Pino alkuraskauden hermoilijoille

Tervetuloa uusille :heart:

tiny, joo ei tota hb:tä joka kerta mitata. ei oo mullakaan mitattu aikasemmissa raskauksissa. nyt on taidettu tähän asti mitata joka kerta kun mulla saattanut olla edellisen käynnin välillä aina reilu kuukausi aikaa. nyt kun näinkin pitkällä ja käynnit tiivistyy niin luulen että multakaan ei mitata enää joka kerta.

Eilen kaivoin pinnasängyn vintistä esiin. Se on vielä osissa mutta tässä joku päivä laitellaan se jo kasaan. Samalla vintin penkomisella otin esiin jo turvaistuimen, sitterin, vauvalelut jne.. Ihanaa.. Jotenkin välillä tulee sellanen pysähtyminen että ihan oikeesti tässä odotellaan pikkuista ja se ihan oikeesti on tulossa meille. Siis kun päivät ja viikot menee vauhdilla poikien kanssa touhutessa ja nyt tätä remppaa tehdessä että ei sitä oikein meinaa aina tajuta. :heart: :heart: :heart:

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille. :heart:

sadee80+pipana 28+6 :heart:
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!

sadee80 no mullahan on ollut n. kolmen viikon
välein neuvola, ehkäpä siksi ei nyt sitten mitattukkaan Hemoglobiinia
ja olihan se viimeksikin ihan hyvä eli 126.

Meillä on jo sängyt ja hoitopöydät kasattuna aikoja sitten, hih!
...tai no hoitopöytään pitää vielä laittaa lisäosa kiinni, nyt on
siis vain lipastona. Pääsispä pian laittaa muutenkin huone
kuntoon...kova ois hinku sitä laitella... :heart:
saisivat nyt nuo miehet (mies& appiukko)varaston
pian valmiiksi että saisin lasten huoneen tyhjäksi roinista.
Vaikka ehtiihän sitä sitten äippä lomalla...
oon vaan niin malttamaton :D

TinyAngel & Pikku Pirpana 19+3
 
Hei, saanhan liittyä mukaan joukkoon?

Elämäni ensimmäisen plussan testasin tuossa omien synttäreitteni jälkeen viime viikon torstaina. On ollut pakko kyllä testata usempi testi, niin suurelta ihmeeltä se kaksi viivaa testissä tuntuu. Lisäksi olen käynyt veritestissä, joka oli selkeä +.

Tämän päivän oiresaldo on seuraavanlainen
- uupumus, kokoajan pitäisi saada nukkua päikkäreitä
- rinnat turvoksissa ja hirmu arat
- ruokahaluttomuus, ainostaan happamat raikkaat hedelmät kuten aplarit maistuvat
- janottaa armottomasti, aplarimehua ja vadelmamarjakeittoa on kitattu jo litra tolkulla
- selvästi lisääntynyt valkovuoto (onko teillä muilla?)
- hajuaisti selvästi herkistynyt
- kahvi ei enää maistu, olen siirtynyt suosiolla teenjuojiin

Aikamoinen lista, mutta silti epäilen kokoajan voiko tämä todellakin olla totta?? Meillä yritystä ja lapsettomuushoitoja takana nimittäin yli 4 vuotta. Lukuisia negatestejä takana ja nyt tämä. Ei ymmärrä.

Tekisi mieli pomppia riemusta ja kailottaa kaikille, mutta pelko keskenmenosta ja siitä, että tämä onni loppuu lyhyeen jarruttaa. Ehkä ekan varhaisultran (18.12. julkisella, koska olemme lapsettomuushoidoissa) ja neuvolan (23.12.) jälkeen uskaltaa jo riemuitakin.

Toisaalta mitä hemmettiä sitä tässä jo etukäteen odottaa sitä pahinta. Olen sentään ensimmäistä kertaa elämässäni raskaana. Pitäisikö yrittää nauttia tästä vaikka vain päivä kerrallaan. Ainakin tiedän nyt, että voin ylipäätään tulla raskaaksi. =)

Sekavien ajatusten siivittämänä oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille hermoilukavereille.

Tikru + pikkutikru 5+3
 
Tervetuloa Tikru70 Ollaankin molemmat melkeimpä samoilla viikoilla menossa :)

Eilen oli työporukan illanistujaiset ja kukaan ei ( ihme kyllä) ihmetellyt mun alkoholitonta linjaa sen ihmeemmin. Sanoin että oon lääkekuurilla enkä siksi voi juoda. On se kyllä kumma, kun Suomen kulttuuri on sellanen, että pitää kauheesti selitellä, jos ei juo.
No joulun jälkeen helpottaa tilanne, kun voi avoimesti kertoa asiasta. Jouluna aiomme kertoa vanhemmille ja sukulaisille, ennen sitä täytyy olla hys hys :)

Hei kertokaas..mitä ootte mieltä kahvin juonnista? Mieheni on sitä mieltä että pitäs ihan kokonaan lopettaa, mutta mulla ei kyllä aamu lähde käyntiin ilman aamukahvia.

Mukavaa itsenäisyyspäivää!

outiko 5+4
 
Outiko, Minä ajattelin juoda kahvia niin kauan kuin vaan maistuu. Mulla on tosin taipumus saada kofeiinitärinöitä liiasta kahvista (ihan jo 3-4 kuppia päivässä voi saada sen aikaan) ja siksi pyrin pysymään kohtuudessa , eli juon vaan 1-2 pakollista kuppia.

Onkos nyt jotain muuta mitä pitää ymmärtää olla syömättä/juomatta?

Tein juri hedelmöityslaskurin, 4+3 tai 4+5 taitaa olla täällä viikkoja :) Pianhan se selviää kun neuvolaan pääsee. Mitä luulette, ultraako ne selvittääkseen viikot, vai kuinka?
 
Minäkin olen nyt yrittänyt vähentää kahvia siten, että joisin vaan sen n. 2 kuppia päivässä. Tiukkaa kyllä meinaa tehdä, kun on niin tottunut esim. töissä siihen, että on se kahvikuppi siinä työpyödällä.

Mä en kyllä kauheesti tiedä noista ns. kielletyistä ruoka-aineista, mutta varmaan sitten viimestään ekan neuvolakäynnin jälkeen (16.12) olen viisaampi.
 
outiko Mä olin ennen raskautta varsinainen kahvin kittaaja joi ainakin sen 4-5 kuppiä päivässä ja jos oltiin kylässä tai meillä vieraita niin tuli juotua paljon paljon enemmän...
mulle tuli ihan automaattinen kahvin juonnin lopetus ,
alkoi olemaan niin kehno olo rv 6+ ettei yksinkertaisesti kahvi maistunut ollenkaan.
Ja sen jälkeenkään ei oo enää samaan tahtiin kahvi maistunut. joskus rv11+ aloitin taas juomaan kahvia
nykyään juon sen 1-3 kuppia päivässä.

TinyAngel & Pikku Pirpana 19+6
 
tervetuloa tikru70! :heart:

Kärppis, ihanaa, pikkuprinsessa tulossa. :heart:

Mulla närästys vaivaa iltaisin. Nukkumaan mennessä on aina pahimmillaan eikä meinaa unta saada kun niin närästää.. :/ Tänä aamuna heräsin nuhaseen oloon. Toivottavasti ei tästä kovin pahene. :snotty: Ensi viikon tiistaina pääsee taas neuvolaan. :heart:

sadee80 29+4 :heart:
 
Vilmav tässä pinossa on (ennenkin ollut) varsin sallittua, jos ei jopa kannustettavaa käydä ultrassa. Eikä vain kerran, vaan kaksi, kolme, neljä, viisi... :whistle: Hei oisko mulla jo enkat: laskettiin juuri ukon kanssa, että paapuskasta on olemassa ultrakuvia 8:lta eri kerralta ja ultrattu on pari kertaa muuallakin (neuvolassa jos ei ole kuulunut sydänääniä jostain syystä dopplerilla). B) Ja juu, kohta alkaa vasta 30. rv, vielä 29:llä mennään. =)

(.) Kävin tänään verikokeissa. Pitää tarkistaa maksa-arvot, mulla on ilmaantunut epämiellyttävää kutinaa vähän sinne sun tänne. :( Raskaushepatoosi se nyt tästä enää puuttuisi... :$ Toisaalta ihokin kuivuu nyt jotenkin extrahelposti, joten toivottavasti on vain siitä.

T. Kärppä ja paputyttö 28+5
 
Tervetuloa taasen kaikille uusille hermoilijoille! Toivotaan että kaikkien taival ei tuu olemaan niin hermoja hivelevä, mitä itse on joutunut sietämään. :kieh: Nyt onneks muutamia viikkoja on ollut ihan siedettävä olo kaikin puolin ja sikiösikkurakin on alkanut ihan kunnolla möyrimään (jo on aikakin!). Mutta onhan tässä vielä 11 viikkoa kestettävää...

Kärppikselle onnittelut typystä. Toiset ne tietää miten tyttöjä tehdään... :whistle: Voisit antaa vinkkejä mulle ensi kertaa varten!

Toivottavasti sulla on väärä hälytys ton raskaushepatoosin suhteen!! Ootkos muuten kertaakaan vielä raskausmyrkytystä epäillyt? Se lienee seuraavaksi vuorossa. :D

vilmav Varhaisultraa suosittelen kyllä, jos on yhtään hermoilevaa tyyppiä. Siellä kun on käynyt ja todetaan kaiken olevan kunnossa saa mielenrauhan. Paitsi tällainen hermoilija kuin mä saa mielenrauhan vain puoleksi päiväksi :xmas:

Tällä kertaa ei muuta. Kivaa viikonloppua kaikille! Meillä vietetään esikoisen 1-v. synttäreitä (part 1) huomenna! :flower:

kimallus 29+1
 
Kimallus: Näyttäisi siltä, että oli väärä hälytys hepatoosin suhteen. Kutisen jostain muusta syystä.. :xmas: Maksa-arvot oli ok (reilusti alle raja-arvon), sappiarvoja en ole vielä saanut, mutta terkka sanoi, et jos niissä ois jotain häikkää, ois pitäny olla noissa maksajutuissakin. :) Mä en ole vielä keksinyt pelätä raskausmyrkytystä, ehtiihän tässä. :D

Hitsi vie, kun ei koskaan ole hyvä. B) Ensin papuska liikkui vähän liikaakin (siis no mulle ei, koska mun ei tarttennu miettiä, miksei se liiku) ja nyt sit on joku univaihe menossa. Hirmusen pitkiä unijaksoja ja tuntuu, ettei hän lähde ollenkaan liikkeelle, jos minä en mene makoilemaan. Sit kyllä lähtee alta parin minuutin ja se liikelaskennan 10 liikettä/ h tulee täyteen n. 10-20 minsassa. Mutta tälleen kun istun, on vain semmoista vaimeaa matosen liikettä tai joku pieni ehkä potkuksi tunnistettava siellä täällä (taitaa kyllä tällä hetkellä olla muutenkin selkä eteenpäin eli potkut menee tuonne taakse). Ja jos kävelen, hänestä ei kuulu mitään. Lisäksi oon huomannu, et usein, vaikka ois just jylläämässä, mutta alan jutella miehen kanssa, hän hiljenee ihan täysin. :xmas:

Äh. Pitääkö mun nyt alkaa ottaa ressiä noista liikkeistä..

Tyttöjen tekemisestä mä en tiiä mitään, kun kerran olin faktojen lomassa ihan varma, että tämä on poika. :D Meidän kohdalla tyttöjä näköjään tehdään juuri silleen kuin joka paikassa sanotaan, että noin tulee poitsuja. :LOL: Tosin on pienenpieni mahdollisuus, että tämä simppa olis mennyt munasolua vahtaamaan jo aiemmin viikolla ja tietty sillä tavalla se ois voinu löytää perille enne poikasiittiöitä.. :whistle:

T. Kärppä ja papuska 29+2
 
Tänään oli rakenne ultra ja kaikki oli oikein hyvin. :heart:
Pirpana istuskeli perätilassa, toivon mukaan hoksaa kääntyä
raivotarjontaa jossain vaiheessa.Sukupuolta ei kysytty joten pysyypi
salaisuutena syntymään asti.



TinyAngel & Pikku Pirpana 20+4
 
Kärppis Täällä taas tehdään poikia sillä tavalla kuin tyttöjä tehdään. Miedän poikasimpat ovat ilmeisesti vikkelyyden lisäksi myös vähintään yhtä sitkeitä kuin tyttösimpat... :whistle:

Tiny Onnittelut ihanista ultrauutisista ja valloittava kuva! :D
 
tiny, onnittelut ultrakuulumisista! :heart:

Mulla oli viime viikolla neuvola. Kaikki on ok. :heart: Nyt vaan aloin syömään kaksi rautatablettia yhden sijaan kun ei ollut hb noussut yhtään. Nyt sitten käynkin neuvolassa jo kahden viikon välein. :heart:

Kannoin torstaina tavaroita ja sain alavatsani siitä tosi kipeäksi. En meinannut päästä torstaina kävelemään. illalla supistelikin, ei ne kovin kipeitä ollu mutta oli sellasta pientä särkyä ja vihlontaa. perjantaina kipu jatkui kävellessä, ei siis tunnu istuessa tai maatessa. Soitin neuvolaan ja käski lepäillä. Tänään jo paljon parempi, toivottavasti menee kokonaan ohi.

sadee80+pipana 30+6 :heart:
 
kiitos kaikille ultra onnitteluista! :heart:
Minulle kuuluu oikein hyvää muuten mutta, hieman on alkanut
väsyttämään, tulee nukuttua päikkäreitä tai sitten menen jo 20.00
yö unille. Tänään valvonkin yllättävän myöhään, mutta taitaa johtua
siitä kun eilen menin siinä 19.00 tienoilla yö unille ja heräsin
seuravana "aamuna"vasta 10.00 :eek: että tuli sitten vähän nukuttua...
n. 15h unet!!! huh! huh!

sade: toivottavasti kivut menee ohitse. Nyt pitää muistaa ettei enää
kantele painavia tavaroita. oikein leppoisaa ja rauhallista joulua!!
:heart: :heart: :heart:


TinyAngel & Pikku Pirpana 21+2
 
Jaaha. Tänään oli taas neuvola. Se hiivatin sf-mitta laahaa edelleen, mutta jatkaa kasvuaan omalla käyrällään. Nyt oli pakko vertailla esikoisen nla-korttiin ja näyttäis menevän vähän alle esikoisen käyrän. :/ Neuvolatäti (eri kuin ed. kerralla) kyseli koosta ultrissa ja nehän on ihan vastanneet viikkoja ja homma oli sen mielestä sitten ok. Ihan pikkuriikkisen mua silti mietityttää, mutta en kai mä kunnolla ala hermoilemaan?! :ashamed: Onneksi neuvolakäyntejä on nyt kahden viikon välein.

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE HERMOILIJOILLE!! :xmas: Joulu olkoon hermoiluvapaata... ehkä meidän sinttikin on vain kunnon jouluillallista vailla! :LOL:

kimallus 30+4
 
huomenna ois tarkoitus mennä katselemaan vaunuja.
On ehkäpä liian aikaista..moni sanois, mutta tahtoo
ostaa ne jo ajoissa... :D ja ollaan jo käyty
pari kertaa niitä katselemassa jo eikä oo kivoja
löytynyt...ei siis uskalla jättää viime tippaa...:)

Tiistaina ois neuvola hieman jänskättää että paino
on noussut hurjasti! on tullut syötyä joka päivä
suklaata ja muuta hyvää. ja liikunta on ollut aivan mitätöntä...
nooo tiistaina sitten näkeepi... :eek: :D


TinyAngel & Pikku Pirpana 22+3
 
Heipat tännekin. B)

Mä palstailen nykyisin vähän miten sattuu ja tainnut siirtyä enemmän tuonne Km-ketjuun. Mutta aina välillä pitää käydä täälläkin kurkkaamassa. :D

Tinylle piti sanomani, että ei ole ollenkaan aikaista. Me ostettiinkin vaunut itse asiassa jo joskus rv 19... :whistle: (ja joo ei tosiaankaan pitänyt, mut silloin oli hyvä ale :D ).

Tuntuipa hurjalta huomata, että maaliskuisissakin oli joku jo syntynyt.... Papukin voisi jo periaatteessa syntyä (ja ei sitten mene saamaan mitään hulluja päähänpistoja tuosta. Hän on hyvä ja pysyy kohdussa vielä vaan :saint: ).

T. Kärppä ja papuska 31+1
 
Kärppänä heinälatoon no saa nähdä löydänkös mieleisiä vaunuja
ja kohtuu hinnalla. :D :heart: Toivottavasti papuska pysyttelee
massussa ainakin sen 7 viikkoa, on sitten varmasti valmis maailmaan :heart:
mitkäs vaunut te ostitte?
 

Yhteistyössä