**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

Kukkaiskeiju Onnea valtavasti ja tarrasukkia vino kasa. :heart:

Kinkula ja Vouhis Itkeä vollotin kun teidän synnytystarinoita luin. Hienoa että kaikesta huolimatta olette täällä meidän kanssa.

Mun synnytys alko 5 aamulla ja 11 maissa pääsin saliin. Vauhti jäikin sit siihen ja annettiin käynnistyslääkettä lisää. Mulla siis synntys käynnistettiin. 19.15 alkoi vasta ponnistusvaihe joka kesti27 min. Poika syntyi 19.42. Menetin paljon verta synnytyksessä ja verenpaineeni oli niin matala etten ollut aivan tajuissani koko aikaa. Sen takia en muista oikein päivästä enkä itse h-hetkestä mitään. Jotain kumminkin sieltä täältä, mies kertonut sit loput. Mutta ei mulle silti jäänyt huonoa muistoa synnytksestä ja haluaisin kovasti uudelleen. Nyt jos muistaisinkin jotain =)
 
Ihanaa kukkaiskeiju :heart: Voi että mä olen onnellinen sun puolesta! Hyvät on kyllä ollut sun raskautumis-hoidotkin ja tosiaan sillä peittojen heilutuksella-kin on saattanut olla asiassa vaikutusta :LOL: Me muut koitetaan kovasti nyt sitten päästä imussa mukaan!
 
heidi ei kyllä sullakaan ole hyvin synnytys mennyt, voi ei :( Toivottavasti meidän kaikkien toinen synnytys menisi hienosti kaikin puolin... Tuli muuten mieleen että itketkös normaalistikin lukiessasi moisia ikäviä juttuja vai voisiko olla oire salamatkustajasta? Hih, mä alan selvästi jo epäilemään oireita itseni lisäksi kaikissa muissakin :D
 
Onnea onnea kukkaiskeiju!! Pitäiskös sitä itsekin mennä hoitoihin :) Tietenkin siis vaan sen takia että raskautuminen helpottuu, jos mies sattuu kysymään :whistle:

Onpas ollut ihanaa käydä taas näitä synnytystarinoita läpi! Niitä lisää vielä! Niin erilaisia tarinoita on ollu kyllä.
 
Kiitos kaikki! Toivotaan että kaikki menee hyvin.

hemari: Ehdottomasti hoitoihin vaan, vähentää stressiä ja helpottaa raskautumista :D Ei niistä ainakaan haittaa ole ;)

Synnytyskertomuksia...Mulla alko kipeät supistukset yöllä 3 aikaan ja sinnittelin kuuteen asti, jolloin herätin miehen ja alettiin keräillä kimpsuja ja kampsuja. Oltiin 7 aikaan sairaalalla, olin ihan sormelle auki, mutta sattu niin pirusti. Sain oxynorm piikin, tuli ihan humalainen olo. Sinänsä se ei edes vienyt kipua, tuli vaan sellanen "hällä väliä olo". Mutta silä jaksoin 10 asti, jolloin olin sitten 3cm auki ja pääsin saliin jossa laitettiin epiduraali, ah taivas aukeni. No kolmelta kohdunsuu edelleen 3 cm joten puhkastiin kalvot. 17 maissa olin vasta 4 cm auki, mutta siitä se sitten räjähtikin kymmeneen senttiin 1½ tunnissa ja se olikin sitten tuskaa. Epiduraali ei tuossa vaiheessa auttanut enää kipuun, mä vaan kärsin oksensin ja itkin. Kun pääsin ponnistamaan, mä olisin halunnut vaan olla, kun sillä hetkellä ei sattunut yhtään, mutta olihan se ponnistettava :) Työnsin 40 minsaa ja lopulta tyttö syntyi ilmeisesti kasvot ylöspäin, mikä ilmeisesti oli myös aiheuttanut tuon junnaamisen 3 cm:ssä. Vaikka epiduraali ei toiminut loppuun asti niin mulle jäi tosi miellyttävä kuva synnytyksestä ja olisin ollut valmis siihen vaikka kuukauden päästä uudestaan. Kieltämättä plussa testin nähtyäni käväisi jo mielessä, että meneeköhän tämä synnytys nyt sitten muuten noin, mutta ilman sitä junnausta...? :D Mulla oli ihanat kätilöt (työni puolesta tunsin koko salin kätilöt, ja sain ehdottomasti yhdet ihanimmista :))

No, mä varmaan siirryn pikkuhiljaa täältä tuonne plussanneiden puolelle, mutta kyllä mä vielä tuun teidänkin kuulumisia tänne kurkkimaan! Plussatuulia kaikille!
 
Joo kiireisen viikonlopun päätteksi Kellukka on nyt sitten kp 1/29-30 ja yk2
Eli menkat tuli, ja oikeasti ihan naurista tämä :'( Olin jotenkin aivan varma, että olen raskaana.
Kroppa lienee vähän ylikierroksilla ja mieli eténkin!

Näillä mennään ja eteenpäin.
Onnea kaikille plussanneille!
Ja kiitos synnytyskertomuksista, kirjoitan omani, jahka jaksan. Sekin oli surkea juttu, onneksi päättyi hyvin.
Plussatuulia kaikille, viettänen hieman hiljaiseloa nyt.
 
Kiitos kaikille sympatioista synnytyksestäni! Kummasti tuntuu hyvältä kun joku sanoo, että varmasti oli kamalaa. Mulle jäi vähän sellainen olo, että sairaalassa ketään ei kiinnostanut mitä mulle kuului leikkauksen jälkeisinä päivinä. Pojasta kyllä huolehdittiin mutta mä olin kuin ilmaa.

Paljon onnea vielä kukkaiskeijulle ja mars matkaan plussanneiden puolelle :)! Kellukalle taas halit tädistä, ei tarttis tulla vähään aikaan enää...

No, se siitä, katse eteenpäin :). Täällä olis nyt jo kp28/28-34!!!! Jännää alkaa olla :D.. Mahanippailut on jatkuneet koko viikonlopun ja tätiä ei näy, ei kuulu. Vielä, toim.huom. Meillä on ollut ihan järkyttävät riidat miehen kanssa joka päivä perjantaista lähtien, en tajua mikä mulla on. Ihan jossain usvassa kuljen, voisin nukkua tuntikausia ja saan kerran päivässä itkuraivarin jostain aivan tyhjänpäiväisestä asiasta. Eilen esim. siitä, kun mies sanoi että koiriin menee päivässä aika paljon aikaa, kun mietin että miten tässä muka ehtisi joskus sohvalla maata. Ja siitä ihan tyhmä riita taas :(. Harmittaa. No, alkais täti niin pääsis tästä jännityksestä taas vähäksi aikaa.
 
Vouhis arvaa tekiskö mieli kusasta jo tikkuun :D... mut se kp25 nega on vielä muistissa ja tarkistelin kalenterista että poikaa odottaessa sain myös negan kp25, haamun kp32 ja plussan vasta kp36! Ja nyt tuntus olevan samanpitunen kierto kuin sillon, niin pakko tässä on vielä muutama päivä vartoa.. mietin että perjantaille asti kärvistelen, sitten on pakko näkyä jos jotain olis näkyvissä! Mut on kyl aika kuumat paikat jo, ei voi muuta sanoa :D

Lämmöt on kans koholla 37,1, mutta on tossa ollut flunssaakin. Ja inhottava juttu, meni niska eilen lenkillä viimassa aivan jumiin ja nyt en meinaa saada päätä ylös tyynystä ja pää ei käänny mihinkään. Mulla on tohon relaksantteja ja 800 buranaa mut enhän mä niitä tässä välissä voi ottaa :S.... Gramma panadolia ei auta pätkän vertaa ja mies lähtee kohta töihin ja jään kaksin pojan kanssa päiväksi. En tiiä miten saan sen nosteltua pyllynpesulle jne. ARgh!!
 
No joo, sitten on kyllä parempi vielä hetki odotella. Se nega kun on aina niin kamalan näköinen... Mutta kyllä oikeasti lupaavalta vaikuttaa, ei voi muuta sanoa =)
Toi sun niska kuulostaa kyllä kamalalta, mites voiko raskaana muuten laittaa niitä kipugeelejä vai onko nekin kiellettyjen listalla? Mulla myös niska vaivailee, kun mulla on istumatyö ja siihen auttaa kummasti kun laittaa Feldeniä. Äh, tarkistin asian samantien ja ei sitäkään suositella raskaana oleville :| Koitas kastella pyyhe mahdollisimman kuumaksi niin ettei kuitenkaan polta ihoa ja pidä sitä niskalla!
 
Kellukka ISO HALI :hug: ja varmaan tippuu korkeelta jos jo niin luulee olevansa ja sit täti kurvaa,itse pelkään samaa tällä kierrolla...:|

Kinkula toivottavasti siellä tärppää ;)
Itsellänikin noita oireita nyt on mut yritän ajatella et ihan hyvin voi olla menkkaoireita...tänään siis dpo10,kp28/30...jos keskiviikko aamuun kestäis...tai sit huomiseen jos testit tulee tänään ;D

Olipas kyllä synnytystarinoita,ei ole ihmekään jos osalla jääny traumoja!
Itselläni tällainen kertomus;
Lapsivedet meni 1yöllä(en ollu varma mut näin se oli...) ja soitin sairaalaan,sanoivat että olla kotona siihen asti ku pystyy...Mies alkoi nukkumaan että jaksaa sit valvoo =O !!!!! ja mie yksin kärsin ja ravasin ympäri kämppää tuonne aamu 8.30 kunnes lähimme sairaalaan,no tietty siinä välissä piti käydä ostaa karkkia jne.(siis miehellä!!)ja sit sairaalaan tarkkailuhuoneeseen missä olin jo auennut muutaman sentin ja seuraavalla tarkastuksella enemmän,pyysin lääkitystä kipuun,sanoi et käy ettii lääkärin siihen hommaan.....no olinki sit niin auki et synnytyssaliin ja lääkkeet jäi saamatta lukuunottamatta ilokaasua,josta tuli ihan sikahuono olo!no poika sit synty 11.34, 4tikkiä ja ilmeisesti mulla tuli murtuma tonne johki häpyluuhun,kuului hirvee pamahus ja menkkojen alettua se oli aivan tajuttoman kipeä n.vuoden ajan...mut traumoja ei ole jääny kivuista jne huolimatta =)
 
Onnea Kukkaiskeijullekin haaleasta plussassa! Mut saa siirtää nyt plussanneisiin, oon tehnyt nyt kolme "normaalia" testiä, kaikkiin tulee viiva (ei kuitenkaan yhtä vahva kuin testiviiva!) ja digitaalisella raskaana 2-3 vk. Mitään raskausoireita ei kuitenkaan ole, mikä on täysin outoa ja siksi on todella epätodellinen olo!!

Neuvolaan soitin äsken, niin ensi maanantaiksi sain sen ekan keskusteluajan, viikkojen sen mukaan tänään jo 6+0.. outoa sekin. 17.11. mulla on ultrakontrolli sen viime keväisen kystan takia, joten siellä sit eka ultra varmasti myös kohtuun.

Tuntuu jotenkin, ettei tää oo kuitenkaan totta..

Milja + 6+0..
 
Jiimii mä en ole kuullutkaan, että häpyluu voi murtua :O Ja noi miehet voi tosiaan käyttäytyä "hädän hetkellä" ihan ihmeellisesti asiassa kuin asiassa :rolleyes:
Jee, sullakin piinahetket menossa, plussatuulia ~~~~~~ Toivottavasti paukahtaa kaksi viivaa tikkuun!

Milja hih, vai oikein kolme plussaa pitänyt tehdä :D Mulla alkoi ne oireet vasta viikolla 6, joten ehkäpä sullakin alkaa tällä viikolla. Suuret onnittelut vielä ja liimaa pikkuiselle masuasukille :heart:
 
Vouhis en mä yleensä itkeskele näin helposti, mut nykyään tulee tippa linssiin jo esim, kadonneen jäljillä ohjelmaa katellessa. Tiedä ny näistä hormooneista nyt sit..

Hienosti on viime kuussa plussanneita :heart: Jospa me muutkin päästään tässä kuussa...haaveilee pikku nyytistä.

Kellukka hurjan iso voimahali :hug:

Mars naiset sit viivana kertomaan tänne meille tuliko testiin plussa. On monta jännittelijää. Kiva elää jonkun jännityksessä mukana kun omassa ei vielä mittää jänniteltävää =)
 
Heissan,

Onnea PLUSSISTA!! Mahtavaa ja ihanaa =)

Oli myös kiva lukea synnytyskertomuksia ja tuli tietty heti muisteltua miten se oma homma meni....ei paras mahdollinen muttei traumojakaan jäänyt. Leikattiin lopulta mut ei siinä hengenhätää ollu missään vaiheessa. Oli iso pettymys alatiesynnytyksestä haaveilleelle. Ja kun koko raskausaika oli mennyt todella erinomaisesti eikä mitään valittamista sen suhteen. Olin elämäni kunnossa ollessani raskaana ja siksi leikkaukseen meno oli iso pettymys. :( Koin olevani huonompi äiti kun lapseni syntyi leikkaamalla.. Onneksi laitoksella sain puhua asiasta. Mitä enenmmän aikaa on kulunut sen vähemmän sillä on enää väliä miten poika tuli maailmaan. Hän on terve ja iloinen 1-vuotias ja niin rakas ;) Eniten siinä se oma palautuminen mietitytti koska harrastan liikuntaa/urheilua ja kyllä se hidasta olikin... toivottavasti saan vielä kokea alatiesynnytyksenkin.

Mulla ovislimaa tuli vielä tänä aamuna ja on nipistellyt alamasusta joten peitot vielä heilumaan tänäänkin ja huomenna kuten eilen ja toissapäivänä ja sitä edellisenä jne..:ashamed: Sit vaan ootellaan se pari viikkoa ja kuulostellaan ja sit jos ei ala tätiä kuulumaan niin testaillaan. On mulla yks testi kaapissa mut ei kuumota vielä yhtään.

Aattelin viettää hiljaiseloa nyt tämän kierron loppuajan niin ehkä se menee nopeampaa eikä tuu stressattua tuntemuksistakaan niin paljon kun ei käy koko ajan lukemassa palstaa. Sit ku testausaika lähestyy tai täti saapuu, ilmottelen kyllä!! Toivon pikkukakkosta kovasti mutta tiedän, ettei se oo maailmanloppu jos se ei vielä tästä kierrosta tärppää. Meillä on aika kiva elämä tälläkin porukalla tällä hetkellä vaikkei toisen pikkuisen tuloa vastaan ole YHTÄÄN MITÄÄN!!! Tietenkään ;)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille tasapuolisesti :wave:
 
Kukkaiskeijulle ja heinäkuulle sylin täydeltä onnea onnea:heart::hug:
mIlja siulle myös iso :hug: ja paljon onnea plussasta!
Kinkula siulla hyvät hermot:whistle:ite oisin jo varmaa rynniny vessaan ja kusassu ainakii kahtee testii jo:D toivotaan että plussa tulloo..ja mitä noihin itku potku raivari oireisiin tulee ni kuulostaa hyvinki et joku ois jääny matkaan:)!
Kellukka:hug:eek:ikein iso voimahali..

En nyt muista, mutta tais olla muitakii plussanneita:flower:kaikille tasapuolisesti onnea..! Tää pino menee niin nopeeta vauhtia, etten pysy perässä vaikka päivittäin luenki tein juttuja.

Itellä meni kans synnytys iha vituiks:headwall:joudun varmaan kanssa pelkopolille jos tärpii joskus käy. Ja lupasvat kuvata lantion automaattisesti jos toista joskus rupeen odottaa. Sain suppareissa hyper tilan( suppareita tuli pääleikkäin eikä ollu taukoja, suppari ku tuli ja rupes laskemaan ni toinen jo pukkas päälle), ja ei epiduraalit eikä mitkään kohdunkaulan puudutteet auttanu, huusin ku päätä ois leikattu ja miehellekki sanoin että tappakaa miut, ku kuolen jokatapauksessa tähän. Aukeeminen jäi 7,5cm tyttö oli tulossa lopuks nääman ja käden kanssa+ei ois vissii mahtunu tulemaan olleskaa, liian ahdas lantio.Ja eikun kiireelliseen sektioon. Siellä vielä ihmettelivät miten tyttö oli tiukassa, oksensin salissa ja puuduttivat liian ylös joten en pystyny hengittämään-->taju lähti ja lisähappee..litra verta män ja hemppa putos 80. Olo oli aika järkky.Onneks tyttöllä kaikki hyvin ja terve. Mutta sillo vannoin etten ikinä mee synnyttämään. Olin tosi kipee sektion jälkee viel 2vk.

Tänne ei muuten mitään uutta..ovista ootellessa v.lopuksi..kauheet juilimiset ollu munasarjoissa jo pari pv..en tainnu viime kierros ees ovuloida vaikka kiero oli sen normit 30pv ja ovistestissäki näky plussa, mutta ei ollu mitään limoja: /jospa nyt ovuloisin kun jo semmoset nippailut ollu. Täytyyhän se ovis koittaa hyödyntää, vaikka tuskin siitä mitään hyötyä on..:headwall:
 
Vouhis Siis mie en tiedä et mikä luu se on mut joku tuol alapääs,ja lääkäriki sano sillo et turhaa sitä kuvaan ku ei sille voi mitää et paranee itsestään...sekin pelottaa et miten se käyttäytyy jos raskaaksi tulee koska vieläkin välillä se kenkkuilee menkkojen aikaan...et mites mahd.seur. synnytys jos taas posahtaa,ai sitä tuskaa..Ja nykyinen mies on onneksi ihan eri maata ku edellinen =)

Milja Onnea plussasta ja tarrasukkia!!kuten myös muillekin plussanneille!

Tytyllä ollu aika kauhee tilanne,kuten monilla muillaki,toivottavasti toinen olis sit parempi kokemus..;)

Heidi80 minkä merkkiset testit käytössä?joissaki lukee et haamu on sama ku nega...ja joissaki varmaan sit et ovis on lähestymässä...

Mites muute toi limailu,varsinki teillä jotka plussanneet?mulla on nimittäin limoja edelleen oviksesta,heti oviksen jälkeen oli hieman ”kuiva kausi” ja nyt on jo varmaan vajaan vkn limaillu(sori limajutut!)
 
**********Maanantai 1.11.2010**************

MUKANA:

Kristiina81...............poika 11/08................. kp 41/36 *yk 2
waaka....................esikoinen 09/08............ kp 38/30-40 *yk 8
Tinttu.....................poika 11/08.................. kp 30/29-31 *yk 2
Tinker_..................esikoinen 05/08............ kp 29/27-28 *yk 13
lyyli*......................poika 09/09.................. kp 28/29-32 *yk6
Kinkula...................poika 09/09.................. kp 28/28-34 *yk 4
JiiMii82...................poika 08/06.................. kp 27/30 *yk 4
majj......................tyttö 06/08.................... kp 23/28-30 *yk2
Marsu-82.............. poika 09/09................... kp 18/32 *yk 1
pinkie86.................tyttö 01/08.....................kp 18/27-31 *yk1
teddybear82...........tyttö 11/09.....................kp 18/30-32 *yk 4
skorpioni07.............poika 06/08.................. kp 17/31 *yk 2
heidi-80..................poika 08/08.................. kp 16/27-30 *yk 4.
iines83.................. poika 10/09.................. kp 16/32-34 *yk 4
Hannaliina..............tyttö 05/10.................... kp 15/30 *yk3
Vouhis....................poika 01/03.................. kp 14/29 *yk1
Dirty Dancing..........esikoinen 07.................. kp 11/26-32 *yk 7
tyty86.....................tyttö 08/09................... kp 10/29-34 *yk3
hemari...................tyttö 10/09.................... kp 10/32 *yk3
Jarenah..................poika 10/05...................kp 4/30 *yk 4
Kellukka..................poika 03/08................. kp 2/29-30 *yk2
salaisiahaaveita......esikoinen08/09................kp?
LocoKako................esikoinen 11/09............ kp? *yk?
Viuhti10..................esikoinen 03/10 ........... kp?
HekkuLiini...............esikoinen 07/10.............kp ?/28-32
tiitu87....................?............ .....................?
danone81...............?................ .................?

TAUSTAILEMASSA:
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
juuri
Joole…………………esikoinen 06/09
Colatin..................poika 02/2005
Kamomilla -81.........tyttö 12/08
kikka89...................tyttö 08/09
onnenkipuna............poika 12/06
MT79.....................esikoinen 10/08
Jumima
kr80.......................esikoinen 11/08
Ninnu-liini...............tyttö 02/09
Collins
MonalizaQ
Annemari

HAAMUILIJAT:

PLUSSANNEET 2010:

Marraskuu:

Lokakuu: neito84 (yk4), Bretagne (yk3), Nepsus (yk2), Sanmoc (yk14), T:nmuru (yk1), Brianna (yk5), Nunnu-79 (yk3), Heinäkuu (yk1), Milja-85 (yk3), kukkaiskeiju (yk3)
Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2), Minsku82 (yk33), Itkuiita85 (yk2), Jasmi- (yk1), Neito84 (yk4)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä