**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 12**

Kylläpä täällä nyt plussaillaan/haamuillaan: oikein paljon onnea hätähousu&dogtor!!!

Minä se vieläkin vaan odottelen menkkojen alkavan, että pääsisi tosi toimiin. Perjantaiksi sain lääkärin, jos se vaikka osaisi sanoa missä ne kuukautiset viipyy. Lähinnä toivon, että pistää lähetteen verikokeisiin niin saadaan hormoniarvot selville ja antaisi terolut-kuuriin reseptin. Täällä joku oli Felicitaksessa asiakkaana? Heidän avustuksella saatiin tuo meidän neiti alulle ja tarkoitus varmaankin on, että kun saadaan kierto kuntoon niin sinne hakeudutaan taas. Mulla viimeksi todettiin lievä pco vaikka ovuloinkin joka kierto. Pco:n sain sitten metforminin, otettiin myös x-testi ja siinä todettiin veressä vasta-aineet hieman koholla ja epäiltiin sen estävän kiinnittymisen, joten aika moinen lääkesoppa sieltä varmaan taas tulee. Metformin jatkuvasti, Clomifen kp 3-7, Pregnyl varmistamaan munasolun irtoaminen, ovulaatiosta eteenpäin kortisoni laskemaan vasta-aineita ja loppukiertoon vielä lugestroni vahvistamaan kohdunlimakalvoa ja tukemaan mahd raskautta. Mutta tällä yhdistelmällä sai neiti alkuunsa 2. kierrosta vaikka sitä ennen oli 12 tuloksetonta, ovulaatiollista kiertoa keskenmenon jälkeen.
 
Ei tuu viestit perille.

Hirmu paljon Onnea hätähousu :flower: :heart:

Haamusta kans onnittelut dogtor :D

malttamaton, mikä tuo x-testi on,jos saa kysyä?Mulla kans on pco mut varmaan lievävä ku esikoinen tuli luomusti.Minäkin syön nyt metforemia ja toivon et ne auttas mua.
Ottaa päähän ku on niin pitkät kierrot. :(

Stinkkis ei saa vielä luovuttaa! ja Shenda81 myös.
 
ei saa vielä onnitella :LOL: vasta kp 29/30,huomenna sit aamulla testaan uudelleen,en vielä nosta toiveita yhtään,parempi niin,ettei sit tuu kova pettymys jos menkat alkaakin..
ja jos joku mun tuttu lukee näitä mun juttuja,niin toivon että pidät lukemasi vain itsesi tietona :attn:
pakko oli toi kirjottaa koska mun niin moni tuttu palstailee täällä ja tietää mun nimimerkin ;)
 
Hehei! Mahtavaa naiset! Täälähän kerätään plussia ja haamuja oikein urakalla! :flower: Toivon hurrjasti tarrasukkia nyt matkaan! Kyllä ne viivat sieltä vahvistuu! :heart:

Täällä vielä pahoinvointia odotellessa... palelee, väsyttää ja suuta kuivaa jatkuvasti!
 
Hienoa dogtor, jännityksellä odotetaan huomista!

Unis tosi persiistä tuo - vaikka ei nyt vielä menetetä toivoa ennen kuin kunnon vuoto alkaa. Mites se oli, onko sulla lugesteronit loppukiertoon? Mulla on ainakin luteaalivaihe pidentynyt niiden avulla, tässä kierrossa olen saavuttanut huikean ennätykseni toistaiseksi 13-14 päivää! Eikä vieläkään menkkoja. Eli ne siis toimii.

Tietysti toivon että myöhästyminen johtuisi nyt ihan jostakin muusta, mutta se lienee kuitenkin aika epätodennäköistä. Vaikka lääkäri totesikin että toivoa on vielä tällekin kierrolle..
 
Stinkkeri ei oo vielä luget käytössä, mutta jos ja kun menkat huomenna alkaa, aattelin soittaa Felluun ja kertoo näistä mun lyhyistä lut. vaiheista. Laskeskelin tossa yksi päivä huvikseni menneitä lut. vaiheita, ja enkka oli 13 päivää, kaikki muut 10-12... Se luge olisi meillä seuraava askel, varmaan haluan ne jo seuraavaan kiertoon. Sitä ennen pitäisi vaan käydä tekemässä se SSG.

Kovasti tsemppiä sullekin!! Onko sulla vielä niitä raskaus/luge-oireita?
 
Mut voi poistaa ainakin toistaiseksi tästä pinosta.
Nyt loppu meidän vauvahaaveilut.Mun henkinen kantti ei tätä enää kestä.
Kun ei se tule niin ei tule.

Mä myyn vaunut ja kaikki vauvanvaatteet pois lopullisesti.

Tärppionnea tänne kaikille ja kiitoksia suuresta tuesta mitä täällä on saanut =) =)

Ehkä palaan vielä jonain päivänä
 
Shenda - toivon sydämestäni että muutat mielesi ja palaat kuitenkin. Meitä on täällä monta moneen kertaan pettyneitä, mutta myös niitä joille ihme tapahtuu pitkänkin odotuksen jälkeen! Ymmärrän sun tunteet. Mulla tuli tässä kierrossa negatestin jälkeisenä iltana ensimmäistä kertaa täydellisen epätoivon hetki ja sain ihan hysteerisen itkukohtauksen. Yhdeksättä yrityskertaa kohti mennään.

Lugesteronit pitää näköjään menkat poissa, tänään kp 30/28 eikä mitään merkkejä.

Unis kiitos kyselemisistä :) - mullahan on ihan samat pulmat tosiaan tuon luteaalivaiheen kanssa, katselin kalenteria niin 9-11 päivää (kerran 12) on ollut sen kesto viimeisen vuoden. On pikkuisen liian lyhyt, sanoi lääkäri. Luget vaan koneeseen joo, toimii kyllä hyvin (tänään jo 14-15 dpo! Superennätys!). Ja SSG:stä ei kyllä ole kuin hyvää sanottavaa, esikoinenhan sieltä nappasi saman tien SSG:n jälkeen :heart:

Mun oireet on turvotus, kärttyily, hieman isommat tissit (tämä on ihan positiivista imetyksen pienentämälle kuppikoolle :D ) JA KARMEAT FINNIT!!! Että tervetuloa lugejen ihmeelliseen maailmaan. On muuten Clearasil-puikkoa mennyt kuin 90-luvun alussa konsanaan :LOL:
 
nennu08: x-testi tehdään normaalisti vasta 3:n keskenmenon jälkeen, siis julkisella puolella, mutta omani teetin yksityisellä. Pyritään selvittämään verestä hyytymistekijät ja vasta-aineet. Toistuvien keskenmenojen taustalla voi olla se, että veri on niin paksua että tukkii istukan hiusverisuonet ja aiheuttaa sitten keskenmenon, jos veressä on liikaa hytymistekijöitä, tai sitten niin kun minun tapauksessa epäiltiin, että elimistöni hylkii vierasta kudosta eli alkiota ja siksi alkio ei tartu tai menee kesken. Minulla 1. raskaus oli ihan luomu ja tärppi kävi nopeasti, mutta meni kesken rv 8+3, sen jälkeen ei uusi raskaus millään saanut alkuunsa. Siellä itkin lääkärille, että en jaksa jos kaiken yrittämisen jälkeen menee taas kesken, joten sanoi että voidaan ottaa testi ja siten ehkäistä mahdollista keskenmenoa. Kortisonia söin sitten ovulaatiosta lähtien rv:lle 8-9 asti.
 
stinkkis juu en mä vielä oo luovuttanu :D en vaan viiti nostaa korkeille odotuksia ettei sit tuu pettymyksiä =)
shendalle sen verran sanon että teillä ei oo ees vielä pitkään ollu yritystä,kun monet yrittävät paljon pidempään kuin te.itse toki päätöksenne teette,mutta sinuna vielä harkitsisin,jos tosiaan kovasti lasta haluatte,eikös teillä ollu jo kesällä joku aika varattu jollekkin hoidolle millä lapsi tulisi?
 
dogtor Mä tiedän ettei 7kk ole vielä mitään ja mun pitäis periaatteessa olla hiljaa asiasta koska toisilla menee monta vuotta ja toiset ei saa lasta ikinä.

Tuntuu vaan niin helkatin turhauttavalta tämä homma kun periaatteessa missään ei ole mitään vikaa.Tuntuu ettei mun pää kestä tätä..liian kovat paineet asiasta.

Mun ei tee enää tippaakaan mieli harrastella mitään makkarissa,miehen olen tänäänkin toivottanut helvetin alimpaan rakoon.Lyhistyin vaan lattialle ja rupeisn itkemään ihan hyseerisenä.Lapsikin säikähti.

Mä en tiedä enää mistään mitään,olen vaan niin rikki.

Ja tälläistä valitusta multa jolla kaikki on muuten hyvin.Vittu mikä itsekäs sika mä ole..ei ihmekkään ettei mulla ole kavereita tai mun seurassa kukaan viihdy.

Ja mua pelottaa siinä IFV:ssä se että se on tavallaan se viimeinen oljenkorsi koska meillä ei ole vara kuin siihen yhteen.Ja jos se ei auta niin sitten se on ohi koko juttu.

Mä olen äärettömän kiitollinen jo tästä olevasta lapsesta.Mä olen saanut edes jotain aikaan.Ja olenhan 3 luovuttanut munasoluja ja niistä on lapsia alkuun saatu joten olen "levittänyt" geenejäni.
 
shenda: tiedän tuon tunteen, kun ei vaan enää jaksa. Varsinkin vielä kun pelissä on lisähormonit, niin ne lisää tuskaa. Yritimme ex-miehen kanssa lasta yli 2-3 vuotta, joka kierto ovuloin, mutta ei vaan onnistunut. Lopulta erosimme siksi, että emme vaan oikeasti enää jaksaneet yrittää ja lapsettomuusrepi liiton hajalle. Nykyisen miehen kanssa 1. raskaus lähti 3:sta yk:sta, mutta sen jälkeen meni vuosi yrittämistä. Joka hemmetin kuukausi sama toivo ja pettymys, raastaa suhdetta oikeasti. Kuvittelin että tämän toisen yrittäminen olisi helpompaa, kun on jo lapsi, mutta ei, samanlailla sitä itseään tarkkailee. Ja kohta se kaikki on taas edessä, siksi haen heti lääkkeet, kun vaan saan menkat alkamaan, koska en jaksa samaa vuosien yritystä...emme kummatkaan! Jaksamisia :hug: :hug: :hug:
 
Dogtor täälläkin on peukut pystyssä sun puolesta :) Ja Shendalle iso :hug:

on: Jos ei olis ollu sitä mahatautia/ruokamyrkytystä ja muutenkin on todella epätodennäköistä, että olisin raskautunut tästä kierrosta niin voisin jopa kuvitella olevani raskaana. Oireita vaikka mitä ja eilinen kauppareissu oli kamala kun kaikki hajut vaan ällötti, mutta ilmeisesti siis edelleen jotain taudin jälkioireita. Ensi kiertoon jos sitten satsataan :)

Plussapuhureita kaikille tarvitseville! :whistle:
 
malttamaton kiitti tiedosta.Mulla oli yks varhainen km(yk3),ennen ku tuli raskaaksi(yk9).
Tarkottaako korkea hb,et veressä on myös liikaa hyytymistekijöitä(mulla on ollu tuo hb145).
Meilläkin kesti n. 2v,ennen ku tulin raskaaksi.Ehdittiin jo aloittaa lapsettomuus-tutkimukset(julkisella).

Shenda81 :hug: toivotaan et IFV toisi lapsen teille.Kyllä muakin välillä turhauttaa tää toivoton yrittely.Mut en aijo luovuttaa koskaan!
 
Kp 1, yk 12.

Puhuin tänään Felicitaksen lekurini kanssa. Kun kerroin että tää kierto oli vain 23 pv ja luteaalivaihe 10 pv niin sanoi että kyllä siinä nyt jotain häikkää on. Että se alarajoilla oleva hormoniarvo, joka jollain muulla riittäisi, saattaisi mun kohdalla merkitä aivan liian alhaista arvoa. Kun se on ilmeisesti henkilökohtaista mikä lukema riittää kullekin.

Mulla on ensi viikon ke SSG ja siitä seuraavaan kiertoon piikit kehiin. En tiiä mitä mömmöjä sitten pistellään, mutta se selvinnee keskiviikkona. Varasi kuulema vähän pidemmän ajan että kerkii rauhassa keskustella.

Hyvä että asiat etenee vaikka olisin mä sen luomuraskauden mieluummin ottanut.
 
Shenda :hug: älä nyt hyvänen aika kesken ovis-varmistettua kiertoa luovuta, etenkin kun mulla on sun suhteen niin "positiiviset" fiilikset! :)

Täällä kp 19 eikä ovistestiin ole "läpivalaisuhaamua" kummempaa tapahtumaa suostunut esiintymään... :( :(
 

Yhteistyössä