Pinoon kivat, mutta EI NIIN YLEISET poikien nimet!!!

AulisKotityöläinen
No pistetääs lisää... Aslak, Artturi, Verneri, Jouko, Tapio, Touko, Reima, Isto, Ilari, Iikka, Iivari, Aapeli, Elmo, Jyri, Arsi, Justus, Joonatan, Jaakkima, Jesper, Jalo, Armas, Urmas, Rainer, Rikhard

En tarkastanut ylitikö harvinaisuusvatimukseesi :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Jos meille vielä joskus tulisi poika (tooooodella epätodennäköistä), tulisi nimeksi:

Noel

Ei tosin sovi muuten sun ehtoihin kuin harvinaisuudellaan.
Ihana nimi, ei mennyt läpi miehelläni, kun pojalle nimeä mietittiin.

Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Harvinaisia seassa. :D Mietintään...
Mitkä on olleet mieleisiä?
Sisu ja Oula ainakin... Tosin en o tarkistanu täyttääkö harvinaisuuskriteerit. :whistle: Miehelle tuskin menis läpi, kun pitäis sointua esikoisen nimeen. (jota en paljasta harvinaisuuden takia)

Laitan ny muutamia, mistä tykkään, mut miestä ei miellytä syystä tai toisesta, tai sit mulla on leimaantunu.
- Jonne (tuttavapiirissä )
- Peetu (mies ei tykkää )
- Lenni (ei mee miehelle läpi)
- Kerkko (molemmille ehkä )
- Veeti (tätä ei o pohdittu, ehkä liikaa yleistyny)
- Kaapo (tuttavapiirissä )
- Mirko (mies ei lämpene)
- Altti (kiva, mut tulee mieleen taltta tai jotain :D)
- Tuukka (tiedän yhden idiootin)

Mä oon niin nirso. :ashamed:

*Muoks* Kivoja harvinaisempia tuolla oli muutama sellasia, joita en osaa kuvitella omalle lapselle, mut tykkään muuten. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Viljami, ei kovin yleinen etunimenä, toisena ja kolmantena nimenä enemmän. :heart:

Mun pikkuveli on Martti, eipä oo muita Martteja vastaan tullut. :)
Mun mielestä Viljami on tosi yleinen tällä hetkellä.... Tiedän monta pientä Viljamia.

Martti ei tosiaan ole yleinen ja seon ihana nimi.

vieras
Miksi sen pitää olla niin harvinainen, että alle 5000 pitäis olla? Minusta olisi paljon parempi valita itselle mieleinen nimi ja lapselle sopiva kuin väen vängällä etsiä jotain tiettyä harvinaisuusluokkaa.

Kaikenlisäksi yleensä nämä harvinaiset nimet on seuraavana vuonna top ten nimiä eli vaikka ois nyt alle 5000 niin kohta niitä on ja paljon.

Okei... Tuleeko mieleen nimiä, jotka olis samaa sarjaa seuraavien kanssa, mut harvinaisempia?
- Ilkka
- Erkki
- Martti
jne

Viis tai kuus kirjainta siis ja tuplakonsonantti. Muutkin toki huomioidaan edelleen... Mahdollisen tytön nimi nimittäin ei kulu tuohon sarjaan ja siitä ollaan yksmielisiä. (Esikoisen nimessa 5 kirjainta ja tuplakonsonantti, tytön nimessä myös 5 kirjainta. Ei muita yhdistäviä tekijöitä ku kirjainten määrä)

Mulla on pakkomielle löytää sopiva nimi, vaikka toinen lapsi on suunnitelmissa tulevaisuudessa. En tiä mistä johtuu, hiljasesta kuumeilusta vai mistä. Oon koittanu poimia kivoja ylös, mut ei meinaa löytyä sellasta mistä mieskin tykkäis. Miks nää nimihommat on niin vaikeita? Esikoisen kohdalla pojan nimi oli helppo valinta, tytön nimi oli vaikeempi ja muutinki mieleni raskauden aikana ja keksin uuden vähän pojan syntymän jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sen pitää olla niin harvinainen, että alle 5000 pitäis olla? Minusta olisi paljon parempi valita itselle mieleinen nimi ja lapselle sopiva kuin väen vängällä etsiä jotain tiettyä harvinaisuusluokkaa.

Kaikenlisäksi yleensä nämä harvinaiset nimet on seuraavana vuonna top ten nimiä eli vaikka ois nyt alle 5000 niin kohta niitä on ja paljon.
No ehkä niinkin. En vaan haluu sellasta nimee lapselleni, jonka tiedän tulevan joka toisella kadun kulmalla vastaan tai luokalle osuvan kolme samaa tms. Esikoisen nimi on vanha perussuomalainen, harvinaisempi versio vaan. Samaa linjaa haluisin jatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Kimi ois ihana, mut en tykkää ku sit assosioituu Räikköseen. Mitäs muita Kim alkusia/vastaavia kauniita nimiä olis?
:LOL: Mulla ihan sama juttu... Tulee se kimitys mieleen ja ne ilmeettömät kasvot. Eikä millään pahalla kyseistä henkilöä kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Kimi ois ihana, mut en tykkää ku sit assosioituu Räikköseen. Mitäs muita Kim alkusia/vastaavia kauniita nimiä olis?
:LOL: Mulla ihan sama juttu... Tulee se kimitys mieleen ja ne ilmeettömät kasvot. Eikä millään pahalla kyseistä henkilöä kohtaan.
Juu :D Noide vuoks en siitä nimestä pidä vaiks muuten kaunis nimi on mu mielestä.. :saint:

vieras
Olisin halunnut pojastani Joakim nimisen, mutta mieheni ei sitä kutsumanimeksi kelpuuttanut, kum ei ole kunnon suomalainen simi ja vääntyy kuitenkin Kimiksi.

Yhteistyössä