Pikkukakkosta odottavat vol6

Täällä ollaan! :wave:

Eipä ihmeempää, tai no ihmeempää ja ihmeempää... Menossa nyt 38+5, eilen kävin magneettikuvissa ja tänään sitten pitäisi selvitä sovitaanko sektio ensi viikolle vai yritetäänkö alakautta. Katsotaan. Muuten ei kummallista, TURVOTTAA!!!
 
Täälläkin ollaan vielä, 39 + 1 :wave:

Viime yönä supisteli puolen tunnin välein ihan kunnolla, mutta aamulla taas vähän rauhoittui. Kyllähän niitä tosin pitkin päivää tulee koko ajan, muttei vielä synnytyksen käynnistymiseen saakka näköjään! Limatulppakin näköjään irtoilee osissa, sekään ei paljon anna vinkkiä aikataulusta... Kärsivällisyyttä siis vaaditaan - ei ihan mun vahvoja puoliani! :whistle:

Laitettiin justiinsa anopin ja pikkuneidin kanssa rairuohon siemenet kasvamaan. Jospa siinä olis sitten kunnon nurmikko kun tullaan sairaalasta :D Ostin myös höyheniä ja silkkipaperia niin saavat sitten askarrella täällä virpomisoksia kun ollaan synnyttämässä.. Olen nimittäin päättänyt että tällä viikolla tuo napero tuolta tulee!!

Jaahas, ei muuta kuin vadelmanlehtiteetä taas koneeseen. Huomenna olis neuvola, toivon että lähtö tulee ennen sitä niin ei tarvitse mennä enää, hehee...

Kevättunnelmia kaikille!
B)
 
Hei kaikille!

Mä kävin raskauden alkuvaiheessa kirjottelemassa jotain nimimerkillä Thunder. Olen jonkinverran seuraillut keskusteluja, mutta päivät 2,5v pojan kanssa menee touhutessa ja illat sohvalla löllisessä. Mulla lähestyy 30 viikon raja... hirmu nopeesti mennyt tää raskaus verrattuna tohon ensimmäiseen. Ensimmäistä odottaessa oli aikaa miettiä kaikkia tuntemuksia aj fiilistellä ja nyt viikot vaan humpsahtaa ohi ja kohta ollaan jo synnyttämässä! Raskaus on kaikenkaikkiaan mennyt mielettömän hyvin (kopkopkop), mitä nyt painoa on kertynyt herkuttelun vuoksi. Kovasti täällä odotetaan kesäkuuta ja vauvan liittymistä meidän perheeseen.

Hyviä vointeja kaikille ja paljon onnea synnyttäneille ja odotuksen viimehetkiä käyville voimahalauksia!

Linnea ja masuvauva 28+6
 
Toivotaan: Tules kertoilemaan magneettikuvaustulokset - toivottavasti mieluisat sellaiset :hug:

Stinkis: Neuvola/päivän tilannekuulumisiasi jäämme odottelemaan, jos vielä olet maisemissa niitä kertoilemassa =)

Linnea81: Thunder-nimimerkkisi löytyykin etusivun listasta, mutta la ja esikon tiedot puuttuvat. Ilmoittelehan ne, jos haluat ne lisättävän listaan ja nimimerkin päivitys tehdään ilmeisesti myös?! Täälläkin odotellaan kesäkuun vauvaa :wave:
 
Täällä vieläkin, 39 + 2 :wave:

Neuvolassa kaikki hyvin, masun mitta 31 eli alakäyrällä mennään kuten esikoisestakin. Noin 3-kiloista (tai vähän alle) naperoa tässä odotellaan. Pissit ja paineet kunnossa, ei turvotuksia eikä muutakaan ihmeellistä.

Supistuksia tulee koko ajan epäsäännöllisesti, tähän alkaa jo tottua :D

Onko teillä muilla muuten kokemusta Elle Tens -lihasrentoutuslaitteesta synnytyksessä? Vuokrasin sellaisen www.aktiivinensynnytys.fi -järjestöltä näin viime hetken mielijohteesta, ja olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia. Sain vinkin siskoltani, kuulemma englannissa käytetään ihan rutiinisti synnytyksen yhteydessä. Aion ehdottomasti kokeilla, jos vaikka selviytyisin tälläkin kertaa luomusti ilman lääkkeitä... :whistle:

Tässä laite:
http://www.babycaretens.com/
http://www.aktiivinensynnytys.fi/artikkelit.php?artikkelinr=58
 
Magneettikuvan mukaan lantion mitat normaalit, eli alatiesynnytystä lähdetään taas yrittämään. Tunnelmat vähän ristiriitaiset, toisaalta haluan alatiesynnytyksen, mutta toisaalta pelkään että taas mennään saman kaavan mukaan kun ei tuo 3,5 kiloinenkaan alakautta tullut. Ja olin jo jotenkin asennoitunutkin sektioon... Kunhan nyt käynnistyisi itsekseen, HYVIÄ VINKKEJÄ??? Mahdollisessa yliaikaiskontrollissa sitten katsotaan tilannetta uudestaan kun eivät mielellään käynnistä jos sektio alla ja kuitenkin ilmeisen hyvänkokoinen vauva tulossa...
 
Stinkis: Ei ole kokemusta, mutta tules sä kertoilemaan kokemuksesta sitten, kun jaksat synnytyksen jälkeen - kuulostaa ihan mielenkiintoiselta kyllä =)

Toivotaan: :hug:

Aika vähän on nuita käynnistäviä vinkkejä, eikä yhdestäkään omaa kokemusta, mutta ilmeisesti kannattaa kokeilla vadelmanlehtiteetä ja kolmea S:ää (sauna, siivoaminen ja seksi). Kaikki vinkit palstalle jakoon, tulevat ajankohtaiseksi itse kullekin ;)

Supparituulia kaikille ajankohtaisille Puuuuuuuuuhhhhhhhhh :whistle:
 
Stinkkis: Supparituulia lähettelen, kun en muutakaan voi. Toivottavasti pääset pian tositoimiin :hug:

Mitähän mahtaa kuulua Kellikselle - hänestä ei ole viikkoon kuulunut mitään - mahtaakohan olla jo vauva sylissä? ;)

(.) Mulla alkaa tänään talviloma, joten pääsiäisen ansiosta saan lomailla kokonaiset 10 päivää. Tänä aikana käyn harvemmin lukemassa pinoa. Ohjelmassamme on mm. virpomista, neuvola, makuuhuoneen remontin jatkamista ja ajattelin lähteä esikon kanssa katsastamaan alueen avoimen päiväkodin ja seurakunnan perhekerhon, josko noihin jaksaisi mennä vielä toukokuussa, kun olen jo äitiyslomalla ja viimeistään sitten syksyllä, kun jatkuvat taas kesän jälkeen.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti lomani aikana saadaan pinoon useampikin uusi vauva =)

Lenniina ja pikkuneiti :heart: 30+0 POKS :heart:
 

Yhtenä kappaleena täällä edelleen. :kieh:

Harkkareita on ollu reilun viikon verran ihan päivittäin.. En tiedä onko tuolla vadelmanlehtiteellä osuutensa asiaan ku parina päivänä ku join sitä enemmän (3-4kpp/pv) harkkareitakin tuli enemmän.. Nyt ku en oo pariin päivään juonu ku yhen kupin ni ei oo tullu niin paljoo..

Vauski tuntuu olevan tyytyväinen masussa oleskeluun :) Ei oo paljo liikelaskentoja tarvinu tehdä ku sen verran vilkkaasti vielä liikuskelee. Reilu viikko sitte oli jo toooosi alhaalla, mut ei viel kiinnittyny. Tällä viikolla neukkulassa terkka (eri hlö ku normaalisti) tuumas että ei enää juuri liiku, et ois kiinnittyny.. Kai tuokin on askel eteenpäin.. Alakerran tilanne kiinnostais et onko nuo välillä suht tiheät harkkarit saanu mitään pehmenemistä ees aikaseks..

Kovasti jo odottelen et pääsis vauvanhakuun.. Olossa ei oo valittamista, olo on oikeastaan oikein hyvä, pirteä ja mitään kipuja ja kolotuksiakaan ei kummemmin ole.. :)

Esikko synty jo 37+5 joten jo kyllä alkaa olla tämän kanssa mieli aika malttamaton.. :ashamed: Mutta niinhän tuo on todettu että ei niitä noin vaan kotikonstein tuolta häädetä.. Tänäänki kävin tallilla talikonvarressa heilumassa, 10 karsinaa siivoilin n.30min, lämmin tuli ja pari hassua harkkaria, ei muuta.. :p Esikko lähtee vklopun viettoon mun äitille, ajattelin alkaa siivoaan ja jos illalla kävis sit koirien kans reippaan lenkin, saunois ja sekstais vielä päälle.. :LOL:


Kellis ja Aarre
38+4 :heart:
 
Täällähän me!! Yhdessä kasassa edelleen.. =)

Odotus menny tosi hyvin, paremmin kuin odotin! =) Ekaa odottaessa oli selän kanssa TODELLA paljon ongelmia ja nyt ei oo ollu mitään!! Ihanaa! =)
Tiistaina oli neuvolalääkäri joka totesi kaiken olevan hyvin ja vauvan käyneen jo laskeutumaan, että nyt vaan odotellaan!

wentti + weijari 36+3
 
39+6....huomenna LA :D

Lähdin tänään yksin ruokakauppaan, mies oli tytön kanssa ulkona lätäköissä ja anoppi siivosi koko meidän talon! Oli tosi rentouttavaa, vaikka liikuinkin kaupassa etanan nopeudella :whistle:

Kauppareissulla alkoi alavatsalla kunnon juiliminen, jota on nyt jatkunut pari tuntia. Lienee hyvä merkki, josko tänään jo jotakin tapahtuisi! Ällöasiaa sen verran, että limatulppa on irtoillut osissa, viimeksi tänä aamuna kunnon satsi. Pakko siellä on jotakin pehmentymistä olla tapahtunut koska sieltä tavaraakin tulee! :)

On tosi outoa olla näin lähellä virallista laskettua aikaa, esikoisen synnytys kun alkoi 38+6 ja olin varma että tämäkin tulee ajoissa. Ehkä kärsimättömyys on juuri siksi maksimissaan, viikko on nyt menty ihmetellessä että eikö se tule pois ikinä! Jos esikoinen olisi mennyt yli olisin varmaan suht lunkisti vielä tässä vaiheessa.

Taidanpa hörppiä tuota vadelmanlehteä, vaikka sitä nyt on tullut juotua jo kolme viikkoa ilman näkyvää tulosta :LOL:

Palataan!
TB
 
38+6 ja täälläki yhes kasas ja hyvin samoilla fiiliksillä ku Stinkkis.. :)
Esikoinen synty jo 37+5, joten kyllä alkaa käydä mieli jo malttamattomaksi täälläki.. :/
Mullaki meinas tallihommien yhteydessä tänään aavistuksen jomotella alamahaa, mut tietty se meni sit ohi, eikä nyt enää mitää.. :p
No, ennemmin tai myöhemminhän tuo tuolta tulee, joko itekseen tai avustetusti.. :LOL:
 
Se olis sitten 40+0, LA tänään 29.3.!

Viime yön supisteli taas jatkuvasti, aamulla rauhoittui. Onpa tosiaan kummallista, olin aivan varma että vauva on laskettuna aikana jo syntynyt! Tässä taas oppii nöyryyttä, sen ettei näihin asioihin voi vaikuttaa...

Siinä mielessä olisi kyllä kiva että jotain alkaisi tapahtumaan, että tuo nukkumispuoli on jo tosi tukalaa. Sen lisäksi että yöllä supistelee, on myös tosi kivuliasta kääntyä kyljeltä toiselle. Vauvalla tuntuu olevan niin vähän tilaa että vihloo ihan kauheasti kun ryhtyy vaihtamaan asentoa!

Kellikselle myös jaksamista viime metreille :wave:
 
Täällä edelleen kasassa.. 39+0

Koko päivän kyl tasaseen harkkaillu taas, mut kovin laiskasti.. Nyt on puolen tunnin sisään tullu kolme napakampaa supistusta, niin et lämpöilee jo selänki puolelle.. Mut eiköhän nää tästä laannu ku meen maate.. :p

Vauski myllää kovasti masussa, siellä ainaki kaikki kunnossa.. :)
 
Tää on nyt tällaista Stinkkerin monotonista raportointia... :D EI VIELÄKÄÄN, HITTO, 40 + 1!

Jännitys tiivistyy, tuleeko maalis- vai huhtivauva - saadaanko kenties Kelliksen kanssa aprillivauvat? Siinäs sitten tekstaillaan sairaalasta että kaksoset tuli! Aprillia! Oikeasti ihana pieni tyttö! Aprillia, poikahan tämä onkin! :LOL: !!

Kyllä tuntuu pitkältä tämä odotus. Voin vain kuvitella niiden oloja joilla vauvat syntyy viikolla 42... :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinkerbelle:
Kyllä tuntuu pitkältä tämä odotus. Voin vain kuvitella niiden oloja joilla vauvat syntyy viikolla 42... :eek:
Jep...!!! Esikoinen syntyi 42+3... Toivottavasti nyt ei "päästä" samaan! Minä liittyisin niin mielellään seuraan aprillipäivänä, tai vaikka jo aiemminkin...

-Toivotaan rv 39+5
 
Wentti: Hienoa, että siellä kaikki hienosti!

Stinkkis, Kellis ja Toivotaan: Aprillivauva ja siihen liittyvät pilat :LOL: kuulostivat tosi hyviltä! Supparituulia Puuuuhhh :whistle: ja jaksamista oloihin!

(.) Neuvolassa käyty. Muuten kaikki ok ja ennallaan, mutta se tosiasia, että olen nyt ollut kolme viikkoa täysin sokerittomalla (paitsi hedelmät) + välttänyt vaaleita viljoja ja perunaa, niin tulos oli, että olen laihtunut 130 g (kolmessa viikossa) ja sf-mitta on kasvanut hitaammin ja pudonnut yläkäyrältä lähelle keskikäyrää. MUTTA pissasokeri edelleen ++++, johon th vaan totesi, että mulla on sellaiset munuaiset, jotka päästävät sokerin läpi. Paino ja Sf-mitta selittynevät ruokavalion muutoksella ja ovat th:n mielestä ok.

Lenniina 30+5
 
Stinkkis, Kellis ja Toivotaan: Paljon supparituulia täältäkin :whistle:

Täällä ei pahemmin muutoksia navassa. Masu kasvaa tasaiseen tahtiin ja potkuja satelee ihan kivasti myös, välillä jopa niin kipeitä että pitää vähän irvistellä :/
Mulla neuvolalääkäri vasta ensi kuun puolessavälissä ja neuvola kuun lopulla joten ei mitään uutisia sieltäkään tulossa vielä vähään aikaan.

Aika kuluu nopeasti esikoisen uhmaa ihmetellessä. Uhma on nyt tässä parin viikon sisällä saanut ihan uusia ulottuvuuksia. Luulin että se oli jo aikaisemmin alkanut mutta näihin uusiin raivareihin verrattuna olivatkin vasta ihan pikkujuttu :headwall: :kieh:
Herra saattaa vetää hepulin ihan turhista pienistä asioista ja sitten sitä huutoa ja raivoamista voi kestää hyvin pitkäänkin. Saapa nähdä miten tämän mamman hermot kestää tätä uutta uhmaa + pientä vauvaa ;)
 
Eilen illalla alkoi suht säännölliset supistukset, yöksi rauhoittuvat. Tänä aamuna palasivat ja nyt ovat muuttuneet jo aika napakoiksi, väli 20-30 minuuttia. Saattaapa olla että tänään tulee lähtö! Tavarat on pakattu ja taisteluhenkeä luotu :D

Mitenkäs kohtalotovereiden tilanne?

Pääsiäisyllätystä odotellen
Stinkkeri 40+4
 
Pyh ja pah... Täällä ollaan ja pysytään. Eilen tehtiin reipas lenkki koko perheen voimin, semmonen 8km, kävellessä muutama suppari, mutta sille tielle jäivät. Saunasta ei mitään apuja. Tänään oon sitten siivoillu ahkerasti ja selkä on kyllä kipeä, mutta ei niitä kaivattuja suppareita.

Tsemppiä jos pääsisit lähtemään Tinkerbelle!

-Toivotaan 40+1
 

Yhteistyössä