**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

Vouhis: Mutta ei kai vielä tässä vaiheessa tänään kp 21/28 kuulu vielä olla mitään oireita edes ? :D

Esikoisen synnytyksestä, ja synnyttämään kaipaamisesta : Juu mun mielestä olis kans kiva päästä synnyttämään taas. Menisin paljon mielummin synnyttämään kun esim. hammaslääkäriin !!!!
Esikoisen synnytys oli kaikinpuolin "miellyttävä" kokemus. Kokonaan kesti n.6h josta ponnistus vaihe tosin 45min !! muuten istuskelin vaan keinutuolissa ja lueskelin lehtiä. Eli avautumis vaiheessa en ollut kertaakaan niiiiin kipeä ! Ponnistusvaihe oli ainoastaan missä olin kipeä, neiti tuli avosuutarjonnassa ja näin ollen jäi nenästä kiinni ja lopulta otettiin imukupilla pois. Mutta ei siitäkään mitään kammoa jäänyt ! :)
Mites teillä muilla meni synnytys?
 
Nuunulle vielä ISO onnittelu plussasta :) Pistän sut nyt plussanneisiin. Ja tervemenoa odotuspuolelle :)

Hekkuliini: tervetuloa! :wave:

Voi Jarenah :hug: Aivan ihana esikoinen sulla! Ja varmasti se kakkonen tulee olemaan aivan yhtä ihana :) Kyllä se sieltä vielä tulee.

Vouhis: Tapahtuiko sun synnytyksessä jotain mikä aiheutti traumoja? Kävittekö kätilön kanssa sillon synnytyksen läpi?

Mulla synnytys kesti 7 tuntia. Tai niin se merkittiin. Sairaalaan kun menin, niin olin just ja just 2cm auki ja mentiin tunnin kävelylle miehen kanssa. Siellä sitten supistukset tuli niin kipeiksi että meinattiin matkalle jäädä :D Sain kipupiikin josta tuli ihan älyttömän huono olo, ilokaasu ei myöskään sopinu mulle, ja tunti ennen ku tyttö synty niin sain epiduraalin, joka onnistu täydellisesti. Ponnistusvaihe oli 19 min, kovaa työtä, mutta ei muistaakseni ihan kamalan kivuliasta. Hyvät muistot jäi synnytyksestä, mutta sen jälkeen olin pitkään tosi alamaissa. Mun vanhemmat asui Sambiassa sillon, ja tuntu et olin ihan yksin. Niitä ekoja viikkoja en siis kaipaa ollenkaan...
 
**********Lauantai 30.10.2010**************

MUKANA:
teddybear82...........tyttö 11/09................... kp 46/32 yk 3
Kristiina81...............poika 11/08................. kp 39/36 *yk 2
waaka....................esikoinen 09/08............ kp 36/30-40 *yk 8
Milja-85..................poika 12/08................. kp 35/32-33 *yk 3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09................... kp 32/30-36 *yk 3
Kellukka..................poika 03/08................. kp 29/30 *yk1
Tinttu.....................poika 11/08.................. kp 28/29-31 *yk 2
Tinker_..................esikoinen 05/08............ kp 27/27-28 *yk 13
lyyli*......................poika 09/09.................. kp 26/29-32 *yk6
Kinkula...................poika 09/09.................. kp 26/28-34 *yk 4
Heinäkuu................tyttö 07/09 ...................kp 26/28-32 *yk1
JiiMii82...................poika 08/06.................. kp 25/30 *yk 4
majj......................tyttö 06/08.................... kp 21/28-30 *yk2
Marsu-82.............. poika 09/09................... kp 16/32 *yk 1
pinkie86.................tyttö 01/08.....................kp 16/27-31 *yk1
skorpioni07.............poika 06/08.................. kp 15/31 *yk 2
heidi-80..................poika 08/08.................. kp 14/27-30 *yk 4.
iines83.................. poika 10/09.................. kp 14/32-34 *yk 4
Hannaliina..............tyttö 05/10.................... kp 13/30 *yk3
Vouhis....................poika 01/03.................. kp 12/29 *yk1
Dirty Dancing..........esikoinen 07.................. kp 9/26-32 *yk 7
tyty86.....................tyttö 08/09................... kp 8/29-34 *yk3
hemari...................tyttö 10/09.................... kp 8/32 *yk3
Jarenah..................poika 10/05...................kp 2/30 *yk 4
salaisiahaaveita......esikoinen08/09................kp?
LocoKako................esikoinen 11/09............ kp? *yk?
Viuhti10..................esikoinen 03/10 ........... kp?
HekkuLiini...............esikoinen 07/10.............kp ?/28-32
tiitu87....................?............ .....................?
danone81...............?................ .................?

TAUSTAILEMASSA:
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
juuri
Joole…………………esikoinen 06/09
Colatin..................poika 02/2005
Kamomilla -81.........tyttö 12/08
kikka89...................tyttö 08/09
onnenkipuna............poika 12/06
MT79.....................esikoinen 10/08
Jumima
kr80.......................esikoinen 11/08
Ninnu-liini...............tyttö 02/09
Collins
MonalizaQ
Annemari

HAAMUILIJAT:

PLUSSANNEET 2010:

Lokakuu: neito84 (yk4), Bretagne (yk3), Nepsus (yk2), Sanmoc (yk14), T:nmuru (yk1), Brianna (yk5), Nunnu-79 (yk3)
Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2), Minsku82 (yk33), Itkuiita85 (yk2), Jasmi- (yk1), Neito84 (yk4)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille ihanille leideille!!! :heart:

Nyt tää mun flunssa on menny jo siihen pisteeseen et ääntä lähtee ehkä joskus ja jouluna!! :snotty:
Juu tuo esikoinen on kyllä sellane herramies et joku saa viel hyvän miehen siitä!! ;)
Nyt tää mamma menee ottaa vähän kuumaa mehuu ja makoilee.. :)
Plussa tuulia teille kaikille!! :heart:
 
Heips kaikille!=)

Hitaan puoleista tämä minun palstailu kun kone reistailee niin ei meinaa millään päästä nettiin: /
En nyt oikein perillä oo tosta oviksesta;tänään kp 16 ja puolilta päivin tehdyssä testissä vahvin viiva tähän asti mutta ei siltikään yhtä vahva ku tuo toinen: /
Tänään vatsaa nippaillut ja limoja tullut,tyhmäku oon ni kysyn et kun on mahdollista että väärin noita testejä teen(liian vähän aikaa rakossa pissa jne)ni onko nuo limat merkki oviksen tulosta vai jo menosta?:ashamed:
Vai jatkanko viel testausta normisti?sekstailtu ollaan kp 10 lähtien joka toinen päivä,tänään suunnitelmissa puuhailla illalla..onkohan tarpeeks tullut toimittua..?toivottavasti:LOL:
 
en malta enää olla katsomatta noita päiviä ja nyt sitten olen taas mukana päivissä. Mukavastihan niitä on jo kertynyt! Mutta mulla on ollut ihan normaalistikin 36 kiertoja, eli ainakin sinne nyt odottelen ihan rauhassa... edelleen manipuloin itseäni. Jos oon raskaana niin olen sillonkin... Nyt äkkiä saunaan ja laittaan ittee ja tansseihin. Huomenna lukasen läpi teidän tekstit kun on enemmän aikaa :D
 
kukkaiskeijulle oikea plussapuhuri =) Toivottavasti olisi tärpännyt niin päästään sitten kaikki sun kanssa hihkumaan!

hemari ensinnäkin taustaa sen verran, että kuullessani olevani raskaana tiesin että musta tulee yksinhuoltaja. Olin siis yksin (tai no kahdestaan mun koiran kanssa) koko raskausajan. Muutin takaisin kotikaupunkiin ollakseni lähellä vanhoja ystäviäni ja vanhempiani ja useampi tarjoutui raskausaikana auttamaan kaikin tavoin ja hyvän ystäväni + äitini piti tulla synnytykseen. 8 päivää lasketun ajan yli huomasin, että oli tullut ruskeaa verta ja isä vei mut sairaalaan. Pojalla oli jotain häikkää sydänkäyrissä, joten mä vietin sitten piuhoissa kiinnitettynä yksinäni aikaa sairaalassa maaten sängyn pohjalla. Ei ollut edes telkkaria.... Kukaan ei saanut tulla mua tervehtimään, sillä olin jossain ihmeen tarkkailu-huoneessa.
Seuraavana päivänä käynnisteltiin sillä pillerillä kohdunsuulle, rakko ja peräsuoli tyhjennettiin ihan kirjojen ja kansien mukaan. Synnytys ei kuitenkaan käynnistynyt ja seuraavana päivänä käynnistettiin tipalla.
Ilmoitin heti aamulla etten saa pissattua, mutta kätilö vaan käski suihkuttelemaan ja valuttamaan vettä - no eipä auttanut. Aamupäivällä synnytys käynnistyi ja mut siirrettiin saliin. Äiti soitti tuolloin ja kerroin että nyt kannattaisi tulla. Äiti totesi ettei vielä ehdi , käyvät kaupassa ja isä parturissa ja ties mitä ensin......
Iltapäivällä kivut alkoivat olemaan jotain täysin sietämätöntä, enkä voinut enää nousta sängystäkään vaikka olisinkin luvan saanut. Menin pelkällä ilokaasulla, ne aqua-rakkulatkin laitettiin, mutta niistä ei ollut mitään hyötyä.
Kätilö vaihtui sitten iltavuoron tullessa töihin, mutta edelleenkin olin ypöyksin salissa, vain ilokaasu maski seuranani. Kätilö kävi välillä (kuten se aamuvuorolainenkin) vain voivottelemassa kun on niin kamala kiire ja koskas se äitisi tulee.
Edelleenkään en ollut pissannut ja pyysin että katetroi mut, kätilö totesi että olen sen oloinen että pyytää ensin lääkärin paikalle. Mulla alkoi olemaan niin järkyttävät kivut että ihan oikeasti luulin kuolevani. Kätilö lähti taas pois ja tuli sitten jonkun ajan päästä naislääkärin kanssa. Lääkäri oli tosi ylimielinen ja kysyi että mitäs täällä valitetaan. Kerroin että tuntuu että kuolen tähän kipuun. Lääkäri koski mahaan ja kysyi että mitä ihmettä mä valitan kun ei ole edes supistus päällä. Mä sanoin etten tiedä miksi sattuu, mutta että ihan oikeasti S-AT-T-U-U!
Lääkäri totesi, että vaikken epiduraalia halua niin se annetaan mulle, kun olen niin sekaisin :O

Sillä kertaa kätilö jäi huoneeseen, mutta se vain istui toisella puolella huonetta sen tietokoneen ääressä eikä edes puhunut mulle. Kysyin että voisiko jo viimeinkin katetroida, pissa on tullut viimeksi illalla. Sanoi että katetroi vasta kun nukkumatti on käynyt laittamassa sen epiduraalin. Kärvistelin tuskissani vielä jonkun puoli tuntia ja sitten ärjäisin, että nyt v*ttu katetroit mut ja heti!

Viimeinkin se ääliö katetroi ja kun oli valmista niin kysyi että helpottiko. Mä en kyennyt edes vastaamaan... Aikanaan nukkumatti tuli ja tuli äitikin. Veri lensi ja kolme kertaa se yritti sitä epistä laittaa muttei onnistunut....
Sitten tuli se sama lääkäri kysymään tilannetta ja kätilö kuiskasi lääkärille että 8dl oli pissaa ollut rakossa :O Lääkäri oli jokseenkin vaikean näköisenä...
Katetroinnista meni joku 40-45minsaa ja mä olin auennut 3cm kokonaan ja alkoi ponnistus. Se ei kestänyt kamalan kauaa, mutta mä repesin pahasti ja piti tikkailla ihan huolella. Lisäksi sain 3 luumun kokoista peräpukamaa, josta myöhemmin osastolla hoitajat sanoivat etteivät ole koskaan nähneet kellään vastaavia.
Seuraavana päivänä multa kysyttiin haluanko tehdä hoitovirheestä valituksen, mutta mä olin niin heikkona (en pysynyt pystyssä ollenkaan) etten jaksanut välittää. Olin vaan tyytyväinen että selvisin hengissä ja poikakin oli täyden 10 vaavi.

Puuh, tulipas pitkä stoori, ei haittaa vaikkei kukaan jaksaisi lukea kokonaan. Pääasia että sain sen minkä tuosta koettelemuksesta muistan ulos itsestäni :ashamed:
 
Niin ja poika syntyi kello 17:35 ja äitini tuli siinä klo 16-30-17:00 välisenä aikana, eli ypöyksin käytännössä synnytin :'(
Eikä mulla ollut mitään yhdenillan juttua (en harrasta niitä ollenkaan), mutta tuleva isä käyttäytyi juuri kuten arvasin ja käski ottamaan abortin, vaikka oli ensin itse puhunut miten ihanaa olisi jos meillä olisi yhteinen lapsi :mad: Loppuhyvin kaikki hyvin, mä saan elarit ajallaan ja poika pääsee säännöllisesti isälleen nykyään =)
 
Voi vouhis, onpa sulla ollut tosi rankka synnytys ja myös varmasti koko odotusaika! :hug: Ihan kyyneleet tuli silmiin kun sun juttus luin... Oot upeasti selvinny kuitenkin tilanteesta kun toisen lapsen haluat :) Miksi ei se sun kaveri tullukaan synnytykseen? Rankka on taustasi, en enää yhtään ihmettele että jäi traumat. Ja muuten, eikös hoitovirheestä voi ilmoittaa myöhemminkin? Tietty et varmaan halua enää ajatella koko asiaa.

kukkaiskeiju: Näinihän on että ylhäällä oot listalla :D Hyvin oot pystyny olemaan kattomatta!
 
Kiitos hemari , lämmitti kummasti kommenttisi :heart: Mun ystävä ei töittensä takia päässyt tulemaan synnytykseen, soitti kerran kun olin siellä salissa.
Yksin mä vauvankin sitten jouduin hoitamaan. Ystävät kysyivät eikö mun sukulaiset auta ja sukulaiset kyseli eikö ystävät auta :( Lopulta mä sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja pojan kanssa mentiin puoli vuotiaana ensikotiin. Mun yövuorojen takia kun poika oli ihan väärässä rytmissä ;) Kolme päivää siellä oltiin ja vaikka saatiinkin mukaamme sieltä vesirokko niin poika sentään oppi nukkumaan yöt kokonaan ja mä sain viimeinkin nukkua enemmän kuin 3-4h kerrallaan.
 
vouhis: Voi itku mikä tilanne! Siis toi että ystävät kysyy et eikö sukulaiset auta ja toisinpäin! Mulla oli vuos sitten vähän sama, kun oltiin just muutettu eri paikkakunnalle, eli ystävät jäi kauas, ja vanhemmat asu ulkomailla, niin apu oli tosi tiukassa. Mies ei osannu suhtautua vauvaan ollenkaan ja huiteli omissa menoissaan. Mut oli mulla tietty mies aina öisin vierellä. Tai no ei vierellä, kun nukku eri huoneessa et sai nukuttua :D Ajattelin usein että tää en vaan voi olla näin rankkaa, mut pakko myöntää että sulla on ollu vielä paljon rankempaa. Supertsempit sulle ja toivotaan et kakkosen synnytys ja odotus menis paljon paremmin :)
 
Vouhiksella on tosiaan ollut rankka alku lapsiperhe-elämälle! Suuri hatunnosto täältäkin.

Eikä tuo hemarinkaan alkuvaihe niin kivalta kuulosta. Hyvä että se on jo ohi :D.

Jarenahille pikaista paranemista flunssasta, kamala jos ei voisi puhua ollenkaan... no meillä ainakin mies olisi onnellinen :D

Synnytyksestä:
mun synnytys meni ihan päin helvettiä. Olin ääpolilla 40+4 liikkeiden puuttumisen takia ja päätettiin käynnistää kun lapsivettä oli alle kaksi desiä ja lapsi laihannäköinen ultrassa. Siinä sit käyrillä koko päivä, ihan koko ajan tarkkailussa ja se liike/supistusanturi kanssa eli kaks vyötä mahan ympäri alkaen klo 14.. Sikiön sykkeet oli vähän huonot joten piti maata vain ja ainoastaan oikealla kyljellä, en saanut nousta en liikkua en kääntyä en mitään :(. Cytotekkia tungettiin toosaan kolme kertaa ja illalla kymmenen aikaan alko supistaa vasta, mutta ei niin että avautumista olisi alkanut tapahtua. Yhden aikaan puhkastiin kalvot (lapsivettä ei tullut ollenkaan eli istukka ihan finaalissa) ja laitettiin pinni pojan päähän. Siinä sit oksitosiinia, ilokaasua, karseita tehottomia kivuliaita supistuksia, epiduraali, taju veks ja koko ajan samalla oikealla kyljellä, huhhuh. Yhden ja viiden väliltä mulla ei ole muita muistikuvia kuin että olin varma että mä kuolen ja että poika kuolee ja että tirvasen turpaan kaikkia jotka yltää kosketusetäisyydelle. Vähän väliä pojan sykkeet laski aina supistuksen mukaan alle 60 ja huoneeseen ryntäsi kätilöitä antamaan mulle happea, kääntämään punkan pää alaspäin ja komensivat mut kontilleen pylly pystyssä ja sillä sykkeet saatiinkin aina hetkeksi korjaantumaan. Tätä veivaamista siis nelisen tuntia, lopputuloksena se että avautuminen jäi neljään senttiin ja viiden jälkeen lääkäri tuli ilmoittamaan että leikkuriin lähdetään nyt eikä justiin. Mies jäi kuin nalli kalliolle kun tätä naista lähdetiin kärräämään vauhdilla eteenpäin. Mä olin tosi surkeena, itkin vain kun oli niin järisyttävän pettynyt olo kun synnytys ei edennyt - olin aina halunnut synnyttää mahdollisimman luomusti ja tähän päädyttiin :(.

11 minuuttia leikkauspäätöksestä poika oli ulkona. Surkea pieni rääpäle jota elvytettiin viitisen minuuttia, sitten alkoi hengittää itse ilman sitä ylipainetukea, mikä se onkaan, happea paineella kuitenkin. Pisteitä sai 6/8/10 eli kyllä se siitä kun hiukan autettiin :). Painoa oli 2900g ja pituutta 50cm, laihapoika ja napanuora kahdesti kaulan ympärillä.

Poika oli niin laiha ettei kestänyt kovia supistuksia ja sen vuoksi alkoi aina ne sykkeet pudota, voi kultapieni että mun tekee pahaa vieläkin ajatella mitä poitsu joutui kestämään :(. Aika viime tipassa tuli leikkaus ja istukka lähti patoloiglle. Ei sieltä vaan ikinä mitään selvinnyt, leikannut lekuri sanoi että joku toimintahäiriö siihen oli tullut vikoilla viikoilla, siihen saakka vauva oli aina iso ja pulska ultrissa.

Itse operaatoista selvisin naurettavan helposti. Kuusi tuntia leikkauksesta olin pystyssä ja mitään buranaa vahvempaa en ottanut kertaakaan (paitsi siis leikkurissa annettu morfiini joka vaikutti sen 12 tuntia). Sairaalassa oltiin neljä päivää kun pojan sokereita seurattiin (laskivat liian alas, ja verikokeita otettiin neljän tunnin välein, siinä toinen ah niin ihana tarina...), mun voinnin puolesta oltais voitu lähtiä jo tokana päivänä. Maito nousi hienosti toisena päivänä leikkauksesta ja sen jälkeen ei lisämaitoa enää tarvittukaan.

Tässä tällanen surkea stoori. Jos joskus viel olen raskaana, mun on pakko mennä pelkopolille, sen verran pahat traumat toi jätti. Vasta jälkikäteen alkoi tajuta miten lähellä oli ettei mennyt pojan henki :(.

Olipa siinä, toivottavasti ei säikäytä ketään!

(.) ei menkkoja, ei mitään täällä.. Menkkajomotuksia sen sijaan pitkin päivää ja eilen haravoidessa tuntu vihlontaa mahassa. Lämmöt hiukan koholla, koskas niiden pitikään laskea oviksen jälkeen, parinpäivän päästäkö?
 
Huomenta kaikille =)

Katsoin just Kinkula sun kp:t ja sullahan on piinapäivät just menossa, plussatuulia sinne ~~~~ Kamala millanen synnytys sulla onkaan ollut, aivan varmasti jokainen joutuisi pelkopolille tuommoisen jälkeen :( Luojan kiitos että pikkuinen selvisi kuitenkin :heart:

hemari voi itku, ei sunkaan vauva-aika ole ollut mukavaa aikaa :( Toivottavasti pikkukakkosen kanssa menisi yhteiselämä paremmin. Mä itse asiassa olen aivan innoissani nyt, kun tiedän 100%:sti että tuota isäntää ei mikään voi estää tulemasta synnärille ja innolla odotan masuaikaa kun voi sitten yhdessä kuulostella masuasukkia ja jutella sille :heart:Tehdä kaiken sen tällä kertaa yhdessä toisen kanssa, mistä mä aikanani pojan kanssan jäin kokonaan välistä ja kateellisena sain vain lukea silloin keskusteluista odottavista isistä ja heidän kommenteistaan äideille jne. :)

Mä muuten sorruin ja mulla on just kuumemittari kainalossa :whistle:
 
Onnea, liimaa ja jarrusukkia heinäkuu Mahtavia uutisia näin sunnuntai- aamuksi! :cool:

Majj mikä jottei sulla voisi jo oireita noilla kp:lla olla ;) Viikon päästä voitkin jo plussata, joten tsemppiä ja pitkiä hermoja sinulle!

).( Mulla on näköjään puolisen astetta lämpö koholla - tosin eihän se vielä mitään todista, mutta kyllä mä kuitenkin niin toivon, että nämä kivut ja se tuhru olisivatkin enteitä salamatkustajasta, joka olisi saanut alkunsa tosi aikaisessa vaiheessa kiertoa :ashamed: Aiemminhan mulla ei ole mitään tuntemuksia ollut ennen kuin täti on ollut jo myöhässä, mutta eikös se niin mene että jokaikinen raskaus on kuitenkin erilainen? Edelleen masuun sattuu ja on nyt on paineen tunnettakin, mutta sentään sain viime yönä nukutuksi.
 
Jarenah: paranemisia! :hug:

Vouhis: on sulla ollut rankkaa ja vielä tuommonen synnytyskin...Tsemppiä nyt tähän toiseen sitten ja muista, että jokainen synnytys on omanlaisensa! :hug:

Onnea Milja, Nunnu ja Heinäkuu!

Pahoittelut tädin kohdanneille!

).( Mulla meni mielenkiintoseks tämä kierto. Olin eilen tansseissa. Yks känniääliö käveli mun ohi ja kommentoi mulle mun "ei niin kauhean pientä" -rintavarustusta melko tökerösti varmaan luullen heittäneensä suurenkin kohteliaisuuden... Mä pätkäsin sitä käteen ja spim idiootti ja juoksin vessaan itkemään ja siitä ei meinannu tulla loppua millään!!! en mä nyt yleensä ihan niin sokerista ole tehty, mutta ihan outo reagointi mulla. Muuten oli kyllä hauska ilta. No tein sitten tänään davidin raskaustestin ihan tuon jutun ja parin muun oireen takia ja viiden minuutin sisällä tuli aivan todella todella haalea viiva, mutta musta siinä on kyllä selkeästi silti väriä!!! On silti niin haalea, etten saanut siitä kuvaa. Kuitenkin sen verran on väriä, että mieskin sen kyllä näki ja sisko myös. Nyt pitää sitten malttaa vielä ainakin huomiseen mieluummin ylihuomiseen!!! Helpompi olla testaamatta kun nyt mulla ei ole testejä kotona, mukamas... :D Voi, mutta kyllä mä niin toivon että tämä haamu tästä vahvistuis. Mulla olis nyt limojen perusteella joku dpo 10-13, eli ei oo vielä edes menkat kyllä virallisesti myöhässä, mutta viime kierto oli 30, eli on tää nyt sitä pidempi jo. :D
 
Jee, kukkaiskeiju, jännää!! Eiköhän se plussa ole jos väriä näkee muutkin kun omat silmät :)

kinkulankin synntys kuulostaa aika hurjalta! Onneksi kaikki oli pojalla kuitenkin lopulta hyvin ja itsekin toivuit nopeasti. Meille syntyi myös tollainen rääpäle, 40+3 syntyi ja 2995g 50cm. Mut tyttö oli koko raskausajan pieni. Mut pienen painon takia mekin oltiin sokeriseurannassa ja hyvä niin, ne ei ollu oikein kohdallaan. Sit kun lopulta päästiin kotiin niin parin päivän päästä mentiin viikoksi lastenklinikalle, kun tytöllä oli bakteeri-infektio, ja verihiutaleet alkoi tuhoutua. Sain vasta puoli vuotta myöhemmin kuulla että oli päivästä kiinni että meillä nyt on tuo tyttö. Voin vähän jo ymmärtää miltä keskosten vanhemmista tuntuu, kun pienen alipainoisen luurangon ympärillä on kymmeniä johtoja ja mittareita ja piip piip vaan kuuluu. Hirveetä oli. En pysty vieläkään oikein ajattelemaan sitä.

Nojoo, nyt jotain iloisempaa :) Heinäkuulle vielä superonnittelut! Ihanaa! :heart:
 
**********Sunnuntai 31.10.2010**************

MUKANA:
teddybear82...........tyttö 11/09................... kp 47/32 yk 3
Kristiina81...............poika 11/08................. kp 40/36 *yk 2
waaka....................esikoinen 09/08............ kp 37/30-40 *yk 8
Milja-85..................poika 12/08................. kp 36/32-33 *yk 3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09................... kp 33/30-36 *yk 3
Kellukka..................poika 03/08................. kp 30/30 *yk1
Tinttu.....................poika 11/08.................. kp 29/29-31 *yk 2
Tinker_..................esikoinen 05/08............ kp 28/27-28 *yk 13
lyyli*......................poika 09/09.................. kp 27/29-32 *yk6
Kinkula...................poika 09/09.................. kp 27/28-34 *yk 4
JiiMii82...................poika 08/06.................. kp 26/30 *yk 4
majj......................tyttö 06/08.................... kp 22/28-30 *yk2
Marsu-82.............. poika 09/09................... kp 17/32 *yk 1
pinkie86.................tyttö 01/08.....................kp 17/27-31 *yk1
skorpioni07.............poika 06/08.................. kp 16/31 *yk 2
heidi-80..................poika 08/08.................. kp 15/27-30 *yk 4.
iines83.................. poika 10/09.................. kp 15/32-34 *yk 4
Hannaliina..............tyttö 05/10.................... kp 14/30 *yk3
Vouhis....................poika 01/03.................. kp 13/29 *yk1
Dirty Dancing..........esikoinen 07.................. kp 10/26-32 *yk 7
tyty86.....................tyttö 08/09................... kp 9/29-34 *yk3
hemari...................tyttö 10/09.................... kp 9/32 *yk3
Jarenah..................poika 10/05...................kp 3/30 *yk 4
salaisiahaaveita......esikoinen08/09................kp?
LocoKako................esikoinen 11/09............ kp? *yk?
Viuhti10..................esikoinen 03/10 ........... kp?
HekkuLiini...............esikoinen 07/10.............kp ?/28-32
tiitu87....................?............ .....................?
danone81...............?................ .................?

TAUSTAILEMASSA:
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
juuri
Joole…………………esikoinen 06/09
Colatin..................poika 02/2005
Kamomilla -81.........tyttö 12/08
kikka89...................tyttö 08/09
onnenkipuna............poika 12/06
MT79.....................esikoinen 10/08
Jumima
kr80.......................esikoinen 11/08
Ninnu-liini...............tyttö 02/09
Collins
MonalizaQ
Annemari

HAAMUILIJAT:

PLUSSANNEET 2010:

Lokakuu: neito84 (yk4), Bretagne (yk3), Nepsus (yk2), Sanmoc (yk14), T:nmuru (yk1), Brianna (yk5), Nunnu-79 (yk3), Heinäkuu (yk1)

Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2), Minsku82 (yk33), Itkuiita85 (yk2), Jasmi- (yk1), Neito84 (yk4)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Mahtavaa kukkaiskeiju , onnea sata kiloa :flower: Tulet sitten heti ti:na kertomaan onko viiva vahvistunut, eikös juu? Liimaa ja jarrusukkia masuasukille :heart: Eipä ole ihme ollutkaan, että olet siihen rintavarustus-juttuun hieman ylireagoinut ;)

Onpas teillä hemari ollutkin raastavat hetket esikoisen kanssa, voi kauhistus sentään :O Fiksuja ovat kyllä olleet, kun eivät ole ihan kaikkea kertoneet silloin kun tilanne on ollut päällä vaan vasta jälkikäteen. Ihan sekaisinhan sitä olisi tuossa tilanteessa mennyt jos olisi saanut tietää miten vaarallinen tilanne oli...

Millainen olo Kinkula sulla on tänään ollut? Vieläkö on menkkamaisia jomotuksia? Mä pidän täällä peukkuja pystyssä, että saisit plussattua! Eikös ne lämmöt pitäisi laskea, mikäli hedelmöitystä ei ole tapahtunut. Oliko se nyt niin että jos se kiinnitys jää tapahtumatta niin lämmöt laskevat? Vai oliko se menkkoihin asti jokatapauksessa...? Hitsi, mä en muista - täytyykin kaivella jos jostain löytyisi aiheesta faktaa vai muistaako/tietääkö joku muu tarkemmin?
 
VOUHIS: On kyllä varmasti ollut raskas synnytys,huh. Nostan täältä kyllä hattua.
On kyllä ihana lukea muiden raskautumisista. Onnea KUKKAISKEIJU!!
Mulla on vauvakuume noussut ihan hurjasti kun kaksi siskoistani saavat kesällä 2011 vauvat. Mä ajattelin ruveta tikuttamaan ovistesteillä. Mulla ei oo mitään tuntemuksia ovulaatio aikana josta pystyisin päättelemään koska on ovis. Ei sittten minkäänlaisia... Esikoisen kohdalla testasin tikkuja ja hyvin nuo toimi mun kohdalla=)
 
Pinkie ja Majj mä kahlasin netistä noita ovis-limoja ja löysin tiedon että ne on nimenomaan ovulaation aikana
Tässä copy-pastena tekstiä:
4. OVULAATIO (n. 1-2 vrk)

Ovulaation tienoilla valkovuoto muuttuu kirkkaaksi, sitkeäksi ja kananmunanvalkuaista muistuttavaksi (muistuttaa kiihoittumislimaa). Samoihin aikoihin voi huomata oman seksuaalisen halukkuutensa lisääntyvän. Jos kirkkaan liman päiviä on useampi, ovulaatio osuu yleensä viimeiselle limapäivälle.

Hormonitasolla estrogeni, luteinisoiva hormoni (LH) ja munasarjoja stimuloiva hormoni (FSH) kohoavat juuri ennen ovulaatiota huippuunsa ja romahtavat sitten äkkiä alas aiheuttaen kirkkaan liman ja kiihoittuneen olon lisäksi lämpötilan romahtamisen, munarakkulan puhkeamisen ja munasolun "syöksyn" munatorveen.

Joillain voi tässä vaiheessa tuntua joko kiukkuinen vihlaisu toisella puolella alavatsaa (kun munasolu irtoaa) tai "tylppää" jomotusta (puhjennut munarakkula "kirvelee").

Munasolun irrottua puhjennut munarakkula muuttuu keltarauhaseksi ja alkaa hyvin pian (yleensä tuntien sisällä) erittää keltarauhashormonia progesteronia. Kehon lämpötila nousee nopeasti ja limaneritys tyrehtyy kuin leikaten. Ts. siinä vaiheessa kun aamulämpö on kohonnut, ovulaatio on jo ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Hekkuliini kiitos :wave: ja onnea nyt sitten oviksen metsästykseen! Aivan varmasti on kuume ihan katossa jos noin lähipiirissä on kaksi raskautunutta. Huh, onneksi mä en ainakaan tiedä että joku omassa lähipiirissäni odottaisi - saattaisin olla ihan hieman kade :whistle:
 
Minä ja mun lehmänhermot! Kävin sitten kaupassa ja siinä oli apteekki vieressä ja munhan oli aivan pakko ostaa testi ja tehdä se heti ja kyllähän siihen selkeä plussa tuli!!! selvästi haaleampi kuin testiviiva, mutta ei tarvi tihrustaa, näki kyllä heti sen :D voi kyllä mä oon yhtä aurinkoa täällä!

Eli tärppäsi heti tästä mun "stressittömästä" kierrosta! Kannattaa siis käydä kasvohoidossa, kokovartalohoidossa ja shoppailemassa avokätisenä niin kyllähän raskautuu ;) Ehkä se peittojen heilutuskin auttoi asiaa! Voi mä en vaan meinaa uskoa tätä, tää on aivan ihanaa!
 

Yhteistyössä