Pino alkuraskauden hermoilijoille

Tervehdystä pitkästä aikaa! Hermoilu on viikkojen (24+0) myötä tasaantunut kohtalaiseksi joten ei enää ihan yhtä aktiivistä tarvetta surffailla, mutta tulinpa tervehtimään. Voimia kaikille joilla on ollut vastoinkäymisiä ja tervetuloa uusille. Ja tietysti tsemppiä kaikille muillekin.

Muistaakseni olen viimeksi kirjoitellut joskus rakenneultran jälkeen, eli jokunen viikko sitten. Kaikki on mennyt hyvin myös tuon jälkeen, vointi on ihan 'normaali' mitä nyt maha kasvaa ja alkaa olla tielläkin välillä. Selkä jumittaa aika herkästi vaikka ostin tukivyönkin, mutta muuten pahemmitta hermoiluitta edetty. Varasin vielä 4D-ultrankin yksityiseltä, enemmänkin uteliaisuuttani kuin varsinaiseen tarpeeseen. Mutta onhan se mukava vielä siinäkin nähdä, onko kaikki kunnossa, ja tarkastaa tuo vauvan koko kun oli viikkoihin nähden hieman odotettua isompi (ja kuulemma en ole vielä tässä vaiheessa voinut sellaiseksi vauvaa syödä eli ihan omin voimin kasvanut :) )
Mitään hankitoja ei edelleenkään ole tehty, vaunuja olen katsellut ja ihmetellyt miten paljon säätöjä ja ominaisuuksia niihinkin voidaan keksiä!

Se omasta navasta, mitenkäs kaikki muut? Uusia hermoilunaiheita (itse olen muuten kovan musiikin kuuntelua vähän jännännyt, konserteissa kun on tullut käytyä )? Muuta raportoitavaa? Oikein mukavaa viikonloppua ainakin kaikille!
 
hei taas kaikille pitkästä aikaa ja terveisiä auringon lämmöstä B)
reissu meni hyvin mitä nyt "pieniä" vatsan väänteitä lukuun ottamatta.
en tiedä oliko supistuksia vai johtuiko paikallisista ruuista.
potkut olen jo kauan tuntenut ja kädelläkin. mies tunsi matkalla ne ensimmäisen kerran vatsan päältä :heart:
oli aika hupaisa näky kun siinä rantatuolissa maatessa vatsa välillä pompahti =)
toukastakin otettiin ensimmäiset vatsakuvat ja taustalla on punainen meri :D
väsymys on kova varmaan johtuen matkaamisesta ja kun ei ole tullut nukuttua kunnolla.
huonoa oloa on taas ollut mutta en tiedä johtuneeko sekin vielä niistä ruuista.
onneksi neuvola maanantaina niin ehkä siellä osataan vähän kertoa.

cadillac ja toukka 22+3
 
Moi kaikki! Ilmoittauduin tànne joskus miljoona vuotta sitten hermoilemaan teidàn kanssa mutta tosi epàkohteliaasti en ole tainnut edes kiittàà tervetulotoivotuksista! Joten kiitos niistà nyt! En vaan jotenkin ole ehtinyt/jaksanut kirjoitella, làhinnà siksi ettà tòissà on vàhàn hankala palstailla (no lukemassa kyllà kàyn!) ja kotona ei juuri tee mieli istua koneen ààressà. Olen siis yksinàni hermoillut.. kun emme vielà ole maailmalle ilouutista kuuluttaneet. Eka ultrakàynti on viikon kuluttua, sità tàssà on odotettu saadaksemme jonkinlainen varmistus asialle. Viikkoja mulla on nyt 7+6. Raskausoireita kyllà on ihan riittàvàsti ettà ei epàilystà sen suhteen. Pahoinvoinnista en ikinà vaan ajatellutkaan kàrsivàni, mutta sità on nyt takana reilun viikon verran ja ihan kunnolla (ei onneksi oksenteluun asti). Ja vàsymys on tosi kova vaikka kuinka nukahdan jo 21-22 aikaan illalla (!).

Isoin hermoilunaihe on nyt se ettà onhan tuolla kohdussa varmasti elàmàà... ja siihen saan vastauksen viikon kuluttua. Luulen ettà sitten mà vasta TIEDAN olevani raskaana kun gynesetà niin sanoo. Hullua sanoa mutta siltà se tuntuu.

Minunkin puolesta tervetuloa muille uusille hermoilijoille! Jànnàà on.. Ja ei-liian-hermostuttavaa (jos se on mahdollista..) odotusta kaikille muillekin! :flower:
 
Aika hiljaista on täällä hermoilijoissa. Itse vaan en osaa enää muuhunkaan pinoon lähteä kun te ootte tulleet niin tutuiksi. :heart:

Mullakin väsymys vaivaa. Meen nukkumaan 21.00 maissa, viimeistään 22.00. Yksi ilta väsytti niin että menin jo kasin jälkeen nukkumaan.. :whistle: seuraava neuvola on vasta n kolmen viikon kuluttua.

Mulla on parempia päiviä ja huonompia päiviä. välillä (kuten tänään) ei ole mitään vaivoja ja pystyn liikkumaan ihan normaalisti. tänäänkin sitten kävin taas 40min kävelyllä. Mutta eilen oli huono päivä : nivusia särki ja alaselkää särki niin että hyvä et kävelemään pääsi.. Jännästi kyllä vaihtelee tuo olotila.

sadee80 24+2 :heart:
 
Suuret kiitokset :flower: tervetulotoivotuksista! Pulcina: ei mekään olla vielä kerrottu oikeastaan kenellekään. Ja vähänkö tuntuu aika pitkältä siihen asti milloin "voisi" kertoa- toki kaikkea voi tapahtua missä vaiheessa tahansa... Mulla ei ole raskausoireita juuri ollenkaan, mitä nyt rintojen aristusta, väsymystä, nälkää vähän enemmän. Sekin ahdistaa, vaikka tiedänkin että kaverini nyt jo onnellisesti pitkälti yli 20 viikon edennyt raskaus on ollut väsymystä lukuunottamatta täysin oireeton.

Kauhun tasapainoilulta tuntuu kyllä oma tilanne. Menin nimittäin 26.10. ultraan, ja kyllähän kyseessä on kohdunsisäinen raskaus (takana siis ku), mutta alkio vastasi vain viikkoja 4+, kun olisi pitänyt olla 6+4! Ja kiertokin on säännöllinen...

Ensin määrättiin hcg-kontrolli, ja se nousi kahden päivän aikana vain 50% eli periaatteessa liian vähän. Sain ajan kontrolliultraan tiistaille 4.11. Enkä tietenkään malttanut odottaa, vaan menin jo torstaina yksityiselle. Tuomio oli, että ei ole missään nimessä normaalisti etenevä raskaus. Lääkäri ei nähnyt edes ruskuaispussia, mikä oli kyllä havaittu edellisenä sunnuntaina! Jokin outo välke kyllä näkyi, mutta lääkäri epäili sitä mun omaksi suoneksi.

Menin sitten kuitenkin eilen kontrolliultraan Naistenklinikalle. Ja sanoivat että normaalsti etenevä raskaus, 7+1, alkio 10 mm, sydän sykkii. Siis mitä mitä? Olin aikaisemmista testeistä jo tietysti ihan maani myynyt ja valmistautunut keskeytyneeseen keskenmenoon. Voiko tätä nyt uskoa todeksi??? Mun hermoille sopis kontrolliultra keskimäärin joka toinen päivä :LOL:
 
hyvää sunnuntaita tännekkin pinoon! ja hyvää isänpäivää...
hyvää kuuluupi tänne suuntaan. Päänsärkyjä on kyllä ikävästi ollut
ja illat mennyt sen takia nukkumiseen. Tänään olo on kuitenkin
loistava, ihanaa! :heart:

iltasin massu asukkaan liikkeitä yritän tunnustella, mutta mitään en ole vielä tuntenut, ehkäpä muutaman viikonpäästä??

TinyAngel & Pikku Pirpana 15+3
 
sadee80 : munkin on pitänyt lähtee kävelemään, mutta en oo vielä
kertaakaan käynyt kävelemässä. :ashamed: viikolla töiden jälkeen
on niin poikki, että raahautuu vain sohvalle makoilemaan...
pitäis vain ottaa itseään niskasta kiinni ja heittää ulos liikkumaan... :D
 
Heippa vaan täältäkin! :wave: Me oltiin viikon reissussa ja oikein mukavasti meni. Tuntuu kyllä että murheet jäivät suureksi osaksi tänne koto-Suomeen, mutta valitettavasti aktivoituivat aika pian kotiutumisen jälkeen. :/ Nyt on kyllä pari päivää ollut ihan kiva fiilis ja ehkä pystynyt nauttimaankin. Natiainenkin on alkanut möyrimään ihan kunnolla, joten sekin kyllä rauhoittaa. Tosin supistelut taas sitten vuorostaan ahdistaa.

Meillä on ensi viikolla sitten 4D ultra. Huisia! Ykkösestä ei siinä käyty ollenkaan, mutta nyt on sellainen tunne, että ehdottomasti on mentävä - sen verran on tätä raskautta hermoiltu. Siellä varmaan saan myös kannanoton tänhetkiseen lapsiveden määrään, kun äippäpolilla eivät ultranneet, vaan tekivät "pelkän" lapsivesi-testin. Toivon niin kovasti et kaikki näyttää normaalilta...(tietenkin).

Sunnuntaijatkoa kaikille! Täällä sataa vettä ja on tosi ankeata. Ulos pitäisi silti edes vähän uskaltautua!

kimallus 24+3
 
Nyt vähän hermoilututtaa...:eek: tän viikon torstaina on neuvola ja mä oon elänyt nyt viikonlopusta lähtien melkeinpä pelkällä sokerilla...kääk! mitäköhän näyttää sokerit?!?! Vaikuttaakohan ne enää torstaina jos huomenna pystyisin olemaan syömättä sokeria?

miten aikaisin te olette tunteneet liikkeet esikoista odottaessa? Minä malttamattomana odottelen että koska saisin ne tuntea :heart:

TinyAngel & Pikku Pirpana 15+5
 
kimallus, kiva kun reissu meni hyvin. ja ihanaa kun pääset ultraan. :heart:

tiny, en osaa sanoa miten noi sokerit näkyy. eikai ne monen päivän päästä näy. mulla on saattanut olla sokeria pissassa jos oon syöny tjotain makeeta tai vaikkapa vaan hedelmiä samana aamuna kun oon mennyt neuvolaan. Mä tunsin esikoista odottaessa liikkeet n rv 17. Toisessa odotuksessa n rv 15 ja nyt n rv 16. :heart:

Mä oon tällä viikolla siirtänyt omat vaatteet yläkertaan, hakenut vintistä vanhat vauvanvaatteet, pessyt niitä ja laitellut vauvan vaatteita omaan kaappiinsa tänne alakertaan (ent mun kaappiin) :heart:

sadee80 25+3 :heart:
 
sadee80 Tuntisimpa minäkin liikkeet jo ens viikolla...enhän oo yhtään malttamaton..:whistle: :D :heart:

Mulle tuli tänään ellokselta ekat äippä housut, hieman oli löysät, mutta aijon ,kuitenkin pitää.
kyllähän tää massu tästä vielä kasvaa. Tosi ihanat kun ei purista ollenkaan ja ei tarvii viritellä kumilankojen kanssa housuja kiinni. :D

Huomenna ois sitten se neuvola. :heart:

TinyAngel 15+6 & Pikku Pirpana
 
Kylläpäs täällä on hiljaista. Onkohan kaikki pinoutuneet jo muualle? :whistle: Ja missä on Kärppis? Ei ole näkynyt, ei kuulunut pitkään aikaan! Onhan kaikki hyvin?

Mulla on huomenna neuvola ja perjantaina se paljon pelätty 4D ultra. No nyt kyllä sikiön liikkeistä tiedän, että hengissä on, mut aina voi jotain ikävää löytyä. :/ Vaikka mulle se lapsivesi-testi tehtiin, niin en ole siltikään varma uskonko siihen 100%:sti. Tiedän, mä olen säällittävä. :ashamed:

Tiny mäkään en noista sokereista tiedä mittään!

Kyllä se liikkeet alkavat varmaan pikku hiljaa sullakin tuntumaan. Mulla meni aikas kauan että kunnolla alkoi tuntumaan, kun etuseinämässä oleva istukka vaimentaa iskuja tehokkaasti. Nyt taisin ekat liikkeet tuntea joskus 18+, mutta esikoisesta varmaan rv15+

kimallus 24+6
 
Ei tuolta telkusta tule yhtään mitään!!! :kieh: Pakko tulla palstailemaan... :whistle:

Heippa vaan! :wave: Pitkästä aikaa.

Surullisia uutisia luin täältä heti ekana. :( Nelkulle iiiiiso :hug:

Eternalille onnea tyttölupauksesta. B) Papuskaa on nyt ultrattu huisin monta kertaa, mutta hän on päättänyt, ettemme saa tietää hänen sukupuoltaan ennen kuin ilmeisesti helmikuussa. :xmas: Edelleen potkuista päätellen papu on perätilassa, joskin muutaman kerran on tuntunut jo siltä, et on kääntynyt. Noh. Sitä iloa on kestänyt n. vuorokauden-kaksi ja sitten taas potkitaan mutsin rakkoa niin, että äiti pähyilee lähintä vessaa... :saint:

Ja arvaas mitä kimallus-kumppanini. B) Meillä on kaikki hyvin (niin pitkälle kuin tiedän :whistle: ), mutta mäkin käväsin tuossa välissä jo synnytyspäivystyksessä. Tuota valkkaria alkoi tulla niin paljon, että neuvolan tätsy epäili sen olevan lapsivettä. Joten päivystykseen, mutta testi oli ONNEKSI nega. =) Kaikki oli muutenkin siellä kunnossa, mutta semmoisen jutun opin, että mikäli noita vuotoja on ollut raskauden aikana ja kohtuun on jäänyt jotain hyytymiä, ne voi kuulemma heikentää niitä kalvoja jonkin verran ja silloin ilmeisesti (normaalia?) helpommin pääsee lapsivettä tihkumaan. Joten mulla ainakin se päivytyksen tohtorisetä sanoi, et hyvä, kun tulit, kun on tuota vuototaustaa... Mutta mulla ei kohdussa näkynyt mitään poikkeavaa (huh!).

Sitä valkkaria tulee edelleen. Joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta yleensä reeeeiiiiiipppppaaaaaasti. :xmas: Koitan olla huolestumatta siitä enää (tosin viimeksikin nlatätsy huolestui minua enemmän). Vaikka eihän siihen voi tuudittautua, et se aina sitä on. Ohjeeksi sain, et jos tuntuu, et kovasti lisääntyy, päivystykseen on mentävä uudistukseen.

Mutta onnea kimallukselle ultraan! :D Me tässä vähän mietittiin, että taidetaan sittenkin jättää se väliin... Ollut jo kaksi rakenneultraa kaupungin puolesta + läjä muita ultria. Mutta vielähän sitä ehtii mieltä muuttaa. B) Tuntuu vaan tyhmältä mennä, kun periaatteessa mikään ei ole vialla (papu on niin kova potkimaan, että ei ole epäilystäkään siitä, onko se siellä vielä vai ei. Tinykose muuten noita liikkeitä ihmetteli? Hyvinkin sulla voi alkaa liikkeet kohtapuolin jo tuntua. :) ).

No juu, ei mun pitäny (omanapaista) romaania tähän raapustaa... :snotty:

T. Kärppä ja papuvauveli 24+ ...pitää luntata... 4. 24+4. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Ja arvaas mitä kimallus-kumppanini. B) Meillä on kaikki hyvin (niin pitkälle kuin tiedän :whistle: ), mutta mäkin käväsin tuossa välissä jo synnytyspäivystyksessä. Tuota valkkaria alkoi tulla niin paljon, että neuvolan tätsy epäili sen olevan lapsivettä. Joten päivystykseen, mutta testi oli ONNEKSI nega. =) Kaikki oli muutenkin siellä kunnossa, mutta semmoisen jutun opin, että mikäli noita vuotoja on ollut raskauden aikana ja kohtuun on jäänyt jotain hyytymiä, ne voi kuulemma heikentää niitä kalvoja jonkin verran ja silloin ilmeisesti (normaalia?) helpommin pääsee lapsivettä tihkumaan. Joten mulla ainakin se päivytyksen tohtorisetä sanoi, et hyvä, kun tulit, kun on tuota vuototaustaa... Mutta mulla ei kohdussa näkynyt mitään poikkeavaa (huh!).
Ei sais nauraa mutta :LOL: :LOL: :LOL: . Sä olet ihan samis! :)

Hmmm...mielenkiintoinen uutinen toi mitä sulle päivystyksessä sanottiin, sehän vois selittää miksi mullakin olis tihuttanut lapsivettä (vaikka testin mukaan ei ole :whistle: )! Sulla ilmeisesti ultrassa on todettu lapsivettä olevan ihan normaalimäärä? Mua häiritsi kun eivät voineet päivystyksessä ultrata, mutta kai ne tietävät miten asian saa parhaiten selville?!

Mutta kiva kuulla kärppis , että sulla ja papuvauvelilla pyyhkii hyvin! :heart:

 
Kimallus juu nääs mehän mennään sit synnyttämäänkin samana päivänä. B) :wave: :xmas:

Ja joo se lääkäri sanoi, et vuodoista voi jäädä hyytymiä, jotka voi heikentää kalvoja. Mut mulla niitä ei ollut (ultrasi kyllä siis) ja lapsivettä oli ihan normaali määrä. Kohdussa näkyi jotain kohtia (ällällä ne alkoi :whistle: ) joista se opasti vieressä olevalle kandille, et noi pitää aina kattoa tarkkaan, ne voi kuulemma olla niiitä heikkoja kohtia silloin, kun on ollu vuotoja, mutta kuulemma mulla nekin oli ihan ok. :)

Kyllä sullakin siellä on varmasti kaikki hyvin. Nyt voin ainakin kokemuksesta sanoa, että tuota valkkari VOI tosiaankin tulla aivan normaalijärjellä kattottuna järkyttävä määrä ja silti se on vaan valkkaria, ei tulehdusta, eikä lapsivettä. =) (multakin siis kattottiin nuo kaikki verikokeet, pissanäytteet yms. näytteet).

Siihen muuten kanssa kysyin vastauksen, kun silloin aiemmin mietittiin, et voiko sitä ees päästä tihkumaan, jos kohdunsuu on kiinni. Vastaus on, että voi, jos kalvoissa on reikä. Mut kuulemma ne reiät tässä vaiheessa kasvaa usein kiinni, joskin siitä joutuu osastolle ja kortisoni- sekä antibioottilääkitykselle.

Mut nyt tää taas jatkais töitä. Ei kyllä nappais yhtään. Jotenkin niin pimeetä pihalla, et pitäs mennä nukkumaan vaan. :xmas:

T. Kärppä ja papuska 24+5
 
Mä kuulun tähän pinoon, + testattu ja ilmeisesti laskettu aika sijoittuu n. 20-21.7. Mulla oli keskenmeno rv 14 toukokuussa ja tää + on ollut todella-todella toivottu. Nyt sit jännätään et kaikki menis tällä kertaa hyvin ja mä todella hermoilen... Kolmatta lasta odotetaan.
 
Kissansilmä tervetuloa! :D

ja Sadee en oo kade.. B) Mä vasta tällä viikolla sain vihdoin aikaiseksi viedä hakemuksen postiin. On se, kun ensin sitä odotta ja odottaa ja lopulta se lykkääntyy siksi, ettei saa aikaiseksi täyttää sitä lomaketta... :kieh: Kauan sulla meni sen saamiseen?

Ja joo en oo taas palstalla. Kahvitauko. B)
 
kärppis, n kaksi viikkoa sitten vein hakemuksen postiin. Siitä meni noin viikko kun tuli kelalta kirje että paketti saapuu kahden viikon kuluessa. ja kirjeen saapumisesta meni sit se viikko niin paketti saapui. eli kaikenkaikkiaan se pari viikkoa. =)

Kissansilmä, tervetuloa :heart:
 
Ei vitsi mä vaan sanon! Tänpäiväinen neuvola ei tuonut helpotusta tuskaan. Koskakohan tää loppuu? :/ Tosin mä olen jotenkin niin turtunut tähän jatkuvaan stressailuun, ettei oikeastaan enää tunnu miltään. Pikemminkin ihmetteles jos joku sanois et kaikki on ok.

No siis. Ekaks neukkatäti sai mun sykkeen nousemaan kuuntelemalla sikiön sykettä ainakin 3 minuuttia yhteen putkeen. Tajusin tietenkin et jotain outoa on. Pyysi naapuriterkan kuuntelemaan myös, kun sai välillä tasaisen 140 jumputuksen väliin 200:n piikkejä. :eek: Noh, sit kuitenkin näytti paremmalta eikä niitä heittoja tullut ja epäilivät, että vanha dopleri otti vaan häiriötä jostain...jep jep. Olkoon sitten niin.

Ja sf-mitta! Ei ollut 3-4 viikossa noussut yhtään ja oli reilusti alakäyrän alapuolella. Hohhoijaa. Noh, epäili vahvasti vaavin olevan poikittain, joka selittäisi tämän. Mä ehkä uskon terkkaa, koska mun mielestä (ja miehen ja parin muun) massu on just parin viime viikon aikana kasvanut. Ja kaiken lisäksi mittaaja oli eri kuin edellisellä kerralla, joten sekin tod.näk. vaikuttaa. Noh, täytyy mennä kontrolliin viikon parin sisällä - ja mieluusti menenkin!

Lopuksi terkka sanoi että toivottavasti en ole kovin huolissani! :x Jos huomenna ei olis sitä ultraa, niin mä olisin kyllä nyt tuhantena kappaleena. Nyt ehkä hermot kestää huomiseen asti...

Kärppis Kiitos tarkemmasta selostuksesta. Mullekin sanoivat että kalvossa voi tosiaan olla reikä joka voi myös umpeutua. Mutta ei sit kai mun kohdalla epäillyt sitä, kun ei mukamas lapsivettä ollut...

Kissansilmälle teretulemast hermoilemaan! Ja parempaa onnea tälle raskaudelle.

Sade Mä en ole jaksanut Kelan lappua postittaa. Jos yrittäis muistaa sit kun on pakko eli onkos se 2kk ennen la:aa...?! :whistle:

kimallus 25+0
 
Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin :heart:

sain tietää veriryhmäni: AB+
pissa, ok,
HIV+muut sukupuolitaudit olivat negatiivisia.
Toksoplasma herkkyyttä ei oo, jee!! ja vesirokko vastaaineet löytyy, jesh!
Paino noussut yht. 1,5kg eli 389g/viikko Viimeksi paino oli laskenut 233g/viikossa niin nyt sitten tulikin reilummin lisää...
verenpaine: 116/73
HB: 126 eli ei vieläkään lisä raudantarvetta
kohdunpohjankorkeus oli 14,5cm
sydänsyke: 139-163



TinyAngel & Pikku Pirpana 16+0
 
kimallus Mulla on istukka takaseinässä eli pitäis kyllä alkaa tuntemaan liikkeitä aika ajoissa...vielä niitä odotellessa...

Mulle ainakin tänään neuvola täti selitti että SF- mitta voi tosiaankin olla aika pieni jos vauva sattuu olemaan poikittain...eiköhän sinulla siis kaikki hyvin. Toivottavasti ultrassa selviää paremmin ja voit vihdoinkin olla ainakin hetken aikaa hermoilematta. :heart: :heart:
 
Kärppänä heinälatoon joo minähän niitä liikkeitä kaipailisin, onneksi tänään neuvolassa kuului sydämensyke, ei tartte turhaan hermoilla. Neuvola täti sanoi että kun istukka on takaseinässä alan tuntemaan liikkeitä varmasti aika ajoissa ehkäpä parin viikonpäästä...nyt on rv 16+0...ei jaksais odottaa enää... :p :D
 
tänään noin kello: n.19.40 ja toisen kerran n.20.00 tunsin siis kaksi kertaa jännää "surinaa" vatsassa.
Hieman navan alapuolella ja enempi vasemmalta puolelta. Aina kun yritin tunnustella massua
se loppui.ihan kuin perhonen ois vankina mun massussa, hassua, ihanaa.onkohan tää nyt vauvan liikkeitä?!? :heart: vai mun kuvittelua :ashamed:
 

Yhteistyössä