miten teitä rankaistiin pienenä? ja mitkä keinot erityisesti toimi! 
samallahan tästä saa poimia ideoita
ovien peukuttelusta: vietiin ovi saranoilta. yleensä mun ovi. ei toiminu mulla muta sisko ei sitte paukutellukakan ovia saman rangaistuksen pelossa
tupakoinnista: pihassa ei saanut polttaa alaikäiset. piti mennä kauas röökille. jos pihassa poltti menetti ensin yhden kaijuttimen, tokasta kerrasta toisen ja lopulta stereot.
Kotiintuloajat: tää ei ollu meillä mut ois saanu olla. jos tuli myöhässä kotiin otettiin tunti kotiintuloajasta pois, eli jos eilen oli kello 21.00 niin tänään se on 20.00 jne. jos tuli niin ja niin kauan ajoissa sai tunnin lisää
tiedät kolmet siskokset joista kaks tuli aina 20.00 kotiin ja yks sai viilettää vielä 00.00 
Kotiarestejen neljä muotoa:
1. tavallinen viikon mittanen "et mee kavereilles" aresti
2. "et mee yhtään mihinkään" aresti. ei edes kauppaan, pihalle, parvekkeelle.
3."et mee kavereiles ikinä" aresti, joka kesti kuukauden (eli ikuisuuden)
4. "mee huoneesees aresti" koulun jälkeen huoneeseen.huoneesta kouluun. kesti viikon ekalla kerralla, kaks seuraavalla, kolme...kusella ja syömässä sai käydä.
samallahan tästä saa poimia ideoita
ovien peukuttelusta: vietiin ovi saranoilta. yleensä mun ovi. ei toiminu mulla muta sisko ei sitte paukutellukakan ovia saman rangaistuksen pelossa
tupakoinnista: pihassa ei saanut polttaa alaikäiset. piti mennä kauas röökille. jos pihassa poltti menetti ensin yhden kaijuttimen, tokasta kerrasta toisen ja lopulta stereot.
Kotiintuloajat: tää ei ollu meillä mut ois saanu olla. jos tuli myöhässä kotiin otettiin tunti kotiintuloajasta pois, eli jos eilen oli kello 21.00 niin tänään se on 20.00 jne. jos tuli niin ja niin kauan ajoissa sai tunnin lisää
Kotiarestejen neljä muotoa:
1. tavallinen viikon mittanen "et mee kavereilles" aresti
2. "et mee yhtään mihinkään" aresti. ei edes kauppaan, pihalle, parvekkeelle.
3."et mee kavereiles ikinä" aresti, joka kesti kuukauden (eli ikuisuuden)
4. "mee huoneesees aresti" koulun jälkeen huoneeseen.huoneesta kouluun. kesti viikon ekalla kerralla, kaks seuraavalla, kolme...kusella ja syömässä sai käydä.