[QUOTE="aapee";25220883]Onkohan mahdotonta olla esimerkiksi vain "vähän" kiinnostunut muodista? Minulle se ainakin tuntuu olevan. Siis en ole koskaan ollut mikään kerskakuluttaja (ei olisi varaakaan, enkä velkakierteeseen suostu), mutta aina kun olen alkanut vähänkin katsella tyyliblogeja tai muotilehtia ja nettikauppoja yms. niin tyytymättömyys ja ahdistus on huomaamatta kasvanut ja pää alkanut pyöriä niistä kaikista asukokonaisuuksista, joita tekisi mieli. Vaikka järjellä ajatellen tiedän, etten edes tulisi koskaan useimpia niistä käyttämään. Tulee vain kova tyytymättömyys ja kaipuu tehdä elämästä kaunista, ja minua ärsyttää se, että se kaipuu purkautuu tuollaisina naistenlehtimäisinä visioina. Siitä tunnistan, ettei se kaipuu ole omasta itsestä lähtöisin.
Minusta se mielentila (silloinkin, kun sen tiedostaa) on siis melkein yhtä paha sivuvaikutuksiltaan kuin se että juoksisi aivottomana trendien perässä.[/QUOTE]
Sitten kun sä et enää koe tyytymättömyyttä ja ahdistusta niitä lukiessa, pystyt ottamaan sieltä palasen, toisen tuolta.
Sekin varmasti vaikuttaa, missä seurassa sä elämäsi tunnit (suurin osa valveillaoloajasta) vietät.