**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

dada tervetuloa joukkoon, toivottavasti et enää koskaan joudu moista kokemaan! :hug:

maj aivan uskomattoman surullista, olen tosi tosi pahoillani :(

tyty loistavaa, että miehen kanssa taas sujuu siellä makkarinkin puolella :D Nyt vaan peukut pystyyn, että olisi tärpännyt, plussatuulia!

Tervetuloa mukaan Mirage :wave:

Jälleen kiitos hemari the ahkeralle päivittäjälle, toivottavasti tosiaan saamme tässä kuussa plussa-aallon!

).( mä vietin hiljaiseloa tämän kivun kanssa ja odottelin lääkärin soittoa. Ei soittanut eilen ja tänään klo 14 soitin ja kysyin onko lääkärin tänään tarkoitus soitella, kun on jo viimeinen saikkupäiväkin menossa. En kuulemma ollut edes siinä soittolistalla :kieh: Noh, se lääkäri soitti sitten klo 15 ja sanoi, ettei verikokeessa ollut mitään ihmeellistä ja että HCG oli määrittelemättömän alhainen . Siis mitähän toi tarkoittaa suomeksi??????
Kysyi mikä on olo ja kun kerroin niin sanoi että aamulla klo 10 menen hänen luokseen uudelleen ja otetaan uusi verikoe, saikku siis jatkuu.
Mä olen niinväsynyt tähän jatkuvaan kipuun ja turvotukseen, ettei tosikaan. Pahinta on tämä epätietoisuus, kun ei yhtään tiedä mistä voi johtua. Onko vika suolistossa, tai jossain sisäelimessä, olenko raskaana vai enkö ja jos olen niin onko nyytillä kaikki hyvin... Eilisillan itkin isännän kainalossa, eikä loppua meinannut tulla :'(
 
hannaliina unohdin kokonaan onnitella konttauksesta, siitä se maailma aukenee =) En tiedä kauanko kiinnittymisvuoto voi kestää, mutta jos se kerta on kuitenkin ollut noin niukkaa vuotoa niin jospa se tosiaan olisi kuitenkin juuri sitä ;) Plussatuulia ~~~~
 
Marsu En tiedä vielä testauspäivää,varmaan ens viikon alkupuolella ni ei tosiaan mahdollinen nega saa sit pettymää jos liian aikasin testaan:|
Nyt siis kp 26/31(oviksen mukaan siis 31pv kierto tuloillaan,ainaski(?)Vatsaa edelleen nippailee ja valkovuotoa on,muttei nyt ihan lotisemalla kuiteskaan,näin oli esikon alkuraskausaikana=)lisäks lämmöt koholla 37.4 ja paleltaa:O
Yks juttu mitä oon huomioinu on se että multa puuttuu se normi räyhääminen ja pahantuulisuus mitä yleensä aina on n.viikko ennen menkkoja,siis oon ihan raivotar koko sen viikon ennen menkkoja:ashamed: mutta nyt oon edelleenkin ihan tyyni ja iloinen:Dno ukko on varmasti tyytyväinen tähän:LOL:
Onko muilla ollut niin että on raskautuessa jäänyt pois joitain pms-oireita,vaikkapa toi lyhytpinnaisuus?:)
 
Tervetuloa uudet! :flower: Mita enemman porukkaa, sita enemman jannattavaa!

No voihan rahma Vouhis! Olis nyt tullu jotain selkoa tuohon tilanteeseen. :| No jospa ne huomisen jalkeen osaisivat kertoa enemman. :rolleyes:

Joo, kylla nyt on nuiden plussatuulien kaannyttava tanne suuntaan! Hoh, itsellani ei taida edes olla mahiksia enaa plussata tassa kuussa ellei tule tosi aikainen ovis. : / Jokohan sita lauantaina alkaisi tikuttamaan kun on kp 10...Millon te yleensa alotatte tikuttamaan? Tietysti riippuu kierron pituudesta josta mulla ei ole hajuakaan viela...Mutta jeeesss, tati laksi eilen muille maille!!! :p
 
Mahtuuko mukaan vielä keskusteluun? :) Täällä kanssa pikkukakkonen haaveissa, meillä ennestään nyt tammikuussa 5-vuotta täyttävä tyttö <3 Hormonikierukka otetaan pois 25.11. ja sen jälkeen alkaa yritys, jännittää jo kovasti :)
 
Tervetuloa mukaan Mirage ja vauvaqme.. :) :flower:

vouhis no johan nyt on.. kumma ettei sen enempää selkoa saanu.. :/ :hug:

marsu mäkin taidan kyl testailla ens viikon puolella jos aihetta siihen on.. nyt siis kp26/30-32, niin ainakin siihen kp 35 yritän olla testaamatta.. :D saas nähdä malttaako..

pinkie oireet lupaavat.. jännäillään... :popcorn:

omaa: selkä kipee.. mut taitaa sekin johtua ihan töistä.. :/ ja sit ei vieläkään tee mieli suklaata eikä näppylöitä missään.. mitkä siis enteilis menkkoja.. vilun väreitä on ollu, ja väsyttänytkin on.. mahaa nippailut pikkasen ja turvottaa syömisen jälkeen jota pitääkin tehdä usein... niin ja tänään etova olo pitkin päivää.. :confused: saas nyt nähdä..

Paljon plussatuulia kaikille... :whistle:
 
Hemari yllytän;)testiä vaan dpo12..itellä aina ovisplussa päivän jälkee tasan 14vrk ku alkaa menkat, joten ite kyl uskallan jo sillo testata..jossei tuu kauhee tuska aijemmin..hyi minä..ei aijemmin ei..!! Nyt polttelee vasenta munasarjaa ja siitä vierestä myös kohtua..mutta näitä kipuja on turha miettiä, ne on varmaan endoa kaikki.
Vauvaqme teretulemasta:wave:!
TeddyB lupaavalta kuulostaa noi siun oireet:whistle: toivotaan et ne enteilis plussaa!!
Danoneriippuu ihan miten pitkä kiero siulla on.Itelläni kun on aika kellon tarkasti se 30pv, niin testailen about kp13--> yleensä ovisplussa tulee kp16,mutta nyt tulikin jo kp15=)
Vouhismillon siula oli ovis? jos tota hcg:tä mittaavat, ni eihän siel voi viel mitää kunnol näkyykkään jos vasta ovis ollu..tosi kurja tilanne siula:hug:toivotaan ettei olis mitään vakavaa! Tuuhan huomen kertoo kuulumiset lääkäristä!

Tää nainen käy kahtoo sinkkuelämää II:popcorn:hauskaa iltaa!
 
Sun yllytys melkeen toimii tyty ;) Ehkäpä mä testaan sun kanssas ensviikon torstaina, ellei sit pupu mee ihan pöksyyn :)

Tervetuloa vauvaqme, hauska nikki :)

danone: itse rupesin testaamaan kp 13. Luulisin, että ovis ei tule ennen kp 24, koska sillon kierto olis lyhyempi ku 28 päivää. Ovishan tulee usein 14pv ennen menkkoja. Mut siis kun sä et tiedä että kuinka pitkä kierto on, niin sinuna rupeisin testaamaan ehkä kp 12. Tietty jos sulla on niitä testejä monta niin alota aikasemmin ettei varmasti jää huomaamatta se plussa.

No olipas vouhis tosi ikävää kohtelua että luvataan soittaa mutta ei soitetakaan. Mitähän noi sun kivut oikeen on? Pistää kyllä miettimään jos verikokeessa ei näy mitään että toivottavasti nyt ei oo mitään vakavaa. Tsemppiä sulle ja tuu sit heti kertomaan kun saat lisää tietoa!
 
Kiitos :)
En lähtenyt lukemaan ketjua kokonaan läpi, eli voi tulla nyt sitten kertauksena samoja juttuja kuin aiemmin jo on ketjussa juteltu.. Mutta.... Osaisiko joku vastata seuraaviin hormonikierukan poistoon liittyviin kysymyksiin:
Sattuiko hormonikierukan poisto, ja minkälainen teillä oli sen jälkeinen olo?
Entä miten pian kierukan poiston jälkeen kannattaisi ovis-testiä lähteä tekemään? Ei ole tuo testi muutenkaan tuttu, en ole koskaan tehnyt...
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Vouhiksen tilanne on aika kurja. Toivotaan parasta!

Danoneko kysyi tikuttamisen aloittamisesta? Itse aloitan kp12, koska sen lyhyempää kiertoa (eli 26 päivää) minulla ei mielestäni ole ollut. Onhan se vähän riski, koska voihan se ovis tulla aiemminkin ja kierto lyhentyä entisestään. Epäilen vain, ettei niin tule koskaan käymään.

Täällä taisi olla muitakin marraskuussa syntyneitä? Olisi kyllä aikamoinen syntymäpäivälahja plussata tässä kuussa ;) se on vähän siinä ja siinä voinko juhlistaa syntymäpäiviäni ihan kuplivan keran täysin huoletta, vai jääkö yhteen lasilliseen.
Onko teillä muilla ristiriitaisia tunteita raskauden suhteen? Toisaalta mietin miten paljon elämä muuttuu, raskaana pitää vältellä kaikenlaista ja se on välillä aika rasittavaa. Mutta toisaalta taas mietin haikeana missä kohtaa raskautta menisin, jos olisin tullut raskaaksi heti ensimmäisestä yrityskierrosta.

Muistan aika vähän edellisestä raskaudesta, siitä on kuitenkin nelisen vuotta aikaa. Sen muistan, että olin energinen ja jaksoin hössätä kaikenlaista. Mutta alusta en muista kuin pahoinvoinnin ja lievän paniikin elämänmuutoksesta, onneksi ne menivät ohi aika pian. Olisi todella mielenkiintoista tietää miten pms-oireet tulevat vai tulevatko ollenkaan, jos on raskaana. Eikös pms-oireet johdu keltarauhasen surkastumisesta vai muistanko aivan väärin? Sen perusteella voisi kuvitella ettei plussakierrossa tule pms-oireita ollenkaan. Toisaalta monet pms- ja raskausoireet ovat samoja.

DD kp19/26-32 dpo5?
 
Kiitos toivotuksista :)

Danone: Mun ovistestiohjeessa sanotaan, että jos ei tiedä kierron pituutta, niin pitäisi alkaa testata 28:n kierron mukaan, se kun on tavallisin/jonkinasteinen normi. Eli kp 11 :) Olen käyttänyt noita citymarketissa myytäviä testejä, ja aina alkutestausvaiheessa puolittanut niitä. Ihan hyvin on näyttäneet. Sitten kun on alkanut näyttää tasavahvalta, niin olen käyttänyt ihan kokonaisen liuskan.

Raskausoireista Esikoisesta oli ihan hulvaton pms koko ajan, tai lähinnä hermo napsahti ihan pienestä ja ihan heti :D Helpotti vähän keskiraskaudessa, mutta lopussa taas oikeastaan ainoat oireet oli tuo tosi paha pms. Plussan tiesin jo viikkoa ennen kun menkat olivat myöhässä siitä, että rintoja aristi hulluna ja öisin öklötti. Onneksi lepyinkin nopeasti ja mies osasi ottaa asian huumorilla :D

Onhan sitä ristiriitaisia tunteita raskaudesta. Toisaalta juuri esikoisen suhteen, miten sitä sitten osaa "huomioida" kaksi pientä, toisaalta esim. ihan työelämän suhteen. Olen ollut pitkään kotona, ja toisaalta olisi mukava olla töissäkin taas. Toisaalta emme halua suurta ikäeroa.. Ja kun ei edes tiedä, milloin plussa tulee, että miten pitkään ehtisi töissä olla (huomatkaa optimismi :D)

Kiva odotella muiden plussia, täällä pitäisi malttaa vielä muutama päivä ennen kuin edes sitä ovista alkaisi tikuttamaan ;) Niin ja meillä siis esikoinen tyttö 11/08 :)
 
Viimeksi muokattu:
Vouhis tuo on niin raivostuttavaa ku lääkärit ei sano selvällä suomen kielellä vaan pitää käyttää jotai helkatin lääkärikieltä...on sulla surku tilanne,koitahan jaksaa ja toivottavasti saat selkoo tilanteeseen.:hug:

Tervetuloa uudet!!!:wave:

ON täti läks poies jebouuuu!!!!...tänään siis kp5/30-31....ja yritän olla liikaa ressaamatta..
:whistle:

...jatkan hiljaiseloo... ;)
 
vauvaqme: Mulla poistettiin just hormonikierukka 1.11. Koin kierukan poiston kyllä epämiellyttäväksi mutta tosi nopeestihan se oli ohi.Paljon inhottavampi oli se papanäytteen otto. Mulle sanottiin sillon (kierukka poistettiin just niinä päivinä ku menkat oli ihan hilkulla alkaa) että kun mun menkat alkaa niin vielä pitäs niiden jälkeen odottaa yhdet kuukautiset ennen yritystä.Mutta mirenan käyttöohjeessa sanotaan että raskautua voi heti ekasta kierrosta poiston jälkeen.joten me kyllä ollaan aloitettu yritys jo het ekojen menkkojen jälkeen..

Mulla on kyl paljonkin ristiriitaisia tunteita. Poika on kyllä jo aika "iso" ja täysin valmis isoveljeksi mutta silti mietityttää.Alunperin meillä oli suunnitelmissa että aikasintaan kun poitsu menee eskariin niin ruvettas miettimään toista.Kun 4vuotias on sitten jo liian iso jäämään kotiin äitin ja pikkusisaruksen kanssa.Kaipaa niin paljon ikäistensä seuraa.Tuntuu vaan hassulta maksaa päivähoitomaksuja kun/jos on itse vauvan kanssa kotona..Mutta kai nuo kaikki asiat sitten lutviutuu,yritän olla miettimättä niitä vielä ku ei oo ees vauvaa tulossa vielä :D
 
onnenkipuna: Mun yhdelle kaverille just syntyi toinen lapsi, esikoinen täyttää joulukuussa 3. Esikoinen ei ollu aikasemmin ollu tarhassa, mutta nyt he laitto hänet sinne n.6h päivässä ja tää mun kaveri sanoo että elämä on nyt täydellistä kun saa olla rauhassa vauvan kanssa aamupäivät ja molempien lasten kanssa iltapäivät. Ensin vähän ihmettelin tota ratkaisua että kun kaveri kuitenkin on kotona niin miksi nyt hoitoon pistää esikoisen, mutta en enää ihmettele yhtään. 3-vuotias tarvii niin paljon virikkeitä ettei siihen vauvan kanssa oo mahiksia.

teddyllä aika lupaavat oireet :) jännää jännää!

Mullakin välillä tulee ristiriitaisia ajatuksia raskautumiseen, kun mietin sitä miten jaksan kaiket päivät olla esikoisen kanssa kun se kamala pahoinvointi alkaa :x ja muutenkin välillä sitä miettii, että jotenkin toisen lapsen saaminen on vielä isompi juttu ku ekan. Se slämä mitä tässä on eletty niin muuttuu ihan täysin taas! Mut kyllä se ajatus pienestä nyytistä voittaa :) Ja ajattelen usein että niin ne muutkin selviää kahdesta lapsesta :)

Mulla oli aika helppo kyllä eka raskaus. Alussa oli järkky pahoinvointi, mut viikon 15 jälkeen ei mitään vaivoja, paitsi lopussa närästys. Mahakin oli niin pieni että ei ollu missään välissä tiellä :)
 
Teddy kuulostaa lupaavalta tosiaan:)itsellä myöskin kuvostusta ollut ja varsinki tänään:x
Lisäksi kylmää ihan pirusti,vatsaa nippailee,valkkaria tulee reilusti,tissit arat,turvottaa ja väsyttää,voikun olisi nää oireet sitä itseään...:)ku malttais oottaa testausta!!:p
 
Onpas lupaavia oireita Pinkie ja teddy , plussatuulia ~~~~

Joo-o, mut lähetettiin sitten päivystyksenä terkkakeskuksesta sairaalaan naistepolille ja siellä odotellessani vuoroa olikin se mun pissatestin tulos tullut ja Tadaa - mulla onkin klamydia :O Ties miten kauan muhinut täysin oireettomana, kun mekin ollaan yli vuosi oltu kimpassa. Tasan tarkkaan ei kumpikaan ole vieraissa käynyt, joten "syyllinen" ei kyllä selviä.
Joudutaan nyt sitten kuukaudella lykkäämään tätä vauvasta haaveilua. Mä olen niin uskomattoman tyrmistynyt ettei tosikaan. Mä jopa väitin sille gynekologille vastaan sanomalla ettei se voi olla oikea tulos. Kertoi sitten et se on yleistynyt tosi paljon ja voi tosiaan oireettomana muhia pitkiäkin aikoja ja voi aiheuttaa naiselle jopa lapsettomuutta :( Tästä syystä pitäisi aina käydä testeissä, kun aloittaa uuden suhteen....
Mulla on aivan epätodellinen olo ja tosi katkera. Ensin mulla todettiin laskimoveritulppa, josta syystä vauvahaaveet kaatui ja nyt sitten tämä. Miten voikin elämä potkia päähän näin paljon!
 
Aijuu, se gynekologi ultras mut sitten kuitenkin ja kaikki on ok. Oikealla puolella luuli näkevänsä kystan, mutta joku vanhempi lääkäri sitten kävi toteamassa että se on posahtanut muna, eli en ole raskaana - ensi viikolla siis täti tulee aivan 100 varmasti. Tässä tilanteessa tuo oli tietenkin huojentava tieto vaikka mä oikeasti viimeiseen asti koitin toivoa ihan muuta. Tuli pudottua tosi korkealta ja tosi lujaa :|

Muoks. mut voi siis siirtää taustailijoihin, kunnes saadaan lupa yrittää uudelleen...
 
vouhis:hug: jos yhtän helpottaa niin ite kun rupesin seurustelemaan nykysen ukon kaa niin miulla todettiin kanssa klamydia, sen tiiän että sen ukoltani sain..oltiin oltu jokunen kuukaus yhessä kun menkat oli myöhässä melkei 2vk ja kovat maha kivut, löydettiin 4cm kysta ja klamydia..tattaraa..ei ole kiva juttu. Mutta onneksi klamydia on helppo hoitaa antibiooteilla. Miu mielestä yhdyntää pitää välttää seuraavat 2vk ellen ihan väärin muista, joten hyvin saatatte ehtii seuraavaan ovikseen:hug: nyt vaan hoidatte ittenne kuntoon. Se on totta, että se tauti voi itää vuosiakin oireettomana..
 
Voi EIIII Vouhis!!! :hug: Vauvakuumeiselle se kuukausikin tuntuu niiiiiiin pitkalta ajalta. Tietysti hyva etta asiaan tuli selkoa ja saat hoitoa vaivaan, mahakivut ei ole kivoja!! Ja onneksi ei ollut sita kystaa. Toivottavasti paasette pian taas taysilla yrittamaan pienokaista!

Ja enpas sitten lahdekkaan sille "minilomalle." Sanoin miehelle ettei sitten varmasti hommaa talle paivalle mitaan hommia, mutta kuinkas ollakkaan, hommia on ja useita. Olisi pitanyt lahtea yota myoten ja ajattelin sitten ettei ole mitaan jarkea maksaa hotellista jos ei paase siita kunnolla nauttimaan. Ja ei ole PAKKO lahtea, sain peruttua maksutta. Mies menee sitten yksin huomenna kaymaan sairaalassa kameratahystyksessa ja tulee sitten takaisin kun saa luvan kanssa itse ajaa. Nooh, eipahan tarvitse pakata!! Se on aika rasittavaa hommaa kun pitaa ajatella niiiiin montaa asiaa pienen lapsen kanssa matkustettaessa.

Niista ristiriitaisista tunteista: minakin aina mietin etta mitenkahan saan hoidettua vauvan ja esikoisen ja samalla huushollin (kun voisin melkein verrata itseni yksinhuoltajaan naissa lapsenhoitoasioissa). Mutta ajattelen juuri, etta selviaa ne muutkin ja nyt on jo kokemusta esikoisen ajoilta (osaan ehka olla vahan tehokkaampi). Ja sitten aina muistutan itseani etta mummollani oli 11 lasta (2 x kaksoset), asui jossain hevonkuusessa ilman sahkoja ja juoksevaa vetta, pyykit oli pestava kasin, tiskit tiskattava kasin, karja hoidettava, mies poissa kotoa puusavotassa (tai juomassa)...Kai tama minun elama on aika helppoa siihen verrattuna! :LOL:
 
vouhis :O se ei kyl ensimmäisenä mieleen tullu... :hug: paljon tsemii...

pinkie toivotaan toivotaan.. ;) vielä pitäisi malttaa olla testaamatta, ainakin ma saakka...

Mites muut jännäilijät? Onko oireita? :D

Paljon plussatuulia puhaltelen.. jospa saatais tän kuun plussa aalto käyntiin... :p
 
Viimeksi muokattu:
Heip kaikille taas.

Mut voi poistaa listoilta kokonaan,yritän ottaa nyt rennommin tän yrittämisen kanssa. En ees muista enää kiertopäiviä,mut ei siis tärpänny viime kierrossa,vaikka mun äitikin olevinaan sen vaistosi=)

Plussatuulia kaikille teille :whistle:
 
Vouhis muistaakseni kirjoitin tälle palstalle tuosta mun vajaa 2 v sitte tapahtuneesta jutusta...hirveet mahakivut monta päivää ja työkaveri kehotti lähtee töistä ja menee sairaalaan,no mie lähin sit autolla kesken päivän...sairaalas otettiin tulehusarvo joka oli jotai 230 ja saman tien odottamaan et pääsen polille,siellä menikin sitte 5pv,tiputtivat suonensisäistä antibioottia jne hyvä et liikkumaan kykenin...kunnes selvis et mulla oli klamydia ja oli ollu varmaan jonku 3-6kk(??) ja se oli ihan oireeton. Eli se oli aiheuttanu tulehuksen munasarjoihin tjn...
ne ultrasikin ja ihmetteli `jotain` et mikä se on ja se jäi edelleen mulle mysteeriksi et oliks siel joku :confused:
nyt hieman pelkään et onko toi tulehus tai klamydia aiheuttanu jotain mikä vaikuttaa lapsen saantiin,koska noinhan se todella on et aiheuttaa lapsettomuutta =(
Tsemppiä ja hyvä et nyt se on hoidettu pois päiväjärjestyksestä ja voi aloittaa "puhtaalta" pöydältä =)
 

Yhteistyössä