Pikkukakkosta odottavat vol6

Rv 30! B)

"Vauvan keuhkot kypsyvät viimeisten raskausviikkojen aikana. Ihonalainen rasvakerros paksunee, mikä on välttämätöntä lämmönsäätelylle. Ihoa peittävä lanugokarva alkaa hävitä.

Lapsivettä on eniten viikoilla 30-36, jopa litran verran. Lapsivesi on steriiliä nestettä, joka vaihtuu kolmen tunnin välein. Sikiö nieleskelee vettä ja pissaa lapsiveteen noin 15-20 minuutin välein. "




Kellis ja Aarre 29+0
 
Ja mulla tuli tänään 30+0 täyteen! Juhuu! Hauskaa että mennään Kelliksen kanssa näin samoissa, niille jotka eivät taustaa tiedä valotan että kuumeilimme PITKÄÄN yhdessä pikkukakkostoivojissa..

Musta tuntuu että mä olen iso ja kömpelö, nukkuminen on jo vähän tukalaa ja erityisesti puuhailu tuon toimeliaan 2,5 v kanssa. Eilen tuntui että paikat paukkuu rikki kun yritin istua lattialle tekemään prinsessapalapeliä :) Jumppa jatkuu taas keskiviikkona, saas nähdä miten siellä sujuu, meneekö pelkäksi puhinaksi koko homma :D

Sinänsä hassua tämä oma tunne siitä että on valtava, kun käyrillä kuitenkin mennään taas ihan alarajoilla.

AM:kin käväisi meitä moikkaamassa, olipa kivaa! Kaikkea hyvää sinne arjen hulinaan, perästä tullaan :heart:

Uusille taas tervetuloa mukaan! :wave:

Stinkkis rv 30+0
 
samaa tulin kurkkimaan ja pohtimaan joko sannis olis saanut pikkuisen!! :heart:

nii ja miiuska toiv. lähtö tulis jo pian!!!

tänään mulla virallisesti alko äippäloma, siivosin siis sen kunniaksi..! :D

Nemu ja tyttö poks! 35+0 :heart:
 
Moikka,

hieman jälkijunassa tuolta tammikuisista ilmoittaudun-

meille syntyi 31.12 09 klo 14.16. pieni tyttö :) Viikkoja oli 38+1. Synnytys oli melko nopea ja todella kivulias, mutta palkinto mahtava :)

Painoa oli 3240g ja pituutta 49cm- pipo 34cm.

Mimonmami ja Itikka 18vrk
Hieman tuntui olevan viime viikolla mahavaivaa mutta nyt tuntuis et olis helpottanut.
 
Nemu: Mukavaa äippälomaa!

Mimonmami: Onnea tytöstä :flower:

Miiuska ja Sannis: :hug:

Mulla oli tänään rakenneultra ja terve tyttö sieltä olisi tulossa. Olen ollut niin varma pojasta, että tämä uusi tieto vaatii hieman sulattelua :D

Lenniina ja pikkuneiti 20+3
 
rv41+3 ja HEI, ylläri pylläri.. olen edelleen tääl :D nyt on ollu tosin muutama supistuksen tapanen ja sit.. miksköhä se lima on nyt muuttunu läpinäkyväks/vaaleaks..eile oli viel vaaleanpunaista.. hmh hmh

Lenniina :hug: onnittelut tyttö lupauksesta :)

mimonmami onnea pikkuisesta :)

Sannis
joko?
 
Kiitos Miiuska ja voi harmistus, että vielä joudut roikkumaan täällä :hug: Limoista en osaa sanoa mitään, mut vahvistavia supparituulia lähetän edelleen puuuuuuuuhhhhhh :whistle:

Sannis taitaa jo olla poistunut vauvanhakuhommiin, koska viimeinen viesti häneltä kahden päivän takaa. Toivottavasti kaikki hienosti siellä ja jaksat tulla kertomaan kuulumiset kotiuduttuanne :hug:

Tänään oli neuvola. Raskausmonivitamiinien rauta on pitänyt hempan hyvänä, samoin kaikki muut arvot oli hyvät, paitsi se pissasokeri. Rv 26+ uuteen sokerirasitukseen tuli lähete, joten sinne siis. Sulattelen edelleen tyttöuutistani täällä :D
 
Heips! Voi että miten kiva lukea kaikkien kuulumisia, en edes ala erottelemaan ja vastaamaan kaikille erikseen :D Paitsi Miiuskalle pitää sanoa että sä olet kyllä hirmu kärsivällinen, minä menisin jo pitkin seiniä tuossa vaiheessa!!!

Kävin näyttämässä rannetta fysioterapeutilla joka totesi että ei ole tulehdus vielä ohi, niin paha oli silloin kun hakeuduin lääkäriin sen kanssa. Mutta parempi on, ja sain jo jumppaohjeita ja neuvon hieroa kylmägeelin kanssa myös kyynärvarren lihaksia. Täytyy siis edelleen ottaa varovasti että sais tän ihan kuntoon ennen vauvan syntymää!! Uusii kuulemma tosi helposti tälläset tulehdukset, onneksi lääkäri oli niin fiksu että kirjotti sillon mulle näin pitkän sairasloman.

Ja vauvasta: jännittää että oisko se taas kääntynyt pää ylöspäin, kun eilen koko päivän tuntui sellaista polkemista virtsarakkoon, ei kai päällä sellasta saa aikaiseksi! Vai tuleeko siitä hevari kun moshaa siellä niin ahkerasti :D

T:Kalamama ja Papu rv34+ 5
 
Kalamama öisin kyll on sellanen tunne et meen pitkin seiniä ku sattuu niin paljon kääntyminen ja nouseminen, etenki ku yöllä käyn 3-4kertaa pissalla :wave: Mulla ainaki ton virtsarakon telomista ollu lähes koko raskauden ajan, siis sen ajan mitä tää on ollu pää alespäi.. ihan hirveen tuntusta. Vissii se työntää itseensä alespäi ni se tuntuu virtsarakos??

Juu u, rv41+4 tuli.. parin tunnin päästä neuvolaan.. Vielä tulee vaaleaa limaa ja supistuksista tietookaan vaikka Lenniina niitä kovasti yrittääkin puhallella.. =) :flower:
 
sukkis: Aivan valloittava pikkuneiti!! :heart:

Päiviä! Nyt joutaa jotain kirjottelemaanki..

Täällä on aamu katseltu muumeja kuumeisen esikoisen kanssa.. Toissayön yski kovasti, eilen oli jo aamulämpö normaalista vähän koholla, illaksi nosti sitten kunnolla kuumeen (38,8) ja aamullakin lämpö oli vielä yli 38 :( Kovin on räkäinen ja silmät on vetiset/"kuumeiset". Toivotaan että menee piakkoin ohi.

Yö meni omalta osinki kehnosti ku neiti herätteli ähinällään ja kitinällään monet kerrat ja masuvauskikin mylläs sitten niin että en meinannu enää saada unta.. Täytyy varmaan nukkua päikkärit sitte ton typyn kanssa.

Vkloppuna kävin vähä shoppaileen. Löysinki vauskille kaikkea kivaa, mm. pinniksen reunapehmusteet, lakanat, hoitoalustan ja muutamia minivaatteita.. :heart:

Vauva tuntuu kasvaneen reilun viikon aikana hurjasti.. Sisemmällä masunahassa tuntuu varsinki iltaisin kovaa kiristystä ja venymistä. Jännäilen täällä tuleeko arpia. Esikosta ei tullu yhden yhtäkään, eikä tästäkään oo tullu vielä yhtään.. *kopkop*

Taidan lähtee keiton keittoon, jos tuolle potilaalle maistuis ees vähän..

Kellis ja Aarre 29+2
 
Kiitos Lenniinalle uudesta pinosta

Täällähän on jännittävät hetket käsillä. Sannis on tainnut saada jo nyytin syliin ja tuskinpa Miiuskallakaan enää kauaa menee. Tsemppiä viimemetreille!

Uusille plussanneille onnittelut! :flower:

Minulle saa päivittää lasketuksi ajaksi 20.4.. Aika näyttää kärvistelenkö täällä vielä toukokuun alussakin vai tuleeko tämä tulokas jo ennen laskettua aikaa kuten esikoinen (39+0). :whistle:

:hug: kaikille sitä tarvitseville!

Donu ja Pikkuinen 27+1
 
Doddii.. edelleen tääl..
Neuvolas sanottii et eiköhän se parin päivän sisää synny.. ja kai siihen ois luotettava ku seuraava neuvola aika on ens viiko torstaina :D ja sano et oon kyll synnyttäny jos siihen mennessä.. :) ja sillo ois viikko 42+5 :attn: ja ne ei vois kaike järe mukaa antaa mennä nii pitkälle koska perjantaina kokoarvios sanottii et tää o n.4kiloinen. :wave: :eek:
 
Hei!

Voi Miiuska :hug: Toivon todella, että neuvolassa tiedettiin, mitä "luvattiin"! Mikä on sun vointisi, entä tunnelmat? Tietysti lähtöä odotat ja toivot kovasti, mutta rivien välistä olin lukevinani, että positiivista fiilistä olisi vielä jäljellä. Millä fiiliksillä muu perheesi?

Donu: Päivitetty =) Mikäs olo/vointi siellä muuten?

Mitä kaikille muille kuuluu?

(.) Täällä tuntuu nyt vauvan liikkeet monta kertaa päivässä ja mieskin tunsi ne jo kerran vatsan päältä :heart: Tänään täytyy varata aika sinne sokerirasitukseen :x

Lenniina ja pieni neiti 20+6
 
Tässä myös yksi odottaja lisää, eli toinen olisi tulossa. Esikoinen syntyi 2002 (vilkas poika). Nyt olisi rv 21+2 menossa ja la ois 1.6, mutta ollut sen verran haasteellista, että katsotaan kuinka pitkälle päästään... Voi olla et synnytys on vauvelin takia oltava Hyksissä, jos sinneasti päästään. :ashamed: Mutta toivotaan parasta ja onnea kaikille odottajille...

Tässä muuten muutama vinkki synnytyksen käynnistymistä odottaville...
Eli vanha kunnon 3 S:n systeemi Siivous, Seksi ja Sauna. Siittiöt kuulemma saattavat pehmittää paikkoja ja aiheuttaa supistuksia... (jollain tavalla?)
Salmiakkia ja lakritsia on käytetty aikoinaan myös raskauden keskeytyksiin, koska aiheuttavat supistuksia, siksi niitä ei saisi odotusaikana syödä... mutta voivat auttaa synnytyksen alkuun :p
 
Tervetuloa porukkaan vauvahaaveita ja salthe! Mukavaa saada lisää porukkaa, kun rivit harvenevat pian, kun muutama uusi vauva saadaan pinoon!

Vauvis: Teillä tuleekin pieni ikäero lapsukaisille. On sitten varmasti lapsista seuraa toisistaan! =) Joko on pahoinvointia tms?

Salthe: Osanottoni haasteellisen raskauden takia :hug: Kerrohan tarkemmin, jos haluat, taustoja. Toivottavasti kaikki kuitenkin sujuu hyvin loppuun asti ja viikari-isovelikin saa pikkusisaruksen ;) Me mennäänkin kanssasi melkein päivälleen samoilla viikoilla =)
 
Lenniina enää hyvin vähällä positiivisella mielellä.. yö meni melkein kokonaan valvoessa kun lantio on nii himskatin kipee, ja yhden kerran ku vessaan olin nousemassa lantio jumittu juuri ennen kuin kerkesin kokonaan istumaan sängyn reunalle. siin sit itku kurkussa sain vääntäytyä ylös vessaan ennenkuin olis pissat tullu sängylle :/ tää alkaa olla jo todella uuvvuttavaa.. kaikki aika olis vaan nyt käytettävä nukkumiseen kun ei öistäkään tuu enää mitää :/ sohvalla varmaa istualtee pitäis nukkua :headwall: :LOL:

salthe tervetuloa ja kiitos vinkeistä. Tota kolmea s:ää on kokeiltu usea sata kerta eikä auta.. tost salmiakist ja lakust en ookkaa kuullu. Salmiakki ainaki nostaa verenpainetta sen tiedän.. et tiiä sit onko se oikeasti suositeltavaa, voisin kysäistä äidiltä tota. Karkit kun meinaa kelpaa :D :flower: onnea ja voimia odotukseen!

vauvahaaveita tervetuloa sinullekkin ja onnea odotukseen!

mut ei maar.. ei sa auta ku vaappua tonne sohvalle syömää aamupalaa.. onneks mies on ollut kohta viikon poissa töistä tääl koton auttamas mua, en varmaan selviäis lainkaan ja oisin viel uupuneempi jos en olis saanut häntä jäämään kotiin.. tytölläki ku riittää energiaa välistä vaik muille jakaa :D
 
Tässä hieman typistetysti vastoinkäymisiämme...
Tammikuussa oli tuulimunaraskaus, jonka toteaminen ja hoitaminen tehtiin pitkän kaavan mukaan... Tämän raskauden alusta asti ollut kipuja, vieläkin ja nyt kuvassa myös supistukset, ekassa utrassa ja siinä verikokeessa sain tulokset, että oli 1:20 riski et vauvalla ois down-syndrooma, jota ei sitten kutenkaan ollut ja nyt rakenneutrassa löytyi "jotakin" vasemmasta munuaisesta ja suurentunut virtsarakko. Siitä sitten epätietoisena jatkotutkimuksiin... eivät kertoneet sen enempää.
Hyksissä todettiin, että toinen munuainen taitaa olla kystinen tms. ja epäileevät sen toimintaa ja virtsarakko oli laajentunut, jonka toimintaa myös nyt seuraillaan. Varmuudella diagnoosi saadaan vasta kun vauva on syntynyt.
Nyt rv 21+2 ja uusi ultra varattu 2 viikon päähän, jossa katsotaan, että onko lapsivettä vielä "tarpeeksi", jolloin vauvan ainakin toinen munuainen toimisi ja virtsaa pääsisi rakosta pois. Mikäli virtsaa ei rakosta pääsisi pois/toinenkaan munuainen ei toimisi, on ennuste tosi huono. Tuossa ultrassa olisi kuulema keskeytys vielä mahdollinen :'(
Eli ei auta kun toivoa ja odotella kuinka käy.

Taitaa olla vähän vakavampaa, kun omassa sairaalassa synnyttäminen ei taida onnistua vaan ois ajettava 220 km Hyksiin synnyttämään, jos (ja) kun sen aika koittaa... Mutta ainakin hoidon taso olisi hyvä. Tosin mitä olen Hyksissä käynyt, niin kokemukset ovat olleet kaikkea muuta kuin positiiviset henkilökunnasta... Poikkeuksena diagnoosin tehnyt lääkäri, joka nyt ilmeisesti meitä hoitaa.
 

Yhteistyössä