Pino alkuraskauden hermoilijoille

Menen siihen normaaliin niskaturvotus ultraan,koska lääkäri ei epäillyt mitään poikkeavaa.Ekan kerran kävin ultrassa jo viikola 6+4 koska pitää varmistaa,ettei ole kohdunulkopuolinen,koska kerran se jo on koettu.Onneksi hoitui sillä sytostaatti hoidolla.Niin ja viikkoja piti olla 7 mutta lääkäri sanoi,että 6+4 että ei paljoa heitä.Ja se tärkein näkyi jo kerran :heart: .Siksi lääkäri ei laittanut kiireellä mihinkään ja ihmettelen että miksi alkoikaan sillä surkeella vehkeellä mitään kattoon kun ei sitä edes osannut käyttää.Jos sen suurennus toiminnon olisi saanut päälle,niin sykkeen olisi voinut nähdä.Ärsyttää tommoset.En olisi halunnut edes niitä ääniä et kuunnellaan,kun viikkoja vasta 9+4,kun tiesin et jos ei kuulu niin sitten vaivaa koko ajan.
Joo kai sitä jonkun luokan sadisti vissin on kun uudelleen pitää ryhtyä.Saavutus sinänsä jo kun sen viivan siihen testiin onnistuu saamaan,kun tuo raskaaksi tuleminen ei ole mulle mikään helppo juttu.Meillähän ei ehkäisyä ole ollut käytössä tuon ekan jälkeen ja tässä tulos.3 lasta ja 2 niistä clomeilla ja olisiko ollut 2 luomuraskautta jotka menneet kesken ja loput sitten clomeilla.Mies ei enää tähän touhuun aio ryhtyä ja snoinki sit et menkööt sterilisaatioon,koska minä en vielä anna periksi.
Jostämä raskau nyt menee lopppuun asti,niin tämä on sitten viimeinen mulle.Ikäkin alkaa jo tulla vastaan ja onhan noita tuossa jo 3.Yksi vielä tuollainen haastava tapaus adhd/asperger,että hommaa riittää hänessä 3 lapsen edestä.
Tsemppiä kaikille ultraan menijöille.
Siittä ku:sta ,että olen kuullut että jollain ei ole ollut mitään muuta kun normit raskaus oireet ja sitten suoraan sairaalaan kun hirveet kivut tulleet,kun johdin revennyt tai verta alkanut vuotamaan vatsaonteloon.Mulla tiputteli sen vuoksi,koska hormoonitaso oli niin matala.Sikiöä ei edes löytynyt mistään vaan raskausmateriaali oli jossain mistä sitä ei edes löytynyt.Yleensähän ku:ssa voidaan löytää sikiö ja sykekkin nähdä vaikka sikiö olisi jossain munajohtimessa ym.muussa paikassa.Mulla ei edes ollut mitään kipuja eikä mitään ,lievät raskauoireet,mutta ei mulla näissä muissakaan raskauksissa mitään kummosempia oireita oo ollu.
Ja mitä tuttavilta olen kuullut,niin joillain on tuulimunassa ollut voimakkaammat raskausoireet entä normiraskaudessa.

Hei te kokeneemmat, koska tuon np-ultran voi tehda? Mulla on seuraava ultra kahden viikon paasta ja silloin olen 10+5. Voisiko sen tehda jo silloin? Sitten mun piti viela kysya pissakokeessta, johon kaikki Suomessa tuntuvat menevan, mika se on? Missa vaiheessa se otetaan? Taalla Belgiassa gynis (taallahan ei ole neuvoloita vaan kaydaan aina gyniksella) ei ole maininnut siita mitaan. Mietin, etta pitaisikohan pyytaa. Lentis, onko sulle kukaan maininnut tosta kokeesta?

Odotan innolla tamanpaivaisia ultrakuulumisia.

Watrossi

Watrossi ja Nimiko Kiitos tsempeistä! Olen täysin hermoraunio. Kaikki oireet kaikonneet ja epäusko vallannut olemuksen. Pakko nyt vaan mennä siihen ultraan. Aika on klo 13.20.

Zelda Kiitos taas kun jaoit kokemuksiasi. Ymmärrän sua. Yks mun ystävä (joka myös koki km:n) sanoi: "Jos on sydämelleen saanut ison perheen, niin ei sitä sitten mikään muu voi täyttää kuin se iso perhe." Koin että hän OIKEASTI ymmärsi, miksi kaiken tämän jälkeen haluan vauvan. Meillä nimittäin sama juttu. Aluks oli ongelmana ylipäätään saada jotain kohtuun (clomit sit apuna ja myöh ivf). Ja kun se onnistui, niin saatiin uudeksi ongelmaksi, ettei se pysyny siellä (km:t).

Mies taitaa jännittää vielä muakin enemmän tota ultraa. Sanoi, et pelkää, miten mä taas pettymyksestä selviän. Niinpä.

Nyt saan kuitenkin vielä kirjoittaa, että Tuomenmarja + Helmer 7+2

Anteeksi kaikille että mä taas teitä tällä vaivaan mutta....
On tämä nii stressaavaa, huomenna olisi aamulla sevarhaisultra mut pelottaa niin *kirosanoja useita*.. tuhrutteluu ollu viikonlopusta(ko?) asti, ja tänää tuli enemmän. tosin sekin ruskeaa, hituse tummempaa (aiemmin ollu enemmän valkovuodon sekasta) ja jokseenkin sameaa.Vähä nippaa alamahassa.

Kaikki alko seksin harrastamista seuraavana aamuna, vieläkö tää voi johtuu siitä? silloin ei tullu verta eikä mitään.

kärppä: vastaan nyt vaikken lentis/leidi ookkaan :)

Tuolla keskenmeno-ketjussa(?) on keskusteltu tästä ja sieltä löysin linkin yhteen taulukkoon: http://www.takeforum.com/lapsettomuus/viewtopic.php?t=61&mforum=lapsettomuus
Ko. ketjuun oli kirjoitettu myös jokin toinenkin taulukko, jossa arvot olivat vähän erilaiset. Keskustelu löytyy laittamalla hakusanaksi "hcg-arvosta". Siellä näyttää löytyvän kyllä muitakin keskusteluja aiheesta jos hakusanaksi laittaa pelkän hcg:n.

Mä nyt näköjään ryhdyin sitten terrorisoimaan tätä pinoa :ashamed:

Dada: voi kun voisin sanoa jotain järkevää/rohkaisevaa/lohduttavaa, mutta kun itellä ei ole mitään kokemusta. Sanon sitten vain, että anna tulla täällä vaan kaikki stressi ulos, kyllä me "kuunnellaan". Onneksi sulla on jo huomenna toi ultra, jospa sieltä tulis rauhoittavia tuloksia. Koska sulla olikaan neuvola-aika? :hug:

Kun näitä kaikenlaisia kalkulaattoreita nyt tuolla netissä on, niin tässä olis vielä yksi:
http://www.vau.fi/templates/Calculator_Period____65832.aspx
Siinä kerrotaan mm. koska pahoinvointi vähenee ja koska äitiysloma alkaa. Käykääpä kurkkaamassa B)

Moi pitkästä aikaa! Telttailureissulta kotiuduttiin eilen, ja minä tietty suoraa päätä tänne pinoja lukemaan!Reissu meni hyvin, vaikka välillä satoi vettä kuin aisaa... no, pääasia oli, että lapsilla oli hauskaa! Ja jippii, mä oksensin kerran!!! Ou jee! ( No joo, ehkäpä synä oli puuceen kaamea löyhkä, muta mä pistän sen kyllä raskauden piikkiin!)

Tuomenmarjalle ja Lenttikselle paljon tsemppiä ultraan, mua niin jännittää teidän puolesta (nytkin piti oikein herätä aikaisin vaan myötäelämään!). Toivon koko sydämestäni, että kaikki on siellä hyvin, ja saatte alkaa nauttimaan raskaudesta ilman suria huolia.

Kärppis, mä olen löytänyt hieman erilaisia viiterajoja netistä , ootas kun mä käyn niiitä kaivelemassa. Mutta siis tuossahan on tärkeintä se, että arvot tuplaantuu noin 48 tunnissa, eli yhdestä arvosta on paha sanoa mitään. Muistaakseni rv 5 viite oli 18-7340, ja mulla eka arvo oli vain 365. Mä olin aivan paniiklissa, kun se oli niin alhainen. (edellisessa raskaudessa kuukausi aiemmin arvo oli 247, ja se päättyi keskenmenoon). Nyt arvo kuitenkin nousi hienosti neljässä päivässä (toinen arvo oli 2052). Tämän jälkeen multa ei olekaan arvoja otettu.

Minäpä lähden heti kaivelemaan "arkistoja"... hetkinen

Katsoppas tätä pinoa, jonka silloin hermostuksissani aloitin. Koitin äsken laitaa linkin, mutta se olikin ihan väärä...

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1082467

Leidi. rv 6+0 - 7+1 tai jotain... pitääkin alkaa vähän arvioimaan tarkemmin.

:heart:

Nyt tulee omaa napaa :ashamed:

Kiitos teille ajatuksista ja tsempistä (myös ultran aikana :heart: )!
Oon ollu niin hermo eilisillasta lähtien ja tänään lääkärin odotushuoneessa jännitti aivan sikana!!! Ajatelkaa: ne vähäisetkin oireet vaan hävis eilen illalla ja olin niiiiin paniikissa.

Mies pääsi mukaan ultraan, kun saatiin ex tempore aamupäivällä yks luottoystävä poikien kanssa. Mies tais jännittää vielä muakin enemmän.

Lääkäri ultrasi ja sanoi, että täällä on raskaus!!! Ja sit vasta uskaltauduin nostamaan päätäni ja katsomaan ruutua. Ja siellähän se pikkuisen Helmerin sydän sykki :heart: :heart: :heart:

Sama gyne on "hoitanut" mua viime raskauden aikana ja oli silloin aivan ihana. Pääsin aina hulluna vuotaessani hänen vastaanotolleen sairaalaan. Nytkin alkoi heti harmitella, että jää viiden viikon lomalle eikä voi ottaa mua välillä ultraan, olisi kuulemma sen muuten tehnyt. Onko ihana ihminen?! Meni koko lääkärikin aivan "onnesta" sekaisin, puhui vaan yllätyksestä ja ihmeestä (sehän tämä meidän kohdalla todella on). Sanoi kuitenkin, että valitettavasti hän joutuu myös sanomaan, että km-riski on korkea sinne rv 12 asti, mut nyt pitäis saada kaikkea muuta ajateltavaa. Onneks on sentään kesäloma!

Kohdussa kaikki oli kuulemma oikein hyvin (näillä viikoilla): istukka oli siisti eikä mitään ylimääräistä näkynyt (viimeksihän oli se hematoma). Ainut mikä vähän jäi vaivaamaan, oli sikiön koko. Ultran mukaan 6+4, oviksen mukaan 7+0 ja kk:n mukaan 7+2. Luulenpa, että neuvolan mukaan elellään ton 7+2 mukaan ja ultralla sitten muutetaan. Uskon, että päiviä kuitenkin ainakin pari vähemmän (kuten ultrakin osoitti). Lääkäri ei pitäny asiaa kummallisena. Mitähän mä nyt tässä rupeen käyttämään??? Käytänkö tota kiekon/kk:n mukaista kunnes neuvolan ultran yhteydessä muuttuu? Mitä mieltä ootte?

Sori tää omanapailu, nyt on vaan niin nämä tuntemukset pinnassa.

Tuomenmarja + Helmer 7+2?

Tuomenmarja Olen täällä vähän väliä käynyt kuikuilemassa, että milloin kuullaan teidän ultrasta... ONNEKSI OLKOON!!! Ihanaa kuulla, että kaikki hyvin =) :flower: Nyt rauhassa kasvattelemaan masua :) Ja minä noudattaisin tuota 7+2 kunnes toisin määrätään :)

Kärppis Meillä ovis ollut ilmeisesti samana päivänä :) Kävin yhestä raskauskiekosta lukemassa, että meidän vauvojen sydän on alkanut tänään sykkimään!! :heart: Huippua!

Uusis 5+4

Hienoa uutisia :flower: Tiedatko miksi laakari varoitti sinua korkeasta km-riskista? Vaikka sulla on ollut keskenmenoja niin sulla on myos onnistuneita raskauksia! Hyvilla mielilla tasta jatketaan eteenpain, vai mita?

Karppis, kiitos pissatiedoista ;)

Watrossi

VOI IHANAAAAAAAAAA, Tuomenmarja!!! Kyllä se oli varmasti suuri, SUURI helpotus!!! Kyllä muakin niin jännitti, etten ole edes koneen ääreltä päässyt pois...
Nyt sitten odotellaan Lenttiksen kuulumisia...

Mä olen tässä koittanut laskeskella raskausviikkojani... se ei millään voi olla vielä 7+1, koskapa tuo siis lasketaan km alkamisesta, ja silloin hcg oli vielä yli 900, eli eihän siitä voi uutta kiertoa laskea alkavaksi. Jos kierto olisi siirtynyt viikolla eteenpäin, niin nyt olisi sitten rv 6+1... voi ei, näkyköhän huomisessa ultrassa edes mitään?

Tuo sairaalan ultrakone (+ ehkä se teknikkokin - täällä ultrauksen tekee joku "technician" joka siten ottaa kuvat, ja laittaa ne eteenpäin radiologin katsottavaksi) on aivan onneton, keskenmenossa rv 5+4 ne ei nähneet yhtään mitään, mutta seuraavana päivänä gynen pikku-ultrassa näkyi ruskuaispussi ihan hyvin (oli tulossa ulos).

Tuomenmarja - ihanaa, huolet hälvenneet ja ultra takana!
Löysitkö Watrossi jo tietoa niistä np-ultrista? HUSissa ainakin suositus että viikoilla 10-12 ja samalla voidaan tehdä ultra + verikoe, joista sit lasketaan tää viitearvo.
Jonniina mainitsi päänsäryn - täällä kärsitään samasta ja tänään neuvolassa kun otettiin hemoglobiini selvisi että se oli vaan 111, joten sekin voi aiheuttaa päänsärkyä.
Alexandra ja Dada - tuhruttelevat kohtalontoverit! Melkein jo huokasin, että tää kahden viikon putki lakkais, mutta tänään taas tuhruttelut jatkuu. Hitto tuo syö hermoja...
Lentis - sulla ainakin tänään ultra, toivottavasti hyviä uutisia?

Tuomenmarja paljon onnea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hug:
Meikku sullakin tuhrua? hitto tää kyl tosiaan syö hermoja...varsinki ku tulee enempi ku aiemmin ja nippaa masusta :eek:

hittolaine..peukut itel pystys et se kirppu pysyy matkassa mukana.

Dada - kyllä :) jo kolmatta viikkoa mennään tällä set upilla. Hermot vaihtelevasti pinnassa. Voishan tää hieman helpompaa olla, mutta koitetaan kestää. Seuraava ultra 3 viikon päästä että sinne nyt koitan sinnitellä. Ja toivoa ettei tuhrut pahene...

Tuomenmarja Onnea!!! :flower: ihanaa!

Meikku Mulla voi johtua tuo päänsärky kahvin puutteesta, ei tee mieli juoda, mutta kun ei juo, niin päätä särkee.. Mutta tänään olen miettinyt kyllä noita veriarvoja sillä mulla on todella huono olo. Tarkoitan nyt sellaista voimatonta, väsynyttä oloa (lisäksi vähän etomista). Tuntuu että ei jaksa olla pystyssä puhumattakaan että tekis jotain. Pitäis varmaan yrittää huomenna työterveyteen jos ne ottais verikokeet.. ei tää nimittän vissiin mikään raskausoire ole.

t. Jonniina 6+4

Onnittelut Tuomenmarjalle hienoista ultrauutisista! :heart:

Sitten omaa napaa - taas :ashamed:
Itsellä on mieli maassa edelleen. Vuoto on jatkunut ja eilisen illan aikana se muuttui runsaammaksi ja nyt se ei ole enää ruskeeta vaan ihan tummanpunasta. Pakko käyttää sidettä koko ajan... :( Soitin äsken Kättärin päivystykseen kysyäkseni neuvoa, mutta siellä neuvottiin odottamaan huomiseen. Ja jos tuntuu ettei pysty odottaa, niin sitten soitto Naistenklinikalle.

Oon vaan niin peloissani :(

Ja haluaisin jo tietää, onko kaikki ok. Huomennahan mulla on se varhaisultra... Itkettää jo ajatuskin siitä, että jos saa kuulla huonoja uutisia :'(

Jonniina mullakin on sama juttu kahvin kanssa, jos en juo tulee pää kipeäksi ja jos juon niin sitten tulee paha olo. Ja sitten vielä tuosta väsymyksestä, jota itsellänikin on ollut jo ennen plussaamista. Vaikka olisin nukkunut kunnon yöunet, niin päivän aikana voisin mieluusti ottaa vaikka kahdet päikkärit. Olo on ollut väsynyt ja voimaton. Oon pistänyt sen raskauden piikkiin, ja mulle neuvolantätikin sano, että kyllä se on raskausoire.

Alexandra85 7+3

Kiitos kaikille kun ootte ollu mukana mun päivässä! Tuntuu, ettei tällaista pinoa voi ollakaan, jossa kaikki jaetaan, puretaan ja toinen toistaan tuetaan :heart:

Ootte te kyllä ihan liikuttavia, kun kahvilassakin tarkasteltu tilannetta. No, samallalailla elän myös teidän muiden mukana. Kunpa Lentoemo kirjoittelis pian kuulumisia!

Watrossi Ehkä se gyne vaan halus mainita siitä km-riskistä siks, että pysyis jalat kuitenkin jotenkin maassa. Olihan tää iso ihme hänellekin, kun on tätä mun tilannetta (toivoa ja epätoivoa) seurannut. Toisaalta sanoi, että ajatukset pitäis saada käännettyä pois km:sta, etten ala sillä stressaamaan. Yritän nyt parhaani mukaan olla stressaamatta. Ja kunnes toisin todistetaan: niin ainakin niin kauan olen raskaana =)

Sympatiatsempit vuotojen kanssa hermoileville :hug: Tiedän mitä se on. Onneksi ainakin joku teistä pääsee just ultraan. Voimia! Yrittäkää levätä mahdollisimman paljon. Se on ainut asia, joka voi auttaa.

Ja päänsärkyläiset! Siihen kerhoon mäkin kuulun. Viimeks eilen illalla oli törkeä päänsärky. En vaan tiedä mistä johtuu. Kahvia en juo. Teetä kyllä ja nyt oon ollu lähes täysin ilman, tosin ei se oo ennekään aiheuttanu "vierotusoireita". Voi johtua mun niskoista. Veriarvot mulla on aina huonot, mut vielä en oo käyny neuvolassa eli en niitä tiedä.

Toi gyne ei muuten pitäny vitamiineja tärkeänä (paitsi ennen raskautta). Sen sijaan korosti, että kannattaa välttää vihanneksia, kun niihin on lisätty kaikenlaista?! Ootteko syöny porkkanoita? Mä söin viime raskaudessa tosi paljon, siis pestyinä ja kuorittuina, mutta raakana. Oisko luomuporkkanat sit turvallisia? Tai turvallisempia?

Watrossi Vielä noista pissaasioista. Lisäksi, että joka kerta neuvolassa annetaan näyte, niin ainakin raskauden alkuvaiheessa viedään meilläpäin labraan "kunnon" näyte, josta kai katotaan jotain tarkempaa, ainaki noin virtsatietulehdusjutut ja oliko muuta? Neuvolakäynneillä sit just niinku Kärppis sanoi; valkuainen?, sokeri? Kerran ku olin edellisiltana syöny suklaalevyn, niin neuvolas näytti kahta plussaa... Jouduin syyniin ja opin, ettei kannata herkutella makealla ENNEN neuvolakäyntiä :ashamed: Jatkossa ei enää plussatuloksia tullu...

Yhteistyössä