Pino alkuraskauden hermoilijoille

Huomenta! Meilläpäin on vasta aamu, ja minä tapani mukan aamukaffeen kanssa konella kuulumisia lukemassa.
Kärppikselle hurajsti tsemppiä, olen hengessä mukana (vaikka taitaa se sun ultra olla jo tehtynä?). Toivottavasti kuulet ihania uutisia!!! :heart: ...niin, ja saat hyvän selityksen noille vuodoille, ettei enää tarvii stressailla...

 
Missä se meidän Lenttis oikein on??? Taitaa olla oikein isompikin rempppa menossa... Kumpa se lentäjä siellä nyt sais tehtyä kaiken äkkiä, että Emo pääsis takasin normaaliin päivärutiiniin (aka. palstailemaan) :D

Mulla onkin tänään aika kätilöä moikkaamaan. Mä oikein odotan noita tapaamisia, kun vien lapset tutun tädin luo hoitoon, ja saan olla hetken ihan YKSIN! Taidan karata samalla kirpparikierrokselle -mun terapiaa... Miehen tekis mieli tulla mukaan, mutta eivät mokomat päästä sitä töistä tuntia aikaisemmin. Pöh.
 
En nyt enää mitenkään kuulu tänne, kun sen km:n sain... Piti vaan käydä katsomassa teitä =) Niin kovasti teihin ehdin kiintyä ja nyt harhailen kaikilla palstoilla, eikä mistään löydy mulle paikkaa, sellasta jossa tuntisin näin kuin täällä.

Luin vaan noita loppuviestejä ja olen myös huolissani Kärpästä. Kunpa kaikki olis hyvin! Mullahan oli se yks etinen istukka ja raskausaikana vuosin hulluna, tuli myös hyytymiä, mut vaavi vaan jaksoi kasvaa, vaikka sit myöhemmin kävikin huonosti. Kärppis, olet ajatuksissani...

t. Tuomenmarja, joka odottelee km:n jälkeisiä menkkoja ja yrittää tehdä päätöstä, mitä sitten?! Lähdetäänkö heti hoitoihin ja seuraavaan pakastealkionsiirtoon...
 
Voi, Ihana nähdä sua täällä Tuomis!!!! :heart: Mulla onkin ollut sinnuu ikävä, ja ihan päivittäin olen sua ajatellut, ja monet itkutkin tirauttanut ihan empatiasta... Kuule, jos vain haluat, niin sinähän kuulut juuri tänne, meidän kanssa! Saadaan sitten yhdessä jännitellä hoitoja sun muita - voi, miten mahtavaa huomata muuten, että olet jo kääntänyt katseesi tulevaa kohti! Hurjasti tsemppiä sulle! :heart:

Kärppiksen kuulumisia odottelen minäkin kynsiä pureskellen...

Huh, pisti tää meidän ipana taas jänitysnäytelmän pystyyn; kävin siis tänään siellä kätilöllä, ja kyllä hänkin möntyi, että LA on pakko siirtää aikaisemmaksi -hänhän meinasi ensin, että se olis vasta 3.2, mutta nyt muutettiin se 21.2 -ekan ultran mukaan.

No, sanoi sitten, että nyt varmasti kuuluu jo sydänäänet. Mutta eipä kuulunutkaan mitään. Varmaan puoli tuntia se reppana yritti ja yritti; ja mulla tietty jo tuskan hiki otsalla. :eek: Lupasi jo laittaa lähetteen ultraan, mutta käski vielä mennä juomaan pari kuppia vettä, ja odottelemaan hetkeksi.

Kun rakko oli aivan täys, yritettiin uudestaan, ja sieltähän ne kuului heti...jumps jums vaan...mokoma pentu, kun tollai äitiään säikytelee!!! Eli loppu hyvin, kaikki hyvin, ja nyt mamma nukkumaan! Hyv yöt, ja huomiseen!
 
Tästä käy ilmi tilanne. Oon vuodelepo määräyksessä, istumakiellossa, joten tulin vain pikaisesti käymään koneella. :'(

Mulla on menossa 11+6, mutta olen koko viikon tuhrutellut ruskeeta, joka toissa iltana ekan kerran muuttui punaiseksi. Koko viikon on ollut jos mitä ihmeellisimpiä kipuja, ei yleensä pitkäkestoisia. Kävin eilen viimeksi gynellä ultrassa ja tarkastuksessa ja sikiö oli vielä hengissä ja potki, MUTTA gynen mukaan kivut kuulostavat siltä, että kohtu supistelee. Kohdun suu tiukasti kiinni (sekä sisempi että ulkoisempi) ja kanava normaali.

Ja oikeassa oli. Viime yönä oli ekaa kertaa vähän pidempään kestäviä teräviä kipuja ja menkkakipuja, jotka tuntui selässä asti. Mitä kovemmat kivut, sitä voimakkaampi, vaikka edelleen niukka vuoto. Eilen alkoi ekaa kertaa tulla pientä hyytymää. Tosi pientä, mutta tänä aamuna huomasin ainakin yhden isomman, peukun pään kokoisen hyytymän.

Nyt ei satu, ja vuoto on taas niukkaa ja ruskeeta. Mutta tosiaan... aina kipujen myötä tuo muuttuu punaiseksi. Väliajoilla voi olla, ettei vuoda yhtään. Kivut on toistaiseksi yltyneet vain viimeisenä kahtena päivänä 1-2 kertaa päivässä.

Mulla itsellä kirves alkaa olla kaivossa, mutta ukon vuoksi vielä kyselen: onko kellään enää tässä tilanteessa käynyt hyvin? :'(
 
Kärppis Sanattomaksi vetää. :ashamed: Kovasti paljon voimia edelleen!

******

Niin, ja eipä täällä itseänikään naurata yhtään. Tuli taas tuhruvuotoa nyt aamulla, parin päivän tauon jälkeen. Ei auta, vaikka maanantaina sikiö iloisesti ultrassa polskutteli. Taas pelottaa, varsinkin Kärppiksen tarinan jälkeen. Täytyy varmaan ensi viikolla soitella neuvolaan sydänääni-aika...

kimallus 12+2
 
AAM
kärppyliini nyt otat relasti jo lekuri niin sanoi !! :hug: mikään ylim stressi ei varmaan hyväksi... kävin lukasemassa siellä mitä nyt palstalla sen sun aloituksenkin.. siellä kyllä muutama sanoi että ei välttis mtn vaarallista mutta sit ei koskaan tiedä..
:hug: :hug: :hug: :| toivotaan että hyytymiä ei tulis enään.. tai mtn muutakaan, paitsi terve vaaveli 30 rv:n päästä

:heart::lla Am
 
Voi kärppä, voimia mahdottomasti ja koita levätä :hug: Laitan täällä kaikki sormet ja varpaat ristiin että kaikki menee hyvin loppuun asti.

ON: mulla on verenpaineet alhaalla.. tosi huono olo koko ajan.. tänään mittasin, niin alapaine 64 ja yläpaine 95.. Päätä särkee tosi "helposti", jos vähänki jotain yrittää tehdä. Ei pitäis valittaa kun kuitenkin muuten kaikki ok, mutta pikkuhiljaa rupeaa tässä kaipailemaan sitä raskaana olon autuutta mistä yleensä hehkutetaan.. :/ Soitin neuvolaankin tästä päänsärystä, mutta eipä siinä oikein auta muu kuin juoda vettä ja pitää nälkä poissa. Salmiakkiakin th suositteli syömään kohtuudella, jos se nostaisi vähän paineita..

t. Jonniina 13+2
 
Kärppis ny iloista mieltä ja positiivisuutta kehiin!! Mitään ei oo vielä menetetty! :hug: Nyt vain lepäät, kuten lääkäri kehotti ja jos siten kaikki sujuisi hyvin ja kääntyisi parhain päin!! :heart: Tsemppiä ja sie oot vahva! Ny taistelet pikkuisen puolesta ja näytät sille kohtalolle, et tämä pikkunen ei taivaaseen vielä mene ! Sit ko se on eläny hyvän ja rikkaan elämän kohdun ulkopuolella vanhaks mummoks/papaks ni sit vast on aika mennä taivaisiin! Ei vielä! Hang in there! Lepoa lepoa ja lepoa! :hug: :hug:
 
Voi Kärppis, paljon voimia ja jaksamista! Ei kai siinä oikeesti voi muuta kuin totella lääkärin määräyksiä, aika näyttää miten käy :hug:

Minullakin huolia, mutta vähäisempiä.... pieni tuhruilu alkoi tänään. Viimeksikin oli alun tuhruilua, kaikki oli kuitenkin kunnossa kuitenkin - mutta huoli tuli kyllä. (Viimeksi siis tuhruilua viikoilla 6 ja 8 pikkuisen, vaavin kuolema rv17 onkin sitten mysteeri erikseen eikä mitään tekemistä tuhruilun kanssa). Vähän tätä tulee, mut kuitenkin. Muutenkin raskausoireet heikot, eikä ole vieläkään pahoinvointia, se kummastuttaa. Huoh :'(

Oxford ja maha 5+2
 
Voimia Oxford sinullekin! Jospa se ois harmitonta =)

Miulla kans vähäiset oireet :ashamed: Vaikka kuinka tiedänkin, et ne ei mistään mitään kerro.. Mul viime keskenmenneessä raskaudes oli tosin oireita enempi vaikka sillonkii ol suht vähäistä. Mut ny mul ei oo oikeen mitään. Nukuttaa ja väsyttää kyl ja nukun tosi sikeesti. Enne raskauksia ain heräsin vaiks ku mies lähti vierestä ja sit en saanu enää unta, tänää taasen nukuin kahteetoista vaiks mies oli jo pyykit pistäny pyörii ja käyny kaupassa yms :LOL: Ja mitäs muuta.. menkat puuttuu ja valkovuotoo on, mut sitäkää ei mitenkää hirmusen paljoa. Eipä sit oikeen muuta.. Välillä tuhottoman kuuma, välillä kylmä.. Mut muutoin tosi hyvä olo, eikä raskausoireita oikein tunnu vahvoja olevan. Viime raskaudes nännit oli tosi kipeet ja arat sekä pingottuneet, ny ei oo sitäkään. Onneks on se ultra sit 27.8! :heart:

**miracle & mytty 6+1**
 
Leidi Mukava kuulla, että vielä kelpaisin tänne =) puuttuu vaan se masuasukki :( Saatanpa silti käydä vilkuilemassa teitä. Kärppikselle ja muille tiukuilijoille isot voimatsempit! Tiedän todella, miltä tuo tuntuu... Hyvä Kärppis, että sait sellaisen lääkärin, joka otti todesta ja määräsi vuodelepoon. Itse on monesti yhdestä raskaudesta miettinyt, et olisikohan vauva selvinnyt, jos eka lääkäri olisi jo määrännyt vuodelepoon eikä hokenut tilastotietoja siitä, ettei alkuvaiheen vuodelevoilla ole ollut merkitystä. Itse kyllä uskon, että niillä on merkitystä. Voimia myös siihen vuodelepoon, sekään ei aina ole niin kivaa :(
 
Voi Kärppänä heinälatoon :heart: Lämmin voimahalaus ja :flower: sinulle. Lepää!! Toivottavasti tosiaan vain nyt lepäät etkä hypi koneelle meidän sepustuksia edes vilkuilemaan :hug:

Mulla alkaa rv 6 huomenissa, luullakseni, mahassa tuntuu möyrimistä ja pikkuvihlaisuja, painontunnetta ja myös sitä menkkamaistakin välillä, useimmiten vähäm pisulin tai kagulin jälkeen.. Onkohan normaalia? Kyllä kai.
:)

Väsymystä kyllä on ja hirmuisia raivokohtauksia :ashamed: Mutta niin - täällä odottelen sitä oksetusta, pahoinvointia. On välillä huonompi olo, mutta se ei niin vaivaa. Jotenkin odottelen sitä, että kunnolla voisin pahoin, mutta eihän kaikki sitä koe..suurin osa kai kyllä..

KAIKILLE VOIMIA ja STRESSITTÖMYYTTÄ! :heart:
 

Yhteistyössä