Herrasmiehenä ministeri Wille Rydman jakoi apurahoja vain naisille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Wille Rydman
willerydman
·
2t
Myönsin rahoituksen eräille sosiaalityön yliopistotutkimushankkeille: https://valtioneuvosto.fi/-/1271139...-sosiaalityon-yliopistotasoiseen-tutkimukseen

Kysymyksiä on ilmeisesti herättänyt se, miksi myönsin rahoitusta vain noin neljän miljoonan euron edestä, kun budjetissa hankkeille oli varattu kahdeksan miljoonan euron rahoitus.

Syy on yksinkertaisesti se, että otan valtiontalouden tilan vakavasti muuallakin kuin puheissa ja pyrin säästämään veronmaksajan rahaa aina tilaisuuden tullen. Hylkäsin kaikki hylättäviksi esitetyt rahoituspäätökset, mutta lisäksi hylkäsin myös puolet hyväksyttäviksi esitetyistä rahoitushakemuksista.

Epäilemättä ministerille epätyypilliseen tapaan pyysin luettavaksi mainittujen hankkeiden tutkimussuunnitelmat ja kävin ne läpi. Jos en pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta vallitsevassa valtiontalouden tilanteessa, päätin hylätä rahoitushakemuksen.

Ministereillä on liian usein sellainen Kummeli-pääministerin asennoituminen, että ”määrärahat budjetissa toki käytetään”. Oikeasti ei olisi mikään pakko käyttää. Budjettimomentti määrittää vain enimmäismäärän käytettävissä olevia varoja. Aina on mahdollisuus jättää osa varatusta rahoituksesta myös käyttämättä. Itse pyrin alittamaan käytössä olevan budjetin aina kun mahdollista. Kyse on veronmaksajan piikkiin otetusta velkarahasta, ja piikki olisi syytä mahdollisimman pian saada kiinni. Se edellyttää päättäjiltä konkreettisia tekoja kaikkien päätösten yhteydessä.

Kokonaan oma kysymyksensä on, pitäisikö sosiaali- ja terveysministeriön ylipäätäänkään rahoittaa jotain yliopistotutkimuksia. Minusta ei pitäisi – yliopistoilla on oma rahoituksensa. Mutta leikataan nyt ensi alkuun puolet rahoituksesta pois ja katsotaan sitten jatkoa."
 
"Roni Arvonen
RoniArvonen
·
53min
Nämä tutkimukset Rydman jätti ilman rahoitusta.

Kun katsoo näitä tutkimusten otsikoita, vaikuttaa siltä, että otsikot on rakennettu niin kivoiksi, että vain hirviö voisi sanoa näille ei.

Tosiasiassa näiden "jeejee-tutkimusten" rahoituksen evääminen on Suomen julkiselle taloudelle pieni ja loistava askel oikeaan suuntaan.

Kiitos, ministeri-Rydman, kun suojelet veronmaksajain vaivalla ansaitsemia veromarkkoja tältä neljän miljoonan euron pakkososialisoinneilta.

Jokainen näistä "kivakiva-tutkimuksista" haki n. +-500.000 euron pottia:

1) "Kiireellinen sijoitus visuaalisen viestinnän koekenttänä - miten visuaaliset viestintävälineet voivat parantaa lasten, nuorten ja vanhempien tiedonsaantia ymmärrystä ja osallisuutta kiireellisissä sijoituksissa."

2) "Yhteisösosiaalityön lähtökohdat ja paikka sosiaalityössä."

3) "Työttömyys palvelujärjestelmän rajapinnoilla: sosiaalityö työelämäosallisuuden välittäjänä."

4) "Suunnitelmallinen aikuissosiaalityö kannattelevan työotteen näkökulmasta."

5) "RAKENTUVA: Sosiaalihuolto vaikuttajana – Rakenteellinen sosiaalityö hyvinvointialueilla: muodot, mahdollisuudet ja kokeileva kehittäminen."

6) "Kuntoutusta ja kontrollia – lastensuojelulaitosten tehtävä,käsitykset ja käytännöt."

7) "Vaikeassa työmarkkinatilanteessa olevien työikäisten toimintakyvyn ja osallisuuden tukeminen."

8) "Palautetietoinen työskentelyote lastensuojelun avohuollossa: vaikuttavuus- ja kustannusvaikuttavuustutkimus."

9) "Priorisoinnin periaatteet, kriteerit ja eettinen jännite sosiaalihuollossa."

Luultavasti nyt poloisten yliopistotutkijoiden täytyy peruuttaa uusien Mercedeksiensä leasing-sopimukset ja tyytyä pienyrittäjän kanssa matkustamaan sporalla.

Jaksuhali!"
 
Herrasmies..

"Juhlien jälkeen Rydman pyysi tyttöjä baariin. He olivat liian nuoria päästäkseen sisään. Rydman viestitti tyttöystävälleen ja kertoi tuovansa kotiin ”tuliaisia”.


Mulla on kaks alaikäistä tyttöä mukana. Saat itse arvioida, tykkäätkö niistä 😉, Rydman kirjoitti HS:n näkemässä viestissä."
 
Jos joku olisi mun tytärtäni kohdellut samoin harjoittelussa tai muuten, niin en olisi asiaa jättänyt sikseen!

"Ilmeisesti (palsta)persuista tämä on ihan ok. Varmaan sallitte saman omille lapsillenne?

Milja kertoi poliisille, että kun harjoittelu oli päättymässä, Rydman ehdotti, että hän voisi viedä tytön vierailulle eduskuntaan. He alkoivat tavata. Rydman ei aina ollut aloitteellinen, joskus Milja ehdotti tapaamista.


Kursivoidut kohdat ovat suoria lainauksia poliisin kuulustelupöytäkirjasta.


Kun olin alle 16-vuotias, niin kävimme juuri lounailla ja illallisilla, mutta kun täytin 16 vuotta, Wille pyysi minua kotiinsa käymään, Milja kertoi.


Näin Milja kuvasi tapahtumia Rydmanin kotona.

Hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleen minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14-15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan ”kuumana”, mikä tuntui Willestä ”kamalalta, koska olit niin nuori”, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta."


Sohvalla Rydman alkoi Miljan mukaan lähennellä. Rydman kosketteli ja kähmi takapuolta ja koetti myös suudella minua, jolloin peräännyin tilanteesta, Milja kertoi kuulustelussa.
 
Jos joku olisi mun tytärtäni kohdellut samoin harjoittelussa tai muuten, niin en olisi asiaa jättänyt sikseen!

"Ilmeisesti (palsta)persuista tämä on ihan ok. Varmaan sallitte saman omille lapsillenne?

Milja kertoi poliisille, että kun harjoittelu oli päättymässä, Rydman ehdotti, että hän voisi viedä tytön vierailulle eduskuntaan. He alkoivat tavata. Rydman ei aina ollut aloitteellinen, joskus Milja ehdotti tapaamista.


Kursivoidut kohdat ovat suoria lainauksia poliisin kuulustelupöytäkirjasta.


Kun olin alle 16-vuotias, niin kävimme juuri lounailla ja illallisilla, mutta kun täytin 16 vuotta, Wille pyysi minua kotiinsa käymään, Milja kertoi.


Näin Milja kuvasi tapahtumia Rydmanin kotona.

Hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleen minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14-15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan ”kuumana”, mikä tuntui Willestä ”kamalalta, koska olit niin nuori”, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta."


Sohvalla Rydman alkoi Miljan mukaan lähennellä. Rydman kosketteli ja kähmi takapuolta ja koetti myös suudella minua, jolloin peräännyin tilanteesta, Milja kertoi kuulustelussa.
Löytyykö sulta asiaan vihkiytyneenä Miljan kuvaa? Näkisi onko Milja oikeasti "kuuma" vai ei.
 

Yhteistyössä