** Pikkukakkosta toivovat VOL 23 **

minttumi
Viime sunnuntaina (kp25kö se sillon oli vissiin) niin sillon testasin ihan puhtaan negan. Luulin sillon et ovis olis ollu noin 2vko aikasemmin, mut ei sitten ollukkaan... : / Joskus ollu jomottelua mahassa, mut sitä ku on ollu miten millon sattuu...Niin ei siitäkään osaa mitään epäillä oviksen tai minkään muun suhteen... :kieh:
Oon kyllä miettiny että pitäskö loppuviikosta tehä se yks kaapissa oleva testi mut toisaalta vaan ärsyttää jos nega tulee... Ku ei tässä oikeen oireitakaan ole... Plaah :stick:
 
Viimeksi muokattu:
Iines kiitos! Hieno plussa :heart:

pikku87 tervetuloa! Oltiinkin samassa esikoisen odotuspinossa ;) Mulla oli vaan eri nimimerkki, piti tehdä uusi, kun liian moni tuttu tunnisti vanhan. Ja näistä kuumeiluista ei vielä ihan kauhean monelle mielellään huutelisi... :whistle:

Matilda Eikös monet raskaudu juuri silloin, kun sitä vähiten odottavat
d:)b

ON Ovis on varmaan huomenna tai ylihuomenna, ajattelin kuitenkin tikutella, vaikka yrittämään ei tässä kierrossa päästäkään. Näkisi ainakin taas, miten oireet täsmää ovikseen - ajattelin vähitellen yrittää noista tikuista eroon, kun aika kellona näyttäisi tämä kroppa toimivan. Satsaan sitten niihin loppukierron testailuihin :D
 
Mirage: Toivottavasti olis noin…malttamaton kun olen niin haluaisin raskautua heti mutta kukapa ei sitä haluaisi.

Nyt olis jo kp13 ja oon tehny noita netistä löytyviä ovislaksureita ja niiden mukaan tänään olis viimenen ovispäivä eli dpo0 ja luulen että aika hyvin pitääkin paikkansa. Viikonlopun ajan juilinu mahaa mutta mitään limoja en ole kyllä huomannu vaikka yleensä ne huomaa aika selkeesti. Mä siis nyt oon aiheuttanu tästä itelleni oikeen päänvaivan kunnolla. Siis aikasemmin kun käytettiin kondomia niin noi limat oli helppo havaita kun siellä ei mitään simppoja ollut mut nyt kun niitä on varmaan koko ajan ollu viimesen viikon ajan niin en oo mitään ovislimoja huomannu. Onks muut havainnu tällasta limojen tunnistamisen vaikeutta vauvaa yritettäessä? Mä en jaksa alkaa testailla ovista alkuunkaan, täytyy vaan yrittää aina pupuilla ahkerasti ennen ja oletetun oviksen aikaan.
 
Täällä taisi ovis olla viikonloppuna, tai sitten vasta tänään.
Nyt on muutaman päivän ajan tullut limoja ja eilen juili mahaa, oletan siis että ovis olisi ollut eilen kun aika kovasti koski tohon alas vasemmalle..
Mies ei lämmennyt petipuuhiin kun vasta eilen, eli toivon ettei ovis ollut vaikka esim perjantaina.

Eli mut voisi lisätä piinailijoihin tosin tarkkaa Dpo:ta en kyllä osaa sanoa.

Menkkoja odotan alkavaksi 27. päivä, jos tämä 27 päivän kierto nyt jatkuu niinkuin on muutaman kuukauden ollut.
Ollaan joulu ja uusivuosi pois kotoa, mutta ajattelin että jos tarvetta on niin varmaan testaan enne uuttavuotta niin tiedän sitten mitä vastata kun mies kysyy että aionko juoda sen yhden siiderin..
Tytön syntymän jälkeen olen juonut yhteensä ehkä 1,5 siideriä, ja senkin osissa, eli luulen ettei tarvitse enempää kuin se yksi ottaa niin tämä mamma on jo ihan päissään :D
 
AJ
Jep jep eli sekaisinhan tämä kierto on, niinkuin tietysti olikin odotettavissa kierukan poisoton jälkeen. Eli menkat alkoi eilen eli kp 17 :( No jos nämä nyt sitten olisivat sellaiset ihan oikeat menkat ja pääsis oikeasti "hommiin" :)

Iines: Onnea:)
 
salainen toive: jospa ovis olis ollu vaan myöhemmin ja.... Peukutuksia sinne siis d=)b
Mutta jos joku muu viivyttää niin toivottavasti alkais pian. Ihan turhaa oottaminen on ärsyttävää.

AJ: Voi kökkö! Tsemppiä uuteen kiertoon!
 
**********Maanantai 13.12.2010**************

MUKANA:

Hannaliina..............tyttö 05/10..................... kp 57/30 *yk 3
Salainen toive.........poika 10/09.................... kp 33/24-44 *yk 1
Nokkostiina.............tyttö 11/09..................... kp 28/28 *yk 2
Heidi-80..................poika 08/08................... kp 25/27-34 *yk 5
Tyty86....................tyttö 08/09................... kp 24/30-34 *yk 4
Pikku87...................tyttö 12/08.................... kp 22/33*yk2
Jarenah..................poika 10/05................... kp 18/30 *yk 5
Minttumi.................esikoinen 10/09............. kp 15/25 *yk 2
kikka89.................. tyttö 08/09.................... kp 14/26-29
Matilda-08............. tyttö 04/09.................... kp 13/26 *yk 2
Mirage...................tyttö 11/08.................... kp 13/27-28 *yk 4
Kellukka..................poika 03/08.................. kp 12/29-30 *yk 3
Collins....................tyttö 12/06.................... kp 11/25-28 *yk 5
Danone81...............esikoinen 08/09............. kp 10/30 *yk 2
Kinkula...................poika 09/09................... kp 10/28-34 *yk 6
Salaisiahaaveita......esikoinen08/09.............. kp 10/?? * yk 2
JiiMii82...................poika 08/06.................. kp 9/29-31 *yk 6
Onnenkipuna............poika 12/06................. kp 8/28-34 *yk 2
Äippää....................tyttö 06/09................... kp 6/28-31 *yk 2
Pinkie86.................tyttö 01/08.................... kp 2/28 *yk 3
AJ..........................poika /08.......................kp 1/? * yk 2



PIINAILIJAT
Tyty86.................. dpo 7
Minttumi............... dpo 4
kikka89................. dpo1

TAUSTAILEMASSA:
Kamomilla -81........ tyttö 12/08
LocoKako................esikoinen 11/09
Viuhti10..................esikoinen 03/10
HekkuLiini...............esikoinen 07/10
Kristiina81...............poika 11/08
Joole………………….. esikoinen 06/09
Colatin................... poika 02/2005
MT79.................... esikoinen 10/08
Jumima
kr80...................... esikoinen 11/08
Ninnu-liini.............. tyttö 02/09
MonalizaQ
Annemari
Vouhis................... poika 01/03
Tinker_................. esikoinen 05/08
waaka................... esikoinen 09/08
Tiitu87
Vauvaqme
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
Juuri

HAAMUILIJAT:



:heart:PLUSSANNEET 2010::heart:

JoulukuuMajj (yk3), Iines83 (yk5)
Marraskuu: Marsu-82 (yk1), skorpioni07 (yk2), teddybear82 (yk4), Hemari (yk3), Lyyli* (yk7), Kuuttis (yk3), Viola85 (yk1)
Lokakuu: neito84 (yk4), Bretagne (yk3), Nepsus (yk2), Sanmoc (yk14), T:nmuru (yk1), Brianna (yk5), Nunnu-79 (yk3), Heinäkuu (yk1), Milja-85 (yk3), kukkaiskeiju (yk3)
Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2), Minsku82 (yk33), Itkuiita85 (yk2), Jasmi- (yk1), Neito84 (yk4)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Viimeksi muokattu:
Tänne ei mitään erikoista..inhottaa nä pakkaset kun ei oikein näillä keleillä kehtais ulkoilla ton tytön kaa..-21 nytki ulkona..: /sit sisällä tulee mökkihoperöksi.
Miulla oli dpo5 ja 6 vasemmal puolel kohtaa yhes tietyssä kohtaa pistävää kipua, ja ain just samassa kohassa. Toivon tietysti, että se ois kiinnittymiseen liittyvää..mutta ainahan sitä voi toivoa,heh!Ei muuten mitään sen kummempii "oireita"..himottas testata jo ajoissa, mutta taitaa olla parempi vaan odotella=)
 
Asiasta potkukelkkaan=)jos tässä kierrossa tulee plussa ja kyytiläinen pysyy matkassa. Meinasin paketoida miehelle r-testin jouluksi ja antaa lahjaksi..ennemmin en kertos mitään..:xmas: jouluna olis dpo17..olis ihana antaa lahjaksi vauva uutinen..
 
Tyty kiva lahjasuunnitelma,kunpa pääsisit sen tekemään ;)
AJ tsemppiä nyt uuteen kiertoon ;)
Salainen toive,tuntuu et ennemmin sillo ku olis raskaana niin niitä oireita ei tulis ku nyt niitä on ollu joka kierros,edellistä lukuunottamatta,ja aina tosiaan ku oireita on ollu niin selkee nega.++++++++tuulia!
ON : Täällä alkaa pikkuhiljaa vihlonnat käynistyä,vaikka kp9 vasta menossa,mut nyt tuntuu oikealla puolen vihlomista välil,et mulla taitaa joka toinen kk toiselta puolen ja joka toinen toiselta..kyl itekki meinasin uuden vuoden aattona testata et tietää sit uskaltaako mitään nestemäistä juoda,nyt ajattelinkin olla muuten tän kk:n ilman alkoholia :) jos sekin auttaisi raskautumisessa ja eipä kyl tee mielikään..Katottiin miehen kans toissailtana se teemadokumentti raskautumiseen liittyen,oli kyl ihan mielenkiintoinen...Mies katsoi sillä ehdolla että illalla sit harjoitellaan sitä vauvojen tekoa :LOL: No kyllä silläkin kiinnosti se,onneksi on sellainen mies jolla kiinnostaa..Se oli niin suloinen ku katottii elokuva joulutarina niin sen piti lähtee kesken käymään tupakalla ku oli tippa tullu linssiin:heart:
 
Mulla oli eilen outo juttu mahassa. Illalla alko jomottaa eka toiselta puolelta alavatsaa, sitten toiselta ja lopuksi koko alavatsa. Jomotus otti jossain välissä ihan kipeetäkin niinkuin olis puukolla pistäny mahaan. Tää kesti pari tuntia ja meni ohi. En tiiä olisko ollu ovis sitten vai mikä kasvain mulla siellä on. Oli vähän pelottavaa. Laskureiden mukaan mulla olis ollu ovis eilen että saatto ollakin. Harmittaa vaan niin paljon kun jos se eilen oli niin sillonhan meidän olis kai pitäny edes pikasesti peittoa heilutella mutta ei. Ollaan kyllä viikko taaksepäin joka päivä oltu ahkeria mutta eilen jäi sitten väliin kun meillä oli sellanen pienehkö erimielisyys. Mua otti niin lujaa päähän anoppi joka puuttuu meidän asioihin joskus vähän liikaa ja sanoin miehelle siitä eilen ja hän loukkaantu tietty. Mä menin illalla aika aikasin nukkumaan ja mies jäi kattomaan tv:tä suutuspäissään ja jäi pupuilut sitten väliin. Toisaalta sunnuntaina kyllä tuli harrastettua seksiä joten kai senkin pitäis riittää. Mutta elämä on tällasta. Katsotaan jos tuo nyt riittää vauvan alulle laittamiseen, jos ei niin sitten ei. Mä en jaksais alkaa stressaamaan mut huomaan nyt pikkasen stressaavani. Toisaalta mulla kyllä juili viikonloppunakin maha ja toi eilinen saatto olla niitä keltarauhashormonikipujakin. Niitä mulla on yleensä ollu ja on saattanu jatkua aika kauan oviksen jälkeenkin. Oli silti aika ihmeellistä kun eilen niin vahvana tuli. Aika näyttää, mä oon vaan niin pirun malttamaton.
 
Nyt mä olen taas ihan pihalla..
Eli oviksesta ja limoista
Eli meneekös se nyt niin että kun on ovulaatio mennyt niin limat loppuu heti ?
Mä kun tosiaan luulin sen oviksen jo olleen, mutta tänään aamulla tuli vielä limoja..
Eli onko mulla ovis vielä edessä, vai onko mahdollisesti jo takanapäin, kun tosiaan niistä kivuista ajattelin sen olleen silloin toissapäivänä :confused:
Harmittaa kyllä jos ei nyt sitten ollutkaan silloin kun luulin koska sehän tarkoittaa sitä ettei meillä tuo peiton heiluttelu ajoittunut juuri oikeaan aikaan, ja miestä kun ei nykyään ole mitenkään helppo saada tuota parisuhdeliikuntaa harrastamaan..
 
Mun oli pakko tulla vielä kertomaan että tän aamun aikana valkovuoto on yhtäkkiä muuttunu tosi runsaaks, tulee siis oikeen kunnolla valkosta maitomaista ja vetistä valkkaria ja housut aivan kosteina. Ja siis mä en nyt oikeen tajuu tätä mun kropan sielunelämää kun nythän piti alkaa kuivakausi. Mulla aina ollut ja just ennen menkkoja on saattanu tulla vähäistä valkovuotoo mut yleensä ei sitäkään. Mietin että jos pitäis mennä lääkäriin kun oli eilen noita vahvahkoja kipuilujakin että jos onkin jotain vialla. Täytyy nyt katsoa kuinka tilanne kehittyy. Te jotka noista tiedätte niin eikö se niin ole että pitäis olla kuivaa nyt?
 
Kikka ja Matilda Peruskuvio on vissiin se, että limat loppuu oviksen jälkeen, mutta ei välttämättä, on tosi yksilöllistä. Eli oviksen aikaan tulee sitä kirkasta ja tosi venyvää, ja ainakin minulla on ehkä sen päivän verran ihan kuivaa, sitten alkaa taas tuo maitomainen/tahmea valkkari, joka jatkuu tädin tuloon asti. Itse olen seurannut sitä kirkasta ja venyvää, ja kun se on häipynyt, olen tulkinnut, että ovis on ohi. Määrät ei tosin ole kauhean runsaita, mutta selviä kuitenkin...

Täällä näemmä jännätään tässä kierrossa sitä, tuleeko esikoiselle jouluksi vesirokko vai ei. Juuri sopivasti oltiin siskolla kylässä, illalla soitti, että heille puhkesi oireet... :headwall: No, se olisi sitten sairastettu, mutta... :/
 
Huomennii..:wave:mie en oo varma oonko yhen dpo:n edellä kuin nyt..kun siis o-testit loppu kesken ja muutenki meni vähän vituiks toi oviksen bongaus..mutta..menin tekemisen puutteissani testailemaan aamulla ( pissi tosin ollu vaan 4h rakossa kun juoksen yölläkin pissillä ) . Sain viivanpaikan testiajan sisällä ja kuivuttuaan tuli punertavan haalee haamujen haamu
[/URL][/IMG]
Nyt siis vasta dpo8 TAI SE 9 mutta ei ainakaan enempää..testailen sitten parin pv päästä uusiksi. Miullahan ollu näitä kemiallisia, joten en intoile..mutta ainakin jotain on koittanu tapahtua..

*muoks*
Niin ja "oireina" : aamusin nenä tukossa, pissittää normaalia enempi, palelee ja välillä kuuma..eli ei juurikaan mitään sen suurempia oireita, heh..
 
Viimeksi muokattu:
Mirage joo niin mäkin olen ovista seuraillut juurikin tosta kirkkaarsta ja venyvästä limasta, mutta tarkkaa tietoa mulla ei ole että onko se THE PÄIVÄ sitten limojen viimeisenä päivänä vai kuinka kun tosiaan en tikuta, en mittaile lämpöjä yms..
Kivuista ja limoista siis tiedän että ovulaatio on niinä päivinä, mutta sitä tarkkaa päivää en kyllä tiedä.
 
Matilda ja kikka tässä olis kopsattu pehesuunnittelun sivuilta tämmönen, oisko tosta apua?

Limamenetelmä
Liman tarkkailu luonnollisen ehkäisymenetelmän osana perustuu siihen, että kohdunkaulasta erittyvä lima on kierron eri vaiheissa erilaista. Sen koostumuksesta voidaan päätellä kierron vaihe, hieman ennakoida ovulaatiota ja kun olet harjaantunut limantarkkailija, voit myös todeta melko tarkasti ovulaation tapahtumispäivän.

Limatyypit voidaan jakaa kahteen pääryhmään: kuivaan, jota ei näy lainkaan ja kosteaan eli hedelmälliseen. Kuivassa vaiheessa ei ole hedelmöitymisen vaaraa, kostea taas vaatii tarkempaa tutkimista. Kuukautiskierron aikana esiintyy seuraavanlaisia limoja:

1. kuiva
* hieman kosteutta sisällä, mutta vaginan ulkopuoli täysin kuiva, ei vudon tai valumisen tunnetta, ei mitään täpliä tai kosteutta alushousuissa
* esiintyy kierron alkuvaiheessa heti kuukautisten jälkeen ja ovulaation jälkeen lähes seuraaviin kuukautisiin asti
2. kierron varhaisin lima, hieman hedelmällinen, hieman kostea
* läpinäkymätön, valkea tai keltainen
* liimamainen tai taikinamainen, paksuhko, pysyy muodossaan
* kierron alkupuoliskolla ovulaation lähestyessä, vaan ei sen välittömässä läheisyydessä ja kierron lopussa juuri ennen seuraavia kuukautisia
3. kostea-hedelmällinen
* ohutta, juoksevaa, nestemäistä, maitomaista
* läpinäkyvää, valkoista tai kellertävää - mahdollisesti myös vaaleanpunaista, punaista tai ruskehtavaa, jolloin välivuotoa on sekoittunut limaan
* ovulaation lähellä sen molemmin puolin
4. erittäin hedelmällinen
* limaa hyvin paljon, selvästi enemmän kuin muissa vaiheissa
* kehräytyvää, rihmamaista, venyvää, läpinäkyvää
* munasolun irtoamispäivänä, ja mahdollisesti aivan sen lähellä

Limaa tarkkaillaan yksinkertaisesti koettamalla sormella kohdunsuuta tai spekulatutkimuksen yhteydessä. Kierron alkuvaiheessa limaa tarkkaillaan luonnollisesti useammin, sillä ovulaation lähestyminen aiheuttaa siinä muutoksia. Ovulaation jälkeen ei liman tarkkailu ole ehkäisyn kannalta tarpeellista.

Suositeltavinta on kokeilla limaa jonkin aikaa heräämisen jälkeen, mutta ennen suihkua tai kylpyä. Sopiva aika on myös aina ennen virtsausta. Kokeilututkimuksella tarkoitetaan yksinkertaisesti liman ulkonäön tarkkailua ja sen venyvyyden tunnustelua etusormen ja peukalon välissä. On tärkeää muistaa, ettei kokeile limaa seksuaalisesti kiihottuneena: limaa erittyy silloin suoraan emättimestä eikä kohdun lima, jonka muutoksia tarkkaillaan ehkäisyn takia, silloin ehkäpä tunnu. Myös emätintulehdukset, esimerkiksi hiivasieni ja trikomonas aiheuttavat limaista vuotoa, jonka saattaa sekoittaa kohdun limaan. Joten tulehdusten aikaan on syytä olla erityisen tarkkana.

Liman tyyppi ja muutokset kirjataan lämpötilan tavoin päivittäin ylös samaan taulukkoon lämpötilan kanssa. Alussa, ainakin parin ensimmäisen kierron aikana, se on todella syytä tehdä joka päivä, myöhemmin riittää ovulaatiota ympäröivien päivien tarkkailu.

Yleisesti ottaen kierron alkuvaihe (2-4 päivää) on kuivaa. Sen jälkeen lima alkaa lisääntyä ja muuttaa muotoaan venyvämmäksi, rihmamaista, kaikkein hedelmällisintä limaa esiintyy vain ovulaation aikana (1-2 vuorokautta). Ovulaation jälkeen lima jälleen vähenee ja on pääsääntöisesti kuivaa.

Ennen seuraavia kuukautisia kierron loppupäivinä esiintyy tavallisesti uudelleen paksuhkoa, liimamaista limaa, joka tällä kertaa uudelleen paksuhkoa, liimamaista limaa, joka tällä kertaa ei kuitenkaan ole hedelmällisyyden, vaan lähestyvien kuukautisten merkki. Liman muutoksissa on yksilöllisiä eroja melko runsaasti, joten menetelmä kannattaa opetella huolellisesti.
 
Mä oon kanssa tässä kierrossa ollu hieman pihalla noitten limojen kanssa. Tuntuu että on ollu normi kiertoa limasempaa ja joka päivälle erilaiset. Ihan tarkat noi mun dpo:t ei välttisti oo. Lämmöt on ylhäällä joten ovis on ainakin ollut (36.81 eilen ja 36.95 tänään.)

Menis nopsaa tää viikko ni pääsis testailemaan:)!

tyty86:lle peukut ylhäällä että viiva vahvistuisi plussaksi kun päiviä saadaan lisää!
 
Täällä meneillää siis kp 23 ja ei mitään sellasta oiretta mikä poikkeis normimenkkakierrosta.. Ainoo ehkä sellanen minkä oon nyt pistäny merkille et yleensä ennen menkkoi tissit turpoo ihan sikana ja nännit on kipeet, mut nyt ei tissit ole yhtään turvonnu.. ihan ku ois pienentyny! :D ei siis mitään turvotuksia.. Nännit on kyl arat.. mut siis liiveihinki näyttää jäävän jotenki tyhjää tilaa :O

Mulla todettii tossa puol vuotta sitte lievä pco. Tai onhan se vissiin aina mulla ollu, ainaki ku kysyin lääkärilt et onks se ollu aina vai onks nyt vst tullu, ni sano et on ollu aina.. et ei se vaan yhtäkkiä tule.. :O
Onneks kuitenki esikko tärppäs suht nopeasti.. Toivotaan että joskus toinenki sitte kuitenki tärppää.. Ja kestää matkan loppuun asti... :)
 
Terve täältäkin! Alkukierto on mennyt (vaihteeksi) sairaan esikon hoitamisessa aivan täysin. Tällä kertaa vaan perus flunssa mutta nostaa korkean kuumeen ja jätkä ei oikein syö eikä juo niin tässä ollaan tulisilla hiilillä ettei pääse kuivumaan, raukka.

No, tänään siis kp11 ja limaa aivan sairaasti, pöksyt märkänä koko ajan! Ovistesti silti ihan silkka nega vielä. Ehkä tää greippimehun litkiminen tosiaan lisää limoja? Ei siitä haittaakaan liene.

Ihana lueskella loppukiertolaisten jännitystä, voi vitja! Kun saatais niitä plussia pian tännekin, ja mikä sen ihanampi joululahja kuin kusinen muovinpala paketissa, :D! Mutta tärkein totta vie olisi se paras uutinen - vauva tulossa! Anteeksi ronski huumorintajuni, toivottavasti kukaan ei loukkaantunut. Itsekin ilomielin esittelisi miehell sitä plussatestiä jo pikkuhiljaa..

No ehkä aikanaan. Meillä on tuo imetyksen lopettaminen takunnut oikeen urakalla kun sairas poika haluaa tissille kerran- pari yössä :(. No, ehkä ensi kierrossa sitten voi toivoa sitä plussaa, tää voidaan viettää vähän löysin rantein vaihteeksi..

Sitten vielä kysymys, teille jotka ehkä osaatte vastata? Minä kun olen nyt ihmetellyt tätä kiertoani tässä jonkin aikaa jo, ja seuraavia kummallisuuksia on tullut vastaan, niin mistähän voisi olla kyse?

- kierto vaihtelee 28-33 päivän välillä
- vuoto kestää max 2,5 päivää ja on tosi niukkaa ensimmäisen puolen vuorokauden jjälkeen
- vuoto on kirkkaan veren ja liman sekoitusta, sellaista tummaa paksua vuotoa on vain tosi tosi vähän jos ollenkaan menkkojen aikana
- toissakierrossa oli koko kuukauden menkkakipuja, sen jälkeen ei edes menkkojen aikana tai niitä ennen
- oviskivut ovat selvät, samoin limat, mutta ovistestit ovat näyttäneet negaa tai hyvin vaikeasti tulkittavaa haamua koko ajan

Paino on normaalin alarajoilla ja yritän syödä hyvin mutta imetyksen ja pojan allergioiden takia ruokavalio on aika köyhä tällä hetkellä. Ei maitotuotteita eikä kananmunaa, harvemmin lihaakaan.. Hedelmiä ja vihanneksia vähänlaisesti kun ei vaan ehdi, mutta vitamiinit ja E-epat otan orjallisesti.

Olen myös viimeisten parin kk aikana tullut koko ajan väsyneemmäksi ja väsyneemmäksi, ihan siis silleen todella uuvuttaa koko ajan. Mietin jo kaikki mahdollisuudet syövästä kilpparin vajaatoimintaan ja masennukseen kun alan olla huolissani, kun plussaa ei kuulu vaikka mitään "syytä" sille ei ole!?

Mitä sanotte, kannattaisiko marssia suoraan yksityiselle gynelle vai yleislääkärille ensin? Jotain tässä tahtoisi jo tehdä plussaa odotellessa, niin jos sitten lähtisi tarkistuttamaan etä paikat on kunnossa ja mitään vikaa ei labroissakaan löydy. Esikoinen tärppäsi tokalla yk:lla ja ikää on reilut 30 meillä molemmilla miehen kanssa, niin siksi jo mietityttää että pitäisikö asiaan puuttua eikä vain odotella sitä vuoden aikarajaa.

Kiitos kamalasti jos joku osaa sanoa tähän jotakin ;):heart:

Ja iso tsemppihali kaikille täällä, paras porukka varmaan koko palstalla!
 
Mäki täällä lueskelen kyllä teijän juttuja mut en nyt jaksa kommentoija... Menkkojen oottelu tympii...

kinkula
Meillä vähemmän yritystä takana, virallisesti vasta yk1.
Mäki imetän vielä, yöllä en ole tosin imettäny 4kuukauteen... Yöimetys käsittääkseni ehkäsee jonkin verran, vai miten sen nyt meni? Kierto tosi epäsäännöllinen ja nyt ollu jotain välivuotojaki...
Mä olen kuullu että ku imettää niin kuulemma tämmösille epäsäännöllisille kierroille tai muille ei kovin herkästi alettas mitään tekemään :(

Muoks. Mut mulla tosin ikää vähemmän ku sulla niin voithan sä soittaa ja kysyä...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä