pinoudutaan hoitoputken alussa olevat

Tervetuloa uudemmille minunkin puolesta! :wave:

Pure Love: Meillä hormoonit tsekattiin heti ensimmäiseksi. Jotain katsottiin ennen kuin sain edes lähetettä julkiselle. Ja varsinaisissa tutkimuksissa 1. kuukausi oli kierron seurantaa, jossa otettiin verikokeita pitkin kuukautta.

Hippula: Jos haluat selvitellä lapsettomuuttanne, niin se varmasti onnistuu ilman, että mies on mukana. Ainakin jos hän täyttää tarvittavat paperit (jotka tuli meille postissa kotiin ennen tukimuksien alkua). Joka tapauksessa siemennestenäyte otetaan kotona ja kiikutetaan polille samantien. Eli jos selität, että miehellä on sosiaalisia pelkotiloja niin uskon, että antavat sinulle näytepurkin ja ohjeet mukaan. Naiset ovat tottuneet kaiken maailman ronkkimisiin, mutta miehet arastelevat henkilökohtaisuuksiin menoa lääkärissä....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 18:06 Vinita kirjoitti:
Tervetuloa uudemmille minunkin puolesta! :wave:

Pure Love: Meillä hormoonit tsekattiin heti ensimmäiseksi. Jotain katsottiin ennen kuin sain edes lähetettä julkiselle. Ja varsinaisissa tutkimuksissa 1. kuukausi oli kierron seurantaa, jossa otettiin verikokeita pitkin kuukautta.

Hippula: Jos haluat selvitellä lapsettomuuttanne, niin se varmasti onnistuu ilman, että mies on mukana. Ainakin jos hän täyttää tarvittavat paperit (jotka tuli meille postissa kotiin ennen tukimuksien alkua). Joka tapauksessa siemennestenäyte otetaan kotona ja kiikutetaan polille samantien. Eli jos selität, että miehellä on sosiaalisia pelkotiloja niin uskon, että antavat sinulle näytepurkin ja ohjeet mukaan. Naiset ovat tottuneet kaiken maailman ronkkimisiin, mutta miehtutkitaan nyt et arastelevat henkilökohtaisuuksiin menoa lääkärissä....

Mä olenkin miettinyt, että miksi eivät mitään kokeita ottaneet...Kaippa ne sitten ennen sitä inssiä sitten ottavat ja tutkivat. Toivon mukaan. Multa ollaan niitä hormonikokeita vuoden aikana seurattu jonki verran, mutta luulisi että tutkitaan nyt kunnolla.
 
pikkuista vailla
Jospa se minäkin sitten tähän pinoon itseni ujutan.

Eli Clomifeneilla olisi nyt tarkoitus koittaa onnea, jahka ensin ne menkat alkaisi, että voisi niitä alkaa popsimaan.

Ikää miulla on himpun vaille 30, miehellä hiukan vähemmän. Takana on yksi raskaus yli kymmenen vuoden yrittämisen, toiveiden ja kyynelten jälkeen, joka päättyi vielä suurempiin kyyneliin. Keskenmeno tasan vuosi sitten ja kaksoset odottelemaan menoamme pilven reunalle...

Nyt siis vasta hoidot alkuun, aiemmin yritettiin vaan saada kiertoa toimimaan Teroluteilla parinkin vuoden ajan, mutta tuloksetta. Ja vasta tosiaan kun keskenmeno tuli, alettiin asiaa viemään eteenpäin....

Että tämmöinen starttaaja...pelokas ja täynnä huolia oleva sellainen...
 
pure lova kyselit noista koska hormonitestit yms otettiin niin meillä otettiin heti ekalla käyntikerralla kun olin siis vielä ihan terveyskeskuksessa....
ymmärsin että he ottivat ne siksi että jos niissä olisi ollut jotain häikkää niin olisivat voineet korjata ennen ns kunnon lapsettomuustutkimuksia...

tulokset kun tulivat niin siitä sitten lähete...

en muista oliko tässä pinossa vai missä juttua että yleensä klamydia aiheuttaa tämän munatorvien tukkeutumisen...
googletin tosiaan mun sairaslomalapun numerot ja syynä oli naisen hedelmättömyys ja lantion seudun tulehdus.....
eli mulla ei ole koskaan todettu mitään mutta mitä ilmeisemmin tulehdus voi myös itsestään lähteä pois ja olla suht oireeton jolloin ei osaa edes mitään pelätäkään...

itseasiassa meitä käskettii mahdollisen raskauden alkaessa mahd pian pyytää ultra koska jos on tehty joku tällainen toimenpide(lapa tmv)niin kohdun ulkoinen on jotenkin suurempana riskinä ja sitä tarkkaillaan....

mutta sitä odotellessa=)

nyt on jo lauantai ja vointi alkaa kohentua, itseasiassa eilisestä aivan hirmu nousu ja illalla löysin vatsaa rauhoittavan asian..lämpötyynyn!!!
kun laitan sen vatsalle ja rauhoitun niin vatsakin rauhoittuu paljon vaikka ei kokonaan...iso hätä antaa vieläkin odottaa mutta kyllä tämä tästä=)
kumaraan meno sattuu vieläkin haavoihin..

tuossa siivoilin mitä pystyin ja tuli hyvä mieli sisäisesti kun voi taas kantaa oman kortensa kekoon ja nyt lähden käymään tuossa lähikaupassa, ajan autoa ekaa kertaa viikkoon, saa nähä muistuuko mieleen vielä :D

iloista lauantaita

:wave:
 
Tervehdys vaan kaikille, ja kiitokset että mukaan pinoon otitte. Ihana kun on joku paikka jossa voi "tutuille" aisoista jutella. Mur kyselit kuka hoitavana. Meillä lääkärinä Tinkasen Helena. Ihana ihminen. Todella hyvä tyyppi. =) Kukas teillä?
Meillä ei hommaan mitään uutta. Yhä pregnylin jäljiltä menkkoja odottelen, että päästäs pohtimaan lisää asiaa.
Kaikille :wave: ja tsemppiä taas!
 
:wave: Kaikki uudet :heart: Me taidetaan Hippula sun kanssa olla nytkin oikeen useammassakin samassa pinossa.

Meillä vaan odotellaan marraskuun alkua että pääsis miehen näytteen viemään. Mun on kyllä vaikea ymmärtää miksi meillä ei kaksi peräkkäistä (kahden viikon välein) otettua näytettä kelvannut kun muillakin on kelvannut tolle samalle lääkärille.

Pinna tiukalla ja itku herkässä :'(
 
Meille ei yhtään sen uudenpaa kuulu. Vieläkään emme ole edenneet niihin hoitoihin asti...mie kun haluaa vielä yrittää luomusti. Kaippa se on sitä pelkoa. Minä odottelen ensiviikolla alkavia menkkoja.
Miten olette rahoituksen järkänneet noihin hoitoihin, siis yksityisellä? Saako niihin Kelalta paljon tukea? Mietin, että jos joutuu "rajumpiin" hoitoihin niin niihinhän uppoaa paljon rahaa. Olen miettinyt irtisanoutumista töistä tai opiskelemaan lähtemistä, joten rahasta tulee olemaan muutenkin tiukkaa.
Vyöhyketerapiass olen käynyt nyt kolme kertaa, joten odottelen kyllä ihan mielenkiinnolla onko sieltä apua. Ainakin se rentouttaa. Vyöhyketerapeutti sanoi, että stressiradat ovat tukossa. No ilmeisesti se stressi on sieltä töisä. Varmaan tietysti osa stressistä voi olla näistä vauva-asioistakin.
 
Hippula
Heips..!Mua taas masentaan tää lapsettomuus ja oikeen olan takaa!!!!!!! :headwall: :'(
Mun äiti oottaa hulluna sitä päivää kun kerron olevani raskaana,mutta kun en voi tulla raskaaks näköjään!!Ihan oikeesti,mä en tajua mikä mun miestä vaivaa.Se ei nyt ilmeisesti haluu mitää hoito-juttuja,sanoo vaan et "mikäs kiire tässä" ja "älä höyryä"..Eikö se tajuu,että jokin on vialla ja pahasti kun vauvaa ei kuulu!Kaiken järjen mukaan,jos voisin raskautua luomusti,niin luulis mun jo olevan raskaana kun yli 3 vuotta pupuiltu ilman ehkäisyä!
Miestä ei tunnu tilanne ja lapsettomuus ylipäätään haittaavan yhtään,mut mä tuun oikeesti kohta hulluks.Ei tapahdu mitään vaikka koittas olla yrittämättä tai yrittää hampaat irvessä ja maata jalat kohti kattoo ja kaikki muutkin tiedossa olevan konstit käytössä.Tuntuu että vaikka ois stressaamatta ja miettimättä,niin sitä kovempana stressaus pukkaa vaan päälle,kun paniikki iskee että eikö tässä nyt tosiaan tule raskaaks ja ympärillä kaikki muut tulee.Ihan kauheeta!! Mies kun ei ota mitenkään tätä asiaa,vaan antaa sen olla,niin se ei stressaa ja näin ollen miehen mielestä tää asia ei ees ala käydä meidän suhteen päällekään,mut musta kyllä tuntuu että kohta kaikki kaatuu niskaan,kun lasta kumminkin kumpikin halutaan,mutta mies ei halua hoitoihin ja saada sitä kautta lasta,vaan elää päivän kerrallaan ja jos tulen raskaaksi,niin hyvä!Mutta kun niin ei käy!Voi että mua taas ahistaa ja masentaa :'( :'(
Ihan kurkkua kuristaa ja on muutenki vaikee olla mitenkään päin tai rehä mitään..Kauheeta tämmönen!
Mites muilla menee?
 
Voi sinua Hippula. Uskon kyllä et olo on kurja. Mä en sen kummemmin kyllä osaa neuvoa asiassa, kuin että keskustelkaa asiasta yhdessä. Se o varmaan paras konsti. Meillä hieman paremmin asiat. Mies kyllä on mukana ajatuksessa ett hoitoja, mutta yksin oon lekurilla käynyt. Mies kyllä oman näytteensä kuuliaisesti vei. Toisinaan kyllä tuntuu ettei häntä kiinnosta kun kerron sen hetkisestä olotilasta tai tunteista. Tietysti miehet on miehiä, eivätkä ehkä näe asioita samanlailla kuin naiset. Joskus tuntuu että asian kanssa on niin yksin ja siksi oonkin onnellinen ollessani tässä pinossa. Miellä kans kaikki luomu konstit käytetty eikä vauvaa kuulu. Surettaa aika ajoin, onneksi karvaisia "vauvoja" meiltä löytyy.
Toivon sulle ja muillekin paljon vauva onnea ja jaksamista tän vaivean asian kanssa.
Hippulalle voima :hug:
 
Tänään Oli veljen vauvan ristiäiset eikä mulla ollut edes suru puserossa vaan olin onnellinen heidän pikkuisestaan...
Minun 1 1/2 kummityttöni oli ihan minun tyttöni sen reissun ajan eikä halunnut edes äitinsä syliin mennä vaan oli koko ajan minun seurana. Se tuntui kyllä aivan ihanalta ja muutenkin se tyttö on maailman suloisin.

Vielä pitäis viikon verran teroja syödä ja sitten odotella tädin vierailua...sen jälkeen aukiolo tutkimus vaikka lääkärikin sanoi, että ne minulla aika varmasti auki ovat, mutta kuuluvat asiaan tutkia ne ennen hoitoja.

Miehen veljen tyttöystäväkin sai pari päivää sitten vauvan...
Mä jo NIIIIN haluaisin meidänkin perheeseen vauvan. Sitä ainoaa asiaa ollaan jo pari vuotta toivottu...Mieskin eilen sanoi, että tehdään sit 10 lasta ja sanoin vaan, että jos nyt ensin saataisiin se ensimmäinen meidän päivien iloksi.

Meitähän on tänne ihan kivasti kerääntynyt.
Pidetään tämä ketju aktiivisena!!!
 
Tänään tuli aika jatkotutkimuksiin, joka on kylläkin vasta tammikuussa mutta tulipahan kuitenkin. Minulla todettiin monirakkulaiset munasarjat kesällä kun menin tutkimuksiin koska kuukautiset heitteli miten sattuu ja olimme yrittäneet tulla raskaaksi jo yli vuoden. Aloin pikkuhiljaa jo luovuttamaan mutta jostain olen saanut voimaa yrittää ja yrittää...Meillä on ennestään jo ihana pikkutyttö joka tuo piristystä tähän elämään. :heart:
Toivotaan että kaikki selviää...
 
Hippula
Voihan rähmä..Miehen kanssa puitiin tätä meiän tilannetta eilen ja sanoin että nyt pitäs jo tietää mitä meinaa.En kyllä ihan oottanu tämmöstä vastausta: "en jaksa nyt puhua siitä.en halua koko tutkimusta.." Jossain vaiheessa mutisin jotain,että kuvittelin miehenkin haluavan lasta,mutta olin kai väärässä,mut mies sanoi "ei se nyt noinkaan oo"..
Hemmetti soikoon,se on just sitä mitä arvelinkin: Ei halua tutkimuksiin/hoitoihin,mutta lapsen kumminkin haluaa.Herraihme,kun me ei saada sitä lasta ilman hoitoja,ihan varmasti!Mitä ihmettä se oottaa?No,ihmettäpä hyvinkin..Voi juma!
Mä sitten sille sanoin,että nyt loppuu kaljan juonti yms. ja vitamiineja lärviin ja urheilemaan!Murahti vaan ja kysyi että millon meen apteekkiin vitskuja hakeen...
Ei kai ne lapset pelkästään vitamiinien voimalla voi alkuaan saada,kun meidän tilanne on kummiski aika peestä???No,ei kai se sitten auta ku vetää vitamiineja nassuun ja ihmetellä,josko niistä jotain hyötyä ois ja totisesti toivoo kädet kyynärpäitä myöten ristissä,että niillä tärppää.. :headwall: :headwall:
Voih..
 
Hippula: toivotaan tietysti että teillä sitten onnaisi vitamiinien avulla, mutta saman kokeneena, tosin mies ei ollut vastaan vaan itse en halunnut myötnää lapsettomuutta, ei ne vitamiinit auta jos on ns.oikea vika..

eli toki jos syy on joku puutostila niin sitten, mutta esim munanjohtimia se ei avaa, endoa ei poista...sitä en tiedä että miten vaikuttaa siitiöihin mutta...
tietysti et voi pakottaa toista mihinkään, mutta lämpimästi toivon että miehesikin ymmärtäisi että kannattaa lähteä tutkimuksiin jo nyt, ihan jo jonojen takiakin...
mutta jos vaan päät kestää niin koittakaa toki ilman :heart:

itseämme on alkanut hamrittaa että lähdimme tutkimuksiin "vasta" 1,5 v jälkeen ja syy oli näinkin selvä.......
muuuutta,sinnepäin vain onnistumistuulia myös, vaikka vitskujen avullakin =)

tänän meni töissä kivasti vaikka olikin pitkä päivä, 5-16.10mutta jotnekin kiva..johtunee varmaan siitä että uskalsin tehdä sen mitä olen miettinyt jo jonkin aikaa....irtisanouduin kakksotyöstäni eilen!!!
se stressasi mua ja vei 2 iltaa viikosta....koin että en ole valmis myymään tuota aikaa siihen hintaan ja sain eilen sanottua sen....oikeasti, tuntuu kuin olisin uudestisyntynyt kun ei ole enää sellaista taakkaa kannettavana=)
ykköstyöhön voi sitten panostaa enemmän ;)
ja jää aikaa kavereille, miehelle ja ennenkaikkea ITSELLE!

nyt valmistaudun tupperikutsuille....

 
Moikka!

Meillä taas hieman uusia kuulumisia. Tänään olin yhteydessä lääkäriin, kun ei menkkoja kuulu vaikka Pregnylistä jo 3 vkoa. No hän sitten sanoi että nyt 10 pv Terolut kuuri. En ole lainkaan ovuloinut huolimatta menopurista ja pregnylistä. Sitten vaan kierron alussa lääkäriin ja aloitetaan hommat alusta. Eli taitaa olla useampia piikkejä luvassa jne. ihanaa kyllä että jotain sitten taas tapahtuupi.

Me äsken mieheni kanssa juteltiin asiasta, mä kun olen kokenut ettei häntä tää juttu oikein kiinnosta. Oli ihanaa saada selvyys asiaan, että hänkin on ihan täysillä mukana. Ei vaan miehenä ajattele asioita samanlailla kuin minä.

Mä toivon että teillä Hippula nyt asiat selviäisivät ja saisit miehesikin suostumaan hoitoihin. Eihän häen edes tarvitsisi käydä alkuaan sairaalassa lainkaan. Näytteenhän voi ottaa kotona ja sinä voit kiikuttaa tarvittaessa eteenpäin. Kerroitko hänelle omista tunteistasi? Tuntuu todella kurjalta että joudutte niin kovin asiaa puimaan. Meillä mieheni ei ole kertaakaan sairaalassa käynyt. Näytteensä vei yksityiselle klinikalle ja muuten ei ole mukana ollut. Ei sillä että minä olisin välttämättä tarvinnutkaan. Nyt pyysin seuraavalla kerralla mukaan. Että hän kokisi olevansa mukana jutussa. Mutta nämä aiemmat 2 kertaa olen yksin käynyt ja ei ole haitannut.

Plussatuulia kaikille!
 
Vihdoinkin meidän hoidoissa tapahtui jotain asioita eteenpäin vievää tai ainakin selventävää. Kävin tänään aukiolotutkimuksessa. Munatorvet oli kyllä auki, mutta sain pco-diagnoosin :'( Olo ollut koko päivän tosi sekava. Diagnoosi tuli täytenä yllätyksenä. Tiedän että pahemmanki diagnoosin olisin voinu saada, mutta ei tämäkään mitenkään kiva oo...
Pe****stä taas tämä homma! :headwall:

-Tiiti-
 
Hei Tiiti ja muutkin! Kurja juttu että sait huonoja uutisia :\| Mutta kai PCO:takin voi jotenkin hoitaa, vai mitä lääkäri sanoi? Mua kiinnostaa erityisesti senkin takia, että mullakin on epäilty PCO:ta ja aukiolotutkimus on edessä seuraavassa kierrossa eli ihan pikapuoliin. Saatko Clomeja vai mikä on seuraava askel tutkimuksissa/hoidoissa?
 
:wave: Sini ja muutki, lääkäri ei vielä puhunu tarkemmin hoidoista, ku meillä on vasta kuun lopussa ensimmäinen "oikea" lääkäriaika. Sen verran se sano et clomeilla hoidetaan, jos miehet simpat on kunnossa, ja sit voidaan kokeilla inssiä. Lueskelin jostain netistä et pcolaisilla joudutaan seuraamaan ultralla tarkkaan munarakkuloiden kehittymistä clomihoidon aikana, ettei niitä lähe kypsyyn liian montaa yhtä aikaa. Korjatkaa joku jos olen väärässä?
Eihän tuo pco niin paha ole kun sitä voidaan kuitenkin kokeilla hoitaa kevyemmillä hoito muodoilla. Pitää vaan nyt yrittää opetella hyväksymään ko asia...

-Tiiti-
 
oikeastaan ei mitään asiaa, kunhan tulin lukemaan ja ajattelin tähän vähän kertoa kuulumisia=)

Piakkoin lähden tästä kyllä opisekelemaan...luen kerran viikossa 1,5h
ei paljon mutta vähän ja ehkäpä tuosta jotain kielioppia ja sanastoa jää päähän=)

Haavata vieläkin laparoskopiasta kipeät, muuten ei enää kipeä olo..ei voi hyppiä kovin eikä tosiaan oikein löydy housuja ku kaikki painaa just tohon vatsaan haavoihin mut kyl tää tästä=)

Siivosin töistä tullessa koko huushollin lattioiden pesua myöden ja nyt on kiva olla...

muutenkin kuuluu ihan hyvää...ihme positiivinen päivä :D
 
Päiviä taas kaikille pinoutuneille ja muillekin asioiden kanssa kamppaileville. Nyt ois sitten yksi kysymys kaikille. Eli osaako joku kertoa kokemuksiaan vastaavasta: Kuten aiemmin kerroin oon pikittänyt tässä kuussa menopuria ja pregnyliä. No nyt sit tero kuurilla kun menkkoja ei näy. En siis ole ovuloinut lääkärin mukaan.
2 päivää nyt teroja popsinut, nyt yhtäkkiä tänään veti vatsan aivan jalkapalloksi ja välillä kipuilee kovastikin. Kerran oikein hirmusti välillä vähemmän. Mutta aaltoilevasti. Ikinä aiemmin teroilla ei ole vatsavaa ollut. HJälp, jos osaatte. Vatsakipuja pieniä on ollut jo 2 viikkoa, mutta ei tällaista ja tämä pallo mahassa häiritsee, on pinkeänä vatsa.

Eipä tänään kummempaa. :)
 
Heips,
Kävimme tiistaina ensimmäisellä yhteisellä lapsettomuuskäynnillä. Kesällä olin käynyt jo yksin gynellä ja tällöin havaittu kaksi myoomaa. Nyt ultrattiin uudestaan ja toinen noista myoomista on jo 3,5 cm oli kasvanut muutamassa kuukaudessa 1 cm:n. Tämä hankalalla paikalla ja voi painaa munatorvea. Lääkäri sanoi, että jos yli 4 cm niin suositellaan poistoa. Onko muilla kokemuksia myoomista ja niiden poistoista. Kovasti perinnöllisiä kuulemma ovat. Positiivista oli se, että oli yksi kehittyvä munarakkula. Tosin ovulaatiota en ole vielä saanut tikutettua clear bluella nyt kp 15.

Hippula, onpa tylsä tilanne. Tietämättömyys missä vika on ahdistavaa. Meilläkään ei tilanne vielä selvä, mutta tutkimuksiin meneminen jo helpottaa sekin. Olisiko sinun mahdollista mennä tutkituttamaan itsesi? Miestäsi voi myös ahdistaa ajatus, että hänessä voi olla vikaa. Toivottavasti pääsette ratkaisuun.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille.
 
Heippa! Kiiva lukee teidän kuulumisia...
Itse olen ollut poissa koneelta kun netti on poikki...nytkin olen naapurin koneella käymässä..
Mutta asiaan...
Mä odottelen vieläkin aikaa gynelle...jännitys ja stressi rupee vaan vaivaa jo tosin pahasti. Menkatkin heittelee entistä pahemmin ja tikuillakaan en ole ovista saanut metsästettyy et saa nähdä tapahtuuko sitä edes ollenkaan...Nyt on kyl muuten ihan normaali olotila ja yritys on taas kova ku kierron se vaihe et ovis pitäis olla vaikka sitä ei tunnu olevan... :(
 
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Meillä ei täällä kummempaa. Lääkärille matka viikon päästä ma-ke. :) Varaan aikaa lähempänä. Nyt oon meidän koiralauman kanssa keskenämme kun mieheni lähti rentoutumaan merelle. Tekee ihan hyvää hänenkin päästä ilman minua ja näitä lapsi murheita omiin puuhiinsa. Viime aikoina kun nämä asiat ovat olleet niin kovasti pinnalla. Nyt sitten elellään koiralauman kanssa viikon ajan ilman miestä talossa (paitsi yksi poika koira kyllä löytyy jöötä pitämään. :) ).
Terveisiä siis kaikille täältä ja hyvää tulevaa viikkoa!
 
LaSposa


Heippa! Ilmottaudun mukaan tähän pinoon! Yritystä huhtikuusta -06 asti ja gynellä oon jo käyny tilannetta valittelemassa -hän kun sanoi kerran, että mun tapauksessa puoli vuotta yritystä riittää, että pääsen tutkimuksiin. Odottelen nyt sitten kutsua aukioloultraan yms. Sitä ennen on edessä vielä muita toimenpiteitä, multa kun yllättäen löytyi papa3:sta ja sen takia on nyt mentävä mikroskooppitutkimuksiin ja koepaloja otattamaan... Onko kellään kokemuksia moisesta? Ei kuulema oo kiva toimenpide tuokaan.. mulla ku tuppaa menemää melkein taju jo papa-kokees nykysin, ni mietin et mitenhä osaan psyykata itteni toho!?
 
Jaa-a kait se on hyväksyttävä ja tultava myös tänne....
Viime kuus sain vasta ekaa kertaa plussaa ovulaatio testissä, on tällähetkellä menossa kuukautiskierron kartoitus tai verikoe otettiin maanantaina. Mies on tutkittu ja kaikki ok, onneksi.

Terolut kuurin tuossa vuoden alussa söin, 10 pv. muita hoitoja ei viel alotettu kun tutkitaan viel toistasex.

Täytyy ajatella positiivisesti kun ainakin jossain testissä on jo plussaa =)

Sit pitäs käydä kattoos on nua "putket" tukos..

On kuulema kivulias juttu?

no ei auta ku tutkia ja toivoa ja onnea kaikille ja heti ilmotusta tänne ku tulee plussaa!
Toivoa muille jakamaan ;)
 

Yhteistyössä