**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

Ihanaa nähdä kohoavansa taas niistä pienistä kp:istä, tää oviksen bongailukin on jännää :D

:wave: tervetuloa uudet :flower:

diipeli millon testaaaat?? :whistle:


nyt taas pakko esittää päivän tyhmä kysymys alá tatskattu: Mitä väliä sillä luteraalivaiheella on, että miten pitkä tai lyhyt se on ja olikos se nyt sitten se menkkojen ja oviksen välinen aika siis ennen ovista? Kun jotkut ihmettelee et ei ihme, ettei tärpänyt, ku se vaihe jäi lyhyeksi... mä en ymmärrä mitä sillä on väliä? :ashamed:
 
kiitti :)

eli tässäpä näitä tietoja, en osaa itse lisätä.. esikoinen tyttö 09/09 ja tänään kp 18/28 yk4
Seuraavasta kierrosta pitänee sitten tikuttaa koko kierto ihan vaan siltä varalta että jos se ovis onkin sitten niin aikaisin (ennen 11pv) tai niin myöhään.. Mutta nyt ihan tuntuu siltä että ei ehkä tartte :saint: Tosin pettymys lienee taas suuri sitten10 päivän päästä.. :ashamed:
Kait sitä vois jo ens viikon loppupuolella kokeilla plussaisko se ?!
 
:headwall: tyhmä ovistesti.... ei tullu ees viivaa, tai okei, joku viivanpaikka, eilen tuli selvä haalea viiva... luulin tyhmänä, et tänään ois vaihvistunu, noh, teen viel illalla, kun noita nyt kerta tollanen kasa tuli tilattua ja kun halvalla sain :LOL: Nyt tosin vasta kp11, mutta kun tuo edellinen kierto oli outo tuhruineeen niin parempi alottaa nyt jo oviksen metsästys, viimeks se tais tulla aika myöhään... en tiiä tarkkaan, ku en kirjottanu ylös sitä, enkä merkannu tikkuun, vaan vein ne roskiin ulos samantien, koska oltiin sellasella huvilalla miehen, lapsen ja mun äidin ja isäpuolen ja sen vanhempien kanssa nii se oli sellasta salatestausta :D mutta hyvin me onnistuttiin hyödyntää siellä bongattu plussa, mut tärppiä ei tullu :(
 
Hei!

Jospa minäkin lyöttäytyisin teidän seuraan.
Eli minua vaivaa kamala vauvakuume joka yllätti minut aivan täysin.. Minä kun esikoisen ekojen kuukausien aikana vannoin, että ei enää ikinä vauvoja!

Niin se naisen mieli muuttuu ;)

Esikoinen siis on vuosikertaa 10/09.
Tämä taitaa olla vasta yk2 ja oikeastaan vasta tällä kerralla ollaan heiluteltu peittoa kunnolla.. Jännä nähdä kuinka käy nyt.
Poika tarrasi kiinni kolmannella kierroksella.

Haittaako jos kokeilen itse lisätä itseni listaan?
 
************lauantai 7.8.**************



MUKANA:

sirpaleina..............tyttö 07/09...................... kp 59/33-57* yk 4
sofku.....................tyttö 04/08.......................kp 56/31 *yk 2
Heidi-80................poika 08/08.......................kp 32/28-30*yk 1
juuri......................tyttö 04/08........................kp 32/28-32 *yk ?
waaka...................esikoinen 09/08................kp 31/72 *yk 5
Colatin..................poika 02/2005...................kp 28/24-30 *yk 2
PaaPaa.................poika 10/09......................kp 26/31-32 *yk2
teddybear82.........tyttö 11/09.......................kp 25/? yk 1
Yaden...................esikoinen 12/09................kp 25/30 * yk1
MT79.....................esikoinen 10/08................kp 22/28-39* yk 9
Diipeli....................poika 10/07......................kp 20/29 *yk1?
Jopatu...................tyttö 12/09.......................kp 19/ 25 * yk 4
Shistin...................tyttö 09/09........................kp 18/28 *yk4
Kamomilla -81.......tyttö 12/08........................kp 17/42 *yk 10
Minsku82................poika 09/04......................kp 16/29 *yk32
Auneli....................tyttö 12/08.......................kp 12/29-30 * yk 1
tatskattu................poika 11/08.....................kp 11/29 *yk2
MonalizaQ...............?...................................kp 11/28 *yk1
Brianna.................tyttö 06/09........................kp 8/26-28 *yk 3
Koiramamma.........poika 09/08.......................kp 5/29 *yk 3
iines83..................poika 10/09......................kp? *yk0 (ei menkkoja)
itkuiita85................poika 04/09.......................kp ?/? *yk?
Heissu..................poika 09/09.......................kp 2/29 * yk 5

* pinoa raivattu, toivottavasti pitkään hiljaiseloa pitäneet ovat plussanneet :heart: *

TAUSTAILEMASSA:

kukkaiskeiju
Kuu-mami
riina82
miimuli24
nereida
neito84
kuukai

HAAMUILIJAT:

PLUSSANNEET :



2010
Elokuu
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)


 
Alkuperäinen kirjoittaja tatskattu:
Mitä väliä sillä luteraalivaiheella on, että miten pitkä tai lyhyt se on ja olikos se nyt sitten se menkkojen ja oviksen välinen aika siis ennen ovista? Kun jotkut ihmettelee et ei ihme, ettei tärpänyt, ku se vaihe jäi lyhyeksi... mä en ymmärrä mitä sillä on väliä? :ashamed:
Mun käsittääkseni hyvin lyhyt luteaalivaihe kertoo että keltarauhashormonia ei erity riittävän pitkään, jotta limakalvo pysyisi otollisena alkion kiinnittyä ja alkaa kehittyä (kunnes alkion omat hormonit jatkaa limakalvon ylläpitämistä raskauden jatkuessa). Tähän vaivaan käsittääkseni voi auttaa terolut tms. keltarauhashormonilääkitys loppukierrosta.

Korjatkaa, jos oon väärässä.
 
Iltaa :wave: Kiva että joku oli päivitellyt listaa,meinaa nyt väsyttää ja kunnolla että ois saattanu mennä kaikkien kp:t uusiksi ku meikäläinen ois alkanu niitä arpomaan :LOL:

tatskattu aattelin olla kaheli ja testata jo tiistaina :ashamed: sillon ois dpo8 ja se vois ehkä näkyä :whistle: mulla on tuolla niitä herkimpiä testejä aika monta ni sen takia aattelin testata, ja okei,en malta oottaa loppuviikkoon |O |O :saint:

Viimeyönä heräsin pissahätään mikä on mulle outoa,katotaan jatkuuko ens yönä. Ja tää maha on kyllä sekasin,siis niinku ilmoja tulee hulluna,ihan hävettää ku ei ees huomaakkaan ku tuhnuttelen menemään :ashamed: Pahoittelut turhankin tarkoin selvitetyistä olotiloista :D Mutta tää valkkarin tulo ei kyllä oo mulla mitenkään runsasta,eikös ne meinaa että yleensä valkkaria lorisee oikeen jos on raskaana :/

No kaikki sormet ja varpaat ristiin ja oikein paljon onnekkaita plussatuulia tähän pinoon :heart: :heart: :heart:
 
Nii siis jäi kertomatta että meijän esikoinen on poika ja syntyi 8.8.09 eli huomenna on ekat synttärit!! =)
Niinhän se tais olla et lisääntyny valkovuoto voi olla yks raskausoire. (hope so :saint: )
Vatsa on ollu myöski kipee.. hirveet ilmavaivat (voi kyl hyvin johtua kermakakusta kun olen laktoosivaivanen.. :whistle: )
Naapurissa on pihalla häät, ihanaa! Live bändi soittaa hyvää musiikkia. Poikanen on kyl vähä levoton kun välillä oikee talo tärisee bassosta.
Huomenna päivä kestitään sukulaisia ja illalla lähetään vuokramökille jei! Siellä sitte on hyvää aikaa PANEUTUA oikee kunnolla tähän vauvan hankintaan.. hahha.. :LOL:
Koskakohan uskaltais jo testata.. pitää varmaa odottaa viel joku 20 päivää.. plää ä h :headwall:

Oikein ihanaa ja aurinkoista sunnuntaita kaikille! =)
 
Täällä tulee tekstiä niin ettei ehdi pysytellä mukana kun ei millään joka päivä ehdi lukemaan.

Itsellä alkaa ovis olla kohta varmaan käsillä. Jonkun laskurin mukaan se olisi tiistaina mutta tänään on jo kiertopäivä 13 joten luultavasti ovis on ennen tiistaita. Eilen oli peittojen heilauttelua ja tarkoitus on nyt sitten hyödyntää tää ovis jokatoinen päivä taktiikalla tonne kp 20 saakka. En mä lähde mitään ihmeitä toivomaan kyllä tästäkään kierrosta jotenkin on vaan sellainen olo ettei mitenkään voi tärpätä.
 
me ei voida toteuttaa oikeen tota jokatoinen menetelmää, ku mies yöt töisä ja päivät nukkuu ja on hereillä muutaman tunnin illasta ja poika ei viel sillon oo nukkumas nii ei mahiksii, kun miehen vapailla yöllä ja päivällä pojan päikkäreiden aikaan.... plaaaaah :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja tatskattu:
ahaa, eli aikainen ovis ei oo hyvä...tavallaan... kiitti tiedosta, vaikka minkäs sille mahtaa.
Vielä palaan tähän, kun uudelleen luin aiemman viestisi ja sisälukutaito oli ekalla kerralla näköjään hakusessa... :ashamed:

Eli itse asiassa tuo ajanjakso jota tarkoitit (menkoista ovikseen) ei oo nimeltään luetaalivaihe, vaan joku muu, mikä? No anyway, en osaa kyllä sanoa onko sillä väliä, miten pitkä se on. Luulis että pitkä ovulaation odottelu on huonompi juttu kuin aikainen ovis. Ja kuten sanoit, minkäs sille mahtaa.
 
************sunnuntai 8.8.**************



MUKANA:

sirpaleina..............tyttö 07/09...................... kp 60/33-57* yk 4
sofku.....................tyttö 04/08.......................kp 57/31 *yk 2
Heidi-80................poika 08/08.......................kp 33/28-30*yk 1
waaka...................esikoinen 09/08................kp 32/72 *yk 5
Colatin..................poika 02/2005...................kp 29/24-30 *yk 2
PaaPaa.................poika 10/09......................kp 27/31-32 *yk2
teddybear82.........tyttö 11/09.......................kp 26/? yk 1
Yaden...................esikoinen 12/09................kp 26/30 * yk1
MT79.....................esikoinen 10/08................kp 23/28-39* yk 9
Diipeli....................poika 10/07......................kp 21/29 *yk1?
Jopatu...................tyttö 12/09.......................kp 20/ 25 * yk 4
Shistin...................tyttö 09/09........................kp 19/28 *yk4
Kamomilla -81.......tyttö 12/08........................kp 18/42 *yk 10
Minsku82................poika 09/04......................kp 17/29 *yk32
Auneli....................tyttö 12/08.......................kp 13/29-30 * yk 1
tatskattu................poika 11/08.....................kp 12/29 *yk2
MonalizaQ..............poika 08/09.....................kp 12/28 *yk1
Brianna.................tyttö 06/09........................kp 9/26-28 *yk 3
Koiramamma.........poika 09/08.......................kp 6/29 *yk 3
Heissu..................poika 09/09.......................kp 2/29 * yk 5
juuri......................tyttö 04/08........................kp 1/28-32 *yk ?
iines83..................poika 10/09......................kp? *yk0 (ei menkkoja)
itkuiita85................poika 04/09.......................kp ?/? *yk?

* pinoa raivattu, toivottavasti pitkään hiljaiseloa pitäneet ovat plussanneet :heart: *

TAUSTAILEMASSA:

kukkaiskeiju
Kuu-mami
riina82
miimuli24
nereida
neito84
kuukai

HAAMUILIJAT:

PLUSSANNEET :



2010
Elokuu
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)



 
Taas on vauvahaaveet pyörineet pinnalla mielessä, kun kaveri eilen kysäisi puhelimessa, että miten suunnitelmat on edenneet. Eihän siihen muuta voi sanoa kuin että treenataan, treenataan...

Testata en meinaa ennenkuin menkat on oikeasti myöhässä, kun on eka terolut-kierto meneillään. Odotusarvona on, että menkat alkaa muutaman päivän päästä tablettien loppumisen jälkeen. Vähän on kyllä ollut nännit arat ja lievää huonoa oloa on ollut parina aamuna, mutta ne voi hyvin johtua vaikka niistä teroluteista, tai illalla juodusta leffasiideristä :saint:

Tällaista omaa napaa tällä kertaa. Nyt soijawokin kimppuun, kiitokset muuten taannoisista kasvisruokavinkeistä, taisi olla Briannalta?
 
Lomalta palailtu =) Olin ihan unohtanut et mulla alkaa olla kriittiset hetket..pitäskö odottaa vai testata heti. Taidan odottaa vielä muutaman päivän kun ollu välillä sellanen olo että vuotaa jotain mut kun menee vessaan mitään ei näy.

TERVETULOA kaikille uusille =)
 
juuri pahoittelut tädistä! :hug:

heidi-80 sähän oot mennyt jo yli noiden kp:ien kanssa! Testaa nyt, täällä ollaan malttamattomia! :D Plussatuulia PUUUUHHH! :whistle: ++++++++++

MT79 Saanko kysyä, miksi on Terolut kuuri päällä? Oot ehkä asian aikasemmin maininnut, mutta nyt ei kyllä muista... :ashamed: Noi sun oireet kullostaa kyllä ihan lupaavilta. Plussapuhuri myös sinne! PHUUUUHHH! :whistle: ++++++++++

:wave: Uusille tervetuloa!

).( Täällä menossa dpo27 (tai kp23... jos siis se säälittävä tuhru paperissa oli ne menkat...) ja testaan huomenna. Jotain ajoittaista jomotusta tuolla alamahassa on ja pari päivää on vihlonu kummasti alapäähän. :eek: En kyllä silti ole kovin toiveikas. Jos ei maanantaina testissä näy mitään, niin julistan yk1:n alkaneeksi. :'( Mulla on torstaina kuitenkin gyneaika. Haluan saada vähän selvyyttä tähän kroppaan... Ja saa kyllä ultrata, että nähdään missä tilassa mun kohtu/munasarjat oikeen on.
 
iines, gyne kirjoitti teroluteja menkkojen tasaamiseen ja kierron lyhentämiseen, kun kierto oli randomilla 29-39 päivää ja viimeisin kierto venyi yli 50 päivään. Menin kp 49 tarkistuttamaan, että kaikki on ok, kun raskaustesti näytti negaa, mutta kuukautisia ei kuulunut. Silloin katsottiin ultralla limakalvo ja se oli paksu, menkat alkoi siitä viikon sisään.

Terolutit siis lyhentää kiertoa, kun otetaan kp 15-24 ja sit pitäis muutaman päivän päästä alkaa menkat. Tavallaan antaa boostin limakalvon paksuuntumiseen ovulaation jälkeen. Eikä kuulemma haittaa alkuraskautta, jos hedelmöittyminen tapahtuu. Tästä on kyllä paljon spekuloitu palstoilla, että estääkö terolut ovulaation, jos ovulaatio on tulossa vasta paljon kp 14 jälkeen, mutta kokeillaan nyt lekurin ohjeiden mukaan ainakin aluksi.
 
no mikäs piru se luteaali sit oli? Kääk, täytyy varmaa googlettaa :ashamed:

kp12 ja tikussa näkyy vaan iiiiihan hailakkaa viivaa, eli ei oo ihan hirveenä ovis lähestymäs, mut tais se tosiaan viimekierrossa olla aikas myöhään kai.
 
heidi-80 sulla on kyllä lehmän hermot jos et oo vielä testaamassa :saint: Oispa itelläki,pitää vaan yrittää kovasti keksiä tekemistä :) Plussa puhuria puhaltelen sulle PUUUUUHHH =)

Voisko joku selventää mulle koska se ovulaatio tapahtuu ku ekan kerran saa ovistikkuun oikeen tumman viivan? Mulla tuli sillon kp14 illalla ja kp15 aamulla yhtä tummat viivat tikkuihin, ja viiva oli melko tumma aina kp17 asti,kunnes kp18 oli vasta lähes tyhjä.Mietin vaan missä välissä se munasolu irtoaa,sillon ku LH on korkeana vai sitten ku se jo laskee :whistle:

Täällä siis jännäillään tänään kaiketi dpo6,tekis niin mieli jo huomena testata vaikka mä tiiän,ei se voi näyttää vielä mitään ellen sitten ois ovuloinu sillon ku eka kerran näytti tummaa kp14.. :ashamed:

tatskattuoisko se luteaalivaihe se ovulaatiosta menkkoihin oleva vaihe?siis se jonka aikana kohdun limakalvo paksuuntuu jotta hedelmöittyneellä munasolulla ois parempi kiinnittyä. :whistle:

Mitähän vielä...no kaikille niitä plussatuulia oikein kovasti niinku mä vissiin joka päivä puhaltelen PHUUUUUUUUUUH :heart:
 
eiks se ovulaatiosta menkkoihin ole dpo tai pp ? Hitto jos huomen toi viiva ei rupee vahvistuu ni mun pinna alkaa kiristyy :headwall: vaikka ei se ovis nyt ihan vielä kai kuuluis ollakkaa, mut sais nyt ainaki alkaa vahvistumaan jo. Mä tikutan aamupäivällä ja illalla. Mies siihen jo, että hullu, että lopeta jo tollanen, eikö se yks päivä nyt riitä. Vaikka sehän tätä kakkosta on jo ties kuinka kauan halunnu. Mä sanoin, et pitää olla tarkkaan ovis tiedossa, et voi sit hyödyntää... ku ei meillä muuten oikeen tota seksiä ole, ku rytmit on erit ku yö ja päivä, ihan kirjaimellisesti. Niin sitte oviksen aikaan ois ainaki ns.pakko :LOL:
 
google tietää: :D

Ovulaation jälkeinen vaihe eli luteaalivaihe kestää kuukautisiin asti. Kohdunsuu laskee, sulkeutuu ja kovettuu. Kohdunlima muuttuu hedelmättömäksi. Lämpö pysyy korkeana. Luteaalivaihe loppuu, kun corpus luteum kuolee luonnollisen kuoleman yleensä 12-16 päivän kuluttua, tällöin progesteronin eritys lakkaa, lämpötila laskee ja kohdun limakalvo vuotaa ulos. Luteaalivaiheen pituus vaihtelee yksilöllisesti, mutta samalla ihmisellä sen ei pitäisi vaihdella päivää tai ainakaan paria enempää. Omani oli viime kierrossa vain 9 päivää, mikä ei ole normaalin rajoissa. Raskautta yrittävälle liian lyhyt luteaalivaihe on ongelmallinen, mikä ei tietysti koske minua, mutta pitää seurata tilannetta ja toivoa, että se normalisoituu.
 

Yhteistyössä