Tervetuloa uudet
Salainen toive Minullahan oli käytössä ne kuuluisat itse väsätyt pahoinvointirannekkeet, mutta kyllästyin niihin, kun olivat niin hankalat pukea. Ostin nyt käytetyt Sea Band -rannekkeet, hyvässä kunnossa, ei ilmeisesti tosiaan käytetty kuin muutaman kerran. En ole varma toimivatko, mutta sinnikkäästi yritän pitää. En uskalla ottaa riskiä, että olo pahenee. Se jaksaa kyllä naurattaa, että on siinä rannekkeilla katetta
Aika simppelit ovat ja hintaa uutena vähintään 15.
Nyt on takana pari todella huonoa päivää. Edelleenkään ei ole oksennus tullut, mutta lähellä on käynyt. Iltaisin olen niin huonovointinen, etten oikein pysty syömään, menen vain suosiolla nukkumaan. Aamuisin olo on siedettävä. Eli se siitä
aamupahoinvoinnista.
Onneksi mies tekee paljon töitä kotoa käsin ja pystyy jonkin verran säätämään itse työaikoja, joten on avuksi esikoisen kanssa. Mutta toisaalta tekee myös aika täysillä remonttia, joten on päiviä jolloin en saa häneltä oikeastaan mitään apua. Koti on myös sen näköinen. Esikoiselle olen kysellyt puolipäiväistä päiväkotipaikkaa, mutta suhtautuvat todella nihkeästi, kun olen nyt kotona.
Matilda Olen nyt pahoinvoinnin ja väsymyksen kourissa alkanut pohtia onko minusta vauvaruljanssiin enää. Esikoinen on jo neljä ja aika itsenäinen. Ehkäpä ajatus alkaa tuntua mukavammalta, kun pahoinvointi helpottaa. On se elämä vaan niin helppoa isomman lapsen kanssa, joka osaa itse laittaa itselleen (ja joskus äidillekin
) voileivän, käydä vessassa, jää mieluusti hoitoon esim. mummolaan ja ennen kaikkea nukkuu yöt hyvin ym. Vauvan kanssa ensimmäinen vuosi on aika hektistä.
Kuinka moni teistä osallistui tai osallistuu veriseulaan? Minulle ei sitä muistaakseni edes tarjottu ensimmäisessä raskaudessa tai ainakaan en muista, mutta nyt neuvolatäti oli ihmeissään, kun kieltäydyin. Olen lukenut nuo "Toisia sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä"-ketjut eikä ne tarinat kyllä rohkaise osallistumaan. On ilmeisesti todella yleistä juuri veriseulan hälyyttävän, vaikka mitään vikaa ei sitten olekaan. Neuvolatäti yritti kyllä väittää muuta, mutta mielestäni ketjussa oli ihan joku tutkittu lukukin tästä. Jo pelkkä ikä saattaa aiheuttaa hälyytyksen ja minulla on sen verran ikää, että pelkään sen vaikuttavan. Osallistun kuitenkin ultraseulontoihin, niissä kai tulee harvemmin vääriä hälyytyksiä. Onhan se hyvä tietää etukäteen, jos lapsella on joku poikkeama, jolloin esim. suunniteltu sektio on ihan pakollinen. Näin olen seulonnat omassa päässäni miettinyt ja mies oli samaa mieltä, joten ei tarvitse vääntää hänen kanssaan kättä asiasta
Nyt taas pakko syödä jotain pientä, paha olo alkaa hiipiä takaisin.
Jatkuvasti puputtava
D 10+3