pikku kakkosesta vasta HAAVEILEVAT

Huh, onpa teillä, helinä-keiju, hankala tilanne. Toivottavasti löytyy pienelle hoitopaikka pian, niin ei tarvitse siitä huolia..

Minäkin yritän hillitä vauvakuumettani, toisaalta on hassua, että mulla edes on sellainen, kun mullahan on vauva!!! Mies on tavallaan ihan tyytyväinen, koska mulla on vauvakuumeisena myös kova "pesimisvietti"... koti on kunnossa ja ihania herkkuja kannetaan eteen :heart:

En vaan voi sille mitään, että kun tuota lasta katson, niin enemmän ja enemmän vaan haluan myös toisen lapsen. Kun se vauva vaan on niin ihana, pieni kulta. Aina siis olen halunnut monta lasta, mutta nyt kun on yhden saanut, niin se on muuttunut jotenkin konkreettisemmaksi vielä....
 
Keskellä viikkoa.

Helinä-keiju: Onpa hankala tilanne. Mäkin oon aina ollut siinä uskossa, että kunnan pitää se hoitopaikka tarjota, vaikkakin se voi sitten olla toiveista poiketen vähän kauempana tai perhepäivähoito tai päiväkoti tms. Toisaalta sen ymmärtää, että jos niitä vapaita paikkoja ei yksinkertaisesti ole, niin lyhyellä varotusajalla sellaista on vaikea järjestääkään. Toivottavati nyt saatte sen hoitopaikan ja vielä sellaisen, mistä ei sit tarvis taas heti vaihtaa.

Very important baby: mä oon huomannut ton saman, että lapsen myötä se vauvakuume on jo jotenkin konkreettisempaa, tai siis että tietää oikeasti, miten ihana se oma lapsi on. Toisaalta myös se vastuu on paremmin tiedossa ja senpä vuoksi tuo toisen saamisen ajankohtakin mietityttää.

Meillä tytön nuha on jo aika hyvin parantunut ja yötkin menee paremmin. Nyt on vaan vielä semmonen inhottava "syvä" yskä jäljellä. Pitää vaan toivoa, ettei pitkity, niin ei tarvi lääkäriin lähteä. Meillä ei vielä oo korvatulehduksiakaan ollu ja toivotaan että pysyykin poissa. Nehän kai yleensä tuppaa tulemaan just flunssan jälkitautina, eikö?

On kyllä sissi olo, kun tänään inhottavasta vaakatasossa satavasta rännästä huolimatta kävin pitkällä vaunulenkillä tytön päikkäreitten aikaan. Haluaisin saada nuo edellisen raskauden jälkeen roikkumaan jääneet kilot pois ennen uudelle kierrokselle lähtöä. Ei mulla hirveästi oo jäänyt, mutta oispa kiva viettää hoikkana ensi kesä ja sitten jos vaikka syksyllä oliskin jo toisenlainen maha ;) Mä oon vaan hirveen hyvä tekemään näitä suunnitelmia, joskin toteutus jää usein vain keskeneräiseksi.

Hauskaa viikonjatkoa kaikille!
 
voi sentään. Nyt pitäisi kyllä nukkua, kun mies ja vauvakin, mutta pyöriskelen vain sängynpohjalla...

Mä oikeastaan äsken vasta aloin lueskelemaan tätä ketjua tuolta ihan alusta asti...

Rump, Elviiraiina ja muut sektion kokeneet: Teille siis sairaalassa suositeltiin pitämään vuoden tauko ennen uutta raskautta? Mun poitsu syntyi kiireellisellä sektiolla, mutta ei kyllä missään vaiheessa puhuttu tuosta mitään(en tietenkään tajunnut itsekään kysyä). Ei edes jälkitarkastuksessa, vaikka siellä uusi raskaus tuli jopa puheeksikin, kun sanoin etten aio ottaa mitään ehkäisyä... Onko siinä sitten joku repeämisvaara? Tai voiko istukan toiminta heikentyä arven takia? Voi harmitus... vauvakuume on kova, mutten tietenkään haluaisi ottaa turhia riskejäkään.

Apua, eräs työkaveri kyseli, koska tulen takaisin töihin. Ei kyllä yhtään huvittaisi vielä pitkään aikaan... mulla on kyllä muutenkin työpaikanvaihdos edessä, valmistuin keväällä ja tietysti haluisin oman alan töihin. Tuntuu vain niiiin kaukaiselta työasiat, haluaisin jäädä kotiäidiksi, mutta sehän ei tietenkään onnistu...

Joskus tuntuu, että synnyin väärälle vuosisadalle....
=)

Mun on kyllä varmaan pakko nyt kömpiä nukkumaan, ei auta täällä koko yötä kukkua... Kauniita unia haaveilijoille =)

Vib
 
Mulle lääkäri sanoi et pitäs odottaa 2 vuotta ennen uutta raskautta...Mutkin meinaan leikattu kun ahdas lantio ja neiti oli kontit alaspäin...Mut yleensä sanotaan et ainakin vuos pitäs odottaa jne...Mut tiedän tälläsenkin tapauksen missä nainen leikatiin ja kun lapsi oli 8kk ni alko odottamaan jo toista...Mut hyvin se raskaus meni kuiteskin...NEeti meni hetki sitten päikkäreille ja mä koitan löytää jääkaapista jotain syötävää :wave:
 
Kiitos Emppu788, vastauksestasi. Mä teen nyt niin että soitan jälkitarkastusneuvolaan ja kysyn sieltä, siellähän mun tilanteen tietävät parhaiten =) Ei tarvitse sitten miettiä turhanpäiten.

Minulle on iskenyt joku mahatauti, yökkäillyt täällä koko päivän :x :x
 
Sanokaa minulle että menen äkkiä pois täältä!! Jostain kumman syystä olen löytänyt itseni lukemasta tätä pinoa jo useamman kerran. Apua! Meillä tyttö täyttää viikon päästä vasta 2kk... Ja äiti jo vauvakuumeilijoissa surffailee.

Olen ehkä maailman pinnallisin äiti, mutta itse haluaisin saada kropan taas priimakuntoon ennen uutta raskautta. Muuten voisin alkaa puhua miehelle heti uudesta vauvasta. Luulen että odotamme noin vuoden.

Laittakaa minut silti listaan jos semmoinen on. :ashamed: :whistle:
 
Tervetuloa mukaan Cassy!

Mä oon muuten kanssa huomannut tuon, että kun sai yhden lapsen niin tavallaan "nälkä kasvaa syödessä" ja nyt niitä haluaa jo enemmän. Ennen esikoista ajattelin, että kunhan edes yhden vauvan saisi. Tuossa kun viime keväänä suunniteltiin talon huonejärjestystä sanoin miehelle, että kyllä niille kaikille kolmelle lapselle pitää olla oma huone. Mies katsoi mua kummastuneena ja kysyi varovasti, että mistä se kolme tuli, eikös kannattais katsoa saadaanko me edes sitä toista
:D.

Mulla menee tuo vauvakuume vähän sen mukaan miten tää meidän hulivili poika käyttäytyy. Toissa yö taas valvottiin, kun pikkuherraa ei nukuttanut ja hän alkoi juttelemaan keskellä yötä :eek: . Oli eka kerta kun näin kävi. Silloin ajattelin sängyssä, että tämä jää kyllä ekaksi ja viimeiseksi lapseksi. Mutta sitten aina hyvien öiden jälkeen, ihan vaan pikku jutuista tulee mieleen, että jos toinenkin on näin ihana lapsi niin kyllä me sellainen hankitaan :) .

Ei mutta nyt tuo pikkumies haisee tuolla pöydän alla niin pahalle, että taitaa olla suuremman luokan vaippahommat edessä. Iltapuuroaankin haikailee jo. Hyvää viikonloppua kaikille kuumeilijoille! :wave:
 
very important baby: Huomasin tuolta toisesta ketjusta, että asutaan samalla alueella :) . Parantumisia mahatautiin :hug:.

Oli pakko tulla vielä käymään täällä, narkkis kun olen :whistle: . Poika on nukkumassa ja mies jossain työpaikan illanvietossa. Mitäpä tässä muutakaan kun surffaa netissä, kun ei tuo Die Hardikaan niin kauheasti kiinnosta. Mutta, illanjatkoja!
 
Hei!
Ilmoittautuisin mukaan haaveilemaan! Vib olikin jo täällä. Kiva nähdä! :) Meillä on tyttö hieman yli 3kk ja kamalaakin kamalampi vauvakuume on tullut takaisin. Kuume helpotti raskausajaksi, mut nyt se siis jälleen meinaa viedä mukanaan. Itsellä opiskelut yliopistossa varsin alussa ja niitä pitäis saada suoritetuksi ennen toista lasta (ainakin oman järjen mukaan). Mut kun tahtoo toisen vauvan ja tälle neidille kaverin... Puhetta on ollut, et jos toista alettaisiin yrittämään viimeistään ensi kesällä. Mut siinäkin tapauksessa ikäeroksi tulee melkein pelottavan vähän aikaa. Huh! Pitää varmaan pitää itsensä kurissa vielä vähän aikaa. :)

Nyt nukkumaan!
 
Ai moi, Mansikka! Sinäkin löysit tänne, kiva:)

Helinä-keiju: Kiitos, on jo parempi olo...
=) Mies heräsi tänään aikaisin ja hoiti poikaa aamulla, sain itse nukkua pitkään ja käydä pitkässä suihkussa. Ihanaa...

Harmi kun siellä on noin harmaa ilma, tekisi mieli lähteä ulos. Varmaan kohta mennään kuitenkin, ettei ihan hapenpuutteeseen näännytä...

Hauskaa päivänjatkoa!

 
Käytiin tossa aamusti kaupassa/keskustassa...Kauheat tungokset jokapaikassa :eek: Kyl teki ihanaa sit taas päästä kotiin tuolta väenpaljoudesta :)Huomasin tossa äsken että musta ei ole leipuriksi |O Leiposin meinaan isänpäivänkakkua eikä siitä kauhean kuohkean näköinen tullut :ashamed: Mut kyllä se meille kelpaa :) Huomenna pitäs sit tehdä kinuski ja vatkata kermavaahdot kakulle :pToisella silmällä kurkkailen tota madonnan keikkaa ja aika timmissä kunnossa on vielä vaikka onkin jo yli 50v :) :wave:
 
Iltaa!

Aikaa on vierähtäny tovi siitä kun viimeeksi kirjoittelin :whistle: On vauvahaaveet oli hetken hieman takaa-alalla... mutta nyt täällä taas :wave:
Tervetuloa vaan kaikille uusille! :flower: Päivittelen kohta vielä tota listaa niin saadaan teidät siihenkin mukaan :)

pikku myy ja haisulimamma kuinka sulla sujui työhön paluu?

Ihanaa, kohta meidänkin pinossa ensimmäiset pääsee tosi toimiin :heart: Siitä tulikin mieleen, että olis kiva jos yrittämisenkin alottaneet kertoilis kuulumisiaan vielä tässä pinossa. Vaikka alkuperäinen tarkotus kai oli vaan haaveilla. Olis vaan niin ihana seurata ja jännäillä mukana omaa yrityksen alkua odottaessa =) Meilläkin nyt tarkentui yrityksen aloittamis ajankohdaksi tammi-helmikuun vaihde.

Emppu788 Tungoksen keskellä taiteiltu tänään täälläkin. Yksin liikkuessa se ei juurikaan oo mua koskaan haitannut, mutta rattaiden kanssa |O mihinkään ei meinaa mahtua, ihmiset ei millään viitti väistää ja päällekään ei viitti jyrätä :headwall:

Mulla onkin tänään tiedossa piiitkä yö. Täytyis olla yksi koulutehtävä huomenna valmis ja tapani mukaan oon jättäny kaiken taas viimetippaan. onneks ei kuitenkaan mistään järin suuresta ja vaikeesta hommasta oo kyse :/ Tehtävän teon lomassa varmaan pyörähdän täälläkin vielä tänään uudemman kerran ;)
 
nikki / esikoinen / pikku kakkosen yritys


coatrack...........................................10/06.......11/07?
pikkumuksis......................................03/05.......loppuvuodesta -07
Nasukka78........................................09/04.......12/07
Tuisku -84-........................................ 08/06.....alkuvuonna -08
miira..................................................03/06......alkuvuonna -08
pikku myy ja haisulimamma..............10/06..... alkuvuonna -08
Rump................................................ 02/07......alkuvuonna -08
kiekaus............................................. 03/06......alkuvuonna -08
TaneliKaneli......................................02/06.......alkuvuonna -08 (?)
tinsi.........................................kaksoset -04......kevät -08
Emppu788..........................................01/07......Kevät -08
lenan...................................................08/07.....kevät/kesä -08
Minttu84............................................ 11/06..... kesä -08
taataa.............................................. 12/06.......kesä -08
helinä-keiju........................................09/06......kesä -08
OLIVIA06............................................06/06..... kesä -08
mansikka............................................08/07......kesä -08
elviiraiina............................................05/07......-08
Tuulia79............................................ 01/06....... -08
aurinkoinen äityli...................................-07.........-08
zalmiakki............................................02/07........-09
Cassy..................................................09/07
aamuaurinko..................................... 09/06
äippäliini83........................................ 11/06
angelia..................................................-05
LapinOrvokki.......................................10/06
tyttönen-.............................................07/07
hippos.................................................09/06
very important baby.............................06/07


korjaattehan jos joku meni pieleen :attn:
 
Iltaa kaikille ja tervetuloa uusille palstailijoille :wave:

Pakko on ihan ihmetellä, kuin usealla vauvakuume iskee pian ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. Itselläni nousi vielä kyyneleet silmiin puolen vuoden kuluttuakin, kun ajattelin synnyttämistä. Oli se niin hirveää hommaa, että vasta nyt kesällä, kun tyttö täytti 1,5v alkoi mielessä kummitella ajatus siitä toisesta lapsesta...Ja edelleenkin säännöllisesti vannon huonosti nukuttujen öiden jälkeen, että EI IKINÄ toista lasta! Mutta niin ne ajatukset tosiaan muuttuu ihanien lapsen kanssa vietettyjen hetkien myötä :heart:
 
Hei!

Me ollaan vietetty ekaa miehen ekaa isänpäivää ihan kolmistaan kotosalla. Piti leipoa kääretorttu, mutta pohjasta tuli niin paksu, ettei se rullautunu ja sit koko hökötys meni ihan kauheen näköiseksi. Mutta mies kyllä lupas sen syödä :D
Ostin miehelle pari pulloa viiniä ja suklaa-Trivial Pursuitin. Ei oikeen ollut nyt mielikuvitusta muuhun.

Mulle on käyny ihan samoin, että vauvan saatuani olen ruvennut haluamaan niitä entistä innokkaammin lisää. Vaikka kyllä muakin vähän kauhistuttaa se synnytys, kun se ei ollut mitenkään maailman mukavin tapahtuma. Ja sit se alku, kun vuorokaudet oli vaan pelkkää sohvalla istumista ja imetystä.


Helinä-keiju, mulla on ihan samat tuntemukset kun sulla, että välillä ei kyllä yhtään tee mieli toista lasta. Ja välillä taas tuntuu, että tulis se vauva vaikka heti.

Mutta nyt pitää kuitenkin vaan tyytyä haaveiluun ja esikoisesta nauttimiseen.

Niin, ja tervetuloa uusille!

Nyt meen viihdyttämään tota lapsosta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miira:
Iltaa kaikille ja tervetuloa uusille palstailijoille :wave:

Pakko on ihan ihmetellä, kuin usealla vauvakuume iskee pian ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. Itselläni nousi vielä kyyneleet silmiin puolen vuoden kuluttuakin, kun ajattelin synnyttämistä. Oli se niin hirveää hommaa, että vasta nyt kesällä, kun tyttö täytti 1,5v alkoi mielessä kummitella ajatus siitä toisesta lapsesta...Ja edelleenkin säännöllisesti vannon huonosti nukuttujen öiden jälkeen, että EI IKINÄ toista lasta! Mutta niin ne ajatukset tosiaan muuttuu ihanien lapsen kanssa vietettyjen hetkien myötä :heart:
Niinhän se on. Jos on lapsi kipeänä tai muuten huono päivä ajattelee ettei ikinä toista. Sitten lapsen nauraessa ja leikkiessä tyytyväisenä ajattelee, että ei se leikkikaveri ole pahitteeksi. Tilannetta auttaa tai pahentaa se, että tänään näki perhekahvilassa kolme noin kahden kuukauden ikäistä vauvaa. Aivan ihania.
 
Jopas meillä taas hiljaista täällä :whistle:

Sanokaahan mulle että mistä ihmeestä löytyy niitä mukavia ja halpoja vuokra-asuntoja?! Nuo vuokrat on aivan järkyttäviä ainakin täällä pk-seudulla! Jos muuten mukava asunto, kivalla paikalla löytyy niin aina tyssää vuokraan |O Muutenkin noita asuntoja tuntus olevan todella vähän tarjolla.
Alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä ettei ainakaan ennen joulua päästä millään muuttamaan :(

Anteeksi vaan tämä purkaantuminen :ashamed: Tänään vaan on taas niitä päivä kun mikään ei tunnu olevan hyvin, eikä asiaa auta lainkaan se, että viime yönä vielä viiden aikaan katoin kelloa. Kovin pitkät ei ole siis viime öiset unet ollu. Kaiken kruunaa menkat jotka tekee tuloaan. Mutta jos tosta jotain positiivista haluaa hakea, niin kierto tuntuu asettuneen heti kohilleen pillereiden jälkeen.

Tuo ipanakin keksi kivan tempun tänään päivän piristykseksi. Oli pakkasesta hakenu avonaisen vadelma pussin ja kipannut ne kumisaappaaseen matolla. Arvatkaapa vaan oliko marjat ehtiny mukavasti sulaa ennenkun huomasin ne siinä ja nyt matossa kaunis punanen väritys. :headwall:

 
enpäs ookkan piiitkään aikaan kirjoitellut... :whistle:

Sisko oottaa vauvaa ja oma kuume sen kuin kasvaa. Siskolla siis LA heinäkuussa joten ihan alussa on. Kaveripariskunta on myös antanut toiselle luvan tulla joten samanikäisiä löytyisi mukavasti ihan lähipiiristä jos meidänkin pikkukakkonen sitten ensi vuoden puolella syntyisi... :whistle:
Saas nyt nähä...
Nyt poitsulle ruokaa!! :wave:
 
kiekaus, tuskinpa täältä pk-seudulta mitään halpaa vuokra-asuntoa kyllä löytää. En oo ainakaan itse niitä ikinä bongannut, vaan joka luukusta ollaan kyllä aika paljon pulitettu. Vaikka ollaan kaupungin asunnossakin majailtu. Ja tosiaan niitä taitaa tällä hetkellä olla aika vähän tarjolla. Mistä päin olette asuntoja katselleet?
Voi ei, kyllä ne lapset kaikkea keksii. Halusi matolle uuden sävyn...

Yritin taas miehen kanssa keskustella siitä lapsiasiasta, mutta pakko kai se on nyt jo uskoa, ettei meidän talouteen oo sitä pikkukakkosta vielä tulossa. Tosin nyt, kun esikoinen kitisee hampaitaan, niin vauvakuumekin on hetkeksi siirtynyt taka-alalle.

Mutta nyt meen napsimaan jotain iltapalaa :wave:
 
Kiekaus: Niinhän nuo tuntuu hinnat olevan tosi korkealla. Mulla on tän vauvakuumeen lisäksi tullut "asuntokuume", eli haluaisin jo nyt etsiä sitä isompaa kotia, mihin sitten oikeesti asetuttais pidemmäksi aikaa. me asutaan kyllä omistusasunnossa ja onpa meillä vielä ihan sopivasti tilaa... mutta sitten jos toisellekin haluaa jossain vaiheessa oman huoneen niin pitäs kyllä olla isommassa. (Eli ei tosiaan oo vähään aikaan vielä tarve.) Huvikseni kuitenkin silloin tällöin kattelen mitä on tarjolla, jos vaikka unelma-asunto osuis kohdalle.

Emppu788, meidän isi sai "vain" tytön sormiväreillä taiteileman kortin ja suklaakakun. Lisäksi sai nukkua sunnuntaina pitkään. Meillä ei oo hirveesti tapana ostella toisillemme lahjoja, kun kuitenkin on rahat koko ajan tiukoilla ja käytetään ylimääräset mieluummin esim. matkusteluun. Kyllähän me kuitenkin jotain synttärilahjaksi tai jouluksi ostetaan, mutta ei hirveen isoja.

Onko muuten muut matkustellut pienen lapsen kanssa? Me ollaan oltu yhellä isolla reissulla viime tammikuussa ja nyt lähetään taas tammikuussa kolmeksi viikoksi lämpimään. Kyllä vähän nuo lennot jännittää, kun on niin touhukas tuo tyttö, että mitenhän se malttaa.

Nyt on kyllä jotenkin niin väsynyt olo, että täytynee painua pehkuihin. Hyvät yöt kaikille, jotka tänään vielä käy lukemassa ketjua!
 
Helou!Tänään oli neidin 10kk neuvola...Pituutta oli 72,5cm ja painoa 9,200kg :) Sitten saatiin lupa myös alottaa tavalliset jugurtit ja maidot :)Eipä muuta ihmeellistä tänne suuntaan...Päivän jatkoja kaikille :wave:
 
Mä rupesin oikein miettimään... mulla ei vielä kertaakaan ole tullut sellasta oloa että ei vielä toista lasta... tosin synnytyssalissa mä olin kuulemma huutanut että tämä saa kyllä olla ensmäinen ja viimonen kerta! Se kuitenkin on vissiin ihan yleistä, tuli kai paniikki kun luulin että vauva ei ikinä synny. Nyt mä olen kyllä unohtanut jo tuommoiset puheet
=)
 
:headwall: :headwall: :headwall: Mä alotin tossa elokuussa samaiset pillerit mitä ehtisin syömään 8 vuotta...Nyt tuntuu että ne ei sovi mulle enään ollenkaan |O Mä syön niitä ensin 3 viikkoa ja sit vikon tauko...Tauon jälkeen kun taas alotan pillerit alkaa huono olo jota kestää muutaman päivän :headwall: :headwall: :headwall: No täytyy ti soittaa gynelle ku sillon on soittoaika jne...Näkyillään :wave:
 

Yhteistyössä