pinoudutaan hoitoputken alussa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siisami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei taas "hoidokki-kaverit"! :wave:

En ole kauheasti ehtinyt täällä palstailla, työrintamalla riittää tarpeeksi puuhaa...
Täällä odotellaan myös ensi kuun alussa tyksissä tehtävää aukiolotutkimusta. Miehen simpat tutkittiin viime kuussa, ja oli oikein hyvää materiaalia kuulemma.
Muistelin vaan tuossa ensikäynnillä tapahtunutta keskustelua siitä, kun mulla on ollut vähän tuota tuhruvuotoa menkkojen yhteydessä. Lääkäri veikkasi että mulla saattaisi olla ongelmia keltarauhasen kanssa (vaikka labrakokeiden tulokset olleet kylläkin melko lailla normaalit). Oliko Lugesteron nimenomaan apu tähän? Tietääkö joku?
Niin, ja täällä siis yritystä 05/05 lähtien... En muista olenko esittäytynyt :snotty:
Plussatuulia tälle viikolle!
t. Mimsu

Tänään sit nappasin viimeisen terolutin ja eilen alkoi sellainen pieni ruskehtava tuhruttelu jota tulee aina välillä...
ja taas on munasarjojen nippailu alkanut.
Voikos noiden terojen aikoihin tuota tuhrua tulla vai mistäs johtunee?

Pakko pitää peukut pystyssä, että täti tulisi vasta n. viikon päästä jotta pääsisin 26pvä sinne aukiolo tutkimukseen.
Nyt jos täti tulis niin TAAS joutuis sitäkin siirtämään enkä mä jaksa enää odottaa vaan haluan sen jo pois alta, että vois keskittyä sitten niihin hoitoihin.

Mutta, tervetuloa uudet immeiset!!! :wave:

Kuten kaikki muutkiovat niin myös minä toivitan kaikki uudet tulokkaat tervetulleiksi=)

vitsi ku ei koskaan paina noita nimimerkkei mieleen..
No, joku mietti tuota aukiolotutkimusta...siitä on ollut plajon juttua, joillain on kivulias ja joillain ei..itselläni ei mutta eitä ei voi tietää ennenkuin itse menee ja toteaa..mutta pelätä on turha, ei se varmaan niiiiin paljon voi sattua :o ?

Tänään taas urheiltu ja vielä imurointi edessä, sitten rentoutumaan....

Tällä viikolla, loppupuolella on täällä pelättävissä taas menkat..toki toivo on hieman korkeampi laparoskopian takia joissaputket avattiin mutta järkeillen ei varmaan vielä nyt nappaa...mutta koska pieni toivo on niin on erinlainen odottaa...
Sain kyllä pisteen kun pelattii kaverin kaa mä en o koskaan-peliä ja totesin että:mä en o koskaan nähny positiivistaa raskaustestiä livenä!
Ensi viikolla kun(ehkä pienen pieni jos)menkat on tulleet niin varaan ajan tammikuulle tyksiin...on aika ainakin varattu jos tästähoidosta ei ollut hyötyä, eipä tarvi sitäkän stressaa sitten enää ja ainakin se aika on sitten tammikuulle eikä maaliskuulle jos jonot kasvaa tmv.

Nooh, nyt pakko rientää ennenkuin imurointi into hiipuu :laugh:

ETTE USKO!!

Mä plussasin tänään!!!!

Aivan uskomatonta ku just sain plussan vasta ovulaatio testistä.
Sen voin sanoo että kesäloma vauva ajatuksista auttoi!!

Jos vaan pystytte ni unohtakaa ja rentoutukaa!
Huh tää on ihan järjetöntä, mut toivotaan että plussa tähän pinoon tuo plussa tuulet tänne!

Tsemppiä kaikille!!!! :hug:

Onnea NETSKULILLE plussasta!!! :flower:

Mä olen tuota vauvan yritys lomaa pitemmän aikaa jo pitänyt kun ei vaan jaksa uskoa siihen, että plussa vielä tulis ja että raskaus kestäisi loppuun saakka...

Hitsi, mä olen tunari!!! :headwall:
Mä olen kahteen kalenteriin merkinnyt eri päivät sille munatorvien aukiolo tutkimukselle! Nyt en siis tiedä milloin se on ja monelta.
Mä niin toivon, että oliskin jo ensi torstaina koska se täti sit nähtävästi paukahti nyt kylään ku eilen otin viimeisen teron...
Pitääpäs yritellä tällä viikolla soitella sairaalaan ja varmistaa se päivä...

netskulille ONNEA!
Tosin taisin puolittain onnitella sua jo tuol vauvakuume puolellakin mutta tuon uutisen saatua tuskin onnitteluita liikaa tulee ;)

Täällä mennään kp 26/28-32(suunnillee) ettäloppuviikosta taas...

Tiedän että netskuli ja muut tarkoittavat hyvää sanoessaan että pitäkää lomaa vauvanteosta ja noin, mutta eipä se ainakaan meilläkään onnannut...no tietäähän nyt syynkin ettei olis ees voinu...
mutta joillain se saattaa tietysti olla periatteessa ainoa syy ettei tule raskaaksi joten ymmärrään tuon..
Väsyttää vietävästi..taitaa olla jotain syysnukutusta, hihih, eilenki mis oli tullu töistä iltavuorosta, mä olin nukkunu täyttä häkää ja oltii juteltu kuulemma ilalla ja noin, enkä mä muista sanaakaan

:laugh:

puhelin et onneksi et mitään hulluja pistäny mualupaamaan.....hassua et oin voi unohtaa jos on muka ollu oikeen hreilläkin :D

Onnea Netskulille kovasti! Ihana uutinen, jotenkin täällä olijoiden uutiset vain piristävät ja tuovat sitä toivoa. Kun tietää että samassa veneessä ollaan, monet jo olleet kauankin. Joten minä toivon meille kaikille plussatuulia!

Täällä on kans unetusta. Tosin johtuisko siitä että pari yötä mennyt vähän vaillinaisesti (en vaan osaa nukkua ilman miestäni vieressä). Mutta nyt väsyttää jo niin kovaa, että josko ensi yö menisi paremmin. Mä vielä pari päivää teroilen, sit odotellaan tätiä kylään. Jotta päästään hommaa jatkamaan. :)

teeeerve!

Tässä kuussa olen varovaisesti siirtynyt tuonne vauvakuume-puolelle välilä katselemaan ja jopa kirjoittamaankin...se ei jotenkin vain tunnu oikealta paikalta jotenkin.....
Olen *"pinoutunut" vko 41 jännääjiin ja siellätoooosi moni on plussannut nyt ja yrityskiertoja 2-5 suunnilleen...on joteski ulkopuolinen olo ja noin..
Täällä tuntee olevansa jotenkin "omiensa" joukossa...olenko outo tai ainakin tulossa sellaiseksi? :o

Mitäs muille kuuluu?
Kävin tuossa kirjastossa hakemassa pari kirjaa...
Täällä mä hengaan hetken viä ja sit lähen käveleen koululle...opiskelen pari tuntia ja sit kotio taas ja hiukan telkkua ja nukkuun...
tänään sain opettaa töissä yhtä tet-harjoittelija tyttöä, 9 luokkalaista, oli kyllä kivaa ja alko otenki muistua omat nuo ajat mieleen :D

Kivaa keskiviikkoa!

Vesseli-80

Muistankos oikein että sulla oli sama juttu kun mulla siis että munanjohtimet oli tukkeessa..?
Ja olit laparoskopiaan menossa? Miten se laparoskopia meni? En oo vähään aikaan käyny täällä lueskelemassa, niin oon vähän pihalla.. :ashamed:

PUNKKARI muistat oikein ja laparoskopia meni hyvin=)
aika tietysti kultaa muistot...
siis mullehan ei annettu kauheesti toivoa uon suhteen että tossa mitän voitaisiin tehä..no, laiekkaus aloitettiin ja kun heräilin ja kyselin niin lääkäri tuli sanomaan että molemmat tosiaankin olivat täysin tukkeessa, mutta häns ai MOLEMMAT TÄYSIN AUKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olin maanantaina leikkauskessa ja pari päivää oli etten voinut tehä mitään, makaa vain selallään, tylsää...
sitten aloin liikkumaan hiukan kotona ja sitten enemmän....
piruuttani sunnuntaina tein ovistetsin kun löysin siivotessani ja yllätykseksemme se näytti poitiivista..
no rauhallisesti saimme rakasteltu(ei haluttu jättää tilaisuutta käyttämättä) ja nyt odotellaan josko menkat ei alakaisi..nyt on kp 31/28-32 että...
läkäri sanoi että ei kun heti yrittämään että hän näkisi erittäin hyvät mahisket olevan...
jos kuitenkaan jostain syystä ei tapahdu mitää tammikuuhun mennessä niin sitten menemme polille ja katsotaan hoitoja.....

mietittiin syitä ja saattaa olla jopa,että minun munanjohtimien tukkeutuminen olisi tullut nuorena kun minule sattui onnettomuus jossa sain aikas pahanlaatuisen lommon tuohon alavatsalle...että sen kautta jotenkin.....nuo on kaikki arvailuja ja koskaan ei saadatietää varmuutta mutta ei sen väliä, hyvä että kaikki pitäisi olla nyt kunnossa...mä voisin sulle hakea sen ketjun missä kertoilin miten leikkaus meni....

Otsikko: kuinka nopeaan toivuitte laparoskopiasta?
Lainaa viestiä
Tänään vähän saikäytti oloni ja pakko kysäistä täältäkin...

kuinka pian ja minkälaiseen työhön pystyitte palaamaan lapan jälkeen...?

itselleni tehtiin lapa maanantaina........pari kolmepäivää melkeinpä vaan nukuin ja vatsaan sattui..
tänään perjantaina lähdin kävelylle....normaalisti olen todella hyväkuntoinen ja urheilen paljon, nyt piti soittaa n 2 km päästä miehele että tulee hakemaan pois, oksetti ja oli heikko olo, vatsaan sattui joka askeleella vaikka menin hitaasti.

olen työssä missä pitää juosta rappukäytviä ja kantaa tavaraa sekä tehdä paljon ylös alas liikkeitä eli ruumiillista....
väkisinkin mietityttää että voiko tämä olo tosiaan mennä ohitse vielä parissa päivässä täysin......

lisäksi ummetus vaivaa todella......vatsa on niiiiiiiin iso että luulisi minun olevan jo raskaana...

toimenpiteessä multa siis leikattiin molemmat munanjohtimet auki, olivat täysin tukkeessa...
liekö sillä, mitä toimenpiteessä tehdään, mitään vaikutusta paranemiseen...?

toki tiedän että jos sunnuntaina vielä on tämä olo niin ei kun soitto lääkäriin ja varmaan jatkavat mutta....

kertoilkaa omia kokemuksianne.

29.09.2006 klo 16:46

Micosa

Otsikko: VS: kuinka nopeaan toivuitte laparoskopiasta?
Lainaa viestiä
Minulla oli viikon sairasloma ja sen jälkeen töihin.
Aristi vatsa ja viiltopaikat tuntuivat melko pitkäänkin jälkeen.
Muuten pystyin työtäni jatkamaan
(fyysisesti melko raskasta työtä teen,nostamaan monen kilon painoisia tavaroita jopa kymmenien kilojen painoisia)

29.09.2006 klo 17:22

pietu-

Lainaa viestiä
Voi olla, että menee jopa viikko, että olo paranee. Itsellä oli pari päivää todella kipeät hartiat.. se kaasu teki tehtävänsä. Maha oli kyllä turpeessa, mutta kipuja ei muutoin ollut. Mitä nyt ne haavat itsessään aristivat.

Jaksamista :hug:

29.09.2006 klo 19:40

riepuriia

Lainaa viestiä
mulla oli munajohdin raskaus ja laparoskopialla hoidettiin "homma pois".
saikkua oli jokunen päivä ( en muista kun on vuosia joitakin aikaa ja kolme lapaa tehty saman asian vuoksi)... töihinkin muistaakseni menin mut oli sellasta omituista tunnetta alavatsalla ja just kulkeminen sattui, samoten kun ilma (eli pierut) kulki suolistossa niin ikäänkuin paukahteli ja sattui. menin muistaakseni yöllä kipuilujen takia sairaalaan ja hoitajat kuunteli mun oireilu tarinaa vähän ihmeissään ja tyyliin et joo just.... no aamulla tutkittiin niin mulle oli tullut lapan jälkeen kaksi kananmunan kokoista verihyytymää joista toinen painoi virtsarakkoa ja toinen suolistoa.
ne hoidettiin pois pistoksilla takapuoleen.

keksitäänkö hei joku uusi pino meille hoitoputken alussa oleville..iha jo siksikin että asiat on menneet joillain vähän eteenpäinkin ja muutenkin tämä pino alkaa oleen aika pitääkin jo=)

ehkä joku AURINGOT? =)

Moi kaikille! Vierailen tuolta vauvakuumepuolelta... Meillä on yhdeksäs yrityskierto menossa, ja ajatuksena on ehkä hakeutua tutkimuksiin lähiaikoina jos ei mitään ala tapahtua. Toistaiseksi toivo luomutärpistä vielä elää :)

Tää on kiva pino, saa vähän esimakua siitä mitä ehkä tuleman pitää :) En nyt kuitenkaan vielä ilmoittaudu "virallisesti" mukaan... jotenkin en ole vielä valmis myöntämään...

Semmoista olisin halunnut teiltä hoitojen alussa olevilta kysyä, että onko teillä tullut kuukautiset ihan normaalisti vai onko kierto heitellyt tai ollut muuten outo? Mulla kun on ollut pillerien jättämisen jälkeen melko tarkka kierto, heittoa vain pari päivää, niin en ole jotenkin osannut kovin pahasti huolestua. Ymmärrän tietysti että silti voi olla jotain vialla, joten kysyisin onko teissä sellaisia joilla olisi ollut ihan säännöllinen kierto mutta silti löytynyt jotain häikkää? Kiitos jos jaksatte vastata.

Hei Emma!

Täällä varmasti löytyy kummankin "lajin" edustajia, eli ihmisiä joilla kierto täysin säännöllinen ja sitten näitä joihin itsekin lukeudun eli naisia joilla kierrolla ei mitään rytmiä. Itselläni kierto ilman mitään apuja on vaihdellut 40 pv-120pv. Mutta sitten taas erilaisilla keltarauhas valmisteilla on todellakin säännölliset (paitsi juuri nyt kävi niin ettei mennytkään niin kuin piti)

Toivotaan että teillä onnistuu ihan luomuna ja saat pysyä tällä palstalla vain seurailijana. :) Joten plussatuulia!

Hellou taas pitkästä aikaa...!
Nyt tuli vihdoin mullekki kutsu gynelle tutkimuksiin joten pilkitää se aurinko nyt sit tähänki risukasaan.
Kylläkin aika on vasta joulukuun alussa et melko pitkä odotus vielä mutta nyt sen aikaa yritellään ihan noiden vitskujen ja yms. sellaisten avustuksella...
Onko muuten kellään oviksessa niin kovaa mahakipua et ei meinaa pystyy kävelee saatikka kyllä harrastaa mitään muutakaan lapsenteosta puhumattakaan?! :\|
Ensi oviksen aikaan koski vasemmalle munasarjan kohille ja sit muutama päivä siitä kipu siirtyi oikealle puolell ja oli tosi ihmeellistä kipua ja kovaa sellaista...kyllä meinas sänkyhommis itku päästä ja oli jätettäväkin se homma muutamaks päiväks... :ashamed:

Mulla on oviksen aikana tosi kovasti maha kipeä. Kävely tuntuu pahalta. Eikäs siin kyl sänlypuuhat innostas... Tosin nyt jäi tilanne käyttämättä, jos se nyt ovis oli, kun en tajunnut. Kun piti pistoksilla aikaan saada. :(

Oviskivut on välillä täälläkin kovat. Vessassa käynti sattuu ja seksiä on harrastettava aika rauhallisesti. Yhden päivän kestää aina kivut ja se on aina jommallakummalla puolella.

Tää odottelu turhauttaa kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Tai siis, ensi kuussa on lääkäriaika ja katsotaan ultralla munasolut ja siellä ehkä päätetään hoidoista. Kuitenkaan ei tiedä mitään varmaa ja mun pinna ei oikein semmoista kestä.

Emma taisi kysellä niistä kierroista. Mulla ainakin ihan säännölliset kierrot, mutta meillä vika löytyi miehestä.

Onpa hyvä tietää etei ole ainut jolla niin kovat kivut ovikses ni ei tarvii miettii et onko taas jotai outoa/uutta vaivaa tulos... mulla ei kovin useesti enne ole ollu yhden käden sormilla saa laskea kyl.
Muute ihan normaali nippailu ollu yleensä...

Siisamilla on sit kans vielä vähän aikaa kärvistelyä odottaessa.

Mulla kans alkaa jo kohta ahistaa ku joutuu aina odottaa...yksityisellä olis kyl nopeempaa mut tääl maksaa niin julmetusti ettei ole varaa sellaiseen ja viimeeks käytii kans kunnallises kaikki noi tutkimukset ni on tuttu lekuriki(toivottavasti sama yhä)...
Mulla on muute kans tosi epäsäännöllinen kierto jopa 10-50kp eikä herkkuu ole ku nytki jäännää et (kp34 menos) et mite pitkäks heittää tällä kierolla...
Nyt kaiken kukkuraks iski ihan kunnon ja sitkeen flunssanki seki tietysti vaikuttaa taas kaikkeen(toivottavasti ei) :/

Moi! Meillä aloitettiin hoidot elokuulla (yritystä takana n. 4v.)...keväällä kävin jo itse tutkimuksissa, sitten tuli kesälomat väliin, joten vielä aika alussa ollaan. Miehelläni ei todettu muuta kuin "hiukan" hitaat siittiöt, eli ei pitäisi olla syynä..Aluksi kokeiltiin hormonipistoksia, mutta ei "tärpännyt"..sitten odoteltiin vuoroa leikkaukseen.
Kävin nyt reilu viikko sitten vatsaontelontähystys-leikkauksessa, mutta ei löytynyt mitään mainittavaa ja kaikki on rakenteellisesti kuulemma ok.
Saa nyt nähdä miten jatketaan, ilmeisesti piikitystä lisää, kunhan tästä leikkauksesta kokonaan toipuu. Sairaslomaa sain viikon verran leikkauksesta. Kirjoitelkaahan kuulumisia toisetkin, olen useasti lueskellut näitä sivustoja ja ajattelin itsekin kirjoitella tänne. Voimia kaikille ja :hug:
Mukavaa syksyä!

Heippa!No jooh,jotakuinkin kp 2/23-29 :headwall: Vai mites se nyt menee kun menkat alko toissailtana jotain 19 jälkeen,kun jostain luin joskus et jos menkat alkaa illalla klo 18 jälkeen,on vasta seuraava päivä kp 1,eikä siis se päivä kun ne alkaa illalla..??

Voi,että pitipä taas itkut itkee ja mieskin alkoi vähätellä itseään..kauheeta tää on!!Viime kierrossa pupuiltiin oikeen mukavasti ovista ennen-aikana ja -jälkeen,mutta saipa taas pettyä.Mä jo luulin että ois tärpänny,kun ihme oireita tuli:menkkakipua kp 15-->,huimausta,pahaa oloa,väsymystä,palelua ja pissatusta.Tuo huimaus mua vähä mietitytti ja siks aloinkin toivoo oikeen urakalla,mutta kun ei,niin ei!!!
En tiiä..oon koittanu keksiä meiän elämään jotain muuta ajateltavaa,mutta kun ei oo mitään.Ehottelin miehelle(/ohimennen kosin),että jospa mentäs sitte kesällä 2008 naimisiin,kun tulee 10 vuotta yhdessä oloa täyteen.Eipä ottanu tosissaan sitä,eikä siis reagoinu mitenkään, "ehkäpä" oli vastaus ja siitä sitten ole sen asian puiminen.Oon miettyny et jospa kävelis pankkiin asuntolaina-asioissa niin pääsis omaa kotia touhuamaan,mutta on niin paljo muutakin velkaa pankista,niin eivät varmaan edes myönnä, että sekin oli sitten siinä.Kaksi vaihtoehtoa on mutta kumpikaan ei tule onnistumaan -ainakaan lähiaikoina..Siinäpä se olis,kun nyt sais jostain oman asunnon,rupeis sitä laittamaan ja samaan aikaan touhottais vaikka häitä, niin johan unohtus tämä vauva-asia,joka ei muuten mielestä häviä.
Töissäkään ei jaksa käydä,kaikki masentaa.Ei jaksa palvella asiakkaita ja kun siihen vielä tulee nainen joka on viimeisillään raskaana ja työntää lasta rattaissa,tekisi mieli huutaa kaikki p*ska koko maailman kuultavaksi.. :'( Eilenkin töihin mennessä tuntui,että kaikki naiset on raskaana tai työntävät vaunuja,mulla menkat!

Tulipa pitkä ja jonninjoutava sepostus,sorry! :ashamed: Mites teille muilla menee?? :)

Minä täällä taas! :wave: Tuossa koiran kanssa lenkkeillessä ihanan raikkaassa syyssäässä,toivoin että työntäisin vaunuja...Hetkisen siitä haaveiltuani ja muita asioita puituani päätin,että nyt annan miehelle tasan 2kk:tta aikaa asennoitua että hoitoihin lähetään tammikuussa!Ja jos ei oo lähössä,mä otan kamat ja häivyn.Varmastikaan ei oo kaikista helpoin ratkaisu eikä ehkä järkevinkään,mutta koska mies tietää kuinka tärkeä asia vauva minulle on ja väittää että hänelle myös,mutta ellein ihminen ole valmis menemään hoitoihin,niin vois melkein saada sen kuvan ettei mies lasta haluakaan,ei ainakaan ole niin välttämätön asia hänen elämässään.Mutta mulle se on kohta itse elämääkin tärkeämpi..Näin mä teen.
Mutta tässähän voi koittaa tulla raskaaksi vielä pari kiertoo mutta tuskinpa tuolla 2kk:n yrittämisellä on enää merkitystä,kun kumminkin tekemällä tehty jo yli 3 vuotta!

Hippula: Eipä tuon kummemmin mullakaan... :\|
aamupäivällä alkoi mullaki menkat ja petyttiin taas kerran,
ihmettelin vaan ku ei ole ollut edes mitään menkkaoireita. Nyt kyl jomottaa vähäsen,yleensä on niin kovat kivut et lääkkeitä pitää ottaa kehiin mut kylhän ne kerkii täs vielä tullakki...1/15-40 ja nyt oli toi 40 taas kierto et odotellaan et joulukuus pääsee tutkimuksiin.
Ottaa juu opaliin täälläki :headwall:
Lohdutus halit :hug:

Mulla oli tänään ultra ja nyt sitten keskiviikkona ois inssi! Hui kauhistus! Kyllä jänskättää. Mutta toisaalta onko se sen kummempaa. Eli koitan nyt vaan asiat unohtaa ja elää rauhassa. Eipä se vauva jännittämälläkään tuu. :/

Mulla oli tossa pari päivää sitten olo että nyt saa riittää, ei jaksa tätä touhua koko ajan. Mutta sit taas joku ajatus voitti ja yritetään nyt vielä.

Mulla ois Hippulan kanssa yksi sama haave. Eli se oma koti. Meillä kun haaveissa omakotitalo keskellä ei mitään. Mutta taitaa olla sekin turha toive. :( Häät kun meillä jo vietetty. Onneksi nyt alkaa joulukin tulla lähemmäs saa jotain puuhailla muuta kuin tätä yhtä ja samaa.
Toivottavasti Hippula saa asiansa järjestykseen, kuulostaa niin kurjalta tuo tilanne. Siksi suuren suuresti voimahaleja ja nyt niitä plussatuulia! :hug:

Yhteistyössä