Pikkukakkosta toivovat

Tuulista päivää!!!

Juulle hirmuisesti ONNEA :flower: ja pikkuiselle vinot pinot jarrusukkia,et pysyy vauhdissa mukana :heart: kyynel tuli mullakin silmään,hirmu onnellinen teidän puolesta!
no tästä ne plussa uutiset sitte alkaa!!!! :D

Aamu 81 pakko kysäistä et kirjottelitko helmiäisissä?ku meillä oli LA 18.2 mut poitsu tuli ennemmin maailmaan!mulla myös hirmu ikävä sitä masua,vaikka muistan kyllä et loppu aika oli "hieman" tuskaista,mut silti niitä ihania potkuja...

eli synnytys turinoita,kotona meni vedet ti aamuyöllä 4 aikoihin.sairaalassa paikat auki 4senttiä kipiä en ollu yhtään.päivä tarkkikselle ja iltapäivästä prenalle.Sovittiin käynnistys ke aamulle.Yöllä alkoi supistukset,saliin klo 2 isännys paikalle klo 2.10 ja kätilö meni hakemaan lääkäriä joka laittais spinaalin niin kelloa painettin ja poika tuli maailmaan klo 2.37 ilokaasun voimin.Nauroin kätilölle et täskö tää oli...ponnistus 9minskaa ottihan se kipiää,mut ei sellasta kipua jota olin etukäteen kuvitellu :D Kätilöt nauroiki,et tuut varmaan pian takasi ku oli noin helppo synnytys ja tässä sitä ollaan :LOL: poitsun mitat 3240gr,49,5cm ja rv oli 36+3.Mietinki millanen jättiläinen olis tullu jos loppuun asti ois menny
:kieh:
kamalaa,kerranki ootan et tulis sitte nopsaan täti kylään ku pillerit loppuu,niin pääsis kunnolla hommaan kiinni...ja muutes tänään on vipa pilleri ku pitää yrittää saada se tätilöinen ennen ku on vauvauinti...kauheeta sovittelemista :ashamed:
Töihin munki on pakko marraskuus kurvata ku meillä myös omakotitalo ja lainat painaa niskaa...ja on muutes ihan olemattomat ne kotihoidon tuet..hohoh,sais joku tehdä jotain asialle!!! |O
eipä muuta,Päivän jatkoja teille kaikille :hug:
 
Huomenta ja tuhannesti onnea Juulle! :flower: Aivan ihania uutisia, voi että! Nyt vaan tosiaan niitä tarrasukkia. Toivottavasti saadaan pian uusia samanmoisia uutisia!

Täällä ei mitään uutta auringon alla. Tädit vaan ei lähtenytkään kylästä pois, kuten eilen luuli vaan tänään tuli taas ihan kirkuvan punainen täti, aivan kummallista. Kyllä se normisti on jo täti ruskea tähän aikaan pelkästään paikalla. En kyllä ymmärrä.



Kukas se sanokaa siitä kuukupista? Semmonen on täälläkin käytössä. Ei ole kyllä vielä hyödyttänyt. Esikoisen aikaan en vielä käyttänyt.

No jaa, täytynee mennä hörppimään aamun greippimehut ;) ...

Ketäs seuraavaksi jännätään?
 
Tervehdys ja suuronnittelut juu!

Niistä vitamiineista ja foolihapoista: "Tuore kanadalainen tutkimus osoittaa naisten, jotka suunnittelevat raskautta tai joilla on meneillään raskautensa ensimmäiset 3 kuukautta, voivan nauttimalla vitamiineja raskautensa aikana pienentää riskiä saada lapsi, jolla on vakavia synnynnäisiä vaurioita.

On jo pitkään tiedetty, että foolihappo sellaisenaan pienentää riskiä hermoputken vaurioihin - vaurioihin, jotka vaikuttavat aivoihin ja selkäytimeen, mukaan lukien selkäydintyrä (spina bifida).

Nyt ovat Torontosta ja Lontoosta (Ontario) lähtöisin olevat tutkijat havainneet, että monivitamiiniravintolisä, johon on lisätty foolihappoa, antaa johdonmukaisen suojan muita synnynnäisiä epämuodostumia vastaan, mukaan lukien sydämen ja verisuonien epämuodostumat kuten "reiät sydämessä", vauriot raajoissa, kitalakihalkio, virtsatieongelmat ja vesipää (aivoihin kertyy nestettä, joka voi aiheuttaa pysyvän aivovaurion)."
"Tutkijaryhmä keräsi tulokset 41 parhaasta vuosilta 1966-2005 löytämistään tutkimuksista. Ensin tutkittiin, olivatko äidit ottaneet vitamiineja raskauden aikana vai ei. Sen jälkeen laskettiin synnynnäisten epämuodostumien esiintymistiheys.

Naisilla, jotka ottivat monivitamiinitabletteja, oli 33 % pienempi riski saada lasta, jolla on hermoputken vaurio. Sydämen ja verisuonien epämuodostumien osalta riski oli jopa 39 % ja vesipään osalta peräti 63 % pienempi.

Tutkijoiden mukaan ei ole osoitettu, riittääkö foolihappo yksinään suojaamaan sylilapsia vai tarvitaanko siihen myös muita vitamiineja.

Raskaana oleville tarkoitetut vitamiinit sisältävät B-vitamiinien lisäksi C-, D- ja E-vitamiineja ja rautaa.

"Emme tiedä aivan varmasti, mikä vitamiini vaikuttaa, vai onko kysymys useamman kuin yhden vitamiinin yhteisvaikutuksesta", selittää Koren.

Sen osoittaminen edellyttää satunnaistettua koetta. Koetta, jossa naiset saavat joko vitamiinipillerin tai lumelääkkeen, on kuitenkin eettisesti vaikea puolustella, toteaa Koren."
Sharon Kirkey
Ottawa Health Research Institute



 
paljon onnea juulle!!
ompas tänne tullu kauheesti juttua sitten viimekäynnin :D
lomat on loppu ja tuntuu et on menny kaikki aika niin töissä ja muissa touhuissa,et ei oo täällä kerenny oikeen poikkeen.
tossa aikasemmin oli juttua,elikkäs oon ollu nyt n. vuoden verran töissä.
teen aamu- ja iltavuoroja..
olis kyllä kans jo kauheen kiva jäädä taas kotio vauvelin kanssa ;)
 
Ihanaa ja onnea rutkasti Juulle! :flower: :flower: :flower:
Täällä taitaa olla niko06 kans jännät paikat? ;)

nasuliini84 en kirjoitellut helmikuisissa,iteasiassa en oo ikinä ennen täällä kirjoitellutkaan,nyt vasta löysin tän palstanki kun vauvakuumetta pukkas.. :ashamed: parempi myöhään kun ei milloinkaan! =) Täällä tuntuu olevan ihania ihmisiä ja parempaa vertaistukea saa kyllä hakea,kiitoksia teille :flower: :) ei tarvii yksin pähkäillä tän kuumeensa kanssa,kun ei tuo mieskään jaksa minun vouhotusta kokoajan,vaikka sekin on ihan kympillä touhussa mukana(aina valmis kun partiopoika hommiin :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: )
Mulla oli iteasiassa laskettu aika vasta maaliskuussa mutta neitipä päätti tulla pari viikkoo etuajassa. Mä ite repesin aika pahasti synnytyksessä vaikka episiotomia tehtiinkin.Neiti oli meinaan tulossa ulos jo ennenkun kerkesin aueta ja repi sitten paikat auki :( kipiää teki kyllä... mutta haavat paranee ja nyt jo uusia ollaan vailla! en mää mikään masokisti oo... :LOL:
 
fosforille oiskohan se Kn se kohdunnapukka?Korjatkaa muut jos oon väärässä. Ehin jo kerran kirjottaa saman viestin ja just kun olin lähettämässä viestiä niin neiti poisti sen joillain napinpainalluksella.onneks ei ollu sen pitempi viesti. :) sitä vaan niin kiinnostaa et mitä se äiti näpyttelee ja tahtois sit iteki kokeilla. :)
 
Juupajuu, nyt on kahvit juotu ja tulin vielä perjantain kunniaksi kertomaan oman synnytyskokemukseni:

Seuraavana päivänä lasketun ajan jälkeen puolen päivän aikaan meni vedet. Siinä sitten soittelin kättärille ja miehelle, että tänään lähdetään synnyttämään. Kotona odottelin supistusten alkamista ja pyykkäsin, siivoilin ja pakkasin eväitä sairaalakassiin. Iltapäivällä mies tuli kotiin ja supituksia alkoi pikkuhiljaa tulemaan. Ne alkoivat olla jo jokseenkin säännöllisi, muttei kovinkaan kivuliaita kuuden aikaan illalla, jolloin lähdettiin kättärille konrtolliin. Olin 4 cm auki, kun päästiin paikalle. Siellä oleilin monitoreissa 1,5 tuntia, jonka aikana alkoivat supistukset voimistua. Kätilö sanoi synnytyssalin vapautuvan 1,5 tunnin päästä, että halutaanko jäädä odottamaan - me jäätiin. Siinä vaiheessa kun käveltiin synnytyssaliin, kello oli noin 21.30, jolloin olin 5 cm auki. Painuin suihkuun ottamaan suppareita vastaan ja tästä puolen tunnin kuluttua siirryin ammeseen. Tässä vaiheessa alkoivat supistukset voimistumaan todella paljon ja oltuani ammeessa vasta puolisen tuntia tuli AIVAN TOLKUTON ponnistamisen tarve. Kätilö kokeili altaassa ja olin täysin auki. Siirryin jakkaralle ponnistamaan. Sikiön sydänäänet heikkenivät rajusti aina supistuksen aikana. Pari ponnistusta jakkaralta, josta sängylle kyljelleen, pari ponnistusta siinä, josta puoli-istuvaan. Nyt supitukset alkoivat heiketä. Kätilö kutsui toisen kätilön paikalle ja päätti, että nyt lapsisaatetaan tähän maailmaan kiireesti. Minä ponnistin kaikin voimin ihan pelkillä lihaksilla, toinen kätilö painoi vatsan päältä ja oma kätilö leikkasi välilihan. Pää ulkona ja välittömästi huuto. Nyt selvisi, miksen ollut onnistunut ponnistamaan lasta ulos jo jakkaralta - tytöllä oli ollut käsi välissä siten, että kyynärpää oli häpyluun alla koukussa, mistä kätilö sai käden lompsautettua vasta leikattua välilihan. Hidastuvat sydänäänet johtuivat taasen kalvonvaraisesta napanuorasta, joka supparin aikana kiristyessään hidasti verenkierron. Terve tyttö tuli, 3200g, 48,5 cm ja 9 p. Synnytykseen laskettiin muistaakseni 6 tuntia ja ponnistukseen 20 min. Ihan hyvä kokemus oli kaikenkaikkiaan ja aivan luomusti tuli. Nopea avautuminen 5cm -> auki, oli kaikkein kivuliain. Mutta ei siis mitään sietämätöntä missään vaiheessa.
 
Perjantai 17.08

hannamamma.....tyttö 06/05...kp 4/31-35.....yk.5
eräs äiti 79.....Tyttö 06/02.....Kp 5/21-28.....yk.3
weiss.....08/01.................... kp 10/27-30.....yk.3
sinuhe.....poika 05/06............kp 14/27.....yk.2
Jonsku79.....Poika 12/04........kp 14/30-35.....yk.1
fosfori.....Poika 04/05.............kp 17/29-35.....yk.4?
sonja R.....08/05.....................kp 17/28-30.....yk.2
Iintiltu.....Poika 03/06.............Kp 22/30-35.....yk.1
katbe.....12/05......................kp22/30.....yk.2
buffo.....tyttö 06/06................kp 23/30.....yk 9.
Höpöli.....Tyttö 06/05 .............kp 24/28-30.....yk?
niko06.....04/06.......................kp 25/27.....yk.6
Venla-05.....01/05...................kp 26/30.....yk.2
Hilbert.....05/05.......................kp 26/??.....yk.1
Äippä2006.....Poika 08/06..........Kp 29/??.....Yk.1
Aamu81 tyttö 02/07..................kp 33/32-39.....yk.3
mantana.....tyttö ??/??..............kp 34/28-40.....yk.13
LUOMUNEITO.....06/05.............kp 51/??.....yk.2
Hoona82.....Poika 07/05...........Kp 70/??.....yk.14



Muumimamma75.....
Nasuliini-84.....

Plussanneet:

juu

Listan päivitystä...
Onnea hirveästi JUU!!

Me jätimme pojalta tuttipullot pois muutama päivä ennen 1v synttäreitä. Eikä oo sen jälkeen tarvinu niitä. Tosi helposti lähti. =)

oma ).( apteekista käväsin hakemassa kolme eri testiä varalta kaappiin.
En ostanu yhtään liuskaa, en tykkää niistä.
Huomen aamulla tekasen sillä Acon Early Detection raskaustesti herkkä testikasetti joka on markkinoiden herkin testi. Jos se näyttää negaa niin sitten alan uskoa :LOL: Siis jos ei ala menkat.
 
Puhaltelen Äippä2006 plussatuulia sinnepäin ++++ :whistle: +++

Itsellä ja Venla-05lla alkaa kans päivät oleen käsillä, huh kun alkaa jänskättään.. Tosin niitä menkatuntemuksia alkaa oleen enemmän tai vähemmän, joten olen kyllä täysin valmistautunut tädin tuloon. No, sitten pitää ens kierrolla ostaa kaappi täyteen greippimehua..
Pitäis alkaa penkoon vauvan vaatteita, kun lupasin lainata kaverille. Varmaan alkaa vauvakuume poltteleen enemmän, kun niitä katselee..
 
Juulle paljon Onnea!!! :flower:

Lyhyesti esikoisen syntymä:
Elikkä synnytys keski n. 17 tuntia. Sain spinaalipuudutuksen kaksi tuntia ennen poitsun syntymistä. Ponnistusvaihe kesti 16 min.
Mulle jäi tosi hyvä mieli synnytyksestä. Oli helpompaa kuin mitä olin kuvitellut. Kai olin kuullut ihan hirveitä kauhukertomuksia etukäteen,niin synnytys olikin sitten positiivinen yllätys.

Tällä hetkellä olen hoitovapaalla, mutta kun poitsu täyttää jouluna kolme, niin sitten pitäis alkaa etsimään töitä.
 
heippa! ja hirmuisesti onnea JUUlle!! Täällä loppui terokuuri viime lauantaina eikä edelleenkään kuulu eikä näy tätiä... nyt olen sitten ihan ulalla että mitä seuraavaksi... :| onko kellään tietoa miten kauan siinä välillä voi mennä? vai pitäiskö jo soitella lääkärille uudestaan? ei millään jaksais enää odottaa että saatais uus kierto alulle ja selvitetyks,että tapahtuuko sitä ovulaatiota ollenkaan!

Esikoisen syntymä oli melko vaikea, joskin suht. lyhyt... puolenyön aikaan alkoi ensimmäiset supistukset ja aamulla hieman ennen seitsemää poju vedettiin imukupilla maailmaan. Silloin myös vannoin etten sinne enää ikinä palaa... Nyt en mitään muuta enempää haluaisikaan! =)

 
onnea juu!! :flower: :heart:

synnytyksestä sen verran että itselläni kesti n.30 tuntia ja päätyi virhetarjonnan vuoksi sektioon.

luomuneito täällä kans psori, joka kylläkin nyt kurissa. olen n.3 vuotta syönyt jotain kalakapseleita vaihtelevasti =)

mie valmistun toiseen ammattiin jouluna ja sit lähen töihin jos ei muuta tapahdu =) olen kyllä tälläkin hetkellä töissä aina välillä että ei pääse laiskistumaan. samalla se on semmonen harrastus.
äippä2006 peukut sulle.

jos oli muuta niin käyn vielä lukemassa tarkemmin kun en nyt taas kerkeä istua koneella. (tyttö huutelee tuolla lukemaan)
 
Äippä2006 tulin vielä huikkimaan plussatuulet!!! :whistle: tuuppas sitte ilmoittelemaan mitä testi näytti...
ja jees,kävi niin kuin ajattelinki...eli ostin nyt jo 3 purkkia greippimehua kaappiin ja täti on vasta tulos... :LOL: mähän sanoin et oon "hiukan" hätäinen :ashamed:
Janiksella oli ollu jännittävän kuuloinen synnytys,onneksi kaikki meni kuitenki hyvin.
Mäki etukäteen naureskelin kaikille tutuille ja työkavereille et pyydän heti sairaalan ovelta kaikki mahdolliset ja mahdottomat kipulääkkeet,oon aina kuvitellu olevani kipuherkkää sorttia,mut meni se synnyty sit melkee luomuna :D

Nyt pe iltaa viettään isännyksen kans :)
Hauskoja viikonloppuja :hug:
 
Halit äippä2006 :hug: uusia tuulia uuteen kiertoon. Eiköhän täältä kohta perästä tulla. Mulla ei mitään kummempia tuntemuksia. Totta Hilbert, meillä alkaa olla päivät käsillä. Vatsa ollut koko päivän turvoksissa. Aina kun kerkeää levätä se helpottaa. Rinnat alkaa tuntua painavemmilta, mut ehkä sekin on korvien välissä :LOL: Mieli tekee taas tepposet. Vaikka kuinka ittelleni oon vakuutellu, ettei se tärppää kuitenkaan, mut toisaalta....
 
Niin ja mun synnytyskertomuksessa ei paljon kertomista. Kiireellinen sektio täydyttiin tehdä rv26+5 pahan raskausmyrkytyksen+Hellp-syndrooman vuoksi. Nukutuksessa tehtiin, joten en siitä mitään tiedä. Jälkimainingit olikin sitten toista luokkaa, kun 3vrk jouduin maata lääkehöyryissä heräämössä ja vielä 1vrk synnärissä tarkkailussa. Silloin oli kyllä varmaan vahvat lääkkeet, koska luulin käyneeni Hawaijilla ja tunsin olevani välillä pääalaspäin ja taas toisinaan tuntui kun sänky olisi ollut kyljellään, ja muita IHANIA tuntemuksia.
 
Äippä2006 negasta :hug: :(

Omasta synnytyksestä sen verta, että paria viikkoa ennen la:ta aamulla kasilta alkoi supparit. Sanoin isännän lähtiessä töihin, että tänään tulee. Suppareita tuli koko ajan vajaan puolen tunnin välein. Soitin puol 1 maissa synnärille ja siellä sanottiin, ettei se synnytys vielä mitään ala, ne on harjotussuppareita. Sen jälkeen alkoikin tiheneen ja puol 4 kuului pamaus (se oli ihan uskomatonta) ja lapsivedet meni. Soitin isännälle, että nyt lähdetään. No Taysiin matkattiin mukavasti puol 5 ruuhkassa, meikkis roikkui käsikahvassa.. svo:lla ei noteerattu mua mitenkään, hoitajat & kätilöt käski odotteleen, kun niillä oli juttu kesken. Olin sitten käytävällä kaksin kerroin ties kuinka kauan, kun kivut oli niin kamalat. Joku hoitsu löysi sitten mut käytävältä (niin, isäntä oli etsimässä autopaikkaa...) ja kyseli mikä mulla on :eek: Sairaalakuteet sitten päälle, käyrille, ja peräpuikkoo kehiin ja sitten lähettiinkin saliin. Isäntää ei kuulunut missään, eikä kätilöö.. Jossain vaiheessa kätilö ilmaantui ja isäntäkin vihdoista viimein -se oltiin laitettu viereiseen huoneeseen ja oli vain tyyneenä lukenut iltalehteä ja ihmetellyt, että mihinkähän minä olen mennyt :whistle: :/
Epiduraalia en enää ennättänyt saada ja kohdun kaulan puudutus saatiin enää toiselle puolen. Se ei kauaa tehonnut, joten luomulla vedettiin ja se oli kamalaa, kun poika tulikin naama ylhäällä ja jäi vähän jumiin... No, piinan jälkeen kaikki hyvin.. kunnes alkoi kamalat kivut alapäässä! Kätilö tutki ja hälytti lääkärin paikalle. oli tullut sisälle hematooma. No, ei muuta kuin poika osastolle, mut katetroitiin, nukutettiin ja leikkaussaliin.. Seuraavana aamuna heräilin heräämöstä ja mut kiikutettiin osastolle, missä sain pojan vähäksi aikaa viereeni, kunnes hänet sitten vietiin lto:lle, koska oli kosketusarka ja jotkut arvot oli korkealla! No, poika oli lto:lla viikon päivät tipassa ja pääsi sitten kanssa kotiin. Että tällainen tarina... Nyt kun kaikkea kertaa mielessään, niin tulee vain mieleen, että hulluhan sitä täytyy olla, kun uudestaan synnyttään halajaa...
 
Lauantai 18.08

hannamamma.....tyttö 06/05...kp 5/31-35.....yk.5
eräs äiti 79.....Tyttö 06/02.....Kp 6/21-28.....yk.3
weiss.....08/01.................... kp 11/27-30.....yk.3
sinuhe.....poika 05/06............kp 15/27.....yk.2
Jonsku79.....Poika 12/04........kp 15/30-35.....yk.1
fosfori.....Poika 04/05............kp 18/29-35.....yk.4?
sonja R.....08/05...................kp 18/28-30.....yk.2
Iintiltu.....Poika 03/06............Kp 23/30-35.....yk.1
katbe.....12/05.....................kp23/30.....yk.2
buffo.....tyttö 06/06..............kp 24/30.....yk 9.
Höpöli.....Tyttö 06/05 ............kp 25/28-30.....yk?
niko06.....04/06.....................kp 26/27.....yk.6
Venla-05.....01/05..................kp 27/30.....yk.2
Hilbert.....05/05.....................kp 27/??.....yk.1
Äippä2006.....Poika 08/06.........Kp 30/??.....Yk.1
Aamu81 tyttö 02/07................kp 34/32-39.....yk.3
mantana.....tyttö ??/??............kp 35/28-40.....yk.13
LUOMUNEITO.....06/05.............kp 52/??.....yk.2
Hoona82.....Poika 07/05...........Kp 71/??.....yk.14



Muumimamma75.....
Nasuliini-84.....

Plussanneet:

juu
 

Yhteistyössä