**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

Heissu joo, kyllä me yritettiin käyttää sänkyaika hyödyksi noilla paikkeilla. :LOL: Tikuissa viiva näyttäisi olevan vahvin kp12 kohdalla, mikä voisi sinänsä täsmätä, että ovis olisi silloin kp14, kun mulla on n. 28 päivän kierto. Ihan mielenkiinnosta noita tikkuja kokeilen, en menetä yöuniani niiden vuoksi. Sitäpaitsi viime kierrossa sain bongattua ovisplussa. :)
 
Kenen tuo ovistikutuskuva olikaan niin mä oisin saattanu tulkita ton kp12 ovisplussaks.

:heart: onnea ihan superina plussanneille :heart:

Ja ihan kun kerta monsuuneja toivoin niin hyvä ettei lorina kuulu, eli kyllä on nytte kunnon MENKAT :LOL: Ja ei muutaku uuteen nousuun vaan!!!!!

Mä oon kyl aina menny heti seksin jälkee lorottaa tavarat mun toosasta :ashamed: sittenhän sitä ois lakanat ihan soossissa jos ei tekis niin ja kävis nukkuu :$ . Kyl mä hetken siin lantioo pidän ylhäällä sillei selällään ollessa, sillei tärppäs viimex :D mut vaan sen aikaa kun mies peseytyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iines83:
Nöösi: Eipä täällä ole munkaan juttuihin toistaiseksi mitään kommentoitu...

tatskattu: No voihan kökkö! :hug:

snowball Hurjan paljon onnea!!! :heart:

ON: Täällä porskutetaan jo dpo15(16?), eikä plussaa taikka menkkoja kuulu! :eek: Tapahtuis nyt jo jotain! Ärsyttää tämmönen epätietoisuudessa oleminen! :kieh:
toivotaan sinnekkin ++++ :whistle: :flower: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tatskattu:
Mistä pirusta te etitte niitä peruskaupasta, ku mä en löytäny ees isosta cittarista... ne mun tekemät clinic makso joku 25e ja sisäls sen 5puikkoa, ovis löyty, mut tärppi ei käyny :'(
täällä torniossa ne on citymarketissa olleet siinä missä on kortsut liukkarit ja dödöt ja vastapäätä taitaa olla siteet..siinä oli niitä raskaustestejäki mutta ne oli niitä pregchek merkkisiä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
PCO Eli monirakkulaiset munasarjat mun kohdalla silloin vuosia sitten oireili niin, että kierto oli jotain 60-120 luokkaa ja lopulta olin niin kipeä alavatsalta ettei mitään tolkkua. Niiden kipujen takiahan mä lääkäriin menin, ja ultrassa löytyi molemmilta puolilta puhkeamaisillaan olevia munarakkuloita yhteensä yli 20 kpl! No koska lapsen hankinta - etenkään niin että olisi tullut koko joukkueellinen kerralla - ei ollut ajankohtaista, otin vuodeksi sitten ihan hormonaalisen ehkäisyn käyttöön kiertoa tasaamaan. Ja mulla, kuten aika monella muullakin, tuo PCO on ihan täysin kytköksissä runsaaseen ylipainoon (BMI yli 30). Käytin lääkärin määräämää ehkäisyä vajaan vuoden, ja kun jätin sen pois, kierto puolen vuoden kuluttua asettui aika lailla siihen mitä se nyt on. Samalla pudotin painoa 15kg ja vasta sitten tulin raskaaksi.

Meikäläistä ei siis ole tarkoitettu lisääntymään näillä kiloluvuilla. Vaikka kierto onkin pysynyt tasaisena, ei ole tapahtunut hedelmöittymistä vaikka se ei todellakaan ole ollut yrityksen puutteesta kiinni. Jotain "mätää" tuolla siis on ja sen voi tulkita näistä huonontuneista kuukautisistakin. Synnytyksen jälkeen vuoto oli muutamana ekana kuukautena kovastikin runsasta, mutta nyt vaan tämmöistä outoa kuraa. Sinänsä mua ei lääkäriinmeno jännitä, en pelkää saavani sieltä mitään "tuomiota", mutta en halua maksaa yksityiselle melkoisia palkkioita siitä, että ohjeeksi saan pudottaa painoa, minkä muutenkin tiedän. Terolutteja en halua käyttää, sillä niiden ohella mun mielestä pitää olla säännöllinen ultraaminen, ihan jo sen takia että voidaan varmistua siltä ettei se kypsytä sieltä ihan älyttömän monta munasolua hedelmöitettäväksi kerralla. Olen työssäni tavannut mm. tapauksen jossa jo ennestään muutaman lapsen perheeseen syntyi Teroluttien käytön myötä kolmoset :eek: . Vaikka paljonhan tuota pco-potilaille määrätään ja paljon käytetään, että ei varmasti ole kovin yleistä.
onkohan mullaki tuo PCO ? :eek: kierrot venyny yhtäkkisesti ja varmasti ylipainolla vaikutusta ja ennen oli monsuuni vuodot ja nyt on niin niukat ettei aina tarvi ees sidettä ja saattaa kestää joka 14 vuorokautta vuoto!! TSIISUS!! miten sen ajan saa? soitanko ajanvaraukseen ja sanon että epäilen Pco: ta?

miten sulla oireili tuo?
 
Kiittää suuresti kaikkia - olette ihania :heart: ja siirtyy toiselle puolelle. Toivottavasti vaan kaikki menisi hyvin, mutta jos ei niin sitten se on tarkoitettu niin. Puhaltelen kovasti plussapuhureita kaikille ! Toivottavasti kaikki plussaatte pian :heart: Älkää muuten luulkokaan että miusta kokonaan eroon pääsette - käyn taatusti kurkkimassa kuulumisia :D
 
Voisin tulla mukaan tähänkin pinoon. Esikoinen syntyi 11/08 ja nyt olis haaveissa pikkukakkonen. Yk 7 jo menossa ja turhauttaa kun ei tärppää (esikoinen tuli yk2)!
Joka kierrolla oon jo keksiny kaikenlaisia oireita ja elätelly toiveita, että raskaus alkais, mutta ei! :(
Nyt menossa 37/32-36 ja tänään oli jonkunmoista menkkajuilimista, mutta vielä ei tätiä näy! Saiskin pysyä poissa! :p Tein kyllä aamupissasta halpistestin ja nega edelleen..nyt ei aio testata vähään aikaan vaan oottelen ensin josko menkat alkais! Tulee kyllä taas pisin kierto ikinä! Raivostuttavaa tää piinailu! :headwall:

Onnittelut plussanneille! :heart: ..ja paljon plussatuulia kaikille!! :)
 
Heippa, pitkästä aikaa kaikille, tutummille sekä uusille :flower:
Minä tulin tuolta taustailemasta ilmoittelemaan, että mä taidan joutua poistumaan kokonaan tästä pinosta, saatuani aika hailakan (mutta mieskin sen näki selvästi :D ) plussan testiin. :heart:
Ihan alussa mennään, menkoista laskettuna rv. olis 4+0 mutta uskon et ovis oli muutamaa päivää myöhemmin, mutta..yritän luottaa omaan tuntemukseeni (oireita ei kyllä ole yhtäkään varsinaisesti ) ja tuohon testiin :D

Ootte ihania :flower: ja toivon kaikille kauheasti +++++++++++++++ tuulia!!




:heart: : Dada
 
************Perjantai 30.7.**************



MUKANA:

sirpaleina..............tyttö 07/09...................... kp 51/33-57* yk 4
sofku.....................tyttö 04/08.......................kp 48/31 *yk 2
Pössi.....................esikoinen 12/08................kp 28/25-31 *yk 2
Koiramamma.........poika 09/08.......................kp 26/29 *yk 2
Brianna.................tyttö 06/09........................kp 24/28 *yk 2
Heidi-80................poika 08/08.......................kp 24/28-30*yk 1
juuri......................tyttö 04/08........................kp 24/28-32 *yk ?
waaka...................esikoinen 09/08................kp 23/72 *yk 5
Heissu..................poika 09/09.......................kp 22/ 29 * yk 4
Colatin..................poika 02/2005...................kp 20/24-30 *yk 2
teddybear82.........tyttö 11/09.......................kp 17/? yk 1
Yaden...................esikoinen 12/09................kp 17/30 * yk1
MT79.....................esikoinen 10/08................kp 14/28-39* yk 9
Diipeli....................poika 10/07......................kp 13/29 *yk?
Jopatu...................tyttö 12/09.......................kp 11/ 25 * yk 4
Kamomilla -81.......tyttö 12/08........................kp 9/42 *yk 10
Minsku82................poika 09/04......................kp 8/29 *yk32
Auneli....................tyttö 12/08.......................kp 4/29-30 * yk 1
tatskattu................poika 11/08.....................kp 3/29 *yk2
iines83..................poika 10/09......................kp? *yk0 (ei menkkoja)
itkuiita85................poika 04/09.......................kp ?/? *yk?

* pinoa raivattu, toivottavasti pitkään hiljaiseloa pitäneet ovat plussanneet :heart: *

TAUSTAILEMASSA:

kukkaiskeiju
Kuu-mami
riina82
miimuli24
nereida
neito84
kuukai

HAAMUILIJAT:

Snowball



PLUSSANNEET :



2010

Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)




[/quote]



 
tekaisin meille uuden listan. Dada siirretty plussanneisiin. Onnea dadalle!! :hug:

Taisi kaikki olla eilen rannalla, kun torstain lista oli kokonaan jäänyt tekemättä. Toivottavasti meni kaikkien päivät oikein.

ON: mikä mulla oikein on!? Mulla on tällä viikolla pää jo neljättä kertaa kipeänä. Olen joutunut siis lähes joka päivä ottamaan buranaa. Ja sehän ei ole hyvä, koska burana voi vaikuttaa raskautumiseen. :( Ja parasetamolit yms. ei auta mulla mihinkään, joten niistä on turha haaveillakaan. Tämäkin päivä alkoi B:n voimin.
 
Waaka, pco oirehti mulla siis tosiaan ylipainon myötä niin, että karvankasvu alapäässä siirtyi "epätoivottaviin" suuntiin, eli reisille ja alavatsalle. Kierto oli hyvin pitkä. Kuukautiset olivat ihan kuraa, ei sidettä tarvinut ollenkaan. Sen kummemmin se ei oirehtinut.

Nythän tuo kierto on mulla ihan tasainen ollut jo tosi pitkään, mutta ovistesteihin ei selkeitä oviksia ole piirtynyt. Menkat on taas ihan kuraa. En tiedä onko mulla taas monirakkulaisuutta, kun en ole lääkärissä käynyt pitkään aikaan, mutta ylipainoa on, joten se kyllä sotkee hormonitoimintaa tosi paljon.

Lääkärissä mie olen käynyt yksityisellä gynellä, sillä diagnostiikkaa tehdessä tarvitsee ultrata. Mihinkään yleislääkärille terveyskeskukseen ei varmaan aikaa pco-epäilyillä saakaan.

Foolihapon ajattelin ottaa käyttöön nyt tänään kun apteekissa käväsen. Miehelle kanssa. Edelleenkään ei kyllä olla keskusteltu sitten edellisen kierron lopun että vieläkö me lasta yritetään tosissamme vai ollaan tjottailijoita hamaan tulevaisuuteen saakka...
 
mulle vois kuitenki laittaa tohon, että kp 3/29, ku ei se 27 tarkottanu mitää... se oli joku häikkä vaan, toi 29 vois olla kuitenki se optimaalimpi kiitos =)

Mun kaverilla toi pco ja se on tikkulaiha, ei ees liho... sillä ja sen miehel hoitoja takana yli vuosi... miehelläkin huonot uimarit.... just kun mun kaveri tässä kuussa vihdoin raskautui... se meni kesken :'( :'( :'(

Onks pp=piinapäivät ja se ois sama ku toi dpo? :ashamed:
 
Niin ne vaan on "tärppipäivät" taas ajankohtaiset. Yritän houkutella miestä petihommiin muutamana päivänä putkeen, ettei ainakaan jäis yrityksen puutteesta kiinni. Ovistestejä en ala tekemään.

Käytiin katsomassa isompaa asuntoa ja ihastuttiin miehen kanssa molemmat. Mutta yhden lapsen perheelle se oli kyllä liian iso. Hmm. Täytynee pistää jäitä hattuun, kunnes on todellinen tarve isommalle kämpälle. Toivotaan, että se tarve tulis pian :heart:

juuri, mulla on kans pää ollut kipeä. Ettei vain olis nuo Venäjän metsäpalonoet, jotka laittaa päätä kivistämään? Mulla oli pää kipeänä myös Islannin tulivuorenpurkauksen aikoihin.
 
mulla on tainnut joku kesäflunssa iskeä päälle, kun kurkku on vähän kipee ja yskittää. Mies toi mulle lasin rommia, kun pötköttelin tuossa sohvalla. Nukahdin tietty siihen se lasi kädessä ja heräsin, kun rommit loiskahti mun päälle. :LOL: Nyt on rommia nautittu siis sekä sisäisesti että ulkoisesti. :whistle:
 
Iltaa kaikille!

Meille taisi tulla plussa! =) Tänä aamuna testasin entistä tummemman viivan, ei sitä enää haamuksi voi sanoa eikä menkoistakaan ole mitään tietoa, myöhässä ovat.

Olen tietysti iloinen, mutta myös vähän ristiriitaiset fiilikset on. Juuri kun oli ajateltu, että ehkä mietittäisiin vielä, kun kävi ilmi, ettei olekaan työtä, johon palata ja syyskuussa piti mennä. Viitsiiköhän tässä uutta hakeakaan. Mutta eiköhän kaikki järjesty.

Minä tilasin ovistestit kotitesti.fi:stä tai ehkä.com:sta. 21 ovistestiä ja 3 raskaustestiä maksoivat 20 euroa posteineen. Ei paha. Mutta on liuskatestit kyllä tosi vaikeita tulkittavia. Ehkä vielä huomenna osta Clear Bluen digitestin. Esikoisesta en varmistellut mitään, mutta nyt olen jotenkin enemmän huolissani. Tieto lisää tuskaa, ja sitä alkaa peläta kemiallisia ym. :(

Plussatuulia!
 
Onnea Dada!

Kohdunkaulaa seuranneet osaavat varmaan kertoa että raskauden alettua kohdunkaula menee kiinni ja nousee ylös? Niinhän se oli?
No tuskin täällä plussataan, koska musta toi on auki ja alhaalla joten menkat taitaa saapua kohta. Harmi. :|

Nopeesti vaan käväisen töitä taas riittää.
 
Yep, mulla ihan samanlainen kaveripariskunta pco:n ja huonojen uimareiden kera, raskautuivat kuitenkin. Toivotaan että pysyy matkassa. Heilläkin tämä nainen on ihan luonnostaan hoikka, joskin laihdutti sitten lääkärin määräyksestä vielä viisi kiloa lisää, että niin ei missään nimessä olisi että toi pco olisi vaan lihavien riesa.
 
Onnea Pössi ja Dada!!!

menossa joku kp 50 tai jotain...ääääh, edellisestä testistä nyt siis päivää vajaa viikko, mutta tuntuu turhalta tehdä enää testejä kun aina ne on negaa, vaikka olis pitäny jo selkeästi näkyäkin. Pitää vaan hyväksyä nyt tämä, että kroppa on sekasin. Raskausoireetkin hävis kuin tuhka tuuleen. Pitäs toisaalta varmaan silti tehdä testi, kun niitäkin ihmeitä välillä on, ettei testit syystä tai toisesta näytä. Toiveet on kyllä täysin jo karisseet.

Ja ei, en murehdi näitä asioita näin keskellä yötä, mutta nyt töissä on hiljaiselon hetki, niin ehdin hyvin koneelle purkamaan :D

Lisää plussia muille!!!
 
Täällä taas yö töissä. Tekasin eilen (kp 12) ovistestin ja hailakka viiva tuli. Noh tänään taas uudestaan kunhan sitten päivällä heräilen :) Jänskää tämä oviksen pongailukin,toivottavasti ylipäänsä ovuloin. Peittoja on kyllä heiluteltu jokaikinen päivä paitsi eilen että sen puoleen ei hätiä kunhan vain jatkossakin heilutellaan nyt ku tärppipäivät alkaa olemaan käsillä :D

Onnittelut plussanneille!!! :heart: :heart: :heart: Toivottavasti täältä tullaan perässä piakkoin =)
 
Ihania plussauutisia!! Onnea Pössi ja Dada! :heart:

Tatskattu en ollu marrasmasuissa kun oon ihan uus täällä.

ON: Täällä menossa kaiketi 39/32-36..ja menkat ilmeisesti tulossa..eli varmaankin viimestään huomenna kp 1 :( No uutta yritystä sit vaan kehiin.. Pettymys kyllä on taas suuri ja ihmetyttää miten tää kierto voi koko ajan vaan pidentyä..joka kierrossa aina toiveet herää kun menkat on entistä enemmän myöhässä ja sit saakin vaan huomata, että kierto olikin taas vaan pidentyny.. :(
No mutta nyt sitten vaan pitää yrittää löytää taas se positiivisuus ja uutta yritystä kehiin!! :)
Plussatuuliaaaa!!! =)
 

Yhteistyössä