Pikkukakkosta odottavat vol6

Mahaan koskee!! |O |O
Viimeyön sattu mahaan ja supisteli kipeesti välillä, ja nyt on ollu koko päivän ripuli ja hirmu ikävät mahakivut. Ei siis suppareita, ihan rehellistä säteilevää ylävatsakipua. Soitin ä-polille ja ihan oikein sanoi kätilö, että nyt jos meen sinne ni tauti leviää siellä kuin kulovalkea.. Liikelaskentaa kehotti tekemään (sitä tässä nyt parhaillaan :) ) mutta sanoi että 10liikettä PUOLESSA tunnissa! Onkohan se niin vai sanoiko vahingossa.. Tunnissa oon tottunut laskemaan tähän asti. Mutta auau tota mahakipua, hirmu ikävää :'( Polttelee oikein. Mutta, uusi viikko alkaa tänään!

Kalamama ja Papu rv36!
 
Heips!

tervetuloa heidik86

esikoisen nostelusta..
Meidän 2v 6kk painaa nyt sen 13kg ja sillon tällöin olen häntä nostanut.. jostain vkolta 20 eteenpäin, oikein vihloi jos syliin nosti, mut sillon pidin enemmän sylissä ku istuin jossain..
Ja kyllä mä tänäänkin hänet ylhäältä alas kannoin..


Nemulle kuuluu ihan ok.. Sais kyllä tulla jo.. ku supistaa koko ajan muttei niin että lähtö tulis.. :headwall: Edellisyönä, ihan kauheet poltot, jotka loppui ku seinään..

neuvolakin oli tänään:
pissa puhdas
paineet 130/60 viimeks tais olla samaa luokkaa..
liikkeet ++
sf 34 (33)
paino + 200g viikossa
turvotus +

sanoi että tosi alhaalla vauva on. toivottavasti tulis nyt pian ku oon niin loppu noihin liitoskipuihin ja siihen etten pysty edes leluja keräämään lattialta..

Nemu ja tyttö :heart: 36+3
 
Vauvahaaveita: La muutettu =) Mukavaa, kun pääsit ylimääräiseen ultraan ja kaikki hyvin! Meillä ei neuvolassa ole ultralaitteita, joten tyytymän pitää niihin kahteen, jotka kunta kustantaa synnytyssairaalassa.

Kalamama: Pikaista paranemista ja muun perheen taudilta säästymistä!

Nemu: Jaksuja oloihin/kipuihin! Miten sun esikko, onko syntynyt ajallaan/etu-/jälkikäteen?

Tänään me käydään hakemassa vauvalle vakuutus :heart:

Lenniina ja pieni neiti 22+0
 
Lenniina kiitti päivityksestä! :flower: Joo, saa olla kyl onnellinen että neuvolassa on toi ultralaite...saa noita ylimääräisiä kurkistuksia =)

Täällä olis 6.2 nt-ultra, 9.2 lääkäri-neuvola ja 12.2 vielä sokerirasitus....hommaa viikolle kyllä! =)
 
Mä oon 22v yhden pienen neidin (3/08) äiti ja toista odotellaan ihan alkuvaiheissa vielä kylläkin. LA olis menkkojen mukaan 3.10.2010. Synnärinä olis sit KS-ks.

Jännittää hirveesti miten nyt sujuu kun yksi kemiallinen raskaus on takana... Tieto lisää tuskaa. Mutta rauhallisesti yritetään ottaa kuitenkin ja luottaa siihen et kaikki sujuis omalla painollaan.

Kiva ois päästä jutskailemaan muidenkin toista pientä odottavien kanssa. :)

-mama-L 4+5-
 
Hei! Täälläkin olisi yks halukas uusi tähän pinoon :wave:

Oon parin kk päästä 22v täyttävä äippä, poika on vähän päälle 2v, syntyi 11/2007. Pikkukakkosen LA on 16.8, tosin ultrassa voi vielä muuttua kun tuli aikainen plussa :) Ensviikolla olis sit kauan odotettu np-ultra. Sydänääniä ollaan kuunneltu jo muutaman viikon ajan kotidopplerilla, ja ihanasti jumputtaa :heart:

Niin, ja synnärinä mulla olis VKS.

mmiilia ja ipanapa 11+5
 
mama-L ja mmiilia: Tervetuloa porukkaan! Lisäsin tietonne etusivun listaan =)

mama-L: Toivottavasti nyt kaikki sujuu hienosti!

mmiilia: Tuus sit kertoon ultrakuulumisia ja kuviakin saa palstalle lisäillä kaikkien piristykseksi ;)

Vauvahaaveita: Onko sulla lauantaipäivänä (6.2) nt-ultra :eek: Siis meillä ei ainakaan lauantaisin tehdä mitään. Mutta jok tap tuus kertomaan ultra- ja lääkärikuulumiset, kun kerkiät =)

Kävin läpi esikon vanhat vaatteet ja vauvalle löytyi 2 pahvilaatikollista 50-80 cm unisex- ja tyttövärejä, joten ei tartte ekana vuonna paljon mitään ostella, jos ei halua. Tavarapuolella ostoslistalle kuuluvat seisomalauta ja uusi hoitopöydän pehmuste. Ja ä-pakkausta en siis ota.
 
Heippa pitkästä aikaa. En ole kerennyt kertomaan kuulumisia pitkään aikaan. Eli menen ensimmäiseen neuvalaan 9.2 ja sitten saan tietää lisää. Ilmottelen kyllä sitten la:kin. :)
Tuntuu kyllä niiiiiiiiiiiiiiiin uskomattomalta että niin pitkän ajan jälkeen tärppäsi ja olen raskaana. Kellekään en ole vielä kertonut, mutta sitten 9 päivä ajattelin vanhemmille ilmoittaa.
 
yksi tulija lisää... :D

eli olen 29vuotias äitykäinen päijät-hämeestä. yks lapsi on jo,poika syntyny 6/08 ja toista odotellaan tulevaksi myös kesäkuussa.. :D la on 21.6. täällä tehdään vaan kesäkuun nyyttejä.. pääasiassa kirjotelen kesäkuisissa mutta voisin kirjoitella siis tännekkin ja vaihtaa kuulumisia. vielä ei tiedetä kumpi tulee,mutta toivotaan että sekin selviää keskiviikkona ku on rakenneultra... jännittää kovasti. tekis jo meinaan kovasti mieli ostella vaatteita. :LOL: pojan jäljiltä vaatetta on noin miljoona!!! olen kova shoppaamaan... mutta aina sitä uusia mahtuu sekaan... :D ite en myöskään oa ä-pakkausta,joudutaan ehkä ostaa tuplavaunut niin rahat menee sitten niihin...
 
Hei, mulle tässä yhtenä päivänä muistui mieleen että jotain kai pitäis pakata mukaan sairaalaan.. Eli kertokaas mulle mitä sairaalakassiin mukaan? Täälläpäin pyydetään ottamaan oma aamutakki ja omat tossut mukaan, mutta mitä muuta?!
 
Uusille tervetuloa ja onnea! :wave:

Täällä ei mitään muuta uutta kuin että olen taas isompi :D Viikot paukkuu, tänään 32+0, huh! Alkaa jo tuntua siltä että saisi kohta tullakin :)

Mukavaa viikon alkua kaikille
:flower:

Stinkkis + Snadi 32+0
 
Tervetuloa lilli80 ja Anskuli! Onnea plussista! Lisään teitit listaan =)

Kalamamalle vastailen myöhemmin sairaalakassi-asiaan, nyt on vähän kiirus, kun palasin esikon sairausloman jälkeen tänään töihin ja muutamakin homma täällä rästissä...
 
Kalamama- meillä myös pyydetään omia olo-asuja, tossuja yms. mut ainakin viimeksi en tarvinnut omia vaatteita vasta sitten kun olin kotiin lähdössä. Eli ihan turhaan pakkasin repun täyteen tavaraa, omat pesuvehkeet mulla toki oli ja ne olikin ainoat mitä siitä repusta tarvitsin.
En sitten tiedä miten muualla, mut näin ainakin Koks:issa.

Tuli sitten viikonloppuna käytyä reissussa kok perheen kera.. oltiin just sillä Eckerö linellä joka oli ahtojäissä jumissa perjantaina. Matka Tallinnaan siis kesti kevyet 10 h... |O

Onneks jaksoin olla tän mahan kanssa, ja onni onnettomuudessa meillä oli hytti! =)
 
Heips :wave:
Kävin sit olemassa yötä synnärillä. Eilen myöhään illalla alkoi sattua ylävatsaan aivan hirveesti, tuntui että maha ratkee halki tosta navan yläpuolelta. Soitin synnärille ja käskivät näytille. Siellä sit otettiin supparikäyrää ja näyttihän se niitä 2min välein. Verenpaineetkin oli noussu aikalailla, kun mulla nyt on ollu 106/70 ja sen kahtapuolta, niin viime yönä oli parhaimmillaan 148/86. Yön sit kärvistelin suppareitten kanssa, mutta ei ne mitään tehny kohdunkaulalle. Sääli.. Ihan hukkaan menivät :D Mutta kaikki kokeet mitä ottivat oli ihan puhtaat, ja ultrassa vauvalla kaikki hyvin. Ja poikaa lupasi tämäkin ultraaja, eli kai se on siihen nyt luotettava että musta tulee kahden pojan äiti :heart:
Nyt olen siis kotona ja taidan ottaa päikkärit, kun viiteen tuntiin jäi unet yöllä, ja nekin katkonaisia suppareiden takia.

T:Kalamama ja Papu rv36+4
 
Wentti: Huonosti olen uutisia lukenut, joten en tunne tuota Eckerö Linen tapausta, mutta varmasti ikävää, kun sattuu omille kohin. Onneksi teillä tosiaan oli oma hytti!

Kalamama: Ikäviä olet joutunut kokemaan: Kovaa kipua ja ihan turhaan! Onneksi kaikki masussa kuitenkin hyvin! :hug:

Sairaalakassi: Löysin yhdestä vanhasta vauva-aiheisesta lehdestä jutun aiheesta ja siinä oli listattu seuraavaa:

"Neuvolakortti
Hammasharja ja -tahna
Deodorantti
Samppoo ja hoitoaine
Huulirasva
Hiusharja
Kosteusvoide
Lukemista
Päiväkirja tai kannettava tietokone muistiinpanoja varten
Puhelin
Kamera, videokamera
Imetysliivit
Omat sukat ja sisätossut
Liivinsuojuksia
Äidille vaatteita, jotka eivät purista ja joissa on helppo imettää
Vauvalle säähän sopivat kotiinlähtövaatteet
Evääksi pientä naposteltavaa: suklaata ja keksejä".

Itse lisäisin vielä: Korvatulpat, vauvalle huvitutti ja turvakaukalo (jos ei joku tuo sitä myöhemmin), kameran/kannettavan/puhelimen patterit/laturit, omia terveyssiteitä, jos ei tykkää sairaalan vastaavista ja miehen sairaalakassi, jos jäätte perhehuoneeseen. Peruspesuaineet ja kosteusvoide löytyvät kyllä sairaalankin puolesta, jos ne itselleen kelpuuttaa.
 
Kiitos Lenniina, ja kiitos myös listasta! jotenkin mulla on ihan "höpelö"olo, en yhtään osaa miettiä noita juttuja, vaikka yleensä nautin kaikenmaailman listojen tekemisestä.. Tuntuu että ei tähän kämppään edes mahdu mitään vauvaa kun joka nurkka on täynnä kamaa. Lipaston laatikot on hiomatta ja sen seurauksena 4 muovipussillista vauvanvaatteita lojuu lattialla. Pyykkivuori vaan kasvaa, ja jostakin olis nyt pakko löytyä ruskovillan villapöksyt ja silkkimyssyt esikoisen jäljiltä.. Uudet villahousut pitäis pestä käsin muutaman kerran, ja koko pinkka harsoja. Olen kertakaikkisen väsynyt ja saamaton, vaikka kaikki päivät vaan lusmuilen! Onneksi esikoinen on päiväkodissa, se varmaan jo vihais mua kun en jaksais muuta kun istuttaa sen aamulla telkkarin ääreen ja siinä sit ne sen päivän aktiviteetit.. :ashamed: Sori kun purkauduin, mutta ahdistaa välillä tää olo. En oo oikeesti tämmönen yhtään. Nyt poistun taas takavasemmalle..

Kalamama ja Papu rv36+5
 

Yhteistyössä