Pino alkuraskauden hermoilijoille

Täällä kun kuluttelen aikaa ett kuulis teidän ultrakuulumisia niin... katsoin tänään toista kertaa Kätilöt-ohjelmaa! Hui! Ekan kerran katsottuani itkin ja iski hirvee ynnytyspelko ja kaikkee :'( No, tänään katsottiin miehen kanssa yhdessä ja oli jotenkin rauhallisempi olo :) Ihanaa, kun mieskään ei tuntunut pelästyvän yhtään vaikka on epäillyt, että pystyykö olemaan tulevassa synnytyksessä mukana ainakaan loppuun asti :x Tuntui kivalle tänään, miehestäni taitaa ollakin minulle turvaksi :heart: ainakin alkuun ;)

Ja sitten kävin mielenkiinnosta lukaisemassa heinämammojen juttuja, joilla siis ihan viime metrit käsillä... Miettikää, nyt me pähkäillään/hermoillaan täällä oireita ja oireettomuuksia... ja helmikuussa vertaillaan synnytystä ennakoivia merkkejä!! Huisia =) Mukavaa kulkea yhdessä tätä jännään matkaa :hug:

Uusis 5+4

...tulin vaan taas kerran kuikuilemaan, joko olisi tullut Lentoemolta ultrakuulumisia...
Kääk, ja oma ultra huomenna, miten mä edes osaan nukkua tänä yönä, kun jo noita teidän ultria jännään näin kamalasti?! Mies lähtee onneksi mukaan.

Hei muuten, pitääkö alkuraskauden ultrassa olla täysi rakko? Mulle sanottiin, että pitää juoda litra vettä tunti ennen ultraa. Mutta omasta kokemuksestani oon huomannut(siis aiemmissa raskauksissa), että ne näkee oikeestaan paremmin, jos rakko ei olekaan tuskastuttavan täynnä (tiedättehön sen tunteen,tuskanhiki otsalla, ja sitten ne vielä painaa anturilla just virtsarakon päältä...ääääkkk!). Jos vähän fuskaisin, ja joisin van puol litraa... hmm..

Onneks kohta pääsen shoppailemaan, saan ajatuksia vähän pois huomisesta.

Leidi Tsemppiä huomiseen! Täällä jännätään mukana =) Mitähän aikaa se sun ultra on meidän aikaa? ;) Mulle ei oo koskaan sanottu, että ultrassa pitäis olla rakko täynnä. Kävin päinvastoin vielä just ennen lääk.huoneeseen menoa pissillä. Alkionsiirto (lapsettomuushoidossa) tehtiin ultraohjauksessa ja silloin piti olla rakko täynnä, kun ultrattiin vatsan läpi.

Hiivasta. Esikoista odottaessani mulla oli useampi hiivatulehdus ja ainakin niihin aina hain "kuurin". Kuopuksen aikana ei ollu yhtään hiivaa eikä seuraavienkaan raskauksien aikana.

Emppu Mä oon edelleen lähes oireeton, vaikka näillä viikoilla on aina se kuvotus ollu läsnä (vaikka olis vähemmänkin noita viikkoja eli ultran mukaan). Pakko nyt vaan uskoa, et on raskaana, kun ultrassa asia varmistua. Ehkä ne raskaudet sit vaan voi olla erilaisia. En vaan vieläkään sitä voi uskoa, koska miten kaikissa muissa raskauksissa olis ollu toisin (myös km:issa)?!

Gyne sanoi, että täällä meilläpäin on nyt huhtikuusta lähtien alettu tehdä kaikille np-ultra eli se olis sit seuraava. Sanoi et tehdään rv 11. Olisko se mulla sit noin neljän vkon päästä. Siihen asti saa nyt alkaa jännittää, kasvaako Helmer. En tiedä suostuuko kuuntelemaan neuvolas ääniä rv9?! Tai koska nyt saankaan ajan. En oo vielä soittanut. Gyne sanoi, et np-ultra tehdään vatsan päältä. Olis niin kiva, jos itse huomais kohdun kasvun. Kuopuksella tunsin kasvun n. rv10, mutta olin silloin lähtöpainoltaan 10kg hoikempi. En nytkään ole lihava, mutta noin paljon enemmän tuntuu kyllä jossakin. Ts. kohdun kasvua ei ole niin helppo huomata (noin aikaisessa vaiheessa).

Lentoemon kuulumisia käyn vielä kurkkimassa =)

Olette aivan ihania! :heart: Ensin iso tsemppi :hug: kaikille hermoilijoille! Toivottavasti kaikki kuitenkin on kaikilla kunnossa, ja hermoilemme täällä "ihan turhaan"!

Ja kyllä, pieni sydämen tapainen siellä sykki! :heart: :D :heart: :D :heart: :D :heart: :D

Itku siinä tietenkin tuli :D Aivan uskomatonta, että siellä tosiaan on elämää... Mieskin oli ihan liikuttunut, kun kuulimme sydämen jytisevän. Gyne ensin varoitteli, että on tosi varhaista, ja voi olla, ettei siellä nöy vielä sykettä, mutta heti se sen löysi, minäkin sitten ihmettelin, että onko se "ötökän" sydän vai minun, kun niin selkeästi jymisi :LOL:

Tää uusi gyne on rauhallinen tapaus, ja sanoi että saan liikkua rauhallisesti, kohdunsuu on kiinni jne., mutta jos tunnen vielä supistuksia/mitä kramppeja ovatkaan, niin se tarkoittaa, että olen rasittanut itseäni liikaa, ja että pitää levätä.

Ja vasemmanpuoleinen kipu selittyy vasemmanpuoleisella keltarauhasela. Mullahan toi vasemmanpuoleinen kipu oli eka juttu, mikä sai mut epäilemään, että jotain outoa on tekeillä... ja tekemään sen raskaustestin... jonka olen muuten tehnyt aivan tosi aikaisin, nimittäin alkio on tänään vasta 6+2! Eli sain sen mun ekan haamun 10 DPO, ja eka verikoe on tehty 11DPO! Ei ihme, että arvo oli alhainen... :LOL:

Luin kyllä kaikkien jutut (tulin vasta nyt kotiin, kun matka Roomasta kesti kauan ja kävimme ravintolassa syömässä), mutta mulla aivot ei oikeasti toimi, oon aivan huuli pyöreenä koko ajan, en muista yhtään mitään.

Mutta kärppishän kyseli niistä hcg-arvoista: mä tein vipan testin 5+0, ja arvo oli silloin 3552, mikä on kyllä aika korkea päiviin nähden. Eli 5+4 mun arvon olisi pitänyt olla jotain 15000-20000, mutta toi on kyllä tosi yksilöllistä, ja mitä pidemmälle mennään, sitä hitaammin noi arvot kasvaa.

Ja tuomis, ihania uutisia! Siis niin ihanaa! Mä muuten lasken ehdottomasti masuasukin iän ultran mukaan, muut arvot on pelkkää höpöä. Mullakin olisi muka kuukautisten perusteella 8+ risat! :LOL: Mutta kun satuin ovistelemaan vasta 30. päivä (jolloin muuten oli kunnon ovislimat toisen kerran saman kierron aikana, ja ihmettelin kovasti, että mites mulla on limoja näin myöhään :D ).

Sori kun tuli tällaista omaa napaa, mutta on niin uskomatonta nähdä ensimmäisen kerran elämässään sydämen syke omassa kohdussa :heart:

Kaikille isot :hug: ja paljon paljon vauvaliimaa! :heart:

tv. lentoemo ja lentäjän poikanen 6+2 :heart:

Auguri Lentoemo-76 :flower:

En saanut unta, joten tulin vielä kurkkaamaan onko tänne tullut uusia viestejä.
Kiitos teille kaikille tuesta ja lohdutuksesta, ootte ihania :heart:

Mulla on tällä hetkellä itku tosi herkässä.
Onneksi tänään on se päivä kun saan tietää, missä mennään.
Oon jo varautunut pahimpaan...
Muuta en oikeen osaa enää edes ajatella, vuoto on melko runsasta, eikä loppua näy.
Ja olo on muutenkin tosi heikko.
Mulla on tosi vahva tunne siitä, että jokin on pielessä.
Tuntuu todella pahalta... :'(

Päätin, että koska mulla olis se ultra-aika sinne yksityiselle vasta 14.30 niin soitan heti 7 aamulla Kättärille, ja pyydän, että pääsisin sinne jo aamupäivällä. Mun on saatava tietää ja pian. Ehkä joku ajattelee, että oon malttamaton, mutta sunnuntaista asti oon ollut surkeena ja niin herkässä mielentilassa, että mieskin on jo huolissaan...

Nyt yritän nukkua pikkusen, laitan herätyksen kello 7, ja sitten soitan heti Kättärille.

Kauniita unia :heart:

-Alx-

Lentoemo; kerrassaan ihania uutisia!!! Kyllä niitä on odotettukin!!Onnea vielä sekä äidille, että isälle!

Alex, hyvä, soita vaan heti aamusta, mä ymmärrän hyvin tuon odottamisen ja epätietoisuuden tuskan... kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että tuo olis kaikki vaan jotain ylimääräistä vuotoa. Voimia, olet ajatuksissani :heart: Ja Dadalle samat sanat tuohon vuotoon liittyen -toivotaan parasta!

Tuomenmarja, mun ultra on Suomen aikaa vasta 19.45. Herttinen sentään, eihän mulle ole tullut mieleenkään, että se ultra tehtäis alakautta!!! Mä oon täysin olettanut, että vatsan päältä... :eek: Eihän sitä vielä mitään tajua, kun on vasta kuudes raskaus menossa... :LOL:

Kat: Ei se välttämättä tarkota pahinta.. mä vuosin melkee viikon ensin ruskeeta, eilen alko vatsakivut ja veri.. tänään sit tapahtu mitä tapahtu. :hug:
toivottavasti sulla menee eri tavalla!!!!!!!!!!! :heart:

Voi Dada :hug: :hug: paljon voimia!!

Muille vuotojen kanssa kamppaileville myös iso :hug:!

Ultrassa käyneille lentikselle ja Tuomenmarjalle paljon onnea pienestä sykkeestä :flower: :heart: !

Mä päätin sittenkin uskaltautua tuonne maaliskuisten pinoon. Teistä taitaa suurin osa olla helmikuun LA:lla, joten toivottelen kaikille paljon onnea matkaan!

-Iines-

Voi Dada :'( Tuntuu niin kamalalta ja vetää ihan sanattomaksi :hug:
Halaukset myös Alexandralle ja Katille sekä kaikille vuotojen takia epätietoisuudesta kärsiville.

Onnittelut Tuomenmarjalle ja Lentoemolle hyvistä ultrauutisista! Helpotuksen huokaukset kuuluivat tänne asti :)

Kat
Punainen veri loppui sen vessassakäynnin jälkeen, mutta nyt tulee aikalailla ruskeaa vuotoa ja alavatsaa juilii ikävästi. Ei auta kuin odottaa ja katsoa :/
Onneksi mies niin ihana. Tsemppas kovasti aamulla kun olin saanut itkuni itkettyä.
Lentis, ONNEA ultrakuulumisista!! =) :heart:
Alx, toivottavasti kaikki on ok! :hug:

Dada olen pahoillani :'( :hug:

Alex täällä ollaan hengessä mukana peukut pystyssä :hug:

[/b]Kat voimia ja tsemppiä, tuo vuotohan ei välttämättä tarkoita pahaa :hug:

Voimia myös kaikille muille hermoilijoille ja runsaasti vauvaliimaa&jarrusukkia :heart:

Dada Olen pahoillani. Sanat eivät riitä tuota surua kantamaan. Voin vaan sanoa, että tiedän todella mitä käyt läpi. Voimia! Nouset vielä pohjalta pinnalle. Senkin tiedän :hug:

Alex ja Kat Olette ajatuksissani. Vuodot voi olla ihan normaaleja (kokemusta on), mutta tiedän, miltä ne tuntuu ja paniikki on kova. Voimahaleja :hug:

Lentoemo Ihanat uutiset. Onnea! Täällä me jännättiin koko eilisilta. Hienoa, että kaikki on hyvin :heart: Mulla on muuten ollu ovis 28.5. (tiedän tuntemuksista) eli aika lähekkäin mennään sun kanssa. Pidän kuitenkin noi ekat rv:t, kunnes ne muutetaan, sillä en jaksa kaksia raahata. Täällä on neuvolassa sellainen tapa, etteivät muuta la:a ennen kuin ultralla lääkäri siirtää ja silloinkaan ei välttämättä muuteta, jos heittoa vaan pari päivää. Yritän soittaa tänään neuvolaan, josko puhelimes sanois rv:t, käytän sit sitä, kunnes toisin todistetaan. Onnea vielä teille! Ja oma napa sallittu :heart:

Leidi Käythän sitten iltamyöhäisellä kertomassa kuulumiset :heart: Ja enhän mä tiedä, jos siellä otetaan vatsan päältä ultra, mut täällä ei ainakaan millään laitteella (?) näy näillä viikoilla. Mua jännitti sekin, et voiko ultraus (sisäkautta) aiheuttaa jotain ylimäärästä (km?), mut ei kai yleensä. Nyt ainaki ihan normaali olo. Ja jos np kerran otetaan vatsan päältä, niin eipä tarvi moistakaan asiaa enää jännittää. Tosin tietty lääkäri tekee jossain vaiheessa sisätutkimuksen.

Miten on Suomessa asuvat: vaikka np-ultra on n. rv 11, niin onko sit vielä erikseen lääkärikäynti rv 12? Täällä päin ku ei oo aiemmin ollu tota np-ultraa, pelkkä lääkäri rv 12, muistaakseni.

Tuomenmarja+Helmer 7+3?

Dada Pahoittelut ja voimia sulle :hug: Tiedän myös mitä käyt läpi, mutta selviät siitä varmasti! Vuodoista kärsiville myös jaksamista, toivottavasti kaikki on ok (ja tietysti on!!)

Ja sitten lentoemolle onnittelut :flower: ihania kuulumisia.

Ja omaa napaa.. Huono olo sinnittelee ja väsy. Väsymyshän on tietysti yksi raskausoireista, mutta mulla se oli esim eilen aivan totaalista voimattomuutta, ei oikeastaan väsymystä. Eilen tuntui tosiaan ettei jaksa pyykkikonetta laittaa päälle > tehdä mitään muutakaan kotihommaa. Töistä jäin suosiolla pois, onneksi on jemmassa vapaita. Iltaa kohden kyllä sitten vähän piristyin. Ja tää nälkä.. mitä ihmettä voi syödä mikä ei nyt hirveesti painoa nostais? On nimittäin muutama kilo ylimääräistä jo nyt, niin en haluais enempää painoa nostaa.. mutta pakko on jotain syödä, muuten tulee huono olo.. vai oonko nyt jotenkin opettanu itteni siihen syömiseen..? ettei todellisuudessa ookaan nälkä..

Jotenkin nää oireet nyt kannustaa meikäläistä ajattelemaan että kaikki on ok, on nimittäin enemmän oireita kuin edellisessä.. Silloin ei ollut huonoa oloa juuri lainkaan. Mutta huomenna nähdään..

t. J + 6+5

jonniina mulla oli viime viikolla ihan sama ongelma... jatkuva nälkä ja painoa ihan tarpeeksi jo valmiiksi. Mä napostelin Eloveenan välipalakeksejä muutaman päivässä ja muuta vastaavaa jotka ei NIIN paljoo lihota. Suurin nälätys on onneksi jo ohi eikä painoa tullut lisää :) Mun paino kyllä nousi heti alussa 4 kg (ei mitään hajuu miksi!!!!) mutta siitä on jo onneks pari kiloa lähtenyt :p Ihmettelen kyllä suuresti tuota painonnousua kun liikun enkä juurikaan herkuttele. Mutta about ovulaation jälkeen lähti paino nousuun huimaa vauhtai.... Onneks on pari kiloo siitä lähtenyt, mutta huomaan ne jäljellä olevaa pari kiloo takapuolessa :| ääk...

Uusis 5+5

Yhteistyössä