Pino alkuraskauden hermoilijoille

Joo, oon tainnu jo muutaman kerran sanoa, et koittakaa sit kestää, ku valitan kuvotuksesta... Toistaiseks valitan vielä sen puutteesta. Niin, onhan mulla tää "outo" olo eli 10%:nen kuvotus. Pelkään et se tarkottaa tuulimunaa tai jotain. Mulla ultra ke klo 13.20. Olispa ollu heti aamusta, niin olis säästyny alkupäivän jännitykseltä, mutta onpahan edes tolloin.

Kimallus Kärvistelly olen ultraa odottaen nyt 3vkoa, silti tuntuu, että se on ed kaukana, vaikka vaan kolme yötä. Tsemppiä sulle odotukseen!

Tänään Helmer rv 6+6 :heart: (oletan et on pari pv nuorempi, mut eletään nyt kiekon mukaan)

Mulla ollut tän päivän aikana välillä sellasta menkkamaista kipua. Mutta eikös sullakin Tuomenmarja, sellaista ole ollut, eli voi kuulua raskauteen? on tää jännää aikaa kun koko ajan kuulostelee kroppaansa.. Pelkää ja toivoo.. :heart:

Ah, vihdoin minäkin ehdin nettiin ja suuntana tietty tämä pino!
Täällä hermoiltu tuhrujen kanssa. Mieli parempi nyt kun takana on perjantainen ultra, jossa kaikki ok. Suosittelen kyllä kaikille, jos alkaa kovastikin stressata ja huolettaa, niin lääkärikeskukseen ultraan, Kelan korvauksen jälkeen maksoin alle 70e ja jäi hyvä mieli. Oli ihana lääkärikin! Sanoi että saat matkustaa (ensi viikolla lomalle Italiaan) ja tota tuhruttelu ja ruskeaa vuotoa voi olla, mutta koska kaveri on kasvanut hyvin ja vastaa viikkoja (8+4) ja syke näkyy, niin homma kunnossa (toistaiseksi, lisäsin minä perään) :)

Eli Dada - älä huoli ruskeasta! ja muuten mullakin loppui alussa oireet, se oli joku 6+1 kun oli sellainen aamu että ajattelin etten pysy pystyssä ja yrjöön just heti. Seuraava päivänä ei enää mitään ja sit alkoi tätä tuhrua ja vuotoa tulee. Nyt taas kuvotusolot mukana kuvioissa, mutten ole oksentanut, on vaan hieman ällö ja vetämätön olo.

Watrossi - toi on jännä että lääkäri määräsi 2 viikon saikulle, mutta se taisi olla verta eikä ruskeaa mitä susta vuosi..? Mulle ei ole koko tän parin viikon tuhru/vuoto stressin aikana kukaan sanonut että lepää, mutta sitä olen tehnyt paljon ja uskon, että se on auttanut. Musta tuntuu että sekin on auttanut että olen maannut vain selällään, en edes kyljellään, viimesen viikon aikana.

Lentis - syke näkyi mulla 6+3 eli peukut pystyyn että säkin bongaat tämän tykytyksen kuvaruudulla keskiviikkona :) Mulla on muuten kauhee jano kanssa koko ajan ja sitä myöten tietty vessassa saa rampata, öisin yleensä klo 3.00 aikaan ja sit klo 5.00 aikaan. Rupes ihan hymyilyttää, että jos mulla täällä Suomessa (+15 tai jotain) janottaa näin, niin mitäs ihmettä se tulee oleen siellä Italiassa...taitaa olla kovat helteet? Oletko muuten missäpäin Italiaa?

Ja vielä jäi mieleen Sunnuntaityttö - mulla oli kanssa haamuplussa ja olin hieman epäileväinen. Klinikalla totesivat, että se on yhtä hyvä plussa kun mikä tahansa. Verikoe oli heti seuraavana päivänä (koska kyseessä ivf ja yksityinen niin tsekkaavat heti) ja siinä tuloksena oli tosi vahva hcg arvo. En sitten tiedä, miksi virtsatesti aamulla kuitenkin oli niin hailukka. Eli koita jaksaa odotella muutama viikko, rv. 6-7 ja sitten vaikka varhaisultraan jos asia painaa.

Ihanaa alkavaa viikkoa koko poppoolle!

Sadee80 Jep menkkamaisia kipuja tulee ja menee. Näköjään muillakin. Niitä oli mulla aiemmissa raskauksissa vielä myöhemmässäkin vaiheessa. Silloin ne säikäytti aikalailla, ku ei ollu sen alun jälkeen ollu. Mut kaikki oli silloinkin kunnossa. KM:issa mulla ainakin selvästi kovemmat kivut.

Meikku, asun Rooman seudulla, ja täällä on ihan HIRVITTÄVÄ helle. Vaikka en olisi pakkolevossa, niin viihtyisin sisällä joka tapauksessa, koska täällä on todella kuuma. Sellainen ahdistavan kostea helle. :eek: Sinnittelen päivisin ilman ilmastointia, koska haluan sentään hiukan raitista ilmaa, mutta ei varmaan pitäisi, ilmastointi vaan täysillä koko päivän, että kestää.

Sähän olet menossa Garda-järvelle, toivottavasti siellä on hiukan viileämpää kuin täällä Keski-Italiassa.

Mä juon tosi paljon, on koko ajan jano. Veden lisäksi juon gatoradea, huomasin viime kesänä, että jos joutuu vähänkin liikkumaan/hikoilemaan näin kuumalla, tuo gatorade kannattaa. Sitä juomme aina myös kun käymme Floridassa, jossa on myös hirveä, kostea kuumuus.

Lisäksi suosittelen juomaan sellaista hiukan kuplivaa vettä nimeltä Uliveto, koska siinä on aika paljon natriumia, eli se pysyy aika hyvin kropassa. Siis kyllä minä ihan lähdevettäkin juon, mutta lähdevedessä on se huono puoli, että siinä ei ole suoloja, ja näin kuumalla tuo hikoilu poistaa suoloja sen verran, että pieni suolatankkaus just Gatoraden tai "suolaisen" veden muodossa on paikallaan.

Joo, onhan tää hiukka jännää, kun oikein toivomalla toivoo, että olis huono olo, ja väsyttäis ja särkis ja olis sitä ja tätä =). Mulla ei edelleenkään oireita. Nyyh. Mut tein aamulla 3. raskaustestin ja siinä viiva tuli lähes heti kyllä näkyviin. Ei se edelleenkään yhtä vahva ole kuin kontrolliviiva, mutta vahvempi kuin aiemmin. Se hiukan kuitenkin helpotti oloa.

Ja Meikun sanoin, koitan jaksaa vielä sinnitellä. =) Varasin kylläkin jo varhaisultran 10.7. Varasin ajan netin kautta Femedaan ekalle vapaalle gynelle. (oma on lomalla). Ottaahan ne varmasti sen ultran jos sinne menen vai pitääkö mun soittaa sinne perään ja varmistaa?

Mutta on tosta mun ihanasta miehestänikin ollu paljon apua tän hermoilun kanssa! Päivällä valittelin, kun maha on ihan turvonnut ja sanoin et mul on varmaan ilmaa mahassa. Se tokas siihen, et "No eihän se vauva nyt pieremällä ulos tule, että anna mennä vaan!" :LOL: Sama mies kertoi "lukeneensa" jostain, että raskauskilot pysyy kurissa, kun harrastaa paljon seksiä. Hyvä yritys :LOL:
Mutta huomenna me lähetään saareen mökille ja ollaan siellä ens viikko. Toivottavasti on sen verran puuhaa, ettei tartte turhia ajatella=)
Tsemppiä, voimia ja kärsivällisyyttä kaikille! Odotan innolla, kun pääsen lukemaan viestejä ens vkl kun tullaan mökiltä. Teillä monella on silloin jo ultrat takana! Kade =)

Mä oon syöny kuumennuksen jälkeen ruuassa, mutten tiedä virallista kantaa. Eikös Lenttis (?) puhunu siitä 70asteen lämpötilasta ainakin kasvisten suhteen?!

Ihanaa Sunnis kun pääset lomailemaan. Siellä toivottavasti saat rentoutua myös näiden kuvioiden osalta B) Pianhan se sunkin ultra koittaa :heart: Hienoa että plussa vahvistunut. Kyllä se nyt sitä raskautta on!

Meikulle myös hyvää lomaa! Hienoa että ultrassa kaikki hyvin. Sen mukaan nautiskellen ;) elelet! :heart:

Mun taytyy olla raskaana kun suosiolla nain hirvittavan aikaisin heraan, normaalisti aukasen vasenta silmaa tuskaisesti puoli kasin tienoilla ;) Taalla kello on siis kuusi aamulla.

Tuomenmarja, sillon kun mulla oli tuulimuna niin raskausoireita oli ihan kiitettavasti, kaikki klassiset kuvotuksesta vasymykseen. Ala siis huolehdi oireettomuudesta ja sahan olet viela niin alussakin. Mulla alkoi kunnolla kuvotus ja rintojen kipeytyminen vasta oikeastaan eilen! Jostain luin, etta raskausoireet ovat tyypillisesti pahimmillaan 8-12 viikoilla ja sekin vain noin puolilla naisista.

Lentis, sulla on kuitenkin ollut noita vatsakipuja jo sen verran kauan, etta jos jotain olisi pielessa niin kylla ne vuodot olisivat tulleet jo kuvioon mukaan. Hieno homma, etta sulla on ultra jo keskiviikkona, pystyt sen jalkeen relaamaan jo jonkun verran. Toivottavasti paaset lahtemaan Suomeen, ma olen ajatellut menna elokuun ekaksi viikoksi.

Meikku - upeita ultrakuulumisia, tasta sun on nyt hyva jatkaa ja nauttia Italian lomastasi! Mun vuoto oli vahaista, ruokalusikallinen sellasta hailakan punasta ja se on loppunut, hus hus pysykin poissa pahaanen :kieh: Taalla Belgiassa ollaan samoilla linjoilla kuin Italiassa eli raskauksia seurataan tosi tarkasti. Kaikilta seurataan hcg-, progesteroniarvoja yms ja saikkua annetaan aika helposti jos vaan jotain tulee. En nyt tieda onko tamakaan hyvasta, yleensa ma tykkaan Suomen "no nonsense" ja "jalat maassa" tyylista, mutta maassa maan tavalla.

Mulla eka saikkupaiva, mitahan tekis. Olen ajatellut ottaa pari duunipuhelua ja vastailla sahkoposteihin, kai se nyt on tarpeeksi kevytta.

Meilla on janna viikko edessa, Tuomenmarjalla ja Lentiksella on ultra. Peukut pystyy :)

Watrossi

Heips :wave:

Mä tulen varovasti, vain toisen jalan yhdellä varpaalla tänne puolelle :whistle: . Eilen aamulla testiin tuli hailakka haamuviiva, siksipä niin varovasti tänne kurkkaan. Mä olen jo jonkin aikaa lukenut teidän juttuja ja tää pino tuntuu olevan kuin tehty mulle. Mä olen pahimman luokan alkuraskauden stressaaja :LOL: .

Esittelenpä itseäni, mä olen vielä hetken 28-vuotias. Esikoinen löytyy, pojalla on ikää 1 v 9 kk. Toinen siis tulossa. Tämä tärppäsi meillä jo toisesta kierrosta (kuten esikoinenkin) ja oli vähän yllätys, kun ajoitukset eivät menneet ihan nappiin oviksen kanssa. Meillä siis oli supersimpat liikkeellä ja toive onkin suuri, että vaavi on yhtä sitkeä ja pysyy kyydissä loppuun saakka. muoks ja lisään, että on meidän perheessä toinenkin mies eli 30-vuotta on sillä mittarissa :D.

Katsoin laskurista ja mulla olis nyt vasta rv 4+1 menossa, joten tosi alussa ollaan. Oireita on kyllä ollut jo mahd. kiinnittymisestä saakka. Epäilen, että juhannuksen tunsin kiinnittymisen, sillä heräsin n. 5 aikaan aamulla tosi kovaan vatsa- ja selkäkipuun ja pahoinvointi oli jotain järkyttävää. Panadolilla vaiensin kivut eikä ne tulleetkaan enää takaisin. Siitä lähtien mulla on ollut ajoittaisin menkkamaisia alavatsa- ja alaselkäkipuja, päänsärkyä, jano ja NÄLKÄ. Finnit tupsahti naamaan ja hiukan oon ollut äkäinen. Uusimpina on järkyttävä itkeskely, eli herkistyn helposti (tää mulla herätti esikoisesta raskausepälyt). Erikoisin "oire" mikä mulla on nyt ollut, oli se kun vesisateessa hiukseni kastuivat ja kuivuessaan alkoivat taipua kiharaan. Tästä aloin epäillä, että nyt on raskaushormonista kyse. Esikoisesta mulla muuttui tikkusuorat hiukset raskauden ajaksi kauniin kiharoiksi.

Eli mä kuuluun siihen ryhmään, jotka oireilee paljon, mutta eivät saa testiin kun haaleita viivoja. Esikoisesta sain vain haaleita viivoja mutta en testannut enää sen jälkeen, kun menkat oli 5 päivää myöhässä. Tällä kertaa aion olla testien suurkuluttaja ja haluan nähdä sen tumman viivan :D .

Enpä tarinoi enempää. Kiitos vaan kovasti tämän pinon olemassaolosta, tää on parasta lääkettä hermoiluun :flower: !

Iines

Heippa kaikille!

En viikonloppuna käynyt koneella ja nyt on mennyt tovi lukiessa kaikki viestit.

Lauantaina ei ollut oireen oiretta.. ei yhtään kuvotusta, ei väsymystä, ei mitään.. No johan siinä nyt huolestuu, kun tähän asti on niin kovasti kuvottanut. No, en juonut la kahvia ja ajattelin, että jospa se onkin ollut syynä kuvotukseen. Sen jälkeen en ole kahviin koskenut ja ei ole kuvottanutkaan. Eilen oli iltapäivällä kyllä hetken vähän huono olo ja kauhea väsymyskohtaus, mutta muuten ei oireen oiretta, ei tänäänkään. Tietysti tämäkin sopii minulle, mutta arveluttaa tietysti silti, että miten ne oireet nyt vaan loppuu!!!! :eek:

Esikoista odottaessa minulla tuli verta rv 10. Pyyhittäessä paperiin jäi ihan kirkasta vuotoa, mutta neuvolasta sanottiin, että jos ei housuihin asti vuoda, niin ei hätää. Ja ei siinä sitten hätää ollutkaan, mutta pelästytti se silti ihan kauheasti.

Mutta nyt taas töihin, vielä 2 viikkoa ennen kesälomaa...

No juu, leidit ovat olleet tosiaan ahkeria viikonlopun aikana: monta sivua kivaa luettavaa. Ja töissä tietty aamusta netti ei pelittänyt - vieroitusoireita :eek:

Oireista tai niiden puutteesta: lauantaina vai olisko ollut jo perjantaina rinnat kipeytyivät (jes!) niin, että kävelykin teki tuskaa. Kävin lauantaina kosmetologilla kasvohoidossa ja otin puheeksi naaman "kukkimisen", etenkin otsaan on tullut sellasta "röpelöä". Kosmetologi sitten kysäisi mahdanko olla raskaana enkä sit oikein voinut kieltääkään =) Sanoi itse huomanneensa omista siskoistaan aikanaan raskaudet juuri tuon otsan kukkimisen johdosta. Mulla tosin iho muutenkin rasvainen ja nuoruudessa olen joutunut syömään sen seitsemät lääkekuurit sen vuoksi. Pillereillä tilanne helpotti, mutta heti kun jätin ne pois niin johan villiintyi! Että se siitä raskauden aikana hehkumisesta :LOL:

Taidanpa olla tällainen "hiljaa hyvä tulee" näiden raskausoireiden suhteen eli niitä ilmaantunee pikku hiljaa. Teidän muidenkin oireettomien juttuja lukiessa tulee kuitenkin vahvistettua uskoa, että raskaus se on oireetonkin raskaus.

Niin ja tervetuloa kaikille uusille!

torstaina aika varhaisultraan rv.6+4.. vähä jännittää näkyyks siel mitää. enemmän kuitenki jännittää kun kävin ko. lääkärin nettisivul ja mul ei ollu mun aika uä:iin perehtyneelle vaan tavis lääkäri joka perehtyny myös gynekologiaan....kokemuksia? hmmm osaakohan se tai tekeeköhän se sen ultran ollenkaa... äää :D :LOL: mä oon jo iha naurettava mut.. Kukaan käyny remedix:issä??

Tervetuloa Iines Hissukseen me muutkin täällä (muka) ollaan, mahtavaa että on tämä kanava purkaa näitä tuntemuksiaan :heart:

Mulla ei siis edelleenkään sitä perus ällökuvotusta, joka on AINA alkanu rv 6! Tänään rv 7+0 eikä vaan kuulu... Sen sijaan on tää 10%:nen ällötys, lähinnä näläntunteesta johtuva. Kaks yötä ultraan, sinne asti on epäuskoineen selvittävä.

Kärppis Mulla on supistuksetkin ollu aina selkävoittoiset ja menkkakivutkin vatsan lisäksi selässä. Siks mietin, että olisko nää selkäjutut rask.oireita. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten pohdin, et josko sen vuoksi tuntisin näitä juttuja selkävoittoisesti?! Tietääkö joku enemmän tosta taaksepäin kallistuneesta kohdusta? On kai aika yleinen, mutten oo koskaan saanu lääkäriltä selostekoa asiasta. PASin yhteydessä lääkärillä oli vähän vaikeuksia saada alkio kohtuun ja kommentoi silloin taaksepäin kallistuneesta...

Mäkin oon kuullu, että tytöistä pahempi pahoinvointi. Viime raskaus (IVF) oli aiempiin raskauksiin verrattuna pahin kuvotus, jouduin oksentamaankin. Olen siinä käsityksessä, että kyseessä oli tyttö. Mut mikä tää sit on, kun oireet on toistaiseksi lievemmät ku poikien raskauksissa?! :eek:

Toivotaan Kärppis, että saat neuvolasta vastinetta. Mäkin olin viime to puhelin kädessä ja numero valittuna soittamassa neuvolaan, ku niin hermostutti kaikki tuntemukset, mut viime hetkellä laitoin puhelimen pois. Ajattelin, ettei ne kuitenkaan tee mitään tässä vaiheessa. Ajattelin soittaa sit ultran jälkeen. Eli menee torstaille, koska ultra-aika on vasta iltapäivällä ja neuvolan soittoaika joskus aamu/keskipäivällä. Tosin siellä on to aina lääkärineuvola, joten voi olla, etten saa silloinkaan ketään kiinni. Ja varmasti muuten on joku sijainen, ku loma-aikaa eletään...

Dada Voithan vielä soittaa sinne lääkärikeskukseen ja kysyä asiaa. Mulla ihan tavallinen gyne ja tiedän, et gynen huoneessa on (Mehiläisessä) ultra, joten oletan, että ultraa, kun sitä pyydän. Oon käyny samalla gynellä aikaisemminkin ja tietää mun taustat (km:t ja lapsettomuuskuviot hoitoineen).

tuomenmarja sillo ku soitin sinne niin nimenomaan kysyin aikaa varhaisultraan joten kai se noin menee... kaikki muut lääkärit jotka paikal oli varattui ja muut kesälomalla..
heh jostaki pitää huolehtii :headwall: hmm.. jännittää iha tosi kovasti :D

Tuomenmarja jospa tuo ällötyskuvotuksen puuttuminen ennustaakin tyttöä... ;) mulla oli pojasta melkein läpi vuorokauden huonoa oloa, tytöstä ei taas juurikaan mitään =)

sukupuolesta... mun sisko kun alkoi odottaa tyttöä, sen takapuoli levistyi ennenkuin vatsa alkoi kasvaa. Eikä levistyminen johtunut syömisestä, kun hän oksensi ensimmäiset 20 viikkoo :) sama homma mulla, levistymistä tapahtui tytöstä ja kropan palautuminen hitaampaa kuin pojasta. Yhdelle mun kaverille taas pukkas naama täyteen finnejä alkuraskaudesta ja ennustin heti että tyttö tulee (ja tulikin!). Kahdesta pojasta hänelle ei ollut käynyt näin.

Mä ennustan nyt itselleni toista tyttöä. "Vauvatehtailut" ajoittuivat niin, että tyttösiittiöt olivat vahvoilla. Ja nyt oon taas siis tälläinen plösähtänyt/levistynyt kuten tyttöraskaudesta ennenkin. Pojasta ei näin käynyt. Jänskätään... =) Varhaisultraan en oo menossa. Niskapoimu-ultran ja keskiraskauden ultran lisäksi menen about 28rvkolla kuten edellisissäkin raskauksissa. Tällä kertaa ajattelin mennä 4D-ultraan, koska siitäkään ei jää maksettavaksi kuin 130e :)

Kappas, huomasitteko, ajatukset vaihteeksi turvallisesti edempänä raskautta :p Tällä hetkellä on itseasiassa rauhallisempi ja luottavaisempi olo raskauden suhteen. No onhan noita viikkojakin kertynyt jo huimat 5+2 :LOL: Soitin tänään neuvolaankin... :)

Oottepas te ahkeria kirjoittajia, ihanaa :) .

Tyttö/poika-olosta: Esikoisesta mä olin varma, että tyttö tulee, kunnes rakenneultrassa ultraaja sanoi, että 100% varmasti poika. Ja poikahan se oli. Mulla ei ollut kauheasti pahoinvointia, oikeeastaan mä olin varmaan parhaimmillani koko raskauden ajan. Masukin oli vaan edessä ja vei läskejä muualta kropasta pois. Nyt ei mitään ennakkofiilistä mutta eiköhän se tästä.

Pakko vielä kertoa kaverin tapaus. Hänellä oli eka ja toka raskaus aivan erilaiset. Ekassa ei juuri mitään oireita ja tokassa pahoinvoinnit, närästykset, rintojen turvotus yms. Jopa vatsan muoto oli erilainen. Ekassa edessä, tokassa levisi jo melkein selästä. Ja molemmat on poikia. Eli ei noista oireista ja vatsan mallista oikein pysty arvailemaan. Kivaahan se silti on :D .

Mä oon ihan neuroottinen veskissä kävijä :ashamed: . Käyn veskissä vaikka ei olis niin hätäkään. Se siis tarkoittaa, että hyppään puolen tunnin välein, koska tunnin välein on hätä. Ja syy miksi, mä käyn tarkistamassa ettei vaan ole pöksyissä mitään punaista :ashamed: . Neuroottista tosiaan.

Tervetuloa uudet :flower:

nimiko Kohtalotoveri täällä, mulla kukkii naama kans ihan urakalla. Ja sama muutenkin, pillereillä naama pysyi finnittömänä, mutta nyt... voi aargh ;) Mutta.. kestän ihan minkälaiset paiseet tahansa jos vain vauva pysyy kyydissä loppuun asti!

Mulla on vähän samanlaista "pahoinvointia" kuin Tuomenmarjalla, sellaista epämääräistä.. Voisin kuvailla sitä nälän, närästyksen ja pienen etomisen sekoitukseksi :D eli ei ota selvää.. Mulla se alkaa aina aamupäivällä ja eilen tuntui että se kesti koko päivän nukkumaanmenoon saakka. Lisäksi eilen oli tosi voimaton olo, tuntui aamulla ettei jaksa pystyssä olla, ihan kuin ois ollu krapula!!

Mutta tää on tosiaan jännä viikko! Tosi monella on varhaisultra :) Itsekin odotan perjantaita kuin kuuta nousevaa.

Hyvä idea Kärpältä laittaa raskausviikot viestin perään, eli esimerkkiä noudattaen..

t. Jonniina 6+2

Kärppis Hyvä ehdotus, eipä sitä muuten näin omaan napaan tuijotellessa toisten viikot jää mieleen :ashamed: Mä olisin ehkä piinannu varhaisultraa vielä rv 8 (nyt meen rv 7+2), mutta kun lähetään reissuun just rv 8+0, niin mielenrauhan takia se täytyy olla hoidettu ennen sitä. Sit jos vaikka olis tm tm., niin ehtis kai senkin hoitaa ennen reissua :(

Itse en pysty arvaamaan noita sukupuolijuttuja, tosi vaikeeta. Vaikea vaan uskoa, että tyttö tulis, ku kaks poikaa on. Sama linja varmaan jatkunut ;) No, sukupuoli ei ole meille se pääasia, kun vaan nyt sen vauvan :heart: sais monen vuoden odotuksen jälkeen =)

Iines Veskissä olen minäkin laukannut ja hysteerisenä aina tuijotellut, onko jotain ylimäärästä vuotanut. Ei onneksi ole, ehkä olen nyt hieman rauhottunutkin. Mut heti jos alkaa menkkatuntemukset, alkaa se laukkaaminenkin. 3 km:a kokeneena pelko aina väliin pääsee valtaamaan :'(

Uusioäippä Mä haaveilin tosta 4D-ultrasta jo toista odottaessani. Sanoin miehelleni, et jos ei enää sit lapsia saadakaan, mut miehen mielestä se olis ollu ihan turhaa... Etenki ku meilläpäin ei olis ollu mahdollista, vaan olis pitäny ensin matkustaa suurempaan kaupunkiin ja sit vielä maksaa se ultra. Nyt en haluais antaa periksi, vaan haluaisin siihen ultraan tällä kertaa. Tätä vauvaa on toivottu niin kauan, enkä tiedä onnistuuko enää koskaan tän jälkeen, siinä kun se meidän perusongelma onkin :( Missä sä ajattelit käydä? Millä viikoilla se olis parasta tehdä?

Dada Varmasti se ultrakuvio menee hyvin, kun oot kerran aikaa varatessa asian ilmoittanu =)

Yhteistyössä