Pino alkuraskauden hermoilijoille

tiny, onnittelut potkun tuntemisesta. se on ihana fiilis. nam, joulutorttuja. ja oikein mukavia pikkujouluja. :heart:

Mulla nivusia vihloo ja särkee jatkuvasti. välillä öisin herään siihen että vatsaakin särkee. johtuu huonosta asennosta. toivottavasti vihlonnat ei pahene tai miten sitä sitten enää loppu ajasta kävelee... :p

me vietetään lauantaina perinteisesti meijän oman perheen pikkujouluja: koristellaan koti joululla, tehdään pipareita ja ehkä torttujakin. syödään jouluruokaa, juodaan glögiä. kuunnellaan joululauluja ja tonttu käy tuomassa jokaiselle lahjan.. :heart:

sadee80 27+4 :heart:
 
mahtuuko yksi vielä mukaan?? Mieheni kanssa oltiin ekassa IVF/ICSI hoidossa ja 1.PAS onnistui ja nyt on viikkoja kasassa 4+5. Ultra aika on 15.12. ja tosissaan jännään että onkohan siellä kaikki hyvin. Oireita on ollut aika vähän eli huippausta, etomista ja tietenkin tuota menkkajuilimista ollut. Eilen sitten säikähdin oikein kunnolla kun yhdynnän jälkeen tuli pari tippaa verta ja parin tunnin ajan tuli rusehtavaa tuhrua ja sitten loppui kuin seinään ja eikä ollut koko aikana mitään kipuja. Eli oisko kenelläkään tietoa että onko nyt toivo kokonaan menetetty. Soitin kyllä päivystykseen ja kysyin asiasta ja sanoivat vain että jos tulee kipuja ja jos vuoto yltyy niin sitten heti päivystykseen. En ole koko yönä pystynyt nukkumaan :(
 
Heipäti hei! B)

Äp tuli sitten silloin viime viikolla (joku päivä.. :D ). Taisi olla seuraavana siitä, kun manasin, ettei tule. Heti auttoi manaaminen.. :xmas:

Muuten tänne ei edelleenkään mitään uutta. Papu potkii mojovasti ja äitinsä on aloittanut yövalvomisen. Herään keskellä yötä enkä saa enää nukuttua. Jee... valmiiksi siis väsynyt, kun synnytys koittaa.

Hankinnat alkaa olla valmiita, joskaan en ole vielä uskaltanut laittaa tuota huonetta kokonaan. Aikakin on tietty yks syy, mutta ehtiihän tässä vielä. Pinnis on koottu ja jopa vaippoja ostin tänään paketin kaupasta. :D Ei muuta kuin odotellaan..

Tervetuloa uusille. Vuodoista kärsiville: ne on peestä (kirjaimellisesti :saint: ), mutta eivät läheskään aina vaarallisia. Kimallus ja minä siitä pari elävää esimerkkiä, molemmat vuotaneet tämän raskauden aikana. Mutta valitettavasti niistä ei voi koskaan sanoa etukäteen, kumpaa oli, joten peukut pystyssä harmittoman puolesta. :) Sekstailun jälkeen tosin on ihan tavallista, että saattaapi vähän vuodella, joten tässä tapauksessa ainakin voi olla ihan harmitonta.

Sellaisia. Tahtoo pikkuset päikkärit. Muljunmuljun on onneksi näköjään kääntynyt tänään taas raivotarjontaan, eilinen (ja taisi olla itse asiassa koko viikonloppu) meni taas perätilassa ja poikittain. Ei tämä vielä pysy paikoillaan. :D

T. Kärppä ja papuvauveli 27+2
 
Kärppänä heinälatoon Toivottavasti papunen hieman rauhottuisi
ainakin öisin, että saisit nukuttua.

outiko En mäkään meinannut uskoo ennen kun massu kasvoi niin että
pakkohan siellä on olla vauva :heart: ja ekassa ultrassa asia tuli tosiaankin konkreettiseksi, oli ihanaa nähdä ihmisalku omin silmin. :D
 
tervetuloa uusille :flower:

Kiva kun sait vihdoin pakettisi, kärppis. :heart:

Itsellä ei mitään uutta. nivusia särkee ja vihloo ja luin että johtuu löysästä lantiosta, kiva... :/ Varsinkin välillä iltaisin tosi pahana, ei pääse kävelee kuin pienin varovaisin askelin. varsinkin siivouspäivinä jne vaivaa. närästys vaivaa nyt kanssa päivittäin. Ihanaa kyllä tuntea pikkuinen, hikka on pienellä päivittäin. montakin kertaa. :heart: Sänky pitäisi koota pipanalle. kaivaa se esiin tuolta vintistä.

Olohuoneen laitto on meillä vieläkin kesken, jospa jouluksi sen saisi valmiiksi. Sitten vielä tarkoituksena järjestää poikien huone sekä yläkerran makkari. ei tässä tekemisen puutetta pääse tulee ennen pipanan syntymää... ;)

sadee80+pipana 28+3 :heart:
 
Heippa kaikille!

Kirjoittelin tähän pinoon kesällä, mutta sain keskenmenon elokuussa. :'( Sen aikaiset tutut ovatkin jo pitkällä raskaudessa, vähän raskasta miettiä, että itsekin olisin jo noin pitkällä..

Mutta eilen tein plussatestin, voi kun nyt menisi tällä kertaa kaikki hyvin! :)

Sini, rv 4+1
 
Hienoa Sini, onnittelut plussasta ja parempaa onnea tällä kertaa! :flower: Tervetuloa myös muille uusille hermoilijoille (enpä taida kehdata laittaa alkuraskauden hermoilijoille... :whistle: )

Mulla oli eilen eka virallinen lääkärineuvola ja kaikki oli ihan ok. Paitsi se sf-mitta edelleen laahaa, kasvanut kyllä on kolmessa viikossa, mutta alakäyrän alapuolella menee. Lekuri sitä kait vähän mietti. Mä en kuitenkaan (vielä ) ole huolissani kun siellä 4d:ssä koko vastas viikkoja, ja lekurikin sanoi et ok. Sitäpaitsi esikoisessakin se oli koko ajan alakäyrällä, ei tosin näin alakäyrällä. Seuraillaan siis.

Täälläkin nukkuminen on paikoitellen hankalaa. Nukkumaan mennessä on mukamas ihan poikki, mut sänkyyn menee pötköttämään niin mollotan silmät auki ja mietin et mitä täs nyt pitäis tehdä... |O

Joo, mun täytyy nyt mennä aamukaffelle. Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti! :flower:

kimallus 27+6
 
Hei kaikille, olen uusi täällä! :)

Eilen plussasin. Viikkoja joko 4 tai 6 (en tiedä oliko vuoto välissä menkat vai jotain muuta).
Ja jostain syystä oon ihan paniikissa. Pelottaa että ei tää kestä. Ei ole aikaisempia km:iä takana, yritystä 4 kk jonka aikana menkat muuttuneet hyvin epämääräisiksi ja epäsäännöllisiksi. Plussaa en kuitenkaan ole aikaisemmin saanut.
Olo aika surkea nyt vaikka haluaisin iloita. Pelottaa vaan.. :(
 
Irmeli09
Täällä myös uusi,

Hei OnSiisKevät, täällä tavataan.

Minä sain ensimmäisen haamun maanantaina ja tänään oli sitten vahvistunut viiva niin että ihan oikeaksi plussaksi sitä voi kutsua. Täällä myös jännittää aika kovasti kun tuntuu siltä, että voiko tämäkin raskaus mennä ongelmitta kun kaksi raskautta on jo takana ilman takaiskuja. Hyvällä ystävällä oli alkuraskauden keskenmeno tuossa viime vappuna ja olimme juuri silloin heillä kyläilemässä. Lisäksi he olivat silloin yrittäneet lasta jo kolmatta vuotta joten keskenmeno tuntui erityisen pahalta. Olemme taas menossa kyläilemään heille tulevana viikonloppuna enkä voi olla tuntematta jonkinasteista huonoa omaatuntoa siitä, että olen raskaana kolmatta kertaa eikä heille suoda sitä pikkukakkosta millään. Lisäksi tuntuu, että miten tämä minun raskaus voisi tästä jatkua kun heillekään sitä ei suotu. Tämä raskaus ei varmastikaan myöskään pysy piilossa koska en aio alkoholijuomiin koskea ja se jos mikä aiheuttaa epäilystä. Olen ajatellut että ilmoittaisimme uutisen jo nyt heille etukäteen puhelimitse niin että he voivat sitä rauhassa sulatella keskenään ennen meidän ilmaantumista paikalle. Onko kenelläkään ajatuksia siitä kuinka tällainen uutinen olisi parasta ilmoittaa sellaisille ystäville joille tuota plussauutista ei kuukaudesta tai vuodesta toiseen ole suotu.
 
Heip Irmeli :)

On kyllä vaikea tuo, että lähipiirissä on lapsettomuuden kanssa kamppailevia :/ Voi hitsi, en osaa nyt sanoa mitään. Varmasti hyvä idea kertoa ajoissa ja rauhassa. Sanoa, että ymmärtää kyllä että teidän on ehkä vaikea iloita tästä täysillä ja se on ihan ok.

Koko ajan sellaisia kuukautismaisia tuntemuksia mahassa ja olen ihan vainoharhainen. Huoh... mies sanoo ettei pidä ajatella koko asiaa, siihenhän se pitäisi pyrkiä.
Tekisi mieli jollenkin kertoa ja jutella asiasta. Voi olla että kerron siskolleni.

 
Irmeli09
OnSiisKevät: Minulla ei ole tullut mitään oireita kahdesta edellisestä raskaudesta ennen viikkoja 6-8. Silloinkin tuli etovaa oloa iltaisin muutaman viikon ajan. Varsinainen pahoinvointi ei ole ollut lähellä koskaan. Tässä raskaudessa on tuota etovaa oloa ollut aikaisemmin, mutta ei minun nytkään ole tehnyt mieli vessaan mennä oksentamaan missään vaiheessa. Raskaudet ovat kaikilla niin erilaisia, että ei tarvitse mitenkään huolestua jos esim. pahoinvointia ei ilmesty laisinkaan. Toivottavasti ei sinulle ikinä ilmestykään vaan saan ihanan helpon raskauden jossa vain voi sädehtiä ja voida energisesti :saint: .
 
Kop, kop :wave: Tein tänä aamuna selvän postitiivisen testin ja vihdoin alan uskoa asiaan. Toissapäivänä tuli kaksi plussaa, yksi haamu ja yksi nega. Viikoista en osaa sanoa, kun vasta pillerit lopetin ja yksiäkään luomumenkkoja ei ole vielä tullut. Kp28 on tänään ja selvä plussa pärähti tauluun, joten ilmeisesti n.vko 4 ollaan nyt menossa. Milloinkahan uskaltaisi iloita kunnolla :heart: Oletteko muuten milloin tilanneet ajan neuvolaan? Ja oletteko käyneet verikokeissa vai luottaneet ihan apteekin testiin?
 

Yhteistyössä