pikku kakkosesta vasta HAAVEILEVAT

Heips täältäkin suunnalta!

Tulinpa minäkin kaikessa kiireessä kertoilemaan kuulumisia. Tänne on taas tullut uusia tässä välissä, tervetuloa kaikille!

Ekaks haaveiluun, me oltiin eilen ristiäisissä. Kaverin pikkukakkonen kastettiin. Voih sitä ihanuutta :heart: ! Vaavi oli niin pikkuinen, sen kokoinen kun meidän jässikkä syntyessään (näin sivukommenttina) ... Siinä kun pieni oli mun sylissä, tuijotteli tarkkaavaisena tummilla silmillään, mun kuumeilu hypähti taas eteenpäin. Mä haluaisin niin kovasti aloittaa yrittämisen jo nyt! Ehkäisyn suhteen ei ole mitään ongelmaan, kierukkaa ei ole, eikä mitään hormonaalista, joten sen voi jättää koska vaan pois. Lähinnä se on meidän elämäntilanteesta kiinni :/ . Ja sen mun työpaikan kans on ongelma, mä en kehtais TAAS jäädä pois nopealla tahdilla :ashamed: . Siis olettaen että taas tärppäis toisesta yrityskerrasta. No, täytyy jutella miehen kanssa ihan tosissaan, jos me vaikka alettaiskin kohta yrittämään ;) .

Meidän pikkuinen sai kuin saikin hoitopaikan! Kuukauden päästä olis pehmeällä laskulla aloitusajankohta perhepäivähoidossa. Huh, kun helpotti. Uusille kerron, että me muutettiin toiseen kuntaan ja meille uhkailtiin että ei välttämättä saada pienelle hoitopaikkaa tarpeeksi nopeasti, kun haettiin alle 4 kuukautta ennen aloitusajankohtaa. Onneksi saatiin hoitopaikka, mitäs siinä sit olis tehnyt, jos lapselle ei hoitopaikkaa ja vanhempien pitää olla töissä :eek: .

Poika on päiväunilla ja mulla alkaa kahvihammasta kolottaa. Taidanpa laittaa kaffet valumaan. Täytyy rentoutua kunnolla, kun pojan päikkäreiden jälkeen ängetään täysinäisiin kauppoihin hoitamaan viimeisetkin joulujutut :xmas: .

Oikein hauskaa joulun odotusta kaikille haaveilijoille, kuumeilijoille ja plussanneille! :xmas: :wave:
 
Tervetuloa myös minun puolestani kaikille uusille!!!

Ensi kuussa nyt sitten varmaan annetaan kakkoselle lupa tulla... :heart: :eek: Menkkojen pitäisi nyt alkaa hetkenä minä hyvänsä ja sitten saisikin pysyä mun puolesta poissa piiiitkään... :whistle: :) Aika menee nopsaan vaikka hetki sitten tuntui että alkuvuoteen on ikuisuus.. Mies valmistuu nyt koulusta ajallaan joten kaikki siltä osin hyvin.

Juuri tein h&m:n tilausta ja hankala tilata itelleen mitään kun koko ajan miettii että entäs jos keväällää olisikin jo vähän masua... :snotty: :whistle: Minäkö etuajassa mietteineni... :D :saint:
 
Emppu788: Sama juttu oikeastaan täällä. Kesällä oli viileinä päivinä vielä vanhat (löysimmät) farkut jalassa ja poitsu syntyi elokuussa! :whistle:
Samoin monet paidat, hameet ja löysät housut mahtui. Yhtään äitiysvaatetta en käyttänyt koko raskuasaikana... :D
Mutta en tiedä miten sitten seuraavalta tulee tuota masua niin ei viitti hirveästi vaatteita nyt rohmuta..
 
Haaveilijat


Nimin. ...........................................esikoinen.....Yritys aikeissa alottaa

coatrack...........................................10/06.......11/07?
pikkumuksis......................................03/05.......loppuvuodesta -07
Tuisku -84-........................................ 08/06.....alkuvuonna -08
miira..................................................03/06......alkuvuonna -08
pikku myy ja haisulimamma..............10/06..... alkuvuonna -08
Rump................................................ 02/07......alkuvuonna -08
kiekaus............................................. 03/06......alkuvuonna -08
TaneliKaneli......................................02/06.......alkuvuonna -08 (?)
tinsi.........................................kaksoset -04......kevät -08
Emppu788..........................................01/07......Kevät -08
lenan...................................................08/07.....kevät/kesä -08
Jonz.....................................................08/07.....kesä -08
Minttu84............................................ 11/06..... kesä -08
taataa.............................................. 12/06.......kesä -08
helinä-keiju........................................09/06......kesä -08
OLIVIA06............................................06/06..... kesä -08
mansikka............................................08/07......kesä -08
myymä................................................04/05......kesä -08
elviiraiina............................................05/07......-08
Tuulia79............................................ 01/06....... -08
aurinkoinen äityli...................................-07.........-08
zalmiakki............................................02/07........-09
Cassy..................................................09/07
aamuaurinko..................................... 09/06
äippäliini83........................................ 11/06
angelia..................................................-05
LapinOrvokki.......................................10/06
tyttönen-.............................................07/07
Nanna1980...........................................08/07
Mariaa...................................................06/07


Yrittävät

Hippos.................09/06
Nasukka78..........09/04..............yk 1
Lumikuningatar...12/04..............yk 1


Plussanneet :heart:

very important baby.......................06/07


 
Heissan!

Tervetuloa uusille :flower:

helinä-keiju ihana kuulla että pienen hoito järjestyi! Meillä olisi kanssa ristiäisiä tiedossa keväällä ja elättelenkin toiveita, että tuolloin olisi itelläkin masussa jo pieni asukas :heart:

Pitäkäähän yrityksen alottaneet meidät haaveilijatkin ajantasalla ja kertokaa kuulumisia :) Ja erityisesti niitä plussa uutisia odotellen :heart:

Tota meidän listaa muokkaillessa tuli mieleen, että oliskos huono idea pitää jonkin sortin "nimenhuuto"? Aika paljon on meinaan sellaisia joista ei aikoihin ole kuulunut. Lisäillään sitte listalle takasin sitä mukaa kun "ilmottautuu".

Meidän vauva jätti pinnasängyn muutamapäivä sitten ja siirtyi jatkettavaan. Yllättävän kivuttomasti mennyt ottaen huomioon mun kauhukuvat siitä mitä sängyn vaihdos olisi voinut olla :D Useempaan otteeseen saa kyllä viedä takasin sänkyynsä ja silitellä hetken, mutta nukahtaa kuitenki lopulta ihan hyvin. Aamuyöllä poitsu tulee kanssa hissukseen pois sängystä ja kömpii väliin nukkumaan. :heart:

Mutta nyt taitas olla mullakin syytä mennä nukkuu kun ei taho aivota oikeen pelata tähän aikaan yöstä :D
 
Aamupäivää kaikille :wave: !

kiekaus: Oli kyllä helpotus kuulla, että saadaan hoitopaikka. Mulle ei ollut väliä, että mistä sen saa, kunhan saadaan. Nyt saatiin vielä toiveiden mukainen paikka :) .

Ja nimenhuuto olis munkin mielestä ihan hyvä idea.

Mun piti eilen alkaa jutella miehen kanssa pikku kakkosen hankinnasta, mutta mikä siinä on niin vaikeata :eek: ? Ilmeisesti se, että kun itse kuumeilee niin kovasti, niin ei halua pettyä jos toinen sanoo ei vielä. Johdattelukin olis ollut niin tosi helppo. Katsottiin Dirty Sexy Money ja siinä lopussahan tyttö kertoi olevansa raskaana. Mun piti siinä samassa sanoa miehelle, että entäs meidän pikkukakkonen, koskas aletaan yrittämään, aloitetaanko heti ;) . Silleen puoli huumorilla mutta tosissaan. Mutta se hetki meni ohi kun jänistin eikä siitä sit tullut yhtään mitään :ashamed: . Mutta ehkä joulun taika olis sellainen... :xmas: Joulun alla tämä esikoinenkin on tärpännyt :heart: .

Pitää mennä pelastaan poika potalta. Viihtyy siinä vaikka puoli päivää mutta johan siinä ajassa on pienessä pepussa punainen rinkula :D. Päivän jatkoja kaikille! :wave:
 
Mukana ollaan!! :wave:

Minust taas tuntuu et puhun pikkukakkosesta vähän liikaakin tolle miehelle.. mut mul on vaa nii kauhee vauvakuume, etten pysty olee siit puhumatta, vaikka ei oo todellakaa tarkotus painostaa, pitää vissii yrittää pikkasen hillitä itteeni :ashamed:

Käytii aamulla tytön kanssa pikkasen joululahja ostoksilla.. koht puolii alkaa vihdoin ja viimein olla lahjat ostettu.., meinas jo pikku paniikki niien kanssa iskee :xmas:

Kiva kuulla helinä-keiju, että saitte hoitopaikka asiat kuntoo :)
 
Hei kaikille!

Sellaisia uutisia, että täällä alkaa pikkukakkosen yritys oikeasti. Harjoitteleva lääkäri oli aikoinaan antanut väärää tietoa eikä mitään varoaikaa olekaan. Todennäköisesti saan myös allergialääkityksenkin kuntoon niin ei tarvitse sen kanssa sitten jännätä. Ikäeroa tulee mahdollisesti vähän alle 3 vuotta.
 
Heippa kaikki! :wave:
Hienoa helijä-keiju että hoitopaikka järjestyi! =)
Ja Tuulia79 kovasti onnea yritykseen!
Mukava kuulla että Kiekauksella on onnistunut hyvin pinniksestä sänkyyn siirtyminen =)

Meillä tänään puhkesi 2 hammasta, ensimmäinen tuli viime viikolla. Äiti on nyt aika ylpeä nököhampaista :D
Tänään jaksoi myös tuo pikkuherra istuskella pitkän tovin syöttötuolissa, aluksi on selvästi pelännyt nojata taakse mutta nyt otti ihan rennosti B)
Meillä oli miehen kanssa eilen puhetta pikkukakkosesta ja kovasti oli innoissaan hänkin. Ties vaikka vuoden alusta jätettäisiin jo ehkäisy pois... :whistle:

Minua on kovasti mietityttänyt että kun mulla synnytyksestä suht lyhyt aika, niin onko mahdollista että repeän helpommin niistä kohdista kuin viimeksi? Tai epparikohdasta..? Tietääkö joku tuleeko repeämiä yleensä enemmän muissa kuin ensimmäisissä synnytyksissä? Tämä pelottaa aika lailla :(

Nyt poika näköjään vaatii äidin lattialle seuraa pitämään :)
 
Haaveilijat


Nimin. ...........................................esikoinen.....Yritys aikeissa alottaa

coatrack...........................................10/06.......11/07?
pikkumuksis......................................03/05.......loppuvuodesta -07
Tuisku -84-........................................ 08/06.....alkuvuonna -08
miira..................................................03/06......alkuvuonn a -08
pikku myy ja haisulimamma..............10/06..... alkuvuonna -08
Rump................................................ 02/07......alkuvuonna -08
kiekaus............................................. 03/06......alkuvuonna -08
TaneliKaneli......................................02/06.......alkuvuonna -08 (?)
tinsi.........................................kaksoset -04......kevät -08
Emppu788..........................................01/07......helmikuu-08
lenan...................................................08/07.....kevä t/kesä -08
Jonz.....................................................08/07.....kesä ; -08
Minttu84............................................ 11/06..... kesä -08
taataa.............................................. 12/06.......kesä -08
helinä-keiju........................................09/06......kes 8; -08
OLIVIA06............................................06/06..... kesä -08
mansikka............................................08/07......kesä -08
myymä................................................04/05......kes 28; -08
elviiraiina............................................05/07......-08
Tuulia79............................................ 01/06....... -08
aurinkoinen äityli...................................-07.........-08
zalmiakki............................................02/07........-09
Cassy..................................................09/07
aamuaurinko..................................... 09/06
äippäliini83........................................ 11/06
angelia..................................................-05
LapinOrvokki.......................................10/06
tyttönen-.............................................07/07
Nanna1980...........................................08/07
Mariaa...................................................06/07


Yrittävät

Hippos.................09/06
Nasukka78..........09/04..............yk 1
Lumikuningatar...12/04..............yk 1

Plussanneet

very important baby.......................06/07
 
Helinä-keijukirjoitti: Mun piti eilen alkaa jutella miehen kanssa pikku kakkosen hankinnasta, mutta mikä siinä on niin vaikeata :eek: ? Ilmeisesti se, että kun itse kuumeilee niin kovasti, niin ei halua pettyä jos toinen sanoo ei vielä.

Voi kuinka tutulta kuulostaa. :) Mäkin mietin kuumeisesti miten miehelle sanoisin, että nyt voitas alkaa sitä toista yrittää. Aluksi mä sit huumorilla heitin. Ja sit, ku mies oli työmatkalla ja puhuttiin puhelimessa ni sanoin, et mä oisin ihan tosissani asian kanss. NO siitä lähtien me ollaan sit annettu lapselle vapaus tulla, kun on tullakseen. Rohkeasti vaan juttele miehesi kanssa asiasta (helppohan se on sanoa). :)

Ny on mukavempi sitä odotellla, ku ei ole vielä hirmusta vauvakuumetta (pieni vain) ei tarvii joka kuukausi odotella ja sit, ku ei tärppääkään ni joutus pettymään. Tai no odotinhan mä tän kuun menkkoja, et josko ne vaikka ei tuliskaan, mut tuli ne, en ollu kuitenkaan pettynyt asian takia. :)

Täytyypä lähteä miehen kainaloon makailemaan! Illanjatkoja!!!
 
Meillä tuntuu mies myös kuumeilevan. On nähnyt unia, että ollaan synnytyslaitoksella. Eilen siivottiin kaappeja niin katseli haikeana neidin pieniksi käyneitä vaatteita.

Meillä siirryttiin lasten jatkettavaan sänkyyn kaksi viikkoa sitten ja hyvin on mennyt. Ei enää riisuta kakkavaippaa sängyssä vaan neiti ilmoittaa asiasta.
 
Hei kaikille!

Uskaltauduin itsekin vihdoin mukaan joukkoonne. Oon jo pitkään lueskellut juttujanne ja toivon, että pääsisin ilmoittamaan pian saaneeni miehen pään käännettyä...mikä tuntuu aivan mahdottomalta tapaukselta. :/

Hieman taustaa: Olen siis 02/06 syntyneen tytön äiti. Vauvakuumetta olen potenut kohta vuoden päivät ja tunne vain voimistuu jatkuvasti. Lähipiirissä ystävien ilmoittelut perheenlisäyksistä ei auta asiaan yhtään. Milloin seuraava vauva saisi luvan tulla on täysin riippuvainen isästä. Mulle kävisi vaikka heti, mutta mies haluaisi mulla olevan vakkarityö, talo rakennettu ja vähän aikaa odotettaisiin että "elämä tasottuu ja taloudellinen tilanne antaa myöten"...mitä toi sitten tarkoittaa, en tiedä! Eihän taloudellinen tilanne tule koskaan olemaan parempi, ellei voiteta lotossa. On kuitenkin puhunut, että ehkä (HUOM. Ehkä!) noin kahden vuoden päästä voisi harkita.

Ihan masentaa, kun ollaan eri aaltopituuksilla, mutta olen ajatellut tehdä saman kuin esikoisenkin kohdalla eli jankkaan ensin jonkin aikaa vauvakuumeesta ja sitten lopetan tyystin. Ehkä rupeaa jo kyselemään, että etkö enää haluakaan vauvaa. Siis toivottavasti näin voi käydä toisen kerran.

Kuume on siis kova ja siihen ei auta muu kuin se että maha kasvaisi! Miten saan sen tapahtumaan, antakaa vinkkejä! Niitä kaipaan.

Siinä oli hieman taustaa.

Jos joku lisäisi minut listaan niin olisi huippua.Kiitos =)
 
Haaveilijat


Nimin. ...........................................esikoinen.....Yritys aikeissa alottaa

coatrack...........................................10/06.......11/07?
pikkumuksis......................................03/05.......loppuvuodesta -07
Emppu788..........................................01/07......02/08
kiekaus............................................. 03/06......02/08
miira..................................................03/06......alkuvuonna -08
pikku myy ja haisulimamma..............10/06..... alkuvuonna -08
Rump................................................ 02/07......alkuvuonna -08
TaneliKaneli......................................02/06.......alkuvuonna -08 (?)
tinsi.........................................kaksoset -04......kevät -08
lenan...................................................08/07.....kevät/kesä -08
Jonz.....................................................08/07.....kesä -08
Minttu84............................................ 11/06..... kesä -08
taataa.............................................. 12/06.......kesä -08
helinä-keiju........................................09/06......kesä -08
OLIVIA06............................................06/06..... kesä -08
mansikka............................................08/07......kesä -08
myymä................................................04/05......kesä -08
elviiraiina............................................05/07......-08
aurinkoinen äityli...................................-07.........-08
zalmiakki............................................02/07........-09
Cassy..................................................09/07
aamuaurinko..................................... 09/06
äippäliini83........................................ 11/06
angelia..................................................-05
LapinOrvokki.......................................10/06
tyttönen-.............................................07/07
Nanna1980...........................................08/07
Mariaa...................................................06/07
Hymykuoppa..........................................02/06


Yrittävät


Tuisku -84-.......... 08/06............yk 1
Tuulia79.............. 01/06............yk 1
Hippos.................09/06
Nasukka78..........09/04..............yk 1
Lumikuningatar...12/04..............yk 1


Plussanneet :heart:

very important baby.......................06/07




 
Haaveilijat:heart:


Nimin. ............................esikoinen.....Yritys aikeissa alottaa

Emppu788.........................01/07......02/08
kiekaus............................. 03/06......02/08
miira..................................03/06......alkuvuonna -08
Jonz...................................08/07.....kesä -08
Minttu84........................... 11/06..... kesä -08
helinä-keiju.......................09/06......kesä -08
OLIVIA06...........................06/06..... kesä -08
mansikka...........................08/07......kesä -08
myymä...............................04/05......kesä -08
zalmiakki............................02/07........-09
Cassy.................................09/07
Nanna1980........................08/07
Mariaa................................06/07
Hymykuoppa......................02/06


Yrityksen aloittaneet:heart:


Tuisku -84-.......... 08/06............yk 1
Tuulia79.............. 01/06............yk 1
Hippos.................09/06
Nasukka78..........09/04..............yk 1
Lumikuningatar...12/04..............yk 1


Plussanneet :heart: :flower:

very important baby........06/07.......LA?
 
Iltoja!

Aika reippaasti pudottelin nyt listasta väkeä. Huhuilkaa pudotetut jos olette vielä matkassa niin lisään takasin tai lisätkää itsenne kyytiin mukaan :) Kävin jonkin matkaa pinoa taaksepäin ja sen perusteella pudotin.

Hymykuopalle tervetuloa mukaan! :flower: Minä en ehkä oo oikee ihminen neuvomaan kuinka sitä miestä lämmitellä kun oma ukko on aikalailla samoin ajatuksin tämän vauva asian kanssa ollut, mutta ehkäpä sun kohdalla toimisi tuo jo kerran hyväksi todettu taktiikka ;) Eli ensin jankutat ja sitten vaikenet. Ainakin kannattaa yrittaa :D Positiivista kuitenkin että miehesi ei ole täysin torjunut ajatusta ainakaan toisesta pienestä vaan ajattelee vaan järkevästi. Mut eipä se kuumeilua helpota :/

Tuulialle ja Tuiskulle tärppionnea yrityksessä!

Oon tainnut jo mainitakin että meillä alkaa Emppu788 tapaan helmikuussa yritys. Tavallaan tämä kierto on viimeinen kun minkään näköstä estelyä raskauden alkamiselle käytetään. Seuraavassa kierrossa kun mies on juuri oviksen aikoihin reissussa. Voidaan sitte alottaa tositoimet heti ukon palattua :heart:

Mariaa, Onnea hampaista! :D Noihin repeämis juttuuihin en kyllä osaa sanoa mitään. Ite oon kanssa niitä sikäli miettinyt, että kuinkahan käy seuraavan kanssa kun edellisestä ei niitä kovin tullut. Istumaankin pystyin heti synnytyksen jälkeen, tosin paino aina hieman enemmän toisella kannikalla. Synnytys oli muutenkin niin mahtava kokemus että siitäkin jo haaveilen vaikkei vauvasta vielä tietookaan. Vaikka kyllä mä muistan miettineeni supistuksien aikana, että mikä ihme mut on saanu tämmöseenkin touhuun ryhtymään ja etten enää ikinä tähän hommaan ryhdy :kieh: Jälkeenpäin ne kivut vaan tuntuu niin mitättömiltä siihen "palkintoon" nähden mikä niistä seurasi :heart:

Nyt tarttis alkaa puuhailemaan vielä hetken opiskeluiden parissa, joten :wave:
 
Huomenta! Ollaan tänään lähdössä Turkuun :) Tullaan sit ti johonkn aikaan takasin kotiin...En yhtään tiedä miten pystyn koneella kääymään sinä aikana...Mammalla kun ei oo nettiä eikä sieltä aina löydy langatonta verkkoa jne...Mutta katsotaan :) Näkyillään taas :wave:
 
Haaveilijat:heart:


Nimin. ............................esikoinen.....Yritys aikeissa alottaa

Emppu788.........................01/07......02/08
kiekaus............................. 03/06......02/08
miira..................................03/06......alkuvuonna -08
Jonz...................................08/07.....kesä -08
Minttu84........................... 11/06..... kesä -08
helinä-keiju.......................09/06......kesä -08
OLIVIA06...........................06/06..... kesä -08
mansikka...........................08/07......kesä -08
myymä...............................04/05......kesä -08
zalmiakki............................02/07........-09
Cassy.................................09/07
Nanna1980........................08/07
Mariaa................................06/07
Hymykuoppa......................02/06


Yrityksen aloittaneet:heart:


Tuisku -84-.......... 08/06............yk 1
Tuulia79.............. 01/06............yk 1
Hippos.................09/06.............yk 1
Nasukka78..........09/04..............yk 1
Lumikuningatar...12/04..............yk 1

Plussanneet :heart: :flower:

very important baby........06/07.......LA?
 
Mie laitoin omalle kohdalle yrityskerrat. Näkeepähän sitten joskus, et kuinka monta kiertoa meni ennenku tärppäs.

Mie en osannut viestiä lainata, ja kopioin sen ja laitoin tähän viestikirjoituslaatikkoon, mutta nyt huomasinki, et on tossa täppi, et tekstin voi lainata... :ashamed: Pitäsköhän tarkastuttaa näkö... :LOL:
 

Yhteistyössä