PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.4

Pilkkis :hug: , ihme ämmä toi täti ku ei tajua pysyä poissa sieltä missä sitä ei kaivata :kieh:

Käytiin pojan kanssa kaupoilla pyörimässä, ostettiin poitsulle uusia vaatteita, kun on ihan huomaamatta venynyt pituutta ja entiset on jääny pieneks :eek: . Alkaa noita pieneks jääneitä vaatteita olla joka nurkka pullollaan, niin että sais se plussa piakkoin tulla tai lähden kirpparille myyntihommiin :D .
 
Eli,
Luminka: Mun kiertopäivä on nyt siis 1/27...pyh! :(

Ei mulla kyllä raskautunu olo ollutkaa, mutta kyllähän sitä salaa toivoi ja uskalsi jo vähän uskoakin että pieniä olis tulossa. :'(

Nytpä tulee käyttöä sille clearbluen digitaaliselle ovistestille, jonka ehdin tilata.

Onnea plussaajille!!! =)
Ja tsemppiä ja uskoa meille tätittelijöille!!! :wave:
 
Lauantai-iltaa!

Suuren suuret onnittelut Friesia plussasta!! :flower: :flower: :flower:
Ja onnea uuteen kiertoon tädin yllättämille, sekä lämmin halaus :hug:

Ihanaa mummoilua, Luminka! :LOL: No ei täälläkään mitään vauhtia tai vaarallisia tilanteita ole B) ollaan nimittäin vaan saunottu ja hoidettu kuumetta potevaa pojua. Hyvä ottaakin nyt rauhallisesti, sillä viime yönä poju heräili tunnin välein itkemään, reppana :(

Sniff, ovistestit eivät ole toistaiseksi antaneet mitään viitteitä että ovis kolkuttelisi ovella lähiaikoina. Noh, kai se ovis sieltä joskus tulee, jos ei tässä kierrossa niin myöhemmin.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille! :)
 
Nyt taitaa olla mummoilut mummoiltua tälle iltaa. Sukat tein ja päättelin vielä toisen eilisen sukan. Vielä pitää jaksaa toinenki päätellä, silmät on jo ihan ristissä.. pakko!

Huomen mennään mun äidin luona käymään.

Hyvät yöt! :wave:
 
Huomenta!

Ihania nämä aamun hetket, kun saa vaan olla ja juoda kahvia eikä tarvitse lähteä minnekään/tehdä mitään jos ei huvita :) . Voi kun pääsis nopeesti äitiyslomalle... tosin enpä tiedä kuinka rauhallisia nämä aamut sitten olisivat :whistle:

En tainnut eilen tähän pinoon kertoakaan mokastani; eli tilasin itselle ja pojalle netistä pizzat ja jokin näppäilyvirhehän siinä sitten sattui ja pizzapoika toi neljä pizzaa :eek: :LOL: . Nyt alkaa pizza tökkimään :x ja luulenpa ettei vähään aikaan tarvii tähän taloon pizzaa tilailla :D
 
aamupäivää =)

Friesia nyt jo varmasti oot raskaana, joten onnea :flower: :flower: On se ihanaa lukea plussauutisia

pilkkis79 ja annemarsu pahoittelut tädistä ja iso :hug:

lappitar pahoittelut negasta :hug: , vaikka eihän se vielä varmaa ole...

Itsestäni sen verran, että mun lämmöt on koholla. Aamulla en oo mittaillu, kun en koskaan muista, mutta iltaisin palelee ja lämmöt on 36.5, kun normaalisti 35.8-36. Taas alkaa loppukiertoa kohti raskausoireet :LOL:
 
voi, voi, kp26 ja ei oireen oiretta että olis raskaana.
Toivottavasti edes täti tulis ajoissa niin päästään uudelle kierrokselle.

Eilen nähtiin tuttavapehe joilla oli neljäs lapsi, kaksiviikkoinen tyttö.
Minäkin sitä sylittelin ja kuinka se tuoksuikaan niin vauvalta ja
oli aivan ihana! Eikä mun tehny mitenkään pahaa, ihastusta vaan herätti
tuo pieni olento.
On muutes helpottanut valtavasti että olen tavallani antanut periksi,
tulee jos on tullakseen vaikka kaikki avut vastaan otetaankin.

Pilkkis ja Annemarsu- pahoittelut tädistä :hug:

Lapittarelle myös :hug:
 
Testasin tänään kp 31/34 heikon haamun. Kahteen raskaustestiin. Testiajan sisällä, heikko punainen viiva. Mutta en hirveesti siihen usko. Siis kun viivan todellakin heikko, kp:t vielä noin vähän ja pupuiltiin pari päivää ennen ovista (mahdollista ovista) eikä enää sen jälkeen viikkoon. :/ Kokeilin ovistestiäkin ja siihen tuli vahva viiva, mutta ei yhtä vahva kun kontrolli, joten ei tarkoita mitään.

Jos testaan uudestaan sitten jos täti on myöhässä... :ashamed:
 
Pitäisi olla onnellinen mutta jotenkin vain pelottaa ja on epävarma olo. Tietysti jos tuo tulos olisi selkeämpi voisi tunnekin olla eri :ashamed: Jaksaako kahden pienen kanssa? Muista esikoisen kanssa oli sama tunne. Ei ollut niinkään onnellinen olo vaan epävarma olo :snotty: Olenko ainoa? Tässä vaiheessa ei tietysti pitäisi enää epäröidä ;)
Laitan tuon linkin tännekin: http://www.aijaa.com/v.php?i=1476031.jpg
 
Kyllä mullakin noita epävarmuuden tunteita tulee usein. Mietin, että nyt kaikki on niin helppoa tuon 4-vuotiaan kanssa ja helpottuu vaan koko ajan mitä isommaksi se kasvaa. Jotenkin se vauva-aika jännittää/pelottaa, vaikka esikoisen vauva-aika olikin ihan helppo eikä jäänyt mitään traumoja ;) . Toisaalta, sitten kun ajattelee, että tässäkö tää meidän lapsiluku nyt on, niin kyllä mä kuitenkin sen toisen haluan. Ja paras aika sille olis nyt parin vuoden sisään :D
 
Ihanaa, SadButTrue!! =) Onnea kovasti haamusta, vaikka selvä plussa toi mun mielestä on! :flower: Ja vielä kun sulla ei ole täydet kiertopäivätkään, niin sehän ehtii hyvin vahvistua tässä lähipäivinä :heart: Ihanaa, kun täällä alkaa näitä plussia ropista, lähettäkääpäs SadButTrue ja Friesia plussatuulia meille muillekin :)

Voi et varmasti ole ainoa epävarmojen tunteittesi kanssa, kyllä mullakin ihan rehellisesti sanottuna nyt tässä viime (keskenmenneessä ) raskaudessa oli aika pian "jippii!!"-huutojen jälkeen mielessä huoli, että miten sitä pärjää kahden pienen kanssa (ikäero olisi ollut 1 v 2 kk) ja epävarma olo, että miten kaikki asiat sumpliintuu. Vaikka tietysti olin pohjimmiltani tosi onnellinen plussasta, niin yhtäkkiä kaikki käytännön asiat vyöryi päälle ja tuli epävarma olo. Parin päivän kuluttua plussasta, kun sitä oli saanut vähän sulatella, oli todella hyvä ja varma olo, että kaikki asiat varmasti järjestyy, ja pystyin täysillä iloitsemaan plussasta. :heart: Eli ota ihan rauhallisesti vaan ja anna itsellesi oikeus käydä kaikki tunteet läpi. Vuoristorataahan nää raskausasiat on aina jokatapauksessa. =) Kovasti onnea!!
 
Joo, tietenkin Lappitar, en hoksannut! :whistle: Ja pahoittelut tädistä.

SadButTrue: Onnea! Plussahan tuo on. Eiköhän niitä epävarmuuden tunteita tule jokaiselle tuossa vaiheessa tai sitten myöhemmin kun asian on tajunnut kunnolla =) Taidan heivata sut jo listalta toiselle :heart: Ja eiköhän se ovistestikin parin päivän päästä näyttäisi vahvempaa. Kun kp:t on viel tuossa vaiheessa! Ite testasin aikoinaan tosi tosi haalean haamun kun raskaus oli alkanut oletettua ovisajankohtaa myöhemmin.
 
Ai niin, omaa napaa piti laittaa. Eli on välillä päässä alkanu heittää, siis huimata. Ja lisäks repäisee mahasta esimerkiksi ylösnoustessa. Voivat siis jo viitata raskauteen tai sitten en oo juonu tarpeeks vettä ja sectiohaava viiltelee vielä. Heti herää ajatukset et jos sittenkin ois onnistanut. =)

Mutta lupasin olla pessimisti (ainaki ens viikonloppuun asti) joten edellä mainitut syyt selittävät nämä oireeni :D Ajattelin ovistestiä kokeilla vaikka lauantaina jos se näyttäisi jotain. Kun eihän siihen pitäisi viivaa tulla jos ei raskaana ole? Vai miten?
 
SBT Hyvältähän nuo näyttävät, suuren suuret onnittelut!

Epävarmuuden tunteet on kyllä tuttuja täälläkin. En oo koskaan kokenut olevani mikään äitihahmo yleensäkään ja etukäteen sitte jännitin, epäonnistunko heti alkuun äitiydessä. Mut jo raskausaikana tajusin, et voin hoitaa äitiyden juuri niin, kun se itsestä hyvältä tuntuu, eikä tarvi yrittää seurata mitään stereotyyppistä äitiyden mallia. Ja oikeen hyvinhän tää on menny, just niin rennonletkeesti, ku toivoinkin.
Parin viimosen viikon aikana ylitin kyllä itseni, kun olin veljenpoikia vahtimassa. Siitäkin oli tosi epävarma fiilis, mut hyvinhän se lopulta meni, kun sai rytmin vaan päälle. Veljenpojat on 1,5v ja 5v ja oma poika menossa mukana 7kk, ni saihan siinä aika moneksi venyä. Siinä tuli just mietittyä, et esikoinen olis suunnilleen sen nuoremman ikäinen, jos näillä tienoilla onnistais. Oli ihana kattoa miten se puolitoistavuotias piti huolta meiän pojasta, vaikka itsekin on vasta niin pieni. :heart: Ja tosiaan hengissä tuostakin selvittiin ja vielä ois kolmisen viikkoa niitä vahtihommia jäljellä siellä veljen luona. Tuli roppakaupalla lisää itseluottamusta, ku huomas selviävänsä hyvin sen poikaporukan kanssa. Viikonloppu oman perheen kesken ja vain yhden lapsen kanssa onkin kyllä sitten ollut melkoista hermolepoa. Ihanaa keskittyä vain tähän omaan palleroiseen. Joka muuten on jo parantumaan päin. Pari päivää kolisutteli lämmöissä 39+, poikaressu.

Itekin alan jo parantua angiinastani ja tädin tuloonkin on jo ehtiny tässä sopeutua. Täällä kierron alkupäässä kuukausi tuntuu niin pirun pitkältä ajalta, mut eiköhän se tässä taas ihmeen nopeasti mahda kulua. 5kk on jo menny tässä yrittäessä ja tuntuu kuitenkin että vasta alettiin tositoimiin.. Täytyy nyt yrittää vaan olla liikkeellä avoimin mielin, pieni tulee kun/jos on sen aika tulla.

Lappitar Pahoittelut tädistä!

Luminka Pidän peukkuja, että tästä kierrosta teilläkin onnistais! :heart: Paitsi, että kukas täällä sitte noin ahkerasti päivittelee meiän listoja, jos sä lähet lipettiin? :eek:
 
Huomenia!

:hug: Kaikille tädin yllättämille!

SadButTrue - Kyllä noi on kummatkin testit plussia!! Eli tuhannesti onnea!! :flower:

Itse olin eilen töissä ja huh kun ei meinannu tahdissa pysyä... Illalla aivan kuitti kun kotiin pääsi... Ja sitten mun aamu meni ihan pilalle kun luin tästä koneelta uutisia...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801207123667_uu.shtml

Ja siis kun mä en tule toimeen ilman aamukahvia... :kieh: Esikoisen odotuksessa kahvi jäi muutamaksi viikoksi mutta muuten kyllä join....

Omaa napaan ei uutta. Joka toinen sekuntti olen raskaana ja joka toinen en :LOL: Siis parempi olla vaan viikko hiljaa ja kattella sitten...

Nyt likan kanssa puistoon :wave:
 
Lappitar, onnea uuteen kiertoon! :hug:

Luminka toivottavasti siellä on plussa tuloillaan =) Mutta jaan Pilkkiksen huolen, kuka meidän listoja sitten päivittelee :eek: ;)

Pilkkis79, kirjoitit osuvasti tuosta äitiydestä ja kuinka sen voi hoitaa juuri niin kuin itsestään itsestään tuntuu. Ennen esikoisen yrittämistä mulla ei pitkään aikaan ollu vauvakuumetta, päinvastoin, muiden tuttujen lapsiperheiden touhu näytti jotenkin rankalta eikä yhtään houkuttelevalta. Sitten kun tajusin sen, että tosiaan jokaisella perheellä on omat tapansa olla perhe ja jokaisella äidillä oma tapansa olla äiti, niin sittenhän se lasten saaminen alkoi houkuttaa ja vauvakuume paukahti kunnolla päälle. =)

).( Mä oon nyt aika varma, että joudun tämän kierron lopuksi viettämään laatuaikaa tädin kanssa. :/ Nyt kun olis kai mahdolliset ovisajat, oon imettänyt meidän pikku potilasta usein yölläkin, ja joutunut napsimaan buranaa päänsärkyyn kun niskat on jumissa, kun on tullut nukuttua ties missä asennossa viime öinä. Eli kohta mä alan jo itseasiassa toivomaan että se täti tulis niin pääsis uudelle yrityskierrokselle. :LOL:
 
Voi onpas upeeta, sad but true, onnea! :flower: :flower:

Jaan nämä kaikki teidän edellä mainitsemat ajatukset äitiydestä ja epävarmuudesta kahden pienen kanssa pärjäämisestä. Ite olen vielä semmoinen et otan helposti paineita siitä millainen äiti tulisi olla. Hassua, mutta siitäkin on täytynyt ihan pois opetella. Toi rentoushan tossa kahden pienen kanssa pärjäämisessä varmaan on se avainasia. Tekee arjestaan sellaista mikä tuntuu hyvältä ja sopii itselle. Tekee sen minkä jaksaa ja loput hoituu kun on hoituakseen. Lapsetkin paljon onnellisempia kun äiti on hyvällä päällä ja virkeä sen sijaan et koti kiiltäisi viimesen päälle mut äiti on väsynyt.

Täällä (oletettu) ovis alkaa vissiin olla ohi kohta (?) kun on ollut jo aika kuivaa eilen ja tänään. Näin ollen mulla olis tosiaan ollut se aiemmin kun "pitäisi" mut niin se oli sillonkin kun esikoisesta raskauduin. Niin...jos sitä on ylipäätään ollut. Toivossa on hyvä elää. Ja vielä pitäis sen kaksi viikkoa jaksaa odottaa.

Luminkalle ja [/b]Hot coffeelle plussatuulia! Ja muillekin tietysti!
 

Yhteistyössä