pinoudutaan hoitoputken alussa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siisami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rohkaistunpa minäkin vihdoin tänne nyt kirjoittelemaan.
Meille tehtiin eka inssi 14.11. ja tänään testasin negan. Eiköhän se nyt ole jo aika varma sitten ettei tämä kerta onnistunut. Mutta uudet hormonit ja uusi yritys heti perään, kunhan vaan täti ensin saapuisi.

Riksu: meille tehtiin lähete TAYSiin maaliskuussa ja elokuuksi tuli aika. Että aika kauan se kesti, mutta sen ensimmäisen ajan jälkeen onkin sitten menty tohinalla eteenpäin. :) Kaikista raskainta on tietysti se odotus...

Nallekarkki! Mulle se lekuri laitto lähetteen heti meneen, ja siitä n, 3kk päästä oli eka käynti taysissa. Mutta meillä oli mies käynyt yksityisellä sperma-analyysissä eka. Nt yksi kaveri sai lähetteen, ni eka tutkittiin miehen sperma ja sit vasta kaveri pääsi itse jonoon hoitoihin. Näin täälläpäin. :)

Ite oon nyt käyny yksityisellä ekassa ultrassa ja verikokeet otettu. Nyt jos näistä ei selviä mitään/lääkkeitä saada niin sit mennään julkiselle. Ollaan varaamassa jo aika lekuriin varmuuden vuoks. Mut se mietityttää et pääseekö julkiselle jos ei oo yrittäny vuotta vaikka "vikaa" löytyy jotka vaatii lisätutkimuksia???

Mun kaverilla kävi niin että tieto olemassa olevasta "viasta" oli ja hän oli vuosia käynyt yksityisellä gynellä. Sitten kun alkoi lapsen hankinta yritykset, niin lääkäri sanoi että turha yrittää luomusti ja laittoi lähetteen sairaalaan. Vaikkei yritystä käytännössä edes vielä ollut lainkaan takana. Mun käsityksen mukaan sä voit myös yksityiseltä gyneltä pyytää lähetteen sairaalaan. Et siis tarvi tk:ta. Riippuen tietysti tästä "viasta" voit saada lähetteen siis jo ennen tuota vuoden yritystä. Mutta luulen että jos vikaa ei löydy, niin eivöt vielä lähetettä anna.

Moi taas!Huoh,onpa ihan superankee ilma!!
Voi voi,onpa taas niin surkee olo..kipeekski varmaan tulossa.Jäseniä kolottaa ja silmiä kirvelee..

Mä oon tässä kahlannu muillakin sivustoilla näitä lapsettomuus-juttuja ja voihan vitalis kun mä just hokasin että entäs jos vika löytyiskin musta,eli siis että munis ei ota simppoja vastaan?!Tuossa olikin aloitus siitä asiasta.Siis jos vaan saisinmiehen antamaan sen näytteen ja se oiskin hyvä,mutta sitten selviiskin että munis ei läpäise.Mitenkäs sen yleensä voi todeta?Siis vain ja ainoastaan ilmeisesti silloin kun munis on lääkärin silmän alla,vai?

Miehen kanssa tuossa yks ilta taas puhuttiin ja hän kysyi että oonkohan mä koskaan ollu "tietämättäni" raskaana.Noh,mä sitten sanoin että voihan se olla kun vuonna 2004 olin päiväkodissa töissä silloin suurin vauvakuume laantui hieman.
Noh,kerran kun menkat oli alkaneet juuri,muistan kun alkoi kaameet kivut ja kouristukset.Riensin vessaan ja ohi mennen katoin kelloo. Kun pääsin veskiin,jotain limaista kalvoo tai jotain vuosi ihan yhtäsoittoo.Ei mitään tiputtelua vaan ihan kokoajan roikkuin verinauha,anteeks kauheesti näin ällö selitys. Kun se sitten viimei loppui tuntui että olin istunut ikuisuuden.Katsoin taas kelloa ja olin istunut vessassa 10min ja koko sen ajan tuli sitä verta.
Kun pääsin kotiin aloin tarkistella kiertoani ja menkat oli silloin 9 pvää myöhässä.Muistan kuinka rintavarustuskin oli kasvanut a:sta b:hen.
Sen jälkeen tajusin,että entä jos olenkin saanut keskenmenon?!Menkat sitten kestivät normaalin 4 pvän sijasta 9pvää ja vuotoa ja kipuja oli kauan.
Silloin en ollu niin kuumeissani kun nyt,enkä edes ehtinyt ja jaksanut ajatella koko vauva-asiaa ja yrittämällä ei yritetty.Ikäänkuin unohdin koko asian.En siis tiedä olinko silloin raskaana vai en,testaillut en ollut tms. Kun vuotoakin kesti niin kauan,ajattelin luonnon hoitaneen asian.Sen jälkeen kierto ollut tuon 23-29,kun ennen sitä oli 26-27
.
Mies oli tämän keskustelun jälkeen lähestulkoon varma minun olleen raskaana ja totesi että "kyllä sä voit tulla raskaaks"..tarkoitti kaiketi sitä että edelleen yritetään luomuna ja hänen puolestaan vaikka vielä seuraavat 10 vuotta!

Tää ei nyt liittynyt mitenkään mihinkään,lähinnä tuota munasolun läpäisemättömyyttä mietin :)

:wave: Heippa kaikille!!!

Nyt taas vaihteeksi tökkii ja surettaa ihan täysillä...

Mullahan on clomifenit auttamassa ovulointia, kun ei sitä tapahdu muuten. Gyne käski tikuttelemaan ovista, jotta tiedetään alkaako lääkitys tehota. No, minähän tikuttelin, aloitin kp 12 ja heti napsahti viivat tikkuun. Olin älyttömän onnellinen, että ovis oli vihdoin ilmestynyt munkin kroppaan... Kunnes sitten sama positiivinen tulos tuli kuutena muunakin päivänä.. :\|
Gyne se oli unohtanut mainita "pikku"seikan, että ovistestit voi näyttää päin p:tä meillä Pcosta kärsivillä.. eli viivat saattaa napsahtaa tikkuun ihan joka päivä kierrosta. Eli ei vissiin sitten mitään ovulaatiota ollutkaan..

Harmittaa kyllä ihan hulluna. Miten ihmeessä nyt voin tulkita itteäni tehoaako lääkitys vai ei, kun ei ole kuulemma tarvetta kontrolliultriinkaan tällä pienemmällä annoksella.

Mutta mitäs muille kuuluu????

Enpäs ole taas aikoihin mitään kirjoitellut kun samaa kuuluu kuin jokin aika sitten...

Viisi päivää olen teroja syönyt ja sunnuntaina otan viimeisen. Sit odotetaan, että täti ilmaantuu ja taas sama juttu uudestaan...sitä seuraavaan kiertoon otanki clomit ja puregonin kaveriksi kun sit olisi jo vihdoin inssi edessä kun se jouduttiin siirtämään.
Jotenki vaan tuntunut, ettei tämäkään kierto ole mihinkään edennyt vaan junnais paikallaan...kp19 menossa... :headwall:

Emppu!

Mulla ei Pco:ta mutta silti eräs apteekin ovistesti merkki näytti koko 9 testipäivää positiivista. Enkä kyseisessä kuussa ovuloinut lainkaan. No sain sit täsin Teroilla kylään, jotta eteenpäin mentiin. Mutta meni kyllä luotto tuon merkkisiin testeihin. Minä en mitään Pco:sta tiedä, mutta oon kans kuullu et saattaa näyttää ovista vaikkei ookaan. Mutta kerroin vaan oman kokemukseni oviksen bongailusta. :)

KIITOS Nampula! Sinä se jaksat aina olla yhtä auttavainen. :flower:

Ovistestit oli apteekin omia.. Toimi sitten tai ei, niin kiitos tiedosta, että testit saattaa sekoilla muutenkin.

Olepa hyvä vain. =)

Multa kysyi lääkäri ekalla käynnillä että oonko oviksia tikutellut, kerroin olevani mutta etten oo ikinä saanut pos. tulosta. Hän sitten kysyi että millä testeillä, kerroin netistä ostamistani testeistä. Johon hän sitten sanoi että eipä niihin luottamista. Neuvoi menemään apteekin hyllyjä katseleen. Ostin sitten yhtä merkkiä joka näyttikin sit pos. ovistuloksen. No sitten seuraavassa kuussa jouduin ostaan tätä toista merkkiä ja se sit näyttikin sitä postiviista runsaasti, vaikken edes ovuloinut. Eli eipä ole apteekin kaikkiin testeihinkään näköjään luottamista.

Tänään päätin olla menemättä töihin. Maha ollut tosi sekaisin ja kipeänä jo useana päivänä...
kp21 menossa ja kuudes teropäivä.
Mä tunsin taas pitkästä aikaa tässä kierrossa oviksen ja lekurikin sanoi, että oli täydellinen munis kasvamassa...

Eiks terot voi aiheuttaa valkovuodon lisääntymistä ja tiputteluvuotoa?
Mulla on nimittäin tuo vuoto nyt runsaantunut ja aamulla tuli vessanpönttöön vaaleanpunaista valkovuotoa...
Sunnuntaina olis vika teron vuoro ja sit odotellaan tätiä...
Sit tammikuun alussa tehtäisiin jo se kauan odotettu inssi!

Hyvät päivänjatkot kaikille!!! :wave:

Taas tultiin korkeelta ja kovaa. Miehen testeissä selvisi, et hänessä se "vika" on. Siittiöitä on vähän ja huonolaatusia. Luomusti vauvan alkuun saanti mahdotonta (kerran se ihme tapahtu...mut sit tuli km). Täs on taas mieli niin maassa ja itkua riittäs. Pitäis sit kait inssiä mietiä tammikuulle. Joulukuussa niil on kuulemma aika kiire siel klinikalla. Sit jos ei onnistu niin sit koeputkihedelmöitys.
Päässä vaan puörii, et miks meille aina sattuu näin. Kuinka paljon sitä p.askaa täytyy päälle sataa, et sais olla joskus ees onnellinen. :'(

Millasilla tuloksilla teil on inssi onnistunut? Tarkotan siis, et paljonko on ollu testeissä siittiöitä ja minkä laatusia?

Unohtui äskeisestä. Niis spermatuloksissa oli et valkosoluja on 2.8milj viite arvo on <1milj. Mitä toi tarkottaa?
Kävin myös lukemassa muita palstoja ja huomasin et muut noin huonoilla siittiöillä olevat on päässy suoraan IVF-hoitoon. Meille kuitenkin ehdotettiin inseminaatiota. Onks se nyt sit turhaa, vai pitäskö heti kokeilla IVF-hoitoja?(tulokset oli 17milj.siittiötä, normaaleja 1%)

Tosi kiva, jos vois joku auttaa.

Moi!
Mä varmaan hyppään pois tästä pinosta ku eipä tarvitse vielä edes haaveilla hoidoista...
Lekuris tuli käytyä ja kokeet yms otettu ja ultras käyty ja mitään vikaa ei ole missän olevinaan ja käski vielä yrittää muutaman kuukauden ilman lääkkeitä jne. koska minulla ollut kesä syksy akselilla jo kaksi kesken mennyttä niin sanoi että ei vielä aloiteta mitään vaan tutkaillaan et jos tulee vielä yksi keskenmeno jos tärppää tai sitten jos taas kierto pomppii vielä miten sattuu :kieh:
Nyt ottaa aivoon ja kovaa ja mietittiinki miehen kanssa josko mentäis yksityiselle...saa nyt nähdä miten tässä jaksaa kun rupee oleen vähän turta olo tän tilanteen kanssa et jospa pidettäis pieni tauko tässä hommassa ja söis vaan noita vitskuja ja kattelis ainaki joulun yli mitä tehdään...

Selvyys tietysti ei ole vieläkään mutta jotain lohduttavaa ettei itään päällisin puolin ole vikana...ainakaan mussa...pitäis mies vielä hoputtaa käymään lääkäris...helpommin sanottu ku tehty :laugh:

Hyvää Joulun aikaa kaikille ja tsemppiä vauvan yritykseen... :)

Heipsan kaikille!
En ole piiitkään aikaan kirjoitellut, kun ei ole meidän rintamalla mitään tapahtunut. Nyt sitten tällä viikolla alkoi tapahtumaan, kun täti tuli kylään!! :D Pääsen siis aloittamaan Primolut kuurin tässä kuussa ja ensi kuussa clomeja popsimaan. Mua vähän jänskättää ja oon jo laskeskellut, että milloin voisi mahdollinen ovis olla. En nimittäin koskaan ole bongannut sitä... Milloin olette clomistit tikuttaneet? Mun pitäis popsia niitä kierron 5-9 päivät (1tabl./pvä).

Oli kyllä tuska odottaa tätiä, kun edellinen kiertokin kesti yli 90 päivää...
Nyt sitten 66 päivää ja itsenäisyyspäivän aamuna sitten huutelin pöntöltä iloisena miehelleni, että nyt ne alkoi!! :laugh:

Olen iloinen, mutta pelkään, etteivät clomit tehoa minuun kun olen lukenut vain "huonoja tarinoita" niistä. Mutta se on vasta sen päivän murhe!

Ajatellaan positiivisesti ja ajatellaan joulua ja uutta vuotta!
Ehkä liika ajattelukin vaikuttaa epäonnistumiseemme. Ainakin mummuni sanoi niin..
Uusi vuosi ja uudet kujeet! :wave:

Hei taas!
Täällä ollaan edistytty askel eteenpäin. Kävin tänään munatorvien aukiolotutkimuksessa ja kaikki näytti olevan ok, eli lääkärin mukaan torvet ovat auki. Tammikuussa tehdään eka inseminaatio! Niitä tehdään max 3 ja jos ei tärppää niin sitten IVF. Näin meillä. Hyvillä mielin uuteen yritykseen ja ennen kaikkea uuteen vuoteen, vaikka välillä onkin rankkaa.
Tsemppiä!

Yhteistyössä