Iinekselle tervetuloa munkin puolestani!
Ihanaa, täällähän hölötetään niin kuin Italiassa parhaimmillaan
Menin kyllä nyt kaikista puheenvuoroista sen verran sekaisin, etten muista kuka kyseli siitä mozzarellasta?
Mozzarellaa itse asiassa voi Italiassa syödä ihan raakanakin, se ei ole varsinaisesti noita tuore- tai homejuustoja, joita pidetään riskeinä.
Ja jopa homejuustoja voi syödä, jos ne kypsennetään. En muista kertoiko Kärppis vai löysinkö tiedon joltain nettisivuilta, mutta listeriabakteerin tappamiseen riittää 70 asteen lämpötila 15 sekunnin ajan. Kaikkein varminta on tietty kuumentaa juustoja niin, että ne ehtivät kuplia kuumuudessa ihan reilun ajan. Eli mozzarellaa voi syödä ihan rauhassa sekä pizzassa että muuten ainakin italialaisten nettisivujen mukaan.
(.) Mies palasi vihdoin kotiin viikon matkalta! Oli aikakin
. Panin ukkelin nukkumaan jetlagia pois ja livahdin itse tänne koneelle...
Mutta kyllä oli ihana saada mies vihdoin takaisin :heart: Lounaan jälkeen makoilimme sängyllä ja luimme raskauskirjaani. Tuli sitten opeteltua etisen istukan mahdollisesti aiheuttamat ongelmat ja muuta kiinnostavaa. Ja katsoimme tyrmistyneinä synnytyskuvia (miehen kaksi lasta ovat syntyneet keisarinleikkauksella, eikä miestä haluttu pyörtymisvaaran vuoksi leikkaussaliin
). mies kauhisteli, että kuinka hän ilkeää katsoa tuollaista livenä, johon minä vastasin, että joo, se synnytyksen KATSELEMINENHAN se varmaan rankkaa onkin
Nää mun kivut tulee ja menee. Ne ovat jotenkin niin aaltomaisia, että alan kuvitella niiden olevan jonkinlaisia supistuksia. Eivät ne selvästikään niin kovia ole kuin synnytyksessä tai alkaneessa keskenmenossa, mutta kyllä niissä jotain outoa on
Mulla on muuten sellainen outo juttu, ettö mua sattuu alapäähän, kun
istahdan alas. Onko kellään muulla ollut sellaista? En siis edes tiedä tarkalleen, että mihin siellä sattuu,mutta tulee ikään kuin kuva paine, jos silleen tömähdän raskaasti (niin kuin olen tottunut istahtamaan yleensä) tuolille/sängylle/sohvalle. Outoa...
Lentoemo ja lentäjän poikanen 6+risat :heart: