**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

Tervetuloa Skorpioni, Tyty ja Nepsus :wave:

MT79 voimia kovasti teille molemmille. Toivottavasti pian tärppää pikkumatkalainen. :hug:

Dirty dancing taisi tuolla aikaisemmin kirjoitella (samoin kuin moni muukin) raskausoireiden keksimisestä. Se on kyllä ihan hullua. Miksei sitä voisi vaan olla rauhassa ja odottaa, mitä tapahtuu?? Ei, koko ajan tarkastelee itseään ja oloaan niinkuin suurennuslasilla! :headwall: Järjetöntä. Mutta mutta... mulla oli tosiaan ovulaatio tod. näk su-ma ja tuli kyllä todellakin hyödynnettyä tämä kierto. Jos pikku matkaaja ei tärppää tästä kierrosta niin ei ole ainakaan yrityksen puutteesta kiinni. No, aika näyttää. Plussatuulia toivottelen täällä myös kaikille meille :whistle:
 
Tervetuloa uudet!

Huomenna teen vielä apteekin testin, kyllä se nyt pitäs jo näkyä jos olis näkyäkseen, mutta en tosiaan usko että siihen mitään tulee. Odottelen innolla jo uutta ovista, joka pitäiskin siis olla joskus viikon sisällä :) Pitäsköhän huomenna tilailla vähän lisää noita ovistikkuja kun on enää 4 jäljellä...
 
Tervetuloa uusille!

skorpioni ymmärsinkö oikein, että olet nyt aloittanut foolihappolisän ja teillä on yritys päällä?

Itsekkin syön tuota foliveria 4mg/vrk, riskiryhmäläinen kun olen ja lääkäri sanoi, että foolihappoa pitäis syödä kaksi kuukautta ennen suunniteltua raskautta, jotta lisästä olisi hyötyä. Esikosta aloin syömään vasta plussaviikolla, mutta kaikesta huolimatta terve tyttö syntyi. Nyt kakkosta tehty 4kk ja koko ajan menee tuo 4mg. Tosin lääkärin kanssa oli puhetta vain spina bifidasta ja se pystytään täysin estämään ennen raskautta aloitetulla foolihappolisällä. Mulla siis on veljellä meningomyeloseele.
Toivottavasti et loukkaannu, että alan täältä huutelemaan muka päteviä neuvoja! Mutta tuo 2kk ennakko on kuuleemma uutta tutkimustietoa tältä keväältä.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! :wave:

hemari kiitos päivityksestä! Niin onkin just kohta 1veet!! :heart: Ihan järjetöntä, että aika menee näin nopeasti! Vastahan pikkumies syntyi. Eikä meidän perheessä ole enää vauvaa, vaan ehta taapero. Kävellyt jo 9,5kuisesta! :) :heart:
 
Tervetuloa uudet! Vaikka aika uusihan olen itsekin vielä. :)

Foolihappo kiinnostaa, kertokaa ihmeessä lisää Skorpioni ja Brianna.

Kukkaiskeiju on hyvä ja menee ostamaan testin ja saa plussan, kiitos. (Ei mitään paineita toki, mutta ois kiva uutinen ;))

Juuri kuulostaa ihan hyvältä idealta, mutta sitte kanssa sutinaa siellä vällyjen välissä eikä keksitä muuta puuhaa.

Nämä kuvitellut oireet pistää kyllä naurattamaan. Ei tarvitse kuin lukea jonkun toisen oireista ja heti olen tuntevinani samaa. Esim jossain kirjoitettiin, että keltarauhanen se taitaa vasemmalla puolella alavatsaa ilmoitella itsestään nipistelynä tms, niin heti olin tuntevinani itsellä samaa. Hehhehhee just joo. Kesällä olin ainakin parissa kierrossa olevinani todella herkän hajuaistin omaava ja toisinaan jopa kuvotti. Niiiiin varmaan joo :D Ainoa todellinen oire on ollut viime kierrossa, rinnat olivat ihan älyttömän kipeät ennen menkkoja. En muista vastaavaa kokeneeni menkkoihin liittyen. Tai sitten en vain muista.....

Plop plop kaikille! DD
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :flower:

Foolihappoa minäkin syön itseasiassa saman verran, kun sinäkin Brianna eli lääkärin määräyksestä myös tuon 4 tablettia 1mg päivässä. Foolihappo kuuluu B-vitamiineihin. Normaalisti naisen tulisi alkaa nauttia sitä jo ennen hedelmöitystä vähintään 400 tai mieluiten 800 mikrogrammaa päivässä, sillä foolihappo vähentää sikiövaurioita ja ehkäise ennenaikaisia synnytyksiä. Eli syön nyt 10-kertaisen määrän vähimmäissuosituksiin nähden.
Tosiaan lääketieteessä tunnettu aivojen ja keskushermoston poikkeamien syntyyn vaikuttava tekijä on alkion foolihappovaje, joka kehittyneissä maissa johtuu useimmiten äidin foolihappoaineenvaihdunnan häiriöstä tai jonkin lääkeaineen pitkäaikaisesta käytöstä.
Luontaistuotekaupoista ja apteekeista ilman reseptiä ostettavissa ns. raskausvitamiineissa on yleensä 400 mikrogrammaa foolihappoa eli niitäkin olisi hyvä kaikkien ottaa tuplamäärä suositukseen nähden, näin minulle sanoi lääkäri. Suomessa foolihappoa ei lisätä elintarvikkeisiin, toisin kuin esim. Amerikassa ja sen takia suomalaisilla on lähestulkoon aina foolihapon vajaus elimistössä, vaikka se ei terveillä aikuisilla mitään haittaakaan.
Meillä on siis esikoisella aivojen kehityshäiriö, joka on muodostunut noin raskausviikolla 5 eli silloin, kun en vielä ollut saanut edes plussaa testiin. Pojallamme on myös meningoseele eli aivotyrä eli hänellä selkäydin on ehjä, mutta taka-aukile pullottaa. Tyrä on tarkoitus korjata noin 3-vuotiaana ja on lähinnä kosmeettinen haitta. Lääkärien mielestä pojan vamma on "sattuma", jonka ei pitäisi olla perinnöllistä. Alkion aivojen kehitykseen vaikuttaa ratkaisevasti foolihappo ja sen takia syön siis tuon saman mega-annoksen kuin Brianna. Tiedän kyllä kaksi perhettä, joilla on 2 MMC lasta, vaikka kummassakin tapauksessa äiti on toista lasta suunnitellessa aloittanut tuhdin foolihappokuurin, molemmat äidit olivat ehtineet syödä foolihappokuuria yli puoli vuotta ennen toisen lapsen tärppiä. Minulle lääkäri sanoi, että foolihappokuuri pitää aloittaa sen kierron 1. päivänä, jolloin haluaisi raskautua, mutta varmasti pidemmästä kuurista ei ainakaan ole haittaa, päinvastoin.
Sori tälläinen pitkä ja paatoksellinen viesti, asia on vaan niin lähellä omaa napaa ja yleensäkin mun mielestä foolihaposta puhutaan ihan liian vähän terveidenkin aikuisten ravintolisänä.

Sen verran vielä Brianna kysyisin sun ekasta raskaudesta, että kävitkö normaalia tiheämmin ultrassa tai äitipolilla sen takia, että kuulut riskiryhmään? Tosin meidän pojan vammat eivät näkyneet normaaliultrissa eli vielä rakenneultrakin näytti, että kaikki on kunnossa, vaikka tosiaan pojan vammat ovat muodostuneet jo ennenkuin tiesin raskaana olevanikaan.
 
Jokos kukkaiskeiju on testannu?

Samaa mieltä, tosta foolihaposta puhutaan ihan liian vähän. En esikoisen odotusaikana edes tajunnu että sellaista pitäisi syödä. Nyt oon imetysaikana syöny säännöllisen epäsäännöllisesti raskaus/imetystaabletteja. Niistä saan sitten jonkin verran sitä foolihappoa.

DD: On kyllä hassua miten elimistö tekee noita oireita ihan turhaan. Siis tosissaan, ei mulla ollu esikoisen alkuraskaudessa mitään oireita! Ei siis yhtään mitään! Ja se luultavasti johtuu siitä että oltiin viikko egyptissä niin en muistanu niitä kehitellä :LOL: Nyt sitten taas melkein kaikkia oireita löytyy välilllä. Nyt kyllä vähän jo hiipunut nuo "oireet" :)
 
Skorpioni missään extraultrissa en käynyt, muutakuin omakustanteisesti yhdessä ylimääräisessä.
Neuvolassa ei esikkoa odottaessa edes ilmeisesti ymmärretty mistä on kyse. Papereihin asia kirjattiin mutta vk12 ultrassa ei asiaa edes tutkittu tarkemmin ennen kuin itse sanoin. Ennen raskautta kävin kahdella lääkärillä ennen kuin sain edes tuon reseptin foolihappoon. Että niin tunnettu juttu.

Nykyinen lääkärini oli sitä mieltä että vk 12 ultrassa pitäsi vamma näkyä jos on hyvä ultraaja ja sen lisäksi on olemassa se veritesti raskausviikoilla 16–18, jossa etsitään kohonnutta alfafetoproteiinitasoa. Näistä testeistä ei kukaan minulle puhunut vaikka papereissa luki tämä sukurasite. Lääkärini oli myös sitä mieltä, että jos epäillään vammaa pitäisi tuolloin veritestin yhteydessä olla ylimääräinen ultra, koska silloin pitäisi varmasti näkyä. Tosin veritesti ei olisi teidän tapauksessa auttanut, koska kohju ei ollut puhjennut.

Perinnöllistähän ei tämän vamman pitäisi olla, mutta kuitenkin on juuri näitä perheitä, joissa on useampi MMC-lapsi.

Ei tässä auta muu kuin toivoa parasta.:)
 
************Tiistai 14.9.**************

MUKANA:
Sanmoc.................poika 01/08.......................kp 41/26-34 *yk
Tinker_..................esikoinen 05/08.................kp 38/27-28 *yk11
waaka....................esikoinen 09/08................kp 36/72 *yk 7
teddybear82...........tyttö 11/09........................kp 32/32 yk 2
neito84...................poika 07/08......................kp 29/28-38 *yk 4
hemari...................tyttö 10/09........................kp 29/28-30 *yk1
Kristiina81...............poika 11/08......................kp 28/? *yk 1
Auneli.....................tyttö12/08........................kp 25/29/30 *yk2
Minsku82................poika09/04.......................kp 23/29 *yk 33
Brianna..................tyttö 06/09........................kp 22/26-28 * yk 4
itkuiita85................poika 04/09.......................kp 21/33 *yk 2
Collins....................tyttö 12/06.......................kp 21/27 *yk2
Milja-85..................poika 12/08......................kp 21/30-31 *yk 1
tyty86.....................tyttö 08/09.......................kp 21/29-34 *yk1
MonalizaQ...............poika 08/09......................kp 20/28 *yk2
Tinttu.....................poika 11/08......................kp 17/29-31 *yk 1
Ninnu-liini...............tyttö 02/09.......................kp 17/24-28 *yk 2
Dirty Dancing..........esikoinen 07.....................kp 17/28-32 *yk 5
kukkaiskeiju............tyttö 07/09.......................kp 16/34-36 *yk 2
Kamomilla -81.........tyttö 12/08......................kp 15/42 *yk 11
heidi-80..................poika 08/08.....................kp 14/28-30 *yk 3
Nunnu-79................poika 10/08.....................kp 14/23-25(-29) *yk2
Bretagne.................poika 06/06.....................kp 13/28-30 *yk 3
skorpioni07.............poika 06/08.....................kp 13/30 *yk1
Annemari................tyttö 07...........................kp 9/? *yk1
Kinkula....................poika 09/09.....................kp 8/28-34 *yk 3
kikka89...................tyttö 08/09.......................kp 8/26-29 *yk2(yk5)
kr80.......................esikoinen 11/08................kp 6/29 *yk 4
Nepsus...................esikoinen 09/08................kp 4/29 *yk2
iines83.................. poika 10/09......................kp3/26-32 *yk3
Hannaliina..............tyttö 05/10........................kp 3/30 *yk 2
MT79.....................esikoinen 10/08.................kp 3/28-39 *yk 11
LocoKako................esikoinen 11/09................kp? *yk?

TAUSTAILEMASSA:
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
juuri
Joole…………………esikoinen 06/09
Colatin..................poika 02/2005

HAAMUILIJAT:


PLUSSANNEET 2010:
Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas pitkästä aikaa! Mulla tosiaan on menossa nyt kp10/27, nyt on viime kuukaudet ollu tuon kierron pituus 27päivää.. Tänään kävin munajohtimien aukiolotutkimuksessa ja selvis, että toinen munanjohdin on tukossa.. Nyt sitten yritellään sen aikaa kun itestä tuntuu ja jos ei muuta niin sitten inssiin.. Lohduttavaa kyllä tietää, että edes toinen on auki :) Niin ja nyt on yk12. Laitoin vain pikaisesti tämän viestin, plussa tuulia kaikille!!<3
 
Hei, täällä yksi pikkukakkoshaaveilija lisää!:wave:
Meillä esikoinen on kohta puolivuotias, mutta kakkosen yritys on aloitettu jo. Eihän sitä tiedä vaikka kakkosta joutuisi odottamaan pidempäänkin.. Kiertoja ja muita en tiedä, sillä imetän edelleen eikä menkat ole alkaneet. Hurahdin taas tähän oireiden bongailuun muutama viikko sitten, jolloin vessareissulla tuli verta paperiin. Ajattelin, että menkathan ne sieltä taas tauon jälkeen on tuloillaan. No ei! Vuotoa oli vain tuon yhden kerran, mutta sitten alkoivat muut "oireet"..
-kuvottava olo
-armottomat menkkatuntemukset
-syömishimo
-väsymys...

Mutta, pah! Labran mukaan en ole raskaana, nega tuli. Sössin sitten yhden liuskatestinkin kanssa pari päivää myöhemmin enkä sen jälkeen ole testeihin koskenut. Olotkin on normalisoituneet.: /

Mutta joo, yritys jatkuu.. Peukutukset kaikille!! on niin mukava lukea kun edes jollain plussa pärähtää testiin..=)
 
Tervetuloa Viuhti10! Itse en olisi jaksanut edes ajatella toista lasta, kun esikoinen oli vauva. Oli se kyllä niin raskasta aikaa. Ihailtavaa energisyyttä! Kuten muillakin joilla pienet esikoiset vielä.

Tinker saako udella paljon aukiolotutkimus maksoi? Jostain olen lukenut, että raskautuminen saattaa helpottua seuraavassa kierrossa tutkimuksen jälkeen, tiedä sitten kuinka luotettava tieto, mutta pidän peukkuja!

Kiitos Brianna ja Skorpioni foolihapon tarpeellisuuden ym valaisusta. Jatkaa vaan, mielenkiinnolla ainakin minä luen. Jotain tiesinkin tuosta foolihaposta, mutta suurin osa vaipunut unholaan.
Kuinka ollakaan Multi vita+ loppui parisen viikkoa sitten, siinähän on foolihappoa se 400. En vain ole saanut aikaseksi hakea apteekista lisää. Syön monivitamiinia ympäri vuoden, olen syönyt jo lapsesta asti. Toisinaan mietin mahtaako kaikki tuollaisesta pilleristä todella imeytyä.

Tänään keksin uuden kiinnittymis/raskausoireen! Kuten kerroin seksihalut ajoittuvat minulla selkeästi ovulaation aikoihin. Tässä kierrossa halut ehtivät jo haihtua, mutta viime yönä näin seksiunia ja heti aamusta olisin mieluusti harrastanut vaakamamboa, mies ei vaan ollut kotona. Sitten se iski tajuntaani: kyllähän seksinhimo on selkeä merkki raskautumisesta, eikös vaan?! :LOL: Esikoista odottaessa seksi maittoi enemmäin kuin ehkä koskaan. Jatkan itseni kuulostelua ja analysoimista, niin voidaan yhdessä nauraa :LOL:

DD
 
Tervetuloa kaikille uusille, minunkin puolestani.

Täällä kärsimättömästi tikutetaan ja vaivutaan epätoivoon kun toinen viiva ei vahvistu =( Nettilaskurin mukaan ovis olis tänään tai huomenna. Masentavaa, mutta kaikesta huolimatta peittoja heiluteltu joka toinen päivä vähintään.
 
Dirty dancing juu saa udella, täällä keski-suomen suunnalla kela korvausten jälkeen maksettavaksi jäi 142e, ei mielestäni paha kun kuitenkin tuon tiedon sai heti ja ajankin tosi nopeesti jos taas vertais, että joutus julkiselle jonottelemaan:)Juu lääkäri mainitsikin, että joskus käy niin, että tuon toimeenpiteen jälkeen raskautuu kun siinä kuitenkin nuo munanjohtimet puhdistuu samalla:D
 
Tästä kierrosta ei hirveitä toiveita täällä ole, vaikka kovasti ollaan yritetty. Siitä virtsatietulehduksen antibiootista tuli sit kuitenkin ystävämme hiivasieni.. Jotenkin tuntuu, että kai noi raskautumiseen vaikuttaa.

Ja suoraan sanotusti v*tuttaa ton miehen käytös!! Sille tuli monen tonnin veromätkyt ja "kyllä mä ne rahat jostain hankin". Ja mistäköhän meinas?! Voi luoja, että voi ottaa pannuun!!! Ja remontti pitäis kahden viikon päästä aloittaa...mitäköhän siitäkin taas seuraa.

Että hyvät on lähtökohdat täällä!...hmm..toivottavasti huomenna olis vähän parempi mieli..

Milja
 
nyt vasta koko päivänä ehdin koneelle ja oon sen verran väsyny, että nopea oma napa vaan...

Tein raskaustestin aamulla, tyylipuhdas nega. No tässä illalla bongasin lievää ovisliman suuntaista, eli uskon, että se ovis sieltä on kyllä tuloillaan! Pitää nyt vaan sit keskittyä siihen (senkään takia en ehdi jäädä tähän koneelle ;) ) Huomenna kirjotan enemmän :)
 
Moi pitkästä aikaa. :wave:

Täällä on bongattu ovis ekaa kertaa ikinä! :) Tai niin ainakin luulen.Eka oli limoja ja sit pärähti ovistestiin plussa parina päivänä.Sen jälkeen kipua vasemmalla puolella alaselässä ja seuraavana päivänä ovistesti oli nega & limat tipotiessään...Miltäs kuulostaa? Peittoja heiluteltiin ahkerasti ja nyt sit vaan rupean piinailemaan. Siis ne ihanan kamalat päivät edessä. :headwall: Oireita tulee varmaan keksittyä taas jos jonkunlaista...

Oon ihan tarkoituksella pysytellyt hieman taka-alalla tässä kierrossa kun tuntuu,että on tullu vähän liikaakin ajateltua vauva-asioita.Joka päivä oon kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Tervetuloa vaan uusille ja toivotaan paljon plussia meille kaikille! :heart:

Tänään kuulin kurjan uutisen, kun mun kaveri oli saanut keskenmenon. :'( Tuntuu pahalta ajatella,että itse on voinut raskautua tässä kierrossa ja toinen just menettänyt lapsensa...
 
Tervetuloa toivotukset uusille :flower: vaikka tietysti sitä kaikille toivoisi ettei täällä tarvitse pitkään roikkuakaan mukana vaan äkkiä tärppäisi.
Jollain uusista oli samanikäinen esikoinen kun mulla ( anteeksi hatara pää en muista muista kuka oli ) eli siis 8/09

Noista keksityistä oireista on taas ollut puhetta, ja meillähän siis pupuiltiin heti menkkojen kunnolla loputtua, ja heti seuraavana aamuna alkoi aamukuvotukset :D
Kuinka tyhmä sitä voi ihminen ollakaan kun varsin hyvin tiedän ettei ole tuolloin tärpännyt, ja etenkään etteivät oireet ala heti seuraavana aamuna...
Ja nyt on jatkuva nälkä, päänsärky, selkäsärky yms yms...
JOOPA JOO :headwall:
 
Tervetuloa uudet! Jääköön visiittinne lyhyeksi!

Täällä ei mitään mullistavaa, ensi viikon lääkäriaikaa odotellessa. Töissä on kauheat aikataulu- ja suorituspaineet ja sit vuodenvaihteen jälkeen opiskelu/työttömyys edessä, eli rahahuolia tiedossa. Lisäksi ollaan myyty asunto ja etsitään nyt uutta. Ei ehkä paras stressitilanne tätä vauvaprojektia ajatellen. Mutta toisaalta paljon uutta tiedossa ja sitä on kiva odottaa, vaikka nyt stressaavaa onkin.
 
Kiitos Brianna vastauksesta! Meillä esikoisen rakennepoikkemat selvisi rv 24 ylimääräisessä ultrassa, johon pääsin raskausmyrkytysoireiden vuoksi. Siellä näkyi, että sikiön aivokammiot olivat laajentuneet ja pojalla todettiinkin heti syntymän jälkeen hydrokefalia eli selkäydinnesteen imeytymishäiriö. Ja lisäksi siis se meningoseele eli aivotyrä, joka ei näkynyt ultrassa.
Minua ei ainakaan haittaa Dirty dancing tai kenenkään muunkaan raskausoireiden pohdiskelu, mun mielestä tää palstailu on just sitä varten, että täällä saa purkaa mieltään ja vaikka vähän kuvitellakin, jos näitä juttuja mitä tänne kirjoitamme alettais puhua ääneen aina miehelle saatikka vaikka työkavereille, niin hullunahan siinä pidettäisiin! :LOL:
Mulla tuli eilinen päivä kirkasta vuotoa ja oli osittain myös menkkakipumainen olo. Nyt on vuoto taas loppu, en tiedä mikä väli-tyhjennys tää nyt oli... :confused:
 
Heipä hei..:wave:
Aijon tässä tehdä pikku kokeen kun vissiin ajanpuutetta löytyy:D eli olen testannu huvikseni r-testillä heti menkkojen loputtua parikin kertaa..koska aina valitetaan niistä viivanpaikoista ja kuinka ne ei sitte ollukkaan raskaus vaikka roskishaamu tuli ja odotukset nousi..
Noh, aivan tyylipuhtaat negat tuli-->kuten olettaa saakin..ei siis mitään harmaata viivanapaikkaakaan tai muuta vastaavaa
Nyt sitten minulla menossa dpo6 ja aloitin testaamaan r-testillä..testaan joka pv, ja katson tuleeko minkäänlaista viivaa missää vaiheessa, viivaa tuskin tulee jos en ole raskaana, mutta jos olen, haluan nähdä, kuinka nopeesti on mahdollista saada plussa.
Tässä onkin tämän pv testi


oon vissiin ihan pimee..mutta pakko oli kokeilla tätä:LOL:
niin ja kyseessä ihan päiväpissa..testiin tuli siis todella ohut harmaa viivanpaikka
 
Viimeksi muokattu:
Mä täällä aloin katsoa tota edellista listaa, ja laskeskella omia kp:itäni.
Ihmettelin hetken aikaa että missä nyt on vika, kunnes sitten tajusin selata noita edellisiä listoja..
Eli siis tiistai 14.9 on tullut kahteen kertaan ( luulen ainakin ) eli mulla on kp:t oikein keskiviikon mukaan.
Tuliko taas sekavasti ??
Eli luulen ettälista on muuten oikein jos vaan vaihtaa tiistain 14. keskiviikkoon 15.
 

Yhteistyössä