Pino alkuraskauden hermoilijoille

Voi kun ehtisin kommentoimaan kirjoitteluja enemmänkin, mutta pakko painaa töitä ja käydä vaan lueskelemassa.

Mutta oireettomuus on poissa, halasin tänään aamulla ensimmäiseksi vessanpönttöä, yöh.

Sini rv 6+2

Uusioäippä & Tuomenmarja: oletteko tekin Turun seudulta? Kiva kiva, minä myös :wave: . Mä oon hiukan pohtinut tuota alkuraskauden ultraa mutta myös muita ultria, kun ilmeisesti meidän kunta ei tarjoa kun joko niskaturvotusultran tai rakenneultran, en ole varma kumman. Mikä olis hyvä paikka käydä ultrassa? Esikoisesta asuttiin vielä Turussa ja Turku tarjosi noi molemmat normiultrat.

Hepsis: Mullakin on esikoinen (poika) syntynyt syyskuussa 2006. Aika samoissa mennään toisenkin kanssa :) .

Mä oon vielä tässä testailuvaiheessa ja testasinkin tänä aamuna uusiksi. Jälleen vaan haalea viiva. Jouduin yöllä käymään veskissä, joten ei sitä pissaa ollut rakossa kun max. 4 tuntia. Tänään täydensin varastoja tilaamalla netistä Clearbluen digitestit. Sain työpäivän alkamaan mielenkiintoisella tavalla, kun shoppailin nettikaupassa :LOL: .

Mulla iski eilen järkyttävä närästys ja väsymys. Kahvi on totaalisesti nou nou, närästää heti aivan järkyttävästi. Eikä se enää maistukaan. Mä en tajua miten mä jaksan hoitaa esikoisen jatkossa, jos tää väsymyksen taso jatkuu. Meillä on vielä talon rakennus loppusuoralla ja pitäis alkaa pakkaamaan tavaroita ja alkaa hiljalleen muuttaa. Onneksi kesäloma alkaa 1,5 vkon päästä, niin saan huilata aina välissä. Miehelle uhkailin, että tilaan siivousfirman pesemään talon puhtaaksi ennen muuttoa. Mä en tiedä miten sen jaksaisin tässä tilassa tehdä.

Iines rv 4+2

[quote="Kärppänä heinälatoon]
Mähän nääs tänään myös onnistuin jo hetkeksi diagnisoimaan itselleni kohdunulkoisen raskauden ja heti perään vähintään keskeytyneen keskenmenon... :headwall: Vaikka nyt jo hiukan naurattaa... :LOL: [/quote]

Mä myös sain tuon diagnoosin itselleni lukemalla nettitekstejä, toisaalta myös tuulimuna on mahdollinen :ashamed: . Viikkoja on 4 ja risat ja silti pystyin tekemään jos jonkinmoista diagnoosia. Voi tätä naisen mieltä.... :D

Iines rv 4+2

Pakko tähän on vielä kertoa, vaikka menee ihan täysin asian vierestä. Koskee nimittäin tuota oireiden googlettelua. Mä kärsin migreenistä, en tosin raskauden aikana, joten sen puolesta voisin olla ikuisesti raskaana. Niin siitä migreenistä, kerran erään tosi pahan kohtauksen jälkimainingeissa mulle tuli toiselle puolelle kasvoja sellainen ihme pistelytunne. Googletin siitä oireesta ja sen jälkeen olin ihan varma, että mulla on MS-tauti. Tai sitten aivokasvain. Vaikka oikeesti, kasvojen toispuoleinen pistely on ihan perusoireistoon kuuluva juttu :LOL: . Silloinkin taisin olla menkkahormoni-huuruissa, joten ei ihmekään, että mieli tekee tepposiaan.

Iines rv 4+2

Ilmottaudun sitten nytb tännekkin mukaan.Olen jo tuonne helmikuisiin kerennyt,mutta täysi hermoraunio jo nyt.Eli 1 kohdun ulkopuolinen,tuulimuna,17-,ja 18-viikon keskenmeno ja 2 alkuraskauden keskenmenoa takana.Kolme tervettä lasta kuitenkin olen onnistunut loppuun asti kantamaan ja synnyttämään.Tämä viimeisin keskenmeno viikolla 17 oli viime syksynä ja mitään syytä patologi ei keskenmenolle löytänyt.Epäili kuitenkin istukka peräisiä ongelmia.Verenpaineet ovat olleet korkealla ja raskausaikana ovat sitten hypänneet ylös,kuten nyt tässäkin raskaudessa.
Viikkoja siis mulla nyt 9+3 ja sairaslomaa rapsahti 2 viikkoa ja verenpaine lääkitystä nostetaan töissäkäynnin vuoksi.Nyt lääkitys sopiva,mutta stressaava yötyö nostaa paineet korkealle.
Lääkäri yritti kuunnella ääniä,mutta eipä kuulunut ,kohtu kylläkin on ihan takana.No sitten ultrasi sellaisilla aatamin aikuisella laitteella,mutta näkyi siellä sikiö ja lapsiesi,mutta ei sykettä.Lääkäri siis ei osannut suurentaa laitetta että olisi saatu syke näkyviin.Näkyvyys oli siis tosi huono.No sykettä ei löytynyt ja nähtiin,että kohtu vastaa kuitenkin aikaa ka ja se jokin siellä on kasvanu siittä mitä silloin oysissa katottiin aiemmin josta tosiaan ei erottanu muuta kun sen sykkeen,kun suurennettiin kuva isommaksi.
:( Nyt on pelko persuuksissa,ettei kaikki olekkaan ok!Paineet laski heti kun jäin eilen töistä kotiin,muttta nyt huolettaa,kun sitä tarkkaa kuvaa ei saatu ja ultra vasta 15. päivä.Töissä ollessa sentäs ajatukset pysyi muualla,mutta nyt vaan päässä pyörii tämä raskaus.
Syyskuisesta synnytyksestä meni aikaa selvitessä ja jouduin hakemaan ammatti apua.Meni pitkään,ennenkuin uskalasii aloittaa clomit ja annoin raskaudelle mahdollisuuden.Mies sanoi,että jos nyt sattuu joitain se aei jaksa mun kärsimyksiä katella,vaan lapset sitten jää tähän....mun sydän kuitenkin vielä sen yhden haluaa,mutta...
Tsemppiä kaikille hermoilijoille ja jarrusukkia,että vauva pysyisi matkassa meille kaikille täällä olijoille.Tuonne helmikuisiin en ole uskltanut kirjoitelle,vaikka sinne jo kerkesin ilmottautua.
Tekisi mieli mennä yksityiselle parempaan ultraan,että saisi nyt rauhan... :'( Onneksi tällä hetkellä ei ole mitään vutotja,että se sinällään hyvä merkki!

Hei kaikki uudet ja vanhat, pika-pika päivitys vaan ja sitten takaisin hommiin; alkuraskauden ultra takana (tänään), kaikki oli oikein hyvin (raskaus kohdussa, 7 mm kirppu siellä) ja sykekin löytyi. Lääkäri oli todella miellyttävä ja tutkimuskin huomattavasti normaalia gynekologikäyntiä helpompi.
Zeldalle pikaiset tsempit; yritä jaksaa, itse et varmasti voi asiaan juuri vaikuttaa. Voimia.

Muokkausta: tulee tuollaisia hymiöitä ihan tarkoittamatta, älkää ihmetelkö!

Voi zelda, ikäviä asioita olet joutunut kokemaan :hug: Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin!

almaa Hienoja uutisia :)

Mulla on ollut aika huono päivä. Aamulla oli paha olo ja nyt alkoi särkemään päätä. Luulen että särky johtuu siitä etten oo juonu kahvia, mutta kun ei tee kahvia mieli. Istuminen tässä työtuolissa on rasittavaa.. tuntuu että maha on turvonnut kaksinkertaiseksi, lisäksi aamulla oli pitkään menkkamaisia kipuja. Ja sitten mulla on koko ajan nälkä!! Siis ihan koko ajan. Vaikka söis, niin hetki ja taas on nälkä.. voi kun ois loma ;)

Eipä tässä muuta.. perjantai vaan mielessä ;)

Iines En asu Turun seudulla.

Zelda Voimia sulle! Varaa vaan se ultra yksityiselle, ellet kestä tilannetta. Luulen ymmärtäväni sua aika hyvin. Olet varmasti saanut kuulla kommentteja, että onhan sulla jo kolme... Itse ainakin olen saanut kuulla (juuri silloin epätoivon hetkellä) lääkäriltä kommentin, että onhan sulla jo kaksi. Tottakai olen heistä tosi kiitollinen ja etuoikeutetussa asemassa sellaisiin nähden, jotka eivät ole saanu yhtään, mutta kun vaan on se toive saada enemmän eikä se tunne jätä rauhaan :( Mulla on 2. lapsi saanut clomeilla alkunsa, sen jälk oon saanu 3 peräkkäistä keskenmenoa (yks clomiraskaus, yks clomikiertojen välinen ja yks IVF), sit on vielä yks epäonnistunut PAS. Menellään oleva raskaus on ihme: LUOMU! Koko ajan nuo kurjat kokemukset pyörii mielessä ja miettii, voiko tääkään onnistua. Huomenna pääsen ultraan. Jotenki kuitenkin sinnekin pelottaa mennä. Pelkään, et miten reagoin, jos kaikki ei ookaan kunnossa. Pelkään myös, et ultraaminen aiheuttaa km:n. En kuitenkaan selviydy, ellen mee ultraan...

Sinuna olisin kuitenkin luottavainen tämän raskauden suhteen. Ei kohtu olisi kasvaunut viikkoja vastaavaksi, ellei vauva ole kasvanut. Kurjaa, että piti olla noin huono ultralaite!

Jonniina Muakin vaivaa jatkuva nälkä. Ei tiedä, mitä suuhunsa tunkis. Sit nälkä aiheuttaa sellasta kummallista, huonohkoa oloa, sitä 10%:sta kuvotusta, josta oon puhunu. Mulle tyypillinen kuvotus ei oo vieläkään käynnistyny ja se hermostuttaa!!!!!

Tuomenmarja + Helmer 7+1

Iines79 Mä kävin ekasta ylimääräisessä ultrassa jotain rvko 28 tuolla Varsinais-Suomen Lääkäripalvelussa Kaarinassa. Toisesta kävin samoilla viikoilla Medisonärissä. Tässä raskaudessa ajattelin mennä jälleen tuohon ekaks mainitsemaani, sillä se on huomattavasti muita halvempi. Molemmissa paikoissa mukavaa ja asiantuntevaa porukkaa.

Täällä vointi samanlainen, ajoittain pahoinvointia ja rinnat turvonneet&arat. Nälkä on jo hieman helpottanut. Eikä tuo plösähtäminen ole pelkästään olotila, vaan vaaka näyttää +4kg!!!!!!! Ei mitään ymmärrystä miksi niin, omasta mielestäni ei syytä moiseen! Nälkääkin olen yrittänyt kärsiä just ton takii ettei painoa tulis! Pikkasen masentaa tuollaiset kilot... :ashamed:

Huomenna pitäisi varata niskapoimu-ultra, siihen sitten about 4 viikkoa. Se tulee olemaan meille eka kerta kun nähdään pikkuisemme :) Sen jälkeen taidan siirtyä helmikuisiin... Vielä pysyttelen turvallisesti täällä muiden hermoilijoiden kanssa :) Tämä pino tuntuu oikealta! Pakko käydä vilkuilemassa teidän kuulumisia pitkin päivää B)

Kuulumisiin ja tsemiä ihan kaikille yhdessä ja erikseen!!!!! :hug:

Uusis 5+3

Kärppis uteliaisuuttani kyselen, ett milloin sulla oli viimeiset menkat? Kun näyttäis siltä, ett meidän raskausviikot on täysin samoissa =) Mulla viimeiset alkoivat 24.5. ja kierto 28pv. Neuvolan th vaan sanoi puhelimessa, että la on 27.2. :)

Moikka moi kaikille uusille ja vanhoille hermoilijoille :wave:

Oon itse pitänyt muutaman päivän taukoa tässä kirjoittelussa kun on ollut kaikenlaista tapahtumaa. Nyt oli kuiteskin ihan pakko tulla jollekin kertomaan, kun surettaa kovasti ... :( Eli siis viime torstaina kävin ekan kerran neuvolassa, joka oli varsin mukava kokemus. Sain paljon lomakkeita täytettäväksi ja luettavaa kotiin. Tuolloin viikkoja oli tosin vasta 6+4, ja lasketuksi ajaksi saatiin 15.2.
Sunnuntai iltana (7+0) kuitenkin alkoi tulla sellaista vaalean ruskeaa vuotoa, joka maanantaina oli jo ruskeampaa, ja tänään hieman veristä :'( Ei mitenkään runsaasti, mutta kuitenkin. Mitään kovia kipuja ei ole ollut, ja tota vuotoa ei ole yön aikana tullut ollenkaan. Oon silti kovin huolestunut, ja itkuakin oon tihrustanut ... :( Ehdin jo varata varhaisultrankin yksityiselle, joka olis nyt torstaina, jolloin viikkoja pitäisi olla 7+4. Ja tänään sain kutsun np-ultraan 31.7 ja rakenneultraan 25.9.

On vaan niin paha mieli... :'(

Alexandra!!
Mulla on rv.6+1, rusehtavaa vuotoa on tullut nyt aikasen monta päivää, ENÄÄN en oo huolissani. itkin silmät päästäni, kunnes kuulin että ei oo hätää niin kauan ku vuotoo tulee vähemmän ku runsaissa menkoissa. kuulemani mukaan n.puolet kärsii tuhruvuodosta alkuraskaudessa, voi olla punertavaa tai ruskeaa.
varsinki jos on aika jolloin sun menkkojen nyt kuulus olla.
eli älä heitä viel toivoa pois..
Jos kipuja ei ole, eikä vuotoo tuu paljon niin nou hätä. :)

Jos km, niin vuotoo tulee käsittääkseni PALJON..siin ei siteet auta.

:hug:

Alexandra-85 ja Dada!Mulla eka raskaus meni ilman vuotoja,mutta nämä 2 muuta loppuun asti mennyttä...Tokassa tuhrua tuli alussa aika pitkään ja viikolla 16 hulahti runsaasti verta ja päivystyksessä kaikki oli ok,mutta uhkaava keskenmeno oli päällä.Sitten tuli ulos sellainen pussi,niin sanoivat,että olisi ollut kaksos raskaus ja toinen tullut pois.Vikassa raskaudessa tuli tuhru vuotoa todella pitkään,mutta kaikki meni hyvin.
Sitten nämä keskenmenot.Osa mennyt kesken ilman mitään oireita,eli keskeytynyt keskenmeno_Osassa ollut alavatsa ja selkä kipua.Ja kohdunulkopuolisessa oli tuhruvuotoa alusta asti,eikä hormoonitaso noussut riittävästi.
Jarrusukkia kauheasti teille molemmille.Toivotaan,että kaikki sujuu hyvin.Itellä nyt nipailee ikävästi alavatsaa,että saas nähä mitä nyt...Kaikki on hyvin niin kauan,kun ei ole kunnon kipuja ja vuotoja.
Niin että keskenmeno voi tulla ilman oireitakin tai vaikka olisi kaikki oireet ja vuodot,niin silti menee loppuun asti.Arpapeliä näkyy olevan tämä homma.Hermoja raastavaa tämä aika on.
18 viikon keskenmeno oli pahin.Olin menossa rakenne ultraan ja vasta edellisenä päivänä oli neuvolassa kuulunut sydänäänet.Huomasin heti ultraruudussa,että missä sydän,miksi ei syki.Sieltä suoraan sairaalaan tarkempaan ultraan,jossa todettiin pahin tapahtuneen.Synnytyksen jälkeen kätilö sanoi heti,että napanuora oli tiukasti kaulanympärillä ja patologilta tuli lausunto napanuorakomplikaatio.
Ihmettelen vieläkin,että mikä ihmeen voima sai minut tähän touhuun vielä kerran ryhtymään,kun nyt tuntuu,että järki loppuu kesken :headwall: Ei kai sitä sitten ihan täysjärkinen ole..

Voimia kaikille vuotojen ja erilaisten tuntemusten kanssa kamppaileville! :heart:

Itse kärvistelen nyt tosissani. Huomenna on vihdoin ultra, mut nyt tuntuu, etten edes uskalla mennä sinne, mutta toisaalta en voi olla menemättäkään. Ajatukset risteilee päässä. Varmaan oksennan pelkästä jännityksestä, kun astun sinne gynen huoneeseen. Tää raskaana oleminen tekee kyllä oikeesti hulluksi :eek:

Zelda Kiitos kun oot jakanu kokemuksiasi, rankkoja ovat olleet :'( Tiedätkö tapaako ku raskaus yleensä antaa merkkejä tollai vuotamalla vähän koko ajan vai oliko se vaan sun tapaus? Tässä raskaudessa en ole niinkään pelännyt keskenmenoa (koska tiedän jo mitä se on), sen sijaan ku:ta ja tm:a, Ajattelen, et kun en niitä vielä ole kokenut, niin kai nekin vielä tulee kohdalle...

Tuomenmarja, mulla todettiin tuulimuna 7+6 ultrassa viime syksyna ja mulla ei ollut ollu minkaanlaisia kipuja, ei vuotoja. Raskausoireet olivat vahvemmat kuin tassa raskaudessa ja olin niin tyytyvainen kun yrjo lensi ja rinnat aristi ja kuitenkin tm loydettiin. Juuri tasta syysta en tassa raskaudessa ole kauheesti mitaan oireita tarkkaillu, viime syksyinen kokemus todisti etta oireiden voimakkuus ei merkkaa yhtikas mittaan.

Ymmarran taysin pelkosi huomisen ultran johdosta, mustakin tuntu etta pyorryn siihen tutkimuspoydalle kun niin jannitin gyniksen alottaessa ultraamisen. Ja kuitenkin kaikki oli hyvin. Olet mielessani huomenna.

Zeldalle, :hug: raskaiden kokemusten johdosta. Miksi sinun taytyy odottaa ultraa 15. pvaan asti? Tunnen vahvaa sielun sisaruutta kaikkien keskenmenon lapikayneiden kanssa.

Ma olen viettanyt toisen saikkupaivani tayttamalla veroilmoitusta ranskaksi ja olipahan jarkyttava kokemus. Kaikki mahdolliset paineet ja arvot nousivat varmasti kattoon.

Onnentoivotuksen kaikille huomenna ultraan menijoille :flower:

Watrossi 8+4

Flunssa.. voi ei, flunssa iski päälle. Kurkku on todella kipeä ja nenäkin jo vuotaa. Toivottavasti on vaan tavallista flunssaa.. päiväkodissa oli nimittäin keväällä parvorokkoa liikenteessä ja sehän joillakin oireilee vain flunssana, mutta voi aiheuttaa keskenmenon. Huolettaa, koska siskoni sai aikoinaan juuri parvorokon vuoksi keskenmenon. Tämäkin vielä.

Appivanhemmat kävi eilen illalla kylässä ja otin tilkan kahvia, muuten en ole sitä lauantain jälkeen juonut. Sen jälkeen tuli niin paha olo, että ei kyllä kahvia meikäläiselle enää tippaakaan! No, tuossa onkin sitten selittelemistä, että miksi en juo kahvia, alkaen töistä, päätyen viikonloppuun, jolloin olisi tarkoitus mennä tytön kanssa omille vanhemmilleni yöksi. Lisäksi sunnuntaina on sukulaisen rippijuhlat.. ja mitä ihmettä mä keksin tuonne juhliin päälle, kun ihan kaikki vaatteet kiristää jo kamalasti! No on mullakin huolet..

Tuomenmarja ja Lentis: tsemppiä ultrauksiin! Tuomiksella ainakin taisi olla iltapäivällä aika - hengessä mukana.

Mulla on nyt jonkinasteinen kuvotus alkanut. Ei oo oikein nälkä, mut kuitenkin sellanen tunne, et jotain pitäis syödä: heikottaa ja etoo samaan aikaan. Vähän jännittää, kun oon tällasessa asiakaspalvelutyössä... Tuntuu, et vedet pyörii suussa, mut onneks ei oo vielä tarvinnut pönttöä käydä morjenstamassa. Asiat ei oikein tahdo pysyä mielessä ja pakko olis kuitenkin pysyä skarppina asiakkaan aikana. Väsymys on myös kova.

Muoks: niin ne viikot oli siis 7+1 :whistle:

zelda: On sulla ollut rankkaa :'( , iso :hug: ja kiitos että jaksoit kertoa kokemuksestasi.

Alexandralle paljon voimia jaksamiseen :hug:!!!!

ON: Olo on ihan kohtalaisen hyvä. Vihlontoja tulee ajoittain, lähinnä silloin, kun nousen liian äkisti tuolista ylös. Muistan tämän esikoisestakin. Rinnat on turvonneet (jippii, muutenkin turhan isot) ja nännit on alkaneet aristaa. Nälkä on mahdoton ihan koko ajan ja vatsa on niin turvonnut, että näyttää kun olis pidemmälläkin raskaana.

Ketkäs kaikki menee tänään ultraan? Oikein paljon onnentoivotuksia, älkää liikaa jännätkö :) !

Iines rv 4+3

Yhteistyössä