**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 13**

Mites teillä, jotka kakkosta jo pitkään olette yrittäneet. Saiko esikko alkunsa teillä nopeasti? Meillä esikkoa tehtiin lähes vuosi ja kyllä pelkäsin jo todella, ettei me saada koskaan lasta. Mutta kuinka ollakaan, ihan yhtäkkiä oltiin raskaana. Ja tosiaan ihan luomusti. Tämän vuoksi tuntuu aina pahalta lukea, kun toiset kovasti lasta toivovat ja pitkään ovat yrittäneet. Tsempitykset teille :hug:

ja Krisu mä muutes testasin esikosta plussan vasta kp 50 :D Olin tehnyt negatestin kp 30 ja siitä masentuneena odotin vain menkkoja... Mutta jos täti ei saavu tee vain uutta testiä! Toivotaan parasta!
 
Hedukka sehän tässä niin kökköä onkin, että esikko sai meillä alkunsa ekasta ehkäisemättömästä kerrasta, ihan spontaanisti "tehääks vauva, heh heh"-meiningillä. Ja tätä kakkosta tosiaan nyt tahkottu viittä vaille vuosi :headwall:
 
Hedu sama vika täällä, esikoinen tärppäsi yk 3-4 eli kyllä tää aikamoinen yllätys on että vuosi kakkosen yritystä alkaa lähestyä!

Unis mä lasken sen luteaalivaiheen juuri noin, tosin viime kierrossa se laskeminen meni suunnilleen koska en tikuttanut ovista. En mä kanssa enää tajua mikä mättää, mistään ei mitään vikaa löydy mutta mitään ei tapahdu. Alan jo tosissaan epäillä että tämä on jotain stressiperäistä, kauhean kuormittava syksy meillä takana. Isot tsempit uuteen kiertoon!

Myös Shendalle ja Lilylle onnenpotku persiille. Periks ei anneta, havuja perkele!

Kävin tänään vyöhyketerapiassa, olo ja mieli on paremmalla tolalla. Eiköhän tässä onni osu joskus omallekin kohdalle.
 
Hedukka
Meillä esikoinen tuli ehkäisystä(pillereistä) huolimatta.
Alkaa olemaan vaan niin helvetin turhauttavaa kun mitään vikaa ei meissä kummassakaan ole.Miehellä supersiittiöt ja mulla ovis tapahtuu ja kaikki paikat ok.

Mäkin aion nyt oikeesti kokeilla sitä vyöhyketerapiaa jospa se auttaisi.
 
Nonni nyt on sit ovis aika ohitse, ja ollaan todella ahkerasti se käytetty, mun halut on ollu ihan jotain eri luokkaa(eli aikas hurjat aina yöllä siinä klo2-3 aikaan)
Ollaan hyvällä mielellä pupuiltu kp12-19...ututuntumalla B)

nyt sit vaan odottelemaan...
 
Onpas mielenkiintoista, miten monella kakkonen antaa itseään odottaa, vaikka esikko tullut helposti. Tässä olis jollekin hyvä väitöskirjatutkimusaihe, että mistä se mahtaa johtua!

Shenda ootko harkinnut käyttäväs samaa keinoa, eli alat taas syömään pillereitä niin jospa sitten natsaa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinkerbelle:
Unis mä lasken sen luteaalivaiheen juuri noin, tosin viime kierrossa se laskeminen meni suunnilleen koska en tikuttanut ovista. En mä kanssa enää tajua mikä mättää, mistään ei mitään vikaa löydy mutta mitään ei tapahdu. Alan jo tosissaan epäillä että tämä on jotain stressiperäistä, kauhean kuormittava syksy meillä takana. Isot tsempit uuteen kiertoon!

Oisko meillä sitten jotain samaa, mulla oli koko vuosi 2008 tosi stressintäyteinen monestakin syystä. Opiskelu- ja työmurheiden lisäksi oli pari ihmissuhteisiin liittyvää juttua, jotka söi tosi paljon energiaa. Ja mä oon aika herkkä reagoimaan stressaaviin juttuihin.

Se yksi veriarvo mikä mulla oli rajalla, on kuulema sellainen hormoni joka saattaa häiriytyä stressistä. Vaikka se arvo oli mulla vain rajalla, niin se lääkäri sanoi että se arvo saattaa mulla olla paljon korkeampi normaalisti. Se mulla kai on aiheuttanut just ton luteaalivaiheen lyhenemisen.

Mitäs jos sullakin stressi on alentanut sitä tiettyä hormonia sun omalta tasolta alaspäin silleen että se ei näkynyt kuitenkaan sun veritesteissä? Että oisko ne luget kuiteski sulle tarpeelliset? (Mä nyt vaan pohdiskelen, en missään nimessä halua neuvoa sua tai mitään sellaista :) ) Tai sitten teillä on ollut vain tosi huono tuuri! :hug:

Krisu :hug:

Piikitin tänään ekan kerran. En juuri hermoillut, eniten jännitin sitä että sössin ainetta hukkaan varomattomalla liikkeellä tms. Onnistui ihan hyvin, vaikka kyllä se vähän kirpaisikin tota mahanahkaa.
 
Teillä monillahan on sitten esikot saatu alulle varsin nopsaan :D Siinä mielessä luulis, että kakkonen jossain vaiheessa tulis myös. Mutta joo, luulen kyllä myös, että stressi varmaan vaikeuttaa raskautumista. Mietin itse juuri, että miehellä on nyt ollut tosi kova stressi töiden kanssa, että liekö se huonontanut sittiöiden laatua sitten... Voi toki minussakin olla vaikka mitä vikaa...Mä en alkuun stressanu tästä kakkosesta, mutta tänään tehtyäni taas negatestin alkaa stressikäyrät kyllä kohota. Siinä mielessä en tiedä onko tämä palstakaan oikeen hyvä, kun se vaan nostattaa vauvakuumetta ja saa panikoimaan kaikenmaailman oviksista ym.. Noh, itse odottelen tätiä sitten kiltisti ja katsotaan uutta testiä jos ei sunnuntaihin mennessä tule.

Krisu pahoitteluni tädistä :hug:
 
Oikein suuret onnittelu :hug: kellopeliappelsiinille plussasta!!!!!

Samaan syssyyn lohdutus :hug: Tinkerbellelle :hug: tädin tulosta!!!

No,mää sain vihdoinkin soitettua vyöhyketerapeutille,se vielä muisti mut viime kerrasta. Saan perjantaina tietää tarkemmin,koska voin sinne mennä,sillä oli muuttopuuhat päällänsä. Kerroinkin et ei mulla ole niin päivän päälle,kun tätä on jo niin kauan tahkottu ilman tulosta. Jokatapauksessa odotan innolla sinne pääsyä,jeeeeeeee!
 
Unis mä olen ajatellut että jos kesään mennessä ei ala tapahtumaan raskausrintamalla niin sitten palautetaan luget kehiin ja mietitään jo muitakin hoitoja. Tai siis tämä on lääkärin kanssa tehty suunnitelma, hän sanoi että odotetaan kesään että luonto tekee tehtävänsä ja jos ei niin "ryhdytään tositoimiin". Hän myös totesi että 10 päivän luteaalivaihe riittää kiinnittymiseen, 11 on kuulemma ihan ok (vaikka kai parempikin voisi olla).

Lääkärillä oli sellainen ajatus että kesällä yritetään jotain omaa toimintaa tukevia hormonihoitoja alkuunsa. Sitten syksyllä mahdollisesti IVF jos vielä ollaan tässä pisteessä. IVF:n suhteen olen kyllä aika varma että lähtisin tähän pehmeämpään muotoon, ts. että munasoluja ei kasvatella runsaasti vaan kerätään luonnollisesta kierrosta. Toivottavasti kuitenkin onnistutaan näillä kevyemmillä keinoilla ennen sitä.

Kyllä muakin alkoi ihmetyttämään tämä meidän ilmiö, kun ykköset tuli tosta vaan ja kakkosia ei millään. Voisiko kyse todella olla pitkälti psyykkisistä tekijöistä? Mulla on ainakin niin paha 30-kriisi ollut tässä viime kesästä alkaen että en yhtään ihmettelis. Oon kyllä kyseenalaistanut kaiken, mm. suhteeni mieheeni ym. joten ei se ihme olisi jos kroppa toteais että ei ihan heti vauvaa tälle tyypille! Saa hoitaa ensin asiansa kuntoon! :LOL:

Vyöhyketerapia on ihan huippua. Nukuin taas kuin tukki sen jälkeen.

Aurinkoa
B)
 
Hellou :)

krisu :hug:

Nyt heti omaanapaaa : :D

TYKSistä soittelivat eilen kaikki ok, yritys jatkumaan ja jos nyt on niin et plussais joskus ni sit soittoa sinne!! Jee! :) eli syitä ei nyt tiä, mut katotaan mitä aika tuo tullessaan

Nemu kp 10 yk 17
 
Minusta tuntuu, että yksi asia mikä on vaikeuttanut mun raskautumista, on masennus. Sitä on hiton vaikea myöntää itselleen (puhumattakaan läheisistään), mutta olen ollut masentunut viimeisen vuoden aikana. Ensin sitä ajatteli, että se vauvan yrittämisessä epäonnistuminen masensi, että kaikki elämän kurjuus johtui siitä. Lopulta tajusi, ettei se toinen vauva tai sen puute ollut mikään syy masennukseen vaan syy oli jossain muualla, eikä se toinen vauva myöskään korjaisi mitään. Oli pakko vähän käydä läpi näitä omia tunteitaan ja solmukohtiaan. Missään ammattiauttajalla en käynyt, kun en saanut sitä itsestäni irti, mutta ainakin nyt tuntuu paremmalta, tuntuu siltä, että olen taas herännyt elämään. Pitkän aikaa meni jotenkin jossain ihme sumussa, missä ei sitä omaa persoonaa oikein ollut edes olemassa eikä sen halunnutkaan olevan. Parisuhde alkoi tuntua joltain kulissilta jossa itse ei oo läsnä. Tämänkö takia se seksikään ei oo maistunut? En osaa selittää mikä tässä nyt sitten on muuttunut, mutta tuntuu, että nyt tässä olen taas minä. Valmiina olemaan äiti lapselleni, valmiina olemaan vaimo miehelleni ja oma persoona itselleni. Kuulostaa ihan hirveeltä ylidramaattiselta paskalta, mut minkäs teet. :LOL:

Toinen asia mikä varmaan on vaikeuttanut raskaaksi tulemista, on ollut unettomuus, josta oon kärsinyt ajoittain tytön syntymän jälkeen, välillä se on ollut todella todella pahaakin ja pitkäkestoista. Onko unettomuus ollut yhtenä tekijänä siinä masennuksessa, vaiko päinvastoin, en tiedä, mutta nyt se unettomuuskin on ollut varmaan jo 1,5 kk varsin vähäistä. Toivotaan, että näin jatkuu.

Oon vähän miettinyt, oisko mulla ollut synnytyksen jälkeinen masennus, mitä en itse tunnistanut, mut toisaalta en muista olleeni kovinkaan alakuloinen ennen kuin vasta n. puolen vuoden tienoilta, sen sijaan muistan kyllä, että se unettomuus oli jo tytön elämän alkupuoliskolla jotain ihan järkyttävää ja sai mut pillittämään vähän väliä. Ja sitten kun sitä kakkosta alettiin yrittää, en voinut enää hakea unilääkkeitäkään, vaikka selkeästi olisi pitänyt. Jälkeenpäin ajatellen mun olis pitänyt hoitaa se unettomuus ja univelka ensin pois ja sitten vasta aloittaa yrittäminen. Tiesin sen jo silloin, että niin pitäisi tehdä, mutta oma pää kun on niin itsepäinen...

Tässäkin mielessä oon siis tyytyväinen, etten oo vielä tullut raskaaksi. Olisi se ollut väärin synnyttää lapsi tähän maailmaan ja odottaa, että vauva korjaisi masennukseni. Ei vauva mitään korjaa, ja se toinen lapsikin (puhumattakaan esikoisesta) ansaitsee äidin, joka on aidosti läsnä arjessa eikä joku mekaanisesti toimiva robotti.

Katsotaan, ymmärtääkö se vauva tulla nyt, kun asiat on paremmin! :D
 
Lily mulla on hyvin samanlaisia ajatuksia ja kokemuksia kuin nuo mitä yllä kuvasit. Juuri tuo, että se pakonomainen raskautumisen tarve liittyi haluun paeta omia ristiriitoja ja keskeneräisiä asioita. Mä olen kyllä käynyt myös psykoterapeutilla, olen tarvinnut toisen ihmisen osoittamaan että asiat ei taidakaan olla juuri sitä miltä näyttävät.

Ajattelen, että jotain hyvää tässä raskaaksi tulon pitkittymisessä kuitenkin on. Haluan ensi saada omia asioitani työstetyksi jotta mielessä on tilaa vauvalle. Oli epäkypsää ja itsekästä toivoa vauvaa ratkaisuksi omaan pahaan oloon, tajuan sen nyt. Se ei tietysti tarkoita ettei epäonnistunut kierto tuottaisi valtavaa pettymystä, mutta jotenkin kai osaan nähdä asian vähän eri tavalla.

 
Lily of the valley
Itse asiassa lääkäri ehdotti sitä.

Mäkin välillä mietin että mikä tän kaiken tarkoitus on???Meidän mummi sanoi että jos vaan ei ole vielä sen toisen vauvan aika..että kaikella on tarkoituksensa....tiiä häntä.
 
Nonni, eilen oli sit eka päivä ku lämmöt korkeella, eilen 36,8 ja tänään 37,03...
Ja muistan ku plussasin esikoisen, niin ihmettelin tuota lämpöä, ku oli oviksesta plussaan tuo 37,3...hmm..
Outoa paineen tunnetta alavatsassa ja hieman semmonen olo et menkat alkais just...
Niin ja kun ajeltiiin autolla, niin joka pienikin pomppu tuntui alavatsassa..
eli ei oo samaa ovis juilintaa, ja se tämä menkka tunteet menee aalloissa..
 
Mulla iski tänään oikeesti tajuntaan että ollaan alotettu yritys :) Jännittää siis. Mut toisaalta turhaa jännäilyähän tää on ku ne menkat helpottais hirveesti raskautumista :D

Kohta on jo huhtikuu ja sitte siin puolivälissä kuuta on taas kuukausi-testauksen aika. Oon siis ottanu tavaks tossa jokunen tovi sitte et testaan kerran kuussa ku ollaan satunnaisesti oltu miehen kanssa vähän huolimattomia ton ehkäisyn kanssa.

Tänään kun olin typyn kanssa ulkoilemassa ni oikeen mietin millasta ois ku ois toinen pikkunen siin mukana :heart:
 
Annienoletko sama kuin tuo mikä tuolla taustailijoissa on Annienam?? Haluatko ilmoittaa kiertopäiviäsi vai oletko jo ilmoittanut ne? :ashamed: Ei oikein pysy mukana.

Mulla alkaa nyt sit huomenna työt, eli en päivän aikana pääse nettiin ja illallakin miten jaksan. Yritän silti päivitellä edelleen jos se sujuu töistä huolimatta.

shenda ihan oikeesti e-pillereitä vai? Normaaliannostuksella? Oliko se ihan tosissaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Annienoletko sama kuin tuo mikä tuolla taustailijoissa on Annienam?? Haluatko ilmoittaa kiertopäiviäsi vai oletko jo ilmoittanut ne? :ashamed: Ei oikein pysy mukana.
Joo siis oon. Unohdin tänne mainita nickin vaihdoksesta :x

Muuten ilmottelisinkin kiertopäiviä mut mulla vaan ei menkat ota alkaakseen :/
 
Moikka, pitkästä aikaa

Meillä on ollut ruljanssia flunssaa, vatsatautia, työpaikan muutosta muuttoa ja vaikka mitä.. ni ei oo ehtinyt kirjottamaaan, teijän kuulumiset oon säännöllisesti lukenut.

Mitäs kaikkea tässä olikaan tapahtunut ainakin Onnea kellopeliappelsiinille!!! ja paljon toivoa myös täältäpäin tädin yllättäneille.

On: Mulla alkoikin yllättäen kuukautiset joten lily voit päivittää kp 1/24-32, ei oo ennen näin lyhyttä kiertoa ollutkaan.. ei mitään menkka oireitakaan ole.. Ihmeellisintä on että mä luulin että ovis oli vasta nyt joku kp 20 kun oli runsaasti ovis limaa n. kp11-20 ja sitten ne loppu ja kuvittelin että tulee ainakin se 34 päivän kierto, mutta että tyssäskin tähän 24 pävään, onko kellään mitään havaintoa mitä tälläsessä tilanteessa ois saattanut tapahtua?

No ei muuta kummempaa, yritän olla ahkerampi kirjottelija!

Moi ja hauskaa päivää :wave:
 
Miksköhän sitä pitää kiusata itteensä :headwall: kävin odotuspuolella lueskelemassa ja itku silmin täällä nyt sitten :'( oisin niin halunnu,että meillä ois jouluna käärö,mutta ei se nyt sitten mennyt niin! Aamulla vielä oli hyvä fiilis ja katse kohti tätä uutta kiertoa,mutta ei enää...
Anteeksi tämä :ashamed:
 
moikka. mulla piti alkaa menkat eilen mutta ei alkanu, testi näytti tänään negaa... missäköhän ne oikeen luuraa.. onnea kaikille plussanneille ja iso :hug: kaikille jotka ovat sitä vailla. ärsyttää ku vois menkat sit alkaa jos on alkamas :kieh:
 

Yhteistyössä