**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 12**

Tinkerbelle Mä olin myös hiukan puulla päähän lyöty, kun sairaanhoitaja alkoi neuvomaan mulle Pregnylin pistämistä lihakseen. Olin nimittäin netistä lukenut aiemmin, että siihen tarvitaan lääkärin, sairaanhoitajan tms. pätevyys. Sairaanhoitaja taas oli ihan hölmistynyt, kun selitin varovaisesti, että olin ymmärtänyt että itse annettavat pistokset laitetaan vatsanahan alle. Noh, lääkäriä en taida enää tällä viikolla saada kiinni, joten kaippa mä sitten tallustan huomenna klinikalle ottamaan piikin. Toivottavasti LH-huippu tulee siihen mennessä, ettei homma luisu lauantain puolelle. Silloin kuulemma henkilökunnasta ei välttämättä löydy piikittäjää. Hassua. Itse saa täysin tumpelona piikitellä itseään miten tykkää, mutta yksityiseltä lääkäriasemalta ei lauantaisin löydy henkilöä, jolla olisi siihen pätevyys. :LOL:

Tinkerbelle Yksi kysymys vielä.. :) Mistä kiertopäivästä lähtien aloitat Lugesteronit? Mua neuvottiin aloittamaan niiden ottaminen sitten kun raskaustesti näyttää plussaa. [Yksi 200mg kapseli aamuin illoin emättimeen.] Lääkäri kyllä hetken mietti, josko sitä pitäisi ottaa jo aiemmin, mutta tuumi sitten että Pregnylin teho riittää siihen asti.
 
Snoukkis mullekin lääkäri sanoi että Pregnyl tukee loppukiertoa, mutta päätti vielä lisäksi laittaa lugesteronit jotta on oikein hyvää tarttumapintaa alkiolle. Ne mä aloitan 4 päivää Pregnylistä, elikäs lauantaina. Ja 2 x 200mg kapseli alakautta iltaisin. Jos tulee plussa niin jatketaan jonkin aikaa, jos ei tule niin sitten tulee menkat ja lugesteronit lopetetaan.
 
Heipä hei kaikille :wave:

Ajattelin tulla kertomaan, mitä neuvolassa tänään oli...eli ei sen kummempaa...paperien täyttämistä ja höpinää kaikesta maan ja taivaan välissä :D

Tuli meillä puhetta synnytyksestäkin...vaikka onkin tosi kaukainen asia, jos edes sinne asti päästään, kun mitä vain voi tulla eteen, mutta siis itse asiaan.

Poikahan syntyi käynnistyksellä ja avitteena oli kalvojen puhkaisu ja oksitosiini, synnytyksen kesto 6h.
Jotenkin oli ajatellut, että jos seuraava sitten syntyisi ihan sponttaanisti, niin automaattisesti kestäisi kauemmin, kun ei olisi avitteita välttämättä mukana. Neuvola täti sitten tokaisi, että helposti voi syntyä JOPA puolet nopeammin :eek: Jotta sitten pahimmassa tapauksessa syöksysynnytystä pukkaisi :LOL: Ai miten niin nosti paineita että milloin sitten sairaalaan...ehkäpä pystytän teltan Kättärin ovien eteen :LOL:

Paino oli pudonnut kilolla...noh, onpa vähemmän masumakkaraa häirittemässä ja muuten kaikki vaikutti ihan ok olevan. Huomenna labraan ja eka ultra sitten rv10-12+5. Hui, eli parin viikon päästä aikasintaan :whistle:

Harmi ettei niitä sydän ääniä kuunnellut...tosin sanoi, että voisihan ne kuulua, mutta jos ei kuuluisi, niin jäisi turhaan mietteliäs mieli =)

Nyt tytöille plussa tuulta röykkiöittäin, jotta pääsette vihdoin kasvattelemaan massuja :whistle: :whistle: :hug:

paapelo+poju+Tiuhti 7+5
 
Voi nemu Toivotaan että olis täysin vaaratonta..halaus sinne.

Mä ainakin pistän pregnylin navan alle.Lääkäri oli jo viime kierrossa sitä mieltä että ihme jos et kohta ole raskaana kun munikset oli tosi hyviä ja viel pregnyl niitä irrottamaan---ei tullu tulosta ei.

Miksihän mun menkat alkoi niin että la tuli tuhrua vähän housuun ja pyyhkiessä.Sunnuntaina alkoi kunnon vuoto ja nyt kun menkat loppuu niin tää päivä tullut taas ruskeaa tuhrua joka vähenee koko ajan..kait toi normaalia on?????

Pitänee kysyä lääkäriltä tiistaina.Saisinkohan mäkin ne luget vai mitkä ne nyt oli????
 
Nemu :hug: Toivottavasti pieni ei tulisi ulos.

Tinkerbelle ja Shenda, siis anteeksi nyt kun mä en jaksa selata ketjua taaksepäin, mutta onko teistä löydetty jotain vikaa? Vai miksi teitä jo nyt piikitetään jne? Kun siis Shendalla ilmeisesti samat yk:t kuin mulla, ja Tinkerbellellä yksi enemmän, ja mun gyne ei ainakaan suurin piirtein kommentoinut yhtään mitään tästä yrittämisestä, eikä tosiaankaan ollut mitään puhettakaan mistään avuista. Missä klinikalla te käytte?

Vaikka siis, tokihan tää mun kofeiinikikka tuottaa toivotun tuloksen, tietenkin, mutta ihan siltä varalta kyselen, että jospa ei... :LOL:
 
Nemu, tsemppiä! Toivottavasti on harmitonta!! :hug:

Mä oon ihan ihmeissäni, nyt se vuoto nimittäin loppui. 1,5 päivää sitä oli. Yöllä ei ollut tullut mitään. Niukkaa, mutta ihan selvää kirkasta verta kuitenkin, vielä vähäsen tulee pyyhkiessä paperiin. Että onkohan nyt kp 2 vai oliko toi jotain hämäystä vaan? :eek:
 
Lily of the valley

Vikaa ei ole molemmissakaan....Ja meidän esikoinen tuli aikoinaan ehkäisystä huolimatta.En tiedä että olisko pitänyt vaan se vuosi yrittää aktiivisesti.Ehkä mä olen hätäinen mutta kun usko vaan alkoi loppua.Ja halusin vaan tietää että meissä kaikki kunnossa..rahan tuhlaukselta tämä välillä tuntuu,että tuntuu jos menis vaan sillä fiiliksellä että tulee jos on tullakseen...

Me ollaan hoidossa ferinovalla helsingissä.
 
shenda, no mutta teitä kuitenkin on lähdetty hoitamaan jo, joten ei kai se sitten liian hätäistä ole?

No hyvä tietää, missä paikassa sitä hoitoa sitten saa, jos haluaa. Mulla on tässä aika paljon muuta ajateltavaa kevään ajan, joten ajateltiin se aika vielä yritellä ihan rauhassa, ja sitten kesä-heinäkuussa varailla aikaa jos ei vieläkään vaavaa kuulu.
 
Naltsi vähän oudolta kuulostaa..Joskus kai voi olla tosi niukatkin kuukautiset, mutta jos muuten alkaa kierto heittelemään niin kannattanee konsultoida lääkäriä!

Lily meissäkään ei mitään vikaa ole, esikoinen tärppäsi tosi nopeasti. Menin syksyllä rutiinitutkimuksiin kun kierto jäi imetyksen loputtua aina vähän lyhyeksi, samoin tietysti tuo luteaalivaihe. Kaikki oli tutkimusten perusteella kunnossa ja kiertokin taas vakiintui tuohon 28 päivään. Lääkäri määräsi pregnylit ja luget vähän niinkuin luomuyrityksen tueksi - olimme yhtä mieltä siitä että liian pitkään ei kannata raskautta odotella kun mulla on kuitenkin taipumus endometrioosiin. Lääkäri on useaan kertaan todennut että raskaus kyllä varmasti alkaa ennemmin tai myöhemmin ilman tämän kummempia kikkoja.

Ja siis Felicitasissa käydään.
 
Nemu: vaikka ei "tunnetakkaan, niin paljon voimia ja halauksia ja uskoa ja toivoa että selviäisitte säikähdykssellä! :hug:

Mininalle: Kuulostaa lupaavalta;)

Shenda81: Mitä yksityisellä hoidattaminen maksaa?, mitä esimerkiksi teillä on tullut maksamaan? ( ei tarvitse vastata jos et halua:) ) Kyselen vaan kun yhdet ystävät ovat yrittäneet jo kauan kakkosta mutta jono kunnalliselle puolelle hoitoon on vielä pitkä..

Omasta itsestä: Ei vieläkään hommailtu. Ja nyt on vissin kp10 tai 11, eli kohta jo pitäs.. Ollaan miehen kanssa puhuttu että pitäs mutta kun ei oo ollut vielä fiiliksiä.. Josko viikonloppuna olisi..ei olisi varmaan vielä myöhäistäkään kun ovista odottelen jonnekkin viikonlopulle tai ensi viikon alulle..
Snow Leopard: Munkin korvaan kuulostaa aika jännältä tuo itseään reiteen pistäminen. Olen melkein lähihoitaja, enkä itsekkään saa pistää töissä lihakseen ilman kyseisen esimerkiksi. sairaalan erikoislupaa. Vaikka eipä siinä sinäänsä ihmeellistä jos ne sinua asianmukaisesti opasti.. Menisin kyllä itse klinikalle:)
 
Täällä tapahtuu kokoajan, oon pudonnut kärryiltä jo monesti. :whistle: Mut jos oikeen ymmärsin, niin Nemulla on jotain vuotoa? Toivotaan parasta kuitenkin, kyse toivottavasti jostain muusta kuin siitä mitä pahiten pelätään.. :hug:

Mites se menikään, ovis, jos mulla tänään olis ovis niin onko se 72h kyvyllinen hedelmöittymään? vai miten se nyt meni? Kun oireet on ihan sellaiset, nipistelyä alavatsassa. yms ja ukko tietenkin poissa.. :whistle: Eli voidaanko hyödyntää se viel huomenna?
 
Tigru ovistikkuun tulevasta plussasta menee yleensä 24-36 h itse ovulaatioon, eli tikku ikään kuin varoittaa etukäteen. Kun ovulaatio tapahtuu, on munasolu hedelmöittymiskykyinen vain 12h. Siittiöt sitä vastoin voivat elää pidempäänkin, noin 2-3 vrk kekimäärin, joten niitä on hyvä laittaa putkistoon odottelemaan ovista jo etukäteen :LOL:
 
Ina21, Tinkerbelle: Löysin netistä Pregnylin pakkausselosteen ja siinäkin lukee näin:
-----
"Tämä lääke voidaan pistää lihakseen (ainoastaan lääkärin tai hoitajan antamana) esimerkiksi pakaraan, reiteen tai olkavarteen tai ihon alle (esimerkiksi vatsanpeitteeseen). Viimeisimmässä tapauksessa sinä
itse tai sinun puolisosi voi antaa injektion. Lääkärisi tulee kertoa sinulle milloin ja miten annostelu suoritetaan. "
-----

:eek: Eli en mä kyllä taida lähteä itseäni lihakseen piikittelemään. Ovistestit näyttää edelleen negaa, joten näyttää siltä, että piikitys menee lauantain puolelle. :( Harmittaa ihan vietävästi, kun ei ole mitään takeita siitä, että klinikalta saa silloin apua. |O

Tigru87, Munasolu taisi olla oviksen jälkeen hedelmöittymiskykyinen vain 24h... Eli, jos sulla on nyt ovis meneillään huominen voi olla aika epävarma ajankohta yritykselle. Riippuu varmaan kellonajastakin. Mutta kyllähän sitä varmasti kokeilla kannattaa.. :)

[Koipiointi hiukan epäonnistui ekalla kerralla, joten muokkasin tekstiä jälkeenpäin..]
 
ina21 Saa toki kysyä
=)
Putkien aukiolojuttu oli n.150?.Miehen spermanäyte n.100?.Ultrat about 80-100?/kerta.Verikokeet oli yht. n.300?..tosin kelakorvausta ei tuossa ole mukana.
Inssi tulee maksamaan n. 250-300?
Femarit maksaneet kelakorvauksen jälkeen n.96?/3kk

Eli herra jumala...onhan tuota palanut.
Ja IFV:iin jos joudutaan niin se on sellainen 1500-2500? about.
Kaikki on sitten noin lukuja.

Lainarahalla mennään...rikkaita ei olla =)

Ja julkisille en halunnut koska jonot ovat varmaan pitkät.Syödään sitten kaurapuuroa =)


Kyll putkistossa jotain tapahtuu...tuntuu aika hyvästi kun kumartelee.Mitenkähän muuten on jos mulle tulee taas 2-3 hyvänkokoista munista niin suostuvatkohan sen inssin tekeen????
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinkerbelle:
Tigru ovistikkuun tulevasta plussasta menee yleensä 24-36 h itse ovulaatioon, eli tikku ikään kuin varoittaa etukäteen. Kun ovulaatio tapahtuu, on munasolu hedelmöittymiskykyinen vain 12h. Siittiöt sitä vastoin voivat elää pidempäänkin, noin 2-3 vrk kekimäärin, joten niitä on hyvä laittaa putkistoon odottelemaan ovista jo etukäteen :LOL:
tikkuun tuli viiva, haalee, tarkoittaako se nyt sitä, että on ovis vai tulossa?
 
Aku
Heippa kaikille.Tulin vakoilemaan että oisko täälä uusia plussanneita ja onhan niitä =) :heart:

Nemu mikäs sielä on tilanne?Kovasti toivon parasta että vauva pysyisi kyydissä :hug:

Kovasti plussa tuulia kaikille!PUUUUUUUUUHHHHHHHHH :whistle:
 
Voi mikä plussakuukausi tosiaan!!! L.Ä.:lle paljon onnea! :flower:

Tigru
haalea viiva ei vielä tarkoita ovista, vaan sitä että LH on lähdössä nousuun. Viiva varmaankin nyt tummenee joka päivä kunnes pian on yhtä vahva kuin kontrolli. Sitten se on plussa, ja ovis tapahtuu siitä noi 24-36h. Pissaile joka päivä suht samaan aikaan, keskipäivä on yleensä LH:n kannalta hyvä.

Hoitohinnoista vielä, Pregnyl on noin 7,50 e/laaki ja siitäkin saa vissiin KELA-korvauksen jolloin jäljelle jää reilu 4 e. Lugesteronit on noi 30 e/1 kk annos. Eli ei kauhean pahoja hintoja nuo.

Nemua täälläkin ajatellaan kovasti. Jospa kaikki olisikin hyvin!
 
täällä vaan piinailua, piinailua.. kp24/28-30

minä myös pohdin nemun tilannetta.. :/

onpas kyl plussia tullu, mut tuntuu et nyt kauheesti ollu näitä huonojaki uutisia yhellä jos toisella.. :( jaksuja kaikille sitä tarvitseville! :hug:

voi että niin jo iteki toivon pääseväni plussanneisiin.. :/
 
Onnea taas uudelle plussalle L-Ä! :flower:

Täällä tänään taas niukasti kirkasta verta pyyhkiessä melkein joka vessareissulla. Vuoto ei ole ollut menkkamaista ollenkaan, siis sellaista tummaa ja limakalvoriekaleista tai vanhan veren tapaista (yök, yksityiskohtia) vaan vaalean kirkkaanpunaista.
Kylläpä osaa olla monimutkaista :( :eek: :|
 
Heips, varovasti kyselen, etta paasisikohan tanne mukaan? Mulla tytto 04/08 ja nyt kovasti kakkosesta haaveillaan kp 3/29 (suunnilleen, ekaa kertaa tati kaymassa synnytyksen jalkeen, joten vaikea on tarkkaan sanoa).

Etta mielellani seuraanne liittyisin, mikali vaan otatte!
 

Yhteistyössä