**PikkuKakkosta toivovat VOL20**

toive81: älä nyt kokonaan heitä kirvestä kaivoon. Toivotaan että pääset tarkempaan hCG-määritykseen =) Mulla on vaan jotenkin sellanen tunne, että siellä sun massussa on kaikki oikein hyvin! :heart:

Päivikki, ootko kokeillu nenäkannua? :) Mullaki oli raskaana ihan kauhea tukkoinen olo, ja rukoilin et voisin käyttää nasolinia. Mut sit lääkäri kerto nenäkannusta, ja siitä asti olen sitä käyttänyt. Poskiontelontulehduksilta sen avulla aina säästynyt =) Mäpä pistän paremmaks, mulla on dpo 1 ja tuntuu selkeesti munatorvessa kun munis liikkuu ja oon tietty iha varma että ois tärpänny ku vihdoin kroppa toimii niiku pitäis :D

Memmulla vois hyvin vielä muuttua plussaksi! =)

ON: Tänään kp 13/26-27, eilen laski lämmöt oikeen tyylillä ja tänään nous taas entistä korkeemmalle. Jippii :D
 
Voi kuluset, kiitoksia vaan tsempistä, mutta kyllä vähän heikolta näyttää.Tuli ne mammaksin herkät liuskatestit ja tuli tosi haamu. Siinä olisi jo kyllä kuulunut tässä kohtaa näyttää vahvempaa plussaa. Menkat kuitenkin huomenna viikon myöhässä.Mä sain ajan torstaiksi gynelle, ei ne oikein tainnut ymmärtää mitä hain vaan hoki ettei ultrassa näy vielä mitään ja sanoin kyllä etten halua ultraa kun sen pirun veritestin, mutta ehkä se on hyvä joka tapauksessa mennä. Keskiviikoksi on vielä yksi mammaksin ja yksi apteekin testi, jos edelleen haamu niin kyllä mä jo sitten myönnän tappioni. Esikoisesta näytti jo tässä kohtaa kunnon plussaa vaikka teki missä kohtaa päivää vaan testin, ja silloin vielä oli ne verenvuodot kiusana. Mutta nyt ei ainakaan voi syyttää liian aikaisin testailusta, sillä kyllä tässä kohtaa jo suurin osa naisista tekis testin, eiks ;) Mut palailen kertomaan myöhemmin tuomion.
Kiitos tsempeistä kuitenkin!!! :hug:
 
Heathy Miulla on se kannu, mut en oo uskaltanut vielä kokeilla sitä. Pitäisköhän tänään uskaltaa, kun olen yksin kotona, ettei oo pojat kannustamassa mammaa... :LOL:
Inhoan vain sydämestäni tunnetta kun vesi menee nenään. Mut mie lupaan kokeilla :heart:
 
Päivikki Kannun kanssa tuo tunne ei ole lähellekään niin paha, kuin jos vettä menee esim. uidessa nenään. Hieman tuntuu epämukavalta silloin kun vesi täyttää nuo röörit, mutta huomattavasti miellyttävämpi vaihtoehto, kuin esim. punkteeraus :D

Julinta/vihlonta on siirtynyt vasempaan lonkkaan / vasempaan nivuseen hmm :whistle:
 
Ok, pakko miun on kokeilla sitä kannua kun sitä on jo niin moni suositellut :D

Täysin off topic turhake Mie lopetin esikon imettämisen kun se oli 8 viikkoa, koska maito ei herralle riittänyt ja se kieltäytyi täysin tissistä. Nyt sitten 1v. 1kk on alkanut kovasti kiinnostaa sukupuolten näkyvät erot, esim. saunassa ihmettelee isin ja äidin ulokkeita. Eilen pesin vessan lavuaarissa hiuksia ilman paitaa ja sen verran kumartuneena, että pikku-ukko ylti koskemaan rintoihin. Hän ihmetteli siinä hetken, kokeili vähän toista ja totesi "memme" mikä hänen kielellään tarkoittaa maitoa. Siis voiko hän oikeasti vuoden takaa muistaa, että niistä tulee maitoa? Ihan uskomaton juttu tai sitten kuulin väärin.. B)
 
Huoh. Lämmöt olivat taas laskeneet :ashamed: Ei tästä tule hullua hurskaammaksi. Kn oli tosi ylhäällä, mutta ei mitenkään mainittavan kova tai kiinni. Eilen vielä rinnat hitusen aristivat, tänään ei ihan niin paljoa, ja väsy senkuin jatkuu.
Veikkaan että tulossa on taas ovuloimaton kierto, mutta onneksi noi terolutit on nyt olemassa, ettei se silti veny ihan äärettömiin.

Että sellasta tätä päivää

Muoks* Sylkiovistesti oli tänään positiivisempi kun pitkään aikaan :eek:
Se siis oli monta päivää tässä positiivinen ja kaks päivää ihan negatiivinen (eilen oli vähän enemmän kuviota kun toissa päivänä) ja nyt ihan selkee positiivinen. Mitähän tuo nyt sitten meinais??
 
KS09, toivotaan että sulla hormonit tasaantuu, varmasti rasittavaa kun ei pysy mukana, missä mennään.

Mulla oli ovistesti Anna-Leena Härköstä siteeratakseni heikosti positiivinen (viivat melkein samanväriset) ja yöllä vähän vasemmalla munasarjan kohdalla tuntui jotain. Jos nää on ovulaatiotuntemuksia, niin siinä tapauksessa mulla on suurin osa kierroista ovulaatiottomia! Peittoja heiluteltiin tietenkin heti ja toivotaan että nyt tärppäisi.
 
Äh, Postissa tulivat muutamat ov testit, ja koska aamun sylki oli positiivinen, tein yhden 2 tunnin pidättelyn jälkeen, ja tulos oli tämä:



Tuo tuli siis ohjeajan (10min) sisällä, mutta viiva tummuu koko ajan kellon juostessa eteenpäin. Kaikesta huolimatta tulos on kuitenkin selvä nega :ashamed:
Kannattaakohan testata vielä huomenna, haaleneeko viiva, vai tummuuko se? kp23 menossa, ja kierrosta ei mitään hajua...
Kuinka aikasin ja millasilla viivoilla nuo ov testit voi näyttää raskautta? Siis enhän mä mitenkään pakon omasesti etsi mahdollisia vinkkejä raskaudesta :D :ashamed:

Muoks* n. 10 määräajan umpeuduttua testi näytti jo tältä:

 
Jaahas, täällä alkoi sitten ne menkat, kp 33/26-32 ollut eli nyt voi kierron pituudeksi muuttaa 1/26-33. Inhoan epäsäännöllisiä menkkoja! :( Ja ovistesti plussaa muka kp10 ja menkat alkoi kp33.. Joopa joo. Mitähän ens kierrossa oikeen pitäs tehdä?!
Muutoin toi menkkojen alkaminen oli ihan odotettavissa kun testit negaa, joten kovin korkealta pilvilinnoista ei tiputtu. Jospa nyt toisesta yrityskerrasta sitten tärppäis, pitää yrittää kaikilla mahdollisilla tavoin!
 
Teargas No pöh :/ Paremmalla onnella siis ensi kiertoa kohti! :)

KS09 Mä en onneks osaa ottaa kantaa noihin sun testailuihis :) Muutakun et odotan innolla et pääsen itse kans testauspuuhiin :) Kai se tosiaan menee sinne ens viikon loppupuolelle ...
ELLEI sitten tietty menkat ala jo tiistaina...silloin siis "pitäis" alkaa jos olis taas 26pv kierto...

Että eikai tässä muutakuin odotellaan...ja seurailen mielenkiinnolla miten teidän muiden käy :)

Milläköhän mielellä toive81 tällä hetkellä menee?!:)
 
Annsku:Kiitos kun jaksat muistaa :heart: Aika vuoristorata fiiliksillä mennään :/ Huomenna testaan aamupissasta vielä mammaksin testillä ja jos edelleen haamujen haamua tai jopa negaa niin harkitsen menoa gynikselle. Soitan varmaan ja kysäsen kuinka kauan täytyy odotella vuodon alkua. Jos muka viiva ois vahvistunut selkeästi, teen myös sen apteekin testin sitten ja menen sinne gyniksn pakeille varmuudeksi. Oireet ei ole lisääntyneet ainakaan tukemaan mahdollista raskautta. Edelleen vatsassa ajoittain menkkafiilikset ja lämmöt paukuttaa 37,3 kieppeillä...Mutta vaistoan huonoa :'( On jotenkin lamaantunut olo ja ei jaksa ymmärtää miksi meitä taas koetellaan, eikö ne aiemmat riittäneet? Mistä meitä rangaistaan? Oon kyllä joku huonontuurin kohde ja kuulun aina niihin pirun huonoihin prosentteiehi, juuri niihin millä ei mene helpon kaavan mukaan. Toivon ja rukoilen ettei kyse ois ainakaan kohdunulkoisesta, se ois pelottavaa!

Kyllä mä täällä teitä seurailen, mutta en viitsi teitä kuormittaa nyt enempää, palaan kertomaan testin tulokset! :wave:
 
toive :hug: Toivotaan nyt kuitenkin vielä... Ja mä veikkaan, että mun ja annskun lisäks täällä on muitakin, joita kiinnostaa sun tilanne. Mä tiedän ton olo, vaikkakin kerran vain kokeneena, se on ihan kamala :'( Voimia eteenpäin ja toivotaan, että kaikki olis hyvin
 
KSO9 olen tainnu vähä pudota kärryiltä ku luulin et plussasit raskaustestin jo :/ vähä sekasi varmaan oon...

Toive81 jaksamista nyt teille, toivotaan että olis viiva vahvistunu =) Itsekki väliin mietin että oon varmaan niin huono ihminen ku lasta ei suoda :ashamed:

Tänään itse miettinyt elämää vain yhden lapsen kanssa jos toista ei suoda... :ashamed:
 
memmu Oon mä raskaustestejäkin tehnyt :D Ja tosiaan sain sellasen mukamas viiva, josta yritin ottaa kuvaa, mutta kun en saanut, totesin sen viivanpaikaksi. Eli et sä nyt ihan pihalla ole :)

Ovtesti oli tänään haaleempi, eli varmistaa vaan niitä viivanpaikkoja raskaustesteissä ja ehkä mennyttä ovista. Nyt mä lupaan odottaa kiltisti sinne lääkärille asti ja katsoa mitä tulevan pitää.
 
Päivää...

Sain pidätettyä koko yön pissaa mikä on mulle ennästys (käyn yleensä ainakin kerran), mutta samalla harmitus kun sehän on yksi raskauden merkki pisulla juoksu :ashamed: Noh, tein mammaksin herkän liuskatestin ja viiva tuli, ei edelleenkään yhtä vahva kun kontrolli, mutta vahvempi kuin maanantainen testi (minkä tein 2h rakossa olleesta).Ja ei tarvitse tihrustaa. Tein myös apteekin testin, mihin tuli huomattavasti vahvempi viiva kuin sunnuntain aamupissasta! Lähes kontrollin vahvuinen eli sillä testillä viiva olisi vahvistunut :eek:

Olen nyt aika hämmentynyt, edelleen olen sitä mieltä, että kyllä nyt jo tulisi olla kunnon vahvat viivat, menkat ois tänään nyt sen viikon myöhässä. Toisaalta pieni toivo, että josko nyt vain hormonitaso onkin matalampi, mutta nousussa. Veritesti olisi nyt kyllä kullanarvoinen ja vielä siitäkin varmistus.

Niin ja mitään raskausoireita ei ole edelleenkään tullut, hieman ehkä valkovuotoa, mutta ei mitenkään runsaasti edelleenkään...

Menen huomenna sinne gynikseen.Lääkäri haluaa varmasti ultrata mut ja otin selvää, että huomenna olisi 5+0 niin silloin pitäisi kokeeneen ultraajan nähdä ainakin jotain raskausmateriaalia kohdussa.Syke ei kyllä vielä näy. Onneksi gynis on erikoistunut naisiin ja myös raskauksiin, niin luotan lääkärin kokemukseen. Verikoetta aion kysyä, mutta tää pirun tuppukylä on niin hiljainen että gynis on perjantaisin kiinni kuten myös viikonlopun niin saisin kuulla tuloksen vasta maanantaina! |O Ja sitten pitäisi maanantaina ottaa kyllä se varmistus koe, että näkis onko arvot nousseet kuten kuuluu.Ja keskiviikkona lähdemme tytön kanssa kohti kotia joten tiukaksi menee...

Mutta kerron huomenissa mitä gynis sanoo, aika on vasta iltapäivällä 15.30, mitenköhän mun hermo parat kestää sinne asti? :whistle:

Niin ja sitäkin täällä ihmettelen, että miten ihmeessä apteekin testi voi näyttää lähes kunnon plussaa kun se kerran ei ole niin herkkä kuin tää mammaksin testi? Vai voiko todella olla niin, että nää halpistestit voi olla susia??? Ai niin, mammaksin ovisliuskatesti ole silloin maanantaina kunnon positiivinen, mutta ne jätän nyt rauhaan. :|

Että tällasta, mielelläni kuulisin teidän mietteitä ja jos joillain on kokemuksia niin kiva olisi kuulla! Palataan murut! :heart:
 
Toive81, minusta kuulostaa vähän hassullekin tuo epäuskoisuutesi raskauden suhteen :)
Testit on erilaisia ja ohjeissakin lukee, että viivan vahvuudella ei ole väliä, kunhan se on näkyvissä. Ja noista raskausoireista, ei minullakaan ollut esikoisesta yhtään mitään oireita ainakaan ekaan 7-8 viikkoon. Vaikka sulla olis esikosta ollutkin(onko?), niin ei se tarkoita, että kakkosestakin olisi. Raskaudet on niiiin erilaisia.
5+0 on kuitenkin tosi vähän viikkoja. kyllä niitä kerkee tulla.
http://metku.net/~pesu/faq.php tuossa taulukossakin näkyy, että 5 viikkoa kuukautisista voi olla hcg-arvo olla 18 eli eihän se näkyis kuin herkissä testeissä!
 
toive Ne testit on erilaisia, ja olen monesti kuullut, että esim. apteekin testillä saa viivan paremmin näkyviin kuin tosi herkillä. Eiköhän siellä kaikki ole hyvin...
Tosta ultrasta vielä, että älä vielä säikähdä, vaikkei siellä mitään näkyisi. Esikoisesta mä kävin ultrassa joskus rv5 ja jotain, ja oli yksityinen erikoistunut raskauksiin ja naistentauteihin, mutta ei nähnyt kohdun sisällä muuta kuin ehkä paksuuntuneet limakalvot. Lähetti yleiselle puolelle veritesteihin ja sanoi, että jos arvo on yli 1000 kyseessä on kohdun ulkoinen raskaus. Arvo oli 1700 jotain ja tuo meidän varma kohdun ulkoinen täyttää tämän kuun puolessa välissä 1v. Eli sitäkin tärkeämpi, mitä siellä kohdussa näkyy, ja paljonko ne testit kertoo, on se miten tuo hormooni arvo nousee. Näin sanoi silloin erikoislääkäri yleisellä puolella...

Oli ehkä vähän sekavasti seostettu, mutta älä ihan heti luovuta. Vaadi se verikokeella seuranta muutaman päivän välein edes muutaman kerran, se kertoo enemmän kuin yksikään kuva tai tuhat sanaa :hug:
 
Tosi lupaavalta vaikuttaa toive81, ei se keskenmeno voi olla jos viiva vahvistuu. Onneksi sulla on se gyne, niin saat toivottavasti kaivatun mielenrauhan :) Kurja kun sua ollaan koeteltu niin paljon, ettet uskalla iloitakaan enää plussasta. :hug:

Päivikki, niin se nenäkannu on ;) Tekee aikas turhiksi kaikki apteekin kemikaalicocktailit! Mäki pelkäsin sitä aluksi, mut se oikeesti on vaan helpottavaa. Mulle tuli meressä uiminen mieleen, eikä niinkään semmonen ikävä nenään menee vettä -tunne.

Linkitän tännekin tän mun FF käyrän, sepä kertoo olennaiset kuulumiset :)



Ihmeen selkee ovis, ja sen aikaiset ja jälkeiset tuntemukset. Rinnat tosi kipeät vieläkin. Mulla kun oli se lyhyt 19 päivän kierto sairastelun takia, se ajoitti tän uuden kierron niin, että dpo 14 on miehen synttärit. Kovasti toivoi että testaisin, ja minä taas toivon todella, että saisin antaa hänelle sen kaikista parhaimman synttärilahjan :heart:
 
toive81 Juu kyllä sä vähän höppänä olet, kun oot testannu jo monta kertaa et raskaana oot, mut et silti usko :) Mut toisaalta ymmärtäähän sen, jos yritystä on kovasti takana ja joutunu monesti pettymään...
Enkä kyllä itse tosiaankaan ihmettelis jos raskausoireita ei tule...Ei mulla ainakaan ollut MITÄÄN oireita ennenku joskus tosiaan rv 8 oli jotain ihan hyvin pientä kuvotusta ja tissit hellänä.
Itekkin testasin silloin esikoisesta ekan kerran, kun menkat oli viikon myöhässä, apteekin testillä, eikä mullakaan ne viivat mitään yhtä vahvoja ollut. Mulla on vielä kuvakin siitä testistä :)
Soitin silloin heti neuvolaan, että epäilen olevani raskaana (vaikka testi sen siis jo kertoi)...että miten tämä nyt varmistetaan, niin olin ihan äimänä, kun sieltä vaan onnittelivat ja sanoivat, että kyllä sä nyt raskaana olet, kun kerran testi niin sanoo ja menkatkin myöhässä, että ei sitä millään varmisteta :)
 
Mä tiedän olevani tosi höpsö :ashamed: Ja tiedän ettei saisi missään nimessä verrata esikoisen aikaisiin juttuihin :ashamed: Jotenkin sitä toivoi jo kunnon, vahvaa plussaa ja kun sitä ei kuulu niin mielikuvitus laukkaa.Ihan ekassa raskaudessa kun ne viivat ei tullut kovin vahvoiksi, niin siitä seurasi loppujen lopuksi keskenmeno ja karvas pettymys un ultrassa 6+3 sykki vielä sydän... Yllättävää kuitenkin, etten ole niin maani myynyt kuin ajattelin ensin(vaikkei välttämättä nyt siltä vaikuta:D)...Haluaisin vain nyt varmuuden ja jotakin faktaa tähän, juurikin se veritesti ois sellanen. Pitäkää peukkuja, että ne ottais sen huomenna. Muuten vasta sitten Suomessa pääsen sellaseen ja sinne on kuitenkin vielä aikaa ja toive kilisemässä :D

Oireita kaipaa siksi, etä sekin kertoisi hieman, että hormooni nousee. Esikoisesta lievä etovuus tuli vasta rv6+, aiemmin taisi olla vain masukipuja, mutta sekin osin johtui verenvuodoista ja toisen menetyksestä.

Onneksi toi gynis ei ole kallis, 30? ja olen käynyt siellä aiemmin 2kertaa (folliultra, ultra aiemmin) niin nyt voi olla, että koko helahoito on ilmaista. Täällä kun on maksanut tietyn summan, niin vuodeksi saa ILMAISET jutut! Oispa Suomessakin näin hienosti nää jutut. Mutta en odota liikoja, ja ultraa en edes ole sieltä pyytänyt, mutta lääkäri sen haluaa tehdä. Veritestiä aion kinuta.

Ehkä siksikin oon nyt niin hoo moilasena, etten oikeasti uskonut tärppiin tässä kierrossa kun testit näytti ensin negaa (joo taas vertasin sitäkin esikoisen aikaisiin testailuhin), sitten tuli hieman sitä tuhruakin niin jotenkin vain odotti menkkoja. Mä oikeasti luotin ja toivoin, että kun joskus saa sen plussan, niin se on siinä. Tietty mikään ei takaa vielä moneen viikkoon, meneekö kaikki hyvin, joten aika sen vain näyttää. Onneksi on nää palstat missä voi purkaa tuntojaan, kukas parhaiten ymmärtäis ku te täällä. Joten kiitos kun saan purkailla :ashamed:
 
toive81 Niin tosiaan itsekin soitin epäuskoisena neuvolaan esikoisen aikana että olenko nyt varmasti raskaana kun viiva on vain haalea. terveydenhoitaja sanoi että jos viivan näkee ihan silmillä ja vaikka se ois kuinka haalea raskaustesti on positiivinen. Toisilla sitä hormonia erittyy enemmän ja nopeammin ja toisilla päinvastoin :) nyt vain tsemppiä!
 
Kävi tuo acon 10 polttelemaan liikaa tuolla kaapissa ja pakkohan se oli testata ja sain päiväpissasta selvästi nähtävän haamun :heart: :heart: :heart: eli taitaa olla dpo10 tänään...pitää vielä testata uudestaan parin päivän päästä aamulla.
 

Yhteistyössä