Pikkukakkosta odottavat vol6

Miiuska: Jaksamista komean masun/olojen kanssa! Onpa voimaton olo, kun ei täältä osaa oikein mitään sanoa, saati auttaa :hug: Supparituulia Puuuuuuuuuhhhh :whistle:

Salthe: Kylläpä teillä tosiaan on ollut/on murheita. Toivon, että seuraavassa ultrassa kaikki olisi mahdollisimman hyvin! Jaksamista myös kipuihin/supistuksiin! Hyvä, kun uskalsit tulla tänne pinoon juttelemaan, tänne voi purkaa huolta jne., josko se vähän helpottaisi oloa :hug:

Tervetuloa Sutinaa ja onnea plussasta! Mulla pari merkittävää eroa näissä raskauksissa: Ensimmäisessä ei ollut ollenkaan päänsärkyä, vaikka yleensä siitä kärsin. Tässä nykyisessä on normaaliin tapaan kuin en raskaana olisikaan. Buranaa vaan kun ei voi ottaa, auttaa Panadol jonkin verran, mutta pettymys oli, kun jotenkin sitä luuli, että raskaudet olisi samanlaiset. Toinen ero oli pahoinvoinnissa: Ensimmäisessä oli aamuisin ja iltaisin. Nyt on ollut jatkuvaa eli töissä joutunut yökkimään jne. Ei kiva tämäkään näinpäin. Mutta kyllä nämä kestää, kun tietää, että muilla paljon isompia murheita ja kun tietää, mikä on palkinto lopussa :heart: Tules kertomaan la, kun saat sen selville - laitan sut nyt vaikka tonne syyskuisiin, korjataan, kun tiedetään lisää =)

Lenniina ja pieni neiti POKS 21+0 :heart:
 
Ite ainakin huomasin jo tän raskauden ihan alkuvaiheessa että taitaa tosiaan raskaudet olla aika yksilöllisiä.. (Nyt siis rv 12+2) Edellisen kohdalla ei ollu mitään muita oireita havaittavissa ku menkkojen jääminen pois. Tämän kakkosen kohdalla taas on ollu ihan pohjatonta väsymystä, joka ei mee nukkumalla ohi. Lisäks rinnat on ollu aika arat (ja puoliso kehuu niitä suuremmiksi kuin ennen). Pahinta on kuitenki ollu pahinvointi, joka iskee mihin aikaan päivästä tahansa. Oksentaa ei oo onneks tarvinnu, yökötys tuntuu vaan sillon ku tulee nälkä, eikä sitten teekkään mieli syyä mitään, ku yököttää. Ainiin ja vähän väliä oli ainakin alussa sellasta menkkamaista, hetkellistä polttelua alavatsassa. Mutta kaikki oireet tuntuu melkein jo hävinneen.. Tuntuu etten enää ees olis raskaana ku toi mahakaan ei vielä mikään kovin iso ole :D
 
Uutta viikonalkua pinoon!

Miiuska ja Sannis ovatkin varmaan jo saaneet vauvat syliin, kun ei ole kuulunut kummastakaan vähään aikaan =) Kuulumisia ja kuviakin jäämme odottelemaan :p

Esikkoni sairastui eilen tarhassa liikkuneeseen vatsatautiin. Oksensi pari kertaa ja illalla kuumetta oli 39 astetta. Nyt aamulla oli jo paljon terveemmän oloinen, onneksi. Isäntä jäi häntä kotiin hoitamaan.

Lenniina ja pieni neiti 21+3
 
Hengissä ollaan! :LOL:
Ajattelin näin ilmoitella itsestäni ettette ihan luule mun syöpyneen maan alle.. :D

Tervetuloa "uudet" odottajat ja onnittelut jo vauvansa saaneille! :flower:

Omaa napaa;
Noh, tässähän tämä! Pientä selkäsärkyilyä mut eipä oikeestaan muuta! kaikki siis hyvin! :heart:
Vauveliinin tavaroita tässä pikkuhiljalleen laittelen paikoilleen ja syöpöttelen.. :LOL:

Wentti + weijari 27+6
 
22.1 perjantai aamuna puol seittämän aikaa kesken unien meni lapsivedet ja het perään tuli 3min välein kovat supistukset. Ja poika syntyi 10:09, 9min ponnistuksella tännw kylmään maailmaan painolal 4380g ja pituudella 52cm. :heart:
kerron myöhemmin kun kerkeen ja suinkin jaksan ni lisää.. :)
 
Onnea Miiuska :heart: Lopultakin, ja nopeeta toimintaa sitten kun pääsi alkuun! :D

ON: muutama tosi kipeä supistus oli eilen, muistui mieleen että millasia ne on.. =) Muutenkin jotenkin erikoinen olo on ollut, kipeä alavatsa koko ajan. Ja rv on vasta 35+4. Viime yönä huimasi, etoi ja hengästytti nukkuessakin, se oli erikoista. Mitä sitten tarkoittaa ja pitäiskö huolestuttaa niin sitä en tiedä..

Kalamama ja Papu rv35+4
 
No mun esikoinen syntyi rv39+1, käynnistettiin synnytys kun mulle alkoi tulla niin pahat raskausmyrkytysoireet. Sitä ennen oltiin käyty yhden kerran yön yli synnärillä "kokeilemassa", mutta supparit loppu ja päästiin kotiin.. Eli mulla ei ole ns.luonnollista alkamista takana, ja jännittää että miltähän se tuntuu! Myös synnytyksen kesto jännittää, äidinäiti oli syöksysynnyttäjä joka ei ehtinyt lääkäriin kummankaan lapsen kanssa, ja mun äiti on meidät kaikki synnyttänyt parissa tunnissa..
 
Sutinaa Mä luulen että jaksamisen mukaan voi nostella ja kantaa, kunhan asennot on hyvät ja ei tee nopeita, repiviä liikkeitä. Esim. kantoliinalla tai muuten vaan tossa lonkalla kantaminen vois olla parempi kuin edessä retuuttaminen. Ja kun katsoo nostamisasennot vähän tarkemmin.

Mua kiinnostais se vadelmanlehtitee, Olkkis vai Paapelo vai kuka se oli jolla oli kokemusta, kerrotteko tarkemmin :attn: Kiitos! =)
 
Neuvola 30+1


Rr 105/62
Hb 117 (ei muutosta viime kertaan)
U-prot -
U-gluk -
Sf-mitta 26,5cm (rv26+1 24cm)
Vauskin tarjonta RT
Sykkeet 136
Liikkeet ++

Terkka tunnusteli aika kovakourasesti masua ja vauvan asentoa. Vauski monotteliki sen jälkeen hurjana doppleria ku kuunneltiin sydänääniä. Terkkaaki meinas ihan naurattaa. Vissiin veti herneet nenuun kaikesta tönimisestä. :D

Satunnaisten suppareitten takia otettiin näytteet tulehdusten poissulkemiseksi. Tulokset saa loppuviikosta.

Sain varmistuksen Nasolinin käytöstäki, voi käyttää huoletta ohjeitten mukaan. Terkka aiko kuitenki pyytää lääkärin laittaan reseptin apteekkiin johonki kortisonipohjaiseen nenäsumutteeseen, jota voi käyttää sit pitempäänki jos nenän tukkoisuus jatkuu. Ah, tukkoisuudesta johtuva unettomuus on vihdoin historiaa!

Seuraava aika oiski sitte jo parin viikon päästä 12.2 ja seuraava lääkärineuvola-aikaki jo varattiin joka on sit 3.3.

Niin se aika vaan vilistää..


Kellis ja Aarre 30+2
 
Kalamama: Toivottavasti nyt vältyt raskausmyrkytykseltä! Ja kyllä lähisuvun synnytystaipumukset kannattaa mielestäni ottaa huomioon, niinkuin olet tehnytkin, ja lähteä aika nopsaa sairaalaan, kun siltä alkaa tuntua. Oma synnytykseni meni suunnilleen yhtä nopeasti kuin äitini aikoinaan. Ja on varmasti paljon mukavampi olla syöksysynnyttäjä (kunhan ehtii sairaalaan) kuin kärvistellä monta vuorokautta supistusten kanssa, niinkuin jotkut valitettavasti joutuvat tekemään. Itselläni meni 11 tuntia siitä, kun vedet alkoivat lorahdella ja 6 tuntia siitä, kun supistukset alkoivat, niin esikko oli ulkona.

Sutinaa: Olen vähentänyt esikoisen nostelua/kantelua, koska hän painaa jo 15 kg. Mutta tarvittaessa otan vielä syliin. Ja voihan sitä sylitellä paljon esim. sohvalla istuessa, jolloin hän saa tankata syliä/läheisyyttä tarpeekseen =) Viralliset ohjeet on varmasti samansuuntaiset, mitä Kalamama jo sanoi, että omien tuntemusten mukaan varovasti.

Kellis: Toivottavasti ei ole tulehdusta :hug:

(.) Esikolla eilen vielä korkea kuume, joten tänään hain hänelle sairauslomatodistuksen loppuviikoksi. Nyt on kuulemma tällaista flunssaa liikkeellä, mikä nostaa lapsille kuumeen ja aikuisille aiheuttaa pitkän kiusallisen nuhan.
 
Hei!:)

Vieläkö mukaan mahtuu?:)

Eli voisin ilmoittautua nyt tähänkin pinoon, enemmän on tullut kirjoiteltua tuonne heinäkuisten pinoon..:)
Olen 23- vuotias äiti pohjois-savosta.. Laskettuaika olisi 23.7. ja synnytyspaikkana olisi KYS. Esikoinen, poika on syntynyt 10/08.. Eli on nyt noin 1 v 3 kk:)

 

Yhteistyössä