¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

iitukka Hihii, täällä ollaan!! :wave: Kirjotuslaiskamato vaan on taas purassu.. En jääny patonkien lumoihin ;) :LOL: Kesiskö se väänsi mun viattoman patonginhimon härskiksi!? :saint: Pois se minusta, oonhan kuitenkin vähän semmonen Vieno Kainomieli!! :whistle: Iitukka Mä kans kaihoan niitä tukevampia liikkeitä jo kovasti. Mulla ehkä kerran viikkoon tuntuu joku pienen pieni hipaisu. Ihanaa, että se doppleri on tuonu sulle helpotusta huoleen. :heart:


Pilkkis 17+2
 
Huomenta!

Taalla on hyva aamu... ei pahoinvointia tai oksentelua...!!!

Emppu- Olipa tokero katilo!!! En makaan tietaisi, eika ilmeisesti tiennyt hankaan... Toivottavasti on kuitenkin 'oikeinpain'! Onnea ultraan!

Torey- :hug: Inhottavia tollaset kivut, oli ne sit itsella tai lapsella... Teillakin niita korvatulehduksia on ilmeisesti usein... Nain oli meillakin...vaheni, kun esikoinen taytti 4. Pelkaan, etta talla tulevalla pienella on samoja ongelmia, joten hyvia vinkkeja kuumeen laskuun ja kipujen vahentamiseen otetaan vastaan! Meilla se on se ibuprofeiini/ neurofen ja sit parasetamolia paalle... Noi tulehdukset on kylla kauheita!
 
Luminka- Harjoitussupistuksia... ihanaa, enaa muutama kuukausi odottelua! :)

Iitukka- Kiitos ohjeesta! Taytyy menna tutustumaan! Taytyy ollakkin helppoa, ma oon niin onneton kasitoissa... Ehka ostankin pari ja kokeilen!

Pilkkis- Oliko kiva reissu ja herkulliset patongit? Mun on alkanut tehda mieli ruokia, joita ei suositella...Viime yona nain unta simpukoista valkoviinissa, vaikken edes sellaisia juuri koskaan syo! Outoa! Kai sita haluaa sita, mita ei voi saada...

Tervetuloa Mama-77 ja onnea raskaudesta!!! :flower: Ompa inhottavaa, ettei pahoinvointi ole kaikonnut! Oliko sulla sama juttu esikoisesta? :hug:

Nyt me lahdetaan ulos ja tullaan kurkkimaan taas myohemmin! :wave: Hauskaa paivaa kaikille!

Latte 13+
 
Latte Reissu oli tosi kiva! Patonki oli just niin herkullinen, kun olin kuvitellutkin!! :p :D Jopa niin hyvä, et mentiin sitten maanantaina koko perhe Tampereelle subille.. Tän rouvan nyt vaan oli pakko "saada lisää".. :ashamed: :LOL: Tokikin naamioin asian niin, että must olis kiva jos isäntäkin pääsis herkuttelemaan ja itse sitten uhrauduin siinä samalla syömään taas yhen.. :saint: :D On kyllä ihan unelma saada jotain semmosta syötävää, joka ihan oikeesti maistuu, eikä tarvi yrittää väkisin nieleskellä jotain "vastenmielistä". Kai se tosiaan on just niin, et juurikin niitä juttuja tekee mieli, joita ei sais syödä, kuten tuo sun unes. :D

Oon tainnu unohtaa onnitella!! Jouskari ja Nyyttimyy, suuren suuret onnittelut pienokaisista!

Mama-77 Tervetuloa mukaan! :wave:

Torey :heart: Jaksamista väsyn ja kipujen kanssa! Mulla oli kans noita pakarakipuja esikkoa odotellessa, mut myös mulla venyttely auttoi aika lailla.

Pilkkis 17+3
 
Onnea vauvan saaneille! =) :flower:

Jääny vähemmälle tämä kirjoittelu mutta ei kai siitä kukaan pahastu? :)

Neuvolakuulumisia maanantailta:
rv 15
RR 130/80
Hb 138
Syke +

Nyt pitää joka kuukausi antaa verta tutkittavaksi ku oli aiemmin löytyny vasta-aineita. Vieläkin terkka ihmetteli ku edellisessä raskaudessa ei ollu mitään häikkää ja verta ei oo annettu. Tarkisti vielä LKS:stä. Mulla veriryhmä O+ ja tää ei oo kovin yleistä kuulemma.
Terkka kertoi myös että saatan joutua käymään oulussa asti tutkimuksissa ja isompi ehkä on että joudun ouluun synnyttämään. Mutta päätin että en ala kovin murehtimaan asiasta.

Toisena ongelmana on vaunut. Ostaako yhdistelmävaunut ja siihen seisomalauta vai sitten tuplat..? Esikko on kuitenki 1,5v ku tämä toinen syntyy mutta mutta.. Kun ei tiedä minkälainen hulivili poika sitten on. Ääh..

 
Kukas täällä kaipailikaan tukevia liikkeitä? Minä voisin tässä laitta vaikka tämän päivän riehumiset tulemaan :whistle: Oikeesti ei oo yhtään kivaa kun saa naama irvessä ottaa mylläämiset vastaan.... Toki on ihana ja hyvä että vauva liikkuu, mut joku raja mullakin kestämisessä :LOL:

Mama77: Tervetuloa vaan :wave:

Halfcafnonfatlatte: Onnittelut paremmasta aamusta :flower:

emmmaa:
Mulla tulee lapsukaiset olemaan juuri samalla ikäerolla, ja tuolla meidän vaatehuoneessa odottelee ulkoilua Carenan double swing-tuplat. Ihan oman "kuntoilun" vuoksi niin pääsee paremmin liikumaan :D

Luminka ja neitonen 33+4
 
Moikka kaikki pitkästä aikaa taas:)

Suurensuuret onnittelut Jouskarille ja Nyyttimyylle ja ihanaa vauvantuoksuista arkea!! Kiva oli lukea tuo Jouskarin synnytyskertomuskin, hyvä et kaikki meni noinkin hienosti :)

Tervetuloa joukkoomme mama77!! Toivotaan että pahoinvoinnit alkas jo hellittää siellä :wave:

Miten oonkin näin laiskaksi ruvennut.. Siivoominen ei maistu, en ole jaksanut ees koneella olla oikeestaan, päivät ne vaan silti vilahtaa ohi vaikka tuntuu etten mitään tee!! |O
Masussa kaikki kunnossa, paitsi jos vähänkää enemmän stressaan tai puuhailen niin illalla tulee muutamia kipeitäkin suppareita.. onneks menevät ohi huilaamalla.
Meillä on vieläkin muuton jäljiltä tavarat ihan missä sattuu, miten niidenkin laittaminen tuntuu niin ylivoimaiselta.. ääh :ashamed:

Mies lähtee ens viikolla koulutukseen, joka kestää 6vk.. kahdessa 3vk:n jaksossa, mut onneksi tulee joka viikonloppu kotiin!!! Me ei olla totuttu olemaan erossa oikeestaa yhtään yötä; tosi harvoin pitää olla erossa, joten hankalaa ja yksinäistä tulee viikot olemaan!
Kurssin saa onneksi suoritettua kokonaan juuri viikkoa ennen laskettua-aikaa, joten toivoa täytyy että vauveli ei haluu ainakaan kovin paljon etuajassa tulla.. |O =)

nyt silittämään verhoja..(vai sohvalle... :LOL: )

mamina 29+5
 
Huomenta...juuri torkuilta heranneena...

Ompas kummaa Emmmmaaa (tais tulla muuta m ja a liikaa... :ashamed: ), noiden vasta- aineiden kanssa. Mita sit tapahtuu, jos niita on viela synnytyksessa? Isossa sairaalassa on kuitenkin turvallista teille molemmille.

Mamina- et ole ainoa, jota vasyttaa. Ma torkun vahan joka paiva. Toivottavasti sun verhot on yhta sileat, kun mun keittio on siisti...

:D :D
 
Heippa! :wave:

Voisin pitkästä aikaa kirjotella tälle puolellekkin,oon enemmän ollu tuol omas pinos!

Suurin pahoinvointi on onneksi jo häipynyt ja ruoka maistuu jotenkuten,herkutkin uppoovavat! :LOL: Paino putos alus n.6kg ja nyt on takas tullu n.kilo.

Meil ol tänään poitsun 1,5 v neuvola. Kaikki oli muuten hyvin,mutta toista kivestä ei löytynyt! :ashamed: Jos mekään ei kotona sitä löydetä,joudutaan ultraukseen! Onko tääl muita kellä sama homma?

Mites muilla on menny tutista vierotus ja mis iäs?Meijä poitsu on nyt ollu viime perjantaista asti ilman tuttia! Päivisin hän sitä muutenkin enää käytti ja sillo pe jätettiin se uniltakin pois! Ihme hyvin on mennyt! :whistle:

viikon päästä ois ultra,jänskättää!

Tyypin äippä ja Iitu-Einari 19+2
 
Moro!

Luminka joo se istukka on vielä osittain siellä kohdun suulla eli ilmeisesti kait oli viimeksi jo vähän niinkun noussut mutta ei kokonaan. Sanoi että jos on vähänkään kohdunsuulla ei alatiesynnytystä voi ajatella koska lisääntyneen verenvuodon riski on niin suuri... :/ Jaksamista sullekin persjomotuksen parissa :LOL:

Halfcafnonfatlatte on tässä nyt tosiaan ollut muutama näitä tulehduksia, tosin ehkei nyt vielä kierteestä voi puhua kun tää oli nyt kolmas tänä vuonna. Oon kuullut että joillakin niitä on ihan kuukausittain :eek: Meillä se tosiaan nostaa kans kovan kuumeen ja oksenteleekin tuo likka toisinaan sen takia. Hyvin on jo oireet tiedossa että jaahas, sitä se taas on. Me ollaan vasta Pamolia syöty siihen ja meillä onneksi vielä nuoantibiootitkin auttaa jo parissa päivässä mutta kyllä siinäkin on jo ihan tarpeeksi katsoa pienen ihmisen kärsimystä :( Toivottavasti tuo pikkukakkonen olis meillä molemmilla korvatulehdukseton versio! ;)

Töissä käynnistäkin oli kyselty. Minä oon töissä ja aion sit jäädä ihan normisti sen 30 pv ennen eli marraskuun puolivälissä. Siihen tuntuu vaan olevan NIIIIN kauan...

Hyviä öitä taas toivottelee,

Torey+ Tirppana
 
Huomenta!

Taalla taas kamala yo takana, pahoinvointia, oksentelua ja unettomuutta... :| Millon taa loppuu???!

Ma en viela tieda, koska aitiyslomalle...ajattelin kattoa mika se vointi on sit kun oon lahempana laskettua aikaa, mutta yritan varmaan olla toissa niin kauan kuin kykenen...

Nyt menen sohvalle koomailemaan ja parempia aikoja odottelemaan... :wave:

Latte melkein 14 vkoa

 
Halfcafnonfatlatte Ei oo hajuakaan mitä sitten jos niitä on vielä synnytyksessä.. En älynny kysyä neuvolassa mutta ehtiihän tässä.

Töistä Kotiäitinä olen ja töihin menen sitten ku on sopiva aika. =)

emmmaa ja masukki 15+3
 
terve!
kiirettä on pitänyt. oltiin ma np-ultrassa. kaikki oi aivan mainiosti ja nyt pystyttiin tarkasti kertomaan tuo la ja se muuttui. luminka päivitätkö mulle la:n 27.3
oli oikein vekkuli kaveri kun ei meinannut antaa ottaa mittoja. oli löytänyt jonkun mukavan sopukan ja siellä sitten nyhjäsi. ensin mun piti käydä vessassa, sitte yskiä kovasti ja vielä lopuksi jumppailla siinä lavitsalla että saatin se niska mitattua :D
vieläkin on ollu kaikkea ällötystä ja pahaa oloa ja pyörrytystä ja mitä lie juttuja.

mekin käytiin syömässä subit ku mie sinne väkisten halusin :LOL: tullu katottua likaa bb:tä ku siellä niitä on ahkeraan syöty. oli niiiiiiin namia :p täytyy päästä uuestaan.

Hani ja masu 12+6
 
AAM
hip hei ! :wave: np-ultra takana ja nyt huojentuneempi olotila :)
turvotusta 0,4 joten eip mitiä hätiä.. kaveri oli sen huikeat apaut 5 cm pitkä varpaista päälaelle ja syän jympsutti siellä tasasta tahtia ja kaveri vilkutteli käsillä ja jaloilla potki ko heräteltiin häntä.. :heart: :heart: jei :D !!! *kikseissä* Ai ni LA se sama..

Latte voi riepulia :( ei oo noi etomiset ja laatoitukset sulla kyllä helpottunut... toivotaan et nopsasti jäis pois. :hug:


AM & hippunen 10+3
 
En ole töissä, kotona tässä koko raskausajan saan olla =) Hoitovapaalla siis sinnitellään vielä tän kuun loppuun, sit koittaa rahakkaat ajat :LOL: Äippäloma alkaakin jo 27.9, eli viikon päästä lauantaina :D Hurjaa miten vauhdilla aika mennyt :eek:

Kohta pääsen siis leipomaan pakkaseen vaikka mitä herkkuja tulevaa varten. Kuten kinkku-aurapiirakkaa, pizzaa, jauhelihapasteijoita, kääretorttuja ym... On sitten helppo ottaa pakastimesta kun tulee vieraita käymään vauvaa katsomassa =) Ja kiva sieltä itsekin ottaa :whistle: Sit olen suunnitellut vaihtavani vielä keittiön ja olkkarin verhot parin viikon päästä. Kun ei vielä viittisi, mutta ei uskalla kovin myöhällekään jättää jos tää tuleekin aiemmin pois =) Ja ei sitä kyllä jaksaisi ihan viimeisillään jotain verhoja silittää :headwall:

Sairaalakassia pakkailin eilen illalla, ja tietty hirmu paniikki iskee jo et vauva syntyä vaikka kuukauden päästä :eek: Kummasti tuli heti todellisemmaksi kun piti miettiä mitä sinne ottaa mukaan... Hyvä se olla valmiina jo, ei tulisi kuitenkaan kaikki mieleen lähdön hetkellä :whistle:

hani: Päivitetty =) Ja mukavia kuulumisia :heart: Samoin allusmammalla myös =)
Ois kiva tietää minkä kokoinen jötkäle täälläpäin asustaa mahassa. Jotenkin olettaisin että ei kovin iso ole, esikoinen kuitenkin oli suht pieni syntyessään rv39, 3030g ja 47cm. Vaikka ei tää äiti mikään himpula ole! Ja painoakin tuli 16kg, että ei pitänyt ainakaan minun kohdallani paikkaansa että tulisi iso vauva kun makeaa tuli vedeltyä....

Mutta nyt pakko nostaa kintut kohti kattoa, hirvee turvotus meinaan jaloissa :headwall: Ei kiva sit yhtään...

Luminka ja neitonen 33+5
 
Kiitti tervetulleeksi toivottelijoille! :hug:

Latte: Ai sullakin on öklötystä edelleen, höh. Kysyit että oliko mulla esikoisestakin pahoinvointia niin joo, ekat 12 viikkoa. Mut nyt oon viikoilla 16+1 ja aina vaan pahoinvointisuus jatkuu, inte kiva... :x

Just tulin tänne ettiin et olisko keskusteluita koskien sitä miten raskaus vaikuttaa aivokemiaan. Mulle puhkes piruvie paniikkihäiriö ja nyt kiinnostais todella tietää miten paljon tai vähän nämä raskaushormonit sitä mahdollisesti pahentavat. Tänään olin kyllä psykiatrin juttusilla mutta hän ei osannut siihen antaa mitään suoraa vastausta - sanoi että voihan se raskaus siihen vaikuttaa :/
 
Heippuli hei!

Pikaseen vielä kirjottelen! Eilen siis kävin siellä polilla ja vauva on raivotarjonnassa!!! Jippii!!! Kyllä tippui muutama tuhat kiloa huolta ja murhetta meikäläisen niskoilta!!! Kaikki oli muutenkin hyvin ja noin 3kg ennusteli syntymä painon olevan. Nyt sitten vaan spontaania synnytyksen kännistymistä odottelemaan! Onko hyviä vinkkejä? Kaikki on valmiina eli saa tulla!!

Emppu & Papunen 37+5
 
Ihania ultrauutisia seka Hanilla, etta Allusmammalla! =)

Luminka- mieletonta, et sa jo pakkailet sairaalakassia ja taytat pakastinta...seuraavaks alat siivoilla nurkkia... :D Sit taitaa vauva olla jo tuloillaan! Rentoudu nyt sohvallakin valilla!

Mama-
en tiia miten vaikuttaa, mut toivottavasti paaset paniikista eroon!
:hug:

Emppu- Hieno juttu! Miten olis seksikkaat alusvaatteet ja kaadat miehen sankyyn? :D

Nyt sohvalle makailemaan!

Latte :wave:
 
Latte: No mä olen jo siivoillut sellaisia harvinaisempia juttuja :LOL: Siis kaapit pantu järjestykseen ym....
Jotenkin sitä on koko ajan tunne et ois paikat oltava perussiisteinä. Vaikka en vielä lähtöä odota, mut kai se jossain alitajunnassa on :D
Joo, ja sohvalla parhaillaan tässä olen =) Iltaisin ei pahemmin ole tekemistä, joten hyvä tässä lepuutella jalkoja ja kärsiä ihanasta närästyksestä :kieh:

Hitsi kun ei meinaa nukuttaa sit ollenkaan, aamulla venähti yöunet sinne 9 saakka! Sitten saa illasta aina narrata unta että tulisi.
 
Siis voi hitsi Luminka mistä sä saat ton energian tehä tuon
kaiken?? Lähetäppä touhutippoja tännekkinpäin.. :wave:
Kun mä en kertakaikkiaan saa tehtyä mitään, kämppä on kun
pommin jäljiltä. Ärsyttävää :kieh:
Siis onko teidän likka niin rauhallinen että antaa sun touhuta?
Kun meillä tuo sekottaa kämppää heti perässä minkä oon saanut
siivottua.. ja sit kun me ulkoillaan n.2tuntia x 2 päivässä, ellei ole kerhoa
tms. menoa ja sit kun tekee
ruuan niin siinähän se päivä meni. Likan päikkäriaika on mun lepoaikaa,
en tee mitään. Ja mä siis käytännössä hoidan lapsen ja talouden yksin,
ukkeli edelleen aina töissä.
Noh, tulihan purkaus.. :eek:

Emppu80 mahtavaa että papunen rt:ssä!
Tässähän alkaa jo sun puolesta jännittään.. Käynnistysniksejä
ei ole antaa, esikko siis synty 10pv la:n jälkeen ja KAIKKI
mahdolliset ja mahdottomat tuli kokeiltua.. ei auttanut mikään.

Ai niin, ostin sitä Luminkan suosittelemaa salaatinkastiketta.
Oli tosi hyvää mutta luin sit syötyäni että siinähän on
kananmunaa. Onkohan se nyt ihan turvallista syötävää..
Vai kuumennetaankohan noita jotenkin siis että ilmeisesti
se muna siinä on raakana vai onko.. Uskaltaakohan
sitä enää syödä??

Täällä kuvittelen että masussa tuntuu nyt sitä lepatusta..
Varma en ole mutta haluan niin uskoa! :D
Huomenna taas mammajoogaan, ihanaa.
Alkaa lantionliitokset löystyä, ikävän tuntusta.

Mutta nyt unille

iitukka ja helmi 17+5 :wave:
 
iitukka: Jos esim. imuroin, annan tytölle oman pikku rätin jolla lähtee samantien pyyhkimään tv-tasoa :D Siinä se pyörii minun ja imurin ympärillä, nyt on alkanut painelemaan johdonkelaus-nappia :headwall: Ja välillä pyöräyttelee imutehoja pienemmälle :LOL:

Meillä ei varsinaisesti "osaa" sotkea, lelut tietenkin on mikä missäkin, mutta viime aikoina on kiltisti alkanut laittamaan pyynnöstä lelukoriin =) Nyt olen koittanut ottaa tavaksi että ennen nukkumaanmenoja siivotaan yhdessä. Voi ehkä olla hyväksi myöhemmin, vaikka varmasti temppuilee vastaankin...

Keittiön lattia... hmmm... Jos meinaa sen pitää suht siistinä, on joka toisen syönnin jälkeen vilkaistava lattialle mitä löytyy (tosin likka käy itse etsimässä "jälkiruoat", leivän muruja ym :LOL: ). Rikkaimurilla enimmät vetäisen niin eivät kantaudu olkkarin puolelle.

Ja yhdessä laitellaan pyykit kuivumaan ja pois naruilta. Tänään pesin kaikki pehmolelut koneessa, sekä yhden reikäkauhan jonka likka oli jollain aikaa sinne vienyt :D

Toki on päiviä jolloin äiti ei saisi tehdä mitään kotihommia Silloin on sitten pidettävä taukoa ja koitettava hetken päästä uudelleen josko sitten onnistuisi! Mutta yleisesti ottaen teen kaikenlaista aamupäivisin jotta saan päikkäriaikana olla rauhassa kaksplussalla :heart:

Kyllä minä olen sitä salaatinkastiketta syönyt, en sinänsä välttele raakaa kananmunaa. Kai vissiin ois parempi jättää väliin, mut en ole ainakaan kuullut koskaan kenenkään saaneen raa'asta kananmunasta mitään?

Luminka, taas...
 
AAM
Raaka kananmuna... en myöskään kuullut että pitäis välttää ja eikös nuissa salaatinkastikkeissa käytetä lähinnä se keltuaisosa mikä on se vaarattomampi ja rasvaisempi osuus (lue omegoja :D ) ? mene ja tiedä itse olen ed raskaudessa kun iski oikein munakas himo niin miltei löysän keltuaisen hotkinut useampaan otteeseen paistetun valkuaisen kanssa... :whistle: eik pojal mtn tullut joten nou stress rakkaat sisaret syökää rauhallisin mielin kastikkeitanne !
mietin juuri että uskaltaisiko syödä ihan mini mini annoksen tartarpihviä... vaikka raaka jauheliha ei muuten maistu mutta nyt alkoi tekemään himotusta.. :p kapristen ja keltuaisen kanssa. Teidän vika !!! :D :kieh:

Am & hippunen 10+4
 

Yhteistyössä