Pino alkuraskauden hermoilijoille

Kat
Omaa napaa pikaisesti. Tänään oli varhaisultra. Siellä oli pikkuinen ihan oikeassa paikassa ja sydän sykki! =) Kaikki näyttöi olevan ok. LA 17.2., mutta todennäköisesti menee tuosta noin viikon eteenpäin, koska ovuloin viikon "myöhässä". Ihana olo nyt. Illalla mennään ulos syömään tämän kunniaksi.

mie + Bitzuvus rv 6+6

Hepsis vaan kaikille :)

Päätin minäkin uskaltautua tunnelmia kirjoittelemaan. Vielä en uskalla liittyä helmikuisiin, minne varmaankin kuuluisin. Mulla on kuitenkin niin epävarma olo, takana tuore keskenmeno ja nyt uusi raskaus siis kyydissä.

Mulla on sikäli onnellinen tilanne, että pääsin jo viime viikolla alkuraskauden ultraan, koska edellisen keskenmenon aikaan heräsi epävarmuutta mun toisen munasarjan kunnosta ja siksi terkka suositteli tarkistamaan onko raskaus nyt hyvin alkanut. Hienosti on alkanut! Alkio vastasi viime to juuri viikkoja 6 ja 6. Sykekin löytyi.

Mulla on ihan järjettömän väsynyt ja kuvottava olo, mistä tietysti yritän olla onnellinen vaikka se tiukkaa tekeekin välillä. Kun olo on oikeasti aivan kauhea. Naama kukkii ja hiukset rasvoittuu kauheaa vauhtia. Päätäkin on särkenyt ja nukkuminen on jostain syystä ihan mahdottoman vaikeaa - olisko alitajuista stressiä niin kovin ilmassa?

Mulla on ennestään syyskuussa 2006 syntynyt tyttö ja pahoinvointi on nyt paljon pahempaa kuin esikoisen kanssa. Mitä ihmettelen on se, ettei mulla ole rinnat yhtään arat vaikka eka raskaudessa ne oli aivan kauhean kipeät.

Yhtään en vielä osaa olla luottavainen tän raskauden suhteen ja toisaalta pelkään, että jatkuva pelko ja huoli aiheuttaa ongelmia, joita just pelkään :ashamed: Melkoinen noidankehä. Mutta jospa tämä helpottaisi, kun huomaa, että muillakin on samanlaisia huolia...

La mulla siis olisi 12.2.2009.

Hepsis ja vielä nimetön pieni tapaus

Onko muilla (kenelläkään??) kestäny tuhru vuoto enemmän ku yhen tai 2 päivää, nii et raskaus onnistunu? luin kauhukseni jostaki sivulta et todennäkösesti rusehtava niukka vuoto tarkottas kohdun ulkosta..:0.. ei malttas oottaa torstaihin ku se varhaisultra :|

Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
Onko muilla (kenelläkään??) kestäny tuhru vuoto enemmän ku yhen tai 2 päivää, nii et raskaus onnistunu? luin kauhukseni jostaki sivulta et todennäkösesti rusehtava niukka vuoto tarkottas kohdun ulkosta..:0.. ei malttas oottaa torstaihin ku se varhaisultra :|
Mulla oli muutaman päivän kestävää ruskeaa vuotoa tällä kertaa ja ei ollu mitään haittaa. Alkoi noin silloin, kun menkkojen olis pitänyt alkaa.

Edellisellä kerralla, kun sain keskenmenon vuoto muuttui kyllä pian veren punaiseksi, mikä oli huono merkki. Tuo ruskea tuhru voi siis olla aivan vaaratonta ja se on yleistä.

Iinekselle tervetuloa munkin puolestani!
Ihanaa, täällähän hölötetään niin kuin Italiassa parhaimmillaan :LOL:

Menin kyllä nyt kaikista puheenvuoroista sen verran sekaisin, etten muista kuka kyseli siitä mozzarellasta?

Mozzarellaa itse asiassa voi Italiassa syödä ihan raakanakin, se ei ole varsinaisesti noita tuore- tai homejuustoja, joita pidetään riskeinä.

Ja jopa homejuustoja voi syödä, jos ne kypsennetään. En muista kertoiko Kärppis vai löysinkö tiedon joltain nettisivuilta, mutta listeriabakteerin tappamiseen riittää 70 asteen lämpötila 15 sekunnin ajan. Kaikkein varminta on tietty kuumentaa juustoja niin, että ne ehtivät kuplia kuumuudessa ihan reilun ajan. Eli mozzarellaa voi syödä ihan rauhassa sekä pizzassa että muuten ainakin italialaisten nettisivujen mukaan.

(.) Mies palasi vihdoin kotiin viikon matkalta! Oli aikakin :D . Panin ukkelin nukkumaan jetlagia pois ja livahdin itse tänne koneelle... ;) Mutta kyllä oli ihana saada mies vihdoin takaisin :heart: Lounaan jälkeen makoilimme sängyllä ja luimme raskauskirjaani. Tuli sitten opeteltua etisen istukan mahdollisesti aiheuttamat ongelmat ja muuta kiinnostavaa. Ja katsoimme tyrmistyneinä synnytyskuvia (miehen kaksi lasta ovat syntyneet keisarinleikkauksella, eikä miestä haluttu pyörtymisvaaran vuoksi leikkaussaliin :LOL: ). mies kauhisteli, että kuinka hän ilkeää katsoa tuollaista livenä, johon minä vastasin, että joo, se synnytyksen KATSELEMINENHAN se varmaan rankkaa onkin :LOL:

Nää mun kivut tulee ja menee. Ne ovat jotenkin niin aaltomaisia, että alan kuvitella niiden olevan jonkinlaisia supistuksia. Eivät ne selvästikään niin kovia ole kuin synnytyksessä tai alkaneessa keskenmenossa, mutta kyllä niissä jotain outoa on :p

Mulla on muuten sellainen outo juttu, ettö mua sattuu alapäähän, kun istahdan alas. Onko kellään muulla ollut sellaista? En siis edes tiedä tarkalleen, että mihin siellä sattuu,mutta tulee ikään kuin kuva paine, jos silleen tömähdän raskaasti (niin kuin olen tottunut istahtamaan yleensä) tuolille/sängylle/sohvalle. Outoa...

Lentoemo ja lentäjän poikanen 6+risat :heart:

Hepsis myös tervetuloa! :heart:

Dadalle iso tsemppi :hug: . Kyllähän noi vuodot on ihan vaarattomia suurimmalla osalla. mutta ymmärrän tuskailun, itsekin odotan gynekäyntiä kuin kuuta nousevaa :p Sanoin aikaa varatessa, että haluan samalla ultran, toivottavasti gynellä nyt sitten kanssa on se laite siellä, Italiassa kun ei koskaan tiedä. Laite voisi olla rikki tai jonkun toidsen gynen käytössä tai... joopa joo, se ultralaitehan tässä varsinainen pelonaihe on :LOL:

lentoemo juu tuntuu ku torstaihin olis olevinaan ihan ikuisuus matkaa vaikka totuus on muutama yö :ashamed: hmm ei tuntunu yhtää näin hermostuneelta ennen ku päätin sit kuitenki varata sen ajan :whistle:

Dada, mullahan on aika keskiviikkona iltapäivällä. Mikä on ihan hyvä, kun ottaa huomioon, että gyne on Rooman keskustassa, ja meiltä menee lähes 3 tuntia päästä sinne! :eek: Ensin autolla junalle, sitten junalla Rooman keskustaan, ja sieltä vielä metrolla Via Venetolle, jossa Fellini kuvasi La Dolce Vitaa.... Toivottavasti tässä on jotain enteitä, raskausta kutsutaan nimittäin Italiassa La Dolce Attesaksi, eli suloiseksi odotukseksi, eli eikö se aika läheltä liippaa tuon dolce vitan kanssa :LOL: Alan olla aika taikauskoinen :LOL:

Tv. Lentoemo ja lentäjän poikanen 6+risat

lentoemo ei mua muuten ees häirittis tuo vuotokaan mutta ku..sitä oli tos taannoin yhtenä päivänä hetken (pari tuntii)..nyt sitä on taas ollu mut kestäny pitempään (eilisestäköhän..) ...

Hih hih, kärppis, kunhan ette vaan tunnusta italialaisille, että myös Suomessa tehdään "mozzarellaa"... :LOL: Ette arvaa kuinka usein oon saanut kuulla italialaisten hermostuvan, kun tanskalaiset myy "parmesaania" tai "motsarellaa"... Euroopan Unionin myötähän noita juustojen nimiä ei vissiin saisi enää edes kopioida. Ja kyllä mä nyt sen verran annan periksi, että on siinä iso ero jonkun valion "mozzarellan" ja aidon italialaisen välillä ;)
Mutta ette arvaakaan, kuinka tarkkoja täällä ollaan tuollaisista... :p Ei siihen auta meikäläisen kuin nyökkäillä. Joka maalla on omat ylpeydenaiheensa :D

Näittekö, onnistuin vaihtamaan puheenaiheen ihan joksikin muuksi :LOL:

Kärppis on ihan oikeassa, sille vuodolle ei nyt voi yhtään mitään, niin kuin ei kivuillekaan. Huolehtimalla asiasta tilanne ei yhtään helpotu, paitsi, että itsellä on vain pahempi mieli. Eli pitää vaan miettiä jotain ihan muuta, niin kuin vaikka EU:n juustopolitiikkaa ;)

Vaikeaahan se on, mutta vuokraat vaikka kasan leffoja tai jotain, ja yrität olla ajattelematta asiaa. :hug:

Luin muuten useammilta amerikkaisiltakin nettisivuilta, että kohdun ennenaikaisin supistuksiin (myös alkuraskaudessa) on hoitona juuri lepo. Levon pitäisi niitä vähentää. Eli loppujen lopuksi suomalaiset lääkärit näyttävät olevan vähemmistössä tuolla "ei levosta mitään hyötyä alkuraskaudessa ole" -mielipiteellään. Kun kaikissa muissa maissa määrätään heti saikulle ja lepoon. Eli jos ei saa saikkua, niin muuten yrittää levätä parhaansa mukaan.

Voisin liittyä teihin hetkeksi kun on niin outo tilanne......eli luulin jo saaneeni keskenmenon,mutta tänään ultrassa näkyi kohdusisällä ruskuaispussi.Mutta ei vielä sykettä (olen ihan alkumetreillä) Kohdussa oli myös verta.....hmmm.Lääkäri sanoi,että se saattaisi kyllä viitata tulevaan keskenmenoon,joten nyt vain odotellaan pari viikkoa että saadaan joko syke näkyviin tai sitten luonto hoitaa homman toisella tavalla.

Tuomenmarja täällä Turun seudulla kun asustelen, ajattelin mennä tuonne Varsinais-Suomen Lääkäripalveluun 4D-ultraan. Siellä jää maksettavaksi 130e. Olen aikaisemminkin käynyt siellä... En vielä tarkalleen tiedä millä viikolla menen, mutta muistaisin että rvkolla 27-30 olisi hyvä. Vauva on silloin tarpeeksi mutta ei liian iso.

Elokuun ekalla viikolla pitäis mennä niskapoimu-ultraan ja verikokeeseen. Pelkkä ultra kertoo kuulemma 60% varmuudella ja verikoe siihen lisättynä kasvattaa löydöksen varmuutta yli 90%:in. Siis tietty mitään löydöstähän ei tule =)

Uusis 5+2

Kärppis nauroin just miehelle (kummallisen itkukohtaukseni :LOL: läpi) etten enää ikinä kato netistä mitää mikä on mulle tärkeää :D
onneks mies on nii ihana et jaksaa katella mun hormoonisekoilua :ashamed: :heart:

Dada - mä uskon että kaikki on ok, nyt vaan sinnittelet torstan ultraan. Mulla siis tuhrutteli ja välillä joa vuoti 2 viikkoa, nyt toistaiseksi rauhoittunut. Silti joka kerta vessassa tuijotan pissaa ja pyyhin peloissani :)

Nyt on pakko mennä - vielä onneksi ehdin nettiin pari kertaa ennen lomalle lähtöä. Kiitti Lentis juomavinkeista!

Keskiviikkona eka neuvola...hui.

Haleja koko hermoilijapoppoolle
Meikku rv 9 tänään

Kassu, toivottavasti oli vain väärä hälytys aiemmin ja nyt kaikki jatkuu normaalisti! :heart:

Kärppä: no periaatessahan Italian juustot saivat jo viime vuonna saman oikeuden kuin feta, mutta kukapa sitä oikeastaan valvoo? ;) Vaikka kyllä kai ne antaa jonkun "toipumisajan", jona aikana on vaihdettava noi nimet. Siis periaattessa voi kai kirjoittaa esim. motsarella, kunhan ei ole kirjoitettu mozzarella. Tai voi kirjoittaa parmesaani, kunhan ei ole kirjoitettu parmigiano reggiano.

Nythän Välimerendieettiä puuhataan Unescon kulttuuripääoman listalle Italian parlamentin toimesta :D Hulluja nää roomalaiset :LOL: No ei kai, olen tosi iso italialaisen ruuan ystävä :p

Mua muuten alkoi kanssa huolestuttamaan nyt nää mun krampit/supistukset/vihlonnat. Tänään ne ovat vain yltyneet :/ Voi itku :|

Ja kuvotus alkaa olla jo jatkuvaa. Toivottavasti hyv merkki. Mies söi suklaata, meikä melkein antoi ylen, suklaa lemusi kauhealle. Ja mä oon aina ollut hulluna suklaaseen!

:eek:

lentoemo ja lentäjän poikanen 6+risat

Täytyy kyllä sanoa, että oon melkeinpä kateellinen teidän aktiivisista, vuorovaikutteisista =) keskusteluista... Päivän aikana oon käyny tsekkaamassa viestit moneen kertaan ja kun olin illan pois, niin täällähän on oikein kuhina käynyt ;) Hyvä hyvä :D

Kassu Voimatsempit sulle! Mulla oli yhden raskauden aikana (päättyi km:eek:n rv 13) vuotoa heti alusta asti. Rv 5+ näkyi vaan ruskuaispussi ja hyytynyttä verta (hematoma) kohdussa. Gyne epäili, et km edessä, mutta sanoi, että otetaan nyt ihan rauhassa ja ultrataan viikon päästä uudestaan. Ja niinhän se sit oli, että viikon päästä löytyi syke! Vuotoa tuli kyllä jatkossakin runsaasti, mutta hematoma vaan vuosi ulos ja pieneni koko ajan. Rv 12 selvis, et istukka on etinen ja se kai ainakin osittain aiheutti vuoden. Jouduin vuodelepoon, mut jostain syystä sain sit kuitenki km:n rv 13 :'( Sulle ei kuitenkaan tarvi käydä noin. Mullakin olis voinu käydä toisin, koska koko ajan meni parempaan suuntaan ja sikiö oli joka kerta kasvanu viikkojen mukaan.

Kärppis Aika mielenkiintoista toi mitä mietit noista kipuiluista km:n jälkeen. Mulla tosin oli se km jo vuodenvaihteessa ja sit se yks PAS huhtitoukokuussa (tuli ulos ennen plussaa). Onhan niitä menkkamaisia kipuja ollu vähän väliä, mutta tää kuvotus ku ei edelleenkään oo ku se 10%. Ajatelkaa, jos mua armahdettais, kun oon joutunut niin monta kertaa "turhaan" kärsimään sen ällötyskuvotuksen, että nyt riittäiskin tää 10%:nen :LOL:

Uusis Kiitos 4D-ultravinkeistä :)

Onko se muuten niin, että kaikki sit joukolla rynnätään tonne helmimasuihin, kun tästä alkuhermoilusta päästään?! ;) Eli onko kaikilla la helmikuussa?

Enää kaksi yötä ultraan. Huomenna saa sanoa, että se on huomenna... Kärsivällisyyttä kaikille ultran odottajille ja muuten vaan hermoilijoille!!!

Tuomenmarja + Helmer 7+0

Emppu Mäkään en ekan enkä juuri tokankaan kohdalla osannu pelätä, että vois tulla km tm., mutta nyt tuntuu, et hermoaa kaikesta: oireista ja oireettomuudesta. Toki mulla takana 3 km:a, että niiden jälkeen ei kai voi kovin rennosti näihin suhtautuakaan... Toiv selkäsäryt on helpottanu!

Yhteistyössä