pirkanmaalta kolmekymppisiä kuumeilijoita joilla alkaa yritys vuonna 2008

Heippa!
Jälleen olisi viikonloppu takana, ihana sellainen :D Pääsin siis ystäväni tupareihin ja kyllä tuli otettua muutamat siiderit ja boolilasilliset =) No enköhän ollut ne ansainnut! Lapset olivat viihtyneet hyvin mummulassa ja oli olleet niin kiltisti, et uskaltaa ottaa kuulemma toistekin molemmat!
Toivo kuulostaa ihanalta teidän pikku kisujen touhut!!! Muistan kun kaveri otti kisunpennun itelleen, ja pariviikkoa myöhemmin koiranpennun... ne oli kanssa niin hupaisa pariskunta, ja on siis edelleen. Alusta asti hyvin tulivat toimeen. Me ollaan kyl kanssa niin eläin ihmisiä, mut ei voi tosiaan ottaa lemmikkejä, kun on allergiaa... Akvaariosta on ollut nyt puhe kotosalla, jos vaikka hommattais sellainen pieni tuohon olkkariin. Eikös ne ole suhteellisen helppohoitoisia?!
Nyt on taas niin kova vaavi kuume päällä... näin ystävän 2kk vaavin perjantaina, ja voi että ku hää oli ihana :saint: Kaupungissakin näkee muka vaan raskaana olevia.... tai siis kiinnittää vaan huomioo heihin. Tosin mä en ole sellainen joka pitäisi raskausajasta, mut sen kestää kun tietää minkä ihanan palkinnon saapi. =)
Kylläpä on täällä Kangasalan päällä synkkiä pilviä :eek: liekö ukkonen tulossa, vai vesisade... Onneksi aamupäivällä oli ihana ilma, pääsi ulos ottaan ilon irti lasten kanssa :) Tuo nuorimmainen vaan syö kaiken hiehan tai siis ihan mitä vaan laittaa suuhun kun eteen tulee sopiva :kieh:
Toivotaan nyt et tulis elokuusta lämmin ja aurinkoinen, kun tämä heinäkuu on ollut kyllä kaikkea muuta :|
Kun en tuota listaa osaa oikein päivitellä niin laittaisko joku siihen et meillä on niinku "yritys" käynnissä, tosin me ollaan ajateltu asia todellakin, et jos tulee niin tulee. Meidän perheessä, mies tekee niin paljon keikka hommia, on paljon siis poissa kotoa, et eipä tuolla kammarinpuolella usein tulekaan oltua... et se hivenen hidastaa tätä raskaaksi tulemista, mutta eihän se vaadi kuin sen yhden oikean kerran!!! Toivottavasti. ;)
Hei mut toivottelen kaikille mukavaa viikkoa!!!
:wave:
 
Jisse78: kiva että oli onniistunut viikonloppu ja pääsit irroittelemaan :D Akvaariota jos mietit niin sellanen 200litranen vois olla kiva, ihan alle 100 litrasta en ottas isompi pitää paremmi tasapainonsa. meillä on ollut ja nyt kin odottaa tossa oplkkarissa et saisin sen taas polkastua käyntiin, tosin tuo on 112 litranen ja isompi olis parempi, enemmän valinnan varaa kaloissa.
 
Unico joo ollaan mietitty sellaista vähän isompaa joo. Mulla on ollut tai siis lapsuuden kodissavi oli sellainen jumalaton akvaario, en kyllä muista kuin suuri mut oli puoltoista metriä pitkä ja korkeutakin oli ja syvyyttä... Siellä uiskenteli sellainen monni nimeltään Oskari, ja kun akvaario hajos Oskari vietiin särkänniemen akvaarioon, koska ei ollut tilaa enää meidän uudessa akvaariossa sille... Se olikin aikas kookas kaveri ja siellä se särkässä eleli muutamia vuosia, kyllä mä sitä halusin menä aina katsomaan...
No joo, se oli onnellinen tarina sille "pikkuiselle" Oskarille...
 
Elämäni ensimmäiset ovulaatiotestit nyt ostettu. Luulen tietäväni, kun ovuloin, mutta tuolla testillä varmistun, että tunneko tätä omaa kroppaa olleskaan. :p

On kyllä pitänyt ihme ilmoja koko kesän. Kun on veressä hiukan siivousintoilijan vikaa, niin sitä oikein sydäntä särkee, kun aina vaan sataa. Ei pääse petivaatteet, tms kunnolla ulkoileen. :x

 
mervi-elina: ulkoiluta ne petivaatteet sittentalvella ;) Ja onnea testaukseen.
Meillä kun ei voi kesä aikana pestä edes lakanoita, kun sisä kuivaushuoneessa on suora tuuletus väylä ulos ja tietty ihmiset pitää sitä auki. No sieltä tulee siitepölyä ja sitten meillä ei nukuta kun kutittaa. Eli samalla sitten ei voi tuuletella kun talvella sänkyä. No kesä on muuten mukavaa aikaa ja kohtahan on pahinnmat siitpölyt historiaa niin pääsee pyykkäämään. (vaatteet kuivatetaan sisällä suljetuin ovin)
 
Moi ja :hug: kaikille!!

Anteeksi ettei mua oo näkynyt täällä :ashamed: On vaan nii hektistä tää elämä nykyään ja uuvuttavaakin että en vaan yksinkertaisesti oo jaksanu :ashamed:

Meidän perheessä on tänään 2 pikku-sankaria :heart: :heart: Tasan vuosi sitten näkivät meidän pikkuiset rakkaat päivänvalon 14.00 ja 14.26 :heart: :heart:
Viikonloppu menikin synttäreitä järjestäessä ja sunnuntaina oli sitten kaffet =)
Eilen oli 1-vuotis neuvola.
Koskas teillä Jisse juhlitaan 1v-sankaria?

Melkoisen märkää piisaa :kieh: Mä en oo mikään kauheen innokas petivaatteiden ja mattojen tuulettaja mutta se sapettaa ettei pyykkejä saa ulos kuivumaan kun alvariinsa sataa!!
Kaunista elokuuta toivon minäkin,tää heinäkuu on ollut kyllä suolesta ja melko tympeeltä tuntuu jos kesä olis jo takanapäin :eek:

Arki alkoi kans eilen kun isäntä palas takaisin töihin.
Mä en itseasiassa tiedä kuulunko tähän pinoon enää :ashamed: Tuntuu että mun vauvahaaveet on romutettu täysin :'(
Nojoo,oli ehkä virhe ottaa taas kolmonen puheeksi nyt kun nuiden kahden kanssa on rankkaa ja parisuhteessakin ollu kitkaa :ashamed:
Meillä siis isäntä tuumasi viimeviikolla että hänelle riittää 2 lasta ja asiasta ei tarvii enää keskustella :eek: :ashamed:
Ette tiedä miltä musta just silloin tuntui,ihan kun matto olis vedetty mun alta ja luulin että kuristun siihen ahdistukseen mikä mun kurkkuuni tuli!!
Mua alkoi oksettaa ihan älyttömästi ja itku oli kyllä herkässä :x
Mä kerroin myös miehelle että mua oksettaa ajatus etten enää lapsia saisi, enkä siihen kyllä minkäänlaista ymmärrystä saanut :ashamed:
Nyt en sitten tiedä mitä tässä pitäis ajatella tai mitä tuleman pitää...mulla on vaan itellä niin vahva tunne että mun lapsiluku ei ole täysi!!
Ehkä kannattaa hetkeks unohtaa nää ajatukset ja koittaa kepillä jäätä taas myöhemmin :snotty:
äärettömän iloinen ja onnellinen olen nuista 2 rakkaasta mutta mutta...

Unicolle peukut pystyssä josko lomailu olis tuottanu tulosta :heart:
Jokos Toivo on viimeisen pillerin syönyt? ;)
 
Heippa!

Jennylille oikein isot voima :hug: . Mä voin jollain määrin ymmärtää sua! Suhteet ei ole koskaan hirmu helppoja... Meilläkään ei siitä helpoimmasta päästä ole. Meillä on vähän sellainen mietintä ja odottelu... Tosin tuo ukko tietää, et haluan vauvan ja tietää etten ehkäisyä käytä, ja on kuitenkin valmis uuden palleron jossain määrin alulle laittaan, jos vain tärppäis...
Eipä tuohon tilanteeseen Jennyli osaa oikein oikeaa sanaa sanoa, mutta toisaalta ehkä tuo juurikin pieni odottelu ja vaavista puheet pois jättäminen voisi helpottaa tilannetta hiukan. Ehkä sinunkin miehesi haluaa vielä lisääkin lapsia, mutta jos hirmuisasti painostaa, niin menee lukkoon ja ilmoittaa asian tökerösti, et ei enää lapsia kiitos... En osaa siis oikein asiaa paremmin selittää, mutta tuo pikkulapsi aika on aikas kovaa aikaa ja toiset haluavat odottaa...
Mutta meidän likan 1-v. syndet on 3.8 et muutama päivä vielä... Tosin vietetään vasta 12 päivä, kun sukulaiset ovat saapuneet kotimaahan... :D
Sadetta on piisannut taas koko hiton päivän... :ashamed: etten sanoisi et alkaa jo ketuttaan...
Ja omaksi harmitukseni olo on itellä ku kipeeksi olis tulossa... Kurkku on kuin neulatyyny ja kaikkia pakkoja kolottaa, kylmäkin on, mut ei kuumetta toistaiseksi... Tosin, mulla on ollut ovis aikoihin mitä mielenkiintoisempia oireita, siis päänsärkyä ja just noita flunssa oireita... :LOL:
No mutta palailen jälleen :wave:
 
Jennyli: Voimia :hug: ja jaksamista. Sekä poijille isot onnen toivotukset :heart: :flower: :heart: :flower: ei sitä joka päivä täytetäkkään ensimmäistä vuotta!
Juuh lo a on ainakin sillä tehnyt tehtävänsä, et jo nyt tuntuu et on se kiva mennä taas töihin :D vaikka on vielä viikko aikaa siihen :D no kyllä sitä touhuakin piisaa sitten siihen asti. Tämä päivä menny makkaria tyhjentäessä ja tepetteja repiessä ;) se on muuten kivaa puuhaa, varsinkin kun inhoan tapetteja :D jos huomenna sittenpäääsis maalaamaan täytyy vielä tsempata tänään et saa loput irti ja pakkelit seinää ja aamulla vasta hioa kun saa petin kiinni :) hauskaa hommaa ollu kauan suunnitellut ja pitkään haaveillut.
 
Torstai 2.8.2007

Toivo79........28...........aloitus 2008.........1. haaveissa
Unico............27...........kp21/28...yk7......1. haaveissa
Jennyli..........27..........aloitus 2008 ?......3. haaveissa
Jisse78.........29..........aloitus ?...............3. haaveissa
Hilbert..........32...........kp11/?.....yk1......2. haaveissa
Mervi-Elina....29..........aloitus 2007-08...3. haaveissa

 
Sano komeet toisilleen :D

Se olis torstai ny! päivittelin tota listaa,meniköhän kiertopäivät oikein? ;) Tässä saa alkaa Unicoo kohta jännäämään =)

Oltiin tiputtukki...missäs te kaikki luuraatte? :D

Kiitos Jisse ja unico ymmärryksestä :hug: Juuh ei parisuhteet oo koskaan helppoja. En tiedä vaan että mihin olemme ajautuneet,tuntuu ettei tällähetkellä meidän välillä oo oikein mitäin läheisyyttä :ashamed: Ja tämä tulee täysin miehen puolelta!!!
Eilen illallakin kun menin sänkyyn ja isäntä tuli viereen nukkumaan niin mulle tuli ihan sellainen tunne että mun ei oo hyvä olla...itse kun elän siitä läheisyydestä ja rakkaudesta ja nyt tuntuu että meidän välillä olis joku kuilu :ashamed:
Ei tässä muuten mitään hämminkiä ole,ihan normaalisti elellään mutta tuo mulle niin elintärkee läheisyys on kadonnu johonki :'(
Vauvajuttusista ei oo nyt puhuttu mitään,tai siis minä oon ollu hiljaa...eikä siitä mitään puhumista niin ookkaan kun en itekkään olis just nyt valmis mihinkää sellaseen senverran pojat vie tällähetkellä energiaa.
Ai juu...kyllähän mä yhden heiton tässä toissapäivänä heitin...katseltiin jalkkista ja siel pelas Juska-niminen pelaaja...mä sitten tuumasin että oliskos Juska hyvä pojan nimi ja luettelin sen meidän poikien perään :LOL: Isäntä vaan hymyili...että joo-o ;)

En tiedä voisiko tuon isännän mieli vielä muuttua,ainakin sisimmässäni sitä rukoilen (vaikken uskovainen olekaan). Se niin jyrkkä ja ehdoton 'ei' siitä asiasta niin lamauttavan tekikin...jos olisin edes saanut vastauksen että 'joskus' niin se olisi antanut toivoa!!

Pistin pojat päiväunille ja nyt odotan että sammahtavat. Sitten pitäisi soittaa päivähoidonohjaajalle ja kysellä hoitopaikoista...sinnekin vasta viikon pitäny soittaa :whistle:
Vietän tässä nyt ensimmäistä päivää työttömänä,äitiysloma loppui eilen.
 
Heissan pitkästä aikaa! Meidän tilanne muuttui sillain että syön nyt vielä jonkin aikaa pillereitä. En masennu vaikka vähän harmittaakin, parempi näin. Onnea Jennyli pojille! Oliko teillä paljon synttärikahvivieraita? Mitäs pojat sai lahjaks. Tosi lähekkäin ovat synyneet kun vaan muutama minuutti eroa! Onnea Jissen tytölle! Meillä on käynnissä vaatehuoneen remppa ja makuuhuone on kuin pommin jäljiltä kun mun kaikki kamat on ripoteltu sinne tänne. Haettiin Elfan hyllyjärjestelmä Kodinykkösestä kun oli plussatarjous,makso n.200E koko systeemi.
 
Heippa taas!

Toivolle iso :hug: , toivottavasti teillä asiat kuitenkin hyvin.
Mä täällä poden tällaista... haluun vauvan, en haluu, haluun, en... On vaan ollu jotenkin hankalaakin hankalampaa tää elämä.. tai siis ei oikeesti oo, mut ku tää flussa tässä pyörii niin kaikki asiat menee vähän hitaasti :LOL:
Mä haluisin niin sellaisen ihanan ison omakotitalon!!! En nyt muista onko ollut puhetta et millaisissa talois asutte, mut en jaksa käydä kaikkei viestei läpi.. Meillä siis on rivari neliö, eikä ole oma, asumisoikeusasunto.. oon kuolannut yhtä omakotitaloo tuolta vesilahdelta... mun porukat asuu siellä, niin haluisin sinne lähemmäs muuttaa... Vaikka onhan tässä kiva asua, mutta oma on aina oma. Vois rempata sellaiseksi ku haluis...
Niin ja nyt ku ajattelee tätä vauva asiaa, niin on välillä sellainen olo et varmasti oon nyt raskaana, ja en ole ollut, vaikka muka samat oireet on ollut ku esikosta... nytkin olis oiretta vaikka oikein listaksi tehä, mut on parempi olla tekemättä ja odotella vaan niitä menkkoja...
Tänään onkin ollut jo paljon parempi sää tuolla ulkona, kun mitä on tuossa nyt on ollut... =)
Mä taidan mennä nukkumaan, ku ei osaa ees oikein kirjoittaa oikein. |O Koko ajan poistelen ja korjailen, joten öitä muille! :wave:
 
Jennyli: Katos kun on lomalla niin ei aika tahdo riittää mihinkään senkään vertaa kun töissä ollessa :D. Juuh ja kunon vieraita ja hommmia niin ei ehdi (okei nytkin pitäs tehä ihan jotain muuta kun roikkua täällä).
Teillä eletään sitten muutos aikoja, kkun hoitopaikkoja jo pääsit kyselemään ;) Tsemppiä ja voimia!
Toivo79: :hug: Ja voimia! Tuo remppa kaaos on niin tuttua ;) meillä makkarin käynnissä, ja sen saa vasta viikon päästä loppuun kun toimitukset tulevat vasta silloin loput (ja ne mitkä oli väärin laitettu)
Jisse78: Onnea teidän synttärisankarille! Ja voimia!

Pakko vielä lisätä, madam mammahan lupas meille yhden tytön toukokuulle 2008 ja elliltä tuli nyt vatstaus ja se lupas Sinulle syntyy poika 16.11.2008, tyttö 23.6.2010, tyttö 6.4.2012 ja tyttö 28.7.2015. eli eli pikkasen erilaiset lukumäärät :D siis hyvää ajan vietettä mut en tiiä uskonko :D mut toivoa antavaa :)
 
Heippa vaan!

Kokeillaas nyt onnistunko kirjoittamaan tänään ees muutaman rivin niin, ettei tartte koko ajan olla poistamassa ja korjailemassa :kieh: mikä lie kirjoittamattomuus taito eilen päällä... :LOL:

Unico ja muut jotka olette ennustajaellille lähettäneet postia, niin kuin kauan on kestänyt et ootte saaneet vastauksen? Ku lähetin paripäivää sitten postia, mut kone kaatu siinä samassa jupakassa, enkä nyt sitten ihan varma ole et menikö se posti perille :/ Niin et jos ei viikkoon esim. kuulu niin ehkä ei ole perille sitten mennytkään, ja voin uudestaan yrittää... :D

Meidän pikkuvauva täytti tosiaan tänään vuoden ja nyt tuntuu et taitaa tuo vauva olla muuttumassa pikku neidiksi, alkaa nuo neitimäiset elkeet tuleen esille :D On se vaan niin ihanaa kattella kun tuo kasvaa kohisten ja samalla tulee kova vauvan kaipuu äipälle :ashamed:

Jaksasikohan sitä huomenissa ajella mummolaan, sais lapset telmiä nurtsilla, sitä kun piisaa mummolassa :p

Ajattelin näin tulevien talvi-iltoja ajatellen alkaa käymään taas salilla, muutaman kerran viikossa. Olis muutama kilo pudotettavaa ja kiinteytyä olis tosi kiva! Eikös sitä sanota et muutaman kilon pudotus auttaa myös raskautumiseen ;) Se salilla käynti vaa vaatis jonkun kaverin, ku tulee laiskoteltua muuten liikaa :eek: Itsekuri hakusessa...

No mutta hyvää viikonloppu teille!!!

Palailen jälleen maanantaina :wave:
 
Jisse78: Elli vastas pitkällä viiveellä oliskos kuukausi mennyt, et siinä sai kylä jännätä, mamma sitten vastaskin melki heti ainakin viikon sisällä. juu tuttu tune tuo itse kurin puuttuminen, ei muakaan salille saa, ja lenkillekkin paremmin kun on joku kaveri :D mut siitä en tiiä auttaako painon pudotus jos ei ole painoindeksillä ylipainoinen.
 
Moron!
Täällä taasen ollut hiljaista ;) No kaunis päivä mikäs siinä. Ootteko muuten olleet jo mustikassa? me käytiin tänään ja kun ei oikein paikkoja tiedä niin saalis jäi pienen laiseksi mut kuitenkin sai vaähän pakkaseen, olisko reilu litra tullut.
Mut mut täällä alkaa usko loppumaan tähän raskautumis hommaan, nyt tuhruaa jo kunnolla, vaikka yleensä tähän aikaan vasta alkaa antaa merkkjä et vois alkaa tuhruamaan pikkusen. No täytyy katella mihin suuntaan menee. Nyt vaan alkaa iskemään ajatukset et mitäs jos olis heti tärpänyt olis jo iso vatta ja kohta äippä lomakin alkamassa ... No täytyy yrittää kukistaa noi ajatukset ja kerätä voimansa vastaan ottamaan menkat (jotka toden näköisesti kohta puoleen pölähtävät kylään)
 
Tänään pääsi uteliaisuus valloilleen. Oli pakko kokeilla ovistestiä. Kahta viivaa näytti eli tulos oli positiivinen. Nyt siis pitäis saada mies kellistettyä, kun olis otollinen aika. :heart: Mutta ei tässä oikeasti voi hätäillä, kun on miehen kanssa sellanen soppari, että sitten joulukuussa aloitetaan. Houkutus olisi kyllä suuri aloittaa vaavitehtailu nyt heti. Sitten mietin, että onko noi ovulaatiotestit edes luotettavia?
 
Heipparallaa! Onkin tovi vierähtänyt kun viimeks kävin täällä. Nyt tässä lomailen ja oon niin innostunut neulomaan kaikenmaailman nuttuja ja töppösiä ja pipoja ja myssyjä. Ajattelin että tekis niitä vuoren ja menis myymään ennen joulua kirppikselle, lisäks ehkä jotain leivonnaisia yms. Saas nähdä.
 
Maanantai 6.8.2007

Toivo79........28...........aloitus 2008.........1. haaveissa
Unico............27...........kp25/28...yk7......1. haaveissa
Jennyli..........27..........aloitus 2008 ?......3. haaveissa
Jisse78.........29..........aloitus ?...............3. haaveissa
Hilbert..........32...........kp15/?.....yk1......2. haaveissa
Mervi-Elina....29..........aloitus 2007-08...3. haaveissa

 
mervi-elina: Kiva kuulla :) Nyt sulla on ainakin varmuus et ovis tapahtuu.
Toivo79: Kiva et joku muukin jo ajatteleen joulua :) Mulla suunnitelmissa jos keskiviikkonan lähtis kaupunkiin haahuilemaan ja kattelemaan joululahjoja :D Oliko kiva loma? vai vieläkö olet?
Täällä kummempia, edelleen tuhruilee...
 
Moi! Asumismuodosta udeltiin. Asutaan luhitalon yläkerrassa kaksiossa. Lomailen tässä parhaillaan, joten puikot on sauhunnu aika ahkeraan. Ajattelin tosiaan että sais lisätienestiä jos yrittäis jossain myydä noita tuotoksia. Oon tehny avaimenperiä ja töppöstä, lapasta.....
 
Moiiiiiikka!!!

On ollut aurinkoisia kiireitä, joten en edes lukemassa ole kerinnyt käymään juttujanne. :D

Voi miten ihanalta kuulostaa Toivo tuo sinun harrastuksesi, tai miksi sitä sitten kutsua. Mä olen kanssa yrittänyt kutoa tumppua ja sukkaa lapsille, mutta ei oikein aika tunnu riittävän, tai... oon mä tänä vuonna kutonut kolme villapaitaa lapsille ja yhen mekon. Sitten ompelukoneella oon huruutellut kestovaippoja. On vaan aina niin pieni se aika kun ehtii kutoon tai ompeleen.

Tänään pidettiin tytöllemme Hänen nimensä muuten on Enni-Noora, on sitten helpompi puhua lapsista nimillä... niin siis pidettiin Enni-Nooralle lapsi kutsut ku oli tuo ekavuosi juhla, Meitä oli kymmenen alle 3,5v lasta ja äidit mukana, oli kuulkaan menoa ja melskettä. Onneksi sää oli meidän puolellamme ja saatiin olla ulkona. Sunnuntaina tuleekin sitten sukulaiset, joten taas saa olla leipomassa ja siivoilemassa. :LOL:

Isoveli Veeti oli kyllä niin esimerkillinen lapsi tänään, että oli oikein kyyneleet silmissä, kun katselin miten leikitti siskoaan ja halaili ja pussaili. :'(

Nyt onkin pakko mennä tuijottaan telkkua joksikin aikaa, ja sitten nukkumaan. On jotenkin niin veto vex, et pakko saada unta ensiyönä...

Mitäs te muut yleensä tarjoilette synttäreillä tai ihan missä vaan juhlissa, joita kotona järkätään?
Mä aattelin väsätä nalle-puh pään muotoisen täytekaakun, jossa reunoilla kermaa, mut päälliosa sellaista tomusokeri mössöä... Sit ihan perus pullia, keksiä sit olis sellainen suolainen piirakka, ja teen vielä kasvis piiraan. Mut tuntuu, et vois yrittää "repästä" jotain muuta. Meillä on yleensä ollut voileipäkakku, mut taidan tälläkerralla sen jättää tekemättä. Aattelinkin et olisko hyviä vinkkejä niinku sen tilalle? Ja yleensä mitään vinkkiä tarjoiluehdotuksiin? :eek: Oon aikas huono leipoon, mutta ohjeista kyl oon onnistunut suhteellisen hyvin väsään kaikkee. =)

Tällainen juhlatunnelma on aina hyväksi, ei tule mietittyä liikaa olisko vaikka tärpännyt :saint:

No mutta yritän ehtiä turisemaan joutavia taas :wave:
 
Jisse78: Teillä sitten on ollut hulinaa :D Kuulostaa kivalta.
Meillä nyt ei oo hetkeen järkätty juhlia, mut jos on synttärit niinmulla kyllä on kermakakkua ehdoton (rakastan täytekakkuja). Muu sittenfiiliksen mukaan joskus keksejä tai kääre torttua. Mut nyt ei tuu mitään suolasta mieleen. Ja hitto ai juu tupareissa meillä oli karjalan piirakoita ja niitä valmispiirakoita mitkä heitettiin vaan uuniin kasvis ja kala ja liha muistaakseni :) mut meillä ei yleensä mitkään mahottomat tarjoitlu ole mut yleensä ihan riittävät olleet ;)
 
Mulla oli aina pienenä junakakku ja sama perinne on jatkunu sisarusten lapsilla. Pari kääretorttua ja niistä vaunut. Laudanpätkä joka kääritään folioon toimii kiskoina. Kääretortut päällystetään kermavaahdolla ja sit vaan koristeita. Lakuista saa hiilivaunun ja veturin piipun, isoista kekseistä saa pyörät ja mielikuvitus vaan laukkaamaan koristelussa!!!
Tytölle saa hyvin perhoskakun kun leikkaa kakun keskeltä halki ja kääntää puolikkaat niin että pyöreät reunat tulee vastakkain. Carneval ja dominokeksit on hyviä ja suolaista (rasvaista) käärii nakin lehti-/voi taikinan suikaleen sisään ja uuniin.
 

Yhteistyössä