**PikkuKakkosta toivovat VOL 21**

Jeccika me käytetään paljon soijarouhetta, jota voi käyttää aikalailla jauhelihan tapaan. Esim. makaronilaatikkoa, spagettia+soijarouhekastiketta, burritot. Keitoista tykätään, esim. linssikeitto, hernekeitto (tuota en kyllä tee itse vaan ostan valmista), viimeksi kokeilin herkullista kesäkurpitsa+tomaatti-keittoa. Muita esimerkkejä vaikkapa punajuuripihvit/soijanakit/falafelit yhdistettynä esim. pastan/perunoiden kanssa.

Usein kokeillaan eri maiden ruokia esim. Meksiko, Marokko, Intia. Noista löytyy paljon sellaisia ruokia, missä lihaa ei tarvita tai sen voi korvata soijalla/tofulla.

 
En oo itse kasvissyöjä, mutta ajatus tuli mieleen, kun foolihaposta lukiessani huomasin että se kulkee käsi kädessä B12-vitamiinin kanssa, ja tästä ajatukseni kulkivat vegaaniravintoon =)

Olis kiva oppia tekemään enemmän ruokaa tofusta, pavuista ja sienistä! Soijarouhetta oon pahimpana opiskelijaköyhäilyaikana käyttänyt lasagnessa "jauhelihana" ja kelpo sapuskaa niinkin tuli :p
 
MT79 miten mä en tota ite tajunnu? Kestoilee se ipanakin ni miks ei mutsi? Heti pitää laittaa tilaukseen muutama pulin pätkä ja ommella surauttaa itellekkin pari sidettä. Ootko sä käyttänyt ostotavaraa, jos oot niin mitä merkkiä suosittelet?

Juuri kummallista jos kertta tota greippiä suositellaan raskautumisen avuksi ni miten siitä on foolihappoakin noin vähän? Onko siinä jokin muu jekku miks se just auttaa?
 
Tervehdys! Täällä ei ihmeitä. Kp 8 ja ovista yritän bongata, mutta rikoin kaksi testeistä. Eka oli nega ja nyt jäljellä enää neljä. Pitää tehdä se valitus, että mitäs hittoa lähettelette spermatestejä. Myös limoja yritän tarkkailla. Tuntuu jo nyt siltä, etten varmasti raskaudu tässä kierrossa. Ukko lähtee taas työmatkoille ja ainoana kotipäivänä on hänen tätinsä hautajaiset. Yritä siinä sitten illalla vikitellä. :/

Brianna, suosittelen lämpimästi kuukuppia, niin ei varmasti paikat hierry. Voi käyttää öisinkin ja laittaa varmuuden varalta etukäteen ja käyttää vaikka miten vähäiseen vuotoon ja vaikka mitä. Toki parempi on, jos ei tarvitse kuukautissuojia ollenkaan.

Luin Vauva-lehdestä, että foolihappoa on kasviksissa. Eikös b12:ta taas ole lihassa, maidossa ja munissa? Siitä kun pitää kasvissyöjien huolehtia erikseen. Saako muuten apteekista pelkkää foolihappoa? Minulla on käytössä moni-B-vitamiini. Greippimehuun en oikein usko, mutta tuskin siitä haittaakaan on. :) Punaviiniä tässä testailen. Ei sillä, että siihenkään uskoisin, mutta maistuu paremmalta.

MT79, hyvä että kävit lääkärissä. Turha pitkittää, jos noinkin helpolla voi saada apua. Toivottavasti toimii pian. Itsekin tosiaan menen lääkäriin heti seuraavan tädin jälkeen, jos aihetta ilmenee.

Kristen, voimia. Toivottavasti vielä joskus onnistaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Brianna:
Ootko sä käyttänyt ostotavaraa, jos oot niin mitä merkkiä suosittelet?
Mä oon ostanut Sampsukalta pari bambusidettä ja perus-pikkuhousunsuojaa. Siteissä on Pul-kosteussulku ja pikkuhousunsuojissa microfleece. Otin niistä mallia ja saumuroin itse lisää vaippatehtailuista ylijääneistä kangaspaloista. Erityisesti suosittelen tuota bambua ihoa vasten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pössi:
Luin Vauva-lehdestä, että foolihappoa on kasviksissa. Eikös b12:ta taas ole lihassa, maidossa ja munissa? Siitä kun pitää kasvissyöjien huolehtia erikseen. Saako muuten apteekista pelkkää foolihappoa?
Mä oon ostanut pelkkää foolihappoa apteekista, viimeksi sitä piti pyytää erikseen (ei ollut esillä hyllyssä ). Ei maksa paljoa.

Foolihappoa on muuten ehdottomasti kaikkein eniten maksassa, munuaisessa ja soijassa (joista maksa ja munuainen ei varmaan oo ykkösvaihtoehtoja raskaana olevalle...). Kasviksissa, esim. parsakaali on niistä vain noin kymmensosa (per 100 g). Ja foolihappo tuhoutuu helposti kuumentaessa (kuten C-vitamiinikin).

*muoks* www.fineli.fi
 
************* Sunnuntai 11.7. **************



MUKANA:

waaka...................esikoinen 09/08...............kp 63/72 *yk 4
MT79...................esikoinen 10/08................kp 47/28-39* yk 8
sirpaleina..............tyttö 07/09.................... kp 30/33-57* yk 4
juuri.....................tyttö 04/08....................kp 30/28-32 *yk ?
Colatin....................poika 02/2005.............kp 29/ 24-30 *yk 1
Kamomilla -81........tyttö 12/08.....................kp 28/42 *yk 9
empompii...............poika 07/08....................kp 27/28 *yk 3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09....................kp 27/? *yk1
sofku....................tyttö 04/08......................kp 27/31 *yk 2
Minsku82...............poika 09/04....................kp 23/29 *yk 31
Kuukai....................esikoinen.......................kp 18/28 ja * yk1
Niiskunenä-78........poika 01/09.....................kp 17/28 *yk2
Nöösi.....................poika 07/09.....................kp 16/30 *yk1
snowball................tyttö 05/09....................kp 13/34-35* yk 6
Pössi.....................esikoinen 12/08.................kp 7/25-31 *yk 2
Koiramamma..........poika 09/08....................kp 5/29 *yk 2
Brianna.................tyttö 06/09....................kp 3/? *yk
Auneli....................tyttö 12/08....................kp ? * yk 1
Heidi-80.................esikoinen 08/08............kp 3/? *yk 1

* pinoa raivattu, toivottavasti pitkään hiljaiseloa pitäneet ovat plussanneet :heart: *

TAUSTAILEMASSA:

Kuu-mami
riina82
miimuli24
Kristen
nereida
neito84
dada

PLUSSANNEET :



2010

Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina (yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)

 
...Ja hyvä sunnuntaiaamua.
Vitsi että täällä on herätty tytön kanssa äkäisinä, äiti ainakin. Isäntä oli varpajaisissa, puoli neljältä kuulin taksin oven käyvän kun kotiutui ja hipsi alakertaan nukkumaan (sopimuksesta). Me tytön kanssa syystä tai toisesta - ei yöllä selvinnyt - valvottiin 02-04 ja sitten neiti salli nukkua sen rapiat 2½h ennenkuin taas oli aamu :kieh: . Ristus että sieppaa tuommoiset yöt! Väsyneenä sitä tulee sitten tehtyä asioita joita heti katuu, kuten äyskittyä lapselle ihan pikkujutuista. Ja mäkö vielä haluan tähän toisen vekaran samaan kaaokseen?!?

Juuh :ashamed: . Aika useinkin pelottaa, että miten kahden kanssa pärjää, kun hetkittäin ei hermot riitä tälle yhdellekään tuholaiselle, joka sotkee ihan koko ajan. Mulle ei ole luonnostaan selvää että kahden kanssa pärjää siinä missä yhdenkin. Pelkään etten jaksa, ja että väsyneenä en ole se ihminen ja äiti lapsilleni joka haluaisin olla. Olenko ihan yksin ajatusteni kanssa?
 
Onnea Novelle78 plussasta! :flower: Tarrasukkia pienelle :heart:

Itsekin toivon niin kovasti, että pääsisin myös tuonne odotuspuolelle. Ja aika hyvältä näyttää toistaiseksi. Täti on pysynyt poissa eikä ole edes sitä tuhrua tullut niinkuin normaalisti. Muuten on kyllä aihan tavis olo, ei mitään raskausoireita PAITSI tuntemuksia alavatsalla, vähän semmoista repäisyä tms. Ja mahaa turvottaa. No, alkuviikosta testaan :whistle:

kamomilla-81 et todellakaan ole yksin ajatustesi kanssa! Mää oon jo pitkään miettinyt kuin pärjään kahden lapsen kanssa. Meinaa aina välillä mennä hermot ton pojan kanssa. Ja meneekin. Tosin itsehillintä on onneksi koko aika kasvanut. Kaikista eniten ärsyttää huonot yöt, kun ei saa nukkua tarpeeksi. Väsyneenä sitä on sitten äiti sekä poika kiukkuisia. Meidän poika on aina ollut huono nukkumaan. Suunnilleen kerran viikossa se valvoo yöllä 1-2 tunnin pätkän. Sitten se herää joka aamu viimeistään kuudelta, viime aikoina 5 aikaan. Eli nukkuu vaan 8-9 tunnin yöunia. Pakko itekin mennä aikaisin nukkumaan että jaksaa. Tässä jo alkaa odottaan syksyä ja pimeneviä iltoja, jospa se poikakin sit nukkuin paremmin.... Mutta siis, tsemppiä sulle Kamomilla-81! Ihan luonnollista joskus hermostuakin, ei kukaan ole täydellinen eikä tarvikaan olla!
 
MT79 kiitos vinkistä, samantapainen suunnitelma oli mullakin. Ostaa mallikappaleen ja sitten surauttelee itelleen pinon siteitä. Ootko käyttäny neppikiinnitystä vai tarraa?

kamomilla ja empompii samat mietteet on täälläkin... Miten sitä kahden kanssa kun toi yksikin laittaa kädet täyteen. Ja meillä vielä mies tekee paljon töitä, parhaimmillaan ei koko päivänä näe lasta hereillä joten sekin jännittää, että kahden muksun kanss yksin päivät pitkät... Mut halu on kova.

Meillä onneks Keppan nukkuu hyvin, paitsi näillä helteillä. Mutta nukkuu 21-08 yleensä. Ja päivällä 2h päikkärit.

Toivottavasti empompii plussa pärähtää!
 
************* Torstai 8.7 **************



MUKANA:

waaka...................esikoinen 09/08...............kp 63/72 *yk 4
MT79...................esikoinen 10/08................kp 47/28-39* yk 8
sirpaleina..............tyttö 07/09.................... kp 30/33-57* yk 4
juuri.....................tyttö 04/08....................kp 30/28-32 *yk ?
Colatin....................poika 02/2005.............kp 29/ 24-30 *yk 1
Kamomilla -81........tyttö 12/08.....................kp 28/42 *yk 9
empompii...............poika 07/08....................kp 27/28 *yk 3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09....................kp 27/? *yk1
sofku....................tyttö 04/08......................kp 27/31 *yk 2
Minsku82...............poika 09/04....................kp 23/29 *yk 31
Kuukai....................esikoinen.......................kp 18/28 ja * yk1
Niiskunenä-78........poika 01/09.....................kp 17/28 *yk2
Nöösi.....................poika 07/09.....................kp 16/30 *yk1
snowball................tyttö 05/09....................kp 13/34-35* yk 6
Pössi.....................esikoinen 12/08.................kp 7/25-31 *yk 2
Koiramamma..........poika 09/08....................kp 5/29 *yk 2
Brianna.................tyttö 06/09....................kp 5/28 *yk1
Auneli....................tyttö 12/08....................kp ? * yk 1
Heidi-80.................esikoinen 08/08............kp 3/? *yk 1

* pinoa raivattu, toivottavasti pitkään hiljaiseloa pitäneet ovat plussanneet :heart: *

TAUSTAILEMASSA:

Kuu-mami
riina82
miimuli24
Kristen
nereida
neito84
dada

PLUSSANNEET :



2010

Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina (yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)



 
Tää kierto meni ihan harakoille, kyllä ketuttaa. Ei edes jännäämistä loppukierrosta, vaan tädin tuloa jees poks.. Pojan synttäritkin sattuu just tädin aikoihin olemaan, pitäis jaksaa tsempata silloin :ashamed:

Plussatuulia muille kovasti +++++++ :whistle:
 
Kamomilla-81, Et todelakaan yksin ole tunteinesi. Mietin myös miten jaksaa kahden pienen kanssa jos piakkoin plussaisi. Mutta halu on silti kova. Hermot menee välillä päivittäin ja välillä pari päivää menee nätisti. Riippuu niin pojan kuin omastakin mielialasta.
Ja JOKAIKINEN kerta kadun sitä et hermostun kaksivuotiaalle mikä ei vielä kumminkaan ymmärrä mix äiti huutaa. Enkä haluaisi olla sellainen äiti, mutta valitettavasti ei olla täydellisiä. Pitää vaan tehdä parhaamme :heart: Mutta itsehillintää voi onnex kasvattaa :)
 
Kamomilla-81 ja heidi-80, mä oon kans miettinyt että miten jaksan sitten kahden kanssa. Mutta sehän on vain elämää, välillä hermot menee ja sitten taas on kivaa :) Kuitenkin haluan että perheessä on enemmän kuin yksi lapsi, jos niitä vain suodaan.

Nöösi, ens kierrosta sitten paremmalla draivilla, eiks juu :hug: Kivoja 1-vee-juhlia teille!

Mä täällä kuulostelen, että onko mun nännit jotenkin arat... Mutta kun hormonit näyttää olevan ihan häränpyllyllään, niin en ala spekuloimaan mitään. Jos ei viikon sisään menkat ala, niin sitten testailen ens viikonloppuna, mutta muuten mennään sillä olettamuksella, että täti vihdoin kurvais kylään.
 
************* Maanantai 12.7 **************



MUKANA:

waaka...................esikoinen 09/08...............kp 66/72 *yk 4
MT79...................esikoinen 10/08................kp 50/28-39* yk 8
sirpaleina..............tyttö 07/09.................... kp 33/33-57* yk 4
Kamomilla -81........tyttö 12/08.....................kp 31/42 *yk 9
empompii...............poika 07/08....................kp 30/28 *yk 3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09....................kp 30/? *yk1
sofku....................tyttö 04/08......................kp 30/31 *yk 2
Minsku82...............poika 09/04....................kp 26/29 *yk 31
Kuukai....................esikoinen.......................kp 21/28 ja * yk1
Niiskunenä-78........poika 01/09.....................kp 20/28 *yk2
Nöösi.....................poika 07/09.....................kp 19/30 *yk1
snowball................tyttö 05/09....................kp 16/34-35* yk 6
Pössi.....................esikoinen 12/08.................kp 10/25-31 *yk 2
Koiramamma..........poika 09/08....................kp 8/29 *yk 2
Brianna.................tyttö 06/09....................kp 6/? *yk 1
Auneli....................tyttö 12/08....................kp ? * yk 1
Heidi-80.................esikoinen 08/08............kp 6/? *yk 1
juuri.....................tyttö 04/08....................kp 6/28-32 *yk ?
Colatin....................poika 02/2005.............kp 2/ 24-30 *yk 2

* pinoa raivattu, toivottavasti pitkään hiljaiseloa pitäneet ovat plussanneet :heart: *

TAUSTAILEMASSA:

Kuu-mami
riina82
miimuli24
nereida
neito84
dada

PLUSSANNEET :



2010

Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina (yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)



 
Tarkastakaapa nuo kiertopäivänne tuosta päivityksestä, kun mä niitä näin keskellä yötä aloin muuttelemaan ja edellinen oli vieläpä perjantain lista, niin tuli lisättyä useampi päivä. ilmotelkaa jos meni jonkun kohdalla pieleen? oonko mä muuten ymmärtänyt väärin vai tuossa päivittäessäkö laitetaan kaikkien päivät kohdilleen vai vain omansa? Mä nyt laitoin kaikkien, mutta ei kai muut enää voi mennä mun tekstiä kuitenkaan muokkaamaan? Äh, äkkiä nukkumaan ja huomenna on uusi päivä, mulla ei oo mitään oireita suuntaan eikä toiseen...
 
Kiitokset Kukkaiskeiju päivityksestä, näyttäisi olevan ihan oikein ainakin mun osalta :) Ja mä tosiaan olen aina päivittänyt kaikkien kp:t, turhaa sitä jokainen erikseen.

Onnea Dakota Paws plussasta :heart: :flower:

Täälläkin hermostutaan tuohon 1,5v taaperoon välillä ihan kunnolla :ashamed: Jätkä puree välillä tosi kovaa, että on joka paikka ihan mustelmilla ja sellaisessa varsinkin tulee kyllä raivottua hetki. Ja muulloinkin kyllä saattaa keittää, vaikka tosiaan jokaisen huudon jälkeen tulee paha mieli. Mut sitten pyydetään anteeksi ja halataan, että tuskinpa siitä mitään hirveitä traumoja kuitenkaan jää, toivottavasti...

Mä olen alkanut taas kuvittelemaan kaikkia oireita, huh huh! Vajaa viikko oviksesta, joten mitään oireita ei tosiaan voi edes vielä olla. Mut hätähousuna varmaan tulee jo loppuviikosta herkällä testillä testattuakin, en mä malta olla testaamattakaan.

Helteistä ja ihanaa kesäviikkoa kaikille!
 
Onnea Dakota paws! Laitoin sut plussanneisiin ja yk oli kai 3?

Voi rähmä Colatin... :hug: Uutta pontta vaan seuraavaan kierrokseen!

Mulla ei tosiaan mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen...itseasiassa vähän epätodellinen olo, että kierto on jo näinkin pitkällä. En kuitenkaan testaa ennen torstaita, en varmasti! :whistle:
 
Tylsää aulkukiertoa eletään, mitään erikoista kerrottavaa ei sillä suunnalla siis ole!

Paljon ollaan oltu pihalla ja sitten nautittu maailman parhaasta keksinnöstä, ilmalämpöpummu :heart: I love you :heart: Täytyy myöntää etten mikään kesäihminen ole ja ainakin itselläni ottaa koville nämä helteet joten ihanaa tulla viileään sisäilmaan kun on aikansa paistatellut pihalla! B) Rannalla ollaan kanssa käyty melkein joka päivä kun on matkaa sinne vajaa 100m, poju rakastaa tuossa vedessä läträystä!

Viikonloppua vietimme Konnevesi päivillä ja sukulaisissa, kiva kun oli sama ikäistä leikkiseuraa pojalle ja hyvää juttuseuraa itselleen. Siellä oli joku lasten showkin mutta ei se kovin häävi ollut, eikä me sitä kokonaan tuollaisessa helteessä jaksettu katsoa. Äitiä ja poikaa kiinnosti enemmän esille tuodut eläimet kuten riikinkukko sekä metrilakun syöminen :LOL:

Novelle ihanaa :heart: :hug: ja onnea kovasti, näin sinä sitten minut heti hylkäsit :D :LOL: Toivon mukaan kaikki menee hyvin ja mäkin pääsen perässäsi siirtymään odottavien pariin vaikkakin menee sitten eri pinoon tällä kertaa!

Myös Dakota pawsille onnitteluit plussasta :hug:

Pettyneille iso tsemppihali :hug: uusi kierto ja uudet kujeet ;)

Kyllä täälläkin räjähdellään, varsinkin isillä tuntuu hermot pettävän :ashamed: Mutta en mä kauhian kovasti ole osannut siitä huonoa omaa tuntoa kantaa, kyllä ne äidin ja isit on ihmisiä siinä missä muutkin. Meillä myös on tuolla lapsella sen verran luonnetta että välttämättä ei ihan helpolla tai ainakaan millään maanittelu-lässytyksellä mitään usko! Tottakai tilanne pitää olla hallinnassa vaikka kuinka hermostuu, mutta minusta on enemmän kuin normaalia karjasta jos sen sadannen kerran kieltää kiipeämästä keittiön pyödälle!

Onko muilla millaisia "rangaistuksia" käytössä huonosta käytöksestä? Mä vähän olen tulossa siihen tulokseen, että tuon pojan kehitys alkaa olla siinä mallissa että kohta ruvetaan ottamaan nolo-nurkkaa käyttöön vai jäähypenkkikö se oli. Juuri siitä luin että ei alle kaksivuotiaille sovi mutta parin kuukauden kuluttuahan tuo jätkä sen 2v täyttää :kieh: Tähän asti ollaa siirretty pois kiusanteko paikasta ja sanottu ei, menee niin kuuroille korville ettei tosikaan. Jotain seuraamusta pitänee ottaa kuvioihin.

Nyt paistuman ristikkolehden kanssa takapihalle ja suunnittelemaan sitä että ottaisko ne päiväunet vai ei :LOL: Kyl on rankkkaa!!!

Koiruus jonka kp:t oli ihan oikein listassa
 
Jees, kiertopäivät on listassa oikein. Vaikka tässä vaiheessa se nyt on ihan sama onko ne 49 vai 51 päivää :headwall:

Koiramamma, meillä olis kovasti "rangaistukset" tarpeen, poika on samoja ikiä kuin teillä. On alkanut kaataa maitolasia pöydälle ja nauraa vain päälle, en tiedä mitä siinä pitäis tehdä. Yleensä nää hasardit kasaantuu niihin tilanteisiin, kun poika on väsynyt.

Miehen kanssa käytiin taas periaatekeskustelua, miten lasta nukutetaan päiväunille. Mun taktiikka on se, että sanotaan jämäkästi, että kohta on päiväuniaika ja sit hetken päästä viedään lapsi sänkyyn ja antaa rauhoittua siellä (vaikka protestoisikin ensin). Mies taas haluaa hupsutella pojan kanssa, nukuttaa lapsen viereensä parisänkyyn ja jäädä itse siihen myös köllöttelemään päiväunille. Olin taas ihan hiilenä, että miten mies kuvittelee mun sitten saavan lasta ikinä itse nukutettua! Kun enhän mä täällä saa yksin tehtyä mitään kotitöitä päiväunien aikana, jos lapsen nukuttamiseen menee kolme varttia ja sit pitäis itse nukkua vieressä! Nukahtaminen on siis vaikeutunut tutista luopumisen jälkeen, ja sen takia meillä pitää tätä asiaa hioa nyt uudelleen. Onneks mies ymmärsi munkin näkökannan, vaikka sanoi että voisin olla vähän vähemmän natsi.
 

Yhteistyössä