pirkanmaalta kolmekymppisiä kuumeilijoita joilla alkaa yritys vuonna 2008

Moikkuli!!!

Tervetuloa mukaan Sädetikku!!! :flower:

Ompas siellä Kähkösellä hinnat kummallisia?!?!? Jennyli meille luvattiin, kun käytiin ihan kyselemässä vaan, niin 65e kuvaus ja lupaili et voidaan kokeilla sisarkuvaa, mutta ei ala väkisin, jos näyttää pahalta. Kuviakin lupaili 4kpl sellaiseen kehykseen. Ja koevedoksetkin oltais saatu. Et kylläpä on ollut pahalla tuulella se kuvaaja :eek:

On taas lämpöö piisannut, tuntuu ihan nuuntuneelta :whistle:

Pakko kertoo...täällä kun on kiva välillä avautua, kun ei tuolla kaveripiirissä viitti asiaa kertoilla...... niin... Menin toooosi tyhmänä ostaan lauantaina raskaustesti paketin, sellaisen one step merkkisen ja mulle on joskus kerrottu et ne voi saksilla pistää puoliksi kun on sen verran leveitä, kyseessä siis liuska testi. No olihan se pakko mennä puolittaan ja ihan vaan "huvin" vuoksi testaileen :kieh: No ihan puhdas negahan sieltä tuli, ei siis mitenkään yllätyksenä, mut oli vaan jotenkin niinku pakko testata :kieh: Kyllä mä oon hullu tän vauva kuumeeni kanssa.
No nyt sitten oottelen taas sitä tätiä :/
Joo ja avasin punkkupullon, enpähän ainakaan raskaana ole, et ihan voin hyvillä mielin parilasillista illan päätteeksi nauttia :D

Mutta tällaista tänne tänään.

:wave:
 
Tiistai 14.8.07

Toivo79........28...........aloitus 2008..........1. haaveissa
Unico............27...........kp..5/28....yk8......1. haaveissa
Jennyli..........27..........aloitus 2008 ?.........3. haaveissa
Jisse78.........29..........aloitus ?.................3. haaveissa
Hilbert..........32...........kp..23/?.....yk1......2. haaveissa
Mervi-Elina....29..........aloitus 2007-08.......3.haaveissa
Sädetikku.....30...........aloitus 07-08..........3.haaveisssa
 
Heisan! Oho mehän ollaan Unicon kanssa ainoot ekakertalaiset. No ainakin voi sitten tarpeen tullen kysellä neuvoja. Millanen raskausaika teillä oli ja millainen synnytys? Ootteko kaikki synnyttäneet TAYS:ssa?
 
Toivo79: Niinpämeillä on kokenutta seuraa neuvomassa ja himmaamassa (näkisvaan) kuumetta :D täällä jo alkaa ressaamaan kun ei nävy mitään.
Mut hei enää ei oo väsy iollu (kun en oo fillaroinut), no huomenna sitten testi et taas fillaroimaan ja näkee pysyykö kunnolla tolpillaan.
 
Tervetuloa kaikki uudet!!! :wave: :flower:

Siis jumankaut tätä trooppista ilmanlaatua..mä oon ihan yltä,päältä ja alta märkä ja jalkoja ja sormiakin näköjään turvottaa


Pojat alkaa vissiin siirtymään yhtiin päiväuniin ja tuolla nyt koisaavat...saan rauhassa kirjoittaa ;)
Oltiin aamupäivällä 2h pihalla ja käytiin mummulassa (äidilläni)...enoni vaimoinen oli tullut kylään. Pojat siinä leikki innoissaan kastelukannun kanssa ja hups,toinen pojista seisoi ilman tukea

Eipä tainnut pienimies itsekään tajuta mitä tapahtui mutta äippä oli ihan onnessaan :LOL:
Niin en olekaan vielä esitellyt meidän poikia, ei sekään mikään salaisuus ole,ei vaan jostain syystä oo tullu mainittua heidän nimiään eli A-poika on Jimi Wiljami ja B-poika Luca Julius :heart: :heart:

Nurmikon tossa pärtsäilin äsken ja ehtoolla olis toinen nurmikonleikkuukeikka tuolla kylillä

Imuroidakin pitäis mutta en nyt viitti suotta ettei pojat herää ;)

Toivo pojat on syntyneet Taysissa ja mulla meni raskausaika kyllä tosi hyvin
Noh,olihan siinä tietysti niitä omia ongelmiakin...alussa kökköö oloa ja väsymystä ja lopussa sitten jo tukalat olot ison masun kans helteellä mutta ihan positiiviset fiilikset kuitenki jääny ;)
Supistuksista kärsin kyllä jo aika alusta asti ja niihin meinas hermo mennä mutta kun oikeen ajattelen niin kyllä raskaus sopi mulle ja taisin olla kyllä hehkeimmilläni!!! Tosi tasapainonen,rauhallinen ja onnellinen.
Voi hitsi,tässä kun oikeen muistelee niin hirmu ikävä tulee masua

Ehdottomasti tahdon kokea saman vielä uudestaan...mutta mielellään yhden vauvan kanssa ;)

Synnytys kesti 9.5h ja alkoi lapsivesien menolla aamuyöllä kotona. Mulla olis ollu seuraavana aamuna käynnistys mutta ei sitten tarvinnut mennä :D Mistään kivuliaista avautumisvaiheen supistuksista mulla ei oo tietoo,sain niin pian epiduraalin jota lisättiin säännöllisin väliajoin. Lisäksi maistelin ilokaasua mikä ei ollu kyllä mun juttu ollenkaan!
Epiduraali sit vissiin vaikutti siihen että mulla ei ollu ponnistamisen tarvetta ollenkaan :| Ja ponnistelin sitten aina vaan supistusten tullessa. Tästä ponnistusvaiheesta mulle on jääny kaikista huonoimmat muistot...molemmat pojat oli virhetarjonnassa ja Jimiä ponnistelin yli tunnin ja olin ihan finaalissa jo :eek: Imukupilla sitten poika autettiin maailmaan kun ei olis omin avuin tullut, Luca syntyikin omilla ponnistuksilla.
Mutta se kipu hellittää kyllä heti kun lapsi on maailmassa ja vaikka muistan silloin sanoneeni ettei enää ikinä niin kyllä mä valmis oon synnyttään uudestaan ;)
Mulla meni ylilitra verta synnytyksessä ja olin sitten punasolutipassakin,melko heikkona pari ekaa päivää mut siitä se toipuminen lähti nopeesti etenemään ja aloin hoitaa poikia ite =)
Sellattista ;)

Niin ja Toivo aijaa.comin kauttaa saa ainakin kuvia siirrettyä kameralta tänne tekstiin jos haluat kättesi töistä laittaa kuvaa näytille :whistle:
 
Heippa!

Jennyli: teidän b-pojalla on komia toinen nimi... ;) Ei silti, kyllä molemmat nimet on komeet.
Mä olen synnyttänyt molemmat VAS:issa Vammalassa. Ekan (tytär-02) synnytys kesti 11.5h/1.06h, eli normi ekakerta =) Ponnistus oli vaan ällön pitkä :x . Toka (poika -06) menikin ihan eri kaavan mukaan. Lääkärin mukaan, synnytykseen oli vielä monta päivää, kun ei ollut laskeutunut, kaulaa 2cm ja sitä rataa. No, 5h päästä alkoi 15 min välein tulemaan "heikkoja supistuksen tapaisia". Ja kun soitin jossain välissä sairaalaan, et mahtaisinko tulla näytille, käskettiin tulla heti vaan. Poika syntyi tunnin päästä siitä, kun saavuimme sairaalaan. Ponnistus 4min. Siis kun supistuset alkoivat tuntumaan supistuksilta, poika oli ulkona siitä tunnin päästä. Että näin erilaisia voivat synnytykset olla =)

Mutta, hyvää päivän jatkoja!

ps. Mulla alkoi loma tänään :whistle: B)
 
Mä olen synnyttänyt TAYS noin 7 vuotta sitten. Raskaus oli totaalinen fiasko. Raskautta koskeva epikriisi on pitkä, täynnä lähes kaikkia raskauteen liittyviä ikävyyksiä. Pitkien ponnistelujen jälkeen synnytin sektiolla ja viikkoja oli täynnä 32+1. Lopputulos oli ja on täydellinen, terve tyttö ja poika. :heart:

Mun usko ovistestiin lopahti täysin. Viime viikolla tein maanantaina testin, joka näytti kahta viivaa eli positiivista. Nooh, sitten tein eilen testin ja tulos oli taas positiivinen. :x En kait mä nyt jatkuvalla tahdilla ovuloi. Höh!

Onko tohon "ovulointiin" olemassa muuta hoitoa, kuin clomifeeni? Ihan kyselen, jos tulee tarvetta lääkäriin raskautta ajatellen.
 
No mutta onpas kiva saada tänne toinen tuplaäippä mukaan :wave:
Sinulla onkin sitten mervi-elina ollut täysin erilainen raskaus kuin minulla ja synnytyksen jälkeinenkin aika ollut ihan erilainen, meillä kun pojat syntyivät rv 38+2 ja olivat molemmat syntyessään yli 3kg.
Oliko teidän kaksoset pieniä syntyessään ja olivatko kauan sairaalassa?
Miten teillä on mennyt,oliko vauva-aika rankka?

Mulla olis varmaan tusina kysymystä...hiukanko innostuin
:$ :whistle: :D
Eikö sinua yhtään jännitä että tulisi toiset tuplat? Vallankin kuin teilläkin on epäidenttiset kaksoset ;)
Entä oletko potenut vauvakuumetta aikaisemmin kuin vasta nyt kun tuplat ovat jo 7-vuotiaita?

Itselläni kun kuume nosti päätään poikien ollessa 10kk mutta tällähetkellä ollaan kyllä kuumeilussa melkein nollaviivan alapuolella,menee niin mehut noiden poikien kanssa
|O Mieli siis ailahtelee jatkuvasti ja pitkälti sen mukaan millainen kehityskausi pojilla on menossa,eli onko seesteistä vaiko rankkaa ;)

Ja noihin ovistesteihin meni mullakin kyllä usko aikoinaan,näytti kans ovista miten ja milloin sattuu eikä mulla lopulta ees ollu ovista ollenkaan :eek: Voi isäntä raasu kun ovis oli koska milloinkin ja aina raakotettiin peitonalle :whistle: Noh,menihän silläkin maku koko hommaan ja lopulta pojat sai alkunsa siten kuin vähiten olis edes osannu odottaa ;) Näyttääkö se testi sulla ihan tasavahvoja viivoja? Niidenhän täytyy olla ihan yhtä kirkkaat ja vahvat niiden viivojen toisiinsa nähden silloin kun ovulaatio on tulossa...mielestäni niitä tikkuja on myös hieman vaikea tulkita välillä! Onko sulla mitään ovistuntemuksia?
Mutta mä oon ite sellanen että meen aika hätäsesti lääkäriin jos vähänki epäilyttää...minä en ainakaan tiedä muutakuin clomifeenin joka edesauttaa ovulaatiota,siis jos kaikki muu on kunnossa ja vain ovulaatio puuttuu.

Sädetikku oikein leppoisaa ja aurinkoista lomaa

Sinulla on tosiaan ollut aivan erityyppiset synnytykset!! Seuraavan kanssa saatkin lähteä liukkaasti sairaalaan ;)

Jisse jaksan kyllä vieläkin ihmetellä tuota Kähkösen touhua :headwall:

Nyt kohti nukkumatin maita
 
Iltaa vaan!

Nyt on nurtsi ajeltu ja silput haravoitu. Suihkussa käyty ja iltapalakin syöty. Ei vaan yhtään väsytä, vaikka oikeesti pitäis jo peitonalle kääriytyä pikku hiljaa. =)

Täällä on kanssa taysis käyty ähkimässä. Esikosta meni vedet ja synnytys kestosi oli laitettu 15 tuntia, ponnistusvaihe siintä 15min. Epduraalin voimin elelin ja olo oli ihan kivuton sen jälkeen.
Kakkosesta säännöllisillä supistusilla, jotka oli joa ikas kivuliaita lähin kotoo ja kestoksi oli merkattu 4 tuntia, siinä ponnistusvaihe 7min. Ja epiduraalin voimin elelin silloinkin. :kieh:
Toinen synnytys oli jo sellainen, et ei jäänut mitään traumoja, ei kyl tosin esikostakaan, mut tuo aika oli vaan esikosta niin hurjan pitkä :|

No mutta täällä se täti taitaa taas ens yönä kurvata paikalle :ashamed: oli jo vähän sellaisii fiiliksii, et olisin jo vähän toivonut raskautta :heart: Oli rintojen arkuutta ja erikoisia oloja, mut tänään tuli se normaali menkkaoloinen kipu, et ei auta kun haaveilla kolmosesta :saint:

No mutta taidan mennä nukkumaan ja haaveilemaan siitä kolmosesta =)

:wave:
 
Moi! Mielenkiintoista lukee noita teidän kokemuksia! On se vaan niin yksilöllistä. Pelkään /jännitän vaan sitä että jos joskus pääsen synnyttämään, että miten kestän kivun sillä mulla on tosi alhainen kipukynnys. No mitäpä sitä vielä toisaalta murehtimaan...

Kauniit nimet Jennyli sun pojilla! Upeeta taas yks askel eteenpäin seisoa ilman tukea! Kohta ne varmaan kävellä viipottavat!!!

Taidampas painua pehkuihin! Good night!
 
Keskiviikko 15.8.07

Toivo79........28...........aloitus 2008..........1. haaveissa
Unico............27...........kp..6/28....yk8......1. haaveissa
Jennyli..........27..........aloitus 2008 ?.........3. haaveissa
Jisse78.........29..........aloitus ?.................3. haaveissa
Hilbert..........32...........kp..24/?.....yk1......2. haaveissa
Mervi-Elina....29..........aloitus 2007-08.......3.haaveissa
Sädetikku.....30...........aloitus 07-08..........3.haaveisssa
 
Hih,unico mua ainaki välillä nolottaa että mun tekstit tuppaa paisuun tollasiks romaaneiks ja mietin että mahtaakohan kukaan niitä ees jaksaa lukea


Sulla onkin Jisse ollu nopeet ponnistusvaiheet,samaa minäkin toivon kolmosen kohdalla ettei tarttis tuntitolkulla pakertaa ;)
Ja iso :hug: sulle sinne vauvakuumeen kouriin...kyllä se siitä vielä tärppää,toivottavasti pian :hug:

Me ollaan herätty tänään vaihteeks 7 jälkeen ja mulla tuntuis olevan 2 lievästi kiukkusta penskaa tässä kimpussa |O
Taidan mennä laittaan puurot ja kokeilla jos sais tänään nuo ipanat aamu-unille...tuun sitten jatkamaan :wave:
 
Jennyli: Älä suotta noloile, musta on kiva lukea kuulumisia :)
täällä ajatukset seilaa edes takaisin, ja nyt alkaa hermoilemaan pahemmin kun koskaan... tuleeko meille yhtään saattikka useampaa... Noh aika näyttää, siihen asti voipi leuskella teidän kivoja kuulumisia, vaikka ei se kiukkuaminen niin kivaa oo mut kuulenee asiaan. Kun niitä muksuja tule eniin jotenkin toivois ettei tulis äitiinsä :LOL: Mull aollu kunnon kiukku kohtaukset muksuna ja säännöllisesti joka päivä puolenpäivän aikaan :LOL:
 
Moikka! Huhheijaa elokuu puolivälissä! Missä välissä tää kesä on kulunu?!?!?!?!

Kirjottelehan ihan vapaasti Jennyli "romaaneja", niitä on kiva lukee! Ompas tullu paljon tekstiä ja luettavaa lyhyessä ajassa :D !

Joo mä oon kans ollu aikas temperamenttinen niin lapsena kuin murrosiässäkin, saas nähdä periytyykö mahdolliseen jälkikasvuun, jos sellaista suodaan. Mua pelottaa se että sit kun on aika lasten tulla jos on tullakseen eli aletaan tosissaan yrittämään, että jos en tuukkaan raskaaksi. Pelkään että oon just se tilasto joka ei voi saada lapsia. Mietityttää vaan että miten sitä sitten sellaisesta pettymyksestä selviäis!

 
Torstai 16.8.07

Toivo79........28...........aloitus 2008..........1. haaveissa
Unico............27...........kp..7/28....yk8......1. haaveissa
Jennyli..........27..........aloitus 2008 ?.........3. haaveissa
Jisse78.........29..........aloitus ?.................3. haaveissa
Hilbert..........32...........kp..25/?.....yk1......2. haaveissa
Mervi-Elina....29..........aloitus 2007-08.......3.haaveissa
Sädetikku.....30...........aloitus 07-08..........3.haaveisssa
 
Noniin,pojat unosilla ja olis hetki omaa-aikaa =) En mä sitten saanutkaan niitä aamu-unille,oltiin pari tuntia taas ulkona...käytiin tuolla kylillä toriautolla ja mukaani tarttui sellaiset 'puutarhakengät' mulle ja isukille molemmille (oikee tänkesän hittituote) :D Sitten lenkitettiin koira ja leikittiin vielä hiekkalaatikolla. Lounastettiin ja sitten laitoin patjan olkkarin lattialle missä hupsuteltiin,halittiin ja pusittiin...mun mussukat

Nyt vissii ollu taas ihan hyvä viikko kun tuntuu tää elo nii mukavalta ja lepposalta...poikien osalta siis ;)

Vauvakuume on kyllä kamala 'sairaus'...siihen kun ei oo mitään lääkettä muutakuin se oma vauva :(
Helppo se on tosiaan sanoo että älä ressaa,kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen kun oikeesti ne tunteet on niin hallitsevat sillon kun se vauvakuume on paha! Sitä ysrittää kaikkensa että se vauva sais alkunsa ja menkkojen alkaminen on tosi kova isku :/
Mä oon oikeesti tosi huono neuvomaan ketään...mulla oli tosi paha vauvakuume,vaivas jo ennen poikien yrittämistä :$ Olin niin kateellinen ja katkera vauvamasuisille ihmisille enkä pystyny iloitsemaan ystävänikään raskaudesta :ashamed:
Sitten kun jätettiin ehkäisy pois niin voi niitä oireita kun luuli että oli tärpänny ja pettymyksiä kun menkat alkoi :ashamed: Oikeesti tosi stressaavaa tuo on :(
Mä en ite oo mitään helposti raskautuvaa sorttia pitkine kiertoineni ja prolaktinoomineni ja eihän mulla sit ollu ees sitä ovulaatioo!!!
Silläpä sitä toivoo ettei tuo kuume pääsis tälläkertaa yhtä pahaksi vaan tuon kolmosen 'tekeminen' olis helpompaa...sitäkun ei ikinä tiedä kuinka kauan siihen menee :ashamed:
Eli kyllä mä tiiän miltä susta unico tuntuu :hug: Kaikki joilla yrittäminen kestää hieman kauemmin käy varmasti noi samat tunteet läpi :hug:
Mitä jos kävisit yksityisellä tarkistuttamassa tilanteen? Josko sieltä löytyis apu?

Onkos teillä Toivo mitään uutta tietoo koska alatte tuumasta toimeen? Ei kannata ajatella etukäteen vielä nuin pitkälle :hug: Ja helpottavaa on se että nykyään saa jo niin hyvin apua lapsettomuuteenkin että mahdollisuudet saada se oma nyytti on kuitenkin iso ;) Mutta ei tosiaan kannata tuollaisia ajatella :hug:

Mä oon kans aika tasasen kiukkunen emäntä :LOL: Ehkä en niinkään temperamenttinen (sitä sais kyllä olla enemmän) mutta äkkipikainen kja kärsimätön kyllä :whistle: Isäntä taas sellanen hiljanen ja rauhallinen...ai miten nii erilaisia?! ;)
Meillä pojista Jimi on vilkkaampi ja temperamenttisempi...tullut sitten kai minuun ja Luca rauhallisempi.

Ei hitto,nyt jumittaa niskaa siihen malliin että taidan mennä hetkeksi koneen äärestä pois :wave:
 
Tyttö syntyi mitoilla 1210g/35cm ja poika 1675g/45cm. Kuukauden verran olivat Tampereen vtolla ja sitten pääsivät kotiin. Vauva-aika oli kyllä rankkaa ja työtä oli tarpeeks :p Meillä kyllä kumpikin söi ja nukkui hyvin, joten siinä mielessä pääsin helpolla.

Eka vauvakuume iski, kun kaksoset olivat noin 2-vuotiaita. Välillä kuume hiipui ja jopa unohtui. Nyt siiten tätä kuumetta olen potenut jo pari vuotta, joten korkein aika on hankkia se vaavi. En osaa ajatella, miten suhtaudun, jos saan toiset tuplat. Tieto olis kaiketi ihan ok ;) Mutta sitten toisaalta haluaisin kokea vauva-ajan ihan yhden kanssa.

Ovistesteissä viivat ovat, ainakin omasta mielesta, yhtä kirkkaat. Voi tietty olla ettei mun värisilmä näe eroa :LOL:
 
toivo79: samaa mietitään täällä et entäs jos ei tuukkaan sitten millään ilveellä, kamala ajatus.
Jennyli: No antaa ajan kulua vielä kyllä mä siihen vuoteen ajattelin sinnitellä, jos tässä syksyllä pääsis ensin leikkaukseen niin olis varmasti paremmassa kunnossa sitten ottamaan raskauden vastaan. Mutta jos tärppää ennen leikkausta niin otetaan ilolla kiljuen vastaan :) Paitsi et odotan kun kuuta nousevaa niitä pirun ovis tikkuja tulevaksi et pääsis testailemaan. Tulis nyt huomenna jos kerran jo ens to pitäs olla ovis laskennallisesti.
mervi-elina: Nyt jos saat toiset tuplat niin onhan sulla nyt apujoukkoja jo vanhemmista ;)
 
Iltaa vaan!

Voi kun te ehdittekin kirjoitella paljon päivän aikana =) Mulla ei oikein ole aikaa koneella olla. Mies on taas reissus tän viikon, niin on sellainen yh olo taas :kieh: Mut oon tähän sinänsä niin tottunut jo, et jos ero tulis, niin ei varmaan tuntuis tää arki mitenkään erilaiselta. :$

On ollut jotenkin kiukku päivä meitin lapsukaisilla tänään :/ Taitaa tän äiteen menkat vaikuttaa jotenkin lapsiinkin. Oon kyllä yleensäkin näin alkupäivinä kun persiisiin ammuttu karhu. Ja kun muutenkin on ilma ollut aikas painostavan oloinen, niin vähemmästäkin hampaita täällä kiristellään :LOL:

Joo tosiaan se täti sieltä tulla tupsahteli, ei mikään niegara vielä, mutta ei raskauttakaan.... hei mut mä en oikein osaa päivittää tota listaa niin voishan siihen laittaa et kp1 ja kirto on noin 30 ja silleen, et jos joku fiksumpi vaikka laittais... :whistle:

Täällä lapset on laitettu unille, oli niin väsyjäkin jo, aattelin et itekin pääsee ajoissa nukkuun ja jaksaa aamulla sit herätä aikaisemmin.

Jennyli asutteko lähellä toria? Vai käyttekö autolla siellä? Oon vaan ihan utelias. Ollaan kateltu myös sahalahdesta omakotitaloja ;)

Mä oon ajatellut ostaa sellaisen pyörään kiinnitettävän peräkärryn, jolla voi kuskata lapsia. Kerho on sen verran kaukana, et en jaksa kävellä, ja menis turhan pitkä aika siihen matkaan. Sillä voi talvellakin mennä, jos vain uskaltaa ajaa pyörällä. Taidan laittaa nastat talveksi. :D Onhan se halvempi kun auto ja taitaa kunto pysyä hyvänä jos silla monestikin viikossa polkee. :LOL:

Kylläpä siellä tuulee nyt, ja on muuten aikas synkkiä pilviäkin... taitaa tulla sade.

Palaillaan jälleen :wave:
 

Yhteistyössä