**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

************Torstai 5.8.**************



MUKANA:

sirpaleina..............tyttö 07/09...................... kp 57/33-57* yk 4
sofku.....................tyttö 04/08.......................kp 54/31 *yk 2
Heidi-80................poika 08/08.......................kp 30/28-30*yk 1
juuri......................tyttö 04/08........................kp 30/28-32 *yk ?
waaka...................esikoinen 09/08................kp 29/72 *yk 5
Colatin..................poika 02/2005...................kp 26/24-30 *yk 2
teddybear82.........tyttö 11/09.......................kp 23/? yk 1
Yaden...................esikoinen 12/09................kp 23/30 * yk1
MT79.....................esikoinen 10/08................kp 20/28-39* yk 9
Diipeli....................poika 10/07......................kp 18/29 *yk1?
Jopatu...................tyttö 12/09.......................kp 17/ 25 * yk 4
Kamomilla -81.......tyttö 12/08........................kp 15/42 *yk 10
Minsku82................poika 09/04......................kp 14/29 *yk32
Auneli....................tyttö 12/08.......................kp 10/29-30 * yk 1
tatskattu................poika 11/08.....................kp 9/29 *yk2
Brianna.................tyttö 06/09........................kp 6/26-28 *yk 3
Koiramamma.........poika 09/08.......................kp 3/29 *yk 3
iines83..................poika 10/09......................kp? *yk0 (ei menkkoja)
itkuiita85................poika 04/09.......................kp ?/? *yk?
Heissu..................poika 09/09.......................kp 1/29 * yk 5

* pinoa raivattu, toivottavasti pitkään hiljaiseloa pitäneet ovat plussanneet :heart: *

TAUSTAILEMASSA:

kukkaiskeiju
Kuu-mami
riina82
miimuli24
nereida
neito84
kuukai

HAAMUILIJAT:

PLUSSANNEET :



2010
Elokuu
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
[/quote]

 
Mitenkäs Sirpaleina, Sofku, heidi-80 ja juuri? Ilmotelkaahan itsestänne =)

Ja Brianna mäkään en ihan tajunnut tuota että pitää 2kk odottaa. Olen kyllä lukenu foolihaposta että sitä on hyvä ottaa jo raskautta suunnitellessa koska pääasiassa sen vaikutus on tärkeimmillään alkion hermostoputken kehittyessä eli ihan ihan raskauden alussa.

Itse olen suunnitellut hakevani sen raskausvitamiini purkin,en vaan ole kehdannut :ashamed:
Ainiin ja tänäaamuna tehty ovistesti näytti edelleen aika selkeää viivaa mutta on se haalistunu siitä ovisviivasta kummiski.Taidan jättää sen viimeisen ovistestin johki viikon päähän ja voi sitä murheen määrää kun siihen ei tuukkaan mitään viivaa :D

 
Mä ostin apteekista Foliren-foolihappoa. Yksi pieni pilleri antaa sen 4mg. Eikä ollut kallista. Meillä sitä syö molemmat, oon käsittänyt että raskautta suunniteltaissa ja tehtaillessa myös isä tarvitsee, tai ainakin olisi suositeltavaa syödä foolihappoa.

Ja edellisellä sivulla oli sopivasti puhetta omituisesta verenvuodosta, niin eikös vaan eilen aktin aikana tullut huomattua että mä vuosin verta. Tämmöstä ei mun muistin mukaan ole ollut IKINÄ, mies oli kyllä erimieltä, mutta silti jäin hieman hämmästelemään kun en todellakaan ole mitenkään "tiukka" tai limakalvot kuivilla, että siitä voisi johtua. Sai mut entistä vakuuttuneemmaksi että sinne lääkäriin pitää mennä! Ylipäätään akti teki jokseenkin kipeää alavatsalle, mutta tarkoittaako se nyt sitten sitä että kohdun napukka olisi taas alhaalla... Yhtään en tiedä!
 
Ja tänään menkat alkoi eli kp 1 mennään taas..Jos joku mut listan alimmaks siirtäis :/

waaka Tuleppas sit heti kertomaan kuin kävi..tsemppiä :flower:

Vitamiineista:syön multivita-merkkisiä pillereitä jossa pitäis olla kaikkee tarvittavaa, tietty aika pieniä määriä joten olishan se foolihappo purkkikin hyvä olla :p

Eipä muuta täl kertaa..plussatuulia :heart:
 
Heissu :hug: Muokkasin tuota listaa ja siirsin sut uuteen kiertoon.
Mun pitäis saada äkkiä jotenki viikko kulumaan :headwall: helpommin sanottu ku tehty..No jos vaikka aloittais töillä,seuraavat 4pv onkin niitä niin jos se aikakin menis nopeammin,nää vapaapäivät on ollu vähän semmosia että turhan paljon ollu aikaa miettiä vauvajuttuja :D
 
Mä syön vauvalehden suosittelemaa foliren foolihappoa... ja uusimmassa 2+ lehdessähän olikin siitä juttua... Ja ihan näin hoitsuna sanon, ku silmään tökkäs, että se on mikrogrammaa, ei grammaa...siinä on sellanen aika vissi ero :D

(.) mun massukka on ennemmin tollanen ku ).( tollanen :LOL: muttah, esikko menee tänään tokaa kertaa yökylään ja mä vietän omaa aikaa :heart:

 
moips, äkkiä tulin päivittämään oman napani ja sehän on lyhyestä virsi kaunis eli: Tilanne on sama kuin heinäkuun lopulla, ei menkkoja ja testit negaa :(

Ja olen vieläkin nettipimennossa, eli oon ihan pihalla teidän jutuista ja nytkään en ehdi lukea... Jahka mä saan netin niin palaan aktiivisiin...:)
 
Mä syön Multi-tabs Raskaus Monivitamiinia aamuin illoin(2kpl/vrk). Eli saan kahdesta tabusta yhteensä 400mikrogrammaa foolihappoa päivässä. Söin sitä myös koko esikoisen raskaus- ja imetysajan. En viittinyt imetyksen loputtua jättää sitä pois, koska purkin kyljessäkin oikeen mainitaan, että: "Erityisesti raskaana oleville, raskautta suunnitteleville ja imettäville naisille". :D

Ainiin ja tatskattu kyseli, että tuleeko jollekin 9kk, Vauva tai Kaksplus. Mä tilaan Vauvaa. Oon tykännyt tosi paljon! En ollukaan kuullu aikasemmin sellasesta kuin 9kk! :eek: Saiko sitä ostettua irtonumerona? Vois vaikka tutustua viimeistään sitten, kun joskus plussaan. :)
 
waaka ja diipeli mä kuulun tuohon riskiryhmään saada spina bifida lapsi. Mulla on veli jolla on meningomyeloseele ja siihen liittyvät kaikki muut vaivat, vesipää, halvaukset, ym.
Sen takia mun pitäis syödä tuo 4milligrammaa foolihappoa(foliver tai folvite) päivässä 2kk ennen raskautta ja se on ihan reseptilääke.
Apteekin käsikauppavitamiineissa on tosiaan mikrogrammoja.

Elikkä muut voivat huokaista helpotuksesta, ellei ole tuota sukurasitetta.

Sitä en tiedä miksi tupakoivat kuuluu riskiryhmään, en lääkäriltäni kysynyt kun en itse tupakoi.

Esikkoa tehdessä kävin muutamalla lääkärillä ennen kuin sain varman vastauksen sille pitääkö tota foolihappoa mun syödä jo ennen raskautta ja siinä kävikin sitten niin että plussasin samalla viikolla kun aloitin tuon 4mg pvä. Ja voi kauhea sitä pelon määrää ja kahdessa ylimääräisessä ultrassa kävin jotta sikiön selkärangan tilanne tarkistetaan, ja huom. omakustanteisesti.....

Tulipas omanapainen juttu, anteeks.

Waaka joko testasit? Sun oireet kyl kuulostaa just siltä....
 
Kukkaiskeiju :hug: no johan nyt on... :/

:hug: kaikille jotka ovat tädin saaneet kylään... sais nyt pysyy poissa...

waaka oireet lupaavat.. joko testasit?!? Eihän täällä olla ollenkaa malttamattomia.. :D

).( ei mitää suuntaan eikä toiseen... viikko vielä ainekin pitääpi odotella, jos sama kierto ku viimeksi...mennään la synttäreille ja sit su lähdetäänki melkee viikoks lomailee, tervehtii sukulaisii.. :) Hyvä et on jotain tekemistä niin ei ehdi miettii tulevaa.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Diipeli:
Mitenkäs Sirpaleina, Sofku, heidi-80 ja juuri? Ilmotelkaahan itsestänne =)
:wave: Täällä ollaan.

Minä olen ollut sairaana, hirveä yskä ja keuhkot ihan tukossa. Nyt alkaa jo pikkasen helpottaa. Ajatelkaa, olin niin sairas, että ei edes testailu jaksanut innostaa, vaikka päivät oli käsillä. Noh, tänä aamuna tein testin, ja negaahan se näytti. Ihan hyvä sinänsä, sillä on tullut tuota buranaa (ja pikkasen rommiakin) nautittua.
:whistle: Tätiä siis odotellaan.

Mullahan muuten ei tullut sitä ovis-plussaa tikkuihin, joten lienee niin, että ovis onkin ollut hieman myöhemmin. Ja tästä loogisena seurauksena myös tätikin tulee hieman viiveellä. Pitää ensi kierrossa tikuttaa pidempään.

Voi kyllä olla, että babybisnekset nyt taas hieman siirtyy, sillä mulla alkoi työt maanantaina (uusi työpaikka ja vuoden loppuun on pesti) ja saattaa taas stressitaso nousta sen verran, ettei plussista tarvitse haaveillakkaan. Noh, katsellaan, miten käy.
 
Iltaa ystäväiset!

Tilailin tässä juuri netistä vähän pojalle talvikampetta. Toppahaalari huutiksesta 8 euroa, kankaat väriin sopivaan talvihattuun yhteensä 6 euroa. No sitten törsäsinkin kalliiseen vihreään villaneuloskankaaseen, josta ompelen talveksi villahaalaria ulkohaalarin alle. Toivottavasti ompeluintoa riittää vielä ensi viikolla, kun kankaat saapuu postissa...

juuri, onnittelut uudesta työpaikasta!

).( Omassa navassa, navan ylä- tai alapuolella ei mitään mainitsemisen arvoista.

Niin, ja mun foolihapossa on näköjään 300 µg/tabletti.
 
************Perjantai 6.8.**************



MUKANA:

sirpaleina..............tyttö 07/09...................... kp 58/33-57* yk 4
sofku.....................tyttö 04/08.......................kp 55/31 *yk 2
Heidi-80................poika 08/08.......................kp 31/28-30*yk 1
juuri......................tyttö 04/08........................kp 31/28-32 *yk ?
waaka...................esikoinen 09/08................kp 30/72 *yk 5
Colatin..................poika 02/2005...................kp 27/24-30 *yk 2
teddybear82.........tyttö 11/09.......................kp 24/? yk 1
Yaden...................esikoinen 12/09................kp 24/30 * yk1
MT79.....................esikoinen 10/08................kp 21/28-39* yk 9
Diipeli....................poika 10/07......................kp 19/29 *yk1?
Jopatu...................tyttö 12/09.......................kp 18/ 25 * yk 4
Kamomilla -81.......tyttö 12/08........................kp 16/42 *yk 10
Minsku82................poika 09/04......................kp 15/29 *yk32
Auneli....................tyttö 12/08.......................kp 11/29-30 * yk 1
tatskattu................poika 11/08.....................kp 10/29 *yk2
MonalizaQ...............?...................................kp 10/28 *yk1
Brianna.................tyttö 06/09........................kp 7/26-28 *yk 3
Koiramamma.........poika 09/08.......................kp 4/29 *yk 3
iines83..................poika 10/09......................kp? *yk0 (ei menkkoja)
itkuiita85................poika 04/09.......................kp ?/? *yk?
Heissu..................poika 09/09.......................kp 2/29 * yk 5

* pinoa raivattu, toivottavasti pitkään hiljaiseloa pitäneet ovat plussanneet :heart: *

TAUSTAILEMASSA:

kukkaiskeiju
Kuu-mami
riina82
miimuli24
nereida
neito84
kuukai

HAAMUILIJAT:

PLUSSANNEET :



2010
Elokuu
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
[/quote]

[/quote]

 
Siis mun kroppa on jo niin täysillä mukana tässä raskaushömppä jutussa että heräsin jo viime yönä kauheeseen pissahätään ja aamulla heti herättyä piti uudestaan käydä ja ihan kunnolla liruttelemassa :D Dpo on vasta 4 jotenraskaudesta se ei voi johtua mutta vähemmästäki kuumeilusta oma aineenvaihdunta alkaa kiihtyä :LOL:

Viikon päästä lähetään mökkeileen,sillon mä todennäkösesti jo tiedän menikö tää kierto ihan metsään :heart:
Aika omanapainen juttu vaan en tahdo koskaan muistaa mitä piti kommentoida. Ainiin ja tein nyt aamulla ovistestin johon ei enää tullu juuri mitään,mulla se ei kyllä yhdessä yössä lähteny pois vaan pari kolme päivää oli tummana :whistle:
 
heippis tänne kaikille!

Täällä odottelen et koskas sais ruveta testailemaan.. :) jos uskaltais ekan kerran kokeilla maanantaina ni sillo olis kp27/30..jos sillo edes jotain näkyis.. hitto vaan kun mä en pysy housuissan yhtään.

diipeli mullakin on kaikki oireet jo löytyny heti oviksen jälkeen :D ja jatkuu vaan.. :LOL:
 
sopiiko mukaan tällanen reilu 30v kakkosen yrittäjä? :)

Esikko on syntynyt 09/09 ja nyt pikkukakkosta on yritetty jo 4kk ja ei oo vielä tärpänny..
:| Tikutellut olen tuon koko 4kk ja joka kk olen saanut tikkuun haamu+:n arvioidun oviksen kohdalla. Epätoivo alkaa hiipiä pikkuhiljaa ja usko ovistesteihin karista..

Esikkoa ei sen kummemmin yritetty tehdä; sai tulla kun oli tullakseen ja kk-kierrosta ei ollut tuolloin ihan tarkkaa käsitystä edes. Nekin tulivat silloin kun tulivat :ashamed:

Mutta nyt oviksen piti olla viime keskiviikkona ja sitä kyllä hyödynnettiin :whistle:
Ajattelin että jos tämä palstailu vähän jelppis tähän malttamattomuuteen päästä testailemaan taas..
 
mäkin tuun taas vaan merkkailee tänne.. ei ole mitään uutta.. huomen juhlin syndejä ja ajattelin nauttia muutaman siiderin jos se olis vaikka viiminen kerta tänävuona ;) maanantain tulee sit sukulaiset kaffelle..

 
Tervehdys!

Tosiaan menkathan ne alkoivvat ja ei ollut mikään jymy yllätys, sen verran heikosti oltiin paneuduttu vauvan teko puuhiin. Pirkuleen vuorotyö se pistää jarrua tällekin hankkeelle :kieh:

Nyt sitten olisi enää kaksi yötä viikonloppuna töitä ja LOMAAAA! Tilansin nyt oikein ovistikkuja ja raskaustestejä :D kokeillaan nyt oikeestaan ensimmäistä kertaa "tosissaan", toivonmukaan mies kerkiään reissusta kotia ennen ovista, pari päivää ennen pitäisi tulla ennen kuin laskelmien mukaan olis ovulaatio.

Kaikkien jutut olen lukenut mutta millään ei kerkiä erikseen kommentoida joten toivtottelen yleispätevästi vain plussatuulahduksia tällekin kuukaudelle!
 
alotin tänään kp10 tikutuksen ja aika tumma viiva jo tuli, mut ei nyt ihan plussa kumminkaan.

Niin se 9kuukautta lehti ilmestyy n.4kertaa vuodessa, eli mä kerkesin ostaa niit raskauden aikana muutaman. Ihan lähikaupasta ostanu. Se on musta kiva lehti nimenomaan kun on raskaana, en mä siit muuten tykkää, ku siin pelkkää odoteluhömppää :heart:
 
Hei! Täällä kans kuumeillaan oikeen innolla ja jännitystä on ilmassa! Mies vihdoin sanoi haluavansa toisen vauvan niin olen nyt jättänyt ehkäsyrenkaan pois ja mennään kp10/28. Luulin ainakin tuntevani jotain ihmeellisiä kipuja tossa alavatsassa ja valvoin viimeyönä neljään vatsakipujen kanssa. Oliskohan oviskipuja?
Onko joku saanut plussan jo ennen kun menkkojen olis pitäny alkaa? kuinka paljon ennen?
IIh ei vaan malttais odottaa.. Olen niin älyttömän onnellinen että saan taas kokea sen kaiken vauvan odotukseen ja saamiseen liittyvän ihanuuden! =)
Ostin kirppikseltä pari hienoa bodya tulevalle mussukalle. Meillä on kyllä kaapillinen vaatteita jäänyt esikoiselta mutta kyllä muutama vielä mahtuu.. hih :)
Oli muuten tosi paksua valkovuotoa.. tuskin tarkoittaa mitään sen ihmeempää.. nyt taas alkaa tää kaikkien "oireiden" tulkinta.. ihan hauskaa näin toisella kerralla.
Pahoittelen vielä mun hassua murretta jota tulee tekstiinkin. Kysykää vaan jos joku jää epäselväksi.
Hyvää illan jatkoa kaikille! :flower:
 
tervetuloa,lisäsin sut tuohon listalle, ei muutakuin plussia kehiin! :heart: Ainakin tää elokuun alku on aika hiljasta ollu plussien suhteen tai sitten multa on menny jotain ohi :saint:

Siis mulla on ihan järkyttävän älyttömän ihanan kamala vauvakuume! Oireita oon kehitelly jo jonkin moisia vaikka raskaudesta johtuvia nyt tuskin sentään vielä mutta silti tässä vähän esimakua:

-ruoka ei maistu samalle.Siis tämä on aivan raivostuttavaa! Tänäänkin töissä tilasin kebabrullan eikä se säväyttäny mua yhtään, ja sama homma karkin kans!Oon ostellu Daimia ja tuplaa ahaaelämyksen toivossa (niinku yleensä on) vaan nyt jotenki kaikki junnaa yhtä mauttomina. Ei siis ole etova olo vaan ei kertakaikkiaan mikään maitu miltään :ashamed: Ja nenä ei ole tukossa joten ei johdu nuhasta.

-sitten on tämä naama,tuossa iltapesulla huomasin että posket,leuka ja ohta ihan mukuralla pikku näpyistä. Minulla yleensä aina iho hyvässä kunnossa koska kärsin ennemminkin kuivasta ihosta.

-viimeiseksi mainittakoon selkä ja mahanippailut joita todennäköisesti on joka kierrossa mutta joihin en vaan ole aikaisemmin kiinnittäny huomiota :whistle:

Joten siis nyt häätyis muutamiksi päiviksi kehitellä jotain muuta ajateltavaa ja sassiin :saint:
Niin ja MonalizaQ, mä plussasin esikoisesta kolme päivää ennen menkkoja ja toisesta raskaudesta 4 päivää aikasemmin joka rv13 ultrassa todettiin keskeytyneeksi km:ksi n.rv8 tietämillä :'( Joten pelko persiissä täälläkin vähän mennään mikäli tärppi käy,mutta aion ottaa sen asenteen että yritän mahollisimman vähän olla ressaamatta etukäteen koska tuollaisille asioille ei itse voi mitään.

Tulipa sepustus, mutta nyt hyvää yötä ja plussaonnea kaikille! :wave:
 
Shistin ja MonalizaQ, tervetuloa mukaan! Olkoon visiittinne pikainen :flower:

Diipelillä on lupaavia oireita!

Lehdistä oli puhe, mä tilasin juuri Kaksplussan puhelinmyyjältä. Aina välillä oon ostanut irtonumeron, niin luetaan nyt muutama kuukausi aktiivisesti.

Nyt pehkuihin, mitä toi kellokin jo näyttää :eek:
 

Yhteistyössä