistaa ja tappaa sitä. Leluhiiret on kans suuressa suosiossa. Toinen varsinkin on nirso ruuan suhteen, ei kyllä koon perusteella uskois. Toinen kisu varmaan haluis olla Peter Pan eli ei haluais kasvaa ollenkaan aikuiseks, on niin pieni ja hintelä.
 
Toivo79: Tilasin halpa-testistä olisko joko one step, liuskatesti. Katotaan nyt näyttääkö koko kierron vaan negaa vai tuleeko muutakin esiin ;) Ja hiukan hienoa sain lääkärii ajan aikaisemmaksi, jos sais pikku hiljaa tän olon muutenkin paremmaksi, mut nyt asiat ainakin hiukan nopeammin etenee. Toivottavasti etenis reippaasti loppuun asti niin kuulemma olo paranee joskus :D
 
Tää teki sitten jo raskaustestin, kun ovistesti näytti yli viikon, että ovuloin ja sitten eilen maanantaina ( 2 viikkoa ekasta testistä ) oli ihan selkeä ovulaatio (paksu lima + alavatsakipu) :headwall: En ole kuitenkaan raskaana. Ja asian opetus oli se, että ovistestit eivät tienneet mitään ja oma kroppa kertoi paremmin, että milloin ovuloin. :x Tai en mä enää tiedä...
 
Tiistai 21.8.07

Toivo79........28...........aloitus 2008..........1. haaveissa
Unico............27...........kp..12/28....yk8......1. haaveissa
Jennyli..........27..........aloitus 2008 ?.........3. haaveissa
Jisse78.........29............kp..7/30...yk.........3. haaveissa
Hilbert..........32...........kp..30/?.....yk1......2. haaveissa
Mervi-Elina....29..........aloitus 2007-08.......3.haaveissa
Sädetikku.....30...........aloitus 07-08..........3.haaveisssa
 
AAAAPUUUUVA! Toisaalta pelottaa toisaalta ei. Just sovittin miehen kanssa että otan maanantaina vihonviimeisen pillerin ja aletaan ehkäisemään sit luomusti. Varsinainen yritys aletaan vasta ensvuoden puolella. Pelottaa ottaa noin iso askel! Vauvakuume on kuitenkin aikas valtava! Mut tarkotuksena ois että vauva syntyis vasta vuoden 2009 puolella. Kertokaapas omia tuntemuksia ja vinkkejä siihen miten on ollu teidän tilanne kun söitte vihonviimesen pillerin?
 
Juu, mä kyllä huokaisin helpotuksesta, kun raskaustesti vielä toistaseks näytti negaa. On vaan katse tuossa joulu-tammikuussa, joten vielä saa ja jaksaa odottaa odottamista. :p

Nyt tulee sellanen tieto meidän ehkäisystä, että oksat pois.. :attn: Elikkäs, kun mulla oli raskauden aikana raskaushepatoosi, en ole saanut lupaa käyttää pillereitä. Niin että meillä on ehkästy luomusti yli 7 vuotta, mitä toi luomu nyt ikuna tarkoittaakin.
 
Heippa :wave:

Tännehän on tullu kovasti juttua ja lukemista ;) Itellä tää kirjoittelu meinaa taas jäädä kun ei saa ikinä istua rauhassa tässä koneella...jos pojat on hereillä niin tässä roikkuu kaks punttipuhvelia jotka haluais kans vähän näpytellä ja repiä hiirtää,modeemia,papereita jne. pöydältä alas :kieh:
Ja sit kun on päikkyaika tai ehtoo niin haluu vaan olla tai tehdä kotiaskareita kun saapi olla ihan rauhassa ;)
Eli mitä enemmän noilla pojilla vauhti kiihtyy niin tuntuu et tää oma-aika alkaa oleen melkosen kortilla :whistle:

Minähän olen tässä tällähetkellä työttömänä ja kun 2vkoa oli kulunut tuli jo eka työsoitto terveyskeskuksesta :eek: No se työ ei kokonaisuudessaan sitten sopinut minulle,sen totesi ihan tämä ylihoitajakin että 'ensin lapset vähän isommaksi ja sitten vasta vuorotöihin' :D
Mutta nyt soittelin tuonne 'omaan työhöni' eli kotipalveluun ja siellä olis mulle töitä vaikka HETI :eek:
Siis wau,mielettömän hienoo kuulla että töitä on!!! Ja mikä hienointa niin nyt on syksyllä tulossa 3 kodinhoitajan vakanssia auki!!! Hakemusta laitan heti menemään...mullahan on ollu haaveissa että tässä vakipaikka löytyis ennen sitä pikku-kolmosta ;)
Muttamutta se asian toinen puoli on sitten se huonoäiti-fiilis siitä että musta ei oo kotiäidiksi sitä 3 vuotta :ashamed: Ja se luopumisen tuska viedä nuo pienet pojat päivähoitoon :ashamed:
Mullahan oli tarkoitus että olisin palannut töihin tammikuussa-08 mutta nyt näyttää siltä että saatan palata jo syksyllä.

Mulla on hirveen levoton olo,asiat surraa vaan päässä :$ Päivähoitohakemuksetkin on vielä viemättä!!! Huomena täytyy soittaa hoitopaikoista jne.

Unico tsemppii sinne oviksen bongaamiseen :wave:

Toivo wau, teillähän sielä selkeesti isäntä innoissaan vauva-ajatuksesta :hug:
Mulla oli niin kova vauvakuume silloin ennen poikia että mun ei ollu yhtään vaikee lopettaa kyllä pillereitä ;)
Tosin kyllähän se jännitti että kuinka pian sitä sitten tärppääkään =)
Melkoisen vaikean menetelmän vain olette valinneet ehkäisytavaksi joten olkaa myös valmiina siihen että pikkuinen saattapi ilmoitella tulostaan ihan salaa ;)
Mulla on muutama tuttu jotka käyttää ns. varmoja päiviä ehkäisykeinona ja ensinäkin silloin on kierron oltava säännöllinen ja tuntea kroppansa tosi hyvin että se menetelmä toimii. Myös ovulaatiolaskuri on oiva apu silloin kun kierto on säännöllinen. Toiset käyttävät kondomia ensimmäisen kierron että näkevät milloin ne ekat luomumenkat alkaa. Turvallisinta on muistaakseni heti kuukautisten jälkeen ja ennen kuukautisia?! Mutta periaatteessahan nainen voi raskautua milloin vain ;)
En siis mitenkään halua sinua säikytellä mutta varautukaa myös mahdolliseen yllätykseen jos et ole ihan perillä kierrostasi ym. :heart:

Hilbert mitäs veritesti näytti?

Jisse mitäs teille kuuluu? mun on pitänykin kysyä että joko teidän tyttö kävelee?

Tässä tää mun pikaraportti mikä tais olla taas kilometrin mittainen :whistle:
 
mervi-elina mulla vähän samaa ongelmaa noiden menkkojen kanssa ollu aina :/
Mul on vähän sellanen meininki ollu että vuodan joko tyliin juhannuksena ja jouluna tai sitten juhannuksesta jouluun :headwall: Poikien syntymän jälkeen ollu just tää viimeinen esimerkki ja nyt toinen 10pvän keltarauhashormonikuuri meneillään.
Pitkät kierrot johtunu suuremmaksi osaksi prolaktiinin liikatuotannosta ja tossa joskus muinoin kierto oliki aika säännöllinen 30pvä. No pojat sai kuitenki alkunsa reippaasti yli kp 40 :whistle:
Oonki täs mielessäni fundeerannu että senköhän takia mulle kaksoset annettiin kun taidan olla tolla lisääntymisrintamalla sellanen 'epähedelmällinen' :snotty: :LOL:

Kauhulla sitä odotan kun se vauvakuume oikeen pukkaa päälle ja tiedän että multa ei sitten toi TJOT meiniki kauheen hyvin onnistu että kuinka rankkaa se sit taas on jos vauva antaa odotuttaa :/

Huh,johan oon taas ihan tattis tästäki päivästä |O Pitäsköhän alkaa berocca-kuuri jos vähän piristyis ;)
 
Ja unico kiitos :hug: Se olis hienoo kun vakipaikka napsahtais niin olis jotenki turvallisempi olo sitä pikku-kolmostaki alkaa joskus yrittämään. No ei tässäkää mitään vikaa oo ollu vaikkei sitä vakipaikkaa oo ollutkaan mut on se vakituinentyö monelta muultaki kantilta parempi esim. jos vaikka omaa huushollia joskus mielii tmv. ;)
 

Yhteistyössä