**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

Ai niin MT79, eikös periaatteessa ihan luomustikin kun yritetään, niin vaikka kaikki olisi ideaalia, niin tärppimahdollisuus on 20%/ kierto ?Aika hassua musta, että näin on... Mua on tässä alkanu pikkuihljaa ahdistaa, että jospa meilläkin miehellä on jotain häikkää simpoissa, kun ekaa yritettiin puoli vuotta. Mies on myöskin edellisessä suhteessa ollu 3 vuotta ilman ehkäisyä, mutta ei vauvaa tullu. En kylläkään tiedä että yrittikö he edes...enkä viitsi kysyä.
 
hemari, kiitos! Toivotaan todella, että itse kukin pääsisimme tuonne odotuspuolelle taas pian :heart:

Tajusin tuossa juuri kalenteria katsoessa, että viimeisimmät kierrot ovat olleet aika lyhysiä mun mittakaavassa. 32 päivää on ollut ihan normaali, mutta nyt kolme viimeisintä on ollut 27 ja 28päivää. Oviksen tunsin ihan kierron alussa ja joo, se hyödynnettiin, mutta jotenkin muuten oon aika skeptinen tämän kierron suhteen. Viikonlopulla /alkuviikosta voi siis alkaa testailla jos ei tätiä kuulu, MUTTA jotenkin mä olen ihan varma että tulee se :D

Hohhoijaa. Jospa tästä alkaisi tehdä lähtöä töihin... Mukavaa päivää kaikille kuumeilijoille!
 
Päivitättekö mulle tuonne kiertopäiviksi 32-33, nyt taisi olla 30-31. Hitto kun katoin äsken niitä ja säikähdin, että olis pitänyt jo alkaa, että oonko muka laskenut koko ajan väärin.. mutta ei, siis huomenna tai ylihuomenna alkaa.

Joku kysyi, onko mulla jomotusta päiviä ennen menkkoja, niin joo on aina. Tuskin raskausoire. Mutta vielä pienen pieni toivonkipinä, vaikka toisaalta tietää, että kyllä ne sieltä tulee.

Milja
 
Huomenta kuumeilijat!

Mulla taitaa tästä kierrosta tulla lyhkäsempi kun viime kierrosta. Eilen ovistesti näytti hmm...puolittaiselta haamulta, väri ei siis ollut ihan tasainen koko viivassa ja illalla ennen nukahtamista tunsin pientä kipua/vihlontaa munasarjoissa. Pitää tos parin tunnin päästä testata uudelleen. Oliskin eka kerta kun oviksen löydän tikkujen avulla =)
 
Täältä jonkin asteista päivitystä... Mulla olis pitäny alkaa menkat viime to, mutta tätiä ei oo näkynyt :O Perjantaina sain Apteekin Raskaustestillä haalean plussan ja jäin odottelemaan tilanteen kehitystä. Tänään aamulla rohkaisin mieleni ja tein Predictorin tastin, mutta se oli vaaleampi viiva kuin viime pe...??? Tosi outoa! :headwall: Nyt en oikein tiedä mitä tässä ajattelisi. Alavatsassa kyllä tuntuu painetta ja väsyttää enemmän kun normaalisti, mutta en nyt haluaisi välttämättä mitään oireita alkaa keksimään. Nyt ei onneksi kotona oo yhtään testiä ja yritänkin malttaa mieleni, etten kävisi hakemassa ennen loppuviikkoa. Eiköhän se täti tuu jos on tullakseen? Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia että toinen testi näyttää että olisit "raskaana" mutta toinen ei?
 
Viimeksi muokattu:
Hei...Ilmoittaudun kanssa. Oon jo monta kuukautta lueskellu, mut en oo kirjottanu minnekkään. Tää olis varmaan sit paras ketju.

Nunnu-79 oot kyl varmaan rakaana. Eri merkkisillä testeillä tulee eri vahvuisia viivoja, oon ymmärtäny et jos siin testissä vaan näkyy joku viiva niin sillon se on positiivinen.

Tiedpt olis: lyyli*, yk 6, kp 22- 29-32 dpo 6 ja esikoispoika 09/09
 
Nunnu-79 Mulle kävi viime kierrossa melkein noin. Eka testi näytti haaleaa plussaa ja reilu vko siitä tehty testi negatiivista ja lopulta menkat alko kp 46. Tiedä mistä sit johtu :|

lyyli* Tervetuloa :wave:

Tän päivän ovistesti näytti ihan samanlaista viivaa kun eilen...
 
Heidi-80: Mä tässä muistelinkin että jollain oli vastaavanlainen tapaus tässä lähiaikoina, mutten muistanut kenellä... voi pee! Tekis mieli hakea kaikkia raskaustestejä kymmenen kaupasta ja testata että mitä mikäkin näyttää! Lyylille kiitos tsemppauksesta toivottavasti olisit oikeassa ja tervetuloa mukaan! Jotenkin pessimistisesti tässä kyllä jo valmiiksi suhtautuu asiaan ja ajattelee että ei se kyyttiläinen tuolla kuitenkaan asustele :'( No, aika näyttää.
 
**********Maanantai 25.10.2010**************

MUKANA:
teddybear82...........tyttö 11/09................... kp 42/32 yk 3
Kristiina81...............poika 11/08................. kp 35/36 *yk 2
waaka....................esikoinen 09/08............ kp 32/30-40 *yk 8
Milja-85..................poika 12/08................. kp 31/32-33 *yk 3
Nunnu-79................poika 10/08................. kp 30/23-25 *yk3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09................... kp 28/30-36 *yk 3
Jarenah..................poika 10/05................. kp 27/30 *yk 3
Kellukka..................poika 03/08................. kp 25/30 *yk1
Tinttu.....................poika 11/08................. kp 24/29-31 *yk 2
Tinker_..................esikoinen 05/08............ kp 23/27-28 *yk 13
lyyli*......................poika 09/09................. kp 22/29-32 *yk6
Kinkula...................poika 09/09................. kp 22/28-34 *yk 4
Heinäkuu................tyttö 07/09 ...................kp 22/28-32 *yk1
JiiMii82...................poika 08/06................. kp 21/30 *yk 4
majj......................tyttö 06/08................... kp 17/28-30 *yk2
Marsu-82.............. poika 09/09.................. kp 12/32 *yk 1
skorpioni07.............poika 06/08................. kp 11/31 *yk 2
heidi-80..................poika 08/08................. kp 10/27-30 *yk 4.
iines83.................. poika 10/09................. kp 10/32-34 *yk 4
Hannaliina..............tyttö 05/10................... kp 9/30 *yk3
Vouhis....................poika 01/03................. kp 8/29 *yk1
Dirty Dancing..........esikoinen 07................. kp 5/26-32 *yk 7
tyty86.....................tyttö 08/09.................. kp 4/29-34 *yk3
hemari...................tyttö 10/09................... kp 4/32 *yk3
LocoKako................esikoinen 11/09............ kp? *yk?
Viuhti10..................esikoinen 03/10 ........... kp?
tiitu87....................?............ .....................?
danone81...............?................ .................?

TAUSTAILEMASSA:
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
juuri
Joole…………………esikoinen 06/09
Colatin..................poika 02/2005
Kamomilla -81.........tyttö 12/08
kikka89...................tyttö 08/09
onnenkipuna............poika 12/06
MT79.....................esikoinen 10/08
Jumima
kr80.......................esikoinen 11/08
Ninnu-liini...............tyttö 02/09
Collins
MonalizaQ
Annemari

HAAMUILIJAT:

PLUSSANNEET 2010:

Lokakuu: neito84 (yk4), Bretagne (yk3), Nepsus (yk2), Sanmoc (yk14), T:nmuru (yk 1), Brianna (yk 5)
Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2), Minsku82 (yk33), Itkuiita85 (yk2), Jasmi- (yk1), Neito84 (yk4)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Mahtuuko joukkoon mukaan?
Olen 33-vuotias pikkukakkosen toivoja. Meillä on ihana poika 03/08, minulla menossa kp 25/30 ja yrityskerta on 1.
Ei otettu hirmu tosissaan heti, joten taisi mennä ovulaatio hieman sivu suun, mutta eihän sitä tiedä.. Esikoista tehtiin vuosi. Nyt eksyin tänne palstalle, kun on kaikenmaailman toiveikkaita oloja nyt heti.

Iloisin terveisin
Kellukka
 
Täälähän on hyvä vastaanotto=) ja tosi kiva kun täällä on näin aktiivista kirjoittelua. Tuntuu kyllä aika niin pitkältä kun oikein kovasti toivoo raskautta ja tuntuu, että porukat ympäriltä vaan raskautuu. Esikoista valmistauduin yrittämään kauankin, mutta aika nopeesti tärppäs. Nyt taas puolivuotta tuntuu pitkältä, vaikka se taitaa tilastollisesti olla aika normaali aika. Vaikee olla sitten stressaamatta asiasta ja laskematta päiviä kun niin usein on vauvahaaveet mielessä.

Eiköhän se kuitenkin pian tärppää meillä kaikilla...toivottavasti ennemmin ku myöhemmin ;)
 
Nunnu, Mulla kävi noin esikoisen kohdalla. Mulle ei löytynyt muuta selitystä kuin se, että apteekin testi on herkempi kuin predictor. Olin siis raskaana ja sain plussan apteekin testillä 3+4. 3+5 ei tullut predictoriin viivan viivaa, mut sit 3+6 tuli apteekin testiin vahva viiva. Mulla tarinan takana on sellainen juttu, että varhaiset plussaukset johtui ilmeisesti kaksoisraskaudesta, joista toinen vuoti pois 5-6 viikoilla. Älä heitä vielä siis kirvestä kaivoon!!

Tervetuloa mukaan Lyyli ja Kellukka!
 
Lyyli: Me yritettiin esikoista poli vuotta. Ei se sillon tuntunu ihan hirveän pitkältä ajalta, mutta nyt kun sitä ajattelee niin onhan se aika pitkä...Kyllä sitä vähän miettii, että onkohan jommalla kummalla joatin pielessä, kun niin kauan kesti. Enemmän ajattelen, että miehellä voi ollakin vikaa. Mut on ennen ekaa raskautta tutkittu aika hyvin, eikä mitään ihmeellistä ollu.
 
Heissan kaikille!!

Täl olis tädin vierailuun 3pvää jäljel ja niinku tuossa jo aiemmin kerroin ni pikku"vikoja" ollut jo yli vkon..:O siis esim.alamahassa painetta ja muita erinäisiä joista epämukavin on suolen vilkastunut toiminta :ashamed: ..Ei oikeen tiedä mitä pitäs ajatella vaik peittoa ollaa heiluteltu ihan urakalla.. ;) ..Ja tää prkl syys väsymys!! Mä voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua!! :)

Mites muilla on viikko lähtenyt käyntiin?? :)
Mä olen tänään saanut viettää laatuaikaa yksin ku avokki otti poitsun ja lähtivät kyläilee.. :)

Onnea plussanneille :flower:
Tsemppiä haamuilijoille!:p
:hug: tädin kohdanneille!!
 
hemari: Mulla on nuorena sattumalta löydetty lievä pco. Kävin sit tarkastamassa tilanteen enne ku esikoinen sai alkunsa ja sillo oli suht sama tilanne ku aikaisemmin. Ajattelin mennä ens kuussa taas gynelle tarkastamaan onko tilanne muuttunut mihinkään suuntaan. Tosin en usko, että kovin huonosti olis asiat pco:n suhteen koska kierrot on kuitenkin suhteellisen normaalimittaisia.

Tää kierto on taas ollu vähä helpompi ku edellinen. Viime kierrossa olin erityisen toiveikas ja harmitti kyl kovasti ku ei ollutkaan tärppi käynyt. Nyt taas vähän letkeämpi meininki meneillään =)
 
heippa täältä taustalta!

Ihanaa lukea että täällä on plussailtu!! Onnea!!
Pettymyksen kohdanneille halit :hug:

Mulla on vajaa viikko kierukanpoistoon.Kovasti pyörii mielessä nyt yrityksen aloitus. Miehen kanssa ollaan asiasta puhuttu aina aika-ajoin ja tuntuu hyvältä että hänkin selkeästi jo sitä toista haluaa :heart: Esikoinen on uhmaillut nyt aika paljon ja kyllä sekin välillä pistää vähän miettimään että mihin tässä on ittensä laittamassa :LOL: Ehkäpä tekee pojalle nyt jo hyvää pikkuhiljaa kasvaa isoksi pojaksi,on aika hemmoteltu ainokainen vissiin... :ashamed: Nyt kun vaan tärppäisi sitten,että saatais se toinen...sekään kun ei ole itsestään selvyys.

palailen kun on jotain kerrottavaa... (en malta odottaa ekaa ovista) :whistle:
 
Tervehdys :)
Ajattelin nyt kirjoittaa tänne, kun joka päivä vauvakuume nostaa päätään :) Minulla on esikoispoika joka on syntynyt 8/09, eli on nyt 1v2kk. On ollut tähän asti melkoinen nilkassa roikkuja ja vaativa tapaus (lue: mitään omia hommia ei voi tehdä kun poju hereillä). Hieman nyt helpottanut kun viime viikolla hän oppi vihdoin kävelemään ja pääsee nyt vähän tutkimaan itsekseen, jos uskaltaa mennä. Usein kuitenkin hakee edelleen äidin sormen mukaansa....

Vauvakuumetta tosiaan tupannut jo jonkin aikaan, mutta se kaikkoaa aina kun on raskas päivä takana esikoisen kanssa. Kuitenkin kuumeelle ei voi mitään :) ystäväpiirissä on nyt hiljattain tullut kolmelle pariskunnalle kakkoset ja kaikki pärjänneet hyvin. Että ehkä mekin pärjättäisiin....? esikoinen tärppäsi tokalla kierrolla, nyt olen aloittanut pillerit muutama kk sitten, en yhtään tiedä miten tärppäisi tällä kertaa. Esikoisen kanssa en edes ovistestejä tehnyt, nytkin voisin jättää ne väliin, jos sillä stressitaso vähenisi ;)

kertokaa siis pärjäisinkö ihananvaativanesikoiseni ja pienenihanantuhisevannyytin kanssa? :) voi vauvoja, on ne vain ihania <3
 
Jarenah: Sun "viat" kuulostaa ihan lupaavilta =) Kuinka ihmeessä oot malttanu olla testaamatta! Mullakin pitäisi olla tollaiset hermot, mutta kun aina testaan monta päivää ennenkuin tädin pitäis ees saapua :ashamed:

Täällä viikko on lähtenyt käyntiin samalla lailla kuin tässä pari kolme viikkoa, eli esikoinen kipeenä ja minä häntä yksin täällä sisällä hoidan. Ihan mökkihöperöksi tuun kohta...Lääkärissä käytiin tänään vihdoin ja molemmat korvat ihan tulehtunu. No selvispä miksi tyttö on niin huonossa kunnossa koko ajan. Äsken just taistelin väkisin antibiootin kurkusta alas. Tai no puolet ei kyllä menny, kun sylki heti ulos.

lyyli: meillä onkin suht saman ikäiset esikoiset. Mites, imetitkö sä ollenkaan, tai miten pitkään? Mulla kun nyt vasta on menossa eka kierto jollon en imetä ollenkaan. Lopetin siis samana päivänä ku tyttö täytti 1v. Taidan kuulua niihin, joiden kierto ei säännöllisty ennen kuin kokonaan imettää. Muutamat menkat on synnytyksen jälkeen tullu, mutta kierrot on ollu pitkiä, nyt vasta viimeks oli 32. Ennen esikoista kierrot oli 28-32. Nyt on siis ollu 36 päiväsiäkin.

Onnenkipuna: tosi kiva että mieskin tosissaan haluaa kakkosta :) Mäkin välillä mietin, että onkohan tähän tilanteeseen nyt kakkonen vielä ihan hyvä, kun esikoinen on ihan älyttömän mustasukkanen aina jos otan jonkun muun vauvan syliin tai leikin jonkun muun kanssa kuin hänen. Ihan kamala kohtaus alkaa...ja hän on vasta 1v! Tänttärä oikeen :) Mutta kyllä se sisarus hioo sitten. Näin ajattelen.
 
salaisiahaaveita: Ihan kuin mun suusta! Meidän esikoinen täytti siis just 1v, ja on niiiiin takiainen kuin vaan voi olla. Siis tarvitsee mun 100% huomion koko ajan kun on valveilla. Välillä katselen vähän kateellisena muita äitejä, jotka voi esim tehdä käsitöitä tai käydä vessassa ihan rauhassa. Mulla ei mitään mahiksia. Tyttö kyllä on kävellyt jo jonkin aikaa, ja ajattelinkin että se auttais, mutta ei. Ulkona hän viihtyy hetken ihan itsekseenkin, mutta sisällä pitää koko ajan antaa huomio. Vauva on kuitenkin haaveissa :) Aluksihan se voi olla ihan katastrofi ja pelkkää huutoa, mutta kyllä se siitä tasaantuu. Ja haluan uskoa, että kakkonen olisi meillä vähän rauhallisempi ja helpompi tapaus :)
Haluatko mukaan listaan? Tällä palstalla vauvakuume nousee sitten entisestään kohisemalla :)
 
Moikka
tervetuloa uudet, teitä olikin useampia!

Olitte jutskannu noista esikon "tarrautumisesta" jne. Meillä tyttö ei tarraudu jos teen jotain "järkevää", mutta auta armias jos meinaisin olla koneella tai tehdä käsitöitä niin kyllä muuten tarrautuu :)

Mulla on vähän sellasia jänniä nipsauksia alavatsalla aina välillä, ei koko aikaa. Toivotaan toivotaan!

Plussatuulia! +++++++:whistle:
 
Lohdutuksen sana kaikille, jotka jännittää kuinka tulee toimeen uhmailevan/vaativan esikon ja pinen nyytin kanssa. Meillä oli esikko just tuollainen ripustautuja ja 100%:n huomion vaativa n vuoden iässä ja sitä kesti aika lailla 1,5 v asti. nyt kuitenkin kun poika täytti 2 niin hän leikkii tosi kiltisti pitkiäkin aikoja ja välillä hakee kirjan ja tulee syliin istumaan. Ja on melko omatoiminen. Silti kuitenkin melkoinen äidin poika ja toki sitä huomiota aina välillä haetaan urakalla, mutta niinhän ne kaikki 2-v uhmikset

Jarenahin "viat" kuulostavat kyllä kans epäilyttävästi r-oireilta =) Toivottavasti olisivat!

Miten Onnenkipuna maltat pysyä nahoissasi? Varmasti piinaavaa odotusta nää vipat päivät ennen "tositoimia"!

Kiitos Heinäkuulle ja muillekin tsemppaajille. :heart:
Ja tervetuoloa kaikki uudet! :wave: Minä myös toivottelen lyhyttä visiittiä tälle palstalle :)
 
MITEN pystyn olemaan testaamatta vielä ainakin viis päivää?? = en mitenkään :D!! Nyt siis kp22/27-34 eli vielä ei kannata tuhlailla tikkuja.. Esikoisesta näytti plussaa vasta kp 36 muistaakseni, ainoa seksikerta oli kp15 siinä kierrossa eli tiedän että tärppäsi siitä kerrasta. Kp 32 näytti vielä kirkasta negaa eli ei tässä paljon auta toivoa haamujakaan ennen sitä - jos siis edes ollenkaan.. Mutta kun noita testejä tuolla on läjä niin voi voi pyhä sylvi sentäs että kuumottaa :D

Tervetuloa uusille! Tää tosiaan on kiva ketju, kun on aktiivinen.

Esikoinen on täälläkin aikamoinen mammanpoika. Ei puhettakaan että yksinään leikkisi leluilla, vaan jatkuvsti on mun jalassa kiinni sisällä ollessa.. Ulkona sitten mennä konttii puskissa ihan tyytyväisenä että saan vaikka haravoida siinä samalla tai treenata koiria. Miettii kyllä välillä että mihin sen vauvan tässä kaaoksessa tunkisi mukamas, mutta eiköhän se ajallinen tila hänellekin löydy sitten kun vauva olisi sylissä <3. Olisi vaan pian, tai edes joskus vielä!

Plussatuulia kaikille!
 

Yhteistyössä