**PikkuKakkosta toivovat VOL 21**

Ei näy tätiä viellä :D rinnat edelleen todella kipeät ja hassua mut mun sormista ajoittain menee tunto,ihan nipistelee :/ mistä lie johtuu ,kai sitä alkaa vaan toivoon et natsais... B) :whistle: testata ajattelin vasta ensiviikolla ,jos ei tätiä tule ennen sitä :D
 
Paljon onnea Novellelle plussasta :heart:

Mulla ollu viimesen vuoden kova vauvakuume, mutta nyt vasta mies lämpeni ajatukselle. Toivottavasti tärppää, pitää sit nauttia täysin rinnoin kun epäilen että jää meidän viimeiseksi. 2 todennäköisesti riittää =)

Onko teillä mitään vinkkejä miten vois edes auttaa? Ovulaatiotesteihin mä en jaksa uskoa kun esikoista kun alettiin yrittämään niin puol vuotta tein niin kaupan kun netin testejä mutta ei toiminu mulla, heti kun jätettiin ne pois niin nappas. Greippimehusta olen kuullu et sitä pitää juoda lasi päivässä niin auttaa jotenkin? Ja foolihappi?

Jatkellaan :wave:
 
Onnea Novellelle ja Jeccikalle loistavista uutisista! :flower:

Juuri
Pahoittelut negasta :hug: Tietysti niin kauan kuin täti pysyy poissa on vielä toivoa.

MT79
Mites testin kanssa kävi? Mä käyn yksityisellä gynellä, koska haluan ehdottomasti naisgynelle ja neuvolan kautta se on mies. Mähän kävin esikoisen raskaudenkin aikana yksityisellä ne lääkäritarkastukset yhtä lukuunottamatta, vaikka muuten olin julkisen neuvolan asiakkaana.

Niin ja tervetuloa uusille!

Täällä on ovis hyödynnetty ja pupuiltu oikeaan aikaan. Nyt sitten vaan odotellaan :p
 
onnea novelle plussasta...

mitä tänne ei mitään.. ens kiertoa jo odottelen niin kun jo tos aikasemmin kirjottelin että ei täs kierros kyllä nappaa.. jos sit ei oo superhyper elävii siittiöitä että olisivat eläneet sen 5vuorokautta mussa ;) heh erittäin hiljaist oli tää kierto monien tapahtumien takia..
 
PALJON ONNEA PLUSSANNEILLE!!!

JA PAHOITTELUT NEGAN SAANEILLE SEKÄ NIILLE KENELLE TÄTI ON TULLUT KYLÄÄN :(

pössi toi on kova paikka miehelle toi spermatesti, vaikka se sen saitkin kuulostamaan hauskalta :LOL:

Lapsiluvusta mä en osaa sanoa mikä on se meidän lapsiluku. Luultavasti kaksi, mutta mä annan myös sen mahdollisuuden elää että joskus voi tulla vielä kolmaskin. Ja mä olisin ihan vakavissani ottamassa sijotuslapsenkin jos mies vaan suostuisi.

heidi-80 mä luulen että kaikkein paras tapa raskautua on harrastaa seksiä säännöllisesti :) mä en jaksa uskoa mihinkään kippaskonsteihin. Seksiä joka toinen päivä niin luulisi tärppäävän aika nopiaan!
 
Ai niin ja se gynejuttu. Mä käyn gynellä perhesuunnitteluneuvolassa, siellä on aivan ihana palvelu! Eihän siellä mikään oikea gynekologi ole ronkkimassa vaan terveydenhoitaja ja tarvittaessa lääkäri.
 
************* Torstai 8.7 **************



MUKANA:

waaka...................esikoinen 09/08...............kp 62/72 *yk 4
MT79...................esikoinen 10/08................kp 46/28-39* yk 8
sirpaleina..............tyttö 07/09.................... kp 29/33-57* yk 4
juuri.....................tyttö 04/08....................kp 29/28-32 *yk ?
Colatin....................poika 02/2005.............kp 28/ 24-30 *yk 1
Kamomilla -81........tyttö 12/08.....................kp 27/42 *yk 9
empompii...............poika 07/08....................kp 26/28 *yk 3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09....................kp 26/? *yk1
sofku....................tyttö 04/08......................kp 26/31 *yk 2
Minsku82...............poika 09/04....................kp 22/29 *yk 31
Kuukai....................esikoinen.......................kp 17/28 ja * yk1
Niiskunenä-78........poika 01/09.....................kp 16/28 *yk2
Nöösi.....................poika 07/09.....................kp 15/30 *yk1
snowball................tyttö 05/09....................kp 12/34-35* yk 6
Pössi.....................esikoinen 12/08.................kp 6/25-31 *yk 2
Koiramamma..........poika 09/08....................kp 4/29 *yk 2
Brianna.................tyttö 06/09....................kp 2/? *yk
Auneli....................tyttö 12/08....................kp ? * yk 1
Heidi-80.................esikoinen 08/08............kp 2/? *yk 1

* pinoa raivattu, toivottavasti pitkään hiljaiseloa pitäneet ovat plussanneet :heart: *

TAUSTAILEMASSA:

Kuu-mami
riina82
miimuli24
Kristen
nereida
neito84
dada

PLUSSANNEET :



2010

Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina (yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)



 
Onnittelut Novelle!!!

Ja Briannalle myös onnittelut niistä menkkojen alkamisesta! Nyt on sitten helpompi seurailla kiertoa, ovista jne.

Mä tilasin just kuukupin, mutta toivon, etten ehdi ottaa sitä käyttöön :whistle: Mulla on oikeasti sellanen "painava" olo tuosta alavatsalta.. Tai semmonen jännä, ja fiilis on myös hyvä, saa nähdä! Ennen raskautta mun kierto on ollut ka 34, eli en kyllä ihan heti ala testaileen... dpo 14 tulis 15.7...se on esikoisen synttäripäivä :D Sovitaan, että jos ei ole menkat alkanut siihen mennessä niin testaan sit 16.7. Mutta toivotaan, että päästään sinne asti :D Voi kun tää olikin näin jännää! Ja nyt pakkaamaan!
 
Onnea Novelle!

Nyt tuntuu taas plussia ropisevan tähän pinoon, hyvä niin :D

Kukkaiskeiju
juu nyt voi seurailla omaa kiertoa, kun vihdoin menkat alkoi. Ja sopivasti kun ajattelin, että palaan marraskuussa töihin ja vauva olis kiva saada vasta ens kesälle. Joten näinhän nää jutut aina menee. Kun suunnittelee yhtä tapahtuu toista. :p

Niin ja mulla on kierto ollut yleensä 28pvä ja voi laittaa et yk 1. Tässä nyt odotellaan tuottaako tjottailu tulosta.

Lapsiluku on miehen mielestä 2, mä voisin tehdä 3. Mut tekis nyt ensin tuon toisen, katsotaan sitten sitä kolmatta...

MT79
toivottavasti lääkärissä asiat selvii.
 
Useampi sivu sitten oli kirjoittelua kohdun napukasta, kuinka jotkut sitä tunnustelemalla määrittelee ovulaation ajankohdan tjsp. Mä en oo tuosta ymmärtänyt yhtään mitään, mutta nyt tässä "aktiivipäivinä" olen havainnut että alavatsaan koskeen yhdynnän aikana kovasti, ikään kuin olisi "seinä vastassa" lähempänä. Eli itse nyt ainakin tulkitsin tuota niin, että olisi se kohdun napukka vähän alempana, tai jossain. Kipiää on tehnyt kumminkin, ja muistelen että viime kierrossa oli sama juttu näillä vaiheilla.

Saapi nyt nähdä. Jos olen ovuloinut, niin tärppi saattaisi hyvinkin käydä.
Mitkä tuon foolihapon edut lapsenteossa on? Greippiä mä olen syönyt koko kevään ja alkukesän, ihan kyllästymiseen asti...
 
Ja taas löysin itteni täältä,ootteko miten seuraillu noita lämpöjä?!?Itelläni oli juuri 37 tasan..tunnin levon jälkeen!
Itelläni ei noista lämmön mittausjutuista haisua ole..kuitenkin normilämmöt itselläni on aamuisin n.35.5-35.7 ja iltaisin 36.0-36.2 :D
Eikä toistaiseksi ole tätikkää näkyvissä...vaikee uskoo et heti tärppäis mut eihän sitä koskaan tiedä :whistle:
 
Nopea päivitys mansikoiden perkauksen lomassa B)

Gynekologi katsoi ultralla, että kaikki on ok limakalvo on 1 cm paksu, ounasteli menkkojen pian alkavan. Sain terolutit vuodeksi eteenpäin, tai siihen saakka kunnes raskaudun. Terolutit siis tasoittamaan (lyhentämään) kiertoa ja aloitan ne seuraavasta kierrosta (koska tästä kierrosta menkkojen pitäis jo pian tulla). Saiskin loppua jo tää megakierto! Gyne sanoi, että toisilla kierto reagoi voimakkaammin stressiin ym.
 
************* Perjantai 9.7 **************



MUKANA:

waaka...................esikoinen 09/08...............kp 63/72 *yk 4
MT79...................esikoinen 10/08................kp 47/28-39* yk 8
sirpaleina..............tyttö 07/09.................... kp 30/33-57* yk 4
Colatin....................poika 02/2005.............kp 29/ 24-30 *yk 1
Kamomilla -81........tyttö 12/08.....................kp 28/42 *yk 9
empompii...............poika 07/08....................kp 27/28 *yk 3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09....................kp 27/? *yk1
sofku....................tyttö 04/08......................kp 27/31 *yk 2
Minsku82...............poika 09/04....................kp 23/29 *yk 31
Kuukai....................esikoinen.......................kp 18/28 ja * yk1
Niiskunenä-78........poika 01/09.....................kp 17/28 *yk2
Nöösi.....................poika 07/09.....................kp 16/30 *yk1
snowball................tyttö 05/09....................kp 13/34-35* yk 6
Pössi.....................esikoinen 12/08.................kp 7/25-31 *yk 2
Koiramamma..........poika 09/08....................kp 5/29 *yk 2
Brianna.................tyttö 06/09....................kp 3/? *yk 1
Auneli....................tyttö 12/08....................kp ? * yk 1
Heidi-80.................esikoinen 08/08............kp 3/? *yk 1
juuri.....................tyttö 04/08....................kp 3/28-32 *yk ?

* pinoa raivattu, toivottavasti pitkään hiljaiseloa pitäneet ovat plussanneet :heart: *

TAUSTAILEMASSA:

Kuu-mami
riina82
miimuli24
nereida
neito84
dada

PLUSSANNEET :



2010

Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina (yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)


 
Kristen foolihappo vaatii toisten lääkäreiden mukaan jopa 4kk käytön ennen kuin siitä on hyötyä. Näin ainakin mulle sanottiin kun sitä määrättiin, tosin eri syystä kuin sulle. Älä luovu toivosta. Itselläni oli muuten juuri pari viikkoa sitten samanlainen haamuplussa mikä katosi. Sun viestis jälkeen olen varma että pieni ei vaan kiinnittynyt kunnolla täälläkään. :/

Mahtaakohan colatin malttaa testailla vasta ens viikolla? Mä en varmaan malttais...

ON: mulla on haaruksista iho ihan rikki, kun on joutunut noita rättejä pitää piiitkäästä aikaa! Tosi inhaa kun kävellessä ihoa hiertää. Mut vuoto on niin niukkaa että pikkuhousunsuoja riittää ni ei viittis tamppoonii tunkee. Noh kaipa tää tästä.
 
Brianna, toivottavasti kuukautissuojan tarve häviää sulta 9+ kuukaudeksi, mutta siltä varalta että ei, niin suosittelen lämpimästi kestopikkuhousunsuojia! Mä en pysty yhtään pitämään tavallisia siteitä tai pikkuhousunsuojia (hiertää, hiostaa), mutta bambukankaiset pikkuhousunsuojat toimii! Peseytyvätkin siinä samassa kestovaippojen kanssa.
 
Mä oon nyt syönyt foolihappoa useamman kuukauden, mutta en tosiaan oo selvillä, onko siitä suoranaisesti apua raskautumiseen. Syön 300 µg tabletin päivässä. Lisäksi otan D-vitamiinia 20 mikrogrammaa (mitä apteekissa "tiskin alta" suosittelivat, vaikka virallinen suositus onkin 7,5 µg).

Onko joukossa muuten ketään vegaania tai kasvissyöjää? Miten ootte ottaneet huomioon raskauden ja imetyksen aikana, ja onko teillä koko perhe samalla ruokavaliolla?

).( Niin ja menkat ei edellenkään oo alkaneet.
 
MT79 Täältä löytyy yksi kasvissyöjä. Olen ollut lihatta/kalatta/kanatta (ärsyttää, kun kaikki aina kysyy, että "no syötkö kuitenkin kanaa/kalaa?" ) jo 16 vuotta. =) Eli eka raskauskin + imetys meni kasvissyöjänä. Lakto-ovo-vegetaarin ei kai tarvi olla niin tarkkana kuin puhtaan vegaanin. Itse lisäsin raskausaikana maitotuotteiden syöntiä, kun olen aina ollut vähän niukkaruokainen niiden kanssa. Feta-juustoa vetelin harva se päivä, vaikka toisethan sitä karttelee listeriavaaran takia. Lisäksi käytössä oli B- ja D-vitamiinilisät (+kalsium). Mutta en kai sen kummemmin ruokavaliota muuttanut ja ihan hyvä lapsi tuli! :heart:

Meillä minä ja tytär ollaan kasvissyöjiä. Kotona tehdään vain kasvisruokaa, mutta mies syö muualla ollessaan myös lihaa. Tytär saa syödä lihaa, heti jos on siihen halukas, mutta tarjoamalla en sitä tarjoa. Päiväkodissakin saa kasvisruoan.

Entäs sinä, oletko kasvissyöjä/vegaani? :wave:
 
juuri mielenkiinnolla kysyn vain kun luin tuosta että teette kotona kasvisruokia.. niin mitä kasvisruokia esimerkiksi? Olen monesti miettiny että ois kiva tehä jotain kasvisruokaa mutta ei osaa kokata sellaista :D onko niitä paljon erilaisia versioita vai joutuuko syömään joka toinen päivä samaa :) tyhmiä kysymyksiä..
 
Mitäh!! Onko tämä nyt joku suuri huijaus?? Aloin nimittäin etsiä noita foolihappomääriä greippimehussa ja Finelin sivulta löytyy seuraavasti:
folaatti / 100 g
- appelsiinitäysmehu 25 mikrog.
- greippitäysmehu 6 mikrog. !!!
- tyrni 10 mikrog.
- papu ruskea/valkoinen 394 mikrog.

Grrrr!! :$
 

Yhteistyössä