Pino alkuraskauden hermoilijoille

Niinpä niin. Täytyy taas tulla toteamaan, että ennakkokauhuista huolimatta sikiöllä oli kaikki hyvin! =) Oltiin siis tänään siinä 4D-ultrassa.

Lapsivettä oli normaali määrä ja aivan liian pieni sf-mitta selittyi sillä, että sikkurasikiö oli painanut päänsä niin syvälle tuonne alakertaan, häpyluun alle, niin eipä se kuuppa pääse sitä koko komeudessaan tuohon mittaan mukaan! :D 40 minsaa ultrasi (normi 20 sijaan!) kun yritti niin saada sikkuran liikkeelle kuopasta, jotta ois saanut kunnon kasvokuvaa, vaan tahtonut pieni luopua asennostaan. Ettei olis ihan vielä lähtökuoppiin asettunut?! Kuulemma sekin on mahdollista, joskin harvinaista. Pääasia että pysyy sisuksissa vielä 14-15 viikkoa.

Sikkura painoi nyt 790g ja painoarvioksi tuli 3,5 kilon pötkylä. Ja saatiin vahvistus, että nakki siellä jalkovälissä roikkuupi. :LOL:

(ainakin hetken) huojentunut kimallus 25+1
 
hei taas pitkästä aikaa tähän pinoon :wave:
taitaa olla hermoilu vähemmällä kun ei ol täällä tultu käytyä =)
kissansilmälle tervetuloa joukkoon :heart:
tiny angel. kyllä ne taitaa olla vauvan liikkeitä mitkä tunnet surinana :heart: :heart:
eipä mene kauaa kun tunnet jo kunnon potkuja ja varsinkin jos istukka on takana.
minulla se on nyt takana ja tuntuu ettei toukka ole lainkaan aloillaan. potkii ihan jatkuvasti.
yöllä on pari kertaa ollut sellainen olo että nyt ois aika hetkeks rauhoittua.
reissun jälkeinen tokso näyte vai mikä nyt ol niin tuli annettua perjantaina ja viikon päästä saa kuulla vastauksen. toivotaan ettei iskenyt pöpö reissulla.
nyt välillä olen tuntenut alavatsassa pieniä kipuja aivan kuin kuukautis kipuja ja luulempa että olisivat jonkunlaisia supistuksia. niitä kun herkemmin tulee mitä enemmän on synnytyksiä takana.
noh ulos toukka ei vielä ole tulossa kun on muutaman kerran tullut tarkistettua isojen kramppien takia =)
olo on muuten todella hyvä paitsi päästä heittää jatkuvasti ihan istuvaltteenkin. verenpaineessa tein pohjat 102/54 eli ei ihme että heittää :snotty: ei auta vaikka salmiakkia söis.....
se siitä omasta navasta. nyt sohvalle loikoilee :D
niin ja kimallukselle onnea tulevasta prinssistä :heart:

cadillac ja toukka 24+4
 
Minä voisin liittyä mukaan hermoilemaan!
Meillä on heinäkuun 20-22pvä la. Isänpäivänä tehty testi näytti plussaa.
Ja nyt siis hermoillaan ja panikoidaan ihan tosissaan. Mulla kolme perättäistä km:a takana ja mulla on ajatuksena, että todellakaan tätäkään ei syliin saada :ashamed: .Joo pitäis ajatella positiivisesti, mutta siihen en ihan aina pysty :/ .
Nyt koko ajan tutkin kroppaani, oireita ja oireiden puuttumista. Onneksi ensi viikolla on aika klinikalle (olemme siis käyneet lapsettomuusklinikalla) ja pääsee puhumaan peloistaan.
Ja jonkun viikon päästä mennään ultraan. Ensi viikolla en vielä ultraa halua, koska siellä ei välttis näy mitään, niin en halua stressata.
 
cadillac kyllä mäkin luulisin niiden surinoiden olevan vauveli, mutta en voi olla ihan varma koska en ole enää niitä tuntenut.Ehkäpä ne kohta alkaa voimistumaan kun vauveli kasvaa hieman. :heart:
Toivottavasti tokso näyte on ok ja saat verenpaineenkin kohdilleen :heart:
 
Huu kun pelottaa. Mulla on tänään kuudennen viikon viimeinen päivä meneillään, neuvolaan olisi meno torstaina. Eka "oikea" raskaus on kyseessä, oletan kuitenkin, että mulla oli aivan alkuvaiheen keskenmeno kesällä. Senhän ei kuulemma pitäisi vaikuttaa tähän uuteen yritykseen, mutta silti hermostuttaa. Paljon.

Oikeastaan joka päivä on nipistellyt alavatsaa, ihan kuin mooniskipuja, mutta vaan hiukan normaalia alempana. Välillä taas tuntuu nippailevan munasarjoistakin, vähän molemmin puolin. Kai tämä voi olla kohdun kasvun merkkiä, mutta kun eilen ilmestyi muutama tippa vuotoakin... Väriä oli kyllä kovin vähän ja tummaa, ihan kuin silloin, kun menkat on just loppumassa. Tänään väriä on hiukkasen enemmän, mutta ei tätä menkoiksi voisi siltikään luulla.

Mutta kun.. Tosin välillä tuntuu, että jos tämä menee kesken, syy on luultavasti siinä, että stressaan niin kamalasti. Mies tietää raskaudesta, ja terveydenhoitaja, muille ei ole kerrottu. Ei sitten tarvitse lohdutella kuin itseään, jos jokin menee pieleen. Ultra on joskus "ennen joulua", kuinka ihmeessä maltan sinne asti! :/

Hitsit, kun osais ennustaa, ei sekään oo kivaa, jos vaikka tästä ihan oikea vauva vielä tulisikin, mutta muistot raskausajalta olisi lista siitä, mistä kaikesta tässä ehtii vielä huolestuakaan. :ashamed:

Voi lainatkaa nyt mulle vähän tervettä maalaisjärkeä, hulluksihan tässä tulee :headwall: :headwall:

T:apsi


(muoks: MIKSI tuo koira haistelee mun mahaa koko ajan? Se ei nuuski edes mistään sopimattomista paikoista, painaa vaan kuononsa tuohon vatsaa vasten ja haistelee.)
 
apsi hyvin siellä massussa kaikki on. ja aika menee tosi nopeesti. Pian huomat olevan ultrassa.
Vaikka myönnän että kyllä tuo aika minustakin tuntui ikuisuudelta, vaikka nyt jälkeen päin ajattelen oho! menipäs aika nopeesti. :heart: Keksi itsellesi jotain kivaa tekemistä niin saat ajatuksen ainakin hetkeksi pois massusta. Rentoudu ja hemmottele itseäsi :heart: =)
...taitaa koira vaistoa että massussa on pienen pieni ihminen =)
 
Tervetuloa uusille, toivottavasti kaikki menee hienosti loppuun asti. :heart:

Mä oon taas tänään pessyt vauvapyykkiä, poikien vanhoja vaatteita ja äitiyspakkauksessa tulleita. :heart: ihania pikkuisia vaatteita. Kyllä sitä on jotenkin herkällä mielellä. laittelin niitä vaatteita kuivumaan ja meinasi kyyneleet tulla onnesta.. :heart:

me aloitettiin viime viikolla olohuoneen remppa. vaihdetaan tapetit. Samalla kyllä menee ikivanhat rullaverhot uusiksi. vielä on homma kesken, tehdään pikkuhiljaa ilman stressiä. ;) Kiva kun saa "uuden" olkkarin. =)
 
Piti tulla nopsasti kurkkaa kimalluksen ultrakuulumiset ja mitäs mä sanoin. B) Kaikki kunnossa nakkia myöten. :D Hitsi kun alkaa kohta "harmittaa", kun ei tiedetä paapuskan sukupuolta varmaksi. Mutta ei sitten millään viittis vain tuon sukupuolen takia mennä siihen 4d-ultraan. :snotty:

Mymmyryylle ja apsille db ja kyllä se varmasti onnistuu tällä kerralla. :) Pitää vain uskoa niin. (joo myönnän, että oma uskokin on ollut välillä kateissa. Mutta papu on silti mahassa =) )

Sadeelle
onnea uudesta olkkarista. :D

Meillä ei tähän hätään mitään sen ihmeempää. Juilii tuota alapiätä taas hiukan, mut siihen oon jo tottunut. Tätä tämä on ollu useamman kuukauden.. B) Enpä olisi uskonu oman lantioni tietäen, et tartteen vielä näin paljon kasvukipuja tuntea.

Huh hah hei hauskaa sunnuntaita kaikille muillekin! :D Tämmöinen pikakäynti taas tällä erää..

:whistle:

T. Kärppä ja potkumestari 25+1
 
sadee80 kyllä minäkin niin odotan koska pääsen hakemaan äitiyspakkauksen kotiin.
Onnea uudistuneesta olkkarista. Kiva saada välillä jotain uutta. Munkin tekis mieli niin laittaa tuota vauvan huonetta nätimmäksi, mutta pitää malttaa vielä odottaa jonkin aikaa että saadaan varasto kuntoon...
 
minä voin pitkästä aikaa oikeastaan todella mainiosti. Eilen messujen
jälkeen kyllä olin aika poikki ja nukahdinkin seiskan pintaan sohvalle.
Perjantaina ostin ensimmäisen pikkuisen vaatteenkin. tämä oli
jotenkin niin söpö että oli pakko ostaa. :D :heart:

[/URL]


TinyAngel & Pikku Pirpana 16+3
 
Kärppis Mä luulen että nyt ton ultran jälkeen sain pidemmäksi aikaa mielenrauhan. Tai no, katsotaan nyt. :D Mä en mennyt 4D:hen s-puolen takia, vaan nyt todellakin olin kiinnostunut noista rakenteellisista jutuista ja nyt on jotenkin huojentunut olo, kun on mustaa valkoisella, että kaikki on ok, lapsiveden määrää myöten. ;) Tosin eihän tuokaan ultra mitään tervettä lasta takaa...

Tiny Söpön bodyn olet löytänyt! :heart:

kimallus 25+4
 
Eilen kärsitty kamalasta päänsärystä. Heti töiden jälkeen otin panadolin ja menin sohvalle nukkumaan eli 17.00-21.30 tuli nukuttua sohvalla.Sänkyyn menin nukkumaan 22.30 Eli milteinpä koko päivä/ilta meni nukkumiseen.Tänään onneksi hyvä ja pirteä olo.
Tiistaina ja tänään töissä olen tuntenut Pirpanan liikkeitä. Nyt olen kyllä aika varma että se tosiaankin on pikkuinen vauveli joka minua kutittelee. =) :heart: :heart:

kimallus Mukava kuulla että nyt voit hetken nauttia raskaudesta hermoilematta.
On se hyvä että nykyään on noita 4D ultria ja muita niin saa tietää onko lapsella kaikki hyvin.
Kiitos body kehuista :D



TinyAngel & Pikku Pirpana 16+6 :heart:
 
tiny, ihanaa kun tunnet jo selkeesti pikkuisen. :heart:

Pipana on taas selkeesti kasvanut, liikkeet tuntuu ihan eri tavalla. Nyt tuntuu liikkeet tosi selkeesti. välillä tuntuu että pieni peppu puskee mahasta "läpi" ja muutkin liikkeet tuntuu tosi vahvana. Välillä taas tuntuu että pikkuinen kutittelee sormillaan (tai jollain) ihan tuolla alavatsassa. :heart:

Viime yönä näin unta että synnytin. jo raskausviikolla 36. poika tuli siinä unessa. :heart:

maanantaina pääsen taas neuvolaan, tällä kertaa neuvolalääkäri.

sadee80 +pipana 26+6 :heart:
 
Kimallus joo en mä tarkoittanutkaan, että oisit menny vaan sukupuolen takia. :ashamed: Vaan, että meillä ei olis tällä hetkellä itsellä muuta syytä, joten ei menty. :)

(.) Tänne ei kuulu mittään uutta. Papu kasvaa ja mutsi tekee töitä. Nyt pystyy jo enemmän tekemään kaikkea kuin vähän aikaa sit (enää ei arista ja supista niin helposti), joten naatiskelen tästä. B) Seuraava nlalääkäri viikon päästä, äippäpakkausta yhä odottelen. Prskatti kun kestää nyt niiden toimitus.. Eikö ne tiiä, että tämä yks hullu ravaa joka aamu kieli pitkällä postilaatikolle. ...ja joka aamu pettyy.. :xmas: Tulis jo.

Mutta semmoisia.

T. Kärppä ja papuvauveli 26+2
 
kärppis, joo itekkin ryntäsin joka päivä postilaatikolle kun odottelin ilmotusta äitiyspakkauksesta. ja sitten kun se vihdoin tuli niin puin pojat samantien autoon ja lähdettiin postiin. :D

mulla oli tänään neuvolalääkäri. kaikki on ok. hb on 119, voin syödä rautaa jotta nousisi ennen synnytystä. mulla onkin sitä kaapissa, jäi viime raskaudesta eikä päivämäärä ole vielä mennyt umpeen. =) sf-mitta on 23cm, sykkeet oli n 145 :heart: ja pipana on pää alhaalla eli tarjonta on rt. :heart:

sadee80+ pipana 27+1 :heart:
 
Kärppis, meillä vissiin menee hyvätkin hetket käsi kädessä. Mullakin on ollut ainaskin viikon ihan kiva olo: ei kipuilua eikä suppareita. Välillä kun ollut sellaisia päiviä, ettei voi kuvitellakaan tekevänsä muuta kuin aivan pakolliset. Niin on kiristänyt tosta keskivaratalosta. :kieh: Ja pelkäsinkin että tätäkö se on loppuun asti, mutta nyt ei ainakaan ole. Sitä mitä lie nestettä tihuttaa edelleen, mutta olen oppinut elämään asian kanssa ja yritän uskoa lekureita.

Kiva että sadella nlassa kaikki ok. Mulla taitaa olla ensi viikolla eka virallinen nla-lääkäri käynti.

Hyviä vointeja kaikille hermoilijoille!

kimallus 26+4
 
Tunsin eilen ekaa kertaa Pirpanan potkun kädelläni. :heart: :heart:
Eilen illalla makoillessani sängyllä niin tunsin kerran kun potkasi
aika lujaa. Mieheni heti laittoi kans käden massulleni, mutta eihän Pirpana
enää viitsinyt potkia niin kovaa,ainakaan niin että se tuntuisi kädessäkin.


TinyAngel & Pikku Pirpana 17+5
 
tänään tein ensimmäiset joulutortut, nam! minusta on
tullut oikea herkku p**** :whistle:
ja kohta on varmaan oikeastikkin semmoinen... :LOL:
no en mä enää ens viikolla syö makiaa, kun on se neuvolakin :D :D

Perjanataina ois työpaikan pikkujoulut. Mitä ihmettä mä laitan päälleni. oon niin iso etten mahdu oikein mihinkään juhlavaatteisiin...kääk!!! :eek:

TinyAngel& Pikku Pirpana 17+6
 

Yhteistyössä