**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

Huh ku tämä meidän kone on jumii jatkuvasti,ikuisuuden lataa yhtä sivua,taitaa viimesiään vedellä:mad:

Hemari: Tos äsken tikutin vielä,tuli pikkasen taas tummempi viiva,mut ei vieläkään yhtä vahva ku toinen,ehkäpä se ovis viel lähestyy:)oon vaa niin malttamaton aina ja varsinkin ku ekaa kertaa tikuttelen niin en ehkä osaa tulkata noita tuloksia oikein yms:ashamed:
i ni ja kiitos tummennusohjauksesta!=)
Jiimii82: Totta että taitaa vielä ovis olla tuloillaan,vielä siis tikuttelen ja odottelen=)
Tilasin hirveesti noita david-testejä ja sit itsekin luin että eivät ois mitään parhaimpia:ashamed:
 
En haluaisi niuhon leimaa otsaani, mutta vähän pakko ottaa kantaa testikeskusteluun. Nyt esim. on avattu ketju, jossa etsitään huonointa raskaustestiä. Jokainen varmaan tietää, että raskauksista suurin osa päättyy jo alkuunsa ennen kuin nainen itse edes tietää olevansa raskaana eli ovat ilmeisesti ns. kemiallisia raskauksia. No jos lähtee testaamaan kovin aikaisin ja herkällä testillä, voi saada haamun, jopa plussan, mutta raskaus menee kesken aikaisessa vaiheessa. Jostain luin, että haalea haamu voi tulla jopa vaikkei edes olisi raskaana, koska raskaushormonia voi erittyä silti vähäisiä määriä. Tiedä sitten kuinka totta on, keskustelupalstalta luettu, kuulemma lääkärin/hoitsun kommentti.
Tuntuu, että moni parjaa testiä, vaikka kyse on kemiallisesta raskaudesta tms. Samaa olen pohtinut ovistestien kanssa. Epäilen, että ne tehdään suoraan sanottuna päin p**settä ja sitten syytetään testiä. Ja eihän meistä kukaan toimi kuin kone, varmaan toisina kuukausina ei edes ovuloi tai luteinisoivaa hormonia erittyy vähän tai epätasaisesti, pissa on liian laimeaa tai jotain vastaavaa. Sen takia suhtaudun aina pienellä varauksella, jos joku parjaa tiettyä merkkiä. Nämä siis ihan mutulla heitettyjä mielipiteitä. Jäkäjäkä-osioni loppui tähän ;)
 
Heh, DD ja jäkäjäkä ;) Ihan hyvä jäkäjäkä oli ja asiallinen. Mietin tota, miten siis ovistestin voi tehdä päin p**settä? Sitä en ihan tajunnu :ashamed: Itse en osaa haukkua enkä kehua mitään testejä. Raskaustestit on ainaki aina pitäny paikkaansa ja tosiaan vaan yhden kierron oon ovista tikuttanu.
 
Pinkie: Tervetuloa jännäämään!:wave:

Heinäkuu: Onnea haaleasta viivasta!!! Toivottavsti vahvistuu! :heart:

Jarenah: Voih! Sullakin on siis huomenna aamulla jännät paikat. Itse aion kans aamulla testata kun ei kerran tätiä näy ja mahassa kans juilii… saas kattoa.

Kinkula: Tiedän kans että tuo testien polte voi olla ihan järjetön. Mullakin on keskiviikosta asti ollu 2 kpl r-testejä kaapissa ja päätin silloin että perjantaina testaan ja vielä oon siinä pysyny :D Tosiaan viime prejantaina testasin kontraolliviivaa puolet vaaleamman plussan ja sit tiistaina siitä hieman haaleamman plussan. Haluan kuitenkin sen tummanpunaisen plussan ennen kun uskon olevani raskaana :|. Oho, tässä on samaan tullut nyt omaa napaa… eli jatketaan siitä. Jännittää ihan hirveesti huomisen testaaminen. Olo on kyllä ”raskas”, eli väsyttää, ja alavatsassa on painetta ja ne menkat on yli viikon myöhässä… Silti en usko olevani raskaana, tai siis pelkään että en oo.

Plussatuulia meille kaikille ~~~~~~~~~~:whistle:
 
Toivottasti en kuulosta vihaiselta ja tuomitsevalta :ashamed: en tarkoita olla sellainen. Ja ihan omasta kokemuksesta puhun, en siis ole mikään asiantuntija ;) Päin p**settä ne voi tehdä vaikka tekemällä aamupissasta, vaikka ohjeessa sanotaan muuta. Tai liian laimeasta pissasta, ainakin Davidin testeissä sanotaan, ettei kannata juoda paljon, koska se laimentaa pissaa. Tai sitten tehdään pari hassua testiä liian aikaisin/myöhään ja ihmetellään ettei mitään kuulu, vaikka optimi on kai se 5-7 testiä per kierto? Ja nekin pitää ajoittaa oikeaan kohtaan.
Niitä ohjeita oli minun mielestäni aluksi vaikea seurata, piti niin monta asiaa muistaa: pissan piti olla huoneenlämpöistä, testitulos ei ollut luotetta 10min jälkeen jne. Mutta jopa tällainen tohelo kuin minä sai testistä plussan! Se se on todellinen ihme ja antaa toivoa kaikille, uskokaa pois!
Minua auttoi todella paljon katsoa muiden testiliuskoja tässä ketjussa: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/995666-tanne-ovulaatiotesti-kuvia/

Tässäkin linkissä mielenkiintoinen vastaus lääkäriltä: Verkkolääkärit - Etusivu - Helistin.fi
"Testien laatu vaihtelee ja kannattaa myös olla tarkka, osa testeistä ei halua että sitä tehdään aamuvirtsasta ja osassa taas vaaditaan sitä. MIkäli teit tuon toisen testin heti ensim,äisen jälkeen, on virtsanäyte ollut jo laimeampi."
 
Sä puhut DD asiaa :) Nämä on vaan ihmisille ehkä niin herkkiä asioita, että siksikin herättää tunteita jos testit ei toimi toivotulla tavalla. Itse suhtaudun juuri näiden seikkojen vuoksi tuohon omaan plussaani hyvin suurella varauksella. Testi ei ollut erityisen herkkä ja en varmaan muuten uskoisin siihen yhtään, mutta koska esikon plussa tuli yhtä ajoissa niin en osaa täysin ajatusta plussasta tyrmätäkään. Oon ihan varautunut tippumaan pilvilinnoista, koska kemiallisen raskauden mahdollisuus on kuitenkin suuri. Ovistesteistä mulla ei ole mitään kokemusta, joten niihin en sano mitään. Nyt vain jään odottelemaan millaiseksi tämä tilanne kehittyy, toivottavasti toivottuun suuntaan :heart:

Nunnulle on kaikki pekut pystyssä huomisen suhteen! Toivotaan, toivotaan!

Minä yritän malttaa mieleni ja testata vasta lauantai aamulla, onneksi huomiselle on tekemistä paljon koko päiväksi niin ei tule kiusausta testata :LOL:
 
Ei mullakaan ollut tarkoitus mustamaalata Davidin testejä, toivottavasti en kuulostanut kovin tympääntyneeltä niihin! Mulla vaan ei ole tällä yrityskerralla tullut kertaakaan kunnon vahvaa selkeää plussaviivaa testiin.Mutta en olisi hommannut juuri näitä nimenomaisia tesejä, ellei mulla olisi hyvää kokemusta niistä esikoisen yritysajalta - sain plussan ovistestiin ja siitä alkoi raskaus. Joten näillä tikuilla ajattelin jatkaa vastakin.

(.) mä näytän ihan raskaanaolevalta. Maha on käsittämättömän turvonnut! Mitä lie syönyt..
 
DD ihan asiaa puhut,ei mitää jäkä jäkä ;) Itsekin menin alussa haukkuu noita testejä ja koska oli ensimmäinen ovistestaus niin en odotin hieman liikaa etmilloin milloin...mut tulin siihen tulokseen et noi oli ihan hyviä testejä koska sen tummemman näytti vaikkakaan ei ollut tummempi tai mun mielestä nippanappa yhtä tumma ku kontrolliviiva mut tällaista en aik. saanu joten ajattelin sen plussaksi..ja noissa ainaki luki et klo10-20 välillä ja tosiaan pissaamatta ennen...mut sekin on et kaikille ei vain sovi kaikki ja kaikkilla ei näy yhtä herkästi jne jne .. noh mut näin =)
Heinäkuu Onnea ja toivotaan et plussa tummenee :)
 
Onnittelut Heinakuulle!!! Joko olet uskaltanut katsoa laskurilla milloin olisi la?
Ja lykkya tyko huomiselle Jarenah ja Nunnu-79!! +++++++++

Minun ovistestien mukana tulleissa ohjeissa sanottiin, etta joillain voi erittya vahaisempia maaria sita lutenisoivaa hormonia ja juuri sen takia ei valttamatta saa yhta tummaa tai tummempaa viivaa. Tuolloin kaskettiin juuri menna sen tummimman viivan mukaan, vaikka ei olisi yhta tumma kuin kontrolliviiva. Kuulemma luultavasti tallaisessa tapauksessa tulee jossain vaiheessa kiertoa vain kontrolliviiva nakyviin (eli jossain vaiheessa tulee tuskin edes haamua nakyviin). Menikohan monimutkaiseksi :ashamed: Voi tietysti vaatia talloin parin
 
...kuukauden tikuttelun, etta tietaa ettei sita ihan tummaa viivaa tule saamaan.

Ja tietokone elaa omaa elamaansa, menee lahettelemaan viesteja ennen aikojaan! :headwall:

(.) Taalla toinen turvonnut horho hei! :wave: Taitaa olla kylla minulla tuolla ruoalla osuutta asiaan!:popcorn: Vasta 5 dpo menossa...Menis nyt pari seuraavaa paivaa nopeasti, etta voisi alkaa hallusinoimaan kaikenlaisia oireita :D Meinasin testata viikon paasta lauantaina kun oviksesta 2 vk, mikali on enaa tarvista. Blaa siis viela pitaisi pyoritella sormia 9 paivaa..:kieh:
 
tulin vaan pikaiseen taas kertomaan, että mua jännittää, koska mä en edelleenkään ole siis katsonut mun kiertopäiviä täältä :D Tiedän, että oon jo suhteellisen ylhäällä listassa, mutta en edes tiedä alkaako kiertopäivät 2 vai 3... luulisin olevani jossain 26-30 päivän hujakoilla. Välillä alavatsaa juilii ja nyt on eka kierto kun voin rehellisesti sanoa, että rinnat on vähän arat, yleensä ne ei ole. Äsken suihkussa huomasin myös, että jotenkin näyttää pigmenttiä olevan enemmän...siis ihan nänneissä ja niin tyhmässä paikassa kun polvissa...?! Muita oireita mulla ei kyllä ole. Paitsi tietenkin naama kukkii, mutta se nyt voi kertoa mistä vaan.

No, mä lähden huomenaamulla aikasin käymään Tampereella sukuloimassa ja tuun kai vasta ylihuomenna takasi. Tuun sitten kertomaan jos täti lähtee matkaan tai tarttuu sieltä mukaan... Toivottavasti ei.

Heinäkuulle hirmusen suuret onnittelut jo!!! Toivotaan että on oikea raskaus :) Voi kun mullakin olis tärpänny niin meille tulis taas saman kuun lapset :D
 
Jarenah, :hug:

Kukkaiskeiju, oletpas sä kylmähermoinen! Mä oon näissä asioissa tosi malttamaton :ashamed: Olispa ihana asia jos sinäkin olisit raskaana!

Danone, mä katsoin jo aiemmin et mikä olis la jos tästä kierrosta raskautuisin ja se oli 11.7. Mutta edelleen hyvin varovaisesti suhtaudun tähän, enkä kyllä koe olevani raskaana vielä virallisesti.

Mukavaa perjantai päivää :heart:
 
tuohon testiasiaan kommentoisin.

Sain kaksi keskenmenoa ennen esikoista.Eka oli rv6 ja toinen rv5.Ton toisen kohdalla tein herkän raskaustestin jo ennenkun menkkojen piti ees alkaa.Sillon lääkäri sanoi just että ei kannattais käyttää niitä.. Että vasta sitten testata kun menkat myöhässä.. Mutta minkäs sille voi kun on niin tärinässä.:whistle:

mukavaa perjantaita kaikille addikteille :LOL:
 
Hei täällä tehty eilen illall kp33/33 testi, johon tuli viiva, ei mitenkään voimakas, muttei hirveän haaleakaan. Silleen, että selvästi näki viivan, ei tirkistelemään joutunut. Davidin liuskatesti. Ja nyt aamulla tein Davidin puikkotestillä, niin ihan samanlainen. Jännittää pirusti! Ihan epätodellinen olo, jos nuo nyt plussia on. Harmi kun oon töissä, niin ei pysty tänne laittaa kuvaa, että mitä mieltä te olette. Mutta ikinä ei ole menkat näin myöhässä! Muttei kyllä ole raskausoireita (paitsi ehkä pieni paineen tunne välillä alamahassa)..enemmänkin menkkaoireita!

Mietin jo, että pitäiskö käydä neuvolassa ottaa testi..viittiikö vielä??

Heinäkuulle kanssa paljon viivojen vahvistumisia :)

Milja kp34/33
 
Vouhis: Mun ymmärtääkseni ovis ei ole aina välttämättä keskellä kiertoa.. Toivottavasti alamahan villot kuitenkin loppuvat. :)

danone81: Mä ajattelin kans testata viikon päästä lauantaina ! ;) Jännäillään siihen asti siis yhdessä !

Jarnah: :hug:

Nunnu-79: Plussatuulia ! Täällä jo odotellaan mitä testi kertoi !

Omaan napaan ei uutta. Alamahaa nippailee silloin tällöin ei muuta ja tänää olis jo kp 19/28-30
 
Pikaisesti kävin lukemassa viestit ennen koirien aamulenkkiä ja olipas tullutkin hirmuisesti viestejä :O Aivan loistavaa!

Jarenah voi ei! Oikein iso voimahali sinulle :hug: Mä täällä vielä kuitenkin varovasti pidän peukkuja josko olisikin ihan muuta vuotoa, jos ei kerta ole kunnolla alkanutkaan ...

Palailen lenkin jälkeen kommentoimaan enemmän :wave:
 
Huomenta kaikki kanssakuumeilijat!
Heinäkuu ja Milja 85 Onnittelut plussista!!! Ihanaa! :flower::flower::flower::flower::flower:
Pinkie tervetuloa mukaan! Toivottavasti et viihdy täällä kauan! ;)

Jarenah halaus täältä! :hug:

Oma olo on pinkeä. Menossa kp 28/30. Tissit ovat todella isot ja arat. Muutenkin kaikki oudot olot jatkuvat, en jaksaisi millään odottaa että saisi testata!
Tyhmänä lasken jo äitysloman alkua ym.. Pitäisi keskitty tähän hetkeen, muttei jotenkin voi.


Onneksi voi käöydä täälä jakamassa tunteitaan, sitten taas pokerinaamalla jatkamaan töitä ;)

Plussatulia kaikille!!!
:) Kellukka
 
Viimeksi muokattu:
Milja onnea, onnea :flower: Kottikärryllinen tarrasukkia ja liimaa, että pikkuinen pysyisi kyydissä ja viiva vahvistuisi :heart:

Majj no niinhän sitä tietenkin sanotaan ettei niitä varmoja päiviä olekaan, joten jospa sanonta pitäisi tällä kertaa paikkansa ;)

Kukkaiskeiju ui-jui miten jännittävä tilanne sinulla ja niin lupaavat oireetkin :popcorn: Minä en kyllä pystyisi moiseen itsekuriin, kärsivällisyys kun ei tunnetusti kuulu hyveisiini. Mä ihan varmasti saan teidät kaikki hermoromahduksen partaalle, kunhan joskus olen samoilla kiertopäivillä asti ja höyryilen täällä joka ikistä kuviteltua tuntemusta :LOL:

Jokos Nunnu on testannut? Täällä odotellaan kuumeisesti kuulumisia =)

DD et sinä todellakaan jäkätä vaan juuri noinhan se menee. Se on vaan niin eri asia tuon järjen käytön kanssa toisinaan, kun sitä vahvaa viivaa odottelee niin kovasti. Itse koitan olla mitään oviksia tikuttamattakaan. En koe että sillä olisi mitään varsinaista hyötyäkään kohdallani, kun meillä se peitto heiluu joka päivä kuitenkin ;)

).( edelleen on tuntemuksia vasemmalla puolella, muttei sentään kipuja. Mikäli mulla nyt jo tosiaan oli/on ovis niin mitenhän ihmeessä mä kykenen olemaan testaamatta ennen kuin täti on myöhässä :$
 
HEIPPA kaikki,

Täällähän on tapahtunut vaikka ja mitä siinä lyhyessä ajassa, jonka olen ollut taustalla. Onnea plussanneille :flower: Ja :hug: tässä kierrossa pettyneille.

Ollaan oltu mahataudissa:x koko perheen voimin, pieni mies oksensi myös!! Ite en onneksi niin pahasti ja mieskin toipumaan päin. Tänään töihin ja hoitoon kuitenkin jo. Kaippa se tästä! Kaikesta huolimatta on heiluteltu peittoja koska ovisaika on käsillä. Laskujen mukaan viikonloppuna (en tikuttele siis) pitäis olla joten nyt vaan simppoja ootteleen koneistoon kypsää munasolua.

Mietin tässä semosta, että miten sitä saattoikaan tulla raskaaksi sillon ekan kerran ku esikko tärppäs, yk1 vaikkei suomeksi sanottuna tiennyt ovulaatioista ja todennäköisyyksistä mitään tai ei ainakaan ajatellut niistä yhtään mitään. Ja asenne oli, että ei haittaa vaikkei heti tärppäis mutta jos tärppäis niin siitä selvittäis (mulla oli koulu kesken vielä silloin)... Ja nyt sitä laskelmoi ja suunnittelee kovinkin tarkasti et millon pitäis ja miten ja mitä vois tehdä vielä edistääkseen raskautumista. Oli mulla silloinkin kova vauvakuume mutta niin on NYTKIN =)

Tää sairastelu ja kipeän lapsen hoitaminen vei vähän ajatuksia vauvasta pois mutta nyt kun alkaa taas parantua niin tässä sitä ollaan haaveilemassa omasta pikkunyytistä :heart:

Täällä jatketaan siemennystä viikonlopun yli ja ehkä pidempäänkin...:D ovikseen asti milloin se sitten päättääkin tulla...ja sitten ootellaan. Mun tapauksessa kandeis ootella vähän pidempään ku tuo 32 koskapa kierto ollu vielä vähän epäsäännöllinen ku vasta 3 menkat tullu synnytyksen jälkeen. Onko muut muuten huomanneet että tuntis oviksen paremmin ku on jo synnyttänyt aiemmin? Ite tunnen selvemmin sen ihan selvästi nykyään ja ennen ei ollu mitään tietoa. Nipistää aika lailla toiselta puolelta sillonku munasolu irtoaa. Siitä sen tietää!

Mukavaa peitonheilutus/testailu/plussailu/odotus viikonloppua itse kullekkin :heart:

-Marsu-82
 
Ja höh, mullahan jäi kokonaan kommentoimatta, kun Kellukallahan on myös jännät hetket ja lupaavat oireet. Mahtaa olla vaikeaa keskittyä töissä, kun ajatukset ovat aivan varmasti keskittyneet ihan vaan omaan kroppaan ja tuntemusten kuulostelemiseen. Plussapuhureita sinne päin ~~~~ :p

Marsu mahatauti on kyllä kaikista kamalin tauti, jaiks! Onneksi olette paranemaan päin, oviksen metsästämisonnea sinne :wave:
 
Tänään käyty lekurissa,kun pari kiertoo takaperin oli se kemiallinen jota ennen oli ihme ruskeeta tuhruvuotoa ja outo haju-->papa koe otettiin, mutta lääkäri sanoi, ettei usko mihinkään tulehdukseen ku ei ole enää mitään merkkejä siihen.Ilmeisesti parantunut itsestään, saattanut olla alkava tulehdus.

Samalla keskusteltiin lapsi haaveista ja siitä, kun on näin kivuliaat ja runsaat kuukautiset aina ja aijemmin ollut välivuotoja ja kystiakin. Tuli alustavasti samaan tulokseen kuin minäkin, minulla on vissiin endometrioosi. Tutkittu ei ole sen kummemmin, koska ei mihinkään tähystyksiin noin vaan päästä. Mutta oireitten perusteella viittauksia olisi kyseiseen tautiin. Ja kun raskautuminenkaan ei ole meillä noin vaan onnistunut.

Eli en usko, että täällä ihan vähään aikaan tulee tärppäämään..:ashamed:kuulema vielä hunommin pääsen tulevaisuudessa tutkimuksiin kun jo on lapsi..sapettaa ja kunnolla..
 

Yhteistyössä