pinoudutaan hoitoputken alussa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siisami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitää vielä lisätä että tottakai rakastan miestäni yli kaiken,mutta tämä alkaa kohta nakertaa paitsi minua sisältä entistäkin pahemmin,myös meidän suhdetta ja pettymykset tuntuvat vain pahenevan ja olevan koko ajan vain vaikeampia selättää.Miehestäkin kyllä huomaa pettymyksen,muttei tee siitä "numeroa"..Koittaa lohduttaa minua parhaansa mukaan ja hän sanoo että monet muutkin yrittävät kauan..Yli 3 vuotta on liian pitkä aika,eikä enää ihmettä tapahdu.Mies itsekin sen myöntää,että kauan ollaan yritetty,mutta haluaa silti jatkaa yrittämistä.Miten saan hänen päähänsä tosiasian että vauva ei tule "kotikonstein"???

Onko siitä jotain hyötyä,että syö pillereitä jonkin aikaa,jotta edes kierto tasoittuu ja sitten aloittaa yrittämään vauvaa taas uudestaan??Tuntuu kyllä vähän typerältä syödä pillereitä,jos raskaaksi tuleminen on muutenkin vaikeaa..Jostain luin joskus tuollaista.Mulla kierto 23-29,mutta aika hyvin se on viimeaikoina ollu 26 tai 27..eihän siis mun kierrossa pitäis olla mitään "vikaa" lääkärinkään mielestä,mutta aattelinpa vaan.Oviksen kyllä oon bongannu joskus jo kp 10 joskus taas kp 16,että siinä mielessä tuo kierron tasoittaminen vois olla ihan jees..en tiiä.En jaksa tehdä enää mitään koko asialle.. :'(

Se on totta että lapsettomuus painaa muutenkin mieltä ja on rankkaa parisuhteelle, ja vielä jos toinen ei halua niiiiiin kovin, niin voin kuvitella että tuntuu pahalta..toivottavasti miehesi ymmärtää sun kannan ja sen tosia asian että lapsen saamiseksi taitaa tarvita vähän avustusta....

Meillä mies on ollut mukana alusta asti..ensin kyllä jännitti mutta sen jälkeen on melkein enemmä innoissaan ku mä, ja huomattavasti positiivisempi tulevaisuuden suhteen..

Itsellä ku välillä tuntuu että ei meille koskaan suoda sitä omaa lasta, niin hän jaksaa mut nostaa sieltä suosta..
Katseltiin uutta sohvaa netistä ja sitten hän yhtäkkiä huudahti että tollanen ostetaan!!!!!ja mä katoin et mikä, ni siin edessä oli lasten sänky, ja ihana sellainen :heart: :D

Täällä ei menkkoja vieläkään, en o enää ihan varma ko:stä mut luulen et nyt on jotai 42/28-32 ja sun aamuna on tarkotus testiä ja jos sitte nega ni käskettii ottaa yhteys polille ja varata aika ni tutkitan...
tietysti jos sattuisi oleen pos ni sit ei mtn mut sen suhteen o jotenkin toivo menny :/

Oli äsken meikkikutsut ja nyt lähen siivoileen noita jälkiä=)
kivaa perjantai iltaa :D

Tohon aikasempaan palaten sen verran että kyllä se lapsen teko todellakin painaa parisuhdetta aika paljon.
Meillä oli silloin aikoinaan esikkoa yrittäessä ero melkeen edessä kun ei suostunu mies lähtee tutkimuksiin, mutta suostui viimein ku sanoin et ei tarvii muuta ku kotona antaa se sperma-näyte (inhoaa lääkäreitä /sairaaloita) niin suostui viimein kuukauden taivuttelun jälkeen...
Nyt sama homma et piti kiristys pistää kehiin (tietysti väärinkin toimin) enenku mies suostui yrittää toista lasta, hän kun ei haluaisi enää lapsia.
Tällä hetkellä on "harjoitus" mielellä yrityksessä mukana joten en vielä tiedä jos tulee kutsu sillekki uusiin tutkimuksiin et miten sit suu pannaan... :(
Mutta toivossa on hyvä elää.
Onhan onneks mulla lohtuna edes esikoinen.
Yritetään kaikki jaksaa myös hoitaa sitä parisuhdetta tämän lapsenkaipuun rinnalla :heart:
Kaikille piristävää syksyä ja plussatuulia ku nyt myrskyääkin sopivasti ulkonaki...
p.s. Jospa se vesselikin vihdoin saisi kumminki vielä sen plussan

kiitos harakka ja janna kovasta uskosta =)

huomen aamulla tosiaan nyt sitten testaan ja jos neg niin polilta maanantaina varataan aika...
ei kuulemma silti vaikka olis nega ni tarkota välttis mitään....ihme touhuu mut...
mulla on jotenki kyl tosi toivoton olo tuon raskautumisen suhteen ku en mä ny mitään oireitakaan sillai löydä...........ainakaan mitään selviä.....
mut tuleepahan sit selvitettyy...
tosi harmi ku eka iloitsee et on kerrankin mahis raskautua ku munikset saatiin auki, ja sit tapahtuuki se et menkat hävii...ei voi uskoa et tällanen voi tapahtua!!!!!! :'(

Mutta jotain hyvää...päätettii miehen kaa sisustaa koko olokkari uusiksi, tänään käytiin sohvaostoksilla jo, nyt tarvis vaa saada vanhat pois, ja sit kirjahylly myyntiin ja uus tv-taso..kyl tuollainen sisutaminen ja sen odottaminen jotenkin piristää tämän kaiken keskellä :D

Raskaustetsi aamulla negaa.... :'(

Huomenna siis soitto polille ja aika sieltä jotta selvitetään missä vika nyt on...
olis kai se liian helppoa ollukin jos yhden "vian"korjaus olis antanut meille oman lapsen..nyt heti sen jälkeen tulee sitten joku muukin ongelma mitä ei ole koskaan tapahtunut eli kuukautisia ei näy ei kuulu.....
Saapi nähämikä diagnoosi tällä kertaa....

No, ei auta ku positiivisin mielin lähteä katsatamaan missä vika ja toivo pitää korkealla..harmittaa vaan ku yks kuukausi jää "käyttämättä" tällasen häiriön vuoksi, vaikka joku voisi kuvitellaettä mitä yhdestä kuukaudesta, mutta se on pitkä aikatässä asiassa kuten tiedätte....
no toivottavasti aika edes tulee mahd nopeesti ettei tarvi kauan jonotella...

Positiivista on se että tännekin on saatu vihdoin ensi lumipeite maahan ja on ihanan talvinen keli ku aurinko paistaa ja on ihanaa =)

kiitos pietu...sä se jaksat olla aina olkapäänä =)

Mulle tuli tossa aamupäivällä sit taas sellanen itkukohtaus..mies joutu taas poloinen pyyhkimään ja rauhoittelemaan, kuinka hän osaakin...
kerroin myös kuinka pahalta sen negatiivisen testin tulos on nähdä siinä tikussa niin hän sanoi että ei mun tarvi enää sitä nähä että hän voi tästedes katsoa aina tuloksen.......

ja kyllähän tuo vielä yritti että selviäähän tuo ensi viikolla mutta voihan ola että tuolla(silitti masua)kasvaisi sittenkin vielä se pikkuinen...

ihanaa kun on noin positiivinen, mä en vaan oikein ajksa uskoa että sattuisin olemaan yksi miljoonasta jolla kotitestit negaa ja joku ultraus tmv antas positiivisen vastauksen...mutta selvyyshän tulee piakkoin=)

meillä on töissä aikalailla katastrofi ensi viikko......porukkaa siis muutenkin pois ja meitin että jos aika tulisi ensi viikoksiniin otanko....meillä siis polille matkaa tunnin verran joten koko päivä pitäs olla vapaana..että kuinka suvaitsevia vielä ollaan.....
mies kylläsanoi tuohonkin että älä tuolaisia mieti että on niitä tyhmemmistäki syistä oltu pois ja että mikä on tärkeää...niinpä........

Vesselille täältä myös :hug: .

Mulla kävi hieman samoin aukiolo tutkimuksen jälkeen, eli menkat katos. Mutta onneksi ne sitten saatiin loppu viimeksi tulemaan. Toivotaan kuitenkin että sulla oiskin käynyt niin ettei nyt enää tuliskaan, vaan síellä kasvais se oma pikkuinen. :)

Sulla on tosi ihana tuki sun oma mies. Mulla toisinaan tuntuu että tuki on vähän itsekin hämmentynyt näistä jutuista, mutta sitten aina juteltuamme se aukeaa ja hänkin on taas ihana ja ymmärtäväinen. Mulla vaan on aina niin kova kiire jutella näistä, kun saa uutta tietoa, hän taas on sitä mieltä että jutellaan vain kun on aikaa, ei siis kiireellä. Mä taidan siis olla hieman hätäinen.

Mukavaa viikkoa kaikille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2006 klo 16:40 pietu- kirjoitti:
Sinulla on hyvä mies. Tällaisissa asioissa se tuki ja turva on maailman tärkeintä ja kenestäkä muusta sen pitäisi löytyä kuin kumppanista :)

Tuetaan toisiamme =)

Samaa sanon minäkin ja :hug: sinulle vesseli täältäkin.
Hyvä kumminki että saat vastauksen kun pääset lääkäriin... :heart:

Heippa.. tulisin uutena kehiin.. valitettavasti.

Todettiin pco tänään.. gyne määräsi sekä Terolutit että Clomifenit, joista ensimmäiset aloitinkin jo heti tänään. Mieli on sekava ja maassa vaikka osasinkin odottaa jotain kun kierto pysyi liian pitkänä eikä ovista löytynyt. Lähipäivinä mies sitten vielä seurustelee purkin kanssa hetkisen, niin tulee samalla katsottua hänen panoksensa tähän touhuun. Riittää kyllä nuo mun vaivat, eiköhän siinä ole jo tarpeeksi tehtävää..

Moi Emppu!

Ja "tervetuloa" tänne. Niin kuin se nyt hyvä asia olisi, mutta täältä saat tukea samassa tilanteessa olevilta ihmisiltä.
Itse oon ainakin huomannut tän parin kuukauden täällä roikkumisen jälkeen että täältä löytyy juuri ne jotka parhaiten ymmärtävät. Vaikka meistä moni onkin jollain lailla eri tilanteessa, mutta syy on yhteinen.

Sinulle siis tervetulo :hug:

KAIKILLE IIIISO ja kiitos että ootte olemassa ja annatte tukea sieltä jostain kaukaa :hug:

Lääkärille asti ei tarvinnut muuten mennä...siis aivan uskomatonta, tänään piti soittaa koska eilen negaa testi eikä menkkoja...no menkat alko!!!!
Eka olin TOOOOSI suurllinen kunnes tajusin et parempi näin että päästään hetimiten uuteen yritykseen....luotan että ei ollut mitään muuta häikkää kuin tuo laparoskopia...se selviää nelisen viikon päästä, kova usko taas on löytynyt jostain ;)

No sitten tajusin olla onnellinen menkoista(huh huh =) ) ja vielä kun tulin kotiin työkoulutus päivästä äsken ja oli tullut kirje...avasin vapisten ja siellä ilmoitettiin että mut on valittu työpaikan tukemaan ammattitutkintoon tähtäävään koulutukseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aivan mahtava fiilis, meit haki sinne jotai 50 ympäriinsä ja 18 valittiin :D
Työn ohella siis 1,5 v opiskellaan ja saadaan viestinvälitys ja logistiikkapalvelujen ammattinimike ja lisää liksaa toivon mukaan =)
Aivan mahtavaa...
tähän kun vielä kuukauden päästä vaavin alku annettais ni ei vois paremmin enää olla...
ja eikös aina täälasissa tilanteissa se vauva anna itsestään kuuluakin kun on ns muutakin hommaa

:laugh:

Jo paikkaa hakiessani mietin valmiiksi nämä kuviot että mitä jos raskaudun yms tutkinnon aikana...mutta ei se mitään kun vuosittain jossain päin suomea tuo tutkinto aloitetaan että sitten vaan etäpäivät käyn vähän kauempana mutta ei niitä montaa ole vaan suurimmaksi osaksi tuo suoritetaan omalla työpaikalla ja kotona joten....

Huh huh, kyllä nyt on taas sulattelemista....iiiiik :D

Mitäs kaikille muille kuuluupi näin maananai iltana?

oikeesti, mulon nyt yllättävän onnellinen olo vaikka menkat ja kaikki...mä oon sekoomassa, herättäkää mut :laugh:

KIITOS Nampula... hieman ollaan herkkänä kun itkin jo sinun kirjoitustakin.. =)

Yritän tässä lueskella vähän teidän tilantaita läpi ja sulattelen ajatusta ongelmista.

Parempaa viikon jatkoa kaikille!!!!

Hei!
Olen uusi tulokas. Olen naimisissa ja esikoista yritetään kovasti saada miehen kanssa. Jätin e-pillerit pois 02/06 ja sen jälkeen menkat ovat olleet mitä epäsäännöllisimmät. En usko, että ovista tapahtuu, koska testit näyttävät miinusta koko ajan. Hakeuduin nyt tk:hon tutkimuksiin ja pääsinkin jo viime viikolla verikokeisiin (sokeri, hormonit ja kilpirauhanen). Perjantaina pääsen gynekologille, joka kertoo minulle enemmän.
Olen lukenut paljon juttuja ja olen kiinnostunutkin kuulemaan muiden juttuja, koska ne rauhoittavat mieltä. On kiva kuulla, kun joku plussaa.

Itsellä mieli melko maassa. Vauva haluttais saada, mutta tietysti terve sellainen.

Toivottavasti hyväksytte minut seuraan jakamaan kokmuksiani ja murheitani.

Huomenta kaikille!

Tottakai hyväksymme sinut joukkoomme Haikara! :)
Kaikki täällä yhdessä ollaan.

Mä oon muuten huomannut että oon aina täällä ekana raapustamassa vastausta. Taidan olla jotenkin yli aktiivinen täällä palstailija. :laugh:
Mutta itse sillon huomasin sen kuinka oli ihanaa kun joku noteerasi oman kirjoituksen ja toivotti silloin tervetulleeksi. Joten siitä sille henkilölle iso kiitos.

Mutta eipä näin tiistai aamuna kummempia. Koulutukseen ja töihin pitäisi lähteä.
Mukavaa päivää kaikille!

:flower: Nampulalle..

On oikeasti iso juttu, kun tällaisessa tilanteessa tulee huomatuksi ja saa muutaman kannustavan sanan.. Ihanaa, että sunlaisia aktiivisia on olemassa!

Tervetulloo Haikara=)

Sitähän varetn me ystävät olemme että autetaan :D

jännä muutes aatella että joku/jotkut meistä saattaa törmätä toisiinsa jossain joskus mutta eipä mitään hajua että tuo on juuri se nimimerkki ;)

Janna: mäkin oon huomannu joskus
, varsinkin jos itellä on jotenkin huono olo että toisten positiiviset kirjoitukset auttavat....jotenkin samaistuu henkilöön ja ajattelee että kyllä mullakin huomenna(ensi viikolla, tunnin päästä tmv)on taas kaikki enenmmän kuin hyvin

=)

Just tein makaronilaatikon mikä on uunissa ja pitäisi lähteävähän urheilemaan tuonne uimahallille.........tääl on kauhee lumimyräkkä ollu koko päivän ja kiva ulkona oli pyöräillä juups.........
lunta tullu tän päivän aikana varmaa(oon huono arvioimaan..)15-20 cm ainaki............"joulu on taas, joulu on taas, ai kuinka meil on hauskaa.." :laugh:

...ilmoittautuu pinoon =)

Hoidot aloitettu, ihan alkuvaiheessa ollaan. Yksi käynti takana, jolloin minut ultrattiin, ja kaiki näytti hyvältä, munasarjat ja kohtu. Ensi vikolla sitten spermanäytteen viemistä, ja menkkojen alussa sitten minusta verikokeet.

Lääkäri epäili siittiöitä, koska minulla entuudestaan kaksi lasta, miehellä ei yhtään. Olen hoidossa yksityisellä (aivan sairaan kallista :( ), ja ikää on jo lähelle 40, joten sanoi, että hyvä kun tulin ajoissa.

Saa nähdä, mitä selviää...

Tää pino on tosi hyvä. Voi kysyä muilta, mitä tarkoittaa mikäkin ym. Ja ensimmäinen kysymys kuuluukin: MITEN HOIDETAAN MIEHESTÄ JOHTUVAA HEDELMÄTTÖMYYTTÄ?

Sain sellaisen käsityksen, ettei gyne oikein ollut hanakka tarjoamaan sitä INC-juttua, jota kai täällä inssiksi nimitetään. Oli enemmän koeputkihedelmöityksen ja sen ..mikä hitto se nyt oli..mikroskopian? kannalla. Ovat kuulemma tehokkaita...??????????????????????

:)

Moi siskot!Meillä taas puitiin asioita ja selvis että miestä pelottaa ja hävettää lähteä tutkimuksiin.Sanoin,että kun vuosi vaihtuu nii sitten mennään eikä meinata ja sillä asenteella että uusi vuosi toisi mukanaan ainakin raskauden jos ei vauvaa vuodelle 2007 :) Että näin meillä!Jospa se tästä,koitan tukea miestä parhaani mukaan ja helpottaa päätöstä lähteä tutkimuksiin.Niin ja tervetuloa uudet mukaan! :hug:

Tervetuloa kaikille uusille munki puolesta!
Itse en ole nyt kovin aktiivisesti ollu muuta ku lukemassa muiden kuulumisia kun meillä odotellaan yhä edelleen sinne tutkimuksiin pääsyä ja mieli on ollu muutenki maassa kun esikoinen on sairastellut pissitulehdusta ja nyt taas huomenna juostaan lääkäriin kun tytöllä on ultra aika jossa tarkistetaan ettei ole mitään elimellistä vikaa miksi pissitulehus kokajan uusii...
On se niin ihmeellistä että kun muut huolet vähän pienenee niin uusia ilmenee :'(
Koko viikonloppu meni itkeä tillittäessä ja pelätessä että esikolla on nyt joku tosi pahasti vialla...
Mutta hhuomenna se selviää onneksi mutta ai että osaa pelottaa ja jännitää toisen puolesta :(

• Tykkää
Reactions: tiuhti^
Miehillehän kynnys voi olla suuri kun pitää lähteä etsimään mahdollista vikaa itsestään..

Olinkin todella positiivisesti yllättynyt, kun mieheni oli tänään aivan oma-aloitteisesti ottanut yhteyttä yksityiselle, kipaissut hakemassa kupin ja torstaiaamuna meinaa tuotoksensa viedä tutkittavaksi.. Ilman mitään häpeää tai ahdistusta. Isoin ongelma onkin kuinka onnistuu tämä purkin kanssa rakastelu torstaiaamuna kello 7.. =) en ole edes itse paikalla tarjoamassa "auttavaa kättä"..

Lisäyksenä vielä.. olisi kiva kuulla mistä päin Suomea ihmiset on.. että onko oikeasti mahdollisuus törmätä tietämättään livenä lääkärin odotustilassa? =)

Me olemme akselilta Helsinki/Oulu.. joulukuun jälkeen pelkkä Oulu.

Juu se kynnys tuntuu olevan tosi iso noil miehil koska mein herra kans sanoi sillo aikoinaan ettei haluu lähtee ja nyt sama virsi tuli ku kyselin vik.loppuna...ja samaa oli että ku ei kehtaa ja ei uskalla tai haluu ku tuntee ittesä niin hölmöks... :\|

Yhteistyössä